Da's leuk voor een kleine gemeente, maar in R'dam zie je dan echt door de huizen de stad niet meerquote:Op maandag 27 april 2009 00:22 schreef sig000 het volgende:
[..]
Gewoon elke dag rustig kijken wat er in bepaalde straal te vinden is.
Geen voorkeuren invoeren dat is precies wat heren makelaars willlen.
Nee gewoon ff aanbod bekijken in de stad en wat net daarbuiten ligt.
Kost wat meer tijd maar daardoor krijg je wel beter overzicht.
Tsja, alsof dat zo'n ramp is. Mijn ouders hebben toen ze trouwden een huis gekocht (in '69) en zijn nooit verhuisd.quote:Op maandag 27 april 2009 00:29 schreef sig000 het volgende:
Heb je duur gekocht dan is 't komende 5 jaar blijven zittten en dan maar weer zien.
Je ben al aardig goed bezig op die manier en na een tijdje kun je redelijk inschatten wat echt nieuw in de verkoop is en wat al veel langer te koop staat.quote:Op maandag 27 april 2009 00:53 schreef Metatron het volgende:
Maa goed, dit is slechts mijn interpretatie van wat ik zie binnen het gebied en segment waarin ik zoek.
Oh, ik wacht al een tijdje hoor. Iedereen verklaarde me voor gek. Ik kon zo'n hypotheek voor een leuk huis toch best opbrengen? Ja, dat klopt. En ik vind het ook niet erg om 200k+ af te tikken voor een huis. Maar dan moet dat huis het ook wel waard zijn. En ik vond 5 jaar geleden al dat de prijzen voor een (te) groot deel uit lucht bestonden, dus ik zit lekker in een huurhuis, want ik had al het idee dat de koopprijzen binnen afzienbare tijd (weer) eens flink gecorrigeerd zouden gaan worden.quote:Op maandag 27 april 2009 01:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je ben al aardig goed bezig op die manier en na een tijdje kun je redelijk inschatten wat echt nieuw in de verkoop is en wat al veel langer te koop staat.
Wil je in gespreid bedje dan betaal je de hoofdprijs.
Ben je handig en heb je geduld dan zou ik zeker nog wachten als ik u was.
Je klinkt als een erg verstandig persoon waar makelaars en omringende uitzuigers niet vrolijk van worden.quote:Op maandag 27 april 2009 01:21 schreef Metatron het volgende:
[..]
Oh, ik wacht al een tijdje hoor. Iedereen verklaarde me voor gek. Ik kon zo'n hypotheek voor een leuk huis toch best opbrengen? Ja, dat klopt. En ik vind het ook niet erg om 200k+ af te tikken voor een huis. Maar dan moet dat huis het ook wel waard zijn. En ik vond 5 jaar geleden al dat de prijzen voor een (te) groot deel uit lucht bestonden, dus ik zit lekker in een huurhuis, want ik had al het idee dat de koopprijzen binnen afzienbare tijd (weer) eens flink gecorrigeerd zouden gaan worden.
En nu lijkt het er op dat ik gelijk ga krijgen. Nu is het een kwestie van de zaak goed volgen, en proberen in te schatten wat een huis nou echt (als in herbouwwaarde) waard is. Naderen de prijzen dat niveau, dan wordt het tijd om een leuk huis wat je aanstaat te gaan kopen.
Plus dat ik dan nog eens het voordeel heb dat als de prijscorrectie fors genoeg is, ik een huis van het type wat ik wil gewoon kan aftikken, en helemaal geen hypotheek nodig heb.
Dat eerste weet ik niet, ik denk het wel, maar de tijd zal het leren. Dat de standaard club in de huizenmarkt me niet zo mag weet ik alquote:Op maandag 27 april 2009 01:27 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je klinkt als een erg verstandig persoon waar makelaars en omringende uitzuigers niet vrolijk van worden.
Ik zit qua woning prima. 90 vierkante meter, met een tuin van 5 1/2 bij 16. Alleen zit ik in een buitenwijk, en mijn voorkeur is toch om dichter bij het centrum te wonen. Die tuin interesseert me geen bal. (is ook te zienquote:Waarschijnlijk ken je de woningmarkt daar al beter al zullen ze dat nooit toegeven.
Mijn advies is als je beetje fatsoenlijke flat hebt, is rustig wachten en je kans pakkken
Dit is idd te grappig voor woorden. Veel huizenbezitters hebben hun verkoopprijzen nog niet verlaagd, omdat men denkt dat de huizenmarkt even in een dipje zit.quote:Op maandag 27 april 2009 10:00 schreef SeLang het volgende:
Al die huizenbezitters die nu niet willen verkopen omdat ze niet op 'de bodem' willen verkopen!
Maar de prijs die ze nu nog voor hun woning kunnen vangen gaan ze gecorrigeerd voor inflatie waarschijnlijk de rest van hun leven niet meer zien.
Dat is een gemiddelde stijging van 5,7% per jaar, dus fors hoger dan inflatie. Een prachtig rendement!quote:Op maandag 27 april 2009 10:12 schreef Nizno het volgende:
hebben hier net van de week het huis van oma verkocht.
Aankoopprijs 55 jaar geleden 18.000 gulden.
Verkoopprijs 175.000 euro.
Mogen we niet klagen dachten we
En de prijs had hoger gekund alleen is er sinds '93 nogal veel onderhoud blijven liggen, dus ja prijs wat zakken en binnen 1,5 week was het huis verkocht.
Dan zou ik je centen maar snel in iets stoppen met de hyperinflatie op komst!!!quote:Op maandag 27 april 2009 01:21 schreef Metatron het volgende:
[..]
Oh, ik wacht al een tijdje hoor. Iedereen verklaarde me voor gek. Ik kon zo'n hypotheek voor een leuk huis toch best opbrengen? Ja, dat klopt. En ik vind het ook niet erg om 200k+ af te tikken voor een huis. Maar dan moet dat huis het ook wel waard zijn. En ik vond 5 jaar geleden al dat de prijzen voor een (te) groot deel uit lucht bestonden, dus ik zit lekker in een huurhuis, want ik had al het idee dat de koopprijzen binnen afzienbare tijd (weer) eens flink gecorrigeerd zouden gaan worden.
En nu lijkt het er op dat ik gelijk ga krijgen. Nu is het een kwestie van de zaak goed volgen, en proberen in te schatten wat een huis nou echt (als in herbouwwaarde) waard is. Naderen de prijzen dat niveau, dan wordt het tijd om een leuk huis wat je aanstaat te gaan kopen.
Plus dat ik dan nog eens het voordeel heb dat als de prijscorrectie fors genoeg is, ik een huis van het type wat ik wil gewoon kan aftikken, en helemaal geen hypotheek nodig heb.
Sell sell sell?quote:Op maandag 27 april 2009 10:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Dit is idd te grappig voor woorden. Veel huizenbezitters hebben hun verkoopprijzen nog niet verlaagd, omdat men denkt dat de huizenmarkt even in een dipje zit.
Ik zou als huizenverkoper zo snel mogelijk van het huis afwillen. Wacht eerst op een bod dat voor 95% overeenkomt met de huidige vraagprijs en verkoop het direct zou ik zeggen. Over 2 jaar zijn huizenprijzen minimaal 15% minder waard in NL. Sell sell sell, maar daar willen de huizenbezitters nog niet aan.
Beetje overdreven. Rendement van 5,7% per jaar kan je zelf nu nog gaan behalen op de juiste panden/grond op de juiste locatie.quote:Op maandag 27 april 2009 10:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is een gemiddelde stijging van 5,7% per jaar, dus fors hoger dan inflatie. Een prachtig rendement!
Dit is dan ook een prachtig voorbeeld van een buy low sell high strategie: in 1955 was de huizenmarkt historisch gezien erg goedkoop (de markt was in de eeuwen ervoor zelden goedkoper) terwijl er is verkocht op de top van de grootste huizenbubble allertijden. Een dergelijk rendement gaat tijdens ons leven nooit meer worden gehaald.
En niet in staatsleningen vanwege de hoge rentes op komstquote:Op maandag 27 april 2009 10:27 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dan zou ik je centen maar snel in iets stoppen met de hyperinflatie op komst!!!
De woningprijs zal in getal niet veel dalen, door de inflatie zal het goedkoper worden, duurt nog even omdat de werkgevers vooralsnog niet meteen mee zullen gaan met de lonen.quote:Op maandag 27 april 2009 10:36 schreef henkway het volgende:
[..]
En niet in staatsleningen vanwege de hoge rentes op komst
Prijsstijgingen (als gevolg van inflatie) maken goederen juist duurder.quote:Op maandag 27 april 2009 10:41 schreef Sjabba het volgende:
[..]
De woningprijs zal in getal niet veel dalen, door de inflatie zal het goedkoper worden, duurt nog even omdat de werkgevers vooralsnog niet meteen mee zullen gaan met de lonen.
In het hogere segment zijn waarschijnlijk nog hogere rendementen te behalen, maar (met alle respect) voor een simpele woning 5,7% per jaar vangen is een prima resultaat.quote:Op maandag 27 april 2009 10:35 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Beetje overdreven. Rendement van 5,7% per jaar kan je zelf nu nog gaan behalen op de juiste panden/grond op de juiste locatie.
Laat dat nou net de functie zijn van een huis: wonen! Nog steeds dringt het niet tot mensen door dat huizen niet per definitie een beleggingsobject zijn.quote:Gemakshalve vergeet je even te noemen dat er ook al die jaren in gewoond is!
Haal jij dat ook 55 jaar lang? 5,7% rendement op iets dat helemaal niet bedoeld is als beleggingsobject is belachelijk hoog. Een ook precies de reden waarom jij dat met je garagebox dus ook never nooit niet gaat halen, zelfs niets als die garagebox langs de A10 staat.quote:Op maandag 27 april 2009 10:35 schreef Sjabba het volgende:
Beetje overdreven. Rendement van 5,7% per jaar kan je zelf nu nog gaan behalen op de juiste panden/grond op de juiste locatie.
Mijn garagebox doet het al beter....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |