abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2009 @ 10:38:56 #251
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69048103
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:07 schreef Metatron het volgende:
En zo zijn er kroegen waar keiharde kutmuziek gedraaid wordt, en kroegen waar de karaoke-set standaard aan staat, etcetera etcetera. Dat zijn zaken waarmee de ene kroeg zich van de ander onderscheid. Als 'grote' slijter met personeel mag je je klanten nu ook niet laten roken, als eenmanszaak mag dat wel, omdat je geen personeel hebt rondlopen. Zo heb je als eenmanszaak natuurlijk ook het voordeel dat je geen kosten hoeft te maken voor het voeren van een personeelsadministratie. Is dat dan ook 'oneerlijk'? Wil je dat dan ook gaan aanpakken met een extra belastingmaatregel, omdat de eenmanszaak 'bevoordeeld wordt'?
Mjah, alleen willen alle kroegen zich onderscheiden op het feit dat er gerookt mag worden. Dat is namelijk wel zo gastvrij t.o.v. hun clientele die ze door juist te laten roken gevormd hebben tot een publiek waarvan het meerendeel rookt. Kroegen zijn gewend zich te onderscheiden op het gebied van muziek, aankleding e.d. niet op roken. Nu moeten kroegen hun publiek dat wat ze beschouwden als een recht ontzeggen en daarmee zijn ze bang klandizie kwijt te raken. Logisch, helemaal als het bij de buurman wel gewoon mag. En als diezelfde buurman dan zich niet richt op een hele specifieke doelgroep (dus dat ie enkel keiharde deathmetal draait) dan beschouw je dat natuurlijk als een soort van broodroof. Een belastingmaatregel is redelijk onzichtbaar, maar jouw kroeg halfleeg en die van je buurman dampend en stampvol niet
quote:
En nu kun je je als eenmanszaak onderscheiden door je klanten te laten roken. En aangezien de gronddoel van het rookverbod (WERKNEMERS beschermen) daarmee niet wordt aangetast is het per definitie geen zaak van de overheid om zich mee te bemoeien.
Nee, in feit klopt dit. Maar je kan er nou donder op zeggen dat als dit inderdaad zo doorgang krijgt de kroegen die er net buitenvallen weer amok gaan maken.

De horeca in zijn geheel wil eigenlijk dezelfde rechten en plichten voor iedereen (zo was dat ook belobbied door KHN) maar tegelijkertijd wilt elke kroeg een ontzegging hiervan
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_69049201
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:38 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Mjah, alleen willen alle kroegen zich onderscheiden op het feit dat er gerookt mag worden. Dat is namelijk wel zo gastvrij t.o.v. hun clientele die ze door juist te laten roken gevormd hebben tot een publiek waarvan het meerendeel rookt. Kroegen zijn gewend zich te onderscheiden op het gebied van muziek, aankleding e.d. niet op roken. Nu moeten kroegen hun publiek dat wat ze beschouwden als een recht ontzeggen en daarmee zijn ze bang klandizie kwijt te raken. Logisch, helemaal als het bij de buurman wel gewoon mag. En als diezelfde buurman dan zich niet richt op een hele specifieke doelgroep (dus dat ie enkel keiharde deathmetal draait) dan beschouw je dat natuurlijk als een soort van broodroof. Een belastingmaatregel is redelijk onzichtbaar, maar jouw kroeg halfleeg en die van je buurman dampend en stampvol niet
Maar het rookverbod zou toch helemaal niet tot omzetderving leidden? Tenminste, dat wilde de anti-rook maffia ons doen geloven... Houden "jullie" hier nog altijd aan vast, ondanks de bewijzen van het tegendeel?
quote:
[..]

Nee, in feit klopt dit. Maar je kan er nou donder op zeggen dat als dit inderdaad zo doorgang krijgt de kroegen die er net buitenvallen weer amok gaan maken.

De horeca in zijn geheel wil eigenlijk dezelfde rechten en plichten voor iedereen (zo was dat ook belobbied door KHN) maar tegelijkertijd wilt elke kroeg een ontzegging hiervan
Dat er "amok" gemaakt gaat worden door mensen/bedrijven die net buiten een eventuele uitzondering vallen is logisch en begrijpelijk. Daarentegen is het geen probleem.

Er zijn legio subsidies in Nederland. Huurtoeslag is daar 1 van. Als je ook maar 1 euro boven de grens uitkomt, verlies je het recht hier op. Er is zelfs een grote kans dat je alle centen die je dat jaar ontvangen hebt terug moet betalen (heb hier persoonlijke ervaring mee). Toch zijn er extreem weinig mensen die hier "amok" over maken richting de verantwoordelijke ministeries/gemeentes.

Wanneer er een voorwaarde is om een recht te verkrijgen, kan dat recht enkel verleend worden aan diegene die aan de voorwaarde voldoet. Streng blijven dus.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:29:52 #253
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69050125
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:06 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Maar het rookverbod zou toch helemaal niet tot omzetderving leidden? Tenminste, dat wilde de anti-rook maffia ons doen geloven... Houden "jullie" hier nog altijd aan vast, ondanks de bewijzen van het tegendeel?
Als iedereen zich aan dezelfde regels zou houden zou dat op moeten gaan. Als de roker geen keus heeft om te kiezen voor een rokerscafe dan blijft hij bij zijn stamkroegie als hij bij de buren ook niet mag roken

wat dat betreft snap ik de redenering wel. Ook snap ik dan wel de nijd tegen grotere tenten die rokers kunnen faciliteren dmv rookruimtes.
quote:
Dat er "amok" gemaakt gaat worden door mensen/bedrijven die net buiten een eventuele uitzondering vallen is logisch en begrijpelijk. Daarentegen is het geen probleem.

Er zijn legio subsidies in Nederland. Huurtoeslag is daar 1 van. Als je ook maar 1 euro boven de grens uitkomt, verlies je het recht hier op. Er is zelfs een grote kans dat je alle centen die je dat jaar ontvangen hebt terug moet betalen (heb hier persoonlijke ervaring mee). Toch zijn er extreem weinig mensen die hier "amok" over maken richting de verantwoordelijke ministeries/gemeentes.
Klopt, maar dit is dan ook puur iets individueels. Oh en vaak betreft het een paar tientjes op maandbasis. In het geval van dit rookverbod loopt men moord en brand te schreeuwen over faillissementen e.d. Dus dat gaat wel iets verder dan een zorg of huur toeslagje
[..]
pi_69050730
Ab Klink
pi_69051206
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 09:43 schreef MikeyMo het volgende:
echt niet allemaal

- Dat rookverbod went heel snel.
- Rokers zullen stoppen met roken
- De overtreders zullen wel inbinden na een boete.
- Er zullen veel nieuwe klanten komen.
- Het bewijs van de schadelijkheid van meeroken zal wel opduiken.
- Rechtszaken tegen het rookverbod zullen verloren worden.
- Het NSB-en van overtreders zal met applaus worden ontvangen.
- In andere landen gaat het ook goed.
- Klink zal gloriëren.

Misschien ben ik er nog een paar vergeten, en misschien zelfs wel een voorspelling die wel uitgekomen is. Maar je score tot nu toe dwingt mij niet tot veel vertrouwen in je oordeelsvermogen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_69051337
@Anti rookfuehrers, waarom denken jullie dat er in het verleden amper rookvrije kroegen zijn geweest?
pi_69051393
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:02 schreef kriele het volgende:
@Anti rookfuehrers, waarom denken jullie dat er in het verleden amper rookvrije kroegen zijn geweest?
Omdat de rooklobby te sterk was.

Het gaat prima zonder dat gerook. Ab moet de wet nog even aanpassen zodat de kleine kroegen ook aangepakt kunnen worden. Geen gejammer en gezeur meer. Dit is gewoon het nieuwe beleid. De horeca die sterk genoeg is, overleeft echt wel. Als de kleine kroegen failliet gaan, dan was er misschien niet zoveel behoefte aan zo'n kroeg. De kleinere supermarkten en buurtwinkels zijn ook weg, zo gaan die dingen.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 12:07:31 #258
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69051491
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:04 schreef SCH het volgende:
De horeca die sterk genoeg is, overleeft echt wel.
Dan kan je net zo goed het rookverbod afschaffen: rookvrije horeca die sterk genoeg is overleeft echt wel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_69051543
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat de rooklobby te sterk was.

Het gaat prima zonder dat gerook. Ab moet de wet nog even aanpassen zodat de kleine kroegen ook aangepakt kunnen worden. Geen gejammer en gezeur meer. Dit is gewoon het nieuwe beleid. De horeca die sterk genoeg is, overleeft echt wel. Als de kleine kroegen failliet gaan, dan was er misschien niet zoveel behoefte aan zo'n kroeg. De kleinere supermarkten en buurtwinkels zijn ook weg, zo gaan die dingen.

Er zijn wel degelijk rookvrije kroegen geweest, maar door gebrek aan klandizie failliet gegaan. Dat heeft niets, maar dan ook niets met welke lobby dan ook te maken.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 12:10:45 #260
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_69051599
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:29 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Als iedereen zich aan dezelfde regels zou houden
Dan zou Klink niet mogen liegen en is er geen grond voor het rookverbod.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_69051706
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 00:38 schreef botterfly het volgende:

[..]

Omdat dit niet werkt!
Niet rokers passen zich aan, aan de rokers! Dat betekent dat er volgens de rokers in alle kroegen gerookt moet kunnen worden.
Zodra een groep mensen waarvan er enkele roken naar een niet-roken cafe gaan blijven ze daar niet lang want de rokers willen weer roken! Daarom werkt het niet met een niet-roken cafe! Na een half uur staan de rokers buiten vanwege hun verslaving.
Trust me been there done that!
Dus niet rokers kunnen niet voet bij stuk houden, en de aan te wijzen schuldige is de roker?
Nee, zo werkt dat niet.
pi_69051755
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan kan je net zo goed het rookverbod afschaffen: rookvrije horeca die sterk genoeg is overleeft echt wel.
Nee, want het is ons recht dat er nergens gerookt wordt. Kom op zeg, ik wil nog niet dood.
pi_69051776
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:08 schreef kriele het volgende:

[..]

Er zijn wel degelijk rookvrije kroegen geweest, maar door gebrek aan klandizie failliet gegaan. Dat heeft niets, maar dan ook niets met welke lobby dan ook te maken.
Het gaat nu prima in de rookvrije horeca hoor.
pi_69051802
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan zou Klink niet mogen liegen en is er geen grond voor het rookverbod.
Hij moet wel liegen, want er zijn weinig gronden aan te voeren. Het is eigenlijk heel simpel, Klink gunt een roker zijn sigaret niet. Dat is het en fuck die gevoerde drogredenen.
pi_69051848
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:16 schreef kriele het volgende:

[..]

Hij moet wel liegen, want er zijn weinig gronden aan te voeren. Het is eigenlijk heel simpel, Klink gunt een roker zijn sigaret niet. Dat is het en fuck die gevoerde drogredenen.
Het roken is toch niet verboden?
pi_69051953
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Het roken is toch niet verboden?
Nee, maar dat heeft weer een financiele reden. Het spekken van de staatkas. Hij kan de rookcenten ook nog niet missen. Wil hij de mensen echt van het roken afkrijgen, dan moet hij de prijs van een pakje sigaretten verhogen naar pakweg 25 euro. Dan stoppen ze wel! Maar dat kan weer niet uit.
pi_69051957
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:15 schreef SCH het volgende:
Het gaat nu prima in de rookvrije horeca hoor.
Mooi, nog een reden voor de minister om zich er niet meer mee te bemoeien. Die blijven zich maar opstapelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_69051979
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:20 schreef kriele het volgende:

[..]

Nee, maar dat heeft weer een financiele reden. Het spekken van de staatkas. Hij kan de rookcenten ook nog niet missen. Wil hij de mensen echt van het roken afkrijgen, dan moet hij de prijs van een pakje sigaretten verhogen naar pakweg 25 euro. Dan stoppen ze wel! Maar dat kan weer niet uit.
Er is niks mis mee om deze verslaving terug te dringen.
pi_69051995
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mooi, nog een reden voor de minister om zich er niet meer mee te bemoeien. Die blijven zich maar opstapelen.
Die rookvrije horeca is er juist door de minister.

Ab Klink
pi_69052114
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar dat wil Klink dus ook niet. Dat kan niet uit! Ik zal je eerlijk zeggen dat ik zou willen dat een pakje sigaretten werd verhoogd naar 25 euro. Ik weet wel zeker dat ik ze dan heel wat makkelijker zou kunnen laten liggen. Dan doe je iets substantieels aan het fors terug dringen van een verslaving.
  † In Memoriam † vrijdag 15 mei 2009 @ 12:29:31 #271
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69052234
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan moet hij tabak verboden maken.
Carpe Libertatem
pi_69052310
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:29 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dan moet hij tabak verboden maken.
Precies!
  vrijdag 15 mei 2009 @ 12:34:21 #273
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69052400
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:
- Dat rookverbod went heel snel.
- Rokers zullen stoppen met roken
- De overtreders zullen wel inbinden na een boete.
- Er zullen veel nieuwe klanten komen.
- Het bewijs van de schadelijkheid van meeroken zal wel opduiken.
- Rechtszaken tegen het rookverbod zullen verloren worden.
- Het NSB-en van overtreders zal met applaus worden ontvangen.
- In andere landen gaat het ook goed.
- Klink zal gloriëren.
- Het rookverbod had al lang gewend kunnen zijn als iedereen zich er vanaf dag 1 aan had gehouden.
- Er zijn rokers gestopt na 1 juli vanwege het verbod
- Er zijn genoeg verhalen van overtreders die na boete 2 of 3 toch maar zijn ingebonden. Artikelen zijn hier langs gekomen.
- De eerste was idd verloren, nummer 2 niet.
- Ik hoor maar weinig extreme klachten uit landen als Amerika, Ierland, Groot Britannie. Zo nu en dan iets over wel 800 pubs die failliet zijn gegaan. Meer niet.
- De wedstrijd is nog niet gelopen

De rest herken ik niet als uit mijn mond komende

Overigens zijn er miljoenen non-kroegtijgers die naar de kroeg toe gelokt hadden kunnen worden sinds 1 juli. Maar kroegen zijn niet zo van de marketing
[..]
  † In Memoriam † vrijdag 15 mei 2009 @ 12:37:07 #274
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_69052480
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:34 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens zijn er miljoenen non-kroegtijgers die naar de kroeg toe gelokt hadden kunnen worden sinds 1 juli. Maar kroegen zijn niet zo van de marketing
Nee, die mensen zijn gewoon geen uitgaansmensen en van een lullig kopje koffie moeten kroegen het niet hebben.
Carpe Libertatem
pi_69052586
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee, die mensen zijn gewoon geen uitgaansmensen en van een lullig kopje koffie moeten kroegen het niet hebben.
Ik geloof dat Mikey en SCH een roker zijn sigaret niet gunt. Toevallig ex-rokers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')