Klopt helemaal.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:05 schreef Hephaistos. het volgende:
De gevaren van roken mogen van mij uitgebreid aan bod komen. Ik vind het ergens wel wat ongepast om dat op zo'n moment te doen, misschien omdat het een vorm van natrappen is ofzo, ik weet het niet precies.
Als iemand met drank op achter het stuur gaat zitten en tegen een boom knalt, begin ik op zijn begrafenis ook geen tirade hoe stom het wel niet is dat iemand met drank op achter het stuur gaat zitten. Terwijl het natuurlijk wel zo is en het volledig zijn eigen schuld is, voor m'n gevoel is het ongepast.
Op een begrafenis is natuurlijk iets anders dan op het internet op open fora/websites.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:05 schreef Hephaistos. het volgende:
De gevaren van roken mogen van mij uitgebreid aan bod komen. Ik vind het ergens wel wat ongepast om dat op zo'n moment te doen, misschien omdat het een vorm van natrappen is ofzo, ik weet het niet precies.
Als iemand met drank op achter het stuur gaat zitten en tegen een boom knalt, begin ik op zijn begrafenis ook geen tirade hoe stom het wel niet is dat iemand met drank op achter het stuur gaat zitten. Terwijl het natuurlijk wel zo is en het volledig zijn eigen schuld is, voor m'n gevoel is het ongepast.
hoaxquote:Op donderdag 23 april 2009 13:07 schreef Andiamo het volgende:
alvleesklierkanker en slokdarmkanker zijn ook niet-rokers-ziektes..............................
ja, maar komen (veel) vaker voor bij rokers...quote:Op donderdag 23 april 2009 13:07 schreef Andiamo het volgende:
alvleesklierkanker en slokdarmkanker zijn ook niet-rokers-ziektes..............................
ja maar geen rokersziektes dusquote:Op donderdag 23 april 2009 13:11 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja, maar komen (veel) vaker voor bij rokers...
rokersgerelateerd dan... god, gaan we defenitieneuken?quote:
ik "hoop" op mijn beurt dan maar dat je de "ervaringen" van Martin Bril, Patrick Swayze en Ria Brieffies spoedig aan den lijve mag ondervinden. Misschien is dat voor jou wel nodig om die betonnen plaat voor je kop weg te krijgen.quote:Op donderdag 23 april 2009 12:55 schreef MikeyMo het volgende:
Ik "verheug" me nu al op de sterftopic van Dolly Dot Ria Brieffies; een rookster met longkanker...
Ja en mijn opa heeft zn hele leven gerookt als een ketter en is toch 90 gewordenquote:Op donderdag 23 april 2009 13:04 schreef MASD het volgende:
Zelfs mensen die nooit gerookt hebben kunnen op hun 20ste doodgaan aan longkanker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
leef je nog?quote:Op donderdag 23 april 2009 13:13 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
rokersgerelateerd dan... god, gaan we defenitieneuken?
nee, ik vind het storend dat je zo stellig in je OP beweert dat alvleesklier kanker een rokers ziekte isquote:Op donderdag 23 april 2009 13:13 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 23 april 2009 13:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Je kunt aan de reacties in dit topic ook meteen zien wie er rookt en wie niet
quote:Op donderdag 23 april 2009 13:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ja en mijn opa heeft zn hele leven gerookt als een ketter en is toch 90 geworden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
:D:D!!!!!!!!!!!!!1111111111111 eins!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
Roken geeft GEEN verhoogd risico op longkanker!quote:Op donderdag 23 april 2009 13:04 schreef MASD het volgende:
Boeiend man, iedereen gaat dood. Zelfs mensen die nooit gerookt hebben kunnen op hun 20ste doodgaan aan longkanker.
Zegt 'ie ook echtquote:Op donderdag 23 april 2009 13:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Roken geeft GEEN verhoogd risico op longkanker!
