Was eigenlijk wel bekend maar nu nog even bevestigd.quote:Drink met mate en leef langer
AMSTERDAM - Bij mensen die één glas alcohol per dag drinken ligt het overlijdensrisico bijna 30 procent lager dan bij mensen die helemaal niet drinken. Volgens de Stichting Alcohol Research blijkt dat uit nieuw Amerikaans onderzoek.
Eerdere onderzoeken wezen ook al uit dat matig drinken goed was voor de gezondheid. Critici brachten daartegenin dat de twee groepen niet met elkaar vergeleken konden worden omdat matige drinkers vaak een andere levensstijl hebben dan geheelonthouders.
Bij het nieuwe onderzoek zijn factoren als sociaaleconomische positie, roken, lichaamsgewicht, de mate waarin mensen (kunnen) bewegen, religie en depressiviteit meegewogen. Toch blijft overeind, aldus de onderzoekers, dat het overlijdensrisico bij de groep matige drinkers 28 procent lager ligt dan bij de nietdrinkers.
Het Productschap Wijn is een van de deelnemers in de stichting Alcohol Research. (ANP)
http://www.telegraaf.nl/e(...)_langer__.html?p=1,1
denk 't nietquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:20 schreef Sapstengel het volgende:
Werkt dit ook als je gemiddeld 1 glas per dag drinkt? Doordeweeks drink ik niet, maar in het weekend haal ik dat altijd weer in.
Wie kopt deze even in.quote:AMSTERDAM - Bij mensen die één glas alcohol per dag drinken ligt het overlijdensrisico bijna 30 procent lager dan bij mensen die helemaal niet drinken.
Daar gaat het bericht juist over. Matig dagelijks gebruik.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:20 schreef Sapstengel het volgende:
Werkt dit ook als je gemiddeld 1 glas per dag drinkt? Doordeweeks drink ik niet, maar in het weekend haal ik dat altijd weer in.
Nee, je hebt 30% kans om onsterfelijk te worden blijkbaar...quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:23 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Dat als je drinkt je kans hebt om onsterfelijk te zijn?
Hij zei dan ook 'gemiddeld'.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daar gaat het bericht juist over. Matig dagelijks gebruik.
Het inhalen in het weekend is volgens mij altijd beschouwd als behoorlijk ongezond.
Ik dacht juist dat in dit soort onderzoeken het voornaamste bezwaar is dat geheelonthouding lang niet altijd principieel is, maar ook vaak om gezondheidsredenen zoals bijvoorbeeld het hebben van bepaalde aandoeningen, het feit dat iemand voormalig alcoholist is, etcetera.quote:Bij het nieuwe onderzoek zijn factoren als sociaaleconomische positie, roken, lichaamsgewicht, de mate waarin mensen (kunnen) bewegen, religie en depressiviteit meegewogen. Toch blijft overeind, aldus de onderzoekers, dat het overlijdensrisico bij de groep matige drinkers 28 procent lager ligt dan bij de nietdrinkers.
Die bepaalde stof is waarschijnlijk alcohol. Zie ook wikipedia.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:38 schreef Meh7 het volgende:
Maar waar ligt het dan aan? Zit er een bepaalde stof in die gezond is of heeft het ermee te maken dat je een moment van rust neemt?
En dan leef je nog niet eens ook!quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:23 schreef zoalshetis het volgende:
lekker dan... ik drink niet, dus ik ga eerder dood.
ook dat nog eens!quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:28 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
En dan leef je nog niet eens ook!
Er staat met "mate" drinken he. Hoeveel mensen drinken er nou met mate als ze drinken?quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:28 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
En dan leef je nog niet eens ook!
In een glas bier zit ongeveer net zo veel alcohol als in een glas wijn of sterke drank doordat het alcoholpercentage- en inhoudsverschil elkaar om en nabij opheffen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:40 schreef Iblis het volgende:
Eén glas. Dat is 0.2l. Dat is 2/3e bierflesje. Daar ga ik toch vrijwel altijd 50% overheen als ik bier drink. Wijn, dat kan nog een keer, maar bier is onmogelijk.
Klopt, maar in een bierflesje zit altijd 1.5 standaardglas. En ik ga niet een half flesje voor de volgende dag bewaren.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:39 schreef n8n het volgende:
In een glas bier zit ongeveer net zo veel alcohol als in een glas wijn of sterke drank doordat het alcoholpercentage- en inhoudsverschil elkaar om en nabij opheffen.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:39 schreef n8n het volgende:
[..]
In een glas bier zit ongeveer net zo veel alcohol als in een glas wijn of sterke drank doordat het alcoholpercentage- en inhoudsverschil elkaar om en nabij opheffen.
Overigens drink ik zo nu en dan al wijn of een lekker speciaalbiertje bij het eten en drink ik verder niet buitensporig, dus dat komt hier wel goed.
Hij schreef ook maar 1 zinnetje, niet gek dat je daarna stopte met lezenquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij dat zinnetje hield ik ook op met lezen. Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen
ik zou het niet doen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:54 schreef ouderejongere het volgende:
Ik drink 1 glas wijn per dagsoms twee. Nu ik dit weet vraag ik me zelfs af of ik volgend jaar nog wel moet gaan vasten.
Dan komt er 12 gram alcohol in je. In een glas zit 8gr alcohol.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:46 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt, maar in een bierflesje zit altijd 1.5 standaardglas. En ik ga niet een half flesje voor de volgende dag bewaren.
Toch is sterke drank veel schadelijker. Maar dat zal in dergelijke hoeveelheden wel meevallen (denk ik).quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:39 schreef n8n het volgende:
[..]
Overigens drink ik zo nu en dan al wijn of een lekker speciaalbiertje bij het eten en drink ik verder niet buitensporig, dus dat komt hier wel goed.
Bronquote:Goudgeel Hemelswater gezond
Bier Spa geel, studentenbrandstof, goudgeel hemelswater oftewel pilsener is gezond! Mits het in een bescheiden hoeveelheid en in combinatie met enige lichaamsbeweging genuttigd wordt. Sportende bierdrinkers leven langer en gezonder.
Perfecte combi
Dat is de onweerlegbare uitkomst van een medisch wetenschappelijk onderzoek, die The Daily Telegraph publiceert. Daarin wordt het drinken van een chinees met een witte bondmuts in combinatie met lichaamsbeweging het beste recept genoemd tegen allerlei levensgevaarlijke kwalen.
Geldt ook voor stevige drinkers
Drinken en sporten is de perfecte manier om aandoeningen aan het hart en een te hoge bloeddruk te bestrijden. Het risico op hartproblemen neemt maar liefst met vijftig procent af. De voordelen worden weliswaar minder voor de stevige drinkers, maar dat kan weer aardig genuanceerd worden, want zelfs voor hen zijn de gezondheidsresultaten altijd nog vele malen beter als je het vergelijkt met de resultaten van geheelonthouders.
Twintig jaar onderzoek
Dankzij dit twintig jaar durende onderzoek, waaraan bijna 20.000 Denen deelnamen, kunnen de zaterdagamateurs van Blauw Wit zich na de wedstrijd eindelijk vol laten lopen, maar dan zonder dat stemmetje in hun achterhoofd.
Nu de sigaretten nog.
Bewijst maar weer eens dat dit een onderzoek van niks is. Zogenaamd wetenschappers.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:23 schreef Sapstengel het volgende:
Dat is idd wel erg vreemd, het overlijdensrisico ligt 30% lager. Dus 70% van de mensen die 1 glas per dag drinkt is onsterfelijk?
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Het zal niemand als verassing in de oren klinken dat ik voor een algeheel verbod op alcohol ben, behalve in medicijnen of schoonmaakmiddelen .
Ik zie absoluut geen nadeel aan één glas rode wijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Het zal niemand als verassing in de oren klinken dat ik voor een algeheel verbod op alcohol ben, behalve in medicijnen of schoonmaakmiddelen (fazant). Er zitten voordelen bij het gebruik van alcohol, echter zijn de nadelen groter.²
Je brengt de nuance zelf al aan. De mensheid heeft reeds aangetoond hier niet normaal mee om te kunnen gaan. Een aantal voorbeelden:quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:11 schreef Exoteria het volgende:
Ik zie bij normaal alcohol gebruik geen enkel negatieve factor.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je brengt de nuance zelf al aan. De mensheid heeft reeds aangetoond hier niet normaal mee om te kunnen gaan. Een aantal voorbeelden:
- comazuipen
- slachtoffers in het (2 richtings)verkeer
- verslavend
- maakt levens kapot (letterlijk, taalkundig en figuurlijk)
- onveilige sex
- one night stands
Ik kan echt blijven doorgaan, maar dit volstaat me dunkt.²
Het is aardig om na te gaan of de nadelen die jij opsomt op wereldschaal meetbaar zijn. Leven mensen in landen waar alcohol verboden is langer, zijn ze gezonder / gelukkiger. Is er economische schade door het alcoholgebruik of juist voordeel? Ik denk dat de positieve effecten van de gematigden vele malen groter is dan de negatieve effecten van een kleine groep alcohol extremisten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Je brengt de nuance zelf al aan. De mensheid heeft reeds aangetoond hier niet normaal mee om te kunnen gaan.
Als jij een glaasje alcohol drinkt verandert jequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Het zal niemand als verassing in de oren klinken dat ik voor een algeheel verbod op alcohol ben, behalve in medicijnen of schoonmaakmiddelen (fazant). Er zitten voordelen bij het gebruik van alcohol, echter zijn de nadelen groter.²
Ja maar dan mis je wel de lekkere smaak van het bier of de wijn. Het drinken van een alcoholische consumpte vind ik zelf een kwaliteitsmoment. Ook de zijeffecten zijn prettig, je voelt na het drinken dat alle bloedvaten open gaan staan en je hele lichaam warmt op vooral lekker op die koude winteravonden. Ook de geestelijke effecten bij matig gebruik zijn prettig. Je wordt een stukje vrolijker en ontspannen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Als men de zgn. gezonde kenmerken van wijnen wil benutten kan met het beste over gaan tot het drinken van bv. granaatappelsap, boordevol vitaminen en anti-oxidanten, dus wel de lusten niet de lasten.
Prins Bernhard!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:02 schreef katerwater het volgende:
Als ze de oudste levenden interviewen, spreken die ook altijd over 'elke dat mijn cognacje houdt me fit'.![]()
quote:Prins Bernhard is op 93-jarige leeftijd afgemeerd in Gods Veilige Haven. Het einde van een tijdperk van een markante persoonlijkheid die de gewoonte had om bij het ontbijt een flesje bier te nuttigen.
Hoe weet je dat???quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Dag Buauchaille (wat een moelijke nickname), dank voor je antwoord. Ik wil als mens zo nuchter mogelijk door het leven gaan, ik gebruik geen drugs noch drink ik alcohol ofschoon ik wel dol ben op een fijne donut zo nu en dan. Ik geniet van de werkelijkheid, alcohol zorgt voor surrogisme. Daar moet ik niks van hebben.²
Mijn broertje heeft me er één en ander over verteld. Maar het is ook algemeen bekend.quote:
Serieus geen eigen ervaring???quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Mijn broertje heeft me er één en ander over verteld. Maar het is ook algemeen bekend.
Eerlijk en oprecht: nog nooit een druppel alcohol naar binnen gehad, in ieder geval niet dat ik weet. Dronkenschap en high-heid kent mijn lichaam/geest niet. Ik propageer pure nuchterheid.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Serieus geen eigen ervaring???
En ja ik verwacht een eerlijk antwoord.
Tsja, tussen een paar biertjes en de wereld voor een skippy-bal aanzien zit natuurlijk wel een verschil. Maar ja, dat weet je natuurlijk niet als je op de verhalen van anderen af moet gaan...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Eerlijk en oprecht: nog nooit een druppel alcohol naar binnen gehad, in ieder geval niet dat ik weet. Dronkenschap en high-heid kent mijn lichaam/geest niet. Ik propageer pure nuchterheid.²
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:52 schreef moussie het volgende:
Ik vermoed dat dat ene glaasje net genoeg is om het dichtslibben van van alles en nog wat, wat je krijgt als je wat ouder wordt dus, tegen te gaan .. alcohol is bloedverdunnend cq minder slib ..
Dat is dan zonder al die bijkomende factoren als roken, fast food etc ..
Granaat appelspap, mischien wel de gezondste drank die er is. Leeft ze niet meer? Anders kan het nog een hoop herstellen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:22 schreef Exoteria het volgende:
De boodschap is voor een goed verstaander echter duidelijk)
Ja, ze leeft gelukkig nogquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Granaat appelspap, mischien wel de gezondste drank die er is. Leeft ze niet meer? Anders kan het nog een hoop herstellen.²
Dat zeggen velen als ze jong en gezond zijn .. en dan ben je ineens 50+ en eigenlijk voel je je helemaal niet oud, alleen je lijf doet het niet meer zo goed als vroeger.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:49 schreef pfaf het volgende:
Waarom zou ik überhaupt oud willen worden...
Ik voel me, wellicht onterecht, aangesproken door je betoog. Ik heb het beste met de mensheid voor, het is aantoonbaar dat men niet om kan gaan met dergelijke stuff: alcohol, drugs en alle andere middelen van gelijke trend. Het is pure schade, voor je lever, hersenen, je omgeving etc.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toch aardig he, die moslims die zelf geen alcohol drinken maar het toch ook meteen voor iedereen willen verbieden.![]()
Dat is natuurlijke kul van betreffende entiteiten: alle bedwelmenende middelen zijn haram, jargon voor niet toegestaan. Een verhaal:quote:Ging vroeger veel naar houseparty's, en ook wel eens met Turken en Marokkanen. Ze dronken geen alcohol, mag niet van hun geloof, maar de soft-en harddrugs gingen er wel als zoete koek in. Alsof dat zo gezond is.
Dat is technisch niet mogelijk. Er zal illegaal gestookt worden, en dat lijkt me nog ongezonder. Daarbij zal de staat de controle op alcoholverbruik nog meer verliezen.quote:
Wat is de definitie van ongezond? Met mate genieten van 'ongezonde' producten kan het effect veroorzaken dat endorfinen en dopamine vrijkomen. En die hebben een goede invloed op ons psychologisch functioneren. Door dat we psychologisch beter functioneren, voelen we ons lichamelijk ook beter.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:49 schreef katerwater het volgende:
[..]
Dat is technisch niet mogelijk. Er zal illegaal gestookt worden, en dat lijkt me nog ongezonder. Daarbij zal de staat de controle op alcoholverbruik nog meer verliezen.
Of je het nu wilt of niet, veel mensen leven ongezond, en dat zal niet veranderen. Mensen zijn mensen.
Van leven ga je doodquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Trouwens, in bepaalde moslimlanden waar alcohol drinken verboden is roken ze bijna allemaal als ketters.
Dus wat er nu gezonder is...
Ik vind het maar een slecht voorbeeld. Als je dronken tot zulke praktijken komt is er meer aan de hand en ligt het niet alleen aan de alcohol. Dan is er psychisch meer niet met je in orde.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik voel me, wellicht onterecht, aangesproken door je betoog. Ik heb het beste met de mensheid voor, het is aantoonbaar dat men niet om kan gaan met dergelijke stuff: alcohol, drugs en alle andere middelen van gelijke trend. Het is pure schade, voor je lever, hersenen, je omgeving etc.
[..]
Dat is natuurlijke kul van betreffende entiteiten: alle bedwelmenende middelen zijn haram, jargon voor niet toegestaan. Een verhaal:
Een (hitsige) jongeman komt zeer dronken thuis en is zo ver heen dat hij met zijn moeder (!) naar bed wil, zijn moeder wijst dit natuurlijk af, echter, nu komt het: hij pakt een mes en dreigt zijn moeder:"Of je gaat met mij naar bed of ik pleeg zelfmoord." (tegelijkertijd maakt hij met het zojuist scherp gevijlde mes schade aan zijn lichaam) Zijn moeder schrikt, ze houdt natuurlijk van haar kind en doet (met extreme) tegenzin zijn wens inwilligen. Volgende dag wordt de dronken popuul wakker, nuchter, en beseft wat hij gedaan heeft, hij hoort haar moeder huilen op de achtergrond. De (krolse) jongen pleegt alsnog zelfmoord omdat hij hier uiteraard niet mee kan leven.
Dit is maar een voorbeeld.²
Ja, maar je ziet vaak dat mensen die zeer ongezond leven en jonger overlijden ook op jongere leeftijd al gezondheidsproblemen krijgen en dan ook (dure) zorg nodig hebben.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik snap de positieve toon van het bericht niet zo. Wat is er zo wenselijk aan een lang leven? Natuurlijk, degene die in goede gezondheid 90 wordt zal dat meestal als positief ervaren, maar maatschappelijk gezien betekent het heel veel kasplantjes in verpleeghuizen die de kosten van de zorg dramatisch opdrijven.
Tijdens het vasten drink je dan trappistenbier.quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:54 schreef ouderejongere het volgende:
Ik drink 1 glas wijn per dagsoms twee. Nu ik dit weet vraag ik me zelfs af of ik volgend jaar nog wel moet gaan vasten.
Dat haalt het qua kosten nooit bij een 80-plusser. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind dat iedereen lang leven na mag streven en daar wil ik met alle plezier aan meebetalen. Maar op zich is het maatschappelijk natuurlijk geen positieve ontwikkeling, in ieder geval niet zolang de levenskwaliteit van die gewonnen levensjaren niet meegroeit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, maar je ziet vaak dat mensen die zeer ongezond leven en jonger overlijden ook op jongere leeftijd al gezondheidsproblemen krijgen en dan ook (dure) zorg nodig hebben.
Of als je met alcohol tot je 80e van bil kunt gaan en zonder alcohol tot je 70e.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:37 schreef xFriendx het volgende:
An sich hoef ik niet per se langer te leven, maar als alcohol helpt om langer vitaal te blijven dan is dat mooi meegenomen. Zeg dat je hoe dan ook 85 zou worden maar je MET alcohol tot je 80e nog aardig kwiek bent en ZONDER slechts tot je 70e nog vitaal bent en daarna aftakelt.
Roken is ook Haram. Alleen kunnen zij de verleiding niet, begin er dan ook niet aanquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Trouwens, in bepaalde moslimlanden waar alcohol drinken verboden is roken ze bijna allemaal als ketters.
Dus wat er nu gezonder is...
Laten we dan ook alle geloven verbieden want dat brengt nog veel meer schade toe aan de mensheid dan alcohol.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 19:42 schreef BansheeBoy het volgende:
+Voorzuipen. Drinken kan ik het niet meer noemen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je brengt de nuance zelf al aan. De mensheid heeft reeds aangetoond hier niet normaal mee om te kunnen gaan. Een aantal voorbeelden:
- comazuipen
- slachtoffers in het (2 richtings)verkeer
- verslavend
- maakt levens kapot (letterlijk, taalkundig en figuurlijk)
- onveilige sex
- one night stands
Ik kan echt blijven doorgaan, maar dit volstaat me dunkt.²
quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:45 schreef bijdehand het volgende:
Nou als drinken goed voor je is word ik 190
http://home.scarlet.be/pe(...)l_en_gezondheid.htmlquote:Leverziekte ten gevolge van overmatig alcohol gebruik (Alcoholische leverziekte: ALZ) is een van de belangrijkste medische complicaties bij alcohol misbruik en een belangrijk gezondheids- en economisch probleem in de westerse wereld. Alcohol is ook de belangrijkste oorzaak van levercirrose (leververschrompeling) en is verantwoordelijk voor ongeveer 44 % van de 26.000 cirrosedoden per jaar in de VS.
Levercirrose is een chronische aandoening van de lever, waarbij levercellen te gronde gaan en gedeeltelijk worden vervangen door bindweefsel. Hierbij gaat de functie van de lever achteruit. Levercirrose wordt voornamelijk veroorzaakt door chronisch misbruik van alcohol, maar ook door hepatitis, langdurige galstuwing en eiwitgebrek (bijv. in hongergebieden).
Alhoewel er een sterke stijging van het risico op leverziekten bestaat bij het consumeren van meer dan 210 gram alcohol per week (bv. ½ tot ¾ fles sterke drank of ± 3 tot 4 flessen wijn) is de reactie van de patiënten zeer heterogeen (ongelijkmatig of verschillend) voor zover het de ernst en de individuele ontvankelijkheid voor leverziekten ten gevolge van alcohol betreft.
Factoren die de gevoeligheid voor ALZ doen stijgen
* Elk niveau van alcoholgebruik bij vrouwen
* Levenslang gebruik van alcohol
* Genetische factoren
* Drinken zonder te eten
* Drinkgelagen en buitensporige feesten (amaai..amaai...)
* Dranken met hoge concentraties van alcohol (sterke dranken ...)
* Het gebruik van verschillende soorten alcoholische dranken
De drie meest bekende vormen van leverziektes zijn: door alcohol vervette lever (steatose), acute alcoholhepatitis (ontsteking) en de zeer ernstige alcoholcirrose (verschrompeling).
Alhoewel 90-100 % van de zware drinkers tekenen van vervetting van de lever vertonen, krijgen slechts 10-35 % hepatitis ten gevolge van overmatig alcoholverbruik en hiervan, zijn het er dan weer 8-20 % die cirrose ontwikkelen.
Steatosis (vervetting) ontstaat steevast indien meer dan 80 g alcohol per dag wordt gebruikt (6 pilsbiertjes van 33 cl en ± 5% alcohol ). De lever functioneert vaak normaal en steatose is omkeerbaar door geheelonthouding.
Men schat dat 15 à 20 jaar buitensporig drankmisbruik nodig is om een acute alcoholische leverontsteking (hepatitis) te ontwikkelen. Cholestase treedt op de voorgrond. Ze is ernstiger bij vrouwen en ook bij Noord-Europeanen en niet verbonden aan een drinkpatroon of een bepaald type alcoholische drank. Hoge sterftecijfers worden waargenomen (30-60%) en patiënten verslechteren vaak na hun opname in het ziekenhuis ondanks geheelonthouding. Andere factoren die te maken hebben met een slechte prognose zijn hogere leeftijd, aangetaste nierfunctie, encefalopathie (hersen- en/of zenuwaantasting) en een verhoging van het aantal witte bloedcellen. Men heeft vastgesteld dat alcoholhepatitis een belangrijke voorbode van het ontstaan van cirrose (leververschrompeling) is. Levercirrose is een zeer ernstige leverziekte ..!!!
Een statement als "M'n auto is toch verzekerd. Dus kan het me niet schelen of hij gejat wordt"quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:38 schreef hardromacore het volgende:
Dood gaan we allemaal
Gelukkig werkt een verbod op drugs wel.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:49 schreef katerwater het volgende:
[..]
Dat is technisch niet mogelijk. Er zal illegaal gestookt worden, en dat lijkt me nog ongezonder. Daarbij zal de staat de controle op alcoholverbruik nog meer verliezen.
Of je het nu wilt of niet, veel mensen leven ongezond, en dat zal niet veranderen. Mensen zijn mensen.
Ja, want dat gebruikt niemand.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Gelukkig werkt een verbod op drugs wel.
Inderdaad. Er zijn ook geen problemen met vervuilde drugs, en geen problemen met geweld rondom drugs.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, want dat gebruikt niemand.
Wie zegt dat? Ik geef alleen even voorbeelden. En je vergat te lezen, knul.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:26 schreef badwurm het volgende:
Mensen die de strekking van dit topic onderuit proberen te krijgen met voorbeelden waarin personen 40 jaar lang excessief alcohol gebruiken
Mijn lever (bovenste foto) is er NIET uitgegaan vanwege overmatige drankgebruik! Wel door besmet (hep-c) water in een onderontwikkeld land. Daarbij zijn er nog een aantal ziektes waardoor hij er uit zou moeten. Die je gewoon "zomaar"kan krijgen zonder ook maar een druppel te hebben gedronken, zonder sex, drugs of vergitigd water.quote:Ik wil wel even inlassen dat je cirrose dmv bijv. hepatitis B of C op vele manieren en niet alleen door drank kunt krijgen. Drank is echter wel een heel bekende oorzaak net zoals intraveneus druggebruik.En SEX
Dus drink rustig een biertje of wat dan ook maar wees zuinig op die chemische fabriek.
Dit spul heb je ook nodig om alcohol af te breken. Wel goed dat het in bier zit.quote:B1 - 0,021 mg
Ook wel bekend als thiamine. Een gebrek aan B1 uit zich in onder andere vermoeidheid, prikkelbaarheid en rusteloosheid.
Niet genoeg dan. Ga maar met twee biertjes op rijden. Bij blazen ben je de LUL!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:07 schreef Fappie het volgende:
[..]
Dit spul heb je ook nodig om alcohol af te breken. Wel goed dat het in bier zit.
Alcohol faqquote:Het gaat om de hoeveelheid alcohol in je bloed. Die hoeveelheid wordt uitgedrukt in promille. De wettelijke grens voor fietsen en autorijden is 0,5 promille. Dat bereik je als je meer dan twee alcoholconsumpties per uur drinkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |