abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68338999
quote:
Drink met mate en leef langer

AMSTERDAM - Bij mensen die één glas alcohol per dag drinken ligt het overlijdensrisico bijna 30 procent lager dan bij mensen die helemaal niet drinken. Volgens de Stichting Alcohol Research blijkt dat uit nieuw Amerikaans onderzoek.

Eerdere onderzoeken wezen ook al uit dat matig drinken goed was voor de gezondheid. Critici brachten daartegenin dat de twee groepen niet met elkaar vergeleken konden worden omdat matige drinkers vaak een andere levensstijl hebben dan geheelonthouders.

Bij het nieuwe onderzoek zijn factoren als sociaaleconomische positie, roken, lichaamsgewicht, de mate waarin mensen (kunnen) bewegen, religie en depressiviteit meegewogen. Toch blijft overeind, aldus de onderzoekers, dat het overlijdensrisico bij de groep matige drinkers 28 procent lager ligt dan bij de nietdrinkers.

Het Productschap Wijn is een van de deelnemers in de stichting Alcohol Research. (ANP)

http://www.telegraaf.nl/e(...)_langer__.html?p=1,1
Was eigenlijk wel bekend maar nu nog even bevestigd.
Geeft toch maar weer aan dat het in feite natuurlijk is en zelfs gezond om af en toe wat drugs tot je te nemen. Nu gaat het om alcohol, maar in hoeverre geldt dat ook voor andere drugs?
pi_68339040
Werkt dit ook als je gemiddeld 1 glas per dag drinkt? Doordeweeks drink ik niet, maar in het weekend haal ik dat altijd weer in.
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:21:49 #3
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_68339079
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:20 schreef Sapstengel het volgende:
Werkt dit ook als je gemiddeld 1 glas per dag drinkt? Doordeweeks drink ik niet, maar in het weekend haal ik dat altijd weer in.
denk 't niet
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:22:17 #4
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68339088
quote:
AMSTERDAM - Bij mensen die één glas alcohol per dag drinken ligt het overlijdensrisico bijna 30 procent lager dan bij mensen die helemaal niet drinken.
Wie kopt deze even in.
pi_68339110
Ik drink altijd met maten.
pi_68339115
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:20 schreef Sapstengel het volgende:
Daar gaat het bericht juist over. Matig dagelijks gebruik.
Het inhalen in het weekend is volgens mij altijd beschouwd als behoorlijk ongezond.
pi_68339124
Dat is idd wel erg vreemd, het overlijdensrisico ligt 30% lager. Dus 70% van de mensen die 1 glas per dag drinkt is onsterfelijk?
pi_68339138
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Wie kopt deze even in.
Dat als je drinkt je kans hebt om onsterfelijk te zijn?
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:26:41 #9
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_68339236
boeiend, het volgende onderzoek toont weer aan dat je van bier kanker krijgt.
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_68339259
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:23 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Dat als je drinkt je kans hebt om onsterfelijk te zijn?
Nee, je hebt 30% kans om onsterfelijk te worden blijkbaar...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_68339272
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Wie kopt deze even in.
Bij dat zinnetje hield ik ook op met lezen. Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen
pi_68339314
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

Daar gaat het bericht juist over. Matig dagelijks gebruik.
Het inhalen in het weekend is volgens mij altijd beschouwd als behoorlijk ongezond.
Hij zei dan ook 'gemiddeld'.
pi_68339395
Vanavond mn gezondheid weer een flink boost geven, immers weer drinken met maten

Oooh nee, wacht. Dat is flauw
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_68339774
quote:
Bij het nieuwe onderzoek zijn factoren als sociaaleconomische positie, roken, lichaamsgewicht, de mate waarin mensen (kunnen) bewegen, religie en depressiviteit meegewogen. Toch blijft overeind, aldus de onderzoekers, dat het overlijdensrisico bij de groep matige drinkers 28 procent lager ligt dan bij de nietdrinkers.
Ik dacht juist dat in dit soort onderzoeken het voornaamste bezwaar is dat geheelonthouding lang niet altijd principieel is, maar ook vaak om gezondheidsredenen zoals bijvoorbeeld het hebben van bepaalde aandoeningen, het feit dat iemand voormalig alcoholist is, etcetera.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:23:25 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68341110
lekker dan... ik drink niet, dus ik ga eerder dood.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68341545
Maar waar ligt het dan aan? Zit er een bepaalde stof in die gezond is of heeft het ermee te maken dat je een moment van rust neemt?
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:40:56 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68341618
Eén glas. Dat is 0.2l. Dat is 2/3e bierflesje. Daar ga ik toch vrijwel altijd 50% overheen als ik bier drink. Wijn, dat kan nog een keer, maar bier is onmogelijk.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:43:29 #18
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68341682
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:38 schreef Meh7 het volgende:
Maar waar ligt het dan aan? Zit er een bepaalde stof in die gezond is of heeft het ermee te maken dat je een moment van rust neemt?
Die bepaalde stof is waarschijnlijk alcohol. Zie ook wikipedia.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_68342831
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:23 schreef zoalshetis het volgende:
lekker dan... ik drink niet, dus ik ga eerder dood.
En dan leef je nog niet eens ook!
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:33:11 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68342923
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:28 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

ook dat nog eens!
pi_68342957
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:28 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Er staat met "mate" drinken he. Hoeveel mensen drinken er nou met mate als ze drinken?
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:39:39 #22
230788 n8n
Pragmatisch
pi_68343080
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:40 schreef Iblis het volgende:
Eén glas. Dat is 0.2l. Dat is 2/3e bierflesje. Daar ga ik toch vrijwel altijd 50% overheen als ik bier drink. Wijn, dat kan nog een keer, maar bier is onmogelijk.
In een glas bier zit ongeveer net zo veel alcohol als in een glas wijn of sterke drank doordat het alcoholpercentage- en inhoudsverschil elkaar om en nabij opheffen.

Overigens drink ik zo nu en dan al wijn of een lekker speciaalbiertje bij het eten en drink ik verder niet buitensporig, dus dat komt hier wel goed.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:46:11 #23
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68343237
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:39 schreef n8n het volgende:
In een glas bier zit ongeveer net zo veel alcohol als in een glas wijn of sterke drank doordat het alcoholpercentage- en inhoudsverschil elkaar om en nabij opheffen.
Klopt, maar in een bierflesje zit altijd 1.5 standaardglas. En ik ga niet een half flesje voor de volgende dag bewaren.
  vrijdag 24 april 2009 @ 18:03:46 #24
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68343605
quote:

[..]

Overigens drink ik zo nu en dan al wijn of een lekker speciaalbiertje bij het eten en drink ik verder niet buitensporig, dus dat komt hier wel goed.

Maar hoe sterker de alcohol, hoe groter de schadelijke potentie.
Intelligent, but fucked up.
pi_68344887
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bij dat zinnetje hield ik ook op met lezen. Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen
Hij schreef ook maar 1 zinnetje, niet gek dat je daarna stopte met lezen
  vrijdag 24 april 2009 @ 18:59:32 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68344954
eigenlijk is dit ook een flutonderzoekje. elk jaar komt er weer een groot onderzoek onder miljarden mensen over hoe goed een beetje alcohol is. wordt saai zeg maar.

de uitslag is ook nogal simpel. alles met mate zorgt voor een langer leven.

als ik dan toch zou kiezen voor één dagelijks alcoholdrankje, zou ik rode wijn nemen. daar zitten namelijk stoffen in die nog gezonder zijn dan bier of genever. helaas ben ik niet behept met een gen dat remmingen kent.
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:54:02 #27
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_68346721
Ik drink 1 glas wijn per dag soms twee. Nu ik dit weet vraag ik me zelfs af of ik volgend jaar nog wel moet gaan vasten.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:56:37 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68346791
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:54 schreef ouderejongere het volgende:
Ik drink 1 glas wijn per dag soms twee. Nu ik dit weet vraag ik me zelfs af of ik volgend jaar nog wel moet gaan vasten.
ik zou het niet doen.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:57:53 #29
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_71870516
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:46 schreef Iblis het volgende:

[..]

Klopt, maar in een bierflesje zit altijd 1.5 standaardglas. En ik ga niet een half flesje voor de volgende dag bewaren.
Dan komt er 12 gram alcohol in je. In een glas zit 8gr alcohol.

Inhoud een glas bier.

Water - 194 gram
Een volwassene moet ruim twee liter water per dag drinken. Vergeleken met andere alcoholische dranken is bier een goede dorstlesser omdat de ruime hoeveelheid water compenseert voor het dehydraterende effect van de alcohol.

Ethanol - 8 gram
Kleine doses alcohol hebben een gunstige invloed op je hart- en vaatstelsel. Uit een Duits onderzoek van de epidemioloog dr. Brenner blijkt dat bier zelfs een positiever effect heeft op je vaten dan bijvoorbeeld wijn.

Koolhydraten - 6 gram
Met andere woorden: zo’n 6 gram van de voornaamste energiebron voor je lichaam.

Calorieën - 85 Kcal
Een glas bier bevat gemiddeld 85 Kcal. Dat lijkt misschien veel - en dat is ook - maar vergeet niet: hossen in het café kost ook een hoop energie. En na afloop op de fiets naar huis!

B1 - 0,021 mg
Ook wel bekend als thiamine. Een gebrek aan B1 uit zich in onder andere vermoeidheid, prikkelbaarheid en rusteloosheid.

B6 - 0,093 mcg
Vitamine B6 - pyridoxine - helpt bij de opname van eiwitten en draagt zo bij aan het herstel van je lichaam. Kan best handig zijn na een avondje stappen.

B3- 1,613 mg
Vitamine B3 verlaagt je cholesterolgehalte en speelt een rol bij het tegengaan van hooikoorts.

B5 - 0,206 mg
Van pantotheenzuur wordt wel gezegd dat het kaalheid en grijsheid kan voorkomen. In ieder geval vermindert het stress, voorkomt het vermoeidheid en verlaagt het je cholesterol.

B11 - 21 microgram
Foliumzuur is nodig voor de stofwisseling, noodzakelijk voor de vorming van rode bloedlichaampjes en helpt bij de stofwisseling van de hersenen. Maar vooral van belang in bierverband: het zorgt voor een goede werking van de lever.

B12 - 0,07 mcg
B12 zorgt onder andere voor de aanmaak van beenmerg en rode bloedlichaampjes.

Kalium - 89mg
Kalium voorkomt beroertes, verbetert je spierfunctie en voorkomt dat calcium - nodig voor sterke botten - via de urine het lichaam verlaat.

Magnesium - 21mg
Magnesium speelt eveneens een belangrijke rol bij het stevig houden van je botten.

IJzer - 0,10mg
IJzer is noodzakelijk om hemoglobine in de rode bloedcellen aan te maken zodat het transport van zuurstof door het lichaam vlekkeloos verloopt. Ook is het een bouwsteen van myoglubine, dat zich in spieren bevindt en een rol speelt bij het leveren van duurprestaties

Seleen - 4,3 mcg
Een onmisbaar sporenelement dat de vrije radicalen in je lichaam aanpakt. Heel nuttig in het café, omdat ze daar nog altijd roken als ketters.

Zink - 0,07 mg
Zink is nodig om huid, haar en nagels gezond te houden. Zonder kan je afweer niet functioneren.

Calcium - 18 mg
Calcium is nodig voor een sterk beendergestel, maar kan ook hoge bloeddruk voorkomen en het heeft een beschermend effect tegen dikke darm kanker.
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:29:54 #30
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71877968
quote:

[..]

Toch is sterke drank veel schadelijker. Maar dat zal in dergelijke hoeveelheden wel meevallen (denk ik).
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')