Was eigenlijk wel bekend maar nu nog even bevestigd.quote:Drink met mate en leef langer
AMSTERDAM - Bij mensen die één glas alcohol per dag drinken ligt het overlijdensrisico bijna 30 procent lager dan bij mensen die helemaal niet drinken. Volgens de Stichting Alcohol Research blijkt dat uit nieuw Amerikaans onderzoek.
Eerdere onderzoeken wezen ook al uit dat matig drinken goed was voor de gezondheid. Critici brachten daartegenin dat de twee groepen niet met elkaar vergeleken konden worden omdat matige drinkers vaak een andere levensstijl hebben dan geheelonthouders.
Bij het nieuwe onderzoek zijn factoren als sociaaleconomische positie, roken, lichaamsgewicht, de mate waarin mensen (kunnen) bewegen, religie en depressiviteit meegewogen. Toch blijft overeind, aldus de onderzoekers, dat het overlijdensrisico bij de groep matige drinkers 28 procent lager ligt dan bij de nietdrinkers.
Het Productschap Wijn is een van de deelnemers in de stichting Alcohol Research. (ANP)
http://www.telegraaf.nl/e(...)_langer__.html?p=1,1
denk 't nietquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:20 schreef Sapstengel het volgende:
Werkt dit ook als je gemiddeld 1 glas per dag drinkt? Doordeweeks drink ik niet, maar in het weekend haal ik dat altijd weer in.
Wie kopt deze even in.quote:AMSTERDAM - Bij mensen die één glas alcohol per dag drinken ligt het overlijdensrisico bijna 30 procent lager dan bij mensen die helemaal niet drinken.
Daar gaat het bericht juist over. Matig dagelijks gebruik.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:20 schreef Sapstengel het volgende:
Werkt dit ook als je gemiddeld 1 glas per dag drinkt? Doordeweeks drink ik niet, maar in het weekend haal ik dat altijd weer in.
Nee, je hebt 30% kans om onsterfelijk te worden blijkbaar...quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:23 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Dat als je drinkt je kans hebt om onsterfelijk te zijn?
Hij zei dan ook 'gemiddeld'.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daar gaat het bericht juist over. Matig dagelijks gebruik.
Het inhalen in het weekend is volgens mij altijd beschouwd als behoorlijk ongezond.
Ik dacht juist dat in dit soort onderzoeken het voornaamste bezwaar is dat geheelonthouding lang niet altijd principieel is, maar ook vaak om gezondheidsredenen zoals bijvoorbeeld het hebben van bepaalde aandoeningen, het feit dat iemand voormalig alcoholist is, etcetera.quote:Bij het nieuwe onderzoek zijn factoren als sociaaleconomische positie, roken, lichaamsgewicht, de mate waarin mensen (kunnen) bewegen, religie en depressiviteit meegewogen. Toch blijft overeind, aldus de onderzoekers, dat het overlijdensrisico bij de groep matige drinkers 28 procent lager ligt dan bij de nietdrinkers.
Die bepaalde stof is waarschijnlijk alcohol. Zie ook wikipedia.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:38 schreef Meh7 het volgende:
Maar waar ligt het dan aan? Zit er een bepaalde stof in die gezond is of heeft het ermee te maken dat je een moment van rust neemt?
En dan leef je nog niet eens ook!quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:23 schreef zoalshetis het volgende:
lekker dan... ik drink niet, dus ik ga eerder dood.
ook dat nog eens!quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:28 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
En dan leef je nog niet eens ook!
Er staat met "mate" drinken he. Hoeveel mensen drinken er nou met mate als ze drinken?quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:28 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
En dan leef je nog niet eens ook!
In een glas bier zit ongeveer net zo veel alcohol als in een glas wijn of sterke drank doordat het alcoholpercentage- en inhoudsverschil elkaar om en nabij opheffen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:40 schreef Iblis het volgende:
Eén glas. Dat is 0.2l. Dat is 2/3e bierflesje. Daar ga ik toch vrijwel altijd 50% overheen als ik bier drink. Wijn, dat kan nog een keer, maar bier is onmogelijk.
Klopt, maar in een bierflesje zit altijd 1.5 standaardglas. En ik ga niet een half flesje voor de volgende dag bewaren.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:39 schreef n8n het volgende:
In een glas bier zit ongeveer net zo veel alcohol als in een glas wijn of sterke drank doordat het alcoholpercentage- en inhoudsverschil elkaar om en nabij opheffen.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:39 schreef n8n het volgende:
[..]
In een glas bier zit ongeveer net zo veel alcohol als in een glas wijn of sterke drank doordat het alcoholpercentage- en inhoudsverschil elkaar om en nabij opheffen.
Overigens drink ik zo nu en dan al wijn of een lekker speciaalbiertje bij het eten en drink ik verder niet buitensporig, dus dat komt hier wel goed.
Hij schreef ook maar 1 zinnetje, niet gek dat je daarna stopte met lezenquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij dat zinnetje hield ik ook op met lezen. Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |