De quote van Meh is al enkele keren behandeld. Ook in FB, dat jij daar direct over oordeelt, zonder te kijken wat daar over gezegd is of in welke context dat gezegd is, zegt al genoeg over jezelf. Net zoals dat dat genoeg zegt over de quoteverzamelaar zelf die ze maar wat graag inlijst en bookmarkt.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:34 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom mijn reply precies is verwijderd, maar kennelijk heeft Lemmeb toch wel degelijk racistische trekjes en nazi-ideeen, getuige deze quote in het bericht ven Meh7. De kaas die mijn bericht heeft verwijderd waarschijnlijk ook. Vrijheid van meningsuiting is tenslotte relatief hier op FOK!.
Zulk gedrag laat zich het best omschrijven als populisme en/of demagogie.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:58 schreef thewishmaster het volgende:
Ik word er moe van dat een user als Lemmeb, die terecht kritisch is over het zoveelste incident met allochtonen, weer wordt weggezet als een racist of nazi. Dat zegt veel over de allochtone medemens die ieder incident bagatalliseert.
Een serie incidenten beoordelen als een maatschappelijk probleem hoeft niet populistisch te zijn, bovendien is het een stap te ver om iemand dan een nazi te noemen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zulk gedrag laat zich het best omschrijven als populisme en/of demagogie.
Je begrijpt me niet. Het te pas en te onpas schermen met begrippen zoals fascisme, racisme en associaties van de Tweede Wereldoorlog dát is juist populisme en demagogie.quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:13 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Een serie incidenten beoordelen als een maatschappelijk probleem hoeft niet populistisch te zijn, bovendien is het een stap te ver om iemand dan een nazi te noemen.
Dan blijken we dus op één lijn te zittenquote:Op vrijdag 24 april 2009 13:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet. Het te pas en te onpas schermen met begrippen zoals fascisme, racisme en associaties van de Tweede Wereldoorlog dát is juist populisme en demagogie.
Te pas en te onpas ja, maar daar is bij Lemmeb geen sprake van. Als iets zo is, snap ik niet waarom je dat niet direct in zijn gezicht zou mogen zeggen. Als iemand een terrorist is, noem je die persoon een terrorist, een nazi is een nazi en een racist is een racist. Veel mooier kunnen we het niet maken, juist daar waren we vanaf gestapt toch, dat politiek correcte, erom heen dansen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet. Het te pas en te onpas schermen met begrippen zoals fascisme, racisme en associaties van de Tweede Wereldoorlog dát is juist populisme en demagogie.
Ja kijk dat bedoel ik nou. Nederland probeert telkens weer op een lieve en beschaafde manier de kutmarokkanen tot orde te roepen. Bijv dit:quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk in het geheel niet waar. Oké, als er wat te matten valt ogenschijnlijk wel, maar als er vanuit de samenleving een beroep wordt gedaan op de Marokkaanse gemeenschap om de sociale controle serieus te nemen dan wordt dit als volstrekt ongepast geacht omdat men zich niet verantwoordelijk voelt voor het gedrag van anderen.
DAT WERKT NIET!!! Die kutmarokkanen kennen geen beschaving als ze buiten zijn. Daarom werken beschaafde manieren niet bij hen. Die kutmarokkanen gedragen zich als wilde dieren die in de jungle leven. Daarom moet je hen ook als wilde dieren behandelen. Dat is de taal die zij verstaan. Bij hen is de sterkste de baas. Jij, als overheid, moet ervoor zorgen dat je de sterkste bent. Dat je sterk-zijn uitstraalt. Dat je een imago van sterk-zijn hebt. En de overheid moet niet de pussy-maatregelen uitstralen waardoor de overheid als een zwak mietje wordt beschouwd door die kutmarokkaantjes.quote:maar als er vanuit de samenleving een beroep wordt gedaan op de Marokkaanse gemeenschap om de sociale controle serieus te nemen
Mooie gedachte. Maar enig idee dat er ook mensen zijn die zich niets van deze beschaving aantrekken? En die schijt hebben aan een burgelijke beschaving waarin alles met woorden wordt opgelost?quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:40 schreef Py het volgende:
[..]
Hoe treffend wil je het cultuurverschil hebben?
Het merendeel in onze samenleving vindt dat de rede dan verdwijnt en dit uiteindelijk alleen maar leidt tot veldslagen of onderdrukking van de fysiek zwakkere door de fysiek sterkere. Het recht van de grootste bek en het mes. Terwijl wij hier met elkaar vinden dat er voor iedereen een plekje in deze samenleving moet zijn. Als er een conflict is kan je in het heetst van de strijd hele volksstammen erbij slepen en je gelijk proberen te halen met de vuist. Zo ontstaan eeuwig voortdurende vetes. Die angel hebben wij uit onze samenleving willen halen en hebben we afgesproken dat er onderwerpen zijn waar we het over eens zijn dat we het er niet over eens zijn.
Dus hebben we in deze samenleving een rechtssyteem om wat ordelijk proberen samen te leven en conflicten niet op straat te laten escaleren. En die geweld verbied. Dat heeft niets met laf te maken, maar met gezond verstand redeneren dat elkaar de hersens inslaan het vreedzaam samenleven niet bevorderd.
Over die verschillen tussen mensen, daar maken we dan grapjes over naar elkaar en proberen we elkaars eigenaardigheden een beetje te bespotten. En zo hebben we een manier gevonden waarop mensen met verschillende levensovertuigingen met elkaar samen kunnen leven.
Maarja, dan moet wel iedereen dat systeem een beetje accepteren en volgens de spelregels meespelen. Als er dan een groep is die denkt dat ze met hun eigen systeem hun recht kunnen halen, dan wordt het samenleven niet meer volgens de algemeen geaccepteerde regels gespeeld. Logisch dat de rest van de samenleving protesteert tegen dat groepje wat de algemene spelregels aan de kant sodemieterd en met geweld zijn zin probeert te krijgen.
Helaas wel ja. Het probleem ligt ook bij die 2 groepen (en de Antilianen).quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:12 schreef hverburg84 het volgende:
de marokkanen en moslims in het algemeen helpen hem al gratis aan een spetterende overwinning
Ja daar gaat mijn post zo ongeveer in zijn geheel over.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mooie gedachte. Maar enig idee dat er ook mensen zijn die zich niets van deze beschaving aantrekken? En die schijt hebben aan een burgelijke beschaving waarin alles met woorden wordt opgelost?
Nee, zeg ik ook niet. Men hoeft niet ons hele systeem hier overboord te gooien. Ik heb het - het afranselen van straatcrimineeltjes uit de straatcultuur - over een extra maatregel die erbij komt.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:20 schreef Py het volgende:
Alleen dat wil niet zeggen dat wij dan gelijk ons systeem overboord moeten kieperen om hetzelfde als zij te gaan doen en er op los te gaan rammen om onze zin te krijgen.
Dan ga je datgene doen waarvan je juist wilt dat de ander daarmee ophoudt. Met intimidatie en geweld je zin krijgen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, zeg ik ook niet. Men hoeft niet ons hele systeem hier overboord te gooien. Ik heb het - het afranselen van straatcrimineeltjes uit de straatcultuur - over een extra maatregel die erbij komt.
Maar in je sig heb je wel staan dat straatcoaches moeten verdwijnen. Je wil wel spreken in een taal die ze verstaan, maar je denkt dat dat alleen maar geweld kan zijn? Natuurlijk is er een harde kern die naar niemand luisteren en die niet meer te redden zijn, die moet je gewoon aanpakken. Die gasten moeten weg uit hun buurt, in de bak, onder toezicht. Maar om iedereen die op straat hangt nou gelijk af te laten maken door de ME gaat te ver.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, zeg ik ook niet. Men hoeft niet ons hele systeem hier overboord te gooien. Ik heb het - het afranselen van straatcrimineeltjes uit de straatcultuur - over een extra maatregel die erbij komt.
het afranselen en meppen is niet zomaar uit de lucht komen vallen bij mij. Ik weet hoe de straatcultuur in elkaar zit. Daarom kies ik voor meppen van dat tuig. Respect krijg je niet, respect moet je afdwingen. Voor een kickbokser hebben ze wel respect, voor een lief onschuldig mevrouwtje die ze sussend verteld dat je geen oude vrouwen mag beroven, hebben ze geen respect.
Nee, een ontvoerder en kidnapper opsluiten in een gevangenis is niet "datgene doen waarvan je juist wilt dat de ander daarmee ophoudt".quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:29 schreef Py het volgende:
[..]
Dan ga je datgene doen waarvan je juist wilt dat de ander daarmee ophoudt. Met intimidatie en geweld je zin krijgen.
Het probleem met straatcoaches om de overlast van bijv. Marokkaanse straatongens aan te pakken, is dat de meeste straatcoaches van Marokkaanse (of allochtone) afkomst zijn. Naar hen (de straatcoaches) luisteren ze meestal wel. Maar als een politieagent of een Nederlandse voorbijgangere hetzelfde zegt, luisteren ze niet en geven ze vaak een grote mond meteen terug. Wat is dan het probleem? Het probleem is dat die jongens zich wel KUNNEN gedragen, alleen doen ze het niet als ze buiten zijn. Erbij komt kijken is dat ze geen respect hebben voor normale burgers. Als een Nederlander wat zegt over hun wangedrag geven ze een grote mond. Houdt in dat ze geen respect hebben. Het enige respect wat ze kunnnen opbrengen is als iemand van hun eigen volk (een marokkaanse straatcoach bijv.) hen op hun gedrag wijst. M.a.w. naar een nederlander luisteren ze niet, maar naar een marokkaan luisteren ze wel omdat dat hun eigen volk is. Dat is het probleem. En dat probleem moet je aanpakken.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:48 schreef Meh7 het volgende:
Maar in je sig heb je wel staan dat straatcoaches moeten verdwijnen.
Kijk, als je mensen gaat beroven en winkels gaat overvallen, verdien je geen respect naar mijn mening. Dan heb je je credits verspeeld bij mij.quote:Je wil wel spreken in een taal die ze verstaan, maar je denkt dat dat alleen maar geweld kan zijn? Natuurlijk is er een harde kern die naar niemand luisteren en die niet meer te redden zijn, die moet je gewoon aanpakken. Die gasten moeten weg uit hun buurt, in de bak, onder toezicht.
Hey ten eerste ik heb nooit gezegd dat iedereen die op straat hangt dat die door de ME moeten worden afgemaakt. Ik heb het telkens over stelselmatig overlastgevende en criminele jongetjes (uit de straatcultuur) gehad.quote:Maar om iedereen die op straat hangt nou gelijk af te laten maken door de ME gaat te ver.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:29 schreef Py het volgende:
[..]
Dan ga je datgene doen waarvan je juist wilt dat de ander daarmee ophoudt. Met intimidatie en geweld je zin krijgen.
Het punt is dat hier die Marokkaanse tuigjongeren de agressor zijn, en niet de politie. De politie reageert alleen op de agressie van dit tuig. Maar dat simpele concept schijn jij maar niet te kunnen bevatten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:47 schreef Meh7 het volgende:
Maar hoe ga je respect bij hen kweken als ze in elkaar geslagen worden door blanke agenten? Denk je dat ze dan meer respect gaan krijgen of ze zich juist meer gaan afzetten? Rodney King taferelen krijg je dan. Sowieso kan je de VS wel als vergelijkingsmateriaal gebruiken omdat het daar een stuk langer speelt. Ook de Franse banlieus en de rellen kan je naar kijken. Steeds als de politie hard heeft opgetreden, heb je een sterke tegenreactie gekregen.
Een ontvoerder wordt toch niet op last van de rechter ontvoerd omdat hij iemand heeft ontvoerd?quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:12 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nee, een ontvoerder en kidnapper opsluiten in een gevangenis is niet "datgene doen waarvan je juist wilt dat de ander daarmee ophoudt".
Jouw opmerking snijdt dus geen hout.
Ik snap absoluut je frustratie. Maar ik ben het in dit geval met Meh7 eens. Je komt dan in een vicieuze cirkel terecht die alleen maar naar beneden gaat.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:51 schreef Zienswijze het volgende:
Het is waar dat als een kickbokser van marokkaanse komaf ze mept, dat ze daarna nooit meer iets tegen die kickbokser van marokkaanse komaf durven te doen.
Echter, als een paar Nederlandse agenten of burgersze in elkaar mept, dan gaan ze zich nog meer als apen gedragen en nog meer haat kweken tegen die nederlandse agenten of burgers.
Het probleem dan ook is dat ze geen respect voor de autoriteiten hebben. Dat moet je aanpakken. Voor mijn part neem je die jongens gewoon apart en sla je ze net zo lang in elkaar totdat ze weten dat ze respect moeten tonen tegenover de autoriteiten. Cursusje respect behandelen kan er ook bij. Voor mijn part sla ze 6 weken achter elkaar elke dag in elkaar net zolang totdat ze het woordje respect en beschaving kennen.
Ja ik snap wat je bedoelt. Geweld veroorzaakt nog meer geweld bedoel je zeker toch? Is waar, als er geen respect is voor de tegenstander. Het is eigenlijk net als een vechtsport.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:55 schreef Py het volgende:
[..]
Ik snap absoluut je frustratie. Maar ik ben het in dit geval met Meh7 eens. Je komt dan in een vicieuze cirkel terecht die alleen maar naar beneden gaat.
in frankrijk hebben ze niet geschoten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:47 schreef Meh7 het volgende:
Maar hoe ga je respect bij hen kweken als ze in elkaar geslagen worden door blanke agenten? Denk je dat ze dan meer respect gaan krijgen of ze zich juist meer gaan afzetten? Rodney King taferelen krijg je dan. Sowieso kan je de VS wel als vergelijkingsmateriaal gebruiken omdat het daar een stuk langer speelt. Ook de Franse banlieus en de rellen kan je naar kijken. Steeds als de politie hard heeft opgetreden, heb je een sterke tegenreactie gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |