abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68338999
quote:
Drink met mate en leef langer

AMSTERDAM - Bij mensen die één glas alcohol per dag drinken ligt het overlijdensrisico bijna 30 procent lager dan bij mensen die helemaal niet drinken. Volgens de Stichting Alcohol Research blijkt dat uit nieuw Amerikaans onderzoek.

Eerdere onderzoeken wezen ook al uit dat matig drinken goed was voor de gezondheid. Critici brachten daartegenin dat de twee groepen niet met elkaar vergeleken konden worden omdat matige drinkers vaak een andere levensstijl hebben dan geheelonthouders.

Bij het nieuwe onderzoek zijn factoren als sociaaleconomische positie, roken, lichaamsgewicht, de mate waarin mensen (kunnen) bewegen, religie en depressiviteit meegewogen. Toch blijft overeind, aldus de onderzoekers, dat het overlijdensrisico bij de groep matige drinkers 28 procent lager ligt dan bij de nietdrinkers.

Het Productschap Wijn is een van de deelnemers in de stichting Alcohol Research. (ANP)

http://www.telegraaf.nl/e(...)_langer__.html?p=1,1
Was eigenlijk wel bekend maar nu nog even bevestigd.
Geeft toch maar weer aan dat het in feite natuurlijk is en zelfs gezond om af en toe wat drugs tot je te nemen. Nu gaat het om alcohol, maar in hoeverre geldt dat ook voor andere drugs?
pi_68339040
Werkt dit ook als je gemiddeld 1 glas per dag drinkt? Doordeweeks drink ik niet, maar in het weekend haal ik dat altijd weer in.
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:21:49 #3
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_68339079
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:20 schreef Sapstengel het volgende:
Werkt dit ook als je gemiddeld 1 glas per dag drinkt? Doordeweeks drink ik niet, maar in het weekend haal ik dat altijd weer in.
denk 't niet
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:22:17 #4
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68339088
quote:
AMSTERDAM - Bij mensen die één glas alcohol per dag drinken ligt het overlijdensrisico bijna 30 procent lager dan bij mensen die helemaal niet drinken.
Wie kopt deze even in.
pi_68339110
Ik drink altijd met maten.
pi_68339115
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:20 schreef Sapstengel het volgende:
Daar gaat het bericht juist over. Matig dagelijks gebruik.
Het inhalen in het weekend is volgens mij altijd beschouwd als behoorlijk ongezond.
pi_68339124
Dat is idd wel erg vreemd, het overlijdensrisico ligt 30% lager. Dus 70% van de mensen die 1 glas per dag drinkt is onsterfelijk?
pi_68339138
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Wie kopt deze even in.
Dat als je drinkt je kans hebt om onsterfelijk te zijn?
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:26:41 #9
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_68339236
boeiend, het volgende onderzoek toont weer aan dat je van bier kanker krijgt.
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_68339259
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:23 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Dat als je drinkt je kans hebt om onsterfelijk te zijn?
Nee, je hebt 30% kans om onsterfelijk te worden blijkbaar...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_68339272
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Wie kopt deze even in.
Bij dat zinnetje hield ik ook op met lezen. Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen
pi_68339314
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

Daar gaat het bericht juist over. Matig dagelijks gebruik.
Het inhalen in het weekend is volgens mij altijd beschouwd als behoorlijk ongezond.
Hij zei dan ook 'gemiddeld'.
pi_68339395
Vanavond mn gezondheid weer een flink boost geven, immers weer drinken met maten

Oooh nee, wacht. Dat is flauw
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_68339774
quote:
Bij het nieuwe onderzoek zijn factoren als sociaaleconomische positie, roken, lichaamsgewicht, de mate waarin mensen (kunnen) bewegen, religie en depressiviteit meegewogen. Toch blijft overeind, aldus de onderzoekers, dat het overlijdensrisico bij de groep matige drinkers 28 procent lager ligt dan bij de nietdrinkers.
Ik dacht juist dat in dit soort onderzoeken het voornaamste bezwaar is dat geheelonthouding lang niet altijd principieel is, maar ook vaak om gezondheidsredenen zoals bijvoorbeeld het hebben van bepaalde aandoeningen, het feit dat iemand voormalig alcoholist is, etcetera.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:23:25 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68341110
lekker dan... ik drink niet, dus ik ga eerder dood.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68341545
Maar waar ligt het dan aan? Zit er een bepaalde stof in die gezond is of heeft het ermee te maken dat je een moment van rust neemt?
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:40:56 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68341618
Eén glas. Dat is 0.2l. Dat is 2/3e bierflesje. Daar ga ik toch vrijwel altijd 50% overheen als ik bier drink. Wijn, dat kan nog een keer, maar bier is onmogelijk.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:43:29 #18
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68341682
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:38 schreef Meh7 het volgende:
Maar waar ligt het dan aan? Zit er een bepaalde stof in die gezond is of heeft het ermee te maken dat je een moment van rust neemt?
Die bepaalde stof is waarschijnlijk alcohol. Zie ook wikipedia.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_68342831
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:23 schreef zoalshetis het volgende:
lekker dan... ik drink niet, dus ik ga eerder dood.
En dan leef je nog niet eens ook!
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:33:11 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68342923
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:28 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

ook dat nog eens!
pi_68342957
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:28 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Er staat met "mate" drinken he. Hoeveel mensen drinken er nou met mate als ze drinken?
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:39:39 #22
230788 n8n
Pragmatisch
pi_68343080
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:40 schreef Iblis het volgende:
Eén glas. Dat is 0.2l. Dat is 2/3e bierflesje. Daar ga ik toch vrijwel altijd 50% overheen als ik bier drink. Wijn, dat kan nog een keer, maar bier is onmogelijk.
In een glas bier zit ongeveer net zo veel alcohol als in een glas wijn of sterke drank doordat het alcoholpercentage- en inhoudsverschil elkaar om en nabij opheffen.

Overigens drink ik zo nu en dan al wijn of een lekker speciaalbiertje bij het eten en drink ik verder niet buitensporig, dus dat komt hier wel goed.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:46:11 #23
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68343237
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:39 schreef n8n het volgende:
In een glas bier zit ongeveer net zo veel alcohol als in een glas wijn of sterke drank doordat het alcoholpercentage- en inhoudsverschil elkaar om en nabij opheffen.
Klopt, maar in een bierflesje zit altijd 1.5 standaardglas. En ik ga niet een half flesje voor de volgende dag bewaren.
  vrijdag 24 april 2009 @ 18:03:46 #24
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68343605
quote:

[..]

Overigens drink ik zo nu en dan al wijn of een lekker speciaalbiertje bij het eten en drink ik verder niet buitensporig, dus dat komt hier wel goed.

Maar hoe sterker de alcohol, hoe groter de schadelijke potentie.
Intelligent, but fucked up.
pi_68344887
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bij dat zinnetje hield ik ook op met lezen. Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen
Hij schreef ook maar 1 zinnetje, niet gek dat je daarna stopte met lezen
  vrijdag 24 april 2009 @ 18:59:32 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68344954
eigenlijk is dit ook een flutonderzoekje. elk jaar komt er weer een groot onderzoek onder miljarden mensen over hoe goed een beetje alcohol is. wordt saai zeg maar.

de uitslag is ook nogal simpel. alles met mate zorgt voor een langer leven.

als ik dan toch zou kiezen voor één dagelijks alcoholdrankje, zou ik rode wijn nemen. daar zitten namelijk stoffen in die nog gezonder zijn dan bier of genever. helaas ben ik niet behept met een gen dat remmingen kent.
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:54:02 #27
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_68346721
Ik drink 1 glas wijn per dag soms twee. Nu ik dit weet vraag ik me zelfs af of ik volgend jaar nog wel moet gaan vasten.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:56:37 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68346791
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:54 schreef ouderejongere het volgende:
Ik drink 1 glas wijn per dag soms twee. Nu ik dit weet vraag ik me zelfs af of ik volgend jaar nog wel moet gaan vasten.
ik zou het niet doen.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:57:53 #29
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_71870516
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:46 schreef Iblis het volgende:

[..]

Klopt, maar in een bierflesje zit altijd 1.5 standaardglas. En ik ga niet een half flesje voor de volgende dag bewaren.
Dan komt er 12 gram alcohol in je. In een glas zit 8gr alcohol.

Inhoud een glas bier.

Water - 194 gram
Een volwassene moet ruim twee liter water per dag drinken. Vergeleken met andere alcoholische dranken is bier een goede dorstlesser omdat de ruime hoeveelheid water compenseert voor het dehydraterende effect van de alcohol.

Ethanol - 8 gram
Kleine doses alcohol hebben een gunstige invloed op je hart- en vaatstelsel. Uit een Duits onderzoek van de epidemioloog dr. Brenner blijkt dat bier zelfs een positiever effect heeft op je vaten dan bijvoorbeeld wijn.

Koolhydraten - 6 gram
Met andere woorden: zo’n 6 gram van de voornaamste energiebron voor je lichaam.

Calorieën - 85 Kcal
Een glas bier bevat gemiddeld 85 Kcal. Dat lijkt misschien veel - en dat is ook - maar vergeet niet: hossen in het café kost ook een hoop energie. En na afloop op de fiets naar huis!

B1 - 0,021 mg
Ook wel bekend als thiamine. Een gebrek aan B1 uit zich in onder andere vermoeidheid, prikkelbaarheid en rusteloosheid.

B6 - 0,093 mcg
Vitamine B6 - pyridoxine - helpt bij de opname van eiwitten en draagt zo bij aan het herstel van je lichaam. Kan best handig zijn na een avondje stappen.

B3- 1,613 mg
Vitamine B3 verlaagt je cholesterolgehalte en speelt een rol bij het tegengaan van hooikoorts.

B5 - 0,206 mg
Van pantotheenzuur wordt wel gezegd dat het kaalheid en grijsheid kan voorkomen. In ieder geval vermindert het stress, voorkomt het vermoeidheid en verlaagt het je cholesterol.

B11 - 21 microgram
Foliumzuur is nodig voor de stofwisseling, noodzakelijk voor de vorming van rode bloedlichaampjes en helpt bij de stofwisseling van de hersenen. Maar vooral van belang in bierverband: het zorgt voor een goede werking van de lever.

B12 - 0,07 mcg
B12 zorgt onder andere voor de aanmaak van beenmerg en rode bloedlichaampjes.

Kalium - 89mg
Kalium voorkomt beroertes, verbetert je spierfunctie en voorkomt dat calcium - nodig voor sterke botten - via de urine het lichaam verlaat.

Magnesium - 21mg
Magnesium speelt eveneens een belangrijke rol bij het stevig houden van je botten.

IJzer - 0,10mg
IJzer is noodzakelijk om hemoglobine in de rode bloedcellen aan te maken zodat het transport van zuurstof door het lichaam vlekkeloos verloopt. Ook is het een bouwsteen van myoglubine, dat zich in spieren bevindt en een rol speelt bij het leveren van duurprestaties

Seleen - 4,3 mcg
Een onmisbaar sporenelement dat de vrije radicalen in je lichaam aanpakt. Heel nuttig in het café, omdat ze daar nog altijd roken als ketters.

Zink - 0,07 mg
Zink is nodig om huid, haar en nagels gezond te houden. Zonder kan je afweer niet functioneren.

Calcium - 18 mg
Calcium is nodig voor een sterk beendergestel, maar kan ook hoge bloeddruk voorkomen en het heeft een beschermend effect tegen dikke darm kanker.
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:29:54 #30
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71877968
quote:

[..]

Toch is sterke drank veel schadelijker. Maar dat zal in dergelijke hoeveelheden wel meevallen (denk ik).
Intelligent, but fucked up.
pi_71880761
ik hou van mijn glaasje rode wijn maar ongeveer 4 dagen per week drink ik niets

heb altijd het gevoel gehad dat het goed voor me is (idd met mate)
Jusqu'ici tout va bien...
pi_71882223
quote:
Goudgeel Hemelswater gezond

Bier Spa geel, studentenbrandstof, goudgeel hemelswater oftewel pilsener is gezond! Mits het in een bescheiden hoeveelheid en in combinatie met enige lichaamsbeweging genuttigd wordt. Sportende bierdrinkers leven langer en gezonder.

Perfecte combi
Dat is de onweerlegbare uitkomst van een medisch wetenschappelijk onderzoek, die The Daily Telegraph publiceert. Daarin wordt het drinken van een chinees met een witte bondmuts in combinatie met lichaamsbeweging het beste recept genoemd tegen allerlei levensgevaarlijke kwalen.

Geldt ook voor stevige drinkers
Drinken en sporten is de perfecte manier om aandoeningen aan het hart en een te hoge bloeddruk te bestrijden. Het risico op hartproblemen neemt maar liefst met vijftig procent af. De voordelen worden weliswaar minder voor de stevige drinkers, maar dat kan weer aardig genuanceerd worden, want zelfs voor hen zijn de gezondheidsresultaten altijd nog vele malen beter als je het vergelijkt met de resultaten van geheelonthouders.

Twintig jaar onderzoek
Dankzij dit twintig jaar durende onderzoek, waaraan bijna 20.000 Denen deelnamen, kunnen de zaterdagamateurs van Blauw Wit zich na de wedstrijd eindelijk vol laten lopen, maar dan zonder dat stemmetje in hun achterhoofd.
Nu de sigaretten nog.
Bron

Ik trek er nog maar eens 1 open.
pi_71882512
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:23 schreef Sapstengel het volgende:
Dat is idd wel erg vreemd, het overlijdensrisico ligt 30% lager. Dus 70% van de mensen die 1 glas per dag drinkt is onsterfelijk?
Bewijst maar weer eens dat dit een onderzoek van niks is. Zogenaamd wetenschappers.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:42:03 #34
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_71883514
Het zal niemand als verassing in de oren klinken dat ik voor een algeheel verbod op alcohol ben, behalve in medicijnen of schoonmaakmiddelen (fazant). Er zitten voordelen bij het gebruik van alcohol, echter zijn de nadelen groter.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_71883726
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Het zal niemand als verassing in de oren klinken dat ik voor een algeheel verbod op alcohol ben, behalve in medicijnen of schoonmaakmiddelen .
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_71883930
Zelf heb ik een lekker flesje medicijn bij een temperatuur van 6 graden in de koelkast staan.

De kenners zeggen dat het medicijn bij kamertemperatuur genuttigd moet worden maar ik laat het het liefst op de tong warmen.

Hoe zit dat trouwens bansheeboy? je mag geen alcohol drinken omdat je moslim bent. Is daar met extra goed bestudering van de koran echt niet onderuit te komen? De meeste verhalen zijn toch wel aardig te buigen als ik hier de islamdiscussies een beetje volg.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_71884035
Als ze de oudste levenden interviewen, spreken die ook altijd over 'elke dat mijn cognacje houdt me fit'.

Volgens mij is er ook een psychologische reden: met mate drinken staat garant voor een positieve levenswijze, omdat je geniet van de kleine dingen des levens, en niet overdrijft.
pi_71884156
Het zou inderdaad leuk zijn als het de alcohol niet is die gezond is maar het er van genietende brein die zorgt voor een gezonder lichaam.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_71884252
quote:
Het zal niemand als verassing in de oren klinken dat ik voor een algeheel verbod op alcohol ben, behalve in medicijnen of schoonmaakmiddelen (fazant). Er zitten voordelen bij het gebruik van alcohol, echter zijn de nadelen groter.

²
Ik zie absoluut geen nadeel aan één glas rode wijn.

Als ik drink is dat eigelijk altijd binnenshuis en het blijft bij één of twee glazen.
In mijn eentje drink ik ongeveer 1 fles rode wijn per week.

Ik zie bij normaal alcohol gebruik geen enkel negatieve factor.

Welke zijn dat volgens jou?
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:35:56 #40
13462 BansheeBoy
pi_71884933
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:11 schreef Exoteria het volgende:
Ik zie bij normaal alcohol gebruik geen enkel negatieve factor.
Je brengt de nuance zelf al aan. De mensheid heeft reeds aangetoond hier niet normaal mee om te kunnen gaan. Een aantal voorbeelden:

- comazuipen
- slachtoffers in het (2 richtings)verkeer
- verslavend
- maakt levens kapot (letterlijk, taalkundig en figuurlijk)
- onveilige sex
- one night stands

Ik kan echt blijven doorgaan, maar dit volstaat me dunkt.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_71885064
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je brengt de nuance zelf al aan. De mensheid heeft reeds aangetoond hier niet normaal mee om te kunnen gaan. Een aantal voorbeelden:

- comazuipen
- verslavend
- onveilige sex
- one night stands

²

en dus moet er een algeheel verbod komen??

Er zitten dus ook volgens jou géén nadelen aan normaal alcohol gebruik.

Wat mij opvalt is dat je je bij verschillende zaken die jij (vanuit je geloof) wil verbieden, de beargumentatie telkens neerkomt op "de mens is een beestachtig wezen dat zichzelf niet in de hand kan houden, hier kan de mens niets aan doen".

Dit vind ik jammer en apart,.
Ik heb namelijk een hele goede zelfbeheersing en ben van mening dat een ieder die dat niet heeft, daar zélf verantwoordelijk voor is.

eten verbied je toch ook niet omdat overmatig eten schadelijk is?
en vul nog maar een lijst in...
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71885120
quote:

Je brengt de nuance zelf al aan. De mensheid heeft reeds aangetoond hier niet normaal mee om te kunnen gaan.
Het is aardig om na te gaan of de nadelen die jij opsomt op wereldschaal meetbaar zijn. Leven mensen in landen waar alcohol verboden is langer, zijn ze gezonder / gelukkiger. Is er economische schade door het alcoholgebruik of juist voordeel? Ik denk dat de positieve effecten van de gematigden vele malen groter is dan de negatieve effecten van een kleine groep alcohol extremisten.

Misschien is het verbod op alcohol er wel de evolutionaire oorzaak van dat er zoveel extraverte mensen leven in de islamitische wereld.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:48:02 #43
13462 BansheeBoy
pi_71885257
Ja hoor Buchaille, de wetgeving overal ter wereld wordt steeds strenger aangaande alcohol (o.a. vanwege de reeds eerder aangehaalde voorbeelden) en dat is niet omdat alcohol zo geweldig is en men er zo goed mee omgaat.

Als men de zgn. gezonde kenmerken van wijnen wil benutten kan met het beste over gaan tot het drinken van bv. granaatappelsap, boordevol vitaminen en anti-oxidanten, dus wel de lusten niet de lasten.

Alcohol in medicatie en schoonmaakmiddelen heeft zeker zijn nut. Dat ontken ik niet.

²
pi_71885280
quote:

²
Als jij een glaasje alcohol drinkt verandert je in .
pi_71885389
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:48 schreef BansheeBoy het volgende:

Als men de zgn. gezonde kenmerken van wijnen wil benutten kan met het beste over gaan tot het drinken van bv. granaatappelsap, boordevol vitaminen en anti-oxidanten, dus wel de lusten niet de lasten.
Ja maar dan mis je wel de lekkere smaak van het bier of de wijn. Het drinken van een alcoholische consumpte vind ik zelf een kwaliteitsmoment. Ook de zijeffecten zijn prettig, je voelt na het drinken dat alle bloedvaten open gaan staan en je hele lichaam warmt op vooral lekker op die koude winteravonden. Ook de geestelijke effecten bij matig gebruik zijn prettig. Je wordt een stukje vrolijker en ontspannen.

Teveel alcohol is helemaal niks, daar ben ik ook nooit een fan van geweest.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:57:12 #46
13462 BansheeBoy
pi_71885467
Dag Buauchaille (wat een moelijke nickname), dank voor je antwoord. Ik wil als mens zo nuchter mogelijk door het leven gaan, ik gebruik geen drugs noch drink ik alcohol ofschoon ik wel dol ben op een fijne donut zo nu en dan. Ik geniet van de werkelijkheid, alcohol zorgt voor surrogisme. Daar moet ik niks van hebben.

²
pi_71885772
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:02 schreef katerwater het volgende:
Als ze de oudste levenden interviewen, spreken die ook altijd over 'elke dat mijn cognacje houdt me fit'.
Prins Bernhard!
quote:
Prins Bernhard is op 93-jarige leeftijd afgemeerd in Gods Veilige Haven. Het einde van een tijdperk van een markante persoonlijkheid die de gewoonte had om bij het ontbijt een flesje bier te nuttigen.
pi_71885860
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Dag Buauchaille (wat een moelijke nickname), dank voor je antwoord. Ik wil als mens zo nuchter mogelijk door het leven gaan, ik gebruik geen drugs noch drink ik alcohol ofschoon ik wel dol ben op een fijne donut zo nu en dan. Ik geniet van de werkelijkheid, alcohol zorgt voor surrogisme. Daar moet ik niks van hebben.

²
Hoe weet je dat???
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:18:19 #49
13462 BansheeBoy
pi_71885996
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe weet je dat???
Mijn broertje heeft me er één en ander over verteld. Maar het is ook algemeen bekend.

²
pi_71886121
surrogisme bestaat niet, maar ik begrijp wat je bedoeld.

Ik vind het echter onzinnig, een glas laat je hoogstens meer ontspannen,
verliefdheid, een blijde boodschap, een overwinning, een zooitje ongeluk achter elkaar, chocolade, het heeft allemaal invloed op hoe je op dat moment de werkelijkeid ervaart.
pi_71886690
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Mijn broertje heeft me er één en ander over verteld. Maar het is ook algemeen bekend.
Serieus geen eigen ervaring???

En ja ik verwacht een eerlijk antwoord.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:50:25 #52
13462 BansheeBoy
pi_71886919
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Serieus geen eigen ervaring???

En ja ik verwacht een eerlijk antwoord.
Eerlijk en oprecht: nog nooit een druppel alcohol naar binnen gehad, in ieder geval niet dat ik weet. Dronkenschap en high-heid kent mijn lichaam/geest niet. Ik propageer pure nuchterheid.

²
pi_71887501
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Eerlijk en oprecht: nog nooit een druppel alcohol naar binnen gehad, in ieder geval niet dat ik weet. Dronkenschap en high-heid kent mijn lichaam/geest niet. Ik propageer pure nuchterheid.

²
Tsja, tussen een paar biertjes en de wereld voor een skippy-bal aanzien zit natuurlijk wel een verschil. Maar ja, dat weet je natuurlijk niet als je op de verhalen van anderen af moet gaan...
pi_71888984
Ik vermoed dat dat ene glaasje net genoeg is om het dichtslibben van van alles en nog wat, wat je krijgt als je wat ouder wordt dus, tegen te gaan .. alcohol is bloedverdunnend cq minder slib ..

Dat is dan zonder al die bijkomende factoren als roken, fast food etc ..
pleased to meet you
pi_71897053
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:52 schreef moussie het volgende:
Ik vermoed dat dat ene glaasje net genoeg is om het dichtslibben van van alles en nog wat, wat je krijgt als je wat ouder wordt dus, tegen te gaan .. alcohol is bloedverdunnend cq minder slib ..

Dat is dan zonder al die bijkomende factoren als roken, fast food etc ..

waarschijnlijk wel,
mijn oma heeft recent een hartaanval gehad,
ze hebben haar geprobeerd te dotteren,
maar dat ging niet eens... álles zat helemaal dicht.

Ze eet zoutloos, absoluut geen vet, heeft nooit een druppel alcohol gedronken, nooit gerookt, neemt zelfs geen paracetamol.

de arts gaf aan dat het beter was geweest als ze af en toe wel dat wijntje had genomen.
(nu weten we allemaal dat hij abosluut niet zei dat ze het zichzelf aangedaan heeft, en dat een wijntje alles had kunnen voorkomen. De boodschap is voor een goed verstaander echter duidelijk)
pi_71897115
gewoon alcohol verbieden.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:16:19 #57
13462 BansheeBoy
pi_71898010
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:22 schreef Exoteria het volgende:
De boodschap is voor een goed verstaander echter duidelijk)
Granaat appelspap, mischien wel de gezondste drank die er is. Leeft ze niet meer? Anders kan het nog een hoop herstellen.

²
pi_71898546
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Granaat appelspap, mischien wel de gezondste drank die er is. Leeft ze niet meer? Anders kan het nog een hoop herstellen.

²
Ja, ze leeft gelukkig nog

Op het moment heeft ze er niet veel lol meer in, maar op de momenten dat haar achter kleinkinderen (mijn zoontjes) er zijn geniet ze daar wel van.
Er zijn namelijk wat ongemakken bij elkaar gekomen die haar momenteel behoorlijk beperken.

Recent woonde ze nog zelfstandig, fietste iedere dag om even buten te zijn en wat mensen te zien.
Ze ging enkel voor een heupoperatie naar het ziekenhuis. Die operatie slaagde prima. Ze zou alleen hiervan even moeten revalideren en dan weer terug naar huis.
de dag erna kreeg ze de hartaanval.
En op het moment kan ze haar bed nog niet uit om te plassen. (dus zit ze nu in een verzorgingtehuis)
Dat is een zure appel.

dat granaat appelsap ontzettend gezond is beaam ik direct.

kalium, vitamine C... van alles zit er in inderdaad.

Of het ook een zwaar beschdigd hart kan herstellen vraag ik mij af.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:49:51 #59
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_71898939
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:49 schreef pfaf het volgende:
Waarom zou ik überhaupt oud willen worden...
Dat zeggen velen als ze jong en gezond zijn .. en dan ben je ineens 50+ en eigenlijk voel je je helemaal niet oud, alleen je lijf doet het niet meer zo goed als vroeger.
pleased to meet you
pi_71899407
Toch aardig he, die moslims die zelf geen alcohol drinken maar het toch ook meteen voor iedereen willen verbieden.

Ik ben het ermee eens dat alcohol voor een hoop ellende kan zorgen, maar het is een feit dat de meeste mensen er wel mee om kunnen gaan en er niet mee in de problemen raken.
Ben wel voor het zwaarder straffen van alcohol in het verkeer en agressie door alcohol.

Ging vroeger veel naar houseparty's, en ook wel eens met Turken en Marokkanen. Ze dronken geen alcohol, mag niet van hun geloof, maar de soft-en harddrugs gingen er wel als zoete koek in. Alsof dat zo gezond is.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:45:48 #62
13462 BansheeBoy
pi_71899788
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toch aardig he, die moslims die zelf geen alcohol drinken maar het toch ook meteen voor iedereen willen verbieden.
Ik voel me, wellicht onterecht, aangesproken door je betoog. Ik heb het beste met de mensheid voor, het is aantoonbaar dat men niet om kan gaan met dergelijke stuff: alcohol, drugs en alle andere middelen van gelijke trend. Het is pure schade, voor je lever, hersenen, je omgeving etc.
quote:
Ging vroeger veel naar houseparty's, en ook wel eens met Turken en Marokkanen. Ze dronken geen alcohol, mag niet van hun geloof, maar de soft-en harddrugs gingen er wel als zoete koek in. Alsof dat zo gezond is.
Dat is natuurlijke kul van betreffende entiteiten: alle bedwelmenende middelen zijn haram, jargon voor niet toegestaan. Een verhaal:

Een (hitsige) jongeman komt zeer dronken thuis en is zo ver heen dat hij met zijn moeder (!) naar bed wil, zijn moeder wijst dit natuurlijk af, echter, nu komt het: hij pakt een mes en dreigt zijn moeder:"Of je gaat met mij naar bed of ik pleeg zelfmoord." (tegelijkertijd maakt hij met het zojuist scherp gevijlde mes schade aan zijn lichaam) Zijn moeder schrikt, ze houdt natuurlijk van haar kind en doet (met extreme) tegenzin zijn wens inwilligen. Volgende dag wordt de dronken popuul wakker, nuchter, en beseft wat hij gedaan heeft, hij hoort haar moeder huilen op de achtergrond. De (krolse) jongen pleegt alsnog zelfmoord omdat hij hier uiteraard niet mee kan leven.

Dit is maar een voorbeeld.

²
pi_71899866
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:26 schreef Meki het volgende:
gewoon alcohol verbieden.
Dat is technisch niet mogelijk. Er zal illegaal gestookt worden, en dat lijkt me nog ongezonder. Daarbij zal de staat de controle op alcoholverbruik nog meer verliezen.

Of je het nu wilt of niet, veel mensen leven ongezond, en dat zal niet veranderen. Mensen zijn mensen.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:07:50 #64
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_71900250
Ik ben een eckte rapnegert
pi_71900319
Mwahahaha! Dan heb ik gisteravond voor minstens zeven levens gedronken, !

Of is deze ontzettend grappige grap al gemaakt? .
pi_71900408
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:49 schreef katerwater het volgende:

[..]

Dat is technisch niet mogelijk. Er zal illegaal gestookt worden, en dat lijkt me nog ongezonder. Daarbij zal de staat de controle op alcoholverbruik nog meer verliezen.

Of je het nu wilt of niet, veel mensen leven ongezond, en dat zal niet veranderen. Mensen zijn mensen.
Wat is de definitie van ongezond? Met mate genieten van 'ongezonde' producten kan het effect veroorzaken dat endorfinen en dopamine vrijkomen. En die hebben een goede invloed op ons psychologisch functioneren. Door dat we psychologisch beter functioneren, voelen we ons lichamelijk ook beter.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_71900440
Trouwens, in bepaalde moslimlanden waar alcohol drinken verboden is roken ze bijna allemaal als ketters.
Dus wat er nu gezonder is...
pi_71900455
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Trouwens, in bepaalde moslimlanden waar alcohol drinken verboden is roken ze bijna allemaal als ketters.
Van leven ga je dood Gewoon durven te genieten!
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_71900472
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik voel me, wellicht onterecht, aangesproken door je betoog. Ik heb het beste met de mensheid voor, het is aantoonbaar dat men niet om kan gaan met dergelijke stuff: alcohol, drugs en alle andere middelen van gelijke trend. Het is pure schade, voor je lever, hersenen, je omgeving etc.
[..]

Dat is natuurlijke kul van betreffende entiteiten: alle bedwelmenende middelen zijn haram, jargon voor niet toegestaan. Een verhaal:

Een (hitsige) jongeman komt zeer dronken thuis en is zo ver heen dat hij met zijn moeder (!) naar bed wil, zijn moeder wijst dit natuurlijk af, echter, nu komt het: hij pakt een mes en dreigt zijn moeder:"Of je gaat met mij naar bed of ik pleeg zelfmoord." (tegelijkertijd maakt hij met het zojuist scherp gevijlde mes schade aan zijn lichaam) Zijn moeder schrikt, ze houdt natuurlijk van haar kind en doet (met extreme) tegenzin zijn wens inwilligen. Volgende dag wordt de dronken popuul wakker, nuchter, en beseft wat hij gedaan heeft, hij hoort haar moeder huilen op de achtergrond. De (krolse) jongen pleegt alsnog zelfmoord omdat hij hier uiteraard niet mee kan leven.

Dit is maar een voorbeeld.

²
Ik vind het maar een slecht voorbeeld. Als je dronken tot zulke praktijken komt is er meer aan de hand en ligt het niet alleen aan de alcohol. Dan is er psychisch meer niet met je in orde.
Als je zat bent heb je ineens niet zin in seks met je ma.
pi_71900526
Ik snap de positieve toon van het bericht niet zo. Wat is er zo wenselijk aan een lang leven? Natuurlijk, degene die in goede gezondheid 90 wordt zal dat meestal als positief ervaren, maar maatschappelijk gezien betekent het heel veel kasplantjes in verpleeghuizen die de kosten van de zorg dramatisch opdrijven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71900571
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik snap de positieve toon van het bericht niet zo. Wat is er zo wenselijk aan een lang leven? Natuurlijk, degene die in goede gezondheid 90 wordt zal dat meestal als positief ervaren, maar maatschappelijk gezien betekent het heel veel kasplantjes in verpleeghuizen die de kosten van de zorg dramatisch opdrijven.
Ja, maar je ziet vaak dat mensen die zeer ongezond leven en jonger overlijden ook op jongere leeftijd al gezondheidsproblemen krijgen en dan ook (dure) zorg nodig hebben.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:33:20 #72
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71900814
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:54 schreef ouderejongere het volgende:
Tijdens het vasten drink je dan trappistenbier.
pi_71901697
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, maar je ziet vaak dat mensen die zeer ongezond leven en jonger overlijden ook op jongere leeftijd al gezondheidsproblemen krijgen en dan ook (dure) zorg nodig hebben.
Dat haalt het qua kosten nooit bij een 80-plusser. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind dat iedereen lang leven na mag streven en daar wil ik met alle plezier aan meebetalen. Maar op zich is het maatschappelijk natuurlijk geen positieve ontwikkeling, in ieder geval niet zolang de levenskwaliteit van die gewonnen levensjaren niet meegroeit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71903388
An sich hoef ik niet per se langer te leven, maar als alcohol helpt om langer vitaal te blijven dan is dat mooi meegenomen. Zeg dat je hoe dan ook 85 zou worden maar je MET alcohol tot je 80e nog aardig kwiek bent en ZONDER slechts tot je 70e nog vitaal bent en daarna aftakelt.
pi_71906101
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:37 schreef xFriendx het volgende:
An sich hoef ik niet per se langer te leven, maar als alcohol helpt om langer vitaal te blijven dan is dat mooi meegenomen. Zeg dat je hoe dan ook 85 zou worden maar je MET alcohol tot je 80e nog aardig kwiek bent en ZONDER slechts tot je 70e nog vitaal bent en daarna aftakelt.
Of als je met alcohol tot je 80e van bil kunt gaan en zonder alcohol tot je 70e.

Dan zou ik toch knap sjacherijnig zijn op mij 70e verjaardag
pi_71912100
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Roken is ook Haram. Alleen kunnen zij de verleiding niet, begin er dan ook niet aan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_71912527
Nou als drinken goed voor je is word ik 190
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 16 augustus 2009 @ 13:14:42 #78
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71919307
quote:

²
Laten we dan ook alle geloven verbieden want dat brengt nog veel meer schade toe aan de mensheid dan alcohol.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:07:40 #79
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_71923495
In het najaar van 1995 heb ik wat alcoholische dranken uitgeprobeerd, maar vond er niets aan. Sindsdien geen druppel alcoholische drank meer gedronken, en dat blijft ook zo. Ja, in deze zuipmaatschappij ben ik inderdaad een uitzondering.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:18:08 #80
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_71967108
quote:

[..]

- comazuipen
- verslavend
- onveilige sex
- one night stands

²
+Voorzuipen. Drinken kan ik het niet meer noemen.
Security Matters
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:31:12 #81
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_71967489
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 00:45 schreef bijdehand het volgende:
Nou als drinken goed voor je is word ik 190
quote:
Leverziekte ten gevolge van overmatig alcohol gebruik (Alcoholische leverziekte: ALZ) is een van de belangrijkste medische complicaties bij alcohol misbruik en een belangrijk gezondheids- en economisch probleem in de westerse wereld. Alcohol is ook de belangrijkste oorzaak van levercirrose (leververschrompeling) en is verantwoordelijk voor ongeveer 44 % van de 26.000 cirrosedoden per jaar in de VS.
Levercirrose is een chronische aandoening van de lever, waarbij levercellen te gronde gaan en gedeeltelijk worden vervangen door bindweefsel. Hierbij gaat de functie van de lever achteruit. Levercirrose wordt voornamelijk veroorzaakt door chronisch misbruik van alcohol, maar ook door hepatitis, langdurige galstuwing en eiwitgebrek (bijv. in hongergebieden).

Alhoewel er een sterke stijging van het risico op leverziekten bestaat bij het consumeren van meer dan 210 gram alcohol per week (bv. ½ tot ¾ fles sterke drank of ± 3 tot 4 flessen wijn) is de reactie van de patiënten zeer heterogeen (ongelijkmatig of verschillend) voor zover het de ernst en de individuele ontvankelijkheid voor leverziekten ten gevolge van alcohol betreft.

Factoren die de gevoeligheid voor ALZ doen stijgen

* Elk niveau van alcoholgebruik bij vrouwen
* Levenslang gebruik van alcohol
* Genetische factoren
* Drinken zonder te eten
* Drinkgelagen en buitensporige feesten (amaai..amaai...)
* Dranken met hoge concentraties van alcohol (sterke dranken ...)
* Het gebruik van verschillende soorten alcoholische dranken

De drie meest bekende vormen van leverziektes zijn: door alcohol vervette lever (steatose), acute alcoholhepatitis (ontsteking) en de zeer ernstige alcoholcirrose (verschrompeling).
Alhoewel 90-100 % van de zware drinkers tekenen van vervetting van de lever vertonen, krijgen slechts 10-35 % hepatitis ten gevolge van overmatig alcoholverbruik en hiervan, zijn het er dan weer 8-20 % die cirrose ontwikkelen.

Steatosis (vervetting) ontstaat steevast indien meer dan 80 g alcohol per dag wordt gebruikt (6 pilsbiertjes van 33 cl en ± 5% alcohol ). De lever functioneert vaak normaal en steatose is omkeerbaar door geheelonthouding.
Men schat dat 15 à 20 jaar buitensporig drankmisbruik nodig is om een acute alcoholische leverontsteking (hepatitis) te ontwikkelen. Cholestase treedt op de voorgrond. Ze is ernstiger bij vrouwen en ook bij Noord-Europeanen en niet verbonden aan een drinkpatroon of een bepaald type alcoholische drank. Hoge sterftecijfers worden waargenomen (30-60%) en patiënten verslechteren vaak na hun opname in het ziekenhuis ondanks geheelonthouding. Andere factoren die te maken hebben met een slechte prognose zijn hogere leeftijd, aangetaste nierfunctie, encefalopathie (hersen- en/of zenuwaantasting) en een verhoging van het aantal witte bloedcellen. Men heeft vastgesteld dat alcoholhepatitis een belangrijke voorbode van het ontstaan van cirrose (leververschrompeling) is. Levercirrose is een zeer ernstige leverziekte ..!!!
http://home.scarlet.be/pe(...)l_en_gezondheid.html

PROOST

[ Bericht 0% gewijzigd door Fockker op 18-08-2009 20:07:58 ]
Security Matters
pi_71971838
Dood gaan we allemaal
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:51:28 #83
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_71974124
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:38 schreef hardromacore het volgende:
Dood gaan we allemaal
Een statement als "M'n auto is toch verzekerd. Dus kan het me niet schelen of hij gejat wordt"

Er is wel een verschil of je dood wilt gaan op je 20e of op je 80e
Hoe je dood gaat.Je wilt niet weten waar je doorheen moet als je een lever probleem hebt

Wij kende ooit eens iemand, een vrouw en alcoholiste. Pakweg 42 jaar.Laatste stadium cirrose. Dronk niet maar " zoop" jenever en flesse tegelijk. M'n moeder vertelde ooit eens dat ze op een gegeven moment bloed, brokken en dik bloed begon over te geven. En daardoor eigenlijk doodbloedde. Ik heb nooit begrepen wat de oorzaak daarvan was.Zij waarschijnlijk evenmin.
Inmiddels weet dat ik dat wel.Aan slokdarmvarices oftewel spataderen in de slokdarm. Je inderdaad. Zoals je ook in je benen kan krijgen.

Dat is even iets anders doodgaan dan aan een hartstilstand.

Ik wil wel even inlassen dat je cirrose dmv bijv. hepatitis B of C op vele manieren en niet alleen door drank kunt krijgen. Drank is echter wel een heel bekende oorzaak net zoals intraveneus druggebruik.En SEX

Dus drink rustig een biertje of wat dan ook maar wees zuinig op die chemische fabriek.

Zo is het goed.

Zo niet

Security Matters
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:59:44 #84
111528 Viajero
Who dares wins
pi_71974306
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:49 schreef katerwater het volgende:

[..]

Gelukkig werkt een verbod op drugs wel.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_71975049
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:59 schreef Viajero het volgende:

[..]

Gelukkig werkt een verbod op drugs wel.
Ja, want dat gebruikt niemand.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:47:48 #86
111528 Viajero
Who dares wins
pi_71975474
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, want dat gebruikt niemand.
Inderdaad. Er zijn ook geen problemen met vervuilde drugs, en geen problemen met geweld rondom drugs.

Gelukkig zijn regeringen hiervan op de hoogte, en zullen zij dit succesvolle beleid koste wat het kost voortzetten.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_71976482
Mensen die de strekking van dit topic onderuit proberen te krijgen met voorbeelden waarin personen 40 jaar lang excessief alcohol gebruiken
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:05:42 #88
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_71988948
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 12:26 schreef badwurm het volgende:
Mensen die de strekking van dit topic onderuit proberen te krijgen met voorbeelden waarin personen 40 jaar lang excessief alcohol gebruiken
Wie zegt dat? Ik geef alleen even voorbeelden. En je vergat te lezen, knul.
quote:
Ik wil wel even inlassen dat je cirrose dmv bijv. hepatitis B of C op vele manieren en niet alleen door drank kunt krijgen. Drank is echter wel een heel bekende oorzaak net zoals intraveneus druggebruik.En SEX

Dus drink rustig een biertje of wat dan ook maar wees zuinig op die chemische fabriek.
Mijn lever (bovenste foto) is er NIET uitgegaan vanwege overmatige drankgebruik! Wel door besmet (hep-c) water in een onderontwikkeld land. Daarbij zijn er nog een aantal ziektes waardoor hij er uit zou moeten. Die je gewoon "zomaar"kan krijgen zonder ook maar een druppel te hebben gedronken, zonder sex, drugs of vergitigd water.
Kortom. Trek niet te snel je conclusies. Enne 40 jaar red je niet, hoor. Ik zat al hoog met 35 jaar.
Van mij mag je doen wat je wilt. Ook jezelf dood zuipen.Be my Guest. Proost

Oja de meeste jongeren zuipen niet alleen bier maar ook sterke drank, zoals, breezers en rode en witte wodka a 35% Dat tikt aan hoor!
Security Matters
pi_71989015
quote:
B1 - 0,021 mg
Ook wel bekend als thiamine. Een gebrek aan B1 uit zich in onder andere vermoeidheid, prikkelbaarheid en rusteloosheid.
Dit spul heb je ook nodig om alcohol af te breken. Wel goed dat het in bier zit.
Het was de zomer van 1969
Ik weet het nog zo goed
Het fietsenhok was leeg
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:22:18 #90
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_71989506
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:07 schreef Fappie het volgende:

[..]

Dit spul heb je ook nodig om alcohol af te breken. Wel goed dat het in bier zit.
Niet genoeg dan. Ga maar met twee biertjes op rijden. Bij blazen ben je de LUL!
Thiamine

"
quote:
Het gaat om de hoeveelheid alcohol in je bloed. Die hoeveelheid wordt uitgedrukt in promille. De wettelijke grens voor fietsen en autorijden is 0,5 promille. Dat bereik je als je meer dan twee alcoholconsumpties per uur drinkt.
Alcohol faq

[ Bericht 15% gewijzigd door Fockker op 18-08-2009 20:27:25 ]
Security Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')