[ afbeelding ]
en rook ik?quote:Op donderdag 23 april 2009 13:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Heerlijk, je kunt aan de reacties in dit topic ook meteen zien wie er rookt en wie niet
Nou, vertel.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Heerlijk, je kunt aan de reacties in dit topic ook meteen zien wie er rookt en wie niet
En rook ik?quote:Op donderdag 23 april 2009 13:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Yep. Mijn oma is gestorven aan alvleesklierkanker zonder ooit een sigaret te hebben gerookt.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:07 schreef Andiamo het volgende:
quote:Op donderdag 23 april 2009 13:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ja en mijn opa heeft zn hele leven gerookt als een ketter en is toch 90 geworden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
:D:D!!!!!!!!!!!!!1111111111111 eins!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
Bill Hicks... groot pleitbezorger van het rookplezier...quote:
quote:
quote:Op donderdag 23 april 2009 13:13 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zou maar snel beginnen als ik jou wasquote:
Is dat een doodsverwensing?quote:Op donderdag 23 april 2009 13:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zou maar snel beginnen als ik jou was
ben je op je 5e begonnen met roken?quote:Op donderdag 23 april 2009 13:25 schreef Copycat het volgende:
Ik ben net twee maandjes gestopt met roken. Na 27 jaar.
Maar roken moet nog steeds mogen, vind ik.
Dat is jouw interpretatiequote:
Aanzet tot zelfmoord, TBS!quote:Op donderdag 23 april 2009 13:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zou maar snel beginnen als ik jou was
Nee, jij speelt vals door in het rokershoekje te posten!quote:Op donderdag 23 april 2009 13:26 schreef PeZu het volgende:
sungaMsunitraM kon aan de reacties hier zien wie er rookte maar hij moest toch even in mijn fobo spieken en dan alsnog falen_!
epic fail
Ik ook van jou!quote:Op donderdag 23 april 2009 13:27 schreef zoalshetis het volgende:
ben je op je 5e begonnen met roken?
Dit dusquote:Op donderdag 23 april 2009 13:04 schreef MASD het volgende:
Boeiend man, iedereen gaat dood. Zelfs mensen die nooit gerookt hebben kunnen op hun 20ste doodgaan aan longkanker.
nee jij faalt omdat je jammerlijke aannames maakt nav uitspraken op een forumquote:Op donderdag 23 april 2009 13:27 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Nee, jij speelt vals door in het rokershoekje te posten!![]()
En wat doet dat in godsnaam aan zijn verhaal af? Je geeft wederom weer een keer aan er niks van te begrijpenquote:Op donderdag 23 april 2009 13:22 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Bill Hicks... groot pleitbezorger van het rookplezier...
ook niet eens de 50 gehaald door datzelfde rookplezier
Dat ik adh van alleen de vraag 'rook ik' nog niet kan zeggen of jij rooktquote:
Zeg dat dan, schlemiel.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dat ik adh van alleen de vraag 'rook ik' nog niet kan zeggen of jij rookt
Gast je bent 40, wtf doe je op m'n internet?quote:
Kijken wat de jeugd zoal bezighoudt.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:38 schreef Lakitu het volgende:
Gast je bent 40, wtf doe je op m'n internet?
denk jij echt dat al die fok!ers hiero met hun lolz je weetz en de park checken jonger zijn dan 30?quote:Op donderdag 23 april 2009 13:38 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Gast je bent 40, wtf doe je op m'n internet?
HI-LA-RISCHquote:
Helemaal mee eens. Volslagen bullshit. Misschien een bewijs dat niet roken leidt tot hersentumoren die dit soort drogredenaties tot gevolg hebben? Om maar eens door te gaan met bullshit braken...quote:Op donderdag 23 april 2009 13:16 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee, ik vind het storend dat je zo stellig in je OP beweert dat alvleesklier kanker een rokers ziekte is
Oh, ik ben altijd aan het volgen hoe de generaties na mij meer en meer lijken te falen... erg goed te volgen op internet.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kijken wat de jeugd zoal bezighoudt.
Je kunt beter met veel plezier de 50 halen, dan een honderd jaar oude verdroogde eeuwige zuurpruim worden, toch?quote:Op donderdag 23 april 2009 13:22 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Bill Hicks... groot pleitbezorger van het rookplezier...
ook niet eens de 50 gehaald door datzelfde rookplezier
totdat ze rond hun 50e longemfyseem ontwikkelen, dan is het huilen...quote:Op donderdag 23 april 2009 13:53 schreef L0t.. het volgende:
Net als een vriendin van me die nu, op haar 21e, nog is begonnen met roken: "het is echt overdreven dat roken zo slecht is hoor, mss bij een pakje per dag ofzo". Ja joh, steek lekker je kop in het zand
Die twee zaken liggen inderdaad nogal vaak in elkaars verlengde.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:58 schreef AlphaOmega het volgende:
Oh, ik ben altijd aan het volgen hoe de generaties na mij meer en meer lijken te falen... erg goed te volgen op internet.
Ben je haar ook constant aan het wijzen op haar eigen schuld?quote:Op donderdag 23 april 2009 14:01 schreef MikeyMo het volgende:
totdat ze rond hun 50e longemfyseem ontwikkelen, dan is het huilen...
net als me schoonmoe
Wou het net vragen...quote:Op donderdag 23 april 2009 14:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ben je haar ook constant aan het wijzen op haar eigen schuld?
enkel als ze weer loopt te zeiken over pien in die longen en vervolgens weer 3 peuken achter elkaar opsteektquote:Op donderdag 23 april 2009 14:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Alleen als ze komt te overlijden joh!quote:Op donderdag 23 april 2009 14:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
metal image:quote:
Ja, dan zou ik er ook wat van zeggenquote:Op donderdag 23 april 2009 14:05 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
enkel als ze weer loopt te zeiken over pien in die longen en vervolgens weer 3 peuken achter elkaar opsteekt
schoonma van mikeymo hardstikke dood:quote:Op donderdag 23 april 2009 14:06 schreef PeZu het volgende:
[..]
metal image:
schoonma van mikeymo: *kuche* *kuche*
- mikey mo: ja dan had je maar niet moeten roken
schoonma van mikeymo: rochel, proest, (spuugt bloed uit)
- mikeymo: haha eigen schuld
_!
MikeyMo beklimt het spreekgestoelte tijdens de uitvaart.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:08 schreef Isdatzo het volgende:
schoonma van mikeymo hardstikke dood:
- mikey mo: haha eigen schuld!!![]()
![]()
Told ya so.
mikeymo belt met de krant voor de rouwadvertentiequote:Op donderdag 23 april 2009 14:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
MikeyMo beklimt het spreekgestoelte tijdens de uitvaart.
Had ze maar niet moeten roken.
Note dat ze was overreden door een vrachtwagen hè.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Omdat ze zelf rookte, kon ze de uitlaatgassen van die vrachtwagen niet meer ruiken.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:11 schreef Isdatzo het volgende:
Note dat ze was overreden door een vrachtwagen hè.
En omdat ze een - door roken veroorzaakt - poliep op haar stembanden had kon ze niet naar de chauffeur roepen om het gevaar kenbaar te makenquote:Op donderdag 23 april 2009 14:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Omdat ze zelf rookte, kon ze de uitlaatgassen van die vrachtwagen niet meer ruiken.
En wie zegt jou dat die Henk Wijngaard in die vrachtwagen niet net aan het roken was?
Nou?
Juist.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:17 schreef Isdatzo het volgende:
En omdat ze een - door roken veroorzaakt - poliep op haar stembanden had kon ze niet naar de chauffeur roepen om het gevaar kenbaar te maken!
Dat. Én ze struikelde over een peuk!quote:Op donderdag 23 april 2009 14:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Juist.
Eigen schuld, dikke bult op het asfalt!
En welke stoornis hoort bij het mensen in hokjes plaatsen nav een post op het Fok!-forumquote:Op donderdag 23 april 2009 17:32 schreef OmePiet het volgende:
Zelfs een In Memoriam willen gebruiken om je punt te drukken over de gevolgen van roken getuigt van een serieus empathisch gebrek en mogelijk zelfs een obsessieve compulsieve stoornis.![]()
Zou ik eens naar laten kijken als ik jou was, MikeyMo.
Als dat de doodsoorzaak zou zijn is dat helemaal niet zon gekke gedachte, iedereen denkt dat wel op dat moment maar niemand heeft de ballen om het op dat moment te zeggen.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want dat was nog daadwerkelijk ontopic. Maar blijkbaar heeft MikeyMo daar geen goed antwoord op ofzo.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:09 schreef DoctorB het volgende:
Het getuigt van ontzettend weinig smaak en fatsoen als iemand net is overleden te gaan zeiken over het feit dat het zijn eigen schuld is en dat ie het zelf zo gewild heeft anders had ie maar niet....
En dooie een trap na geven om je eigen standpunt nog eens te ventileren is echt heel erg triest.
Ja roken is slecht. Ja je gaat er hoogstwaarschijnlijk dood aan. Maar daar heeft Martin Bril NU niets meer aan. En mensen die hem gekend hebben ook niet.
TS heeft volstrekt geen inlevingsvermogen. Soms noemt men dit autisme en soms sociopathie.
Heb zoiets ook gezien, denk dat de meeste rokers die dit gezien hebben gewoon gaan stoppen.quote:Op donderdag 23 april 2009 17:21 schreef JX het volgende:
Het lijkt alsof voor de meeste stoere rokers 'dood' een ver-van-mn-bed-show is. Doodgaan aan roken? Pff, laat maar komen. Maar als puntje bij paaltje komt wordt er toch gewenst dat je wat gezonder had geleeft. Dat is tenminste mijn ervaring.
Ik heb zelf een stevige rookster haar laatste adem (en pikzwart longvocht) zien uitblazen, 6 maanden nadat er longkanker was geconstateerd en ze gestopt was met roken. Dat beeld was voor mij genoeg om te beseffen dat je zuinig mag zijn op je lichaam als je wilt dat zoiets je niet overkomt. Ik zal dus nooit een sigaret aanraken![]()
Overigens ben ik niet tegen roken, prima als je een sig opsteekt. Maar besef gewoon wel wat de gevolgen zijn. Ik zou wel respect hebben voor iemand die op z'n sterfbed "gelukkig" is met z'n zieke longen en vindt dat hij in elk geval heeft kunnen genieten van wat hij lekker vond
Longkanker ook. Net als hart -en vaat ziektes. Maar deze ziekten komen enorm veel vaker voor bij hen die gerookt hebben.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:07 schreef Andiamo het volgende:
Jij hebt er wellicht weinig behoefte aan. Je eventuele kinderen denken er wellicht anders over als je als je oudste zoon een jaar of 12 is opeens de diagnose longkanker krijgt en op zijn 14e verjaardag voorgoed uit zijn leven verdwijnt.quote:Op donderdag 23 april 2009 18:16 schreef Heatseeker het volgende:
Waarom zou ik oud moeten worden?
De meeste rokers vinden het voor zichzelf inderdaad niet echt erg dat ze doodgaan. Onder het motto "mijn lichaam, ik bepaal wel wat ik er mee doe". En dat is hun goed recht, afgezien van het feit dat als ze een sigaret in de fik steken, tevens ook vergif in de longen van iedereen in dezelfde ruimte blazen.quote:Op donderdag 23 april 2009 17:21 schreef JX het volgende:
Het lijkt alsof voor de meeste stoere rokers 'dood' een ver-van-mn-bed-show is. Doodgaan aan roken? Pff, laat maar komen. Maar als puntje bij paaltje komt wordt er toch gewenst dat je wat gezonder had geleeft. Dat is tenminste mijn ervaring.
Ik heb zelf een stevige rookster haar laatste adem (en pikzwart longvocht) zien uitblazen, 6 maanden nadat er longkanker was geconstateerd en ze gestopt was met roken. Dat beeld was voor mij genoeg om te beseffen dat je zuinig mag zijn op je lichaam als je wilt dat zoiets je niet overkomt. Ik zal dus nooit een sigaret aanraken![]()
Overigens ben ik niet tegen roken, prima als je een sig opsteekt. Maar besef gewoon wel wat de gevolgen zijn. Ik zou wel respect hebben voor iemand die op z'n sterfbed "gelukkig" is met z'n zieke longen en vindt dat hij in elk geval heeft kunnen genieten van wat hij lekker vond
Helaas, na het zien van de dood van haar beste vriendin (al 35 jaar) bleef mijn moeder doorroken. 3 jaar later kreeg ze net als haar ook longkanker en een jaar later was ze dood...quote:Op donderdag 23 april 2009 18:02 schreef MaxC het volgende:
[..]
Heb zoiets ook gezien, denk dat de meeste rokers die dit gezien hebben gewoon gaan stoppen.
quote:Op donderdag 23 april 2009 18:34 schreef maartena het volgende:
Maar ik denk dat de meeste rokers niet echt stilstaan bij het feit dat anderen om hun heen zoals evt. kinderen, zussen, broers, ouders, vrienden, etc.... wellicht een heel stuk minder blij zijn met het verlies.
Nee helemaal waar, het interesseert me ook geen zak. Het is tenslotte mijn leven, en dus ook mijn dood.quote:Op donderdag 23 april 2009 18:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij hebt er wellicht weinig behoefte aan. Je eventuele kinderen denken er wellicht anders over als je als je oudste zoon een jaar of 12 is opeens de diagnose longkanker krijgt en op zijn 14e verjaardag voorgoed uit zijn leven verdwijnt.
Nu kun je wellicht geen plannen hebben voor kinderen, heb je geen zussen of broers, en kunnen je ouders het ook een worst schelen als zij straks 70 zijn en een kind verliezen...... en als dat zo is, is het je goed recht om egoïstisch te zijn, en niet na te denken over wat ANDEREN wellicht over jouw dood denken.
het is enkel om aan te tonen hoe wrang het is als men stoer loopt te blaten dat er maar weg naar de longen is en dat die geasfalteerd moet worden, of dat gerookt vlees langer houdbaarder is e.d. Mensen lopen van de daken te schreeuwen dat ze zelf wel ff beslissen wat ze met hun lichaam uitvreten. Prima. Steel jij koper en wordt je vervolgens gebeten door een waakhond. Ik lach er om. Rook jij je eigen een longemphyseempje? Prima, eigen schuld, dikke bult. Wist je van te voren...quote:Op donderdag 23 april 2009 20:27 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Dit is wel verdomd over-the-top van je, MikeyMo. Swayze's ongezonde gedrag zal best een rol hebben gespeeld in het ontstaan van zijn ziekte, maar dat betekent niet dat het zijn schuld is dat hij ziek is. Het gaat veel te ver om een foto te plaatsen van een cachectische Swayze en dan te beweren dat het zijn eigen schuld is dat hij in deze toestand verkeert. Je moet niet uit het oog verliezen dat alvleesklierkanker een verschrikkelijke ziekte is en dat Swayze er ongetwijfeld veel last van heeft.
Het is niet verkeerd om huidige en potentieel toekomstige rokers proberen af te schrikken met de mogelijke gevolgen. Maar terminale patiënten een trap na geven is niet alleen vreselijk asociaal, het heeft ook nog eens geen enkele zin.
quote:Dat steekt me het meest over mensen die een lans breken voor hun recht op het nuttigen van rookwaar. Ze moeten maar overal kunnen roken, mensen die menen dat ze niet willen meeroken moeten maar ergens anders gaan zitten. Ze lachen om een kankertje en om mijn schoonmoeder te citeren: het is mien huus, ik hoef niet in de tuune te rook'n
Maar, wel weer met knikkende knieen naar de longarts, voor elk kuchje naar de huisarts, meerdere malen op een dag medicijnen slikken voor de longemfyseem en al vrijwel een kleur fles voor de zuurstof mogen uitzoeken.
En dat is dus de hypocrisie ten top; een grote smoel maar als men de diagnose krijgt dat ze door het roken ongeneeslijk ziek zijn geworden is het tranen en moeten we allemaal medelijden hebben.
Jammer, je begon zo sterk. Uitlaatgassen zijn dan wel slecht voor het milieu, maar in de concentraties waarin ze in de buitenlucht voorkomen veel minder slecht voor de gezondheid dan sigarettenrook in een afgesloten ruimte. Een goed gestookte houtkachel is niet slecht voor de gezondheid want de rook gaat als het goed is omhoog.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:20 schreef Sempiterna het volgende:
En mensen die huilen dat een roker een ander kanker geeft door in zijn/haar nabijheid te roken... die zijn hypocriet. Diezelfde mensen kunnen vrolijk 's-avonds de houtkachel aansteken, of rijden in een oude aftanse diesel slurper die talloze mensen longkanker en astma kan bezorgen. Of die stoere paupertjes van 16 die het nu vet vinden om niet te roken... rijden wel op scooters/brommers waarvan bewezen is dat die nog veel vervuilender zijn dan sommige autos... en maar met volle vaart langs fietsers rijden... en die fietsers maar die giftige damp laten opsnuiven.... hou toch op met die populistische onzin.
Als je de houtkachel van mensen straten verderop ruikt.. dan is dat hetzelfde als een roker die naast je een peuk op steekt. En uitlaatgassen zijn wel degelijk slecht. Een dag in de auto doorbrengen staat gelijk aan een pakje peuken op roken. Ik heb daar niets over te zeggen en de regering is alleen geinteresseerd in economische gevolgen van het beperken van uitstoot... dus ookal rook je niet, je blijft een verhoogde kans op kanker houden in deze samenleving.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:30 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Jammer, je begon zo sterk. Uitlaatgassen zijn dan wel slecht voor het milieu, maar in de concentraties waarin ze in de buitenlucht voorkomen veel minder slecht voor de gezondheid dan sigarettenrook in een afgesloten ruimte. Een goed gestookte houtkachel is niet slecht voor de gezondheid want de rook gaat als het goed is omhoog.
Met andere woorden, ik loop liever een rondje in een drukke stad dan een kwartiertje in een rokershok door te brengen.
Wat een onzin. De rook uit een houtkachel een paar straten verderop is tegen de tijd dat hij jouw neus bereikt dermate verdund dat je hoogstens de geur opsnuift. Van de tabaksrook van een roker die naast je staat krijg je naast de geur ook nog eens een lading teer, benzeen en meer van die fijne schadelijke stoffen binnen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:38 schreef Sempiterna het volgende:
[..]
Als je de houtkachel van mensen straten verderop ruikt.. dan is dat hetzelfde als een roker die naast je een peuk op steekt.
Dat zou best kunnen, maar mensen staan doorgaans niet met hun neus op 50 cm van de uitlaat. Zo dicht sta je wel op rokers in een rokerig café.quote:En uitlaatgassen zijn wel degelijk slecht. Een dag in de auto doorbrengen staat gelijk aan een pakje peuken op roken.
Maar zie jij de regering autos verbieden omdat mensen ongewild het equivalent van een pakje peuken (en dan bedoel ik niet als meeroker) binnen krijgen? Ik zie het niet.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Wat een onzin. De rook uit een houtkachel een paar straten verderop is tegen de tijd dat hij jouw neus bereikt dermate verdund dat je hoogstens de geur opsnuift. Van de tabaksrook van een roker die naast je staat krijg je naast de geur ook nog eens een lading teer, benzeen en meer van die fijne schadelijke stoffen binnen.
[..]
Dat zou best kunnen, maar mensen staan doorgaans niet met hun neus op 50 cm van de uitlaat. Zo dicht sta je wel op rokers in een rokerig café.
Eigen schuld, dikke bult idd!!!quote:Op donderdag 23 april 2009 12:55 schreef MikeyMo het volgende:
Laatst hier op fok in het topic over Patrick Swayze; stervende aan alvleesklierkanker (rokersziekte) en onderwerp van meerdere artikelen op de showbizzsites over het feit dat hij altijd zwaar heeft gerookt en nu natuurlijk nog steeds flink paft. Prima natuurlijk, hij is toch terminaal. Maakt voor hem toch geen verschil meer. Maar ja, het is wel hetgene wat hem de das heeft omgedaan dus wrang is het wel.
Maar goed, zodra je een opmerking plaatst over zijn rookgedrag wordt dit allemaal kwistig weggehaald... Ja, dat is immers niet gepast...
Vandaag ook weer. Martin Bril overleden. Roker, ongetwijfeld ook wel drinker en overleden aan slokdarmkaker. Ook een rokersgerelateerde ziekte. Zodra je opmerkt dat er weer een roker is heengegaan aan zijn verslaving op Hiermaghetwel vallen er gelijk mensen over je heen (Slokdarmkanker is geen rokersziekte... eh doe je huiswerk) en wordt dat en reacties weer met dezelfde kwistigheid verwijderd...
Ik "verheug" me nu al op de sterftopic van Dolly Dot Ria Brieffies; een rookster met longkanker...
Maar goed, ik vind het allemaal een beetje vreemd gedrag. Zodra er dus in dit geval mensen sterven aan de gevallen van rokersziektes mag je vooral niet aankaarten dat zulke mensen het of het aan zichzelf te danken hebben of dat je het dubbel vindt dat we dit nou zo sneu vinden terwijl maatregelen van de regering ons tegen de borst stuiten. "Er is maar een weg naar de longen en die moet goed geasfalteerd worden!"
Allemaal zielig en sneu maar we willen liever niet weten dat die persoon overleden is is aan een verslaving die je zelf ook hebt...
Mijn klacht; Kop in de zandstekers die vervolgens maar gaan censureren
quote:Op vrijdag 24 april 2009 01:10 schreef Sempiterna het volgende:
[..]
Maar zie jij de regering autos verbieden omdat mensen ongewild het equivalent van een pakje peuken (en dan bedoel ik niet als meeroker) binnen krijgen? Ik zie het niet.
Maar goed daar ging de OP niet overHet punt is dat je niet moet klagen over roken, want je doet als je een brommer of oudere diesel rijd net zo hard mee.
Dat laatste is bullshit. ik rook ook wel eens omdat ik het lekker vind. En je kan van veel meer dingen kanker krijgen. Kanker is vooral een ziekte die met het ouder worden van mensen gepaard gaat.quote:Op donderdag 23 april 2009 12:58 schreef BasEnAad het volgende:
Precies, sluit allemaal je ogen maar. Mensen die niet willen inzien dat je van roken kanker krijgt, omdat ze te slap zijn om ermee te stoppen.
Niemand is begonnen met roken omdat het lekker is, alleen om erbij te horen.
maar was die eerste keer ook lekker?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat laatste is bullshit. ik rook ook wel eens omdat ik het lekker vind. En je kan van veel meer dingen kanker krijgen. Kanker is vooral een ziekte die met het ouder worden van mensen gepaard gaat.
als het niet lekker was had ik dan nu nog af en toe een sigaret opgestoken denk je?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:40 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
maar was die eerste keer ook lekker?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |