De goeie Marokkaan wordt er ook mee geholpen. Dat is het mooie ervan.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:45 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
joh noem jij dat burgersgoh ik noem het tuig en van mij mogen ze helemaal de tering getrapt worden.
laat ik er duidelijk bij melden dat ik dus dat tuig bedoel en niet iedere marokaan ofzo. maar het tuig dat invaliden en stelletjes in elkaar trapt mogen wat mij betreft helemaal total los geslagen worden. het is de eige taal die ze verstaan, feitelijk communiceer je dus gewoon met ze![]()
fuck dat knuffelbeleid en thee kransjes beleid, zeg bowlingbal ben ik nu ook een fascist?
Precies. En veel van die Marokkaanse en Antiliaanse jongens verkeren in de straatcultuur. De mentaliteit van de jungle noem ik het ook wel. Ze hebben de mentaliteit van dieren. De grootste en de sterkste is de baas. De slappe persoon is het mietje. En mietjes krijgen geen respect.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:39 schreef LXIV het volgende:
Het is net als bij de dieren. De grootste en sterkste aap is de baas. Wanneer jonge apen samen een andere aap treiteren, laat de grootste aap even zijn spierballen zien en deelt een paar tikken uit. Dan keert de rust in het apenhok terug.
Wij hebben een kale impotente homo-aap als leider. Met als gevolg dat de jonge aapjes (van een andere groep nota bene) de boel straffeloos kunnen terroriseren.
wil je nu AUB excuus maken naar alle homosexuele apen? wat hebben die gedaan om zo beledigd te wordenquote:Op donderdag 23 april 2009 22:39 schreef LXIV het volgende:
Wij hebben een kale impotente homo-aap als leider.
LOL ja. Jij toch ook?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bent een goeie jongen, Lemmeb. Maar van stijlvormen als ironie en de metafoor begrijp je weinig. Zeker een beta-studie gedaan?
Klopt. Doordat die kutmarokkanen niet goed worden aangepakt, worden die kutmarokkanen steeds brutaler en gaan ze steeds meer dingen flikken. Waardoor marokkanen negatief in het nieuws komen. En dat heeft tot gevolg dat de goede marokkanen ook last hebben van het slechte imago dat door die kutmarokkanen is gecreeerd EN dat die kutmarokkanen niet goed door de overheid worden aangepakt!!quote:Op donderdag 23 april 2009 22:47 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De goeie Marokkaan wordt er ook mee geholpen. Dat is het mooie ervan.
De Marokkanen die ik persoonlijk ken, dat zijn goeie. Die hááten die Mocro rifapen net zo goed als ons. Ze hebben er net zo weinig grip op ook.
Ik weet zeker dat als je die Mocro boys de tering mept en het land uitflikkert, dat de welwillende Marokkaan ook een zorg minder heeft, en diens toekomstperspectieven zienderogen verbeteren.
Ik vind het zelfs zielig voor de normale Marokkaan. Die staan net zo goed met de handen in het haar. Schaamte tot-en-met. Het is in hun eigen gemeenschap ook niet fijn om door die Mocro-apen, vaak broers of neven, als dhimmi en nep-kk-kaas gezien en genoemd te worden. "Tazzzz zahby wat doe je als een kk kaaz..". Symbolisch hiervoor is de manier hoe men de voetballende Marokkanen Aissati (bij Jong Oranje destijds) en Affelay als paria's behandelt. Een doodzonde, dat ze een oranje shirt aantrekken. Net zo'n zonde is het om deel te nemen aan de Nederlandse maatschappij, of Nederlandse gewoonten tonen. Dan lig je er uit in zo'n macho-gemeenschap en dat krijg je te horen ook.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt. Doordat die kutmarokkanen niet goed worden aangepakt, worden die kutmarokkanen steeds brutaler en gaan ze steeds meer dingen flikken. Waardoor marokkanen negatief in het nieuws komen. En dat heeft tot gevolg dat de goede marokkanen ook last hebben van het slechte imago dat door die kutmarokkanen is gecreeerd EN dat die kutmarokkanen niet goed door de overheid worden aangepakt!!
Als je die kutmarokkanen weghaalt, dan komen de marokkanen niet steeds negatief in het nieuws. Waardoor het hele imago veel minder negatief wordt. En daardoor krijgen de goede marokkanen veel minder last van het negatieve-marokkanen-imago.
Klopt. Kk-kaas etc. dan krijg je dat soort benamingen. Triest uiteraard.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:07 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs zielig voor de normale Marokkaan. Die staan net zo goed met de handen in het haar. Schaamte tot-en-met. Het is in hun eigen gemeenschap ook niet fijn om door die Mocro-apen, vaak broers of neven, als dhimmi en nep-kk-kaas gezien en genoemd te worden. "Tazzzz zahby wat doe je als een kk kaaz..". Symbolisch hiervoor is de manier hoe men de voetballende Marokkanen Aissati (bij Jong Oranje destijds) en Affelay als paria's behandelt. Een doodzonde, dat ze een oranje shirt aantrekken. Net zo'n zonde is het om deel te nemen aan de Nederlandse maatschappij, of Nederlandse gewoonten tonen. Dan lig je er uit in zo'n macho-gemeenschap en dat krijg je te horen ook.
Klopt. Veel van dat uitschot is naar Nederland gekomen. En sommige van die ouders sturen hun kinderen de hele dag de straat op. Ze willen zich niet inleven en verdiepen in de Nederlandse maatschappij. Dan krijg je de problematiek van de jongeren zoals we die nu zien. Schande dat de overheid deze problematiek niet goed aanpakt. Want zowel de goede autochtoon als de goede allochtoon als de goede marokkaan is hiervan de dupe. De huidige overheid verpest het daarmee ook voor de goede marokkaan.quote:Voor de goede orde; Marokkanen zijn -normaliter- gewoon hartstikke tof volk. Warme, hartelijke, nederige mensen die van lekker eten en gastvrijheid houden.
Weet je wat misschien nog wel het allerergste is? Mensen die de mond vol hebben met racisme, discriminatie etc. Dat zijn de mensen die het verpesten, die stemming creeeren, die Mocro'tjes in de slachtoffer-rol weten te duwen en maar-al-te-graag de portemonnee willen trekken.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt. Kk-kaas etc. dan krijg je dat soort benamingen. Triest uiteraard.
Zoals een Marokkaanse sportgenoot van mij tegen me zei: als ik de macht had in Amsterdam, dan was ik erger dan Wilders. En daarmee bedoelde hij niet de stijl van Wilders tegen de islam, want die marokkaan is zelf wel gelovig, maar hij doelde op de harde aanpak van Wilders.
Overigens zijn er ook goede marokkanen die constant het gedrag van die kutmarokkanen lopen goed te praten, met hen heb ik daarom een stuk minder medelijden.
[..]
Klopt. Veel van dat uitschot is naar Nederland gekomen. En sommige van die ouders sturen hun kinderen de hele dag de straat op. Ze willen zich niet inleven en verdiepen in de Nederlandse maatschappij. Dan krijg je de problematiek van de jongeren zoals we die nu zien. Schande dat de overheid deze problematiek niet goed aanpakt. Want zowel de goede autochtoon als de goede allochtoon als de goede marokkaan is hiervan de dupe. De huidige overheid verpest het daarmee ook voor de goede marokkaan.
Die man is een gevaar voor deze maatschappij.quote:
I second that.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:40 schreef LXIV het volgende:
Als we over 10 jaar een burgeroorlog hebben zijn Doekle en trawanten hoofdschuldigen. En niet Wilders.
Het is één straatgevecht? Één! Het is niet alsof er honderden mensen doodgaan of iets?quote:Op donderdag 23 april 2009 23:17 schreef bijdehand het volgende:
'Waarom zou wilders zoveel stemmem krijgen' vraag ik mezelf wel eens af...![]()
NOU HIEROM! Jullie doen het zelf, tuig, jullie maken van iedereen jullie vijand!
Nee. Maar van jou ben ik allang niet meer onder de indruk, maak je geen zorgen.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:37 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij knuffelt die kleine crimineeltjes natuurlijk liever. Haalt ze in huis, geeft ze een kopje thee, een koekje, daarna een biertje, een blowtje en desnoods een shotje. En voor wat hoort wat, uiteraard.
Ja, da's ook een manier om ermee om te te gaan.
Nee, je hebt gelijk. Xenofobie bestaat helemaal niet.quote:
Neehoor. Ik snap ook niet hoe je daarbij komt. Cel- en taakstraf is alleen niet geschikt voor de aanpak van kutmarokkaantjes.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:44 schreef Bowlingbal het volgende:
Iets als cel- en taakstraf is je blijkbaar vreemd.
Bestaat wel degelijk.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:46 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, je hebt gelijk. Xenofobie bestaat helemaal niet.
In Afghanistan, Soedan en Saoedi-Arabie is het meer het onderdrukken van niet-moslim minderheden.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:49 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Bestaat wel degelijk.
In Afghanistan, Soedan, Saoedi-Arabië, Oost-Turkije, Somalië, Rwanda, Sierra-Leone, Zuid-Afrika.
Dát is xenofobie.
Alles wat afwijkt wordt daar onderdrukt. En daar ligt xenofobie aan ten grondslag. Angst voor het vreemde zet men om in geweld en haat. Met in bepaalde gevallen (Soedan) genocide als gevolg (van de negroïde Afrikaanse inheemsen).quote:Op donderdag 23 april 2009 23:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In Afghanistan, Soedan en Saoedi-Arabie is het meer het onderdrukken van niet-moslim minderheden.
In Nederland eet iedereen een hapje baklava mee, en lust men wel een kopje Turkse thee.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In Afghanistan, Soedan en Saoedi-Arabie is het meer het onderdrukken van niet-moslim minderheden.
Maar goed, Bowlingbal, wat heb je daarop te zeggen?
probleem is dat het dagelijkse kost is ELKE DAG weer en OVERALquote:Op donderdag 23 april 2009 23:43 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het is één straatgevecht? Één! Het is niet alsof er honderden mensen doodgaan of iets?
Precies.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:57 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
probleem is dat het dagelijkse kost is ELKE DAG weer en OVERAL
Ja kijk de fout die gemaakt wordt door de overheid is dat de overheid de Marokkanen problematiek afschuift op cultuurverschillen. Maar hallo, elke niet-westerse bevolkingsgroep heeft te maken met cultuurverschillen. Maar de meeste bevolkingsgroepen in Nederland kunnen zich wel gewoon normaal gedragen zonder al te grote problemen. Blijkbaar kan een groot deel van de Marokkanen niet omgaan met de cultuurverschillen. Turken bijv. hebben ook cultuurverschillen, maar onder Turkse jongens heb je echt niet zo groot deel dat geen manieren kent, geen beschaving kent, zich als brutale apen gedraagt etc.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:02 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Precies.
Wat ik in het begin van het topic zei; ik heb het jaarlijkse fietstripje met de oud-studiegenoten weer gehad, waarvan de meeste in de Randstad wonen. En iedereen onderstreept; ellende met Mocro's. Orde van de dag.
Bij één hebben ze 17:00 in de middag, klaarlichte dag, het dubbelglas aan de voorzijde eruit geflikkerd, met een baksteen, en door het venster de lcd-televisie naar buiten getrokken.
Deze stond gewoon aan, want hij lag op de bank het nieuws te kijken.
Hoe hondsbrutaal kun je zijn?! Die gozer heeft de schrik van z'n leven gehad. En kon niet meer dan de politie inlichten, anders zouden ze (twee Mocro's op een scooter) wel even terug komen met een mannetje of 20.
Alsof ik dat niet weet. Maar ik vind het ontzettend meevallen. Zeker als ik kijk naar andere landen.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:57 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
probleem is dat het dagelijkse kost is ELKE DAG weer en OVERALzet je oogkleppen eens af
![]()
Dat je er trots op bent is nog het meest schokkende. Weet je nu echt niet wat een fascist is? Weet je nu echt niet waar dat in de geschiedenis toe geleid heeft?quote:Op donderdag 23 april 2009 23:49 schreef Zienswijze het volgende:
Heey Bowlingbal alles goed met je?
Groeten,
een fascist
Dat doe jij ook niet. Jij legt de schuld bij de hele gemeenschap, de hele cultuur.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja kijk de fout die gemaakt wordt door de overheid is dat de overheid de Marokkanen problematiek afschuift op cultuurverschillen. Maar hallo, elke niet-westerse bevolkingsgroep heeft te maken met cultuurverschillen. Maar de meeste bevolkingsgroepen in Nederland kunnen zich wel gewoon normaal gedragen zonder al te grote problemen. Blijkbaar kan een groot deel van de Marokkanen niet omgaan met de cultuurverschillen. Turken bijv. hebben ook cultuurverschillen, maar onder Turkse jongens heb je echt niet zo groot deel dat geen manieren kent, geen beschaving kent, zich als brutale apen gedraagt etc.
De oorzaak ligt bij die kutmarokkanen zelf. Maar zelfs dat, zelfs dat, is te moeilijk om te erkennen voor bepaalde politieke partijen in dit land. Die partijen leggen de oorzaak telkens weer bij andere dingen, behalve bij die kutmarokkanen zelf.
Moet ik soms het woord 'fascisme' voor je googlen? Zienswijze wil een overheid die als straf burgers in elkaar mept, zoals in, bijvoorbeeld, Iran. Hoe zou jij dat noemen?quote:
Joh, leuter toch niet zo. Je hebt toch ook geen moeite mee als de ME met gummiknuppels inhakt op demonstranten of zijn die kut-marokkanen iets speciaals dat ze voor hun misdragingen beloond moeten worden zoals al decennia gebeurt?quote:Op vrijdag 24 april 2009 08:12 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Moet ik soms het woord 'fascisme' voor je googlen? Zienswijze wil een overheid die als straf burgers in elkaar mept, zoals in, bijvoorbeeld, Iran. Hoe zou jij dat noemen?
Flikker een end op manquote:Op donderdag 23 april 2009 23:29 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Weet je wat misschien nog wel het allerergste is? Mensen die de mond vol hebben met racisme, discriminatie etc. Dat zijn de mensen die het verpesten, die stemming creeeren, die Mocro'tjes in de slachtoffer-rol weten te duwen en maar-al-te-graag de portemonnee willen trekken.
Wat denk je wat de -welwillende- Marokkaan erover te zeggen heeft? Oprotten met racisme, flikker ze er alsjeblieft morgen nog uit.
Nederlanders zijn helemaal niet racistisch. Nederlanders zijn hartstikke tolerant en maar al te blij met een Marokkaans voetbalmaatje of collega. Ik durf mijn beide handen ervoor in het vuur te steken, dat racisme -zoals geopperd door linkse hoek- helemaal niet bestaat in dit land.
Op Fok hebben we er daar van ook een aantal.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:15 schreef Zienswijze het volgende:
Overigens zijn er ook goede marokkanen die constant het gedrag van die kutmarokkanen lopen goed te praten, met hen heb ik daarom een stuk minder medelijden.
Ja ik denk het ook!quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:46 schreef PDOA het volgende:
Die brada's hebben niks gedaan, ze werden uitgescholden door die kk-kaas en z'n snol. Zij gingen alleen maar verhaal halen maar die fakka begon gelijk te duwen en te trekken.
Whatever. Waarschijnlijk keken die man en vrouw de Marokkaanse jongeren wel boos aan. Om je eer te bewaren moet je er dan wel op los rossen natuurlijkquote:Op vrijdag 24 april 2009 09:46 schreef PDOA het volgende:
Die brada's hebben niks gedaan, ze werden uitgescholden door die kk-kaas en z'n snol. Zij gingen alleen maar verhaal halen maar die fakka begon gelijk te duwen en te trekken.
Dat jullie kazen nou te angstig zijn om elkaar een helpende hand te geven wanneer iemand wordt lastig gevallen. Ons volk laat zien dat wij allen broeders zijn en elkaar moeten helpen ipv een individu die je moet negeren. Daar kunnen jullie schijtlijsters nog wat van leren.quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:17 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Whatever. Waarschijnlijk keken die man en vrouw de Marokkaanse jongeren wel boos aan. Om je eer te bewaren moet je er dan wel op los rossen natuurlijk.
Wij hebben daar gewoon andere, beschaafdere methoden voor. Als één van 'onze' individuen door anti-kazen wordt lastig gevallen, kiezen we er nog voor om dat te negeren. Maar naarmate het er meer worden, wordt de roep steeds sterker en de politieke druk steeds groter om dit primitieve duivelsgebroed voorgoed uit onze samenleving te verwijderen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:09 schreef PDOA het volgende:
[..]
Dat jullie kazen nou te angstig zijn om elkaar een helpende hand te geven wanneer iemand wordt lastig gevallen. Ons volk laat zien dat wij allen broeders zijn en elkaar moeten helpen ipv een individu die je moet negeren. Daar kunnen jullie schijtlijsters nog wat van leren.
Hier doelde ik nou op met "twee kanten van dezelfde munt".quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wij hebben daar gewoon andere, beschaafdere methoden voor. Als één van 'onze' individuen door anti-kazen wordt lastig gevallen, kiezen we er nog voor om dat te negeren. Maar naarmate het er meer worden, wordt de roep steeds sterker en de politieke druk steeds groter om dit primitieve duivelsgebroed voorgoed uit onze samenleving te verwijderen.
Niks mis met die post heur. Het zit in je hoofd.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hier doelde ik nou op met "twee kanten van dezelfde munt".
Dit ook?quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Niks mis met die post heur. Het zit in je hoofd.
quote:Op woensdag 1 april 2009 12:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als dit zo doorgaat mag jij op een gegeven moment niet meer in Nederland leven en worden al je bezittingen afgepakt. Misschien verdwijn je zelfs wel in een werkkamp, samen met je hele familie. Vind je dat leuk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is natuurlijk in het geheel niet waar. Oké, als er wat te matten valt ogenschijnlijk wel, maar als er vanuit de samenleving een beroep wordt gedaan op de Marokkaanse gemeenschap om de sociale controle serieus te nemen dan wordt dit als volstrekt ongepast geacht omdat men zich niet verantwoordelijk voelt voor het gedrag van anderen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:09 schreef PDOA het volgende:
[..]
Dat jullie kazen nou te angstig zijn om elkaar een helpende hand te geven wanneer iemand wordt lastig gevallen. Ons volk laat zien dat wij allen broeders zijn en elkaar moeten helpen ipv een individu die je moet negeren. Daar kunnen jullie schijtlijsters nog wat van leren.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:25 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit ook?
[..]Dat ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat bedoel je nu eigenlijk te suggereren? Dat ik hier 'etnische zuiveringen' zou propageren? Lees het dan nog maar eens goed, woord na woord. Maar dan een keer zonder bij voorbaat al in de welbekende islamitische slachtofferkramp te schieten.
Nergens roep ik op tot etnische zuivering. Voor zover ik dat volgens jou wel zou doen, speelt dat zich volledig in jouw hoofd af.Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:25 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit ook?
[..]Ik weet niet waarom mijn reply precies is verwijderd, maar kennelijk heeft Lemmeb toch wel degelijk racistische trekjes en nazi-ideeen, getuige deze quote in het bericht ven Meh7. De kaas die mijn bericht heeft verwijderd waarschijnlijk ook. Vrijheid van meningsuiting is tenslotte relatief hier op FOK!.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welk bericht van jou is verwijderd? Ik heb niks gezien.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:34 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom mijn reply precies is verwijderd, maar kennelijk heeft Lemmeb toch wel degelijk racistische trekjes en nazi-ideeen, getuige deze quote in het bericht ven Meh7. De kaas die mijn bericht heeft verwijderd waarschijnlijk ook. Vrijheid van meningsuiting is tenslotte relatief hier op FOK!.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:34 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom mijn reply precies is verwijderd, maar kennelijk heeft Lemmeb toch wel degelijk racistische trekjes en nazi-ideeen, getuige deze quote in het bericht ven Meh7. De kaas die mijn bericht heeft verwijderd waarschijnlijk ook. Vrijheid van meningsuiting is tenslotte relatief hier op FOK!.
Hoe treffend wil je het cultuurverschil hebben?quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:09 schreef PDOA het volgende:
[..]
De quote van Meh is al enkele keren behandeld. Ook in FB, dat jij daar direct over oordeelt, zonder te kijken wat daar over gezegd is of in welke context dat gezegd is, zegt al genoeg over jezelf. Net zoals dat dat genoeg zegt over de quoteverzamelaar zelf die ze maar wat graag inlijst en bookmarkt.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:34 schreef PDOA het volgende:
[..]
Zulk gedrag laat zich het best omschrijven als populisme en/of demagogie.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:58 schreef thewishmaster het volgende:
Ik word er moe van dat een user als Lemmeb, die terecht kritisch is over het zoveelste incident met allochtonen, weer wordt weggezet als een racist of nazi. Dat zegt veel over de allochtone medemens die ieder incident bagatalliseert.
Een serie incidenten beoordelen als een maatschappelijk probleem hoeft niet populistisch te zijn, bovendien is het een stap te ver om iemand dan een nazi te noemen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zulk gedrag laat zich het best omschrijven als populisme en/of demagogie.
Je begrijpt me niet. Het te pas en te onpas schermen met begrippen zoals fascisme, racisme en associaties van de Tweede Wereldoorlog dát is juist populisme en demagogie.quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:13 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Een serie incidenten beoordelen als een maatschappelijk probleem hoeft niet populistisch te zijn, bovendien is het een stap te ver om iemand dan een nazi te noemen.
Dan blijken we dus op één lijn te zittenquote:Op vrijdag 24 april 2009 13:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet. Het te pas en te onpas schermen met begrippen zoals fascisme, racisme en associaties van de Tweede Wereldoorlog dát is juist populisme en demagogie.
Te pas en te onpas ja, maar daar is bij Lemmeb geen sprake van. Als iets zo is, snap ik niet waarom je dat niet direct in zijn gezicht zou mogen zeggen. Als iemand een terrorist is, noem je die persoon een terrorist, een nazi is een nazi en een racist is een racist. Veel mooier kunnen we het niet maken, juist daar waren we vanaf gestapt toch, dat politiek correcte, erom heen dansen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet. Het te pas en te onpas schermen met begrippen zoals fascisme, racisme en associaties van de Tweede Wereldoorlog dát is juist populisme en demagogie.
Ja kijk dat bedoel ik nou. Nederland probeert telkens weer op een lieve en beschaafde manier de kutmarokkanen tot orde te roepen. Bijv dit:quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk in het geheel niet waar. Oké, als er wat te matten valt ogenschijnlijk wel, maar als er vanuit de samenleving een beroep wordt gedaan op de Marokkaanse gemeenschap om de sociale controle serieus te nemen dan wordt dit als volstrekt ongepast geacht omdat men zich niet verantwoordelijk voelt voor het gedrag van anderen.
DAT WERKT NIET!!! Die kutmarokkanen kennen geen beschaving als ze buiten zijn. Daarom werken beschaafde manieren niet bij hen. Die kutmarokkanen gedragen zich als wilde dieren die in de jungle leven. Daarom moet je hen ook als wilde dieren behandelen. Dat is de taal die zij verstaan. Bij hen is de sterkste de baas. Jij, als overheid, moet ervoor zorgen dat je de sterkste bent. Dat je sterk-zijn uitstraalt. Dat je een imago van sterk-zijn hebt. En de overheid moet niet de pussy-maatregelen uitstralen waardoor de overheid als een zwak mietje wordt beschouwd door die kutmarokkaantjes.quote:maar als er vanuit de samenleving een beroep wordt gedaan op de Marokkaanse gemeenschap om de sociale controle serieus te nemen
Mooie gedachte. Maar enig idee dat er ook mensen zijn die zich niets van deze beschaving aantrekken? En die schijt hebben aan een burgelijke beschaving waarin alles met woorden wordt opgelost?quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:40 schreef Py het volgende:
[..]
Hoe treffend wil je het cultuurverschil hebben?
Het merendeel in onze samenleving vindt dat de rede dan verdwijnt en dit uiteindelijk alleen maar leidt tot veldslagen of onderdrukking van de fysiek zwakkere door de fysiek sterkere. Het recht van de grootste bek en het mes. Terwijl wij hier met elkaar vinden dat er voor iedereen een plekje in deze samenleving moet zijn. Als er een conflict is kan je in het heetst van de strijd hele volksstammen erbij slepen en je gelijk proberen te halen met de vuist. Zo ontstaan eeuwig voortdurende vetes. Die angel hebben wij uit onze samenleving willen halen en hebben we afgesproken dat er onderwerpen zijn waar we het over eens zijn dat we het er niet over eens zijn.
Dus hebben we in deze samenleving een rechtssyteem om wat ordelijk proberen samen te leven en conflicten niet op straat te laten escaleren. En die geweld verbied. Dat heeft niets met laf te maken, maar met gezond verstand redeneren dat elkaar de hersens inslaan het vreedzaam samenleven niet bevorderd.
Over die verschillen tussen mensen, daar maken we dan grapjes over naar elkaar en proberen we elkaars eigenaardigheden een beetje te bespotten. En zo hebben we een manier gevonden waarop mensen met verschillende levensovertuigingen met elkaar samen kunnen leven.
Maarja, dan moet wel iedereen dat systeem een beetje accepteren en volgens de spelregels meespelen. Als er dan een groep is die denkt dat ze met hun eigen systeem hun recht kunnen halen, dan wordt het samenleven niet meer volgens de algemeen geaccepteerde regels gespeeld. Logisch dat de rest van de samenleving protesteert tegen dat groepje wat de algemene spelregels aan de kant sodemieterd en met geweld zijn zin probeert te krijgen.
Helaas wel ja. Het probleem ligt ook bij die 2 groepen (en de Antilianen).quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:12 schreef hverburg84 het volgende:
de marokkanen en moslims in het algemeen helpen hem al gratis aan een spetterende overwinning
Ja daar gaat mijn post zo ongeveer in zijn geheel over.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mooie gedachte. Maar enig idee dat er ook mensen zijn die zich niets van deze beschaving aantrekken? En die schijt hebben aan een burgelijke beschaving waarin alles met woorden wordt opgelost?
Nee, zeg ik ook niet. Men hoeft niet ons hele systeem hier overboord te gooien. Ik heb het - het afranselen van straatcrimineeltjes uit de straatcultuur - over een extra maatregel die erbij komt.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:20 schreef Py het volgende:
Alleen dat wil niet zeggen dat wij dan gelijk ons systeem overboord moeten kieperen om hetzelfde als zij te gaan doen en er op los te gaan rammen om onze zin te krijgen.
Dan ga je datgene doen waarvan je juist wilt dat de ander daarmee ophoudt. Met intimidatie en geweld je zin krijgen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, zeg ik ook niet. Men hoeft niet ons hele systeem hier overboord te gooien. Ik heb het - het afranselen van straatcrimineeltjes uit de straatcultuur - over een extra maatregel die erbij komt.
Maar in je sig heb je wel staan dat straatcoaches moeten verdwijnen. Je wil wel spreken in een taal die ze verstaan, maar je denkt dat dat alleen maar geweld kan zijn? Natuurlijk is er een harde kern die naar niemand luisteren en die niet meer te redden zijn, die moet je gewoon aanpakken. Die gasten moeten weg uit hun buurt, in de bak, onder toezicht. Maar om iedereen die op straat hangt nou gelijk af te laten maken door de ME gaat te ver.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, zeg ik ook niet. Men hoeft niet ons hele systeem hier overboord te gooien. Ik heb het - het afranselen van straatcrimineeltjes uit de straatcultuur - over een extra maatregel die erbij komt.
het afranselen en meppen is niet zomaar uit de lucht komen vallen bij mij. Ik weet hoe de straatcultuur in elkaar zit. Daarom kies ik voor meppen van dat tuig. Respect krijg je niet, respect moet je afdwingen. Voor een kickbokser hebben ze wel respect, voor een lief onschuldig mevrouwtje die ze sussend verteld dat je geen oude vrouwen mag beroven, hebben ze geen respect.
Nee, een ontvoerder en kidnapper opsluiten in een gevangenis is niet "datgene doen waarvan je juist wilt dat de ander daarmee ophoudt".quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:29 schreef Py het volgende:
[..]
Dan ga je datgene doen waarvan je juist wilt dat de ander daarmee ophoudt. Met intimidatie en geweld je zin krijgen.
Het probleem met straatcoaches om de overlast van bijv. Marokkaanse straatongens aan te pakken, is dat de meeste straatcoaches van Marokkaanse (of allochtone) afkomst zijn. Naar hen (de straatcoaches) luisteren ze meestal wel. Maar als een politieagent of een Nederlandse voorbijgangere hetzelfde zegt, luisteren ze niet en geven ze vaak een grote mond meteen terug. Wat is dan het probleem? Het probleem is dat die jongens zich wel KUNNEN gedragen, alleen doen ze het niet als ze buiten zijn. Erbij komt kijken is dat ze geen respect hebben voor normale burgers. Als een Nederlander wat zegt over hun wangedrag geven ze een grote mond. Houdt in dat ze geen respect hebben. Het enige respect wat ze kunnnen opbrengen is als iemand van hun eigen volk (een marokkaanse straatcoach bijv.) hen op hun gedrag wijst. M.a.w. naar een nederlander luisteren ze niet, maar naar een marokkaan luisteren ze wel omdat dat hun eigen volk is. Dat is het probleem. En dat probleem moet je aanpakken.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:48 schreef Meh7 het volgende:
Maar in je sig heb je wel staan dat straatcoaches moeten verdwijnen.
Kijk, als je mensen gaat beroven en winkels gaat overvallen, verdien je geen respect naar mijn mening. Dan heb je je credits verspeeld bij mij.quote:Je wil wel spreken in een taal die ze verstaan, maar je denkt dat dat alleen maar geweld kan zijn? Natuurlijk is er een harde kern die naar niemand luisteren en die niet meer te redden zijn, die moet je gewoon aanpakken. Die gasten moeten weg uit hun buurt, in de bak, onder toezicht.
Hey ten eerste ik heb nooit gezegd dat iedereen die op straat hangt dat die door de ME moeten worden afgemaakt. Ik heb het telkens over stelselmatig overlastgevende en criminele jongetjes (uit de straatcultuur) gehad.quote:Maar om iedereen die op straat hangt nou gelijk af te laten maken door de ME gaat te ver.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:29 schreef Py het volgende:
[..]
Dan ga je datgene doen waarvan je juist wilt dat de ander daarmee ophoudt. Met intimidatie en geweld je zin krijgen.
Het punt is dat hier die Marokkaanse tuigjongeren de agressor zijn, en niet de politie. De politie reageert alleen op de agressie van dit tuig. Maar dat simpele concept schijn jij maar niet te kunnen bevatten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:47 schreef Meh7 het volgende:
Maar hoe ga je respect bij hen kweken als ze in elkaar geslagen worden door blanke agenten? Denk je dat ze dan meer respect gaan krijgen of ze zich juist meer gaan afzetten? Rodney King taferelen krijg je dan. Sowieso kan je de VS wel als vergelijkingsmateriaal gebruiken omdat het daar een stuk langer speelt. Ook de Franse banlieus en de rellen kan je naar kijken. Steeds als de politie hard heeft opgetreden, heb je een sterke tegenreactie gekregen.
Een ontvoerder wordt toch niet op last van de rechter ontvoerd omdat hij iemand heeft ontvoerd?quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:12 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nee, een ontvoerder en kidnapper opsluiten in een gevangenis is niet "datgene doen waarvan je juist wilt dat de ander daarmee ophoudt".
Jouw opmerking snijdt dus geen hout.
Ik snap absoluut je frustratie. Maar ik ben het in dit geval met Meh7 eens. Je komt dan in een vicieuze cirkel terecht die alleen maar naar beneden gaat.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:51 schreef Zienswijze het volgende:
Het is waar dat als een kickbokser van marokkaanse komaf ze mept, dat ze daarna nooit meer iets tegen die kickbokser van marokkaanse komaf durven te doen.
Echter, als een paar Nederlandse agenten of burgersze in elkaar mept, dan gaan ze zich nog meer als apen gedragen en nog meer haat kweken tegen die nederlandse agenten of burgers.
Het probleem dan ook is dat ze geen respect voor de autoriteiten hebben. Dat moet je aanpakken. Voor mijn part neem je die jongens gewoon apart en sla je ze net zo lang in elkaar totdat ze weten dat ze respect moeten tonen tegenover de autoriteiten. Cursusje respect behandelen kan er ook bij. Voor mijn part sla ze 6 weken achter elkaar elke dag in elkaar net zolang totdat ze het woordje respect en beschaving kennen.
Ja ik snap wat je bedoelt. Geweld veroorzaakt nog meer geweld bedoel je zeker toch? Is waar, als er geen respect is voor de tegenstander. Het is eigenlijk net als een vechtsport.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:55 schreef Py het volgende:
[..]
Ik snap absoluut je frustratie. Maar ik ben het in dit geval met Meh7 eens. Je komt dan in een vicieuze cirkel terecht die alleen maar naar beneden gaat.
in frankrijk hebben ze niet geschoten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:47 schreef Meh7 het volgende:
Maar hoe ga je respect bij hen kweken als ze in elkaar geslagen worden door blanke agenten? Denk je dat ze dan meer respect gaan krijgen of ze zich juist meer gaan afzetten? Rodney King taferelen krijg je dan. Sowieso kan je de VS wel als vergelijkingsmateriaal gebruiken omdat het daar een stuk langer speelt. Ook de Franse banlieus en de rellen kan je naar kijken. Steeds als de politie hard heeft opgetreden, heb je een sterke tegenreactie gekregen.
Nee je maakt een denkfoutquote:Op vrijdag 24 april 2009 18:49 schreef Py het volgende:
het geval van de structureel-overlast-veroorzakende-Marokkanen wil Zienswijze bewust ons rechtssyteem uitbreiden met lijfstraffen en gelijke munt terugbetalen, omdat dat het enige is waar die gasten naar zouden luisteren.
Ja dat 16-jarige Marokkanen zich afzetten tegen de maatschappij en alles wat dat vertegenwoordigd, vind ik niet vreemd. Ten eerste zijn het pubers, afzetten is de norm. Ten tweede hebben de meeste totaal ontheemde en gedesillusioneerde ouders die 20 jaar geleden voor domme stinkturk werd uitgemaakt en niet meer dan onze vuilnisbakken mocht legen. En dat met hun cultuur van trots en eer.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het probleem met straatcoaches om de overlast van bijv. Marokkaanse straatongens aan te pakken, is dat de meeste straatcoaches van Marokkaanse (of allochtone) afkomst zijn. Naar hen (de straatcoaches) luisteren ze meestal wel. Maar als een politieagent of een Nederlandse voorbijgangere hetzelfde zegt, luisteren ze niet en geven ze vaak een grote mond meteen terug.
Het probleem is dat dit gedrag een gevolg is van allerlei verschillende oorzaken bij elkaar opgeteld. Dit gedrag eruit slaan is een korte termijn oplossing, wat de oorzaken en frustraties alleen maar meer voedt en er later dubbel zo hard weer uitkomen en de problemen nog groter worden.quote:Wat is dan het probleem? Het probleem is dat die jongens zich wel KUNNEN gedragen, alleen doen ze het niet als ze buiten zijn. Erbij komt kijken is dat ze geen respect hebben voor normale burgers. Als een Nederlander wat zegt over hun wangedrag geven ze een grote mond. Houdt in dat ze geen respect hebben. Het enige respect wat ze kunnnen opbrengen is als iemand van hun eigen volk (een marokkaanse straatcoach bijv.) hen op hun gedrag wijst. M.a.w. naar een nederlander luisteren ze niet, maar naar een marokkaan luisteren ze wel omdat dat hun eigen volk is. Dat is het probleem. En dat probleem moet je aanpakken.
Jij hebt nogal een hoge verwachting van puberende vmbo'ers.quote:Verder, het zijn geen kleine kinderen meer. Als ze zich misdragen hebben ze geen lieve straatcoach nodig die ze ff op een lieve manier vertelt dat ze dat niet mogen doen. Zo ga je met kinderen van 5 jaar om ja. Van jongemannen van 16 a 17 jaar verwacht je gewoon dat ze zich gedragen. Kunnen ze dat niet, dan gaan we niet op een kleutermanier ze lief met snoepjes en thee vragen of ze zich misschien zouden kunnen gedragen.
[..]
Uiteraard. Daar zijn we het over eens.quote:Kijk, als je mensen gaat beroven en winkels gaat overvallen, verdien je geen respect naar mijn mening. Dan heb je je credits verspeeld bij mij.
Sja als het van die nette brave burgers waren, dan hoeven er ook geen signalen afgegeven te worden.quote:Verder: je kan hen in hun "eigen" taal aanpakken. Zij hanteren de leus: respect krijg je niet, respect moet je afdwingen. Diezelfde leus moet je ook op hen projecteren: jongens, respect krijg je niet, respect moet je afdwingen. M.a.w. als je mensen gaat beroven en winkels gaat overvallen, krijg je geen respect van de maatschappij. Gedraag je je echter als een gewone normale burger, dan krijg je wel respect en kunnen we met elkaar praten over je problemen. Hiermee geef je een duidelijk signaal af aan de jongeren tot hoever ze kunnen gaan. En dat men wel bereid is om met hen te praten, mits zij zich gewoon als een normale burger gedragen.
[..]
quote:Hey ten eerste ik heb nooit gezegd dat iedereen die op straat hangt dat die door de ME moeten worden afgemaakt. Ik heb het telkens over stelselmatig overlastgevende en criminele jongetjes (uit de straatcultuur) gehad.
Ik heb er geen moeite mee als de ME wapenknuppels inzet nee. Het zal je misschien verbazen, maar ik heb er zelfs geen moeite mee als de ME vuurwapens inzet. Echter wel één voorwaarde:quote:Op vrijdag 24 april 2009 08:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Joh, leuter toch niet zo. Je hebt toch ook geen moeite mee als de ME met gummiknuppels inhakt op demonstranten of zijn die kut-marokkanen iets speciaals dat ze voor hun misdragingen beloond moeten worden zoals al decennia gebeurt?
In deze topic gaat het over KUT-MAROKKANEN en niet over heel marokko of de complete gemeenschappen.
Nederlanders veroorzaken geen problemen voor andere mensen? Wat is dat toch, om alleen maar te focussen op groepen waar zo min mogelijk mensen 'bij' horen?quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Het probleem ligt ook bij die 2 groepen (en de Antilianen).
Volgens mij heb je hier overheen gelezen:quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:19 schreef Py het volgende:
[..]
Ja dat 16-jarige Marokkanen zich afzetten tegen de maatschappij en alles wat dat vertegenwoordigd, vind ik niet vreemd. Ten eerste zijn het pubers, afzetten is de norm. Ten tweede hebben de meeste totaal ontheemde en gedesillusioneerde ouders die 20 jaar geleden voor domme stinkturk werd uitgemaakt en niet meer dan onze vuilnisbakken mocht legen. En dat met hun cultuur van trots en eer.
[..]
Het probleem is dat dit gedrag een gevolg is van allerlei verschillende oorzaken bij elkaar opgeteld. Dit gedrag eruit slaan is een korte termijn oplossing, wat de oorzaken en frustraties alleen maar meer voedt en er later dubbel zo hard weer uitkomen en de problemen nog groter worden.
Ze hebben geen respect voor autoriteiten. Alleen als het iemand van hun eigen volk is, luisteren ze wel. Als het een Nederlander is o.i.d. dan luisteren ze meestal niet. En dat heeft niks te maken met frustraties. Dat is gewoon puur geen respect hebben voor andere mensen.quote:Het probleem met straatcoaches om de overlast van bijv. Marokkaanse straatongens aan te pakken, is dat de meeste straatcoaches van Marokkaanse (of allochtone) afkomst zijn. Naar hen (de straatcoaches) luisteren ze meestal wel. Maar als een politieagent of een Nederlandse voorbijgangere hetzelfde zegt, luisteren ze niet en geven ze vaak een grote mond meteen terug.
Waarom kunnen de meeste pubers zich wel gedragen? Waarom heb je niet zo'n relatief hoog deel losgeslagen jongens / pubers bij andere bevolkingsgroepen? Waarom kunnen de meeste Nederlandse, Chinese, Iraanse, Afghaanse, Turkse jongens zich wel gedragen? Veel Turken zijn ook gehaald om hier het vuile werk op te knappen....maar zitten we nu met een groot probleem van jonge Turkse raddraaiers die de boel lopen te verkloten op straat? Nee.quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:19 schreef Py het volgende:
Jij hebt nogal een hoge verwachting van puberende vmbo'ers.
Copy/paste uit m'n vorige post:quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:39 schreef Bowlingbal het volgende:
Herhalend: waar ik wel een probleem mee heb is dat users als Zienswijze voorstellen om mensen te meppen ná veroordeling, als straf. Zoiets vind ik absoluut ontoelaatbaar en niet proportioneel. Ik dacht dat we het tijdperk van lijfstraffen voorbij waren.
Daarom vind ik het meppen van zulke straatjongens kunnen.quote:Waar ik het afranselen van de daders vandaan hebt, is de straatcultuur waarin veel Marokkaanse en Antiliaanse straatjongens in verkeren. In de staatcultuur heerst het recht van de sterkste. De taal van geweld heerst daar. De taal van de grond mond heerst daar. Pak ze daarom in hun eigen taal aan. Dan gaan ze respect naar jou toe tonen.
Genoeg pubers kunnen zich niet gedragen. Ik ben opgegroeid in een volksbuurt. Geloof me, als je maar met genoeg bij elkaar bent en er hoeft maar een aanleiding te zijn dan ontploffen de hormonen. Ik heb ook gezien dat de wijkagent een paar beuken op zijn ogen kreeg van het grootste haantje van de buurt. En dan spreek ik over eind jaren '80. En die wijk was toen 95% wit, waar hij nu 50% allochtoon is (en vorige week nog iemand is doodgeschoten in een Marokkanenrel). Niets nieuws onder de zon.quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom kunnen de meeste pubers zich wel gedragen? Waarom heb je niet zo'n relatief hoog deel losgeslagen jongens / pubers bij andere bevolkingsgroepen? Waarom kunnen de meeste Nederlandse, Chinese, Iraanse, Afghaanse, Turkse jongens zich wel gedragen? Veel Turken zijn ook gehaald om hier het vuile werk op te knappen....maar zitten we nu met een groot probleem van jonge Turkse raddraaiers die de boel lopen te verkloten op straat? Nee.
Er is meer aan de hand dan alleen cultuurverschillen, sociaal-economische achtergrond, leven in grote gezinnen....en zolang mensen dat niet willen inzien, zal de Marokkaanse jeugdproblematiek alsmaar groter worden.
Wederom sociologenprietpraat. Dit tuig is al ver voor de tijd dat ze niet meer leerplichtig zijn ontspoord, dan hebben ze nog nooit te maken gehad met een afwijzing voor een baan. En het is overigens ook allang bekend dat die types die veel geweld gebruiken nu juist geen laag 'eigenbeeld' hebben., maar integendeel juist een enorm ego.quote:Op zaterdag 25 april 2009 00:14 schreef Py het volgende:
[..]
Genoeg pubers kunnen zich niet gedragen. Ik ben opgegroeid in een volksbuurt. Geloof me, als je maar met genoeg bij elkaar bent en er hoeft maar een aanleiding te zijn dan ontploffen de hormonen. Ik heb ook gezien dat de wijkagent een paar beuken op zijn ogen kreeg van het grootste haantje van de buurt. En dan spreek ik over eind jaren '80. En die wijk was toen 95% wit, waar hij nu 50% allochtoon is (en vorige week nog iemand is doodgeschoten in een Marokkanenrel). Niets nieuws onder de zon.
Juist die combinatie die jij noemt van cultuur, sociaal-economisch, religie, .. en al die dingen die bepalen wat voor soort opvoeding je krijgt, wat je normen en waarden zijn, en hoe je je dus gedraagt, resulteren uiteindelijk in een bepaalde kijk op de wereld. En een Turk is geen Marokkaan.
Bij die groepen Marokkanen waar het nu mis gaat heeft die mix van factoren geleid tot een groot eergevoel in combinatie met een laag eigenbeeld. Ze komen uit een redelijk introverte, eenvoudige, (voor de man) weinigeisende omgeving en willen hun plek in de maatschappij innemen. Die maatschappij is zeer competatief en veeleisend. Je moet bling-bling hebben, status. Je gaat elk jaar op vakantie naar huis en daar willen ze je nieuwe auto zien die je natuurlijk als rijke westerling hebt. Ze hebben geen succesvolle familieleden in de maatschappij om een voorbeeld aan te nemen. Geen netwerk. Geen kruiwagen. Ze krijgen te maken met afwijzing en wantrouwen. De mindere baantjes. Meer teleurstelling dan succes. En dat een paar generaties achter elkaar. De derde generatie wordt bij voorbaat al ontmoedigd door de teleurstellingen van de votige generatie. En gaat zich als ie 15 is, net als elke gast van 15, afzetten tegen de maatschappij. Gevoed met de frustraties van hun omgeving vinden sommigen de radicale islam, anderen raken op straat. De meelopers sluiten aan en ze zijn met twintig man.
En nu zijn ze 'king of the street', de schrik van stelletjes en bejaarden en ambulancebroeders. Bij je aanhouding vecht je tot in de politie-auto. Eervol ten onder. De zelfde dag weer vrij. Hun broertjes zien dat weer. En vinden ze onwijs stoer. En die beginnen waar de ouderen ophouden. En zo is die straatcultuur ontstaan.
De ergste moet je eruit pikken. Een paar voorbeelden stellen en de rest zit zo weer in hun hok. En dan een paar kansen geven. Straatcoaches erop en opbouwen. Dat vind ik dan een betere aanpak dan erop los meppen.
Hallo, dat je bling-bling moet hebben komt door de straatcultuur hoor. Bling-bling heeft niks met de marokkaanse cultuur te maken.quote:Op zaterdag 25 april 2009 00:14 schreef Py het volgende:
[..]
Genoeg pubers kunnen zich niet gedragen. Ik ben opgegroeid in een volksbuurt. Geloof me, als je maar met genoeg bij elkaar bent en er hoeft maar een aanleiding te zijn dan ontploffen de hormonen. Ik heb ook gezien dat de wijkagent een paar beuken op zijn ogen kreeg van het grootste haantje van de buurt. En dan spreek ik over eind jaren '80. En die wijk was toen 95% wit, waar hij nu 50% allochtoon is (en vorige week nog iemand is doodgeschoten in een Marokkanenrel). Niets nieuws onder de zon.
Juist die combinatie die jij noemt van cultuur, sociaal-economisch, religie, .. en al die dingen die bepalen wat voor soort opvoeding je krijgt, wat je normen en waarden zijn, en hoe je je dus gedraagt, resulteren uiteindelijk in een bepaalde kijk op de wereld. En een Turk is geen Marokkaan.
[quote]Bij die groepen Marokkanen waar het nu mis gaat heeft die mix van factoren geleid tot een groot eergevoel in combinatie met een laag eigenbeeld. Ze komen uit een redelijk introverte, eenvoudige, (voor de man) weinigeisende omgeving en willen hun plek in de maatschappij innemen. Die maatschappij is zeer competatief en veeleisend. Je moet bling-bling hebben, status. Je gaat elk jaar op vakantie naar huis en daar willen ze je nieuwe auto zien die je natuurlijk als rijke westerling hebt. Ze hebben geen succesvolle familieleden in de maatschappij om een voorbeeld aan te nemen. Geen netwerk. Geen kruiwagen. Ze krijgen te maken met afwijzing en wantrouwen. De mindere baantjes. Meer teleurstelling dan succes. En dat een paar generaties achter elkaar. De derde generatie wordt bij voorbaat al ontmoedigd door de teleurstellingen van de votige generatie. En gaat zich als ie 15 is, net als elke gast van 15, afzetten tegen de maatschappij. Gevoed met de frustraties van hun omgeving vinden sommigen de radicale islam, anderen raken op straat. De meelopers sluiten aan en ze zijn met twintig man.
Nee, je slaat een stap over. Het is: als ze zichzelf zien mislukken, gaan ze zich verdiepen in hun geloof de islam. De islamitische samenleving / de islam verschilt erg met elke niet-islamitische samenleving. Hoe dieper ze zich in hun geloof gaan verdiepen, hoe dieper ze in de islam gaan. Aangezien de ware islam erg verschilt met elke niet-islamitische samenleving, komt daar in sommige gevallen "de radicale islam" uit: willen ze vrouwen geen handen geven, laten ze hun baard staan en dat soort dingen.quote:Gevoed met de frustraties van hun omgeving vinden sommigen de radicale islam.
Veel Marokkaanse jongens zijn al op veel jongere leeftijd in aanraking met de straat gekomen hoor. Aangezien veel van hun ouders niet de taak van de opvoeding op zich nemen en hun kinderen al op jonge leeftijd de straat op sturen, zijn ze op jonge leeftijd al de hele dag buiten op straat. En op straat leer je geen manieren en beschaving. Op straat komen die jongens vaak in aanraking met de straatcultuur. Zie hier: op jonge leeftijd kan dat al de oorzaak zijn van dat apengedrag van die jongetjes.quote:Gevoed met de frustraties van hun omgeving vinden sommigen de radicale islam, anderen raken op straat.
Volgens mij is de straatcultuur komen overwaaien uit Amerika. De Afro-Amerikanen en latino's daar verkeren in de straatcultuur. Ze maken rapmuziek waarin de straatcultuur en geweld wordt verheerlijkt. Rapmuziek is nou eenmaal populair bij allochtonen in Nederland. Via die wegen is de straatcultuur in Nederland gekomen. In raps wordt vaak gerapt over outlaws. Outlaws zijn mensen die uit die buiten de maatschappij vallen. Relatief veel Marokkanen en Antilianen hebben ZELF zichzelf als outlaw beschouwd. Een outlaw zijn wordt als stoer gezien. Schijt hebben aan de maatschappij, schijt hebben aan ' het systeem' (=leren, studeren, werken, diploma's behalen). In raps wordt snel geld verdienen verheerlijkt. Die straatjongens hebben daarom geen zin om te leren en te werken. Ze willen snel geld verdienen. En dan kom je meestal al gauw in de (kleine) criminaliteit terecht. Dat is wat er speelt onder relatief veel Marokkaanse en Antiliaanse jongeren.quote:En nu zijn ze 'king of the street', de schrik van stelletjes en bejaarden en ambulancebroeders. Bij je aanhouding vecht je tot in de politie-auto. Eervol ten onder. De zelfde dag weer vrij. Hun broertjes zien dat weer. En vinden ze onwijs stoer. En die beginnen waar de ouderen ophouden. En zo is die straatcultuur ontstaan.
Een overheid die burgers mept als straf zie ik niet meer als overheid, maar als een crimineel op een plek waar hij niet dient te zijn. Het meppen van veroordeelden maakt mijn inziens de hele overheid onrechtvaardig.quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Copy/paste uit m'n vorige post:
[..]
Daarom vind ik het meppen van zulke straatjongens kunnen.
Ik hoef geen overheid die puur gericht is om de eer van 'een beschaving zonder harde maatregelen' hoog te houden. Ik wil een overheid die gericht is op het aanpakken van problemen in de maatschappij.
Het grappige is juist dat er allerlei niet onderbouwd sociologisch en cultureel geprietpraat bijgehaald wordt om het meppen van veroordeelden door de overheid goed te keuren.quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:25 schreef huhggh het volgende:
@Zienswijze: mee eens.
Helaas wordt er nog steeds een heleboel gebagatalliseerd door er allerlei sociologisch of andere factoren erbij te betrekken die vrijwel altijd extern zijn van de daders.
Daarmee helaas die rotzooi-trappers enigszins (of geheel) ontheffen van eigen verantwoordelijkheid.
quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:43 schreef Bowlingbal het volgende:
Het gaat over verdachten, dat is heel wat anders dan veroordeelden.
Maar ik kan wel je gebruik van de definitie 'veroordeelden' downplayen, waar jij verdachten als veroordeelden beschouwt.quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:45 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Dus? Zijn de cijfers minder hard dan? De cijfers kun je echt niet downplayen. Als je een sec conclusie wilt geven: ze zijn buiten proportie verdacht bij delicten. In de strafrechtelijke keten wordt niet iedereen die opgepakt wordt veroordeeld voor een delict. Van de 100 % die opgepakt wordt, wordt uiteindelijk maar 5 % echt veroordeeld. De rest gaat penitentiaire programma's doen, of het psychologische hulpcircuit in.
Lezen buiten je slachtofferrol:quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:54 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Maar ik kan wel de definitie 'downplayen', zeker in de context waarin jij het gebruikt, waar je verdachten als veroordeelden beschouwt.
Waarom slachtofferrol? Je neemt cijfers van verdachten, en gaat ervan uit dat iedereen veroordeeld wordt of het 'hulpcircuit' ingaat. Weet je nog wat de term onschuldig betekent?quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:55 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Lezen buiten je slachtofferrol:
In de strafrechtelijke keten wordt niet iedereen die opgepakt wordt veroordeeld voor een delict.
Lid 1: Als verdachte wordt vóórdat de vervolging is aangevangen, aangemerkt degene te wiens aanzien uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan eenig strafbaar feit voortvloeit.quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:56 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waarom slachtofferrol? Je neemt cijfers van verdachten, en gaat ervan uit dat iedereen veroordeeld wordt of het 'hulpcircuit' ingaat. Weet je nog wat de term onschuldig betekent?
quote:Op zaterdag 25 april 2009 12:02 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Lid 1: Als verdachte wordt vóórdat de vervolging is aangevangen, aangemerkt degene te wiens aanzien uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan eenig strafbaar feit voortvloeit.
Lid 2: Daarna wordt als verdachte aangemerkt degene tegen wien de vervolging is gericht.
Verdachten blijken ook personen te zijn waarin de vervolging tegen is gericht. Dat percentage kan ik niet uit CBS scheiden, maar in Nederland is de rechtspraak gebaseerd op wettig en overtuigend bewijs. Soms kun je tegen vernielingsdelicten niet genoeg bewijs verzamelen, terwijl men het wel gedaan heeft. Kortom, het aantal verdachten afzetten tegen etniciteit kan een goede indicator zijn van de oververtegenwoordiging van een bepaalde groep in het strafrechtelijke circuit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |