Tegenwoordig heeft men ook nog eens draadloos internet, keyboard en muis.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:51 schreef Schenkstroop het volgende:
Die draadloze communicatie is allemaal straling ja. Toch beweren afgsetudeerde natuurkundigen dat het alleen effect heeft als je quote: "jarenlang elke dag een telefoon op zak hebt" Maar echte onderzoeken willen nog welleens iets anders beweren. Niet zozeer dat die stelling niet klopt maar dat bijv. "dat jaren lang" welleens veel korter zou kunnen zijn. En er is overal straling, magentrons, televisies, zendmasten, je pc-kast Mischien zou de sterkte (amplificatie) van de straling een balengrijkere factor zijn? Dus hoe dichter je bij een zendmast woont hoe slechter?
Zorgwekkend toch ?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:51 schreef Schenkstroop het volgende:
Die draadloze communicatie is allemaal straling ja. Toch beweren afgsetudeerde natuurkundigen dat het alleen effect heeft als je quote: "jarenlang elke dag een telefoon op zak hebt" Maar echte onderzoeken willen nog welleens iets anders beweren. Niet zozeer dat die stelling niet klopt maar dat bijv. "dat jaren lang" welleens veel korter zou kunnen zijn. En er is overal straling, magentrons, televisies, zendmasten, je pc-kast Mischien zou de sterkte (amplificatie) van de straling een balengrijkere factor zijn? Dus hoe dichter je bij een zendmast woont hoe slechter?
Spoedcursus voedingquote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:02 schreef Schenkstroop het volgende:
Magnetron-straling maakt cellen ook zoveel meer kapot dan conventioneel verhit voedsel. Ik vind het dan niet zo gek dat het lichaam in reactie daarop kanker kan ontwikkelen. Maargoed, zonder oronnen wat mijn verdenkingen onderbouwen worden we straks nog uitgejouwd. Dus ik houd er over op
Om wat voorn reden verwacht je dat daar een verband tussen kan bestaan?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:59 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Zorgwekkend toch ?
Nu zijn het opeens de natuurkundigen die plotseling zich met het onze gezondheid mogen bemoeien, zie je wel dat medici hier geen zin in hebben ....
Welke wetenschap gaat dan over het onderzoek "risico's vaccinatie in combinatie met bijvoorbeeld de DECT-telefoon." ?
Tja, magnetron voedsel leidt tot meer oestrogeen in het totale voedselpatroon... wat doet dat in combinatie met onze vaccinaties ?
Ohwja, dat was ik even vergeten. Heb je me daar ff tuk.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Yoehoe!! Vaccin is de schuld van epidemieën niet andersom.
Je haalt de begrippen eiwitten en aminozuren door elkaar. Een eiwit bestaat uit een streng van verschillende aminozuren die op een bepaalde manier opgerold en opgepropt is in een ruimtelijke structuur. Het verhitten van eiwitten vervormt de ruimtelijke structuur (hard gekookt eitje) maar de aminozuur volgorde blijft (meestal) identiek. Of je nou een rauw ei of een gekookt ei opeet, in principe krijg je dezelfde aminozuren binnen, alleen de ruimtelijke structuur hoe deze opgevouwen zijn verschilt.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:23 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik dacht dat je als je de eieren rauw zou eten dat je dan wel de aminozuren binnenkrijgt die nodig zijn voor de bouw van riwitten. Gekookt vlees of gebakken eieren die aminozuren worden door hitte vernietigd en daar heeft je lichaam niets aan. Je kunt je eiwitten het beste uit vruchten of noten halen.
Soja kan ook resistenter tegen ziekten gemaakt worden. Wat dit met ons DNA doet, geen idee.. is niet mijn tak van sport.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:32 schreef Bankfurt het volgende:
EricT bedankt voor het antwoorden;
Om nog wat gesloten deuren in te trappen ...
[..]
Of zou het ook nog iets anders doen .....
wat doet het met ons DNA ? Ben benieuwd, en ... Jij bent hier de student medische biologie....
[..]
Het bevat een oplosmiddel en een adjuvant (meestal aluminium), een stof wat het immuunsysteem extra activeert om een betere respons op te wekken. Het adjuvant is vaak een punt van discussie bij niet-wetenschappers.quote:Niet meer dan dat ? of wordt de rest verzwegen ?
[..]
Snap niet wat je bedoelt met DNA-replicatie. Wat voor effect een eiwitiname op humaan DNA replicatie heeft?quote:Maakt het wat uit voor de DNA-replicatie ? Ik denk het toch wel.
[..]
Als eiwitten afgebroken worden tot aminozuren en vervolgens opgenomen worden door celweefsels, zijn ze per definitie niet meer lichaamsvreemd en zal er dus ook geen reactie plaats kunnen vinden met antilichamenquote:ook niet indirect ? bijvoorbeeld via ons celweefsel ?
Eiwitten van andere dieren innemen heeft het menselijk lichaam niets aan. Dierlijke eiwit moet eerst worden afgebroken in aminozuren ja. Maar als je het eiwit/vlees eerst bakt/kookt voordat je het opeet. Schaadt je dan niet die eiwitten en kan je lichaam daar nog wel bruikbare aminozuren uit halen voor het aanmaken van lichaams eigen eiwiten?quote:Op zondag 3 mei 2009 00:55 schreef EricT het volgende:
Je haalt de begrippen eiwitten en aminozuren door elkaar. Een eiwit bestaat uit een streng van verschillende aminozuren die op een bepaalde manier opgerold en opgepropt is in een ruimtelijke structuur. Het verhitten van eiwitten vervormt de ruimtelijke structuur (hard gekookt eitje) maar de aminozuur volgorde blijft (meestal) identiek. Of je nou een rauw ei of een gekookt ei opeet, in principe krijg je dezelfde aminozuren binnen, alleen de ruimtelijke structuur hoe deze opgevouwen zijn verschilt.
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:43 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ohwja, dat was ik even vergeten. Heb je me daar ff tuk.
Omdat je dan zelf een wending gaat geven aan iets waarin de natuur zelf het beste is, natuurlijke selectie.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:58 schreef ToT het volgende:
Maar WAAROM is die huisarts er tegen? Da's wel weer een interessante vraag.
Sterk verhaal; ik had het niet beter kunnen vertellen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:42 schreef THC1 het volgende:
De meeste mensen hebben nog steeds een blind vertrouwen in het 'feit' dat vaccinaties 'veilig en effectief' zijn. Niets is minder waar! Zelfs huisartsen zijn vaak niet volledig op de hoogte (tenzij zij hun kinderen zelf niet laten vaccineren en persoonlijk ook tegen chemotherapie zijn?) De waarheid is soms vreemder dan fictie. Het is dan ook even slikken (beter in de vorm van de waarheid dan in de vorm van een pil) om achter de ware achtergrond van vaccinaties te komen.
Vaccinaties bevatten 'toegevoegde stoffen' (lees: kwik, aluminium en ander gif voor ons immuunsysteem en hersenen, een soort 'gratis vaccinatie E-nummers') en worden gekweekt met vreemdsoortig DNA (lees: onvoorspelbaar genetisch materiaal van dieren, bijvoorbeeld de fijngemalen nieren van apen).
