quote:Op vrijdag 24 april 2009 08:23 schreef LovelyLady het volgende:10.10 bij de dokter zijn, hopelijk is het oorontsteking. Nog zo'n nacht en ik dien mijn ontslag in als mama
quote:Op vrijdag 24 april 2009 08:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
ooow oke, heb ik weer niet goed gelezen
Hihi leuk he als ze zo "echt kindje worden"
waarop ik reageerde met:quote:Op vrijdag 24 april 2009 08:37 schreef Estrys het volgende:
ik zit te wachten op mijn moeder, Seb heeft nog steeds koorts dus mag hij niet naar het kdv. niet dat ik dat zou willenhij is zo zielig en ik vind het zoooo moeilijk om te gaan werken. Vanmiddag maar thuis werken denk ik.
quote:
Julian kan er ook wat van. Heeft ie van z'n vader zeg ik dan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 08:48 schreef Tinuviel het volgende:
Wij hebben een zoon, die behoorlijk kan boeren en scheetjes laten. Soms denk je: Zo kwam dat uit dit kleine lijfje. Af en toe vraag ik me af of meisjes dat ook zo goed kunnen?
boeren niet, maar scheten laten hier wel hoorquote:Op vrijdag 24 april 2009 08:48 schreef Tinuviel het volgende:
Wij hebben een zoon, die behoorlijk kan boeren en scheetjes laten. Soms denk je: Zo kwam dat uit dit kleine lijfje. Af en toe vraag ik me af of meisjes dat ook zo goed kunnen?
Ja stinken doen de scheten van Jair ook. Soms twijfel ik of hij heeft gepoept en dan waren het toch gewoon scheten. En dat terwijl ik geen bonen of iets eet wat gas veroorzaakt.quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:02 schreef freecell het volgende:
Haha, en stinken!
Hier eergisteren bruine bonen, we hebben het geweten
done, en de namen passen idd mooi bij elkaarquote:Op vrijdag 24 april 2009 09:14 schreef Dakota het volgende:
eerste kindje ui de OP mag it de lijst! (wel een goede naam voor een elinzusje zeg
elin milo rose en rosa mae allison
Jep, soms zelfs zo hard dat ik twijfel of het nou papa was of Milaquote:Op vrijdag 24 april 2009 08:48 schreef Tinuviel het volgende:
idd hier ook..dan kijk ik vriendlief heel boos aan en dan zegt ie.. JAMMAARDAWASIKNIquote:Op vrijdag 24 april 2009 10:24 schreef Raissa het volgende:
[..]
Jep, soms zelfs zo hard dat ik twijfel of het nou papa was of Mila
nouja zurig..de van mn vriend naar giertankquote:Op vrijdag 24 april 2009 10:31 schreef Raissa het volgende:
De geur is inderdaad een goede graadmeter, de scheten van Mila stinken gelukkig (nog) niet
Hier doet papa soms hetzelfde. Dan heeft hij zelf een scheet gelaten en geeft babylief de schuld. Pedagogisch gezien heel slecht.quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:28 schreef Dakota het volgende:
[..]
idd hier ook..dan kijk ik vriendlief heel boos aan en dan zegt ie.. JAMMAARDAWASIKNI
maargoed ik wel ruiken wie van de twee het wasen soms geeft ie Elin zomaar de schuld
Bij borstvoedingspoep is geel-groen dacht ik normaal. Bij Jair verschilt de kleur soms ook iets. Daarnaast zitten er soms korrels in en soms niet. Jair slaapt in slaapzaak en ook een beetje ingebakerd. Niet echt ingebakerd maar met een lakentje over zijn borstkas en handje, dat ik dan onder de matras schuif zodat het een beetje vast zit. Hij slaapt vooral s'middags en s'nachts zo, maar soms ook in de ochtend. Als een kind echt ingebakerd wordt en langer zo blijft weet ik niet of dat goed of slecht is voor zijn beweging(svrijheid).quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tyler kan er ook wat van! Zijn poep is groenig, iemand enig idee of dat raar is?
En nu twijfel ik of Tyler een romper mouwloos en tshirt of longsleeve aankan.
Hij slaapt nu ingebakerd. Anders maait hij zich constant wakker, of de speen eruit.
Zou dat erg zijn, dag en nacht ingebakerd? Niet de hele dag natuurlijk. Maar iig in bedje nu.
Seb beterschap!
LL
DJMO beterschap!
Geen AB, zijn ze niet zo happig op (naar het schijnt) Dus neusspray en zetpil....quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:58 schreef Diaan73 het volgende:
DJMO,ik denk inderdaad dat het hetzelfde kussen is. Ik krijg hem maandag.... Lennon reageert best goed op de oefeningen, alleen is hij nu verkouden en heeft hij wat waterige oogjes en is het erg zielig hem op de buik te leggen.... Ik ben zelf ook nog steeds erg verkouden en voel me ook niet echt lekker, vandaag toch maar gewoon aan het werk.
LL toch oorontsteking, heb je er AB voor gekregen. En een beterschapsknuffel voor Koen en Seb
ik weet niet aan welke kant de afplatting zit?? anders kan je hem in bed op zijn zij leggen tussen twee opgerolde hydrofiel luiers, en een dikke handdoek onder het hoofdeinde van het bedje. dat heeft hij het niet zo benauwdquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:58 schreef Diaan73 het volgende:
DJMO,ik denk inderdaad dat het hetzelfde kussen is. Ik krijg hem maandag.... Lennon reageert best goed op de oefeningen, alleen is hij nu verkouden en heeft hij wat waterige oogjes en is het erg zielig hem op de buik te leggen.... Ik ben zelf ook nog steeds erg verkouden en voel me ook niet echt lekker, vandaag toch maar gewoon aan het werk.
LL toch oorontsteking, heb je er AB voor gekregen. En een beterschapsknuffel voor Koen en Seb
arm dingquote:Op vrijdag 24 april 2009 11:25 schreef LovelyLady het volgende:
Lichte oorontsteking(dat wordt wat als Koen ooit fikse oorontsteking krijgt)
In bed heeft hij er gelukkig niet zoveel last van, slaapt er ook gewoon heel goed om door, nog meer zelfs. Als het erger wordt, is dit een goede optie. Hij heeft de afplatting trouwens links.quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik weet niet aan welke kant de afplatting zit?? anders kan je hem in bed op zijn zij leggen tussen twee opgerolde hydrofiel luiers, en een dikke handdoek onder het hoofdeinde van het bedje. dat heeft hij het niet zo benauwd
quote:Propjes oorsmeer kunnen zachter worden gemaakt door enkele dagen ruim te druppelen met sla- of amandelolie. Doe dit niet als je niet weet of het trommelvlies nog intact is. Om gehoorbeschadiging te voorkomen mag de olie namelijk niet in het middenoor doordringen. Ook het druppelen (bij oorpijn) met lidocaine-oordruppels is om dezelfde reden onverstandig. Bij problemen zal de huisarts het propje verwijderen (oor uitspuiten).
ik denk dat het voor iedereen anders is, ongeacht leeftijd.den een heeft er niet zo'n last van en de ander ervaart heel veel pijn.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:23 schreef LovelyLady het volgende:
Ik snap er niet zo veel van. Doet het bij een baby zoveel zeerder als bij een kind van 4/5 jaar?
Sander loopt ook met oorontsteking maar daar merk ik weinig van, sterker nog het verbaast me dat hij door al dat gebrul van Koen gewoon doorslaapt.
Koen heeft maar lichte oorontsteking volgens de dokter... (kinderen zitten echt raar in elkaar)
Arme Sebquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:24 schreef Estrys het volgende:
Seb huilt en huiltTemp is 38,3 nu, met paracetemol. Ik heb werk mee naar huis genomen, maar dat gaat em niet worden vanmiddag ben ik bang. Vanavond of maandag maar even wat doen.
ze kan ook zo moe zijn dat ze nog harder over r toeren gaat he.. heb je haar al in de draagdoek gehad?quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:35 schreef Zweefvliegje het volgende:
Beterschap moeders en baby's!
Lianne blijft maar huilen, niks is goed.. hellup!
Wat lukt niet: aan de borst, zitten, liggen, lopen, in de doek, wiegen, rustig praten, lachen, zingen, muziek aan, gewoon in bed leggen. Eigenlijk lukt helemaal niks... ze is helemaal over haar toeren.
Nu ga ik temperaturen, misschien is ze ziek? Maar wat als?
Lukt een speen ook niet?quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:35 schreef Zweefvliegje het volgende:
Beterschap moeders en baby's!
Lianne blijft maar huilen, niks is goed.. hellup!
Wat lukt niet: aan de borst, zitten, liggen, lopen, in de doek, wiegen, rustig praten, lachen, zingen, muziek aan, gewoon in bed leggen. Eigenlijk lukt helemaal niks... ze is helemaal over haar toeren.
Nu ga ik temperaturen, misschien is ze ziek? Maar wat als?
dat werkt hier ook..tot je haar er weer uithaalt want dan gilt ze nog harderquote:
quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:14 schreef Dakota het volgende:
eerste kindje ui de OP mag it de lijst! (wel een goede naam voor een elinzusje zeg
elin milo rose en rosa mae allison
quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:09 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ze ligt nu aan m'n borst.. ze is inderdaad dat wat jij zegt Dakota.. over haar toeren moe.
Af en toe nog een zielig huiltje maar niet meer helemaal over de rooie.
Ze valt bijna in slaap.
Pfoe, zo erg is het nog nooit geweest.
sorry lois, totaal niet bij nagedachtquote:Op vrijdag 24 april 2009 22:12 schreef Lois het volgende:
[..]
Liever niet meer doen als jullie het niet erg vinden. Wij halen de kindjes wel uit de lijst en verplaatsen ze dan naar het dreumestopic. Gewoon even een seintje in het modtopic, als we het vergeten zijn, is voldoende.
Als iedereen kindjes gaat lopen deleten wordt het dreumestopic zo stil
ritmequote:Op zaterdag 25 april 2009 09:50 schreef texelonia het volgende:
Toevallig heb ik net ook het boek van Ria Blom erbij gepakt. Niet dat Hannah veel huilt, maar we hebben nog totaal geen ritme, en ze wil overdag alleen maar bij mij op schoof zo ongeveer. Dus daar gaan we eens proberen verandering in te brengen.
Ondertussen heb ik dr alweer uit bed gehaald en probeer ik dr op schoot in slaap te krijgen
weet ikquote:Op zaterdag 25 april 2009 09:59 schreef Fuente het volgende:
Wat fijn LL
En Marie, ook een goede nacht, heerlijk he
Dakota, het gaat niet eens zo zeer om een vast ritme qua voedingen en slapen, maar bij de pribbelbare kindjes is een bepaalde volgorde wel heel belangrijk. Als ik Merel bijvoorbeeld maar iets te laat na haa 'moeheidssignaal' in bed doe, dan gaat het mis en huilt ze zo een uur voor ik haar in slaap krijg.
Het gaat dan dus echt om het idee: wakker worden, voeden, spelen/knuffelen en bij een moeheidssignaaltje naar bed.
Wel een creatieve oplossingen met dat aankleedkussen trouwens![]()
Merel heeft goed geslapen, vanmorgen onrustig maar nu lekker aan het slapen.
Het is verder ook een lekker ding hoor, echt een blij propje (thuis dan) maar het gaat nog zo vaak mis en zeker op het kdv en bij opa en oma.
Dát is hier dus ook het geval! Hoe doorbreek je deze gang van zaken dan? Staat dat ook in dat boek?quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:01 schreef texelonia het volgende:
Nou ja ik hoef niet zo strak ritme dat ze op vaste tijden drinkt en slaapt ofzow hoor. Maar zoals het nu gaat ga ik het echt niet lang trekken denk ik. En stonden wel paar herkenbare punten in dat boek. Hannah valt altijd op schoot in slaap, soms leggen we dr in bed, soms naast me op de bank. Maar we leggen dr nooit wakker in bed om zelf in slaap te vallen. In het boek staat dat ze dan overdag steeds minder gaat slapen, korte hazeslaapjes en zodra je d'r in bed legt wordt ze wakker. 's Nachts gaan ze dan eerst meer slapen om in te halen, maar uiteindelijk gaat dat 's nachts ook steeds slechter. En dat zie ik overdag hier in elk geval al wel gebeuren. Dus beter nu wat veranderen voordat het helemaal uit de hand loopt.
Wakker in bed leggen werkte hier ook nog niet, maar vorige week ben ik ermee begonnen (toen was ze dus ook 8 weken) en soms lukt het, maar meestal nog niet. Eigenlijk moet ik ook niet zeuren, want het gaat eigenlijk heel netjes, maar als je dan bovenstaande leest dat het dus ook 's nachts anders kan gaan dan moet er blijkbaar toch wat veranderen bij mijquote:Op zaterdag 25 april 2009 10:13 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik ben Stella wakker in bedje gaan leggen toen ik door had hoe lang ze ongeveer wakker kon zijn. Dat was met 8 weken ongeveer en dan was ze steeds 1,5 uur op. En dat ging eigenlijk meteen heel goed, 8 van de 10 keer ging ze met lieve geluidjes gewoon slapen dan.
Later met een maand of 4 ging ze wel een periode steevast huilen als ik haar overdag in bedje legde. Maar toch doorgezet.
Maar het duurt toch ook altijd wel even voor je zulke dingen herkent? Baby's zijn ook nog niet zo goed in duidelijke signalen geven, haha.quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:21 schreef texelonia het volgende:
Ik vind het vrij lastig omdat ik nog vrij weinig van haar herken. De verschillende huiltjes bijv. Soms heeft ze duidelijk kranpjes en dan ineens gaat het gehuil niet meer om pijn maar om honger, terwijl ze de honger signalen dan overslaatEn de ene keer slaapt ze overdag heel veel (bij mij op schoot of op mn borst/buik dan wel) en de andere keer is ze juist heel veel wakker. Soms slaapt ze zo diep dat je bij wijze van alles met dr kan doen, en slaapt ze ook gewoon nog heel lang in bed. En soms wordt ze meteen wakker als je haar ergens neerlegt.
Dus van haar krijg ik ook nog niet echt eenduidige signalen, of althans ik herken ze niet.
Wat Fuente ook zei, alles zoveel mogelijk in dezelfde volgorde doen: als ze wakker wordt voeden, daarna samen spelen/knuffelen, dan haar even alleen laten spelen en dan bij de eerste signalen dat ze moe is weer naar bed.quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:19 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Dát is hier dus ook het geval! Hoe doorbreek je deze gang van zaken dan? Staat dat ook in dat boek?
Nee, dat verwachte ik ook niet, maar ze is nu bijna een maand, dus hoopte nu wel vooruitgang te zien. Maar ik zie alleen achteruitgangquote:Op zaterdag 25 april 2009 10:29 schreef freecell het volgende:
[..]
Maar het duurt toch ook altijd wel even voor je zulke dingen herkent? Baby's zijn ook nog niet zo goed in duidelijke signalen geven, haha.
Het is niet zo dat andere moeders dat wél in één keer helemaal doorhebben zeg maar, tenminste, zulke ouders ken ik niet
Haha, zelfde hier!quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:35 schreef Dakota het volgende:
elin wil alleen maar in de box als haar mobile aan staat.
wel wil ze op een kleedje op de grond
Een maand is nog niet zó verschrikkelijk oud natuurlijkquote:Op zaterdag 25 april 2009 10:35 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nee, dat verwachte ik ook niet, maar ze is nu bijna een maand, dus hoopte nu wel vooruitgang te zien. Maar ik zie alleen achteruitgang
In de kraamtijd sliep Leander overdag wel in zijn wiegje, pas na 2 weken ongeveer werd dat drama, maar ik snap wel dat het niet tof is hoorquote:Op zaterdag 25 april 2009 10:55 schreef texelonia het volgende:
Ik verwacht ook geen wonderen hoor freecell. Maar dag en nacht met kind op schoot ongeacht of ze wakker is of niet, zou niet nodig hoeven zijn. Dat was zelfs in dr eerste week niet nodig ;)
Met Noah vond ik het na een paar maanden ook makkelijker worden, maar dat was vooral omdat hij toen meer ging doen, en meer op mij ging reageren, etc.
owjah sorry, zat vanochtend steeds op mn telefoon en dan is pm-en niet zo handigquote:Op zaterdag 25 april 2009 12:23 schreef Dakota het volgende:
teeeeeeeeexxx pm! anders gaat ie naar een ander!
quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:16 schreef Raissa het volgende:
Mila gaat vanavond voor het eerst uit logeren, ben benieuwd hoe dat gaat...
Ja, best wel.. Maar het moet echt even en er word goed voor haar gezorgd. Al heeft mijn broertje (16 en autistisch) gevraagd aan mijn broer of Mila niet beter bij hem kon slapen, dat zou rustiger zijnquote:
Ik denk dat er vrij weinig fout kan gaan, maar hier in huis is de rollenverdeling misschien ook wat anders, dat speelt ook mee..quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:45 schreef DJMO het volgende:
logeren .... ik moet er echt niet aan denkenik ben bijna manisch overtuigd dat alleen ik het beste weet wat jr. nodig heeft
zelfs papa moet ik meer gaan vertrouwen, want anders gaat het straks nog fout ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |