abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68352848
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:09 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ze ligt nu aan m'n borst.. ze is inderdaad dat wat jij zegt Dakota.. over haar toeren moe.
Af en toe nog een zielig huiltje maar niet meer helemaal over de rooie.
Ze valt bijna in slaap.
Pfoe, zo erg is het nog nooit geweest.

heb je dat aaien over neus ook gedaan? werkt als een tiet hier!
mooi dat ze nu rustig is
Elin heeft dat altijd om half 9.. overprikkeling en nog moeier door t badje.. dan leg ik haar naast me op de bank.. aan de borst en aai r neus, dan valt ze meestal snel in slaap. als ik dat niet doe is ze enorm ook overstuur!
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 april 2009 @ 22:33:04 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68353090
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 22:12 schreef Lois het volgende:

[..]

Liever niet meer doen als jullie het niet erg vinden. Wij halen de kindjes wel uit de lijst en verplaatsen ze dan naar het dreumestopic. Gewoon even een seintje in het modtopic, als we het vergeten zijn, is voldoende.
Als iedereen kindjes gaat lopen deleten wordt het dreumestopic zo stil
sorry lois, totaal niet bij nagedacht

LL fijn dat hij nu lekker slaapt! en zweefvliegje, jr. heeft nog maar één keer zo'n bui gehad, en toen ben ik gewoon samen met hem gaan slapen toen hij eindelijk rustig was ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_68353672
Lianne is alweer wakker, maar bedankt voor de tips!
Ze werken wel, maar even..
Dit is ook de eerste keer hier DJMO, vandaar dat ik me even geen raad weet
Vriend is weekje weg, dus moet het even alleen redden, maar komt goed.
Ik heb haar nu in de doek, hopelijk kalmeert ze weer en slaapt ze zo.

Wat dat aaien betreft, normaal wanneer Lianne bijna slaapt en haar ogen op half 7 heeft hangen, haal ik even mijn hand vanaf haar voorhoofd naar haar neus.. dan doet ze haar ogen dicht en slaapt ze (of is ze iig zo moe dat ze haar ogen niet meer openkrijgt). Vaak heeft ze net dat zetje nodig, want ze wil veels te graag alles meemaken en is dus erg veel wakker.
pi_68353784
Merel wordt de laatste dagen steeds weer onrustiger. Veel last van eczeem, laat af en toe weer een halve fles staan enz. Het lijkt wel alsof we terug bij af aan het raken zijn. Thuis gaat het redelijk, maar bij opa en oma en op het kdv is ze veel overprikkeld en huilt ze redelijk veel. Beetje een combinatie van factoren lijkt het wel. Maandag bellen we de huisarts om te overleggen over haar voeding en eventueel een verwijzing naar de kinderarts (daar voel ik me denk ik iets prettiger bij) en ook de osteopaat, kijken of hij nog iets kan doen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_68355485
Succes Fuente! Heb jij al positieve verhalen over een osteopaat?

Dit is m'n laatste post, nu gaan we naar bed, voor zo goed als kwaad dat het gaat..
Heb even met Lianne en de hond een blokje om gedaan en haar thuis wat kleren uitgetrokken (ze had een boxpakje met lange mouwen en voetjes aan), en ik heb het idee dat ze daardoor ook rustiger is geworden. Het is hier in huis ook nog best warm dus nu zit ze alleen in haar rompertje.
pi_68355727
We zijn al eens met Merel bij de osteopaat geweest toen ze een week of 8 oud was. Ze huilde heel erg veel (tussen de 4 en de 8 uur per dag). Erna was het zo goed als over, wel is ze altijd wat prikkelbaar geweest. Dus een vervolgbezoekje kan denk ik geen kwaad.

Is Lianne ook zo onrustig? Succes vannacht, hopelijk slapen jullie wat!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 25 april 2009 @ 07:32:08 #57
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68359764
succes fuente! ik blijf bij jouw naam aan die kapper hier denken die Fuente haarproducten gebruikt

waar een kleintje groot in kan zijn.. al vanaf half zes/zes uur wakker (nadat ik hem om kwart over vier al naast me had gelegd) en slapen is er niet meer bij... spelen wil die!!! * DJMO gaapt nog maar eens
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_68359848
Merel dat is niet de bedoeling, het ging juist zo goed :| Hopelijk stuurt de HA jullie door naar de KA

Zweefvliegje hoe is het vannacht gegaan? Beetje rustige nacht gehad?

Wij hoefde er vannacht niet 1 keer uit Koen heeft super geslapen!!!
  zaterdag 25 april 2009 @ 08:07:19 #59
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_68359881
Mereltje

Wat goed van Koen!

Wij hadden het ook luxe vannacht... Ik was gisteravond weggeweest en kwam moe thuis, dus lag om 10 uur al in bed. Dat tegen W. gezegd en we hadden het nog even over de late fles, ik dacht dat W. hem gaf en W. dacht dat ik hem nog gaf... Daar kwamen we om kwart voor 1 achter vannacht!
Toen hebben we hem maar laten slapen en meneertje werd netjes 'gewoon' om 7 uur wakker (wel met schreeuwende honger, wat logisch is).
Zo nu gaan haasten, want we gaan zo op pad voor een andere auto
18-11-2008 Maarten Alexander
  zaterdag 25 april 2009 @ 08:15:38 #60
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68359931
Wat goed LL!

Hannah heeft tot half 5 doorgeslapen, in de wiegje, en dus maar 1 nachtvoeding gehad! Nog een paar van zulke nachten en ik ben weer zo fris als een hoentje!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68359934
Zo Maarten heeft ook lekker geslapen!!
Succes met een auto uitzoeken hopelijk slagen jullie
  zaterdag 25 april 2009 @ 08:26:25 #62
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_68359973
Estrys, hoe gaat het nu met Seb??

Arme Lianne en Zweefvliegje is het later wel goed gegaan? Zo zielig als ze over hun toeren zijn en je weet niet waarom

LL, wat fijn dat het beter lijkt te gaan met Koen, voorzichtige , is het vannacht goed gegaan? Edit, ik liep een pagina achter Fijn dat het vannacht goed is gegaan!!

Lennon leek vanmorgen niet meer zo'n last te hebben van de verkoudheid en hij heeft vanmorgen 180 cc opgedronken We gaan vanaf vandaag maar stees 180 cc aanbieden... kijken wat hij op kan, want hij zat nog steeds op 150 cc. Ook daar doet/deed hij het goed op, maar ik denk dat het wel tijd wordt dat ie ietsje meer gaat drinken. Gaat het niet.. gaan we gewoon weer terug naar 150 cc. Lennon heeft tot vanmorgen kwart over 7 geslapen, voor ons doen de laatste dagen erg vroeg Gisterenavond is hij bij mn ouders geweest en we hebben hem om half 12 opgehaald... hij sliep gewoon verder toen ik hem in zn bedje legde. Lekker makkelijk

Fuente, wat balen dat het nu weer wat minder gaat met Merel.. ik hoop dat je een doorverwijzing krijgt en lijkt me ook zeker de moeite waard om nog een keer naar de ostheopaat te gaan.

Marie, lekker dat hij zo heeft doorgeslapen. Ga je het nu elke avond doen? Veel plezier vandaag!
Make love, not war ☮
pi_68360480
Zweefvliegje, mijn dochter Roos (nu 3 maanden) heeft ook zo ontzettend gehuild. En het werd steeds erger! Op een gegeven moment was ze 5,6 uur per dag aan het huilen, ik zat er helemaal doorheen, had er haast geen plezier meer in.

Ik heb toen het boek van Ria Blom gelezen over inbakeren. Ik moest er eerst niets van weten, maar ik was echt radeloos en er moést wat veranderen. Ik heb die methode geprobeerd en het knapte al snel op.

Wat ik dus verkeerd deed, was: als ze ging huilen, dacht ik dat ze zich verveelde of bij mij wilde zijn en ging ik met haar lopen, wiegen, autorijden, met de wandelwagen, etc. etc. Maar daardoor kreeg ze nog meer prikkels en werd ze steeds moeier, zodat ze oververmoeid raakte en nog meer ging huilen.

Nu is gewoon: huilen: óf ik heb honger, óf ik ben moe. (ze is 10 keer nagekeken en er mankeert haar niets). Ze huilt nog wel eventjes voordat ze in slaapt valt, maar dat mag ook.
  zaterdag 25 april 2009 @ 09:50:32 #64
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68360591
Toevallig heb ik net ook het boek van Ria Blom erbij gepakt. Niet dat Hannah veel huilt, maar we hebben nog totaal geen ritme, en ze wil overdag alleen maar bij mij op schoot zo ongeveer. Dus daar gaan we eens proberen verandering in te brengen.

Ondertussen heb ik dr alweer uit bed gehaald en probeer ik dr op schoot in slaap te krijgen
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68360630
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 09:50 schreef texelonia het volgende:
Toevallig heb ik net ook het boek van Ria Blom erbij gepakt. Niet dat Hannah veel huilt, maar we hebben nog totaal geen ritme, en ze wil overdag alleen maar bij mij op schoof zo ongeveer. Dus daar gaan we eens proberen verandering in te brengen.

Ondertussen heb ik dr alweer uit bed gehaald en probeer ik dr op schoot in slaap te krijgen
ritme wasda?

probeer anders eens een aankleedkussen naast je op de bank..en dan t kussen steeds verder leggen (desnoods op de grond..uiteindelijk richting kamer..)

hier gelukt
wanna rub mah puppeh?!
pi_68360698
Wat fijn LL

En Marie, ook een goede nacht, heerlijk he

Dakota, het gaat niet eens zo zeer om een vast ritme qua voedingen en slapen, maar bij de pribbelbare kindjes is een bepaalde volgorde wel heel belangrijk. Als ik Merel bijvoorbeeld maar iets te laat na haa 'moeheidssignaal' in bed doe, dan gaat het mis en huilt ze zo een uur voor ik haar in slaap krijg.
Het gaat dan dus echt om het idee: wakker worden, voeden, spelen/knuffelen en bij een moeheidssignaaltje naar bed.
Wel een creatieve oplossingen met dat aankleedkussen trouwens

Merel heeft goed geslapen, vanmorgen onrustig maar nu lekker aan het slapen.
Het is verder ook een lekker ding hoor, echt een blij propje (thuis dan) maar het gaat nog zo vaak mis en zeker op het kdv en bij opa en oma.
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:01:32 #67
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68360719
Nou ja ik hoef niet zo strak ritme dat ze op vaste tijden drinkt en slaapt ofzow hoor. Maar zoals het nu gaat ga ik het echt niet lang trekken denk ik. En stonden wel paar herkenbare punten in dat boek. Hannah valt altijd op schoot in slaap, soms leggen we dr in bed, soms naast me op de bank. Maar we leggen dr nooit wakker in bed om zelf in slaap te vallen. In het boek staat dat ze dan overdag steeds minder gaat slapen, korte hazeslaapjes en zodra je d'r in bed legt wordt ze wakker. 's Nachts gaan ze dan eerst meer slapen om in te halen, maar uiteindelijk gaat dat 's nachts ook steeds slechter. En dat zie ik overdag hier in elk geval al wel gebeuren. Dus beter nu wat veranderen voordat het helemaal uit de hand loopt.
©Dumbo
pi_68360824
Wakker in bed leggen is inderdaad wel handig
En als je er een tijdje bij blijft, beetje over de neus aaien en dergelijke, werkt dat ook niet?
(roep ik Die van ons heeft de eerste 3,5 maand van zijn leven overdag alleen maar in een draagdoek willen slapen en 's nachts bij ons. Maar er is hoop, want nu gaat het heel goed )
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:13:48 #69
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_68360861
Ik ben Stella wakker in bedje gaan leggen toen ik door had hoe lang ze ongeveer wakker kon zijn. Dat was met 8 weken ongeveer en dan was ze steeds 1,5 uur op. En dat ging eigenlijk meteen heel goed, 8 van de 10 keer ging ze met lieve geluidjes gewoon slapen dan.

Later met een maand of 4 ging ze wel een periode steevast huilen als ik haar overdag in bedje legde. Maar toch doorgezet.
pi_68360898
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 09:59 schreef Fuente het volgende:
Wat fijn LL

En Marie, ook een goede nacht, heerlijk he

Dakota, het gaat niet eens zo zeer om een vast ritme qua voedingen en slapen, maar bij de pribbelbare kindjes is een bepaalde volgorde wel heel belangrijk. Als ik Merel bijvoorbeeld maar iets te laat na haa 'moeheidssignaal' in bed doe, dan gaat het mis en huilt ze zo een uur voor ik haar in slaap krijg.
Het gaat dan dus echt om het idee: wakker worden, voeden, spelen/knuffelen en bij een moeheidssignaaltje naar bed.
Wel een creatieve oplossingen met dat aankleedkussen trouwens

Merel heeft goed geslapen, vanmorgen onrustig maar nu lekker aan het slapen.
Het is verder ook een lekker ding hoor, echt een blij propje (thuis dan) maar het gaat nog zo vaak mis en zeker op het kdv en bij opa en oma.
weet ik

alleen t ritme van elin wisselt om de 3 dagen ofzo.
Opzich ook een ritme..alleen niet te volgen
wanna rub mah puppeh?!
pi_68360963
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:01 schreef texelonia het volgende:
Nou ja ik hoef niet zo strak ritme dat ze op vaste tijden drinkt en slaapt ofzow hoor. Maar zoals het nu gaat ga ik het echt niet lang trekken denk ik. En stonden wel paar herkenbare punten in dat boek. Hannah valt altijd op schoot in slaap, soms leggen we dr in bed, soms naast me op de bank. Maar we leggen dr nooit wakker in bed om zelf in slaap te vallen. In het boek staat dat ze dan overdag steeds minder gaat slapen, korte hazeslaapjes en zodra je d'r in bed legt wordt ze wakker. 's Nachts gaan ze dan eerst meer slapen om in te halen, maar uiteindelijk gaat dat 's nachts ook steeds slechter. En dat zie ik overdag hier in elk geval al wel gebeuren. Dus beter nu wat veranderen voordat het helemaal uit de hand loopt.
Dát is hier dus ook het geval! Hoe doorbreek je deze gang van zaken dan? Staat dat ook in dat boek?

Bedankt allemaal trouwens voor bovenstaande reacties en tips.
Het is niet zo dat Lianne overdag veel huilt, wel is ze veel wakker en wil ze tussen een uur of 4 a 5 en middernacht alleen bij mij (of vriend uiteraard) zijn en niet in bed.
Als ze dan wel eenmaal in bed ligt om een uur of 12 dan slaapt ze wel tot 7 uur, dat is wel lekker.

Vanacht heb ik dus toch nog wel een heerlijke nacht gehad. En het was zo stom, ik had immers alles geprobeerd, maar niks hielp. Natuurlijk had ik niet ALLES geprobeerd, want toen ik haar boxpakje uithad, was alles snel beter. Kortom, ze had het gewoon te warm. Alle drama om niks, het was gewoon mijn fout om dat niet op tijd te bedenken.

Nu op dit moment ligt ze ook wakker te wezen al vanaf een uur of half 8, maarja, ze hoeft natuurlijk niet alleen te slapen Punt is alleen dat ze wel moe is, maar ze vecht om wakker te blijven. Maar het verschil met gisteravond is dat ze nu blij wakker is, ik kan haar gewoon in de box leggen en dan vermaakt ze zich wel met naar allerlei dingen te kijken en wat te brabbelen
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:21:52 #72
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68360992
Ik vind het vrij lastig omdat ik nog vrij weinig van haar herken. De verschillende huiltjes bijv. Soms heeft ze duidelijk kranpjes en dan ineens gaat het gehuil niet meer om pijn maar om honger, terwijl ze de honger signalen dan overslaat En de ene keer slaapt ze overdag heel veel (bij mij op schoot of op mn borst/buik dan wel) en de andere keer is ze juist heel veel wakker. Soms slaapt ze zo diep dat je bij wijze van alles met dr kan doen, en slaapt ze ook gewoon nog heel lang in bed. En soms wordt ze meteen wakker als je haar ergens neerlegt.

Dus van haar krijg ik ook nog niet echt eenduidige signalen, of althans ik herken ze niet.
©Dumbo
pi_68361024
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:13 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik ben Stella wakker in bedje gaan leggen toen ik door had hoe lang ze ongeveer wakker kon zijn. Dat was met 8 weken ongeveer en dan was ze steeds 1,5 uur op. En dat ging eigenlijk meteen heel goed, 8 van de 10 keer ging ze met lieve geluidjes gewoon slapen dan.

Later met een maand of 4 ging ze wel een periode steevast huilen als ik haar overdag in bedje legde. Maar toch doorgezet.
Wakker in bed leggen werkte hier ook nog niet, maar vorige week ben ik ermee begonnen (toen was ze dus ook 8 weken) en soms lukt het, maar meestal nog niet. Eigenlijk moet ik ook niet zeuren, want het gaat eigenlijk heel netjes, maar als je dan bovenstaande leest dat het dus ook 's nachts anders kan gaan dan moet er blijkbaar toch wat veranderen bij mij
pi_68361044
Hier een heel ritmisch kindje.Vanaf een maand of 5 werd hij echt voorspelbaar. Op vaste tijden drinken (plus of min maximaal een half uur) op vaste tijden moe, op vaste tijden wakker

En nu ziek Koorts, snot, pusoogjes, huilen......
pi_68361137
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:21 schreef texelonia het volgende:
Ik vind het vrij lastig omdat ik nog vrij weinig van haar herken. De verschillende huiltjes bijv. Soms heeft ze duidelijk kranpjes en dan ineens gaat het gehuil niet meer om pijn maar om honger, terwijl ze de honger signalen dan overslaat En de ene keer slaapt ze overdag heel veel (bij mij op schoot of op mn borst/buik dan wel) en de andere keer is ze juist heel veel wakker. Soms slaapt ze zo diep dat je bij wijze van alles met dr kan doen, en slaapt ze ook gewoon nog heel lang in bed. En soms wordt ze meteen wakker als je haar ergens neerlegt.

Dus van haar krijg ik ook nog niet echt eenduidige signalen, of althans ik herken ze niet.
Maar het duurt toch ook altijd wel even voor je zulke dingen herkent? Baby's zijn ook nog niet zo goed in duidelijke signalen geven, haha.

Het is niet zo dat andere moeders dat wél in één keer helemaal doorhebben zeg maar, tenminste, zulke ouders ken ik niet
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:29:15 #76
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68361141
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:19 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Dát is hier dus ook het geval! Hoe doorbreek je deze gang van zaken dan? Staat dat ook in dat boek?
Wat Fuente ook zei, alles zoveel mogelijk in dezelfde volgorde doen: als ze wakker wordt voeden, daarna samen spelen/knuffelen, dan haar even alleen laten spelen en dan bij de eerste signalen dat ze moe is weer naar bed.

Hannah vermaakt zich ook niet veel zelf moet ik zeggen. Als ze wakker is wil ze eigenlijk ook vooral op schoot. We hebben de box nog niet staan, moeten we ook maar eens regelen wie weet scheelt dat.
©Dumbo
pi_68361264
elin wil alleen maar in de box als haar mobile aan staat.
wel wil ze op een kleedje op de grond
wanna rub mah puppeh?!
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:35:09 #78
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68361265
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:29 schreef freecell het volgende:

[..]

Maar het duurt toch ook altijd wel even voor je zulke dingen herkent? Baby's zijn ook nog niet zo goed in duidelijke signalen geven, haha.

Het is niet zo dat andere moeders dat wél in één keer helemaal doorhebben zeg maar, tenminste, zulke ouders ken ik niet
Nee, dat verwachte ik ook niet, maar ze is nu bijna een maand, dus hoopte nu wel vooruitgang te zien. Maar ik zie alleen achteruitgang
©Dumbo
pi_68361426
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:35 schreef Dakota het volgende:
elin wil alleen maar in de box als haar mobile aan staat.
wel wil ze op een kleedje op de grond
Haha, zelfde hier!
Nouja, Lianne is net nadat ik haar wakker weggelegd heb heerlijk in slaap gevallen, dus eerst even spelen in de box heeft geholpen (lees mobile aanzetten, wachten tot hij ophield en weer aanzetten enz. enz. ).
pi_68361431
En juist het vaste voedingsschema een beetje loslaten. Merel krijgt FV, waarop het cb dan riep: om de 3 uur. Maar Bij Merel werkte het gewoon het beste om dat helemaal los te laten. Ze kreeg een flesje als ze wakker werd, en erna zagen we wel hoe lang ze sliep voor de volgende voeding. De ene keer was dat na 2 uur al, de andere keer pas na 3 of 4 uur. Uiteindelijk zitten we altijd aan het einde van de dag op het juiste aantal voedingen, dat regelt ze zelf. En op die manier kan ze dus slapen en eten wanneer ze wil, in haar eigen tempo.

Tex, ik denk dat je er juist goed op tijd mee bent. Als jij het idee hebt dat je in een cirkeltje komt, kun je dat beter nu 'doorbreken' dan over 2 maanden als het een gewoonte is geworden.
Succes!
Sara
Merel
Ukje
pi_68361480
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:35 schreef texelonia het volgende:

[..]

Nee, dat verwachte ik ook niet, maar ze is nu bijna een maand, dus hoopte nu wel vooruitgang te zien. Maar ik zie alleen achteruitgang
Een maand is nog niet zó verschrikkelijk oud natuurlijk
Mijn moeder zegt altijd: Bij een maand of 3 wordt alles makkelijker, dan ken je je baby goed en de baby is wat aangepast aan het leven in het algemeen. Voor die 3 maanden niet teeel verwachten en gewoon kijken wat er gebeurt en genieten.
Ze heeft er 7 succesvol groot gekregen en bij mij was het inderdaad ook zo. Vanaf 3 maanden werd alles logischer en makkelijker.
pi_68361518
Ritme, wat is dat
Op de creche dagen is er een goede ritme qua drinken enzo, thuis bij mama is dat totaal anders
Enige wat eigenlijk altijd elke dag zo is, is dat ze 2x per dag slaapt overdag. De rest breien we er omheen
  zaterdag 25 april 2009 @ 10:55:36 #83
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68361676
Ik verwacht ook geen wonderen hoor freecell. Maar dag en nacht met kind op schoot ongeacht of ze wakker is of niet, zou niet nodig hoeven zijn. Dat was zelfs in dr eerste week niet nodig

Met Noah vond ik het na een paar maanden ook makkelijker worden, maar dat was vooral omdat hij toen meer ging doen, en meer op mij ging reageren, etc.

Fuente, eigenlijk is het ook heel raar dat ze met borstvoeding zeggen, voeden op verzoek, en niemand weet hoeveel ze drinken, en met flesvoeding moet het opeens op schema en moeten ze perse zoveel ml drinken
©Dumbo
pi_68361744
Pcies Tex! En Merel is echt geen vast-ritme kind qua tijden enzo. Werkt absoluut niet bij haar. Dus wij doen lekker op verzoek En ik moet zeggen dat ze nu uit zichzelf redelijk om de 4 uur komt. Alleen in de middag laat ze er wel eens 5 uur tussen, maar dan wil ze de laatste maar 3 uur ertussen.
Sara
Merel
Ukje
pi_68361804
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 10:55 schreef texelonia het volgende:
Ik verwacht ook geen wonderen hoor freecell. Maar dag en nacht met kind op schoot ongeacht of ze wakker is of niet, zou niet nodig hoeven zijn. Dat was zelfs in dr eerste week niet nodig ;)

Met Noah vond ik het na een paar maanden ook makkelijker worden, maar dat was vooral omdat hij toen meer ging doen, en meer op mij ging reageren, etc.
In de kraamtijd sliep Leander overdag wel in zijn wiegje, pas na 2 weken ongeveer werd dat drama, maar ik snap wel dat het niet tof is hoor en inderdaad, dag en nacht op schoot zou niet moeten hoeven...

En een draagdoek? Het is geen lange-termijn oplossing, maar ze slapen er vaak wel lekker in en je hebt je handen vrij
  zaterdag 25 april 2009 @ 11:24:20 #86
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68362190
Draagdoek vindt ze alleen fijn zolang ik blijf lopen. Dus in huis is het tot nu toe niet echt een succes.

Maar na veel moeite slaapt ze nu toch al 40 minuten in dr eigen bed! Dus komt wel goed
©Dumbo
  zaterdag 25 april 2009 @ 11:32:24 #87
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68362354
Oh dat had ik niet moeten zeggen, nu is ze wakker
©Dumbo
pi_68363236
oef, ik geloof dat ik hier gezegend ben met mijn gewoontediertje. selene mag in principe overdag zelf uitmaken of en hoeveel ze slaapt. wel leg ik haar op vaste tijden op bed. overdag is dat rond 10 uur 's ochtends voor een ochtendslaapje en rond 2 uur 's middags voor een middagslaapje. toen ze jonger was deed ik zoiets ook. na een flesje eventjes (half uurtje) spelen en dan legde ik haar in haar bedje. dan gaat/ging ze slapen of spelen. spelen in bed is wat mij betreft prima.

misschien komt het omdat ik zo'n vreselijk gewoontedier ben
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_68363586
teeeeeeeeexxx pm! anders gaat ie naar een ander!
wanna rub mah puppeh?!
pi_68363636
Vorige week was het met Julian ook even drama dat ie alleen in wilde slapen op schoot, zogauw hij in het wiegje werd gelegd was het krijsen tot en met.
Ik heb hem uiteindelijk laten huilen, hij moet toch leren in te slapen in z'n eigen bedje.
Dus nu hebben we het ritme van drinken, verschonen, even knuffelen en dan de wieg in. Nu kijkt ie vaker om zich heen en valt dan in slaap. Soms huilt ie ook nog even om dan in slaap te vallen. Maar ik hoor aan het huilen of het van vermoeidheid is of dat er écht iets is.

Maar een ritme zit er nog niet echt in. Vannacht is ie veel wakker geweest. En nu is meneer in coma.
Maar hij gaat zo lekker in badje en dan gaan we samen boodschappen doen, hopelijk wordt ie dan goed wakker en slaap ik komende nacht beter.
  zaterdag 25 april 2009 @ 12:30:07 #91
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68363716
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:23 schreef Dakota het volgende:
teeeeeeeeexxx pm! anders gaat ie naar een ander!
owjah sorry, zat vanochtend steeds op mn telefoon en dan is pm-en niet zo handig
©Dumbo
pi_68363736
Ik hoop wel dat het droog blijft. Er zit een regencape bij de kinderwagen maar weet bij god niet hoe het werkt.
pi_68363849
Droog? Waar in Nederland woon jij dat je denkt dat het gaat regenen?
Volgens www.weeronline.nl is het alleen wat bewolkt in het uiterste zuiden.. woon je daar?
Hier in Leeuwarden is het al ruim een week heerlijk weer.. blauwe lucht, zon!
Je moet je onderschrift trouwens ook nog even aanpassen, of ben je alweer zwanger?
pi_68363949
Ik woon het zuiden ja, in Limburg.
En volgens het KNMI gaat het hier beginnen met de regen, daarom.
Onderschrift pas ik nog aan ja. Nu ff geen tijd.
pi_68364632
Mila gaat vanavond voor het eerst uit logeren, ben benieuwd hoe dat gaat...
pi_68364682
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:16 schreef Raissa het volgende:
Mila gaat vanavond voor het eerst uit logeren, ben benieuwd hoe dat gaat...
eng
wanna rub mah puppeh?!
pi_68364722
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:18 schreef Dakota het volgende:

[..]

eng
Ja, best wel.. Maar het moet echt even en er word goed voor haar gezorgd. Al heeft mijn broertje (16 en autistisch) gevraagd aan mijn broer of Mila niet beter bij hem kon slapen, dat zou rustiger zijn
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 25 april 2009 @ 13:45:32 #98
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68365299
logeren .... ik moet er echt niet aan denken ik ben bijna manisch overtuigd dat alleen ik het beste weet wat jr. nodig heeft zelfs papa moet ik meer gaan vertrouwen, want anders gaat het straks nog fout ook

pi_68365323
Seb is nog steeds een beetje ziekjes. Vandaag een temp van 38 dus het gaat al beter. Heb hem een tijdje in de doek gedragen, vond hij wel lekker. Net flesje gegeven en viel hij tijdens het drinken al in slaap Normaal kon ik hem dan niet in bed leggen want dan was hij wakker. Nu niet dus hij is nog niet helemaal beter.

12 juli gaat Seb voor het eerst logeren duurt nog even. Hij heeft natuurlijk ook al een keer in het ziekenhuis geslapen zonder mij maar loslaten is toch niet makkelijk.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_68365541
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:45 schreef DJMO het volgende:
logeren .... ik moet er echt niet aan denken ik ben bijna manisch overtuigd dat alleen ik het beste weet wat jr. nodig heeft zelfs papa moet ik meer gaan vertrouwen, want anders gaat het straks nog fout ook
Ik denk dat er vrij weinig fout kan gaan, maar hier in huis is de rollenverdeling misschien ook wat anders, dat speelt ook mee..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')