abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 april 2009 @ 08:41:39 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68327015
Het grote kleine babietjestopic deel 187

01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
18 juli 2008: Tim, zoon van Bright
25 juli 2008: Joyce Lynn, dochter van crumpet
26 juli 2008: Sewdou, zoon van Janena
02 augustus 2008: Caitlin, dochter van Lionheaad
04 augustus 2008: Cynthia, dochter van Speedy
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
06 augustus 2008: Evalynn Feline Kaidy, dochter van Mibos
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
17 augustus 2008: Leander, zoon van freecell en TARAraboemdijee
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
11 september 2008: Ben Maarten Lode, zoon van OooLizaooO
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
05 oktober 2008: Thijmen Jordin, zoon van Miffy1984
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
2 november 2008: Manouk, dochter van Jepali
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
06 december 2008: Thomas Pieter Jan Maurits Alexander, zoon van Reinhilde en nixxx
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van DolleMina
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai , zoon van iamredleader en Tinuviel
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweegvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel

***vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door DJMO op 24-04-2009 09:21:56 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_68327029
Arme Seb zou het nog van de prikjes komen? Als je de mogelijkheid hebt om thuis te werken zou dat natuurlijk wel fijn zijn, voor jou en Seb
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 april 2009 @ 08:43:20 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68327035
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 08:23 schreef LovelyLady het volgende:
10.10 bij de dokter zijn, hopelijk is het oorontsteking. Nog zo'n nacht en ik dien mijn ontslag in als mama
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 08:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

ooow oke, heb ik weer niet goed gelezen

Hihi leuk he als ze zo "echt kindje worden"
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 08:37 schreef Estrys het volgende:
ik zit te wachten op mijn moeder, Seb heeft nog steeds koorts dus mag hij niet naar het kdv. niet dat ik dat zou willen hij is zo zielig en ik vind het zoooo moeilijk om te gaan werken. Vanmiddag maar thuis werken denk ik.
waarop ik reageerde met:
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 08:39 schreef DJMO het volgende:
beterschap voor seb estrys
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

vrijdag 24 april 2009 @ 08:43:35 #4
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_68327042
Ik wilde reageren in het topic, maar was ineens gesloten...

Maar dit wilde ik zeggen:

Och LL, wat naar voor Koen maar ook zeker voor jullie!

En Estrys ook al een ziek manneke, kan me voorstellen dat je niet wilt werken... Sterkte hoor!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_68327109
Beterschap voor Seb. Thuiswerken zou inderdaad een goede uitkomst kunnen zijn.

Ik hoop dat ze bij Koen kunnen vinden wat het probleem is. Dan kan er iets aan gedaan worden.

Wij hebben een zoon, die behoorlijk kan boeren en scheetjes laten. Soms denk je: Zo kwam dat uit dit kleine lijfje. Af en toe vraag ik me af of meisjes dat ook zo goed kunnen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 april 2009 @ 08:48:56 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68327110
ik hoop dat er wat duidelijk wordt bij de dokter LL, dit lijkt me echt slopend
hier geen ziek kind, maar een ziekige mama. afgelopen nacht last van keelpijn, nu hoofdpijn. griep kan het niet zijn, dat heb ik al gehad. mijn mannetje trekt zich er niets van aan, die is even vrolijk en lief als altijd. vanmorgen was het weer 8 uur voor hij me wakker maakte en ligt nu in de box te spelen. zometeen naar de droomtuin kijken in de wipstoel. rond tien uur krijgt hij wat diksap en daarna gaan we naar rotterdam.

pi_68327123
Koen, hopen dat de huisarts een oplossing heeft!
pi_68327305
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 08:48 schreef Tinuviel het volgende:

Wij hebben een zoon, die behoorlijk kan boeren en scheetjes laten. Soms denk je: Zo kwam dat uit dit kleine lijfje. Af en toe vraag ik me af of meisjes dat ook zo goed kunnen?
Julian kan er ook wat van. Heeft ie van z'n vader zeg ik dan.
Geen scheetjes, maar scheten zijn het.
pi_68327369
quote:
boeren niet, maar scheten laten hier wel hoor
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_68327374
Haha, en stinken!
Hier eergisteren bruine bonen, we hebben het geweten
pi_68327409
Beterschap DJMO!

Na een uurtje heerlijk slapen werd Jair wakker. Meestal slaapt hij niet twee uur of langer aan een stuk door maar wordt tussenin wakker. Wij gaan nu de deur uit voor wat boodschapjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_68327503
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 09:02 schreef freecell het volgende:
Haha, en stinken!
Hier eergisteren bruine bonen, we hebben het geweten
Ja stinken doen de scheten van Jair ook. Soms twijfel ik of hij heeft gepoept en dan waren het toch gewoon scheten. En dat terwijl ik geen bonen of iets eet wat gas veroorzaakt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_68327645
eerste kindje ui de OP mag it de lijst! (wel een goede naam voor een elinzusje zeg
elin milo rose en rosa mae allison
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 april 2009 @ 09:22:48 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68327861
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 09:14 schreef Dakota het volgende:
eerste kindje ui de OP mag it de lijst! (wel een goede naam voor een elinzusje zeg
done, en de namen passen idd mooi bij elkaar
thnx tinuviel boodschapse!

pi_68329732
quote:
Jep, soms zelfs zo hard dat ik twijfel of het nou papa was of Mila
pi_68329867
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 10:24 schreef Raissa het volgende:

[..]

Jep, soms zelfs zo hard dat ik twijfel of het nou papa was of Mila
idd hier ook..dan kijk ik vriendlief heel boos aan en dan zegt ie.. JAMMAARDAWASIKNI

maargoed ik wel ruiken wie van de twee het was en soms geeft ie Elin zomaar de schuld
wanna rub mah puppeh?!
pi_68329966
De geur is inderdaad een goede graadmeter, de scheten van Mila stinken gelukkig (nog) niet
pi_68330164
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 10:31 schreef Raissa het volgende:
De geur is inderdaad een goede graadmeter, de scheten van Mila stinken gelukkig (nog) niet
nouja zurig..de van mn vriend naar giertank
wanna rub mah puppeh?!
pi_68330618
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 10:28 schreef Dakota het volgende:

[..]

idd hier ook..dan kijk ik vriendlief heel boos aan en dan zegt ie.. JAMMAARDAWASIKNI

maargoed ik wel ruiken wie van de twee het was en soms geeft ie Elin zomaar de schuld
Hier doet papa soms hetzelfde. Dan heeft hij zelf een scheet gelaten en geeft babylief de schuld. Pedagogisch gezien heel slecht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_68331253
Tyler kan er ook wat van! Zijn poep is groenig, iemand enig idee of dat raar is?
En nu twijfel ik of Tyler een romper mouwloos en tshirt of longsleeve aankan.
Hij slaapt nu ingebakerd. Anders maait hij zich constant wakker, of de speen eruit.
Zou dat erg zijn, dag en nacht ingebakerd? Niet de hele dag natuurlijk. Maar iig in bedje nu.

Seb beterschap!

LL

DJMO beterschap!
pi_68331566
Lichte oorontsteking (dat wordt wat als Koen ooit fikse oorontsteking krijgt)
pi_68331869
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 11:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler kan er ook wat van! Zijn poep is groenig, iemand enig idee of dat raar is?
En nu twijfel ik of Tyler een romper mouwloos en tshirt of longsleeve aankan.
Hij slaapt nu ingebakerd. Anders maait hij zich constant wakker, of de speen eruit.
Zou dat erg zijn, dag en nacht ingebakerd? Niet de hele dag natuurlijk. Maar iig in bedje nu.

Seb beterschap!

LL

DJMO beterschap!
Bij borstvoedingspoep is geel-groen dacht ik normaal. Bij Jair verschilt de kleur soms ook iets. Daarnaast zitten er soms korrels in en soms niet. Jair slaapt in slaapzaak en ook een beetje ingebakerd. Niet echt ingebakerd maar met een lakentje over zijn borstkas en handje, dat ik dan onder de matras schuif zodat het een beetje vast zit. Hij slaapt vooral s'middags en s'nachts zo, maar soms ook in de ochtend. Als een kind echt ingebakerd wordt en langer zo blijft weet ik niet of dat goed of slecht is voor zijn beweging(svrijheid).
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 april 2009 @ 12:52:29 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68334093
groenig is volgens mij wel normaal hoor ingrid, en ik kom net van buiten af, in de zon is het lekker, als je uit de wind staat zelfs warm, maar met een briesje is het al snel wat frisser, dus ik zou wel lange mouwtjes doen.

vrijdag 24 april 2009 @ 12:58:29 #24
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_68334272
DJMO,ik denk inderdaad dat het hetzelfde kussen is. Ik krijg hem maandag.... Lennon reageert best goed op de oefeningen, alleen is hij nu verkouden en heeft hij wat waterige oogjes en is het erg zielig hem op de buik te leggen.... Ik ben zelf ook nog steeds erg verkouden en voel me ook niet echt lekker, vandaag toch maar gewoon aan het werk.

LL toch oorontsteking, heb je er AB voor gekregen. En een beterschapsknuffel voor Koen en Seb
Make love, not war ☮
pi_68334354
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:58 schreef Diaan73 het volgende:
DJMO,ik denk inderdaad dat het hetzelfde kussen is. Ik krijg hem maandag.... Lennon reageert best goed op de oefeningen, alleen is hij nu verkouden en heeft hij wat waterige oogjes en is het erg zielig hem op de buik te leggen.... Ik ben zelf ook nog steeds erg verkouden en voel me ook niet echt lekker, vandaag toch maar gewoon aan het werk.

LL toch oorontsteking, heb je er AB voor gekregen. En een beterschapsknuffel voor Koen en Seb
Geen AB, zijn ze niet zo happig op (naar het schijnt) Dus neusspray en zetpil....
Als het erger wordt dan na het weekend terug (of naar de HAP) Maar ik hoop van wel, volgende week gaan we op vakantie....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 april 2009 @ 13:17:23 #26
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68334813
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:58 schreef Diaan73 het volgende:

ik weet niet aan welke kant de afplatting zit?? anders kan je hem in bed op zijn zij leggen tussen twee opgerolde hydrofiel luiers, en een dikke handdoek onder het hoofdeinde van het bedje. dat heeft hij het niet zo benauwd

pi_68335858
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 11:25 schreef LovelyLady het volgende:
Lichte oorontsteking (dat wordt wat als Koen ooit fikse oorontsteking krijgt)
arm ding
ooronsteking doet zo'n zeer.

[ Bericht 1% gewijzigd door simmu op 24-04-2009 13:48:04 (verkeerde smiley) ]
pi_68337095
Ik snap er niet zo veel van. Doet het bij een baby zoveel zeerder als bij een kind van 4/5 jaar?
Sander loopt ook met oorontsteking maar daar merk ik weinig van, sterker nog het verbaast me dat hij door al dat gebrul van Koen gewoon doorslaapt.
Koen heeft maar lichte oorontsteking volgens de dokter... (kinderen zitten echt raar in elkaar)
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:27:26 #29
114177 Diaan73
pi_68337230
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:17 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik weet niet aan welke kant de afplatting zit?? anders kan je hem in bed op zijn zij leggen tussen twee opgerolde hydrofiel luiers, en een dikke handdoek onder het hoofdeinde van het bedje. dat heeft hij het niet zo benauwd
In bed heeft hij er gelukkig niet zoveel last van, slaapt er ook gewoon heel goed om door, nog meer zelfs. Als het erger wordt, is dit een goede optie. Hij heeft de afplatting trouwens links.

LL ik denk dat het bij babies misschien wat zeerder is omdat het hoofdje/ruimtes compacter zijn? Het is maar een wilde gok.... ik heb ook wel eens gehoord dat druppelen met zonnebloemolie? de pijn verlicht...
Make love, not war ☮
pi_68337916
Dit las ik over het gebruik van olie bij oorontsteking
Je begrijpt dat ik dit dus liever niet doe:
quote:
Propjes oorsmeer kunnen zachter worden gemaakt door enkele dagen ruim te druppelen met sla- of amandelolie. Doe dit niet als je niet weet of het trommelvlies nog intact is. Om gehoorbeschadiging te voorkomen mag de olie namelijk niet in het middenoor doordringen. Ook het druppelen (bij oorpijn) met lidocaine-oordruppels is om dezelfde reden onverstandig. Bij problemen zal de huisarts het propje verwijderen (oor uitspuiten).
pi_68338156
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:23 schreef LovelyLady het volgende:
Ik snap er niet zo veel van. Doet het bij een baby zoveel zeerder als bij een kind van 4/5 jaar?
Sander loopt ook met oorontsteking maar daar merk ik weinig van, sterker nog het verbaast me dat hij door al dat gebrul van Koen gewoon doorslaapt.
Koen heeft maar lichte oorontsteking volgens de dokter... (kinderen zitten echt raar in elkaar)
ik denk dat het voor iedereen anders is, ongeacht leeftijd.den een heeft er niet zo'n last van en de ander ervaart heel veel pijn.

iig *troost* voor jullie allebei hoor!
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:56:08 #32
114177 Diaan73
pi_68338204
Logisch ja, dat je dat niet doet...
Make love, not war ☮
pi_68339154
Seb huilt en huilt Temp is 38,3 nu, met paracetemol. Ik heb werk mee naar huis genomen, maar dat gaat em niet worden vanmiddag ben ik bang. Vanavond of maandag maar even wat doen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_68339408
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:24 schreef Estrys het volgende:
Seb huilt en huilt Temp is 38,3 nu, met paracetemol. Ik heb werk mee naar huis genomen, maar dat gaat em niet worden vanmiddag ben ik bang. Vanavond of maandag maar even wat doen.
Arme Seb
pi_68339507
LL
Sterkte met Koen

Beterschap voor Seb
pi_68339591
heb hem maar in de kinderwagenbak gelegd want steeds als ik weg ging op zijn kamer begon hij weer. hij wil bij mama zijn. Hij drinkt slecht vandaag. vanmorgen nog wel 200 maar daarstraks 90 en net 20 nog. hij plast wel goed dus kan geen kwaad verder, maar arm mannetje. collega zei: je kan toch niet iedere keer vrij nemen ls hij ziek is. nee? Moet jij eens opletten
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 april 2009 @ 15:38:09 #37
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68339606
arme mama's en zieke kindjes

Diaan, als je het idee hebt dat het hem teveel moeite kost om op zijn buik te liggen, wil een opgerolde hydrofielluier onder zijn borst/oksels helpen om overeind te blijven zonder al te veel moeite. (was een tip die ik kreeg voor als jr. het op zijn buik wel leuk zou vinden, maar het op den duur moeite ging kosten door de zwaartekracht) t moet natuurlijk geen uren duren, maar eventjes kan geen kwaad.

jr. slaapt een stuk minder overdag heb ik het idee; ook in de wagen is hij steeds (vaker) wakker(der). nu werd hij net om drie uur wakker ong. en huilen.. even wat laten drinken, tien minuten geknuffeld en probeert nu zelf zijn speen in zijn mond te doen. hij pakt ook heel geconcentreerd zijn speendoekje van zijn ene hand in zijn andere hand en grijpt heel bewust naar dingen. dat had ik hem eigenljik alleen nog bij zijn favoriete boxspeeltje zien doen. straks weer tijd voor zijn flesje melk en om zes uur een half potje worteltjes. ik hoor trouwens dat veel babieb worteltjes juist lekker vinden?? t zal, hij went nu op een speelse manier aan eten, ook al hoeft hij daar zijn voedingsstoffen nog niet uit te halen, als dat straks wel moet, is hij al gewend aan hoe te eten.

pi_68342309
Beterschap voor Seb

Ingrid, Merel poept ook groen, bij haar komt het van de ha-voeding.

LL, toch oorontsteking dus? Wat naar zeg, hopelijk is hij er snel vanaf
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_68345956
LL naar dat hij toch oorontsteking heeft.

Ohja, Fuente kan idd ook door de pepti komen.
pi_68350745
Beterschap moeders en baby's!

Lianne blijft maar huilen, niks is goed.. hellup!
Wat lukt niet: aan de borst, zitten, liggen, lopen, in de doek, wiegen, rustig praten, lachen, zingen, muziek aan, gewoon in bed leggen. Eigenlijk lukt helemaal niks... ze is helemaal over haar toeren.
Nu ga ik temperaturen, misschien is ze ziek? Maar wat als?

Edit: 37.3 niks ernstigs dus..

[ Bericht 5% gewijzigd door Zweefvliegje op 24-04-2009 21:43:12 ]
pi_68350801
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:35 schreef Zweefvliegje het volgende:

Wat lukt niet: aan de borst, zitten, liggen, lopen, in de doek, wiegen, rustig praten, lachen, zingen, muziek aan, gewoon in bed leggen. Eigenlijk lukt helemaal niks... ze is helemaal over haar toeren.
ze kan ook zo moe zijn dat ze nog harder over r toeren gaat he.. heb je haar al in de draagdoek gehad?
ja dus..

ehm mja ik zou gewoon proberen om r in de doek te kalmeren. eventueel vaker aanleggen of huid op huid
wanna rub mah puppeh?!
pi_68350807
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:35 schreef Zweefvliegje het volgende:

Lukt een speen ook niet?
pi_68351114
Vaker aanleggen doe ik, eerst nam ze nog wel een slokje en viel een beetje in slaap, maar telkens als ik dan bewoog of iets werd ze weer wakker. Nu blijft ze dus wakker.
Speen wil ze ook niet, m'n vinger oid ook niet.
pi_68351256
Wat het beste werkt is lopen maar ook dan blijft ze huilen. Bij liggen is het echt helemaal mis.
pi_68351447
denk echt dat ze dan over haar toeren moe is

hier werkt dan ..: haar heel dicht tegen me aandrukken (desnoods tegen blote tiet ) en op t stukje tussen neus en voorhoofd aaien..dan valt ze meestal wel in slaap
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 april 2009 @ 21:55:07 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68351528
en even in bad doen??

pi_68351956
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:55 schreef DJMO het volgende:
en even in bad doen??
dat werkt hier ook..tot je haar er weer uithaalt want dan gilt ze nog harder
wanna rub mah puppeh?!
pi_68352153
Ze ligt nu aan m'n borst.. ze is inderdaad dat wat jij zegt Dakota.. over haar toeren moe.
Af en toe nog een zielig huiltje maar niet meer helemaal over de rooie.
Ze valt bijna in slaap.
Pfoe, zo erg is het nog nooit geweest.
  Jubileum moderator vrijdag 24 april 2009 @ 22:12:34 #49
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_68352302
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 09:14 schreef Dakota het volgende:

Liever niet meer doen als jullie het niet erg vinden. Wij halen de kindjes wel uit de lijst en verplaatsen ze dan naar het dreumestopic. Gewoon even een seintje in het modtopic, als we het vergeten zijn, is voldoende.
Als iedereen kindjes gaat lopen deleten wordt het dreumestopic zo stil
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_68352784
Ach gossie Zweefvliegje, dat klinkt echt heel erg zielig.
Estrys ik zou me er niet zo'n druk om maken, er bestaat zoiets als zorgverlof (voor je kind is dat dus)

Het lijkt hier vooralsnog beter te gaan met Koen, we denken toch een sprongetje/tandjes in combi met die oorontsteking.
Koen is van 2 slaapjes naar 1 aan het gaan overdag en men o men wat heeft hij ontzettende vieze luiers.
Vanavond was het gelukkig niet zo'n drama. Heeft eventjes gehuild, nog 1 keer bij hem geweest omdat hij zijn tuttel over de rand van het bed had gesmeten, maar daarna ging hij lekker slapen.
Ik ben iig weer een stukje hoopvoller (maar het kan net zo goed vannacht weer raak zijn, of morgen, maar dat is dan meer wie dan leeft wie dan zorgt)

Ik vind het wel heel lief van jullie dat jullie zo meeleven hoor, bedankt voor het meedenken en de steun

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2009 22:25:26 ]
pi_68352848
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:09 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ze ligt nu aan m'n borst.. ze is inderdaad dat wat jij zegt Dakota.. over haar toeren moe.
Af en toe nog een zielig huiltje maar niet meer helemaal over de rooie.
Ze valt bijna in slaap.
Pfoe, zo erg is het nog nooit geweest.

heb je dat aaien over neus ook gedaan? werkt als een tiet hier!
mooi dat ze nu rustig is
Elin heeft dat altijd om half 9.. overprikkeling en nog moeier door t badje.. dan leg ik haar naast me op de bank.. aan de borst en aai r neus, dan valt ze meestal snel in slaap. als ik dat niet doe is ze enorm ook overstuur!
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 april 2009 @ 22:33:04 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68353090
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:12 schreef Lois het volgende:

[..]

Liever niet meer doen als jullie het niet erg vinden. Wij halen de kindjes wel uit de lijst en verplaatsen ze dan naar het dreumestopic. Gewoon even een seintje in het modtopic, als we het vergeten zijn, is voldoende.
Als iedereen kindjes gaat lopen deleten wordt het dreumestopic zo stil
sorry lois, totaal niet bij nagedacht

LL fijn dat hij nu lekker slaapt! en zweefvliegje, jr. heeft nog maar één keer zo'n bui gehad, en toen ben ik gewoon samen met hem gaan slapen toen hij eindelijk rustig was ..

pi_68353672
Lianne is alweer wakker, maar bedankt voor de tips!
Ze werken wel, maar even..
Dit is ook de eerste keer hier DJMO, vandaar dat ik me even geen raad weet
Vriend is weekje weg, dus moet het even alleen redden, maar komt goed.
Ik heb haar nu in de doek, hopelijk kalmeert ze weer en slaapt ze zo.

Wat dat aaien betreft, normaal wanneer Lianne bijna slaapt en haar ogen op half 7 heeft hangen, haal ik even mijn hand vanaf haar voorhoofd naar haar neus.. dan doet ze haar ogen dicht en slaapt ze (of is ze iig zo moe dat ze haar ogen niet meer openkrijgt). Vaak heeft ze net dat zetje nodig, want ze wil veels te graag alles meemaken en is dus erg veel wakker.
pi_68353784
Merel wordt de laatste dagen steeds weer onrustiger. Veel last van eczeem, laat af en toe weer een halve fles staan enz. Het lijkt wel alsof we terug bij af aan het raken zijn. Thuis gaat het redelijk, maar bij opa en oma en op het kdv is ze veel overprikkeld en huilt ze redelijk veel. Beetje een combinatie van factoren lijkt het wel. Maandag bellen we de huisarts om te overleggen over haar voeding en eventueel een verwijzing naar de kinderarts (daar voel ik me denk ik iets prettiger bij) en ook de osteopaat, kijken of hij nog iets kan doen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_68355485
Succes Fuente! Heb jij al positieve verhalen over een osteopaat?

Dit is m'n laatste post, nu gaan we naar bed, voor zo goed als kwaad dat het gaat..
Heb even met Lianne en de hond een blokje om gedaan en haar thuis wat kleren uitgetrokken (ze had een boxpakje met lange mouwen en voetjes aan), en ik heb het idee dat ze daardoor ook rustiger is geworden. Het is hier in huis ook nog best warm dus nu zit ze alleen in haar rompertje.
pi_68355727
We zijn al eens met Merel bij de osteopaat geweest toen ze een week of 8 oud was. Ze huilde heel erg veel (tussen de 4 en de 8 uur per dag). Erna was het zo goed als over, wel is ze altijd wat prikkelbaar geweest. Dus een vervolgbezoekje kan denk ik geen kwaad.

Is Lianne ook zo onrustig? Succes vannacht, hopelijk slapen jullie wat!
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 25 april 2009 @ 07:32:08 #57
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68359764
succes fuente! ik blijf bij jouw naam aan die kapper hier denken die Fuente haarproducten gebruikt

waar een kleintje groot in kan zijn.. al vanaf half zes/zes uur wakker (nadat ik hem om kwart over vier al naast me had gelegd) en slapen is er niet meer bij... spelen wil die!!! * DJMO gaapt nog maar eens

pi_68359848
Merel dat is niet de bedoeling, het ging juist zo goed :| Hopelijk stuurt de HA jullie door naar de KA

Zweefvliegje hoe is het vannacht gegaan? Beetje rustige nacht gehad?

Wij hoefde er vannacht niet 1 keer uit Koen heeft super geslapen!!!
  zaterdag 25 april 2009 @ 08:07:19 #59
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_68359881
Mereltje

Wat goed van Koen!

Wij hadden het ook luxe vannacht... Ik was gisteravond weggeweest en kwam moe thuis, dus lag om 10 uur al in bed. Dat tegen W. gezegd en we hadden het nog even over de late fles, ik dacht dat W. hem gaf en W. dacht dat ik hem nog gaf... Daar kwamen we om kwart voor 1 achter vannacht!
Toen hebben we hem maar laten slapen en meneertje werd netjes 'gewoon' om 7 uur wakker (wel met schreeuwende honger, wat logisch is).
Zo nu gaan haasten, want we gaan zo op pad voor een andere auto
  zaterdag 25 april 2009 @ 08:15:38 #60
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68359931
Wat goed LL!

Hannah heeft tot half 5 doorgeslapen, in de wiegje, en dus maar 1 nachtvoeding gehad! Nog een paar van zulke nachten en ik ben weer zo fris als een hoentje!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68359934
Zo Maarten heeft ook lekker geslapen!!
Succes met een auto uitzoeken hopelijk slagen jullie
  zaterdag 25 april 2009 @ 08:26:25 #62
114177 Diaan73
pi_68359973
Estrys, hoe gaat het nu met Seb??

Arme Lianne en Zweefvliegje is het later wel goed gegaan? Zo zielig als ze over hun toeren zijn en je weet niet waarom

LL, wat fijn dat het beter lijkt te gaan met Koen, voorzichtige , is het vannacht goed gegaan? Edit, ik liep een pagina achter Fijn dat het vannacht goed is gegaan!!

Lennon leek vanmorgen niet meer zo'n last te hebben van de verkoudheid en hij heeft vanmorgen 180 cc opgedronken We gaan vanaf vandaag maar stees 180 cc aanbieden... kijken wat hij op kan, want hij zat nog steeds op 150 cc. Ook daar doet/deed hij het goed op, maar ik denk dat het wel tijd wordt dat ie ietsje meer gaat drinken. Gaat het niet.. gaan we gewoon weer terug naar 150 cc. Lennon heeft tot vanmorgen kwart over 7 geslapen, voor ons doen de laatste dagen erg vroeg Gisterenavond is hij bij mn ouders geweest en we hebben hem om half 12 opgehaald... hij sliep gewoon verder toen ik hem in zn bedje legde. Lekker makkelijk

Fuente, wat balen dat het nu weer wat minder gaat met Merel.. ik hoop dat je een doorverwijzing krijgt en lijkt me ook zeker de moeite waard om nog een keer naar de ostheopaat te gaan.

Marie, lekker dat hij zo heeft doorgeslapen. Ga je het nu elke avond doen? Veel plezier vandaag!
Make love, not war ☮
pi_68360480
Zweefvliegje, mijn dochter Roos (nu 3 maanden) heeft ook zo ontzettend gehuild. En het werd steeds erger! Op een gegeven moment was ze 5,6 uur per dag aan het huilen, ik zat er helemaal doorheen, had er haast geen plezier meer in.

Ik heb toen het boek van Ria Blom gelezen over inbakeren. Ik moest er eerst niets van weten, maar ik was echt radeloos en er moést wat veranderen. Ik heb die methode geprobeerd en het knapte al snel op.

Wat ik dus verkeerd deed, was: als ze ging huilen, dacht ik dat ze zich verveelde of bij mij wilde zijn en ging ik met haar lopen, wiegen, autorijden, met de wandelwagen, etc. etc. Maar daardoor kreeg ze nog meer prikkels en werd ze steeds moeier, zodat ze oververmoeid raakte en nog meer ging huilen.

Nu is gewoon: huilen: óf ik heb honger, óf ik ben moe. (ze is 10 keer nagekeken en er mankeert haar niets). Ze huilt nog wel eventjes voordat ze in slaapt valt, maar dat mag ook.
  zaterdag 25 april 2009 @ 09:50:32 #64
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68360591
Toevallig heb ik net ook het boek van Ria Blom erbij gepakt. Niet dat Hannah veel huilt, maar we hebben nog totaal geen ritme, en ze wil overdag alleen maar bij mij op schoot zo ongeveer. Dus daar gaan we eens proberen verandering in te brengen.

Ondertussen heb ik dr alweer uit bed gehaald en probeer ik dr op schoot in slaap te krijgen
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68360630
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 09:50 schreef texelonia het volgende:
Toevallig heb ik net ook het boek van Ria Blom erbij gepakt. Niet dat Hannah veel huilt, maar we hebben nog totaal geen ritme, en ze wil overdag alleen maar bij mij op schoof zo ongeveer. Dus daar gaan we eens proberen verandering in te brengen.

Ondertussen heb ik dr alweer uit bed gehaald en probeer ik dr op schoot in slaap te krijgen
ritme wasda?

probeer anders eens een aankleedkussen naast je op de bank..en dan t kussen steeds verder leggen (desnoods op de grond..uiteindelijk richting kamer..)

hier gelukt
wanna rub mah puppeh?!
pi_68360698
Wat fijn LL

En Marie, ook een goede nacht, heerlijk he

Dakota, het gaat niet eens zo zeer om een vast ritme qua voedingen en slapen, maar bij de pribbelbare kindjes is een bepaalde volgorde wel heel belangrijk. Als ik Merel bijvoorbeeld maar iets te laat na haa 'moeheidssignaal' in bed doe, dan gaat het mis en huilt ze zo een uur voor ik haar in slaap krijg.
Het gaat dan dus echt om het idee: wakker worden, voeden, spelen/knuffelen en bij een moeheidssignaaltje naar bed.
Wel een creatieve oplossingen met dat aankleedkussen trouwens

Merel heeft goed geslapen, vanmorgen onrustig maar nu lekker aan het slapen.
Het is verder ook een lekker ding hoor, echt een blij propje (thuis dan) maar het gaat nog zo vaak mis en zeker op het kdv en bij opa en oma.
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:01:32 #67
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68360719
Nou ja ik hoef niet zo strak ritme dat ze op vaste tijden drinkt en slaapt ofzow hoor. Maar zoals het nu gaat ga ik het echt niet lang trekken denk ik. En stonden wel paar herkenbare punten in dat boek. Hannah valt altijd op schoot in slaap, soms leggen we dr in bed, soms naast me op de bank. Maar we leggen dr nooit wakker in bed om zelf in slaap te vallen. In het boek staat dat ze dan overdag steeds minder gaat slapen, korte hazeslaapjes en zodra je d'r in bed legt wordt ze wakker. 's Nachts gaan ze dan eerst meer slapen om in te halen, maar uiteindelijk gaat dat 's nachts ook steeds slechter. En dat zie ik overdag hier in elk geval al wel gebeuren. Dus beter nu wat veranderen voordat het helemaal uit de hand loopt.
©Dumbo
pi_68360824
Wakker in bed leggen is inderdaad wel handig
En als je er een tijdje bij blijft, beetje over de neus aaien en dergelijke, werkt dat ook niet?
(roep ik Die van ons heeft de eerste 3,5 maand van zijn leven overdag alleen maar in een draagdoek willen slapen en 's nachts bij ons. Maar er is hoop, want nu gaat het heel goed )
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:13:48 #69
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_68360861
Ik ben Stella wakker in bedje gaan leggen toen ik door had hoe lang ze ongeveer wakker kon zijn. Dat was met 8 weken ongeveer en dan was ze steeds 1,5 uur op. En dat ging eigenlijk meteen heel goed, 8 van de 10 keer ging ze met lieve geluidjes gewoon slapen dan.

Later met een maand of 4 ging ze wel een periode steevast huilen als ik haar overdag in bedje legde. Maar toch doorgezet.
pi_68360898
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 09:59 schreef Fuente het volgende:
Wat fijn LL

En Marie, ook een goede nacht, heerlijk he

Dakota, het gaat niet eens zo zeer om een vast ritme qua voedingen en slapen, maar bij de pribbelbare kindjes is een bepaalde volgorde wel heel belangrijk. Als ik Merel bijvoorbeeld maar iets te laat na haa 'moeheidssignaal' in bed doe, dan gaat het mis en huilt ze zo een uur voor ik haar in slaap krijg.
Het gaat dan dus echt om het idee: wakker worden, voeden, spelen/knuffelen en bij een moeheidssignaaltje naar bed.
Wel een creatieve oplossingen met dat aankleedkussen trouwens

Merel heeft goed geslapen, vanmorgen onrustig maar nu lekker aan het slapen.
Het is verder ook een lekker ding hoor, echt een blij propje (thuis dan) maar het gaat nog zo vaak mis en zeker op het kdv en bij opa en oma.
weet ik

alleen t ritme van elin wisselt om de 3 dagen ofzo.
Opzich ook een ritme..alleen niet te volgen
wanna rub mah puppeh?!
pi_68360963
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:01 schreef texelonia het volgende:
Nou ja ik hoef niet zo strak ritme dat ze op vaste tijden drinkt en slaapt ofzow hoor. Maar zoals het nu gaat ga ik het echt niet lang trekken denk ik. En stonden wel paar herkenbare punten in dat boek. Hannah valt altijd op schoot in slaap, soms leggen we dr in bed, soms naast me op de bank. Maar we leggen dr nooit wakker in bed om zelf in slaap te vallen. In het boek staat dat ze dan overdag steeds minder gaat slapen, korte hazeslaapjes en zodra je d'r in bed legt wordt ze wakker. 's Nachts gaan ze dan eerst meer slapen om in te halen, maar uiteindelijk gaat dat 's nachts ook steeds slechter. En dat zie ik overdag hier in elk geval al wel gebeuren. Dus beter nu wat veranderen voordat het helemaal uit de hand loopt.
Dát is hier dus ook het geval! Hoe doorbreek je deze gang van zaken dan? Staat dat ook in dat boek?

Bedankt allemaal trouwens voor bovenstaande reacties en tips.
Het is niet zo dat Lianne overdag veel huilt, wel is ze veel wakker en wil ze tussen een uur of 4 a 5 en middernacht alleen bij mij (of vriend uiteraard) zijn en niet in bed.
Als ze dan wel eenmaal in bed ligt om een uur of 12 dan slaapt ze wel tot 7 uur, dat is wel lekker.

Vanacht heb ik dus toch nog wel een heerlijke nacht gehad. En het was zo stom, ik had immers alles geprobeerd, maar niks hielp. Natuurlijk had ik niet ALLES geprobeerd, want toen ik haar boxpakje uithad, was alles snel beter. Kortom, ze had het gewoon te warm. Alle drama om niks, het was gewoon mijn fout om dat niet op tijd te bedenken.

Nu op dit moment ligt ze ook wakker te wezen al vanaf een uur of half 8, maarja, ze hoeft natuurlijk niet alleen te slapen Punt is alleen dat ze wel moe is, maar ze vecht om wakker te blijven. Maar het verschil met gisteravond is dat ze nu blij wakker is, ik kan haar gewoon in de box leggen en dan vermaakt ze zich wel met naar allerlei dingen te kijken en wat te brabbelen
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:21:52 #72
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68360992
Ik vind het vrij lastig omdat ik nog vrij weinig van haar herken. De verschillende huiltjes bijv. Soms heeft ze duidelijk kranpjes en dan ineens gaat het gehuil niet meer om pijn maar om honger, terwijl ze de honger signalen dan overslaat En de ene keer slaapt ze overdag heel veel (bij mij op schoot of op mn borst/buik dan wel) en de andere keer is ze juist heel veel wakker. Soms slaapt ze zo diep dat je bij wijze van alles met dr kan doen, en slaapt ze ook gewoon nog heel lang in bed. En soms wordt ze meteen wakker als je haar ergens neerlegt.

Dus van haar krijg ik ook nog niet echt eenduidige signalen, of althans ik herken ze niet.
©Dumbo
pi_68361024
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:13 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik ben Stella wakker in bedje gaan leggen toen ik door had hoe lang ze ongeveer wakker kon zijn. Dat was met 8 weken ongeveer en dan was ze steeds 1,5 uur op. En dat ging eigenlijk meteen heel goed, 8 van de 10 keer ging ze met lieve geluidjes gewoon slapen dan.

Later met een maand of 4 ging ze wel een periode steevast huilen als ik haar overdag in bedje legde. Maar toch doorgezet.
Wakker in bed leggen werkte hier ook nog niet, maar vorige week ben ik ermee begonnen (toen was ze dus ook 8 weken) en soms lukt het, maar meestal nog niet. Eigenlijk moet ik ook niet zeuren, want het gaat eigenlijk heel netjes, maar als je dan bovenstaande leest dat het dus ook 's nachts anders kan gaan dan moet er blijkbaar toch wat veranderen bij mij
pi_68361044
Hier een heel ritmisch kindje.Vanaf een maand of 5 werd hij echt voorspelbaar. Op vaste tijden drinken (plus of min maximaal een half uur) op vaste tijden moe, op vaste tijden wakker

En nu ziek Koorts, snot, pusoogjes, huilen......
pi_68361137
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:21 schreef texelonia het volgende:
Ik vind het vrij lastig omdat ik nog vrij weinig van haar herken. De verschillende huiltjes bijv. Soms heeft ze duidelijk kranpjes en dan ineens gaat het gehuil niet meer om pijn maar om honger, terwijl ze de honger signalen dan overslaat En de ene keer slaapt ze overdag heel veel (bij mij op schoot of op mn borst/buik dan wel) en de andere keer is ze juist heel veel wakker. Soms slaapt ze zo diep dat je bij wijze van alles met dr kan doen, en slaapt ze ook gewoon nog heel lang in bed. En soms wordt ze meteen wakker als je haar ergens neerlegt.

Dus van haar krijg ik ook nog niet echt eenduidige signalen, of althans ik herken ze niet.
Maar het duurt toch ook altijd wel even voor je zulke dingen herkent? Baby's zijn ook nog niet zo goed in duidelijke signalen geven, haha.

Het is niet zo dat andere moeders dat wél in één keer helemaal doorhebben zeg maar, tenminste, zulke ouders ken ik niet
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:29:15 #76
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68361141
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:19 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Dát is hier dus ook het geval! Hoe doorbreek je deze gang van zaken dan? Staat dat ook in dat boek?
Wat Fuente ook zei, alles zoveel mogelijk in dezelfde volgorde doen: als ze wakker wordt voeden, daarna samen spelen/knuffelen, dan haar even alleen laten spelen en dan bij de eerste signalen dat ze moe is weer naar bed.

Hannah vermaakt zich ook niet veel zelf moet ik zeggen. Als ze wakker is wil ze eigenlijk ook vooral op schoot. We hebben de box nog niet staan, moeten we ook maar eens regelen wie weet scheelt dat.
©Dumbo
pi_68361264
elin wil alleen maar in de box als haar mobile aan staat.
wel wil ze op een kleedje op de grond
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:35:09 #78
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68361265
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:29 schreef freecell het volgende:

[..]

Maar het duurt toch ook altijd wel even voor je zulke dingen herkent? Baby's zijn ook nog niet zo goed in duidelijke signalen geven, haha.

Het is niet zo dat andere moeders dat wél in één keer helemaal doorhebben zeg maar, tenminste, zulke ouders ken ik niet
Nee, dat verwachte ik ook niet, maar ze is nu bijna een maand, dus hoopte nu wel vooruitgang te zien. Maar ik zie alleen achteruitgang
©Dumbo
pi_68361426
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:35 schreef Dakota het volgende:
elin wil alleen maar in de box als haar mobile aan staat.
wel wil ze op een kleedje op de grond
Haha, zelfde hier!
Nouja, Lianne is net nadat ik haar wakker weggelegd heb heerlijk in slaap gevallen, dus eerst even spelen in de box heeft geholpen (lees mobile aanzetten, wachten tot hij ophield en weer aanzetten enz. enz. ).
pi_68361431
En juist het vaste voedingsschema een beetje loslaten. Merel krijgt FV, waarop het cb dan riep: om de 3 uur. Maar Bij Merel werkte het gewoon het beste om dat helemaal los te laten. Ze kreeg een flesje als ze wakker werd, en erna zagen we wel hoe lang ze sliep voor de volgende voeding. De ene keer was dat na 2 uur al, de andere keer pas na 3 of 4 uur. Uiteindelijk zitten we altijd aan het einde van de dag op het juiste aantal voedingen, dat regelt ze zelf. En op die manier kan ze dus slapen en eten wanneer ze wil, in haar eigen tempo.

Tex, ik denk dat je er juist goed op tijd mee bent. Als jij het idee hebt dat je in een cirkeltje komt, kun je dat beter nu 'doorbreken' dan over 2 maanden als het een gewoonte is geworden.
Succes!
Sara
Merel
Ukje
pi_68361480
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:35 schreef texelonia het volgende:

[..]

Nee, dat verwachte ik ook niet, maar ze is nu bijna een maand, dus hoopte nu wel vooruitgang te zien. Maar ik zie alleen achteruitgang
Een maand is nog niet zó verschrikkelijk oud natuurlijk
Mijn moeder zegt altijd: Bij een maand of 3 wordt alles makkelijker, dan ken je je baby goed en de baby is wat aangepast aan het leven in het algemeen. Voor die 3 maanden niet teeel verwachten en gewoon kijken wat er gebeurt en genieten.
Ze heeft er 7 succesvol groot gekregen en bij mij was het inderdaad ook zo. Vanaf 3 maanden werd alles logischer en makkelijker.
pi_68361518
Ritme, wat is dat
Op de creche dagen is er een goede ritme qua drinken enzo, thuis bij mama is dat totaal anders
Enige wat eigenlijk altijd elke dag zo is, is dat ze 2x per dag slaapt overdag. De rest breien we er omheen
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:55:36 #83
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68361676
Ik verwacht ook geen wonderen hoor freecell. Maar dag en nacht met kind op schoot ongeacht of ze wakker is of niet, zou niet nodig hoeven zijn. Dat was zelfs in dr eerste week niet nodig

Met Noah vond ik het na een paar maanden ook makkelijker worden, maar dat was vooral omdat hij toen meer ging doen, en meer op mij ging reageren, etc.

Fuente, eigenlijk is het ook heel raar dat ze met borstvoeding zeggen, voeden op verzoek, en niemand weet hoeveel ze drinken, en met flesvoeding moet het opeens op schema en moeten ze perse zoveel ml drinken
©Dumbo
pi_68361744
Pcies Tex! En Merel is echt geen vast-ritme kind qua tijden enzo. Werkt absoluut niet bij haar. Dus wij doen lekker op verzoek En ik moet zeggen dat ze nu uit zichzelf redelijk om de 4 uur komt. Alleen in de middag laat ze er wel eens 5 uur tussen, maar dan wil ze de laatste maar 3 uur ertussen.
Sara
Merel
Ukje
pi_68361804
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:55 schreef texelonia het volgende:
Ik verwacht ook geen wonderen hoor freecell. Maar dag en nacht met kind op schoot ongeacht of ze wakker is of niet, zou niet nodig hoeven zijn. Dat was zelfs in dr eerste week niet nodig ;)

Met Noah vond ik het na een paar maanden ook makkelijker worden, maar dat was vooral omdat hij toen meer ging doen, en meer op mij ging reageren, etc.
In de kraamtijd sliep Leander overdag wel in zijn wiegje, pas na 2 weken ongeveer werd dat drama, maar ik snap wel dat het niet tof is hoor en inderdaad, dag en nacht op schoot zou niet moeten hoeven...

En een draagdoek? Het is geen lange-termijn oplossing, maar ze slapen er vaak wel lekker in en je hebt je handen vrij
  zaterdag 25 april 2009 @ 11:24:20 #86
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68362190
Draagdoek vindt ze alleen fijn zolang ik blijf lopen. Dus in huis is het tot nu toe niet echt een succes.

Maar na veel moeite slaapt ze nu toch al 40 minuten in dr eigen bed! Dus komt wel goed
©Dumbo
  zaterdag 25 april 2009 @ 11:32:24 #87
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68362354
Oh dat had ik niet moeten zeggen, nu is ze wakker
©Dumbo
pi_68363236
oef, ik geloof dat ik hier gezegend ben met mijn gewoontediertje. selene mag in principe overdag zelf uitmaken of en hoeveel ze slaapt. wel leg ik haar op vaste tijden op bed. overdag is dat rond 10 uur 's ochtends voor een ochtendslaapje en rond 2 uur 's middags voor een middagslaapje. toen ze jonger was deed ik zoiets ook. na een flesje eventjes (half uurtje) spelen en dan legde ik haar in haar bedje. dan gaat/ging ze slapen of spelen. spelen in bed is wat mij betreft prima.

misschien komt het omdat ik zo'n vreselijk gewoontedier ben
pi_68363586
teeeeeeeeexxx pm! anders gaat ie naar een ander!
wanna rub mah puppeh?!
pi_68363636
Vorige week was het met Julian ook even drama dat ie alleen in wilde slapen op schoot, zogauw hij in het wiegje werd gelegd was het krijsen tot en met.
Ik heb hem uiteindelijk laten huilen, hij moet toch leren in te slapen in z'n eigen bedje.
Dus nu hebben we het ritme van drinken, verschonen, even knuffelen en dan de wieg in. Nu kijkt ie vaker om zich heen en valt dan in slaap. Soms huilt ie ook nog even om dan in slaap te vallen. Maar ik hoor aan het huilen of het van vermoeidheid is of dat er écht iets is.

Maar een ritme zit er nog niet echt in. Vannacht is ie veel wakker geweest. En nu is meneer in coma.
Maar hij gaat zo lekker in badje en dan gaan we samen boodschappen doen, hopelijk wordt ie dan goed wakker en slaap ik komende nacht beter.
  zaterdag 25 april 2009 @ 12:30:07 #91
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68363716
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:23 schreef Dakota het volgende:
teeeeeeeeexxx pm! anders gaat ie naar een ander!
owjah sorry, zat vanochtend steeds op mn telefoon en dan is pm-en niet zo handig
©Dumbo
pi_68363736
Ik hoop wel dat het droog blijft. Er zit een regencape bij de kinderwagen maar weet bij god niet hoe het werkt.
pi_68363849
Droog? Waar in Nederland woon jij dat je denkt dat het gaat regenen?
Volgens www.weeronline.nl is het alleen wat bewolkt in het uiterste zuiden.. woon je daar?
Hier in Leeuwarden is het al ruim een week heerlijk weer.. blauwe lucht, zon!
Je moet je onderschrift trouwens ook nog even aanpassen, of ben je alweer zwanger?
pi_68363949
Ik woon het zuiden ja, in Limburg.
En volgens het KNMI gaat het hier beginnen met de regen, daarom.
Onderschrift pas ik nog aan ja. Nu ff geen tijd.
pi_68364632
Mila gaat vanavond voor het eerst uit logeren, ben benieuwd hoe dat gaat...
pi_68364682
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:16 schreef Raissa het volgende:
Mila gaat vanavond voor het eerst uit logeren, ben benieuwd hoe dat gaat...
eng
wanna rub mah puppeh?!
pi_68364722
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:18 schreef Dakota het volgende:

[..]

eng
Ja, best wel.. Maar het moet echt even en er word goed voor haar gezorgd. Al heeft mijn broertje (16 en autistisch) gevraagd aan mijn broer of Mila niet beter bij hem kon slapen, dat zou rustiger zijn
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 25 april 2009 @ 13:45:32 #98
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68365299
logeren .... ik moet er echt niet aan denken ik ben bijna manisch overtuigd dat alleen ik het beste weet wat jr. nodig heeft zelfs papa moet ik meer gaan vertrouwen, want anders gaat het straks nog fout ook

pi_68365323
Seb is nog steeds een beetje ziekjes. Vandaag een temp van 38 dus het gaat al beter. Heb hem een tijdje in de doek gedragen, vond hij wel lekker. Net flesje gegeven en viel hij tijdens het drinken al in slaap Normaal kon ik hem dan niet in bed leggen want dan was hij wakker. Nu niet dus hij is nog niet helemaal beter.

12 juli gaat Seb voor het eerst logeren duurt nog even. Hij heeft natuurlijk ook al een keer in het ziekenhuis geslapen zonder mij maar loslaten is toch niet makkelijk.
pi_68365541
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:45 schreef DJMO het volgende:
logeren .... ik moet er echt niet aan denken ik ben bijna manisch overtuigd dat alleen ik het beste weet wat jr. nodig heeft zelfs papa moet ik meer gaan vertrouwen, want anders gaat het straks nog fout ook
Ik denk dat er vrij weinig fout kan gaan, maar hier in huis is de rollenverdeling misschien ook wat anders, dat speelt ook mee..
pi_68365580
Oeh spannend Raissa! Sara was een maand of 6 toen ze voor het eerst bij opa en oma ging logeren. Die wonen hier 5 minuten vandaan, en ik vond het doodeng.
Maar ze vindt het helemaal super Merel gaat voorlopig nog niet uit logeren, die moet eerst thuis maar eens aarden.
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 25 april 2009 @ 14:22:21 #102
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68366036
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:59 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik denk dat er vrij weinig fout kan gaan, maar hier in huis is de rollenverdeling misschien ook wat anders, dat speelt ook mee..
ik bedoel niet fout in de zin van dat het fout gaat als papa voor hem zorgt, dat gaat heus wel goed, maar meer in de zin van dat ik dan niemand meer vertrouw met jr. dat het dus fout met mij gaat maar ja, de rollenverdeling is hier idd zo dat ik het grootste deel van de verzorging op me neem. aangezien hij zes dagen in de week overdag weg is (vijf dagen werken en een dag voetbal) en de dins- en donderdagavond ook moet trainen voor de voetbal..

pi_68366997
ik vertrouw ook nog steeds niemand anders met elin..dit voornamelijk omdat ik bv geef en ze nogal 'klingy' is. en vooralsnog ben ik de enige die r stil krijgt als ze paniekt..voornamelijk met tiet
dus die gaat nog niet weg
wanna rub mah puppeh?!
pi_68369706
Ritme? Dat hebben ze hier niet bij de AH

Het gaat al iets beter met Seb, hij heeft al wat meer praatjes en lacht ook wat meer. Hij heeft gepoept eindelijk want dat had hij al een paar dagen niet gedaan. Temp is 37,7
pi_68370348
Hop voor Seb

Hier ook geen gelogeer hoor Ik vind een dag oppas ergens al eng
En dan geef ik een enorme gebruiksaanwijzing mee
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:45:50 #106
114177 Diaan73
pi_68370358
Spannend Raissa, Lennon gaat 31 mei uit logeren... ik heb er eigenlijk helemaal niet zoveel moeite mee, ook niet om hem bij anderen achter te laten. Ik ben er vrij makkelijk in.

Fuente, wij doen hier hetzelfde met Lennon.. we geven hem op verzoek de fles, met ong. 3 a 4 uur ertussen, maar zorgen ervoor dat hij altijd rond 8 (en soms half 9) de laatste fles heeft gehad zodat hij naar bed kan. Ik moet ook zeggen dat Lennon erg makkelijk is... je legt hem in bed en hij slaapt of ligt rustig in zn bed om zich heen te kijken ... zowel overdag als ;s avonds, hij is dus overdag ook niet zo heel veel uren beneden... mijn moeder heeft hem gisteren 2x wakker moeten maken voor de fles omdat er vrij lang tussen zat. Lennon heeft vandaag al 3 flessen van 180 op en hij moet er nog 2... ben benieuwd hoe die gaan.

Fijn dat het beter gaat met Seb
Make love, not war ☮
pi_68371775
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 17:45 schreef freecell het volgende:
Hop voor Seb

Hier ook geen gelogeer hoor Ik vind een dag oppas ergens al eng
En dan geef ik een enorme gebruiksaanwijzing mee
ik heb in pdf een boekje uitgeprint
met plaatjes
pi_68374327
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:45 schreef simmu het volgende:

[..]

ik heb in pdf een boekje uitgeprint
met plaatjes
Whehe
pi_68374751
Seb gaat voorlopig alleen bij mijn ouders logeren (1 nachtje in juli) als ze oppassen vertel ik wel wat dingen maar mijn moeder mag het best op haar manier doen, dat is waarschijnlijk stukken meer consequent dan wij Ik vertrouw haar ook volkomen (wij mochten vroeger ook niks ) Alleen de magnetron bedienen moet ik echt 100 keer uitleggen.
pi_68377309
Zo, Merel moest zelf ook even flink bijkomen van de dag geloof ik, want ze heeft bijna alleen maar geslapen vandaag. Wel even fijn, de rust Zeker ook voor haar. Morgen een verjaardag (mijn broertje en zusje) dus het wordt weer druk voor d'r.
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 25 april 2009 @ 21:56:09 #111
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68377612
dat is wel lekker fuente! hier had ik juist een heel wakker kereltje, wat om kwart voor drie al wakker werd van zijn middag dutje, uiteindelijk zijn fles kreeg om tien over half vier en daarna gewoon om kwart over vijf al begon te jengelen om zijn potje groente... toen ik het om tien voor zes tijd vond voor zijn groente straalde dat snuitje gewoon toen ik hem in zijn autostoeltje zette (voert het makkelijkste) en de grootste lol dat hij had met de broccoli/aardappels... het happen van een lepel gaat goed, alleen het in één keer doorslikken wat hij binnenkrijgt is nog even oefenen, maar dat gaat vanzelf beter.

pi_68380121
Tyler slaapt de laatste 2 dagen heel veel ineens
Maar wel het liefst ingebakerd. Hij mept anders telkens om zich heen en kan zo niet slapen.

Wel sneu dat hij nog veel spuugt! Of eigenlijk is het meer dat het er zo uitloopt. Ook zuurbranden. Die zantac helpt volgens mij nog steeds weinig.
Hij poept vaak kleine beetjes, hopelijk is dat normaal. Maar goed dat ik luiers heb ingeslagen.
Het is verder zo'n vrolijk ventje! Big smile en kletsen en pffffrt doen.
Hij grijpt naar alles en stopt ook alles in zijn mond. En de flessen gaan goed op! Hier om de 4 uur.
  zondag 26 april 2009 @ 07:45:48 #113
105850 Fuente
mamamuts
pi_68384100
Fijn dat het zo goed gaat Ingrid! Wat een verademing zal het zijn
Sara
Merel
Ukje
pi_68384429
KLinkt toch wel goed Ingrid

Hier ziek gozertje, werd al wakker met koorts, wil graag tegen me aanhangen en vindt elke vorm van omvallen/botsen en zo ineens drama Hij heeft ook snot-ogen en een hoest. Sneutje
pi_68384452
Zo, papa-van-Jair komt ook weer eens buurten

Jair slaapt tegenwoordig erg goed 'snachts, gisteravond rond half elf de laatste voeding afgerond, Tinuviel en ik hebben nog even nagepraat zachtjes over de dag, en meneer sliep al - tot 07:00 vanochtend

En na de voeding wassie vrolijk heerlijk lopen brabbelen en lachen met papa

Nu ligt hij weer te slapen, Tinuviel gaat de volgende voeding om 10:00 doen zodat we rond half elf de deur uit kunnen naar de Prenatal

En later vanochtend/vroege middag bij PhysicsRules, DaviniaHR en Eli op bezoek
pi_68384546
Vanmorgen heeft Julian voor het eerst gelachen met een geluidje erbij, zó lief.
pi_68384648
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 10:50 schreef Tinuviel het volgende:
Hier doet papa soms hetzelfde. Dan heeft hij zelf een scheet gelaten en geeft babylief de schuld. Pedagogisch gezien heel slecht.
pi_68384671
Fijn dat het weer een stuk beter gaat met Seb.

Wat goed van alle lief slapende en goed etende baby's.

Jair heeft nu ook een aantal dagen niet gepoept. Wij vrezen al voor de volgende keer als hij dan goed gaat inhalen .

Ik wil hem ook nu nog niet zo graag uit logeren doen. Moet wel al beginnen met loslaten want hij gaat al wennen bij een kinderdagverblijf. Hij heeft nog wat moeite met de afleiding van de andere kinderen en al het geluid en licht. Daarnaast heeft hij ook nog eens last van krampjes, howel het al beter wordt. Ik vindt het ook een beetje moeilijk met het kinderdagverblijf en zit soms ook te twijfelen of zij het ondanks aanwijzingen wel goed doen. De Cosi-bags die ik had mee genomen hadden zij dacht ik niet gebruikt en ook geen creme op de billen gedaan. Dat met de creme zal ik volgende keer wel even zeggen en ook nog eens kijken of zij de cosi-bags wel gebruiken. Tenslotte sleep ik ze niet voor mijn lol daarnaartoe en weer terug. Als zij het niet gebruiken moeten zij ook niet verbaasd zijn, dat hij last heeft van krampjes. Een slaapzak had hij afgelopen keer ook niet aan. Ook dat zal ik nog eens zeggen.

Maar wat betreft het loslaten: Als ik binnenkort weer ga werken gaat hij drie dagen naar de creche. Een dagje ben ik zelf thuis en een dagje delen papa en oma (de ene week papa, de volgende week oma). Als in Juli de nieuwe Harry Potter uitkomt, zal ik dan wel een stuk makkelijker zijn denk ik en kan zoonlief een nachtje bij opa en oma logeren of een paar uurtjes daar blijven zodat wij naar de fim kunnen gaan. Oma is er sowieso wel heel goed erin om hem te sussen als hij krampjes heeft en huilt. Zij heeft het ook al vanaf de geboorte gedaan door een paar nachtjes te helpen. Afgelopen vrijdag heeft zij hem s'avonds toen wij daar waren ook gesust en hij sliep helemaal op haar arm.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_68384712
Ik geef de hummel de schuld als ik boer.
Kijk nou, het sneutje

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 26 april 2009 @ 09:56:41 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68384901
arme leander

zondag 26 april 2009 @ 10:04:49 #121
114177 Diaan73
pi_68384988
wat een verdriet
Make love, not war ☮
pi_68384989
Arme Leander
Sterkte Freecell!

Volgens mij komen er hier weer tandjes aan...het gedrag van de afgelopen 2 nachten en nu overdag komt me wel erg bekend voor...

LL hoe is het met Koen?
pi_68385108
Arme Lotte...
Ter bemoediging: er komt een moment dat alle tanden er zijn schijnt

Hier Leander in bed, maar slapen wil nog niet echt...
pi_68385126
Beterschap, Leander
  zondag 26 april 2009 @ 10:18:39 #125
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_68385148
Hier nog eentje. Timo van 29 juni 2008. nu 43 weken en heeft duidelijk een sprongetje.
Volgens Oei ik groei gaat hij na dit sprongetje dingen in en uit elkaar halen.
Ben benieuwd
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_68385201
Arme Leander, echt verdrietig,

Mrien, met Koen gaat het goed ! Hij slaapt tenminste weer goed, zonder drama, zit nog wel af en toe wat naar zijn oortje te grijpen en er komt nu ook prut uit zijn oortje (althans ik kan het zien maar laat het even zitten tot ik het met een zakdoekje weg kan halen)
pi_68385220
quote:
Op zondag 26 april 2009 10:18 schreef Asics het volgende:
Hier nog eentje. Timo van 29 juni 2008. nu 43 weken en heeft duidelijk een sprongetje.
Volgens Oei ik groei gaat hij na dit sprongetje dingen in en uit elkaar halen.
Ben benieuwd
Heeft hij zich braaf aan de andere sprongetjes gehouden? Wat leuk! Hier kloppen de momenten wel ongeveer, maar de gevolgen absoluut niet.
pi_68385230
Ha LL, dat klinkt als een verademing, of niet?
pi_68385249
Sterkte Freecell met Leander. Beterschap ook voor Koen. Ik hoop dat het al een stuk beter is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_68385324
Beterschap voor Leander!
  zondag 26 april 2009 @ 10:50:27 #131
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_68385555
Die 'springetjes' zijn ongelooflijk. Ik stond er keer op keer van versteld hoezeer het overeenkwam.
Asics neemt de tijd.
  zondag 26 april 2009 @ 10:50:54 #132
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_68385563
quote:
Op zondag 26 april 2009 10:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Beterschap voor Leander!
en wat _Ingrid_ zegt!
Asics neemt de tijd.
pi_68385650
quote:
Op zondag 26 april 2009 10:25 schreef freecell het volgende:
Ha LL, dat klinkt als een verademing, of niet?

* LovelyLady is blij
(zeker omdat we het drama nu hebben gehad en niet volgende week, dan zijn we op vakantie)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2009 10:57:20 ]
pi_68385692
Fijn LL!
Nog iets te zien van tanden dan, of nog steeds niet
  zondag 26 april 2009 @ 11:00:31 #135
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68385703
Met Noah stond het boek altijd maar gewoon in de kast, en als Noah dan eens anders dan anders was pakten we het boek erbij, en ja hoor, een sprongetje Maar wat ie daarna moest kunnen kwam hier ook meestal niet overeen... Ben benieuwd hoe dat nu met Hannah zal gaan.
©Dumbo
pi_68385708
Dat wil je inderdaad niet op vakantie
pi_68385740
Nou, Mila heeft haar eerste nacht zonder ons overleefd. Het plan was om thuis écht vroeg naar bed te gaan maar echt gelukt is dat niet (ik moest huilen omdat ik het zo zielig voor haar vond ) maar uiteindelijk wel even lekker bijgeslapen. Deze mail kreeg ik zonet: "Nu lig ik in het wippertje en ben ik in een dicussie met de figuurtjes voor mij. Ik heb intussen de hik." Geloof dat ze het dus wel naar haar zin heeft
pi_68385771
quote:
Op zondag 26 april 2009 10:59 schreef mrien het volgende:
Fijn LL!
Nog iets te zien van tanden dan, of nog steeds niet
Ik weet niet wat ik moet zien, er zitten wel witte bobbels, het is wat dikker. Hij kwijlt wel echt veel meer....
maarja Hij heeft broeken waarvan je moet maar iets van tanden?
  zondag 26 april 2009 @ 11:07:26 #139
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68385799
Elke keer als ik Hannah wil 'opvoeden' met in bed laten slapen etc, krijgt ze last van krampjes
©Dumbo
pi_68385857
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:07 schreef texelonia het volgende:
Elke keer als ik Hannah wil 'opvoeden' met in bed laten slapen etc, krijgt ze last van krampjes
Ze faked het gewoon
pi_68385895
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:00 schreef freecell het volgende:
Dat wil je inderdaad niet op vakantie
Nee niet echt, dat gaat behoorlijk echo-en in de Ardennen
  zondag 26 april 2009 @ 11:24:16 #142
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68386088
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:11 schreef freecell het volgende:

[..]

Ze faked het gewoon
Je zou het bijna denken ja
©Dumbo
pi_68386328
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:07 schreef texelonia het volgende:
Huilt ze dan erg lang? En is het een krachtig huilen?
  zondag 26 april 2009 @ 11:43:43 #144
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68386504
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Huilt ze dan erg lang? En is het een krachtig huilen?
Je hoort aan het huiltje dat ze pijn heeft, ze trappelt met d'r beentjes, soms gaat het gepaard met windjes. Op m'n pink laten zuigen troost wel iets, maar ze blijft dan wel van die kermende geluidjes maken dat ze pijn heeft.
©Dumbo
pi_68386541
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:43 schreef texelonia het volgende:

[..]

Je hoort aan het huiltje dat ze pijn heeft, ze trappelt met d'r beentjes, soms gaat het gepaard met windjes. Op m'n pink laten zuigen troost wel iets, maar ze blijft dan wel van die kermende geluidjes maken dat ze pijn heeft.
Dat is zo zielig Succes dan!
  zondag 26 april 2009 @ 11:54:34 #146
114177 Diaan73
pi_68386783
Ach gossie arme Hannah. Succes Tex!!

Gisteren wilde ik Lennon in een draagzak (zo'n bellyding) op mn buik doen, nou meneer vond het maar helemaal niets. Hij zat er even in en begon te huilen... het is toch niet wat voor ons, ik vond het zelf ook niet erg prettig zo'n gewicht voor.
Make love, not war ☮
pi_68387080
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:54 schreef Diaan73 het volgende:

Gisteren wilde ik Lennon in een draagzak (zo'n bellyding) op mn buik doen, nou meneer vond het maar helemaal niets. Hij zat er even in en begon te huilen... het is toch niet wat voor ons, ik vond het zelf ook niet erg prettig zo'n gewicht voor.
Wat voor bellyding? Want zo'n 'overéénschoudermeteenkliksluitingding' werkte hier ook niet. Terwijl een knoopdoek echt vanaf moment 1 goed ging.
  zondag 26 april 2009 @ 12:11:32 #148
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68387213
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:54 schreef Diaan73 het volgende:

wat freecell zegt!

ik had even een minimonkey en een premaxx babybag.. dat was gillen!
draagdoek was ZZZzzzzZ
wanna rub mah puppeh?!
pi_68387702
We worden draagdoekmaffia
Als je het niks vindt gewoon NIET doen hoor!

* freecell spreekt zichzelf even vermanend toe
pi_68387728
pi_68387790
Hier Leander trouwens weer wakker. Snot-ogen, vol, zielig, maar wel veel vrolijker
  zondag 26 april 2009 @ 12:59:19 #152
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68388541
quote:
Op zondag 26 april 2009 09:39 schreef freecell het volgende:
Ik geef de hummel de schuld als ik boer.
Kijk nou, het sneutje

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

ahw
wanna rub mah puppeh?!
pi_68388688
Wow

Hij mag dan ziek zijn, maar op de knieën gaat best....

En dan

Waaaaaaaah Mijn baby gaat staan

En hij wilde even bewijzen dat hij nog wel sneu is

Edit: en nou stop ik echt voor vandaag hoor
pi_68388708
Wow, wat gaat ie hard! Beterschap
pi_68390081
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:43 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ach germ.
Je kunt er verder idd weinig aan doen he, da's zo vervelend.
  zondag 26 april 2009 @ 14:22:40 #156
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_68390945
quote:
Op zondag 26 april 2009 10:15 schreef freecell het volgende:
Arme Lotte...
Ter bemoediging: er komt een moment dat alle tanden er zijn schijnt

Maar vergeet niet dat dan de kiezen nog moeten komen, en die zijn net zo erg, danwel niet erger....
pi_68391192
quote:
Op zondag 26 april 2009 14:22 schreef ik80 het volgende:

[..]

Maar vergeet niet dat dan de kiezen nog moeten komen, en die zijn net zo erg, danwel niet erger....
ow
  zondag 26 april 2009 @ 14:42:46 #158
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_68391651
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:04 schreef freecell het volgende:
Wow

Hij mag dan ziek zijn, maar op de knieën gaat best....
[ afbeelding ]

En dan
[ afbeelding ]
Waaaaaaaah Mijn baby gaat staan
[ afbeelding ]

En hij wilde even bewijzen dat hij nog wel sneu is
[ afbeelding ]

Edit: en nou stop ik echt voor vandaag hoor
wat een schatje
Asics neemt de tijd.
  zondag 26 april 2009 @ 15:13:06 #159
114177 Diaan73
pi_68392575

Lennon 3 maanden

Lennon speelt met de speelgoed"slang"

Leander wat goed dat je kunt staan en dat ondanks je een beetje ziekig bent.

Ik heb inderdaad zo'n kruisding:
zoiets. Is het buikdragen, ook in een doek, niet zwaar voor je rug??
Make love, not war ☮
pi_68393691
Lennon Wat een lekker mannetje!

Zo'n buikdrager draagt juist veeeeeel zwaarder dan een doek
  zondag 26 april 2009 @ 15:51:08 #161
114177 Diaan73
pi_68393766
quote:
Op zondag 26 april 2009 15:48 schreef owlet het volgende:
Lennon Wat een lekker mannetje!

Zo'n buikdrager draagt juist veeeeeel zwaarder dan een doek
Dankje...

Okay, want ik vond het best zwaar.. en ik had hem er maar even in. Ik ga er eens over nadenken...
Make love, not war ☮
  zondag 26 april 2009 @ 15:55:22 #162
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68393900
Misschien kun je het een keertje proberen bij iemand, voordat je zelf een doek aanschaft? Kun je kijken hoe het voelt etc, of het wat voor je is en hoe Lennon er op reageert
©Dumbo
  zondag 26 april 2009 @ 15:58:00 #163
114177 Diaan73
pi_68394043
quote:
Op zondag 26 april 2009 15:55 schreef texelonia het volgende:
Misschien kun je het een keertje proberen bij iemand, voordat je zelf een doek aanschaft? Kun je kijken hoe het voelt etc, of het wat voor je is en hoe Lennon er op reageert
Ik moet maar eens kijken, in mijn omgeving ken ik niemand met een doek. Is zeker niet zo populair in het oosten... ik vond ze vrij duur, dus had idd al bedacht om maar niet meteen eentje te kopen.
Make love, not war ☮
pi_68394231
Diaan, wacht anders even tot de meet in Apeldoorn, dan neem ik m'n doeken mee en kun je proberen als je wilt
pi_68394268
Leander al staan!
pi_68394316
Draagdoekenmaffia FTW
  zondag 26 april 2009 @ 16:04:27 #167
114177 Diaan73
pi_68394370
quote:
Op zondag 26 april 2009 16:01 schreef mrien het volgende:
Diaan, wacht anders even tot de meet in Apeldoorn, dan neem ik m'n doeken mee en kun je proberen als je wilt
Goed idee!! Thnx!
Make love, not war ☮
pi_68394640
Cattie, ik vond het zo leuk dat Fee en Thomas allebei lekker geslapen hebben in de doek!
Wat een ontzettend lief meiske heb je trouwens!
pi_68395873
quote:
Op zondag 26 april 2009 16:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Leander al staan!
Jaaaa

Men mag hier best eens een keer een doek komen testen hoor
Ik heb ook wel wat verschillende.
  zondag 26 april 2009 @ 19:56:21 #170
105850 Fuente
mamamuts
pi_68401950
En Diaan, anders meeten we een keer! Ik heb een geweven doek, een tricot doek, ringsling en een mei tai, genoeg om te testen dus

En Leander, waaah! Hij staat! En beterschap
Sara
Merel
Ukje
pi_68402231
breng de mijne ook wel mee de 17de.
pi_68403209
Ik neem ook wel een doek mee de 17 (of 2 ofzow)
Leander Je staat vet goed!!!!!
  zondag 26 april 2009 @ 20:40:44 #173
108648 cattie
lieve moeder
pi_68403496
Stoere Leander!
quote:
Op zondag 26 april 2009 16:09 schreef Reinhilde het volgende:
Cattie, ik vond het zo leuk dat Fee en Thomas allebei lekker geslapen hebben in de doek!
Wat een ontzettend lief meiske heb je trouwens!
Ja, ze waren heel schattig allebei!
  zondag 26 april 2009 @ 21:25:15 #174
114177 Diaan73
pi_68405276
quote:
Op zondag 26 april 2009 19:56 schreef Fuente het volgende:
En Diaan, anders meeten we een keer! Ik heb een geweven doek, een tricot doek, ringsling en een mei tai, genoeg om te testen dus

En Leander, waaah! Hij staat! En beterschap
Dat is een goed idee, we wonen toch redelijk dicht bij elkaar en hoef ik niet "helemaal" tot 17 mei te wachten.

Op welke dagen werk je?
Make love, not war ☮
  zondag 26 april 2009 @ 22:21:10 #175
105850 Fuente
mamamuts
pi_68407066
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:25 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dat is een goed idee, we wonen toch redelijk dicht bij elkaar en hoef ik niet "helemaal" tot 17 mei te wachten.

Op welke dagen werk je?
Op het moment helaas nog elke dag ivm cursus
Maar ik ben wel vanag donderdag tot en met dinsdag vrij! En dan heb ik nog niets gepland op vrijdag, maandag en dinsdag.
PM me anders maar even! Ik ga nu wel slapen, maar dan kunnen we morgen wel verder overleggen Gezellig!
Sara
Merel
Ukje
  maandag 27 april 2009 @ 07:33:33 #176
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_68413204
Leander! Patser! Wat goed hey, gewoon al staan.

Yade heeft al 2 weken wat verhoging, maar verder niets. Misschien nog haar missende ondertandje ofzo.

Goh... we moeten al bijna verhuizen. Vorig jaar rond deze tijd mocht ik zo'n beetje niets meer behalve op mijn kont zitten, kijken hoe iedereen spannende dingen deed en zout arm eten! Ik had toen nooit gedacht dat Yade de 18de al zou komen.
pi_68413473
Leander! wat goed dat je al kan staan

Ons meiske was afgelopen week ook een beetje ziekjes. Het snot kwam soms gewoon uit haar oogjes!

Nog een paar daagjes trouwens en dan verhuizen we naar het andere topic. (en wat veel gepost hier hihi)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_68413606
Ik ben gaar. Vanaf 5.30 al wakker. Meneertje overstuur, geen idee waarom. Uiteindelijk bij ons in bed nog wat geslapen. Hij, ik niet.
  maandag 27 april 2009 @ 08:35:30 #179
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68413616
Heeft iemand een huis-tuin-en-keuken tip voor een verstopte neus? Heb nog geen neusspray voor babies, kan ik wel halen maar weet niet of de AH dat verkoopt en de drogist gaat pas om half 2 ofzow open op maandag. Ze heeft nu moeite met drinken door verstopt neusje. Je kan het ook zelf maken toch, met gekookt water en zout (maar hoeveel zou op hoeveel water dan?) maar hoe krijg je dat dan in dr neus
©Dumbo
pi_68413677
En net 3 flinke golven achter elkaar eruit. Hij hoest sinds de operatie flink. Maak me toch wel zorgen nu.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 april 2009 @ 08:42:33 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68413701
ik dacht in een kopje water een eetlepel zout, met een pipetje tex. bij de apotheek (of drogist) kun je ook bexedyl halen zoutoplossing voor baby's mag voor elke voeding gebruikt worden. zit in makkelijke pipetjes en is makkelijker toe te dienen dan een spray. kost ongeveer 5,50 voor twintig pipetjes, en daar doe je vrij lang mee.

nu nog een heel vrolijk mannetje hier, wat probeert te rollen en zich iig de box doorwerkt (leg hem recht neer, twee tellen later ligt ie overdwars).. om 10:40 moeten we op het cb zijn derde prikjes en ik vind het altijd zo zielig

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 april 2009 @ 08:43:17 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68413713
Ingrid, even de ha bellen?? of het ziekenhuis?

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 april 2009 @ 08:43:53 #183
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68413720
en beterschap voor alle ziekige kindjes

pi_68413767
quote:
Op maandag 27 april 2009 08:40 schreef _Ingrid_ het volgende:
En net 3 flinke golven achter elkaar eruit. Hij hoest sinds de operatie flink. Maak me toch wel zorgen nu.
Als je je zorgen maakt zou ik even bellen met het ziekenhuis. Dat is de enige manier anders blijf je een inrustig gevoel houden.
pi_68413802
Seb drinkt 's ochtends de laatste week slecht, max 100 van de 180/200 die hij aangeboden krijgt. En hij komt sinds hij ziek is geweest vrijdag en zaterdag 's nachts ook weer om de 5 uur. 'inhaalslag' denk ik.
pi_68413853
Ziekenhuis moet via dokter. Grrr. 1e afspraak bij onze kinderarts is 19 mei pas.
Maandag as bij chirurg op controle.
14.20 huisarts.
  maandag 27 april 2009 @ 08:56:04 #187
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68413856
Apotheek! Die is vast al eerder open dan de drogist! Slim!
©Dumbo
pi_68413858
quote:
Op maandag 27 april 2009 08:35 schreef texelonia het volgende:
Heeft iemand een huis-tuin-en-keuken tip voor een verstopte neus? Heb nog geen neusspray voor babies, kan ik wel halen maar weet niet of de AH dat verkoopt en de drogist gaat pas om half 2 ofzow open op maandag. Ze heeft nu moeite met drinken door verstopt neusje. Je kan het ook zelf maken toch, met gekookt water en zout (maar hoeveel zou op hoeveel water dan?) maar hoe krijg je dat dan in dr neus
1 theelepeltje op een glas ongeveer. Heb je niet nog een pipetje over van iets anders? Die even goed schoonmaken
Iemand op de buurt die je kent en die ook een baby heeft en het wel in huis heeft?
quote:
Op maandag 27 april 2009 08:56 schreef texelonia het volgende:
Apotheek! Die is vast al eerder open dan de drogist! Slim!

Dat kan natuurlijk ook

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2009 08:57:25 ]
pi_68414919
quote:
Op maandag 27 april 2009 08:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ziekenhuis moet via dokter. Grrr. 1e afspraak bij onze kinderarts is 19 mei pas.
Maandag as bij chirurg op controle.
14.20 huisarts.
Germ, arm mannetje. Hopelijk valt het allemaal mee. Voor jullie is het ook slopend he.
  maandag 27 april 2009 @ 10:02:50 #190
114177 Diaan73
pi_68415094
Ingrid, kan me voorstellen dat jullie ongerust zijn. Goed van jullie dat jullie vanmiddag naar de ha gaan. Vreemd he dat dat via de ha moet, maar helaas werkt het tegenwoordig zo in Nederland... ook al ben je onder behandeling, buiten de afspraken om moet je via de ha. Alsof die niets te doen heeft. Succes vanmiddag!!

Estrys, hopelijk is Seb ook weer snel in zn gewone doen...
Make love, not war ☮
pi_68416501
de grote AH verkoopt otrivin

Ingrid ik kan me voorstellen dat je ongerust bent, gewoon de dokter bellen dan maar.

Leander je bent echt zo snel!

Dana is alweer verkouden, arm klein ding...vind het zo zielig dat ze zo vaak verkouden is.
pi_68416535
Arme Dana...
Beterschap
  maandag 27 april 2009 @ 11:03:40 #193
62233 Jelief
ikke lief!
pi_68416686
tex, ikweetff niet meer of je borstvoeding geeft. Zoja dan doen een paar druppeltjes in elk neusgat wonderen tegen een verstopte neus!

Ruben is vandaag wennen op het kdv, om 9 uur gebracht en over 2 uur kan ik hem weer halen
Toen ik weg ging lag hij rustig op zijn duim te sabbelen in de box, ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 april 2009 @ 12:11:51 #194
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68418612
we hebben het prikken weer overleefd.. eventje huilen toen de prikken gezet werden, daarna vrijwel gelijk weer lachen

hij woog zes kilo rond. 63 cm lang, hoofdomtrek 41,3. vanaf vandaag mag hij smorgens half potje fruithap en smiddags half potje groentehap. verder ging het gewoon heel goed, ze was uiterst tevreden over hem. hij ligt nu in de box te wachten op zijn fles.

maandag 27 april 2009 @ 12:20:40 #195
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68418880
Oh handig Jelief, ik geef idd borstvoeding! Maar hoe krijg je dat dan in d'r neus? Ik zie mezelf al prutsen met m'n tepels in d'r neusgaatjes
©Dumbo
pi_68419782
Seb is de vrolijkheid zelve. Was daarstraks aan het schaterlachen Hij heeft om haf elf nog eens 130 cc gedronken en nu ligt hij alweer een uurtje te pitten boven. (en ik heb de was gestreken )
pi_68419811
quote:
Op maandag 27 april 2009 12:20 schreef texelonia het volgende:
Oh handig Jelief, ik geef idd borstvoeding! Maar hoe krijg je dat dan in d'r neus? Ik zie mezelf al prutsen met m'n tepels in d'r neusgaatjes
Ik ben te visueel ingesteld geloof ik.
  maandag 27 april 2009 @ 13:06:28 #198
108648 cattie
lieve moeder
pi_68420097
Tex, gewoon even tsr opwekken en dan goed richten! Zo doe ik dat..

DJMO, fijn dat alles goed is.

Fee mag vanmiddag weer naar het cb, inclusief prikken. En net vandaag huilt/krijst ze bijna constant. Ze slaapt gelukkig wel, maar als ze wakker is, huilt ze.
pi_68420901
Gelukkig vielen de prikjes mee DJMO!
En haahaha texelonia! Succes met je tepels in Hannah's neus Hopelijk is haar neus zo weer open, kan ze weer normaal ademen.

Zooo we zijn weer terug van babyzwemmen!
Het was alweer de 2e keer. Vorige week voor het eerst.. Lianne kon het halfuur toen niet helemaal volhouden, maar vandaag wel!
Ze heeft heerlijk gezwommen en is ook onder water op de foto gegaan! Volgende week zou die foto wel klaar zijn Het is zo lekker dat zwemmen, ik word er helemaal blij van!
Ik kijk nu alweer uit naar de volgende week. Als het goed is is m'n vriend dan ook weer thuis dan kan hij ook mee.
pi_68427832
ik sta op de wachtlijst voor babyzwemmen, het is vanaf 4 maanden trouwens tot 1,5 jaar
pi_68427992
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:06 schreef cattie het volgende:
En net vandaag huilt/krijst ze bijna constant. Ze slaapt gelukkig wel, maar als ze wakker is, huilt ze.
Same here
pi_68428062
hier niet echt huilen maar het voedingspatroon gaat nergens over vandaag
pi_68428139
Elin rolt er op los

zo grappig en irri want ik moet r steeds tussen de spijlen weg vissen
wanna rub mah puppeh?!
pi_68428177
o en succes voor de prikkekindertjes
wanna rub mah puppeh?!
pi_68428244
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:06 schreef cattie het volgende:
Tex, gewoon even tsr opwekken en dan goed richten! Zo doe ik dat..

DJMO, fijn dat alles goed is.

Fee mag vanmiddag weer naar het cb, inclusief prikken. En net vandaag huilt/krijst ze bijna constant. Ze slaapt gelukkig wel, maar als ze wakker is, huilt ze.
Sterkte Cattie, huilen en krijsen is zo zielig
En Raissa ook sterkte met Mila

Klinkt bekend, veel huilen..maar dan in combinatie met niet willen gaan slapen hierzo
Gaan slapen is huilen en krijsen, klinkt zoals LL het onlangs met Koen had..
Momenteel valt ze elke keer bij mij aan de borst in slaap en dan leg ik haar maar in bed.
Afgelopen nacht was het maar 2x eruit, de nacht ervoor 3x.
Ze zit in ieder geval duidelijk niet in haar hum..tandjes of een sprongetje ofzo gok ik

Vergeet ik helemaal Leander, wat goed!
Elin aan het rollen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 april 2009 @ 16:51:57 #206
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68428317
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:47 schreef Dakota het volgende:
o en succes voor de prikkekindertjes
hij heeft eigenlijk alleen maar geslapen tussen zijn flessen in, is nu gewoon wakker, geen verhoging, voelt nu wel iets warm aan, ik mag niet juichen voor de dag voorbij is, maar het ziet er goed uit hier in ieder geval

jr. rolt hier nog niet echt, maar weet wél steeds zijn beentjes tussen de spijlen te werken om dan vervolgens hard om mama te bleren omdat ie niet verder kan

maandag 27 april 2009 @ 17:06:28 #207
108648 cattie
lieve moeder
pi_68428798
Is het huil je gek dag?

Fee weegt nu 6,7 kg en is 64 cm. Een grote meid dus! verder was ook alles goed. En wonderbaarlijk genoeg speelt ze nu rustig in de box!
pi_68428883
holy crap.. Fee groeit hard dan

ik ben ook benieuwd naar Elodie!
wanna rub mah puppeh?!
pi_68428914
voor alle huilende, niet-in-zijn/haar-hum-dag-babies
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 april 2009 @ 17:10:42 #210
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68428927
fijn toch cattie!!

om even te laten zien hoe netjes jr. groeit trouwens

pi_68428951
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:10 schreef LovelyLady het volgende:
voor alle huilende, niet-in-zijn/haar-hum-dag-babies
Daarom ben ik niet op tijd meer bij de brievenbus geweest, ik stuur manlief even op pad straks met de hond voor het restant
pi_68428996
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:11 schreef Raissa het volgende:

[..]

Daarom ben ik niet op tijd meer bij de brievenbus geweest, ik stuur manlief even op pad straks met de hond voor het restant
geeft niets
pi_68429018
hmmmm. selene trok zich vandaag ook omhoog tot staatstand. helaas bij de boekenkast en het eerste wat ze deed was proberen om de boeken op te eten. BWAHBWAHBWAH!

tis hier bwahbwahbwah-dag dus
pi_68429663
kan iemand mijn baby aan zijn verstand peuteren dat slapen toch echt wel goed is voor jongetjes van zijn leeftijd?
Ow en dat van dat niet huilen neem ik terug
  maandag 27 april 2009 @ 17:46:23 #215
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_68429963
Slapen is goed voor jongetjes van jouw leeftijd Seb!

Hier is vanmiddag de kinderfysio geweest, we mogen het zijlig kussen nog wel gebruiken maar niet meer in bed, maar wel in de box en in de wipper.
Verder kon ze geen lichamelijke klachten vinden bij Maarten waarom hij die voorkeurshouding heeft.
W. mag over 2 weken langskomen in de praktijk en dan wordt ook zijn hoofdje opgemeten!

voor de geïnteresseerden: we hebben een andere auto hoor!
pi_68430501
Seb, hup slapen!

Hier een chili etende baby (niet te pittig, dat heb ik later voor onszelf pas toegevoegd )
pi_68430709
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:39 schreef Estrys het volgende:
ik sta op de wachtlijst voor babyzwemmen, het is vanaf 4 maanden trouwens tot 1,5 jaar
Is de wachtlijst zo lang of mag een baby vanaf 4 maanden beginnen?
Hier is ook wel eens een wachtlijst, maar gelukkig waren er net 3 nieuwe groepen gestart.
Daar waar ik met Lianne zwem, geldt de regel minimaal 8 weken oud en minimaal 7 pond.
Ben dus direct met 8 weken begonnen, aangezien Lianne sowieso nog nooit onder de 8 pond geweest is.
pi_68431063
tschuh!

ik kijk om en ze *zit* bij de boekenkast te pulken aan de boeken.
strakjes dus selenespam in de vorm van zittende selene ze wist alleen niet hoe ze dan verder moest, dus na 10 minuten begon ze te huilen dat ze niet meer wilde
pi_68432790
Seb, lieve vent, gun je moeke ook wat rust en ga eens lekker slapen
Hier was het het net ook ff drama, Koen heeft volgens mij ECHT wel last van opkomende witte dingetjes (tanden geloof ik dat ze het noemen) Hij zat net weer huilend in zijn bedje, en flink weer op die speen kauwen, met zijn handjes naar zijn mondje grijpen... zo sneu

Marie nieuwe auto (wat voor 1???) Ennuh pm gehad?
pi_68432881
Mila heeft haar dag echt niet
De fles gaat normaal heel goed, nu is het 2 slokken en echt overstuur huilen, fles er dus eventjes uit even troosten (wat alleen lukt met de fles weer teruggeven) en dan weer 2 slokken en huilen.. Kon ze maar vast praten
pi_68432965
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:27 schreef Raissa het volgende:
Mila heeft haar dag echt niet
De fles gaat normaal heel goed, nu is het 2 slokken en echt overstuur huilen, fles er dus eventjes uit even troosten (wat alleen lukt met de fles weer teruggeven) en dan weer 2 slokken en huilen.. Kon ze maar vast praten
Irritant he? Misschien toch een sprongetje?
k*t ik ben weer naar boven, mijn speenvarkentje huilt weer
pi_68433052
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:29 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Irritant he? Misschien toch een sprongetje?
k*t ik ben weer naar boven, mijn speenvarkentje huilt weer
Misschien, of ze is een beetje van slag van het logeren
Ik vind het zoo zielig, want het lijkt echt alsof ze intens verdrietig is maar ik kan niks ontdekken wat er dan mis zou zijn
Hopen dat het morgen beter gaat!
pi_68434275
Ach wat sneu alle huilende, zich niet lekker voelende beebs.

Vanmiddag naar de ha geweest. Buikje voelt soepel aan, geen teken van verstopping. Spugen komt ws nog door het maagklepje dat nog niet goed sluit. Hoofdeinde iets omhoog, verder valt er weinig aan te doen. Hij krijgt zantac voor het zuur, motilium om de voeding beter/sneller door de maag te krijgen oid, en johannesbroodpitmeel door de fles. Nouja, als hij dan maar wel goed groeit. Dat weten we maandag as, dan controle bij de chirurg.
Hij was heel plakkerig vandaag, ook aardig jengelig. Tussendoor wel vrolijk gelukkig!
Op de buik vind hij trouwens erg leuk, maar moet er ook sneller van spugen.
pi_68434859
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:10 schreef DJMO het volgende:
fijn toch cattie!!

[ afbeelding ]
om even te laten zien hoe netjes jr. groeit trouwens
Interessant om die curve zo te zien..
Meer mensen met curves?

Lianne:

http://www.borstvoeding.c(...)e/curve_weight/14495
en
http://www.borstvoeding.c(...)e/curve_length/14495
pi_68435157
De curve van Mila, van haar babysite..
pi_68435177
Die zijn niet te zien Zweefvliegje, je moet ze even opslaan en uploaden
Lotte!
Noah!
pi_68435193
iedereen heeft hier curves mijne is te zien in elins blog (link in sig)
wanna rub mah puppeh?!
pi_68435207
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:17 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Interessant om die curve zo te zien..
Meer mensen met curves?

Lianne:

http://www.borstvoeding.c(...)e/curve_weight/14495
en
http://www.borstvoeding.c(...)e/curve_length/14495
Die curves mag ik niet zien omdat ik geen rechten heb daar
pi_68435261
OMG! Dakoot! Die haren van Elin
Lotte!
Noah!
  maandag 27 april 2009 @ 20:37:36 #230
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_68435796
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:25 schreef LovelyLady het volgende:
Hier was het het net ook ff drama, Koen heeft volgens mij ECHT wel last van opkomende witte dingetjes (tanden geloof ik dat ze het noemen) Hij zat net weer huilend in zijn bedje, en flink weer op die speen kauwen, met zijn handjes naar zijn mondje grijpen... zo sneu
Och arme Koen!
quote:
Marie nieuwe auto (wat voor 1???) Ennuh pm gehad?
Een Opel Astra... en heb nu gekeken voor je pm, ja gehad dus en ook terug gestuurd.
  maandag 27 april 2009 @ 20:49:46 #231
108648 cattie
lieve moeder
pi_68436356
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:32 schreef Raissa het volgende:

[..]

Misschien, of ze is een beetje van slag van het logeren
Ik vind het zoo zielig, want het lijkt echt alsof ze intens verdrietig is maar ik kan niks ontdekken wat er dan mis zou zijn
Hopen dat het morgen beter gaat!
Vervelend is dat he. Morgen hopelijk een betere dag!

Ingrid, fijn dat er niets ernstigs is met Tyler. Hopelijk gaat het snel weer beter.
pi_68436392
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:26 schreef Linda2205 het volgende:
OMG! Dakoot! Die haren van Elin
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 april 2009 @ 20:52:36 #233
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68436497
gefeliciteerd met je nieuwe auto marie!
ll heb je niet iets van denitnox ofzo? gekoelde bijtring? arm ding
raissa, wat een kleur heeft die curve van jou, krijg er hoofdpijn van

jr. heeft nog steeds geen verhoging, is niet hangerig, gewoon lekker wakker en vrolijk (nog wel, hij gaat zo naar bed) zijn hapje (bruine bonen met appeltjes) vond ie echt superlekker, de hoeveelheid die ik warm gemaakt had ging helemaal op terwijl het een nieuwe smaak was, en ik icm de prikjes verwacht had dat het een knoeiboel zou worden, maar nauwelijks gemorst hij hoeft nu alleen niet alles van zijn laatste fles, maar ik vind het wel goed zo. hij heeft van de 235cc iets van 80 laten staan, de rest van zijn flessen zijn gewoon opgegaan. hij is zo flink geweest vandaag

pi_68436709
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:24 schreef Linda2205 het volgende:
Die zijn niet te zien Zweefvliegje, je moet ze even opslaan en uploaden
Ik zal even proberen!
Zo dan?

http://www.foto-uploaden.(...)fea8964761b0d6ab.png
en
http://www.foto-uploaden.(...)de1916154a4897ae.png

[ Bericht 17% gewijzigd door Zweefvliegje op 27-04-2009 21:02:54 ]
pi_68437054
Bijtring wil meneer niet
We hebben een flesje gegeven en daarna dentinox op zijn tandvlees gemasseerd met vinger. Nu slaapt ie

Hier de groeicurves van Koen (heb die van bv.com gebruikt maar Koen krijgt flesvoeding)

pi_68437095
Ja, zo zijn ze te zien Zweefvliegje! Mooie lijntjes voor Lianne!
Lotte!
Noah!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 27 april 2009 @ 21:09:14 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68437191
haha die koen ik geef jr. nu soms al een bijtring om mee te spelen, maar die verdwijnt regelrecht naar dat hapgrage bekkie van hem

ik geef trouwens ook fles, en gebruik bv.com voor de curve hoor voor de volledigheid nog even zijn lengte erbij:

maandag 27 april 2009 @ 21:12:05 #238
114177 Diaan73
pi_68437318
Mooie lijntjes voor Junior, Lianne en Koen

Fijn dat het zo goed gaat met de kindjes die vandaag naar cb zijn geweest...

Marie, Maarten ook al een voorkeur?? De kinderfysio is hier vanavond ook geweest... het gaat goed met Lennon, ze heeft zn hoofdje gemeten en we moeten gewoon doorgaan met veel op de buik leggen. We hebben nu ook het zijligkussen, maar daar heeft hij even in gelegen, in de kinderwagen, maar daar wordt hij nog niet blij van. We blijven het even proberen de komende dagen. Ow en we hebben besloten mee te doen aan het onderzoek van de UT... we kunnen elk moment uitstappen..

Ingrid, wel zo fijn dat de ha niets verontrustends heeft gevonden.

En voor alle huilende babies een dikke knuffel
Make love, not war ☮
pi_68438388
Het hek is van de dam hier... of zoiets!

Amber kan zelf staan namelijk!

Ik had d'r staand neergezet tegen de achterkant van het bed (buizenbed); terwijl ik de was op zat te vouwen.
Opgegeven moment laat ik d'r weer zitten, zodat ze niet te moe wordt.
Ik draai me om; 10 seconden later kijk ik weer naar d'r; staat ze weer!!!!??? Zo snel!!!???

M'n kleine moppie; ik trots; en zij had een lol zelf!

Ze was al zo druk bezig met staan en stappen; en nu lukt het er dan toch helemaal zelf! (stappen nog niet zelf; nog lang niet; maar ze is van het weekend wel al van de bank naar de tafel gegaan bij opa&oma).

En volgens mij meer tandjes/kiezen? Het leed valt wel mee; maar ik merk het afentoe toch wel; toch wat hangerig/huilerig/ en de hele tijd in d'r mondje voelen aan de zijkanten. Maar kan ook komen omdat tand 6 en 7 nu snel groter worden sinds ze zijn doorgebroken.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_68438537
Amber
pi_68438796
Kruipen gaat inmiddels ook iets beter; buikschuivend achteruit over het laminaat totdat ze vastzit onder de tafel of box Op de commode kan ze wel op d'r knietjes zitten inmiddels.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_68440690
Moooi Lijntje voor Lianne
Leander bungels in die curve ergens rondom het 1 na onderste lijntje. (de onderste groene zeg maar)
pi_68443592
Wat goed van Amber
pi_68443636
bm c © m, n t vd

Lotte wilde ook wat zeggen
Ze is al voor de 2e of 3e keer vanavond wakker..gaat lekker..ze is wel vrolijk nu in ieder geval, dat scheelt
Zo maar eens gaan kijken wat de nacht gaat brengen...
pi_68444109
Hallo Lotte
Lotte!
Noah!
pi_68444451
oja bij de etos heb je schattige moederdagrompers (rood met witte stippen 'mommy's girl' en 1 met een ruitjeshartje in een pakje) en voor jongens (nog leuker! Daddy's boy en 1 met een auto, mouwloos maar wel met broekspijpjes) vanaf 50/56 tot 74 geloof ik

2 pakjes/rompers voor 3,99
wanna rub mah puppeh?!
pi_68448466
Hoi Lotte Hoe heb je verder geslapen vannacht
Hier minder, maar dat kwam niet zozeer door Koen. Was het eerst nog lief mamamamama nu is het NjaaNjaa
pi_68448531

Dat was me het nachtje wel weer. Nu even het draakje (wat nu natuurlijk lekker slaapt) uit zijn bedje plukken en naar het kdv.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2009 @ 08:01:09 #249
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68448616
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:55 schreef Dakota het volgende:
oja bij de etos heb je schattige moederdagrompers (rood met witte stippen 'mommy's girl' en 1 met een ruitjeshartje in een pakje) en voor jongens (nog leuker! Daddy's boy en 1 met een auto, mouwloos maar wel met broekspijpjes) vanaf 50/56 tot 74 geloof ik

2 pakjes/rompers voor 3,99
klik daar moest ik natuurlijk naar kijken

goeiemorgen lotte

JJ heeft heerlijk geslapen, en we waren om zeven uur al wakker. probleemloos de nacht doorgekomen na gisteren. om iets over half acht zijn pap gehad, en nu ligt hij in de wipstoel naar pokemon te kijken en heeft het onwijs naar zijn zin. straks maar eens fruithapje proberen, heb nog geen idee wat ik hem ga geven

pi_68448930
M'n oma is gisteren overleden aan een hartstilstand.
Ik vind het erg jammer dat ze Julian dus niet meer heeft gezien, geboortekaartje heeft ze wel nog gekregen en ik wilde deze week foto's opsturen, maar helaas....

Voor haar is het wel het beste, ze zat in een verpleeghuis in een rolstoel en ging al hard achteruit, ze had altijd gehoopt in een keer weg te zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2009 @ 08:43:42 #251
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68449038
gecondoleerd nummer_zoveel ...

dinsdag 28 april 2009 @ 08:53:29 #252
114177 Diaan73
pi_68449190
Nummer_zoveel gecondoleerd met het overlijden van je oma... toch blijft het altijd een verlies en verdrietig, ondanks dat het voor die persoon toch het beste is.

Lennon heeft vannacht ook weer goed geslapen,ik moest hem om 5 over 7 uit bed plukken voor de fles omdat ik hem moest wegbrengen. Hij is vandaag bij mn ouders, dat is wel makkelijk kan hij gewoon in pyjama naartoe.. mijn moeder verschoont hem dan en brengt hem naar bed.

DJMO, misschien een beetje mieperig van mij, maar als je JJ tv laat kijken, dan zou ik iets van ned. 3 ofzo erop zetten.. is leuker voor babies dan Pokemon. Ik heb voor Lennon ook meestal ned. 3 erop staan: Barbapapa, Sesamstraat enz. veel leuker..
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2009 @ 08:59:56 #253
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68449308
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 08:53 schreef Diaan73 het volgende:
Nummer_zoveel gecondoleerd met het overlijden van je oma... toch blijft het altijd een verlies en verdrietig, ondanks dat het voor die persoon toch het beste is.

Lennon heeft vannacht ook weer goed geslapen,ik moest hem om 5 over 7 uit bed plukken voor de fles omdat ik hem moest wegbrengen. Hij is vandaag bij mn ouders, dat is wel makkelijk kan hij gewoon in pyjama naartoe.. mijn moeder verschoont hem dan en brengt hem naar bed.

DJMO, misschien een beetje mieperig van mij, maar als je JJ tv laat kijken, dan zou ik iets van ned. 3 ofzo erop zetten.. is leuker voor babies dan Pokemon. Ik heb voor Lennon ook meestal ned. 3 erop staan: Barbapapa, Sesamstraat enz. veel leuker..
normaal ( ) heb ik op doordeweekse dagen de droomtuin aanstaan op jetix. in de vakanties passen ze echter de programmering aan en hij was eerder wakker dan normaal ik ben overigens aan het kijken voor dvd's van bv de teletubbies etc.. sesamstraat wil ik hem (als dat mogelijk is) laten kijken voor hij naar bed gaat

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2009 @ 09:02:37 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68449356
btw: moeten fruithapjes ook warm gemaakt worden? groentehapjes doe ik uiteraard wel verwarmen, maar ik ben vergeten of dat met fruit ook moet

pi_68449521
Fruit kan je gewoon zo geven';)
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:13:49 #256
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68449600
Nummer_zoveel gecondoleerd. En wat jammer dat je oma Julian niet meer heeft kunnen zien...
©Dumbo
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:14:44 #257
114177 Diaan73
pi_68449627
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 08:59 schreef DJMO het volgende:

[..]

normaal ( ) heb ik op doordeweekse dagen de droomtuin aanstaan op jetix. in de vakanties passen ze echter de programmering aan en hij was eerder wakker dan normaal ik ben overigens aan het kijken voor dvd's van bv de teletubbies etc.. sesamstraat wil ik hem (als dat mogelijk is) laten kijken voor hij naar bed gaat
Oe teletubbies, verschrikkelijk vond ik dat... gelukkig vond Twan het ook niet erg leuk... ik heb wel een teletubbie gekregen voor Lennon... ligt nu ergens onderin de mand. Babytv (digitaal) is ook erg leuk, maar dat hebben we vanaf volgende maand niet meer.

Fruithapje moet volgens mij op kamertemperatuur, dus als het in de koelkast stond even laten staan of ietsjes warmer maken.
Make love, not war ☮
pi_68449741
Hier waren de teletubbies ook geen succes. Het zandkasteel, de tweenies, bumba en vooral Engie Bengie waren het hier helemaal.
Wij hebben ook babytv maar als de tv dan aanstaat is het ned3 of nickjr (digitaal). Als Koen slaapt mag Sander wel pokemon kijken (mits slecht weer)
Ik vind jetix nogal chaotisch en druk.
Tv staat hier 'sochtends aan tot Sander naar school gaat (nu in de vakantie mag hij tot half 10 kijken) en dan 'smiddags van 5 tot 6, vaste tijd, want dan ga ik koken

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2009 09:20:21 ]
pi_68449824
Fruit kan gewoon zo, sommige baby's vinden het warm lekkerder.
Ik maak zelf altijd fruit en vries het dan in. Ik ontdooi het dan uiteraard voor ik het geef, maar Leander heeft het liefst dat er nog wat ijs in zit Hoe kouder, hoe beter!
pi_68449831
Mijn zoontje (9 maanden) is ook gek op Bumba. 's ochtends krijgt hij de fles in bed en hij stopt echt met drinken als hij het deuntje hoort. Als dan Barbapappa begint drinkt hij weer door..

psst, even OT, Dakota... al gezien dat Pearl Jam 13 augustus komt??
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2009 @ 09:23:55 #261
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68449837
ik ben ook niet erg gecharmeerd van de teletubbies hoor diaan de droomtuin (van dezelfde makers) is echter dan wel weer te doen. ook veel herhaling maar veel afwisselender dan de teletubbies. ik heb die serie nog niet kunnen vinden op dvd.

bedankt voor de antwoorden allemaal

pi_68449841
Ow en hier geen baby-tv
Wij kijken zelf nooit TV en ik geloof niet dat hij er iets aan mist
pi_68449956
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:24 schreef freecell het volgende:
Ow en hier geen baby-tv
Wij kijken zelf nooit TV en ik geloof niet dat hij er iets aan mist
wij kijken ook zelden tv, dus selene ook niet. wel youtube
hippo & bully
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:29:12 #264
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_68449971
Eva weet nog niet eens wat een tv is eerlijk gezegd. Kaith die kijkt alleen het zandkasteel en daarmee is het klaar. Ze heeft er totaal geen geduld voor.
pi_68450124
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:29 schreef Mibos2 het volgende:
Eva weet nog niet eens wat een tv is eerlijk gezegd. Kaith die kijkt alleen het zandkasteel en daarmee is het klaar. Ze heeft er totaal geen geduld voor.
Ik denk Koen ook, Sander kan echt super geconcentreerd kijken met zijn mond open... Je kan dan van alles zeggen maar reageren ho maar. Koen is nu ook meer op de leeftijd dat hij alles ontdekken gaat, die zit voor geen meter stil
pi_68450670
zoals beloofd, selenespam

eerst kon ze dit (afgelopen weekend ofzo)

en gister was sangdrax met haar bezig, die praat tegen mij, ik kijk en zie dit:

na een kwartiertje was het wel brullen, want ze snapt niet hoe het dan verder moet
het broekje is uit, want die doet ze zelf uit steeds. leuk, dat tijgeren......
pi_68451751
Selene, wat een moppie
Die boeken blijven interessant he?
pi_68451802
Ondanks een giga ontroostbarehuilsessie van gisteravond heeft ze wel lekker geslapen van half 12 tot kwart voor 7 vanochtend
pi_68451819
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:41 schreef LovelyLady het volgende:
Selene, wat een moppie
Die boeken blijven interessant he?
hou op, ze is net een boemerang wb de boekenkast. ik heb haar nu wel zover dat ze de boeken erin laat ik vindt het lastig hoor, wat wel mag en wat niet en hoe je haar dat aan haar verstand krijgt. het is ook ingewikkeld. ze mag er van mij best aankomen, boeken zijn leuk tenslotte.
pi_68451909
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:23 schreef peterfan het volgende:
Mijn zoontje (9 maanden) is ook gek op Bumba. 's ochtends krijgt hij de fles in bed en hij stopt echt met drinken als hij het deuntje hoort. Als dan Barbapappa begint drinkt hij weer door..

psst, even OT, Dakota... al gezien dat Pearl Jam 13 augustus komt??
in ahoy he?
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2009 @ 10:48:00 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68451942
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:43 schreef simmu het volgende:

[..]

hou op, ze is net een boemerang wb de boekenkast. ik heb haar nu wel zover dat ze de boeken erin laat ik vindt het lastig hoor, wat wel mag en wat niet en hoe je haar dat aan haar verstand krijgt. het is ook ingewikkeld. ze mag er van mij best aankomen, boeken zijn leuk tenslotte.
ik heb de boekenkast zo ingedeeld dat er op de onderste plank kinderboeken staan, en spelletjes. dus echt voor hem allemaal. boeken waarvan ik niet wil dat ze kapot gaan staan buiten handbereik

pi_68451969
wij hebben trouwens de tv ook uitstaan..ze moet zich eerst maar zelf leren vermaken

en Selene, wat goed
wanna rub mah puppeh?!
pi_68452094
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:48 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik heb de boekenkast zo ingedeeld dat er op de onderste plank kinderboeken staan, en spelletjes. dus echt voor hem allemaal. boeken waarvan ik niet wil dat ze kapot gaan staan buiten handbereik
dat gaat niet bij ons. ik heb al de helft van mijn boeken boven staan
ah wel: niks mis met het idee dat ze leert dat boeken leuk zijn. ik heb ze om ervan te genieten hoor
pi_68452797
Nummer_zoveel, gecondolleerd, jammer dat ze de kleine niet meer heeft kunnen zien...

Selene wat goed joh!

Hier ook een pesthekel aan de teletubbies, ik hoop maar dat ze dat nooit leuk gaat vinden!
Bumba vind ze wel leuk, maar babyeinstein is de bom ze kan dan zo geconcentreerd naar de tv kijken, met af en toe een kreet van enthousiasme hihi.
pi_68453558
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:46 schreef Dakota het volgende:

[..]

in ahoy he?
Ik las laatst dat jij groot fan bent, ik ook! is lid van de Tenclub dus onze kaarten zijn binnen

OT: Ik heb de tv verder overdag ook niet aan voor ons zoontje, wil hem niet net zo verslaafd laten worden als zijn ouders.. maar vind het wel grappig om te zien hoe hij reageert op bumba. Ook zo knap van die makers vind ik dat, ze weten blijkbaar precies wat nodig is om de aandacht van die kleintjes te trekken. En ik vind Bumba zelf eigenlijk ook wel lief
Dat is dus tot nu toe het enige wat hij kijkt, en als ik toevallig eens langs Sesamstraat zap laat ik dat ook aan staan wat dat vind ik verantwoorde televisie , hij heeft er tot nu toe nog weinig aandacht voor alleen
pi_68453911
bumba mega mindy en dora slaat alles

dat schaap vind ik wel grappig
wanna rub mah puppeh?!
pi_68455740
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:48 schreef Dakota het volgende:
wij hebben trouwens de tv ook uitstaan..ze moet zich eerst maar zelf leren vermaken

en Selene, wat goed
Seb is een groot fan van Oprah
pi_68456370
simmu bloost

we zitten hier saampjes nu naar de fortisvergadering te kijken. tis net jerrie springer. hoe genant eigenlijk. maar da's een ander topic
pi_68456529
Gecondoleerd Nummer-zoveel

Goed zo Selene!
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 07:34 schreef LovelyLady het volgende:
Hoi Lotte Hoe heb je verder geslapen vannacht
Hier minder, maar dat kwam niet zozeer door Koen. Was het eerst nog lief mamamamama nu is het NjaaNjaa
Vanaf 5 uur was ze wakker
Arme kind is helemaal doodmoe, maar weet zich op de een of andere manier elke keer weer op te peppen om door te gaan en vrolijk te gaan doen. In bed is krijsen..
Nu slaapt ze gelukkig, aan de borst in slaap gevallen binnen 5 minuten drinken
Wel heel zielig en vreselijk vermoeiend
pi_68457366
Arme Lotte
Kinderen kunnen dat echt heel goed, van die power-ups (van een wandelingetje kunnen ze helemaal opleven)
En ja vermoeiend voor de moeder.
pi_68458430
Ze houdt zichzelf gewoon wakker door actief te gaan doen. Op een gegeven moment zie je echt dat ze heel moe is, omdat ze niet meer bleef staan en zitten
Hopelijk slaapt ze nog eventjes, even wat inhalen
pi_68460660
Gecondoleerd nummer_zoveel.

Tyler heeft gelukkig weer keurig geslapen vannacht. 7.00 is fijner dan 5.30! en na de speen weer terug in zn mond sliep hij verder tot 8.30.
Tyler vind alles op tv interessant. Maar voetbal is wel heel leuk.
pi_68463208
arme kleintjes die niet willen slapen, arme mama's ook!

even een vraagje mbt eten: ik heb vaker geprobeerd selene zelfgemaakt te geven en dat wil ze niet. nu eten we vandaag zelf aardappeltjes in bouillon, spinazi ala creme en saucijsjes. zou ik dat selene voor kunnen zetten? of zou dat te zout zijn? is het dan afdoende de saucijsjes in de keukenmachine te doen en de aardappeltjes te prakken?
pi_68463236
gecondoleerd nummer_zoveel. sterkte *knufs*
pi_68463297
Ahw Lotte, slapen kan best fijn zijn hoor

Hier een meisje die vandaag bijna alleen maar kan zeuren...pfff
Als ze dr zin niet krijgt is het gillen geblazen, als ik dr in bed leg gilt ze alles bij elkaar en als ze beneden is is niks goed. En daarbij een hond die alleen maar kan blaffen of zenuwachtig kan

blergh, ben toe aan wat meer tijd buitenshuis....
pi_68463398
Ik vind dat allemaal nogal zout, inderdaad. Zowel de bouillon als de spinazie a la creme en al helemaal de sauzijzen.
Tenzij de spinazie zelfgemaakt is en er geen extra zout in zit?
Wil ze ook niets zelfgemaakt eten als ze het zelf kan vastpakken en eten?
pi_68463797
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:59 schreef owlet het volgende:
Ik vind dat allemaal nogal zout, inderdaad. Zowel de bouillon als de spinazie a la creme en al helemaal de sauzijzen.
Tenzij de spinazie zelfgemaakt is en er geen extra zout in zit?
Wil ze ook niets zelfgemaakt eten als ze het zelf kan vastpakken en eten?
ze wil zelfs niet van mijn bord pikken. ze pakt ook nauwelijks naar het lepeltje. en als ik haar bv een stukje aardappel geef gaat ze ermee spelen maar niet eten (en alle andere dingen gaan altijd direct het mondje in). zelfs koekjes (nijntje koekje), rijstewafels of liga moet ze niet.

broertje was echt heel anders. die weigerde met 8 maanden om gevoerd te worden. maar nu moet ik wel zeggen dat mijn moeder de neiging heeft om kindjes in een houdgreep te nemen en dan te lepelen. dat vind ik dus niks, eten doe je samen!

potje maar dan
volgens selene zijn c1000 huismerk potjes het lekkerst.
pi_68463803
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ahw Lotte, slapen kan best fijn zijn hoor

Hier een meisje die vandaag bijna alleen maar kan zeuren...pfff
Als ze dr zin niet krijgt is het gillen geblazen, als ik dr in bed leg gilt ze alles bij elkaar en als ze beneden is is niks goed. En daarbij een hond die alleen maar kan blaffen of zenuwachtig kan

blergh, ben toe aan wat meer tijd buitenshuis....
Ow dat klinkt ook als een fase/ ala sprongetje
En buitenshuis is prettig (maar niet met dit zeikweer)
pi_68463964
Simmu, hier ook potjes en mee-eten is not done.... als hij iets van aardappels of een boontje of een stukje wortel ziet liggen probeert hij het wel te pakken maar zodra hij het aanraakt kijkt hij heel vies
en dan belandt het op de grond.
Zowiezo is Koen niet van de stukjes in zijn avond eten, eet dus ook alleen nog maar potjes van 6+mnd
Terwijl hij brood kauwt en slikt, koekjes eet, soepstengels eet, banaan en appel eet, dat is toch ook met stukjes
pi_68464398
haha, ja selene gooit ook alles op de grond nu. stukjes vindt ze niet erg. mevrouw vond een tijdje gewoon een boterham met halvarine erop lekker. de laatste tijd wil ze dan weer bambix. en dat is me daar toch een troep! echt: dat spul krijg je toch een partij moeilijk weg!

tsja, ik probeer gewoon nu en dan eens wat. vandaar ook de vraag hier. ik heb echt geen benul wat nou mag en wat niet. er zijn allemaal verschillende lijstjes. zelfs de consultatiebureauboekjes zeggen subtiel andere dingen! (ik heb er 2: eentje uit den haag en eentje van hier)
pi_68464691
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:11 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ow dat klinkt ook als een fase/ ala sprongetje
En buitenshuis is prettig (maar niet met dit zeikweer)
idd, met dit weer kun je beter binnen zitten, bah!
pi_68464967
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:33 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

idd, met dit weer kun je beter binnen zitten, bah!
het wordt snel beter met het weer hoor. hier is het ook naar. morgen wordt het overal behalve in het noordoosten beter. dus wij vertrekken morgen voor onze eerste grote logeerpartij. ik heb er heul geen zin in
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2009 @ 16:42:23 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68465018
simmu, ik kan me een test herinneren waarbij kinderen gezond voedsel zo, en hetzelfde gezonde voedsel in een macdonaldsverpakking voorgezet kregen. één keer raden wat ze kozen en ook echt opaten zonder protesteren? kan je bij wijze van test niet eens zelf gekookt eten fijn maken, in een leeg, schoon potje doen van iets dat ze wél graag eet en het haar zo proberen te geven?

pi_68465314
Simmu, bij het eten dat je net voorstelde zat het grote minpunt in het zout. Spinazie, aardappel en ook wel vlees mag ze allemaal maar juist door de bouillon en de toegevoegde spullen in de spinazie en de saucijzen zijn ze net weer minder geschikt

*dit* vond ik zelf een prettig introductieschema. Ondanks dat het op borstvoeding.com staat is het ook geschikt voor "fleskindjes"

Als je dan nog in je achterhoofd houdt dat zout niet goed voor jonge kinderen (en echt uit den boze voor kinderen onder één jaar) en dat eigenlijk álle dingen die je in de winkel koopt en die op de een of andere manier behandeld zijn (dus in een pot of blik gestopt, verrijkt met room of al dat soort dingen) zout bevatten dan kan je naar hartelust experimenteren met verse dingen

Wat ik vaak deed (en doe) als wij iets kindonvriendelijks aten is een paar goede dingen (verse groente, stukjes aardappel, vis, kip, etc.) met een beetje water in een aluminiumfolietje in de oven mikken. Een half uurtje, graad of 200.
Dat gaart zonder dat je er verder iets aan hoeft te doen en zonder dat je extra pannen vies hebt. Daarna kan je het makkelijk zo geven of prakken.
pi_68465321
oh, ik laat haar de potjes om te beginnen al niet zien. ze krijgt altijd alles (fruit ook) uit eenzelfde soort bakje. ze trapt er niet in.

oh, ik vergat wel te melden dat er 1 manier is om er vers fruit (peer of meloen) in te krijgen: laten drinken uit een bekertje. *dan* wel! (dus eet ze regelmatig verse peer of meloen). een stukje peer of meloen knaagt ze een beetje aan en dan gooit ze het weer weg.
pi_68465382
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:40 schreef simmu het volgende:

[..]

het wordt snel beter met het weer hoor. hier is het ook naar. morgen wordt het overal behalve in het noordoosten beter. dus wij vertrekken morgen voor onze eerste grote logeerpartij. ik heb er heul geen zin in
Ah, kijk dat hoor ik graag
succes met logeren

En LL Dana weigert ook 8+ potjes, die stukjes erin vind ze maar niks, maar gewoon avondeten gaat er wel heel goed in (stukjes groente aardappel en vlees van een vork, of bonntje gewoon met de hand)
pi_68465545
Ben benieuwd hoe het hier zal gaan met eten. Maar das nog even wachten tot hij 6 maand is.!
Wie weet of het klopt dat rijstebloem vanaf 4 maanden is? Dacht ik mij te herinneren.

We mogen nu ophogen met de voeding. Hij zit nu op 150cc. Hoeveel komt daarna gemiddeld? Of verschilt dat? 170/180?
pi_68465591
oh, dat met oven ga ik eens proberen owlet! dat klinkt handig. ik had al een paar keer zoutloos gekookt en zelfs een keer broccoli (nee, sangdrax en ik lusten allebei geen broccoli ) maar moppie moet het niet. ik blijf het gewoon hardnekkig volhouden. wat ze vandaag niet wil, wil ze volgende week missch wel tenslotte. over anderhalve week zijn we weer aan de beurt om een poging te doen om het 4 uur flesje te vervangen door thee met een koekje.

ik krijg elke keer commentaar van de buren. ze is verder zo rustig dat het opvalt als ze een uur lang de hele boel bij elkaar krijst
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2009 @ 16:58:19 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68465717
http://www.nutriciakindervoeding.nl/
die vind ik wel makkelijk

pi_68465746
selene krijgt al wel vanaf dat ze net 7 maanden was de potjes voor 8 maanden. geprakte banaan at ze ook, dus ik dacht dat proberen geen kwaad kon, de wvk zag er ook al geen kwaad in. en ze vindt het jummie. c1000 huismerk dan he. die andere allemaal niet.

ingrid: over rijstebloem zijn ze allemaal zo verdeeld als wat. het valt onder bijvoeding, dus vanaf 6 maanden. maar selene moest het van het cb juist wel met 4 maanden al omdat ze wat minder aangekomen was (maar wel de lengte ingeschoten was) terwijl ze wel goed dronk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 28 april 2009 @ 17:00:05 #301
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68465785
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ben benieuwd hoe het hier zal gaan met eten. Maar das nog even wachten tot hij 6 maand is.!
Wie weet of het klopt dat rijstebloem vanaf 4 maanden is? Dacht ik mij te herinneren.

We mogen nu ophogen met de voeding. Hij zit nu op 150cc. Hoeveel komt daarna gemiddeld? Of verschilt dat? 170/180?
150 cc water? wordt gevolgd door 180 cc water. althans met nutrilon. en rijstebloem is idd vanaf vier maanden

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')