De ware bio-energetische, elektragenetische en bio-elektromagnetische huishouding van ons DNA en immuunsysteem en lichamelijk functioneren wordt ernstig verstoord door vaccinaties met vreemdsoortig DNA en gif dat in vaccinaties zit. Dit is tevens de reden waarom studies van telecom bedrijven alleen 'thermische effecten' van straling aantonen- vergelijkbaar met de eigen 'objectieve' belangenverstrengeling studies van Merck -, want wat blijkt uit inmiddels duizenden studies: de niet-thermische effecten zijn kankerverwekkend en neurotoxisch! Het toedienen van vaccinaties heeft ook een aantoonbaar verband met wiegendood bij baby's, en de drastische toename in ADHD, autisme en kanker en immunologische en hersenziektes!
quote:Op zondag 3 mei 2009 03:31 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Eiwitten van andere dieren innemen heeft het menselijk lichaam niets aan. Dierlijke eiwit moet eerst worden afgebroken in aminozuren ja. Maar als je het eiwit/vlees eerst bakt/kookt voordat je het opeet. Schaadt je dan niet die eiwitten en kan je lichaam daar nog wel bruikbare aminozuren uit halen voor het aanmaken van lichaams eigen eiwiten?
Ik weet bijvoorbeeld bij mensen met een aardbei-allergie dat de aardbeien kort in kokend water worden gedoopt. Dit vernietigd de enzymen/eiwitten die voor een allergische reactie zouden zorgen.
precies.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:42 schreef THC1 het volgende:
De meeste mensen hebben nog steeds een blind vertrouwen in het 'feit' dat vaccinaties 'veilig en effectief' zijn. Niets is minder waar! Zelfs huisartsen zijn vaak niet volledig op de hoogte (tenzij zij hun kinderen zelf niet laten vaccineren en persoonlijk ook tegen chemotherapie zijn?) De waarheid is soms vreemder dan fictie. Het is dan ook even slikken (beter in de vorm van de waarheid dan in de vorm van een pil) om achter de ware achtergrond van vaccinaties te komen.
Vaccinaties bevatten 'toegevoegde stoffen' (lees: kwik, aluminium en ander gif voor ons immuunsysteem en hersenen, een soort 'gratis vaccinatie E-nummers') en worden gekweekt met vreemdsoortig DNA (lees: onvoorspelbaar genetisch materiaal van dieren, bijvoorbeeld de fijngemalen nieren van apen).
De ware bio-energetische, elektragenetische en bio-elektromagnetische huishouding van ons DNA en immuunsysteem en lichamelijk functioneren wordt ernstig verstoord door vaccinaties met vreemdsoortig DNA en gif dat in vaccinaties zit. Dit is tevens de reden waarom studies van telecom bedrijven alleen 'thermische effecten' van straling aantonen- vergelijkbaar met de eigen 'objectieve' belangenverstrengeling studies van Merck -, want wat blijkt uit inmiddels duizenden studies: de niet-thermische effecten zijn kankerverwekkend en neurotoxisch! Het toedienen van vaccinaties heeft ook een aantoonbaar verband met wiegendood bij baby's, en de drastische toename in ADHD, autisme en kanker en immunologische en hersenziektes!
Hmm, ik bedoelde de bijwerkingen in de breedste zin:quote:Op zondag 3 mei 2009 00:55 schreef EricT het volgende:
...
Het bevat een oplosmiddel en een adjuvant (meestal aluminium), een stof wat het immuunsysteem extra activeert om een betere respons op te wekken. Het adjuvant is vaak een punt van discussie bij niet-wetenschappers.[..]
...
En zie waarom de industrie, BigPharma, Overheid door en door slecht zijn. En absoluut geen fuck geven om je gezondheid, echt geen ene mallemoer. Waarom de politie dom is, ook eigenlijk wel weer begrijpelijk, ze doen gewoon hun werk in opdracht van de sick fuck politici.quote:•Why is marijuana illegal?
•What health risks do we really face?
•Does prohabition work?
•What would happen if we taxed it?
•Medicine, paper, fuel, textiles, food, etc. Are we missing something here?
quote:Tamiflu linked to abnormal behaviour
* April 20, 2009
Influenza patients between 10 and 17 who took Tamiflu were 54 per cent more likely to exhibit serious abnormal behaviour than those who did not take the antiflu drug, a final report from a Japanese Health, Labour and Welfare Ministry research team, said.
The team, led by Yoshio Hirota, a professor at Osaka City University, studied the cases of about 10,000 children under 18 who had been diagnosed with influenza since 2006.
It will soon submit the report to a safety research committee of the ministry's Pharmaceutical Affairs and Food Sanitation Council.
"The link with Tamiflu can't be ruled out," the report said. "New research should be carried out, focusing on serious abnormal behaviour."
The ministry suspended the use, in principle, of the drug by 10- to 19-year-olds in 2007 after a number of children behaved abnormally after taking it. Examples of such behaviour include one child who started to hop after taking the drug and another who tried to jump from a balcony. The new findings make it unlikely the ministry will lift the ban.
Previous analyses have been unable to establish a link between the drug and abnormal behaviour. The committee's main focus regarding the research had been the issue of when to lift the ban.
When the team limited its analysis to children who had displayed serious abnormal behaviour that led to injury or death, it found those who had taken Tamiflu were 25 per cent more likely to behave unusually.
The figure was 54 per cent higher among children ages 10 to 17. However, when taking into account all degrees of abnormal behaviour, including minor behavioural problems such as incoherent speech, the team found children who took the drug were 38 per cent less likely to behave strangely.
Die zijn per persoon verschillend, maar alleen opvallend bij allergische patienten.quote:Op zondag 3 mei 2009 15:41 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Hmm, ik bedoelde de bijwerkingen in de breedste zin:
1e: Wat is het resultaat van de vaccinatie naast de opwekking van anti-stoffen door het lichaam, bijvoorbeeld andere opgewekte stoffen of bijproducten die ons lichaam aanmaakt in reactie op die vaccins (of evenueel ook bij pijnstillende injecties). De zgn. directe bijwerkingen.
De adjuvanten kunnen zorgen voor een slow-release, zodat het lichaam langer word blootgesteld aan het vaccin. Een andere mogelijkheid voor het gebruik van adjuvanten ligt in het induceren van een immuunreactie, bijvoorbeeld van een bepaald type wit bloedlichaam, maar ook andere reacties.quote:2e: Wat doen de adjuvanten ? wekken die ook bepaalde anti-stoffen op ? of activeren ze bijvoorbeeld de productie van bijvoorbeeld witte of rode bloedlichaampjes. De zgn. indirecte niet stricte bijwerkingen etc.
De post was dan wel niet naar mij gericht, maar toch geef ik lekker antwoord.quote:Wat versta je onder wetenschappers ? iemand die het weet ? Of iemand die het eigenlijk (ook) niet weet, maar het denkt te weten omdat hij een diploma aan zijn muur heeft hangen ?
Dit antwoord waardeer ik wel; Hiervoor mijn dank.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:25 schreef Waag-hals het volgende:
[..]
Die zijn per persoon verschillend, maar alleen opvallend bij allergische patienten.
[..]
De adjuvanten kunnen zorgen voor een slow-release, zodat het lichaam langer word blootgesteld aan het vaccin. Een andere mogelijkheid voor het gebruik van adjuvanten ligt in het induceren van een immuunreactie, bijvoorbeeld van een bepaald type wit bloedlichaam, maar ook andere reacties.
[..]
De post was dan wel niet naar mij gericht, maar toch geef ik lekker antwoord.Ik zie een wetenschapper als iemand die zich het eigen heeft gemaakt op een logische, didactische en zoveel mogelijk objectieve wijze een degelijke redenatie op kan bouwen om daarmee tot nieuwe kennis en ideeen te komen. Of je een diploma hebt of krijgt is kommaneuken.
Dank je. Ik zou ook willen dat er meer posters als ik op dit forum actief zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:09 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dit antwoord waardeer ik wel; Hiervoor mijn dank.
ik zou willen dat er meer posters zoals jij op dit forum aktief zijn.
Bronquote:Voeg dit bericht toe aan eKudos Voeg dit bericht toe aan MSN Reporter Voeg dit bericht toe aan NUjij
lees voor
10:44 06 Mei 2009
Aantal mensen met Q-koorts stijgt
Huisartsen hebben tot nu toe ongeveer tweehonderd patiënten met Q-koorts gemeld. De helft komt uit Noord-Brabant, waar veel melkgeitenhouders zijn.
Q-koorts, veroorzaakt door een bacterie, is een infectieziekte met klachten die op griep lijken. Mensen kunnen via mest en stro worden besmet door geiten. Twee jaar geleden kregen in Brabant voor het eerst veel mensen Q-koorts.
Dieren werden toen op beperkte schaal gevaccineerd. Ook werd de hygiëne in de stallen verbeterd, maar die maatregelen werkten nog niet voldoende. Daarom worden de komende maanden nog eens 130.000 dieren verplicht gevaccineerd.
Welkom terug in het Bananenrepubliek der Nederlandenquote:Op donderdag 7 mei 2009 19:55 schreef ToT het volgende:
Nog geen tijd om alles bij te lezen, maar ik ben weer terug in het land en voel me nog steeds niet autistisch van de vaccinaties.
Vaccinatie binnenkort tegen het bananenvirus ?quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Welkom terug in het Bananenrepubliek der Nederlanden
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Vaccineren tegen pijn is nieuw voor me, trouwens.
Humor? Humor?!!quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:27 schreef Exoteria het volgende:
Ik heb nu pas de discussie gelezen
Hij is leuk.
Mensen niet zuur reageren op elkaar, dit is gewoon humor.
Misschien dat dit wat mensen helpt feit van fictie te onderscheiden, maar misschien ook niet. Ik wou het iig even delen.quote:The dangers of denying HIV
Inadequate health policies in South Africa have reportedly led to some 330,000 unnecessary AIDS deaths and a spike in infant mortality, according to estimates by South African and US researchers. This carnage exceeds the death toll in Darfur, yet it has received far less attention. Seth Kalichman, a US clinical psychologist, shows in Denying AIDS how words can kill. His marvellous book should be read alongside Nicoli Nattrass's Mortal Combat, covering similar ground but from the perspective of a South African.
The tragic events in South Africa have been exacerbated by AIDS 'denialists' who, Kalichman alleges, assert that HIV is harmless and that antiretroviral drugs are toxic. The author discusses the psychology of denialism, which he says is "the outright rejection of science and medicine". He recounts the history of an HIV-infected US woman whose daughter died from an AIDS-related disease, and who recently died herself, to demonstrate the downward path from "ordinary psychological denial to malignant denial to denialism". Kalichman dismisses denialists' attempts to portray themselves as intellectually honourable dissidents who question accepted wisdom. He draws clear distinctions between dissidence and denialism; the latter, he says, is merely a destructive attempt to undermine the science.
These attitudes are not unique to HIV. Denialism, notes Kalichman, is "partly an outgrowth of a more general anti-science and anti-medicine movement". Groups that support intelligent design, doubt global warming, claim that vaccines cause autism, argue that cigarettes are safe, believe that the terrorist attacks of 11 September 2001 were an intelligence-agency plot or deny the Holocaust all use similar tactics.
Kalichman asserts that influential groups within the AIDS denialist movement include academics, pushers of 'quack' cures and supportive journalists. He describes the academics involved as "deranged and disgruntled university professors who turn to pseudoscience as a platform to gain attention", noting that pseudoscience may include "sightings of UFOs, alien abductions, astrology, psychic predictions ... [and] outlandish claims about the cause and cure of diseases".
Kalichman describes how quacks, like some of the academics involved, misrepresent their qualifications to create an illusion of authority. One, he claims, treats AIDS with hyperthermia, massage, oxygen, music, colour, gem, aroma, hypnosis, light and magnetic fields, each word followed by "therapy". Another allegedly distributed a product in Zambia called Tetrasil, a pesticide used in swimming pools, until the Zambian government intervened. Kalichman concludes that "taking money from the poor for bogus treatments is beyond criminal" and castigates journalist supporters of the denialist viewpoint for neglecting their professional obligations to verify facts and avoid sensationalist stories. In a powerful ending, Kalichman claims that extreme right-wing politics influences the AIDS denialist movement.
Professional institutions continue to tolerate the conduct of academic denialists, despite the suffering that has resulted. The standard excuse for inaction has been freedom of expression — the First Amendment of the United States Constitution. But free speech has recognized limits, and causing death is one. In 2006, as Kalichman records, a group of concerned scientists and activists created a website, AIDSTruth (http://www.aidstruth.org), to provide evidence to counter the denialists' words. The international legal and human-rights communities should now investigate the deadly impact of AIDS denialism. Action might have widespread benefits: Paul Offit's tour de force, Autism's False Prophets, claims that pseudoscientists and quacks have used similar tactics to parasitize the suffering of desperate parents by persuading them that vaccines cause autism. As Kalichman says, denialism "will not break until the public is educated to differentiate science from pseudoscience, facts from fraud".
Gödel verwachtte vergiftigd te worden en stierf aan ondervoeding...quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:16 schreef Haushofer het volgende:
Het daadwerkelijke onderwerp van deze topicreeks interesseert me al niet meer zoveel, het is in mijn ogen zonneklaar dat Lambiekje de grootste flauwekul spuit, getuige zijn reacties. Wat mij dan wel weer interesseert is de vraag hoe hij zo'n dergelijke waas voor z'n ogen kan ontwikkelen dat hij zo blindelings bepaalde delen van de gevestigde maatschappij haat en hierdoor kennelijk niet meer in staat is om helder na te denken. Waar komt die onvrede vandaan?
Dit vind ik in het algemeen bij bepaalde complotdenkers interessant. Waar komt die aversie jegens de maatschappij en het normatief denken vandaan? Dat je bepaalde dingen daaruit verafschuwt kan ik me voorstellen, dat doe ik zelf ook. Maar op deze manier wordt het wel gortig, moet ik zeggen.
Het is allemaal een naar zichzelf refererende lus, vooral big pharmaquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:30 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
Gödel verwachtte vergiftigd te worden en stierf aan ondervoeding...
Interessante tekstquote:Op woensdag 20 mei 2009 09:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Nu dit topic al deel 7 bereikt heeft (ik ben gestopt bij deel 4) wil ik toch even iets onder de aandacht brengen. Namelijk een recent stuk in de nature van vorige week.
[..]
Misschien dat dit wat mensen helpt feit van fictie te onderscheiden, maar misschien ook niet. Ik wou het iig even delen.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:37 schreef ToT het volgende:
idd interessante tekst.
Sow, tijdje geleden vaccinatie gehaald voor een vakantie in het verre oosten.
Zoals gezegd ben ik niet autistisch geworden.
Wel heb ik naar aanleiding van die reis wondroos opgelopen en nu zit ik aan de antibiotica, waar Biekje ook al zo negatief op reageerde in dit topic!
Dat is hetzelfde land waar ze melamime door de babymelk deden, om zo de eiwitwaarden wat omhoog te schroeven, het zou me dus niet verbazen als er hier ook wat stoffen in zitten die er niet in horen te zitten. Is exemplarisch voor het communisme, in de USSR was het bij ziekenhuis opname ook nog maar de vraag of de ampullen met peniciline niet toevallig gedestilleerd water bevatten..quote:Op zondag 25 april 2010 23:38 schreef ToT het volgende:
Kutkick!
Van de Frontpage:
44 kinderen zijn ziek geworden nadat ze een inenting hadden gehad tegen hepatitis B op school in Huilai in de Chinese provincie Guangdong. Alle zieke leerlingen zijn opgenomen in het ziekenhuis.
In totaal hebben 84 kinderen de injectie gekregen. Een half uur later werd meer dan de helft van de scholieren ziek, waarna ze naar het ziekenhuis zijn gebracht. Het ziektecontrolecentrum in Huilai beweert dat in totaal meer dan 90.000 injecties van de dezelfde dosis niet tot abnormale reacties hebben geleid bij andere kinderen.
De overgebleven vaccinaties worden voorlopig niet gebruikt. Volgens het ziektecontrolecentrum zijn er geen problemen geweest met het opslaan en vervoer van de inentingen. Alle kinderen van de school zijn door experts van het controlecentrum onderzocht. De abnormale reacties op de vaccinaties worden nog steeds onderzocht.
ah komop alsof in het westen geen vage dingen gebeuren. iets met pijnstillers en het hiv virus ofzo ?quote:Op maandag 26 april 2010 08:41 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde land waar ze melamime door de babymelk deden, om zo de eiwitwaarden wat omhoog te schroeven, het zou me dus niet verbazen als er hier ook wat stoffen in zitten die er niet in horen te zitten. Is exemplarisch voor het communisme, in de USSR was het bij ziekenhuis opname ook nog maar de vraag of de ampullen met peniciline niet toevallig gedestilleerd water bevatten..
Ach, we doen ook al jaaaaaaaaaaren jood in het brooddeeg. Gelukkig maar, we zouden anders heel wat meer ziektekosten maken.quote:Op donderdag 29 april 2010 18:24 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
ah komop alsof in het westen geen vage dingen gebeuren. iets met pijnstillers en het hiv virus ofzo ?
Is al sinds een paar jaar niet meer zo, geloof ik.quote:Op donderdag 29 april 2010 19:34 schreef Gray het volgende:
[..]
Ach, we doen ook al jaaaaaaaaaaren jood in het brooddeeg. Gelukkig maar, we zouden anders heel wat meer ziektekosten maken.
Volgens mij wordt het in de vorm van zout nog steeds toegevoegd:quote:Op donderdag 29 april 2010 19:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Is al sinds een paar jaar niet meer zo, geloof ik.
quote:Jodium en ijzer
Jodium is, net als ijzer, een mineraal dat een belangrijke functie heeft bij de productie van schildklierhormonen. Jodium zit van nature in zeevis en eieren. De schildklierhormonen spelen een belangrijke rol bij de groei, de stofwisseling en de ontwikkeling van ons zenuwstelsel. Bij een te lage jodiuminneming moet de schildklier harder werken om het tekort aan jodium op te vangen en wordt dan groter in omvang; dit heet krop of struma. Een jodiumtekort zorgt ervoor dat je moe en futloos bent. Als een zwangere vrouw een tekort heeft, kan het kind zelfs mentale achterstand oplopen. Miljoenen mensen op de wereld hebben een jodiumtekort omdat er niet genoeg jodium zit in hun voedsel.
In Nederland wordt jodium aan zowel keukenzout (gejodeerd zout) als bakkerszout toegevoegd. Brood is daarmee dan ook onze dagelijkse leverancier van jodium. Sinds 1999 mag jodium ook worden toegevoegd aan broodvervangers, zoals beschuit, knäckebröd, crackers, cornflakes en ontbijtkoek. Als je minder dan drie sneetjes brood per dag eet, bestaat de kans op een jodiumtekort.
Brood levert ook een bijdrage aan onze dagelijkse ijzerbehoefte. IJzer is in onze voeding in twee chemische vormen te vinden: in de haem-vorm en in de niet haem-vorm. De haem-vorm is vooral erg belangrijk bij het zuurstoftransport door ons lichaam. IJzer is voornamelijk te vinden in dierlijke producten zoals bijvoorbeeld in lever en ander orgaanvlees, maar ook plantaardige producten als bonen en donkergroene bladgroenten zijn leveranciers van ijzer.
Meer informatie:
-voedingscentrum http://www.voedingscentrum.nl/ (NL)
http://www.optimumpopulation.org/quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:00 schreef -jos- het volgende:
Bill Gates ziet vaccins en healthcare als een middel om de populatie te verminderen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |