SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Laatste reacties:quote:Op donderdag 23 april 2009 20:43 schreef cattie het volgende:
Chinablauw is al uitverkocht...
Blauw staat jullie geweldig Webkim!quote:Op donderdag 23 april 2009 20:58 schreef DaviniaHR het volgende:
welke varianten waren nou juist wel goed geschikt voor peuterdragen en minimaal haakjesgevoelig?quote:Op donderdag 23 april 2009 21:02 schreef LovelyLady het volgende:
Eensch, blauw staat jullie super!! Webkim
[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 24-04-2009 22:04:12 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb niet zo heel veel indio's gevoeld: een linnen, een katoenen en een wollen. Alleen mijn wollen indio (zinnober) vind ik haaltjesgevoelig. De katoenen (tulpe) heeft wel structuur maar heeft minder losse lusjes dan bijvoorbeeld een waves of sommige stukjes op nino/la leche league.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:58 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
welke varianten waren nou juist wel goed geschikt voor peuterdragen en minimaal haakjesgevoelig?
Zonder kinderen gaat helaas niet lukkenquote:Op donderdag 23 april 2009 21:06 schreef DaviniaHR het volgende:
Is er misschien iemand met ervaring met kleine babietjes te dragen die 3 mei as. wil komen helpen met instructies?
Zonder kind, want dat past niet meer...
maar nu is Macka de enige met echte baby-ervaring, met 10 beginnelingen en moi en Kersjes, maar die heeft ook geen miniDevin gedragen, geloof ik.
quote:Op donderdag 23 april 2009 21:11 schreef MamsX het volgende:
PFFFFF ik weet het niet meer.. ik voel me uber NOOB
ik vind Draagdoek Miel et Malice Framboise van webkim prachtig. (maar die springt er wel direct uit)
Maar ik draag zelf in kleding voornamelijk zwart, grijs, bruin, wit dus een mooie bijpassende doek is dan wel erg leuk.. En ik weet niet waar ik ze moet zoeken..Ik heb net een paar "merken" toegevoegd bij Handige Links in de OPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hopelijk heb je er wat aan.
jaaah roze met zwart roze met bruin roze met grijs..kan allemaalquote:Op donderdag 23 april 2009 21:19 schreef owlet het volgende:
Als je kledingstijl zo basic is qua kleur dan past een knalroze doek daar volgens mij juist heel goed bij!
Maar goed, ik ben horrible als het op kleuren aan komt, van mij kan het niet fel genoeg zijn en ik vind roze juist overal bij passen.
Precies, het zijn merken en geen soorten. Dus dat moet je aanpassen.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:24 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik heb net een paar "merken" toegevoegd bij Handige Links in de OP
hopelijk heb je er wat aan.
Ik heb Sasha wel mini gedragen dus op zich ben ik niet geheel onervaren...quote:Op donderdag 23 april 2009 21:06 schreef DaviniaHR het volgende:
Is er misschien iemand met ervaring met kleine babietjes te dragen die 3 mei as. wil komen helpen met instructies?
maar nu is Macka de enige met echte baby-ervaring, met 10 beginnelingen en moi en Kersjes, maar die heeft ook geen miniDevin gedragen, geloof ik.
quote:Op donderdag 23 april 2009 21:57 schreef LovelyLady het volgende:
Zara's en Indio's zijn niet mijn ding Noli maar als ik moest kiezen zou ik voor een Zara gaan
je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat een moderator de reactie gesloten heeft. (edit_message::msg_locked)quote:Op donderdag 23 april 2009 21:55 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Precies, het zijn merken en geen soorten. Dus dat moet je aanpassen.
ik ben er niet voor om merken in de OP te zetten trouwens, er zijn er meer merken dan er in de OP staan en dat zijn toch ook goede doeken. dus op basis waarvan maakje dan je selectie?
Hoe goed ben je be-OV-baar?quote:Op donderdag 23 april 2009 21:06 schreef DaviniaHR het volgende:
Je neemt Sasha toch niet mee?quote:Op donderdag 23 april 2009 21:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb Sasha wel mini gedragen dus op zich ben ik niet geheel onervaren...
Maar ik wil desnoods ook wel mijn plekje afstaan aan iemand met meer ervaring en verschillende doeken als dat beter is. Ten slotte kan ik het al wel en kom ik vnml voor de gezelligheid.
En ik ben het wel met Macka eens dat die lijst met soorten/merken in de OP van mij niet hoeft. Ik kreeg ook al gelijk weer de melding dat de OP te groot wordt en dat aanpassen wel eens lastig kan worden.
Is er niet iemand die eens zin heeft om een OUD draagdoek Wiki te maken? Dan kunnen we daarheen verwijzen voor dat soort linkjes en houden we het hier nog een beetje manageable.
Llewella, ik heb jouw lijstje aangepast.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 08:05 schreef freecell het volgende:
Eerst even hier (dan in het OUD V&A topic en daarna indien nodig op marktpaats....)
Ik gooi mijn girasol ringsling in de aanbieding.... Gekocht bij Slingomama. Keer of 10 gebruikt, maar eigenlijk knoop ik liever en ik kan sneller een gewone knoopdoek goed op mijn rug knopen dan een ringsling.
Dus... interesse iemand hier?
Pic volgt
Ja, iedereen kan de wiki pagina aanpassen! Er kan nog meer bij, zeker als we de stashlijstjes uit de OP slopenquote:Op vrijdag 24 april 2009 07:57 schreef owlet het volgende:
Betekent die wiki nou ook dat het mogelijk is om zelf doeken toe te voegen of weg te halen in je lijst en zodat dat bij het volgende nieuwe topic meegepikt wordt? Ik vind het steeds zo raar staan als mensen aan modjes vragen of het lijstje wéér angepast mag worden.
Wat is eigenlijk het nut van dat lijstje wie welke doek heeft behalve de OP nog dikker maken?
*zucht nog eens diep* mooi is hij he?quote:
En, wat komt er jouw kant op? Ik ben verder helemaal niet nieuwsgierig natuurlijkquote:Op vrijdag 24 april 2009 09:51 schreef _evenstar_ het volgende:
Chauffeur is onderweg 24-04-2009 Veldhoven , pakkettendistributie
En wiebelen werkte ook niet? Ik moet hier altijd blijven lopen of blijven wiebelen..stilstaan is idd. niksquote:Op vrijdag 24 april 2009 09:58 schreef texelonia het volgende:
Reuze handig zo'n draagdoek. Maar je oet wel blijven lopen! Zodra ik stil sta zet madam het op een krijsenEn als je dik een half uur moet wachten om je oudste kind uit te zwaaien, is dat niet echt handig
Welkom bij het leger der wiebelmoeders, Texquote:Op vrijdag 24 april 2009 09:58 schreef texelonia het volgende:
Reuze handig zo'n draagdoek. Maar je oet wel blijven lopen! Zodra ik stil sta zet madam het op een krijsenEn als je dik een half uur moet wachten om je oudste kind uit te zwaaien, is dat niet echt handig
quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
wiebelen wiebelen wiebelen. Ik wiebel tegenwoordig zelfs als ze niet op m`n rug hangt
Nee... soms eventjes, maar een half uur wiebelen is niet goed genoegquote:Op vrijdag 24 april 2009 10:02 schreef TearSong het volgende:
[..]
En wiebelen werkte ook niet? Ik moet hier altijd blijven lopen of blijven wiebelen..stilstaan is idd. niks
Ah. Als Samuel niet direct bevalt, geef dan de draagdoeken niet op svp. Ik heb het broertje van Samuel hier liggen, Oliver. Het zijn doeken waar je flink wat tijd in moet stoppen om ze soepel te krijgen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:05 schreef _evenstar_ het volgende:
medley samuel![]()
niet de mooiste doek, maar hij was wel heul goedkoop nu en mooi om even uit te proberen of ik het en arwen het wat vinden.
Knuffelen? Flink mishandelen die Samuel! Touwtrekken spelen met Arwen, vingerhaken, op zitten, in de droger, strijken met een stoomstrijkijzer. Dat zal 'm leren!quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik lees heir al heeeel lang mee, dus geef het niet snel op, maar aangezien london verzet is kan ik hem hier nog mooi zacht knuffelen en indragen en zien hoe het bevalt tijdens mijn dagelijkse wandeling![]()
En als het heel goed bevalt dan mag ik van mezelf wel een doek die ik echt mooi vind en gaat deze naar zus
quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
wiebelen wiebelen wiebelen. Ik wiebel tegenwoordig zelfs als ze niet op m`n rug hangt
quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:18 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Knuffelen? Flink mishandelen die Samuel! Touwtrekken spelen met Arwen, vingerhaken, op zitten, in de droger, strijken met een stoomstrijkijzer. Dat zal 'm leren!
Samuel is een tough guy![]()
quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:22 schreef Dakota het volgende:
[..]
hier ook en met mn voet trap ik de onzichtbare wipper ook nog eens aanzelfs Muul doet het
Naar mijn ervaring niet. Ik betaal (en bereken) altijd het bedrag waar ook daadwerkelijk voor verzonden wordt. Maar zou dit niet een foutje kunnen zijn, of gewoon een onhandigheidje van een webwinkel? Voor 3,95 stuur je nog geen pakje, misschien is er een andere enveloppe dan anders gebruikt. (Daarbij zijn sommige webwinkelsystemen niet zo flexibel dat je makkelijk eenmalig afwijkende verzendkosten voor een item in kunt geven als shop houder.)quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:10 schreef LovelyLady het volgende:
Is het trouwens normaal dat "sommige winkels" winst maken op de verzendkosten?
Ik had laatst iets besteld wat wel door de brievenbus kon, ik betaalde 3.95 verzendkosten maar op het pakje zat een sticker van 1 euro 76.
Het kan zijn dat de "speciale" envelop daarin meegerekend zitquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:22 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Naar mijn ervaring niet. Ik betaal (en bereken) altijd het bedrag waar ook daadwerkelijk voor verzonden wordt. Maar zou dit niet een foutje kunnen zijn, of gewoon een onhandigheidje van een webwinkel? Voor 3,95 stuur je nog geen pakje, misschien is er een andere enveloppe dan anders gebruikt. (Daarbij zijn sommige webwinkelsystemen niet zo flexibel dat je makkelijk eenmalig afwijkende verzendkosten voor een item in kunt geven als shop houder.)
quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:51 schreef Macka66 het volgende:
Ik vind de wiki leukEn heb er nog een stukkie aan toegevoegd over Leren hoe te dragen
Laat je moeder daarna gewoon zelf proberen. Kijken of ze dan nog steeds zo lachtquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:29 schreef _evenstar_ het volgende:
* oh wat irritant wachten haha , me moeder is nieuwschierig dus die komt mij uitlachen met mijn eerste knooppogingen* ik denk dat ik mar gewoon zeg dat die eerst gewassen e.d. moet worden
da mag ze nie vanwege lichamelijke dingen, maar heb zwaar hoofd dat die vandaag nog komt busje al 2 keer voorbij geweest maar nie hier, misschien eerst nog sorteer centrum van helmond heen ofzoquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:54 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Laat je moeder daarna gewoon zelf proberen. Kijken of ze dan nog steeds zo lacht
Dat weet ik wel. Maar ik spot zo af en toe graag, met mezelf vooralquote:Op vrijdag 24 april 2009 13:27 schreef lcicle het volgende:
Macka, er ís een verschil tussen een beroepsmatige stapel met zeer uiteenlopende vulling en een *kijk hoeveel doeken ik heb* lijstje. Maar dat wist je zelf vast ook wel![]()
Ja hee, maar dat gaat dan alleen over uiterlijk. Je kunt een millefiori bijvoorbeeld wel heel mooi vinden, maar als je dagelijks einden wilt gaan sjouwen met een zware peuter op je rug is dat nou juist niet een doek voor jou (te weinig steun voor zware kinders).quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:29 schreef Dakota het volgende:
ik vind het juist wel leuk om te lezen wie welke doek heeft.. zo kan je een beetje kijken wat voor doek wat voor jou is (meestal zelfde smaak) maar dan wel met foto erbij
Zelfs de naam is prachtig!quote:
*24*quote:
quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:33 schreef Macka66 het volgende:
[..]
*24*![]()
Ellevill heeft verkoop van demo/2e keus Zara's. Dus nu ga ik ook aan de Curry. Want die zal straks vast heel mooi staan bij m'n nieuwe uitverkoop Aiska draagponcho (gaat dubbelen als zomerjas).
Leuker kon ik het niet maken![]()
quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:46 schreef Noli. het volgende:
[..]!
* Noli. snelt naar Ellevil-site.. *
Geen lavender..
quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:51 schreef Dakota het volgende:
[..]
pfff ik ben aan t twijfelen tussen jim pink en zara moss
Aansluit, wat een geweldig initiatief Macka, dank je welquote:
volgens mij zit het m ook in de stoffenquote:Op vrijdag 24 april 2009 22:53 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mooie wiki! Dragen is ook zo iets moois!Al voordat ik zwanger werd wist ik dat als ik een kind zou krijgen ik zou gaan dragen. Nu heb ik 2 doeken en ik begin al verslaafd te raken (ik hang constant op Ebay en draagdoekensites rond!).
Wel nog een vraagje, hoe kan het dat sommige limited editions van Didymos juist goedkoper zijn als de normale collectie? Je zou toch zeggen limited dus duurder?
Die Limited Edition doeken hebben vaak juist duurdere grondstoffen, Dakoot. Terwijl Didymos er lagere prijzen voor vraagt dan voor de vaste collectie. Het zal wel een marketingbeslissing zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:00 schreef Dakota het volgende:
[..]
volgens mij zit het m ook in de stoffen
katoen, wol, zijde etc.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:53 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mooie wiki! Dragen is ook zo iets moois!Al voordat ik zwanger werd wist ik dat als ik een kind zou krijgen ik zou gaan dragen. Nu heb ik 2 doeken en ik begin al verslaafd te raken (ik hang constant op Ebay en draagdoekensites rond!).
quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:11 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Die Limited Edition doeken hebben vaak juist duurdere grondstoffen, Dakoot. Terwijl Didymos er lagere prijzen voor vraagt dan voor de vaste collectie. Het zal wel een marketingbeslissing zijn.
ik gooide maar een balletje op..weet t ook nietquote:Op vrijdag 24 april 2009 23:11 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Die Limited Edition doeken hebben vaak juist duurdere grondstoffen, Dakoot. Terwijl Didymos er lagere prijzen voor vraagt dan voor de vaste collectie. Het zal wel een marketingbeslissing zijn.
Dat moet vetquote:Op vrijdag 24 april 2009 23:21 schreef Macka66 het volgende:
[..]
![]()
Ik hoorde vanavond een verhaal van een behandelaar uit de kindergezondheidszorg over een moeder die haar kindje met beperking voor het eerst in een drager had. Iets waar de moeder zonder de behandelaar zelf nooit aan begonnen was. Het kindje krulde zich helemaal tegen de moeder aan en ze begonnen meteen te knuffelen.Geweldig toch!
en eigenlijk zijn al die mooie doeken een leuke bijzaak, het mooiste is het dragen zelf
En heeft hij dat bij zich wat ik denk dat hij bij zich heeft?quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:11 schreef k_i_m het volgende:
Chauffeur is onderweg 25-04-2009 Hilversum , pakkettendistributie.
.
.
krijg je je kontlap pfau ?quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:11 schreef k_i_m het volgende:
Chauffeur is onderweg 25-04-2009 Hilversum , pakkettendistributie.
.
.
Ik heb volgens mij iets gemist, maar het zal dan wel zo'n Kleinsmekker MeiTei zijn?quote:
Ik vind het gros superlelijk daarquote:Op zaterdag 25 april 2009 10:39 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij iets gemist, maar het zal dan wel zo'n Kleinsmekker MeiTei zijn?![]()
Daar is iedereen lyrisch over toch?
Heb die site bezocht, en wow, dat zijn mooien!
ah! die van dat andere forum!quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:48 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik vind het gros superlelijk daar. Maar er was één model met paarse harten die ik graag wilde hebben. En toevallig waren de draaggoden mij gunstig gezind deze week
.
ik elin al 30 keer en nog gaat t niet briljant hoorquote:Op zaterdag 25 april 2009 20:20 schreef texelonia het volgende:
Nou ik heb Hannah 'al' zeker 10 keer in de doek gedaan en echt soepel gaat dat nog steeds niet hoor
ganz geilquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:41 schreef k_i_m het volgende:
[ afbeelding ]
Hij zit zooo onwijs lekker! Net alsof je niks draagt. Dat is wel een heel verschil met mijn andere! sorry maneki
![]()
haha dat heb ik ook, gekloot heb ik ook in spiegelbeeldquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:49 schreef Jojogirl het volgende:Mooi webkim
En foto's volgen zodra ik weer opgeladen batterijen in m'n camera heb We zijn in december al verhuisd en ik weet nog steeds niet waar alle reservesetjes oplaadbatterijen gebleven zijn
Maareh, ik heb Isis ook al wel tig keer in de doek gehad, ondanks dat ik pas 2 keer met d'r buiten ben geweest in de doekMaargoed, oefening baart kunst dus het komt vanzelf goed
Ik ben alleen zo'n kluns die in de war raakt van foto's in spiegelbeeld en dat dan niet na kan doen enzo
Maok nie uut! Ik vind de jouwe ook mooierquote:Op zaterdag 25 april 2009 22:41 schreef k_i_m het volgende:
[ afbeelding ]
Hij zit zooo onwijs lekker! Net alsof je niks draagt. Dat is wel een heel verschil met mijn andere! sorry maneki
![]()
Maar Hannah is ook nog zo'n klein wurmquote:Op zaterdag 25 april 2009 20:20 schreef texelonia het volgende:
Nou ik heb Hannah 'al' zeker 10 keer in de doek gedaan en echt soepel gaat dat nog steeds niet hoor
Goed puntquote:Op zondag 26 april 2009 09:14 schreef Jojogirl het volgende:
Op de rug durf ik nog ff nietlijkt me doodeng. Maargoed, Isis is ook nog wel erg klein en wat slapper dan de meeste ukken van 7 maanden.
als ze dr hoofdje al goed omhoog houdt, zouden we volgende week ff kunnen oefenen, als je wiltquote:Op zondag 26 april 2009 09:14 schreef Jojogirl het volgende:
Op de rug durf ik nog ff nietlijkt me doodeng. Maargoed, Isis is ook nog wel erg klein en wat slapper dan de meeste ukken van 7 maanden.
Het werkt nog het makkelijkst als Hannah tegen mij in slaap gevallen is, om dan om haar heen te knopenquote:Op zondag 26 april 2009 09:07 schreef freecell het volgende:
[..]
Maar Hannah is ook nog zo'n klein wurm
Heb je pics?
Hier moet ik ook nog wel eens opnieuw knopen hoor, maar niet vaak meer
En ik heb tegenwoordig al een snelle op-de-rug-knoop-zonder-naam geknoopt voor een vriendin van mij één schoen aanheeftSeconde of 20, dan zit hij goed
![]()
!hapquote:Op zondag 26 april 2009 11:39 schreef texelonia het volgende:
Dank je![]()
M'n zus vond die vingertjes ook zo schattig
[ afbeelding ]
rapunzelquote:Op zondag 26 april 2009 11:44 schreef freecell het volgende:
Trouwens, mensen met iets grotere draagkinderen en lang haar. Hoe doen jullie dat? Ik wil geen hip kort kapsel, maar ik wil ook niet kaal worden doordat het de hobby van mijn baby is om aan mijn haar te hangen....
Opsteken is geen succes, dan gaat hij aan mijn nekhaar peuteren![]()
Tot nu toe werkt een vlecht en dan over mijn schouder naar voren het beste, maar ook dan hangt hij er nog regelmatig in....
En hij vindt het zo tof dat hij er helemaal voor omhoog probeert te klimmen
Ze wordt op een gegeven moment zo groot dat ze zélf haar handjes uit de doek kan frotten at wilquote:Op zondag 26 april 2009 11:56 schreef Dakota het volgende:
[..]
rapunzel
heb ik ook met elin..maar die kan ik mooi nog met r handjes in de doek wrotten zonder dat t r stoort
quote:Op zondag 26 april 2009 12:03 schreef freecell het volgende:
[..]
Ze wordt op een gegeven moment zo groot dat ze zélf haar handjes uit de doek kan frotten at wil
Okay... ik dacht er aan doordat we gisteren bij voetbal waren en ik Lennon even op de arm had zodat hij ook kon kijken en dat vond hij erg leuk.... Op dat soort momenten denk ik dat een draagdoek erg handig voor me kan zijn... dan hoef ik niet zo zwaar te tillen.quote:Op zondag 26 april 2009 15:47 schreef owlet het volgende:
Het kan wel, maar het is niet ideaal.
Het is een voor het kind niet zo gezonde houding, de rug komt hol te staan, en voor de ouder is het ook veel minder comfortabel dat wanneer het kind buik tegen buik zit, het zwaartepunt zit verder van je af en het is snel (te) zwaar voor je rug en schouders.
Ik vind het zelf ook niet zo prettig om een kind geen mogelijkheid te geven om het gezicht af te wenden, zeker niet als je loopt en er dus een heleboel indrukken op hem/haar afkomen. Ik heb nooit het idee dat Avalon te weinig kan zien als ze tegen me aan zit, als je goed knoopt dan knoop je hoog waardoor het kind prima om zich heen kan kijken.
Je bedoelt bij voetbal? Dan draag ik hem op mn arm met zn rug tegen mn buik/borst geleund. Hij houdt zn hoofd al rechtop dus dat gaat goed, het is ook maar voor even. Maar dus ene hand onder het kontje en de andere arm over hem heen. Verder ligt hij altijd in de kinderwagen of maxicosi als we weggaan. Als ik thuis bezig ben met het eten ofzo, ligt hij gewoon in de box of in bed.quote:Op zondag 26 april 2009 15:56 schreef Reinhilde het volgende:
Owlet, wat zeg je dat netjes over het naar voren dragen.
Diaan, waar draag je Lennon dan mee?
Wat owlet al zei. Het kan maar is niet aan te raden. Wel aan te raden is om Lennon op je heup te dragen, dan kan hij ook lekker om zich heen kijken.quote:Op zondag 26 april 2009 15:40 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben me eens aan het inlezen, volgens mij ben ik één van de weinigen die nog geen draagdoek heeft.
Ik ben niet een type dat Lennon de hele dag bij me draagt, ook niet als we weggaan. Dan neem ik gewoon de kinder/wandelwagen mee. Ik vind het denk ik ook alleen maar leuk als zijn rug tegen mijn buik zit, zodat hij lekker voor zich uit kan kijken. Kan dat ook met een draagdoek??
Ja die had ik gekregen van mn schoonzusje, zij had hem ook nooit gebruikt. Ik maar ook Lennon vindt het niets...quote:Op zondag 26 april 2009 16:07 schreef Reinhilde het volgende:
Ik bedoelde als je hem op je buik draagt, maar ik zag al dat je zo'n chicco-ding hebt.
Dat lijkt me echt niet fijn dragen, kan me voorstellen dat je het dan als een heel gewicht ervaart!
Ik zag ook al dat Mrien haar doeken voor je meeneemt naar de meet in Apeldoorn, ik zou zeker op dat aanbod ingaan! Tenzij je denkt dat een doek niks voor jou is omdat je Lennon niet veel bij je hebt. Dan zou je nog kunnen denken aan een Yamo bijvoorbeeld, voor de korte momenten op voetbal enzo. Dat zijn dragers waar je baby wel een goede houding in heeft!
[ afbeelding ]
En daar weet Macka weer alles van!
Okay, ik ga even kijken....quote:Op zondag 26 april 2009 16:13 schreef Macka66 het volgende:
Ik had er nog een aanvulling bijgezet Diaan: ringsling, lekker makkelijk om mee op de heup te dragen, zeker als je toch niet van plan bent er uren mee te lopen.
Ik ga er misschien zomaar bijhoren, bij de draagdoekmaffia..quote:Op zondag 26 april 2009 16:15 schreef Reinhilde het volgende:
Leuk dat je wilt gaan dragen!![]()
Ik zou wel zsm die chicco de deur uitgooien!![]()
Oe! Ik ben benieuwd! Heb je m ook gekocht? Of alleen geprobeerd?quote:Op zondag 26 april 2009 16:22 schreef Macka66 het volgende:
Ik heb vandaag een Ellevill Jade Mauve uit kunnen proberen. Hij lijkt op de Zara qua stevigheid en is ook zo dun, maar heeft net een beetje meer 'bounce'. Fijne doek, en ik kon er verdorie een betere BWCC mee knopen dan met mijn Zara, terwijl hij niet veel vaker gebruikt is dan Zara! In actie komt het patroon van Jade echt tot leven, veel mooier dan wanneer ze opgevouwen of geknoopt is.
En Reinhilde, ik heb die ene Bebina geprobeerd die jij laatst niet gekocht hebt. Stond me heel erg goedEn het is echt een fijne doek, beetje een jacquard met een Storchenwiege feel.
Iets om mee te spelen! Goed plan! Maar gooien ze dat niet op de grond?quote:Op zondag 26 april 2009 15:21 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oh ja, lange haren en een groter kind is niet zo`n fijne combi!
Hier ook staart maken en over m`n schouder slingeren, en zorgen dat kind iets van speelgoed in de handen heeft. Bij voorkeur iets wat zacht is, anders krijg je daar weer een beuk mee
Ja heej!quote:Op zondag 26 april 2009 16:22 schreef Macka66 het volgende:
Ik heb vandaag een Ellevill Jade Mauve uit kunnen proberen. Hij lijkt op de Zara qua stevigheid en is ook zo dun, maar heeft net een beetje meer 'bounce'. Dat 'ie wat meeveert bij het lopen. Fijne doek, en ik kon er verdorie een betere BWCC mee knopen dan met mijn Zara, terwijl hij nog niet veel vaker gebruikt is dan m'n Zara! In actie komt het patroon van Jade echt tot leven, veel mooier dan wanneer ze opgevouwen of geknoopt is.
En Reinhilde, ik heb die ene Bebina geprobeerd die jij laatst niet gekocht hebt. Stond me heel erg goedHet is echt een fijne doek, beetje een jacquard met een Storchenwiege feel.
Nee, ik gaf een consult aan een dame met een fijne stapel doeken en een voorkeur voor paars en rozequote:Op zondag 26 april 2009 16:25 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Oe! Ik ben benieuwd! Heb je m ook gekocht? Of alleen geprobeerd?
Ellevill Jade Mauve.. mooi!
Het zijn allebei erg goede en fijne doeken, welke je ook aanschaft, echt mis kun je er niet mee gaan. En ik zou er zelf best nog wel eens een Jade bij willen (maar niet tegen de nieuwprijs).quote:Op zondag 26 april 2009 16:33 schreef Noli. het volgende:
[..]
Ja heej!Foto's wil ik zien!
En als je zou moeten kiezen tussen Zara of Jade? Of één van de twee aan zou moeten raden?
Potverdrie..Was ik aardig van het twijfelen af..
Mijn eerste keus was al een Ellevil maar ik twijfelde toen ook al tussen Zara en Jade..
quote:Op zondag 26 april 2009 13:45 schreef oeke het volgende:
Vannacht weinig geslapen omdat ik vreselijk verkouden ben, maar wel een hele leuke draagdoek-droom gehad!Ik snap eindelijk hoe de kikkerhouding er zonder doek uitziet nadat een onbekende dame het voordeed met ons ieniemini babietje in mijn slaap!
Werd met grote glimlach wakker.
En volgens mij heb ik ook gedroomd van die mooie zw foto van Elin. Dat het zo fijn was om met je neus door die zachte haartjes te kriebelen als ze in de draagdoek zit!Ik hoop ook op eentje met veel haar!
De rest van de dag maar veel stomen en slapen
Heb je het nu over de bebina rainbow?quote:Op zondag 26 april 2009 16:46 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Het zijn allebei erg goede en fijne doeken, welke je ook aanschaft, echt mis kun je er niet mee gaan. En ik zou er zelf best nog wel eens een Jade bij willen (maar niet tegen de nieuwprijs).
Welke het allerbeste voor jou is hangt af van de gesteldheid van je rug en schouders, hoe lang je er mee wilt dragen, leeftijd van je kind en je smaak.
Maarik zou globaal genomen zeggen:
Schouders en rug aan de zwakke kant: absoluut Zara. Kleuterdragen: liever Zara. Kleintje dragen: Jade vanwege de vering. Stevig en duidelijk kleurcontrast: Zara. Iets zachter aan de ogen: Jade.
Als je voorheen alleen met Girasol hebt gedragen is Jade denk ik een minder abrupte overgang dan Zara.
Wat het prijsaspect betreft: Ellevill heeft nu een aanbieding van demo wraps/2e keus Zara's.
Nee, de Bebina Rainbow is precies een Storchenwiege streep vanwege de kruiskeper. Dit is een andere Bebina, een jacquardweving maar wel een hele dichte en stevige, ook zo stevig als Storch streep.quote:Op zondag 26 april 2009 19:43 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Heb je het nu over de bebina rainbow?
* wacht nog steeds op zara curry...
Als Macka ze niet verkoopt zal ik daar inderdaad gaan kijken, maar ben nogal blij met mijn redelijk vaste leverancierquote:Op zondag 26 april 2009 20:54 schreef owlet het volgende:
edit: Troel, ik neem aan dat je bedoelt dat je ze graag bij Macka zou willen kopen? Of ben je echt op zoek naar een adres waar je ringen kan halen? In dat geval: (o.a.) stormopzolder.nl en ringslingshop.nl. Grote ringen werken het prettigst![]()
Met die paarse ringen erbij heb je al kleur genoegquote:Op maandag 27 april 2009 11:11 schreef lcicle het volgende:
Diaan73, ik heb nog (steeds) m'n EllaRoo Seattle te koop, waar je prima een Ringsling van kunt maken. De ringen krijg je er zelfs van me bijHet is een zwarte doek, niet erg kleurrijk dus, maar misschien vind je dat misschien wel mooi?
Hier de 'advertentie': Draagdoeken deel 42
Welke Didymos? Er zijn er namelijk best veel, en die verschillen onderling nogal. De enige Didymos die je zou kunnen vergelijken met Ellevill Zara is Didymos Pfau, qua eigenschappen.quote:Op maandag 27 april 2009 13:00 schreef MamsX het volgende:
ik twijfel nu tussen een didymos en een zara.
quote:Op maandag 27 april 2009 14:41 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Welke Didymos? Er zijn er namelijk best veel, en die verschillen onderling nogal. De enige Didymos die je zou kunnen vergelijken met Ellevill Zara is Didymos Pfau, qua eigenschappen.
Ja, dat klopt!quote:Op maandag 27 april 2009 19:02 schreef MamsX het volgende:
Ik vond hem op ebay nog.
En op een paar andere sites. wel wat duurder maar dat maakt me dan ook niet uit
Klopt het dat de zara goed is voor peuterdragen?
op de rugquote:Op maandag 27 april 2009 21:15 schreef Ticootje het volgende:
marie is onderweg, maar ik weet helemaal niet hoe ik een mei tai knoop.
Lianne doet dat ook wel eens. Wanneer doet Ruben dat.. tijdens het dragen of het knopen?quote:Op maandag 27 april 2009 21:10 schreef Jelief het volgende:
vraagje...
Als ik Ruben inde doek draag geeft hij standaard een mondje terug, ook als het langer na een voeding is. Ligt dat aan Ruben of kan dat aan de manier van knopen liggen?of aan mijn megavoorgevel?
PayPal scheelt je iig de transferkosten van de bank.quote:Op maandag 27 april 2009 20:48 schreef cattie het volgende:
Hmmm, misschien toch maar eens in dat paypal gebeuren duiken (ik kan er al wel mee betalen). Bedankt voor jullie hulp.
Zin in een koppie thee met Neel?quote:Op maandag 27 april 2009 21:15 schreef Ticootje het volgende:
marie is onderweg, maar ik weet helemaal niet hoe ik een mei tai knoop.
Dan heb je voor de koude dagen nog oranje "Bee Warm" beenwarmers nodigquote:
Goed puntquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:48 schreef Jelief het volgende:
[..]
Dan heb je voor de koude dagen nog oranje "Bee Warm" beenwarmers nodig
het was even een snelle typactiequote:Op dinsdag 28 april 2009 10:55 schreef Nijna het volgende:
Davinia, dan kan je wel makkelijk zien wat er aan doeken circuleert... Ik vind het wel een prima idee...
Aanvulling voor de niet rekbare doeken: chimparoo en neobulle
En bij de rekbare doeken zou ik er draaGdoek.nl van maken, je g is weggevallen
Hey Icicle, Als Diaan hem niet wil dan ben ik wel geinteresseerd. Ik zal je even Pmen, ehm, eerst even aanzettenquote:Op maandag 27 april 2009 11:11 schreef lcicle het volgende:
Diaan73, ik heb nog (steeds) m'n EllaRoo Seattle te koop, waar je prima een Ringsling van kunt maken. De ringen krijg je er zelfs van me bijHet is een zwarte doek, niet erg kleurrijk dus, maar misschien vind je dat misschien wel mooi?
Hier de 'advertentie': Draagdoeken deel 42
WB Floriaquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:28 schreef Floria het volgende:
Ha!
Ik was mijn password vergeten (oh oh oh de hormonen!). Maar heb trouw alle deeltjes gevolgd hoor en jullie hebben mij vast heel erg gemist![]()
Cattie, je kunt het bij pp makkelijk veranderen dat je ook geld kan ontvangen en dat is toch wel het aller makkelijkst, snelst als je betaling uit de VS wil ontvangen.
Inmiddels ben ik heul wat doeken verder dan in de op staan. Het worden er in rap tempo meer ben ik bang![]()
Mijn rijtje mag ook wel uit de OP want deze is totaal niet up to date.
Anyhow: I'm back
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:21 schreef DaviniaHR het volgende:
Dit wordt de hele lijst:
In de wiki zetten?Ik vind het eerlijk gezegd geen verbeteringSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst is nog steeds ellenlang en het is nu een opsomming van merken en types zonder het ergens duidelijk verband mee houdt.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
Indd, het voegt niks toe, dan kun je het net zo goed helemaal weglaten, de doeken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:32 schreef Macka66 het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd geen verbeteringDe lijst is nog steeds ellenlang en het is nu een opsomming van merken en types zonder het ergens duidelijk verband mee houdt.
Dat is ook wel waar...quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:32 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd geen verbeteringDe lijst is nog steeds ellenlang en het is nu een opsomming van merken en types zonder het ergens duidelijk verband mee houdt.
Maar dan blijft het een merken/types lijstje zonder duidelijke context.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:08 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Dat is ook wel waar...
Het was iig wel een leuke oefening om al die namen tegen te komen
Of we houden alleen de lijst van merken en typen waarvan men doeken heeft?
indio is heel anders dan wellen, en zo
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:27 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Maar dan blijft het een merken/types lijstje zonder duidelijke context.
Er staat een merkenlijst voor geweven doeken op de Wiki pagina, die zou natuurlijk wel aangevuld kunnen worden. En een lijst voor rekkende doeken, ringslings, mei-tai's en ssc's er bij.
(Ik maak wel even een voorzetje.)
Dat zou ik ook meer wat voor de wiki vinden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:52 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in.
MIsschien dat er per merk / type de soort weving bij kan, en dan onderaan 1 uitleg van de implicaties van de weefsoort?
dat bedoel je toch als context?
Er komt een moment dat hij niet meer te editten is. Omdat hij te groot is.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:03 schreef k_i_m het volgende:
Maar sinds wanneer mogen die dingen niet meer in de OP dan? Hij is toch al stelselmatig te lang, dan kan die extra ruimte er ook nog wel bij.
Die Indio klinktquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:08 schreef Floria het volgende:
De doek die het fijnst draagt is denk ik de Amazonas Indio met Linnen nu die lekker floppy is en de (lemony) Inka. Inka vind ik niet zo mooi maar hij draagt echt vreselijk vreselijk lekker.
Ik heb mijn Zara meteen in de was gesmeten, ze rook erg muf. Maar met Zara heb ik een haat-liefde verhouding, dus die blijft voorlopig nog wel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:16 schreef Macka66 het volgende:
Reinhilde, mijn Zara is erg opgeknapt van een keertje wassen, veel beter hanteerbaar nu en dus veel fijner om te gebruiken. Heb je de jouwe al een keer gewassen?
En wat doet Primula niet wat je er wel van had verwacht?
ik dacht dat die van webkim te koop was!quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:29 schreef DaviniaHR het volgende:
hij ziet er idd er mooi uit!
Maar ik krijg al een zara curry.
Al zag ik net in het lijstje wel de indio sonnengelb!als je dan googlet op indio sonne, krijg je echt mooie plaatjes. * kwijl
eerst wachten tot zara er is...
btw, nog iemand interesse in mijn donkerrode amazonas?
Reinhilde, er zijn heel erg veel mooie doeken. En het is maar zelden dat een doek zo uit de doos al zijn volle potentieel ontvouwt (hehehe). Dus je kunt wel aan de gang blijven met kopen en twijfelen en verkopen en ruilen. Maar dan heb je geen tijd meer om te dragen. En worden je doeken nooit lekker zacht en soepel. Dus als je die Primula echt erg mooi vindt, draag 'm dan in!!!quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:17 schreef Reinhilde het volgende:
Ooooh ik ben zo´n twijfelkont.![]()
Ik heb alweer een hele mooie op het oog.![]()
En ik weet niet wat ik nou wil met primula![]()
Ik ga even heeeeeel hard twijfelen, ik ben zo weer terug
Of neem m mee naar bed, knuffel ermee op de bank..enz, an zijn ze lekker snel zacht.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:36 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Reinhilde, er zijn heel erg veel mooie doeken. En het is maar zelden dat een doek zo uit de doos al zijn volle potentieel ontvouwt (hehehe). Dus je kunt wel aan de gang blijven met kopen en twijfelen en verkopen en ruilen. Maar dan heb je geen tijd meer om te dragen. En worden je doeken nooit lekker zacht en soepel. Dus als je die Primula echt erg mooi vindt, draag 'm dan in!!!
Er is een verschil tussen Sonne en Sonnengelb. Tearsong heeft een Sonnequote:Op dinsdag 28 april 2009 15:29 schreef DaviniaHR het volgende:
hij ziet er idd er mooi uit!
Maar ik krijg al een zara curry.
Al zag ik net in het lijstje wel de indio sonnengelb!als je dan googlet op indio sonne, krijg je echt mooie plaatjes. * kwijl
eerst wachten tot zara er is...
btw, nog iemand interesse in mijn donkerrode amazonas?
Oh, is dat 't. Dan moet je 'gewoon' naar de Didymos pagina en een zijden Indio apricot/rubin bestellenquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:29 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Ik ging net Primula knopen met een kussen, voor een actiepic, en toen vond ik m toch wel mooi, maar het is het gewoon net niet.![]()
Wat het niet doet wat ik had verwacht? ik weet het niet. Misschien doet de kleur gewoon niet zo veel voor me.
Ik vind de primula er erg ´luxurious´ uit zien, maar misschien dat íe wel niet zo voelt? Ik weet het gewoon niet.
Ik knoop wel makkelijker met de primula dan met Linnie. Dus gewoon helemaal katoen vind ik wel erg lekker.
Pfoe.
oh, ik vind die sonne eigenlijk mooier...quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:39 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen Sonne en Sonnengelb. Tearsong heeft een Sonne, da's een tweekleurige Indio. En Webkim heeft een Sonnengelb, da's een solid Indio
jes plies!quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:20 schreef owlet het volgende:
Als je een doek wil die echt 200% peutergeschikt is dan absoluut een storch
Ik wil Ulli of Anna en tulpe wel meenemen volgend weekend? Dan kan je een beetje vergelijken
Een indio is natuurlijk nog steeds een lekkere doek en zeker geen naar ding voor een peuter. Maar een streepstorch is gewoon de ultieme peuterdoek.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:33 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
jes plies!
(jamaar, jamaar, die indio's zijn zo moohooohooooiiiii * /huilie)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |