Nee hoor, het gaat om het uitsluiten van alle landen, niet alleen Turkije en Marokko.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:40 schreef Meh7 het volgende:
Het gaat om het uitsluiten van bepaalde landen als het gaat om kinderbijslag naar het buitenland.
Men kan gewoon een rechtszaak spannen, daar hoeft geen verdrag voor te zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Fraude in Marokko met Nederlandse uitkeringen kan in de praktijk niet worden aangepakt.
Yep , zo snel mogelijk stoppen met geld overmaken naar de fraudeurs..quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat een gelul over die verdragen zeg. Natuurlijk kan dat makkelijk eenzijdig worden opgezegd. Daar zou Marokko echt helemaal niks aan kunnen doen. Ja, met zand gaan gooien misschien
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou dit komt echt aan als een verrassing.
Zullen we er voor het gemak even vanuit gaan dat ik ervaring heb met dat soort rechtszaken en jij niet?quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Men kan gewoon een rechtszaak spannen, daar hoeft geen verdrag voor te zijn.
Nee, dat doen we maar niet. Je kan in Marokko een civiele procedure starten, mits je natuurlijk de fraude kan bewijzen en mits men daar überhaupt rechtsmacht heeft over dergelijke zaken. Immers waar vind de fraude daadwerkelijk plaats. Maar jij voert kennelijk rechtszaken uit in naam van de Nederlandse staat, in Marokko? Overigens kennen ze wat betreft gebouwen en stukken grond ook een kadaster die voor eenieder is in te zien, moet je je alleen niet als ambassadeur oid voordoen natuurlijk.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zullen we er voor het gemak even vanuit gaan dat ik ervaring heb met dat soort rechtszaken en jij niet?
Ok schattebout, misschien studeer je rechten of zo en denk je dat je het allemaal weet. De theorie is leuk, de praktijk is dat er geen civiele zaken worden gestart in Marokko en dat Marokko op geen enkele manier serieus meewerkt met het bestrijden van fraude. Met als resultaat dat er nooit een zaak te maken is.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat doen we maar niet. Je kan in Marokko een civiele procedure starten, mits je natuurlijk de fraude kan bewijzen en mits men daar überhaupt rechtsmacht heeft over dergelijke zaken. Immers waar vind de fraude daadwerkelijk plaats. Maar jij voert kennelijk rechtszaken uit in naam van de Nederlandse staat, in Marokko? Overigens kennen ze wat betreft gebouwen en stukken grond ook een kadaster die voor eenieder is in te zien, moet je je alleen niet als ambassadeur oid voordoen natuurlijk.
Sorry hoor, maar jij komt even het topic binnenvallen met een ietwat arrogante post. Ik ben niet diegene die doet alsof ik alles weet. Dat men in de praktijk geen civiele zaken start, is natuurlijk niet de schuld van de theorie, maar eerder van het volhardingsvermogen van de Nederlandse staat . Kan jij wel heel leuk doen alsof het dus onmogelijk is, maar dat is het zeker niet. Overigens is in het verleden ook al door de overheden onderling samengewerkt met betrekking tot bijstandsfraude. Na wat onderhandelingen over en weer heeft Marokko destijds zelfs meegeholpen aan het onderzoek, daar heb je het CNSS helemaal niet voor nodig. De Nederlandse staat is wat dat betreft gewoon zeer mieterig.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ok schattebout, misschien studeer je rechten of zo en denk je dat je het allemaal weet. De theorie is leuk, de praktijk is dat er geen civiele zaken worden gestart in Marokko en dat Marokko op geen enkele manier serieus meewerkt met het bestrijden van fraude. Met als resultaat dat er nooit een zaak te maken is.
Integendeel, ik zou durven zeggen dat de CNSS instrumenteel is in het frauduleus verkrijgen van Nederlandse uitkeringen.
Genoeg reden om het verdrag op te zeggen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ok schattebout, misschien studeer je rechten of zo en denk je dat je het allemaal weet. De theorie is leuk, de praktijk is dat er geen civiele zaken worden gestart in Marokko en dat Marokko op geen enkele manier serieus meewerkt met het bestrijden van fraude. Met als resultaat dat er nooit een zaak te maken is.
Integendeel, ik zou durven zeggen dat de CNSS instrumenteel is in het frauduleus verkrijgen van Nederlandse uitkeringen.
Nee, jij luistert niet. Ik vertel je dat ik de praktijk ken. En in plaats van dat je dat voor kennisgeving aanneemt ga je ertegen in met geouwehoer over theorie.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar jij komt even het topic binnenvallen met een ietwat arrogante post. Ik ben niet diegene die doet alsof ik alles weet. Dat men in de praktijk geen civiele zaken start, is natuurlijk niet de schuld van de theorie, maar eerder van het volhardingsvermogen van de Nederlandse staat . Kan jij wel heel leuk doen alsof het dus onmogelijk is, maar dat is het zeker niet. Overigens is in het verleden ook al door de overheden onderling samengewerkt met betrekking tot bijstandsfraude. Na wat onderhandelingen over en weer heeft Marokko destijds zelfs meegeholpen aan het onderzoek, daar heb je het CNSS helemaal niet voor nodig. De Nederlandse staat is wat dat betreft gewoon zeer mieterig.
Heel goed dat je het aanhaalt, oorspronkelijk dwars ging liggen inderdaad. Toen men echter gewoon hard ging onderhandelen, werd er zelfs een helpende hand uit gestoken. Feit is dat het hier gaat om twee soevereine landen die hun eigen interne aangelegenheden niet al te graag open en bloot stellen. Dat doet geen enkel land, ook Turkije niet - daar moet je moeite voor doen - wil het ander land niet meewerken, dan doe je daar ook niet aan mee sim-pel. Nederland moet zich niet zo als het ondergeschoven kindje gedragen. Dat jij ervan overtuigd bent dat er bijna nooit wat van klopt, is bovendien een subjectieve visie die hier geen enkele shit mee te maken heeft, behalve dan dat het je objectiviteit met betrekking tot dit onderwerp aantast en daarmee is je zogenaamde ervaring (het enige wat ik van je heb gezien is "Ik ken de praktijk") hoogst discutabel. Sowieso snap ik niet waarom Nederland kinderbijslag naar het buitenland stuurt, tis nou niet dat die landen of die mensen daar zo afhankelijk van zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, jij luistert niet. Ik vertel je dat ik de praktijk ken. En in plaats van dat je dat voor kennisgeving aanneemt ga je ertegen in met geouwehoer over theorie.
De Nederlandse overheid kan niet zomaar gaan onderzoeken wat er in Marokko aan de hand is. En zonder een volledig onderzoek is er geen rechter die tot een veroordeling overgaat of gaat beslissen in het nadeel van de betrokkene. Als je voor elk probleem overleg nodig hebt op het allerhoogste niveau (en het bijstand/onroerend goed verhaal dat je zelf aanvoert was ook al weer zo'n fijn voorbeeld van hoe Marokko oorspronkelijk dwars ging liggen bij de controle) dan is er feitelijk geen goede samenwerking.
Ik ben er niet een beetje van overtuigd dat de meeste uitkeringen die richting Marokko gaan ten onrechte worden betaald ik ben er volledig van overtuigd dat er bijna nooit wat van klopt. Omdat de Marokkaanse overheid niet mee wil werken en omdat er in Marokko een vrij uitgebreid netwerk bestaat van mensen die precies weten hoe je effectief elk onderzoek kunt saboteren.
De staat der Nederlanden is inderdaad te mieterig en zou gewoon moeten ophouden met het sluiten van verdragen, of het in stand houden van deze verdragen als de tegenpartij het onmogelijk maakt om de rechtmatigheid van de uitkeringen te toetsen.
Het punt, waar jij het kennelijk ook mee eens bent is dat Nederlandse beleidsmakers zich als debiele puppies gedragen als je het woord 'verdrag' noemt. Ze doen dan net alsof zo'n overeenkomst een van God uit de hemel gekomen gebod is waar geen mens ooit meer wat kan veranderen. Met als resultaat dat ze nooit een onderhandelingspositie hebben en er IN DE PRAKTIJK dus alleen maar ellende uit voortkomt.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heel goed dat je het aanhaalt, oorspronkelijk dwars ging liggen inderdaad. Toen men echter gewoon hard ging onderhandelen, werd er zelfs een helpende hand uit gestoken. Feit is dat het hier gaat om twee soevereine landen die hun eigen interne aangelegenheden niet al te graag open en bloot stellen. Dat doet geen enkel land, ook Turkije niet - daar moet je moeite voor doen - wil het ander land niet meewerken, dan doe je daar ook niet aan mee sim-pel. Nederland moet zich niet zo als het ondergeschoven kindje gedragen. Dat jij ervan overtuigd bent dat er bijna nooit wat van klopt, is bovendien een subjectieve visie die hier geen enkele shit mee te maken heeft, behalve dan dat het je objectiviteit met betrekking tot dit onderwerp aantast en daarmee is je zogenaamde ervaring (het enige wat ik van je heb gezien is "Ik ken de praktijk") hoogst discutabel. Sowieso snap ik niet waarom Nederland kinderbijslag naar het buitenland stuurt, tis nou niet dat die landen of die mensen daar zo afhankelijk van zijn.
Maar goed het is nutteloos om met je verder te discussieren, immers "jij kent de praktijk" en dus is alles wat jij zegt "de waarheid". Veel succes verder.
En er zullen nog meer correctieve maatregelingen plaatsvinden.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:22 schreef Lemmeb het volgende:
Maar nu is er een meerderheid voor in de Tweede Kamer en gaat het zonder pardon gebeuren.
Pwnd, uit het artikel:quote:Op woensdag 1 april 2009 09:36 schreef buachaille het volgende:
Zoals te verwachten viel komt na een paar weken, als de verontwaardiging een beetje is gaan liggen, het volgend bericht: http://www.nd.nl//artikel(...)urkije-houdt-bijslag
quote:Er zitten ,,grote risico's'' aan het eenzijdig opzeggen van internationale verdragen waarin dat is geregeld, zo zei Rouvoet dinsdag in de Tweede Kamer.
(...)
Volgens minister Rouvoet is het echter onmogelijk om internationale verdragen waarin afspraken zijn gemaakt over de uitkering van kinderbijslag eenzijdig te wijzigen. ,,Voor veranderingen is instemming van beide partijen nodig.''
Volgens de bewindsman zijn daar langdurige en ingewikkelde onderhandelingen voor nodig. Ook het opzeggen van verdragen wees Rouvoet van de hand.
En jij ziet dit als "gunstig"? Jij denkt dat de burger in dit "argument" gaat trappen? Welnee. Zo'n opstelling van die laffe gristenhond betekent gewoon weer 3 zetels voor Wilders erbij!quote:
Typisch een kwestie van pure lafheid, gebrek aan ballen. Eenzijdig opzeggen kan met gemak.quote:
jaja, jij wil weer met allerlei internationale organisaties gaan gooien om indrukwekkend te doen.quote:
Als dit zo doorgaat mag jij op een gegeven moment niet meer in Nederland leven en worden al je bezittingen afgepakt. Misschien verdwijn je zelfs wel in een werkkamp, samen met je hele familie. Vind je dat leuk?quote:
Oeehh, wat ben ik bang.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als dit zo doorgaat mag jij op een gegeven moment niet meer in Nederland leven en worden al je bezittingen afgepakt. Misschien verdwijn je zelfs wel in een werkkamp, samen met je hele familie. Vind je dat leuk?
Hoezo lef? Zoiets doe je toch eventjes tussen ontbijt en lunch door?quote:Op woensdag 1 april 2009 12:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
jaja, jij wil weer met allerlei internationale organisaties gaan gooien om indrukwekkend te doen.
Feit is wel dat het makkelijk eenzijdig opgezegd kan worden, het vereist alleen even wat lef.
Lef als in: gewoon doen, de vinger opsteken naar die kutlanden. En niet dat walgelijk laffe van Nederland van 'oh boehoe, moeilijk, gevolgen!'quote:Op woensdag 1 april 2009 12:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hoezo lef? Zoiets doe je toch eventjes tussen ontbijt en lunch door?
Dan schaffen we toch het fenomeen Kinderbijslag in zijn geheel af!! Hoe moeilijk kan dat zijn?quote:Op woensdag 1 april 2009 09:36 schreef buachaille het volgende:
Zoals te verwachten viel komt na een paar weken, als de verontwaardiging een beetje is gaan liggen, het volgend bericht: http://www.nd.nl//artikel(...)urkije-houdt-bijslag
quote:Op woensdag 1 april 2009 12:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als dit zo doorgaat mag jij op een gegeven moment niet meer in Nederland leven en worden al je bezittingen afgepakt. Misschien verdwijn je zelfs wel in een werkkamp, samen met je hele familie. Vind je dat leuk?
Echt???quote:Op woensdag 1 april 2009 12:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Maar even serieus, Lemmeb. Wat voor beeld heb jij van Nederlanders dat je denkt dat ze over zullen gaan tot etnische zuiveringen? Ten tweede, laten we zeggen dat het gebeurt, hoe denk je dat de internationale reactie hierop zal zijn?quote:Op woensdag 1 april 2009 12:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nou ja, voor Turkije maakt het dus sowieso niet veel uit. Voor Marokko wordt gedacht aan respecterende werking, dus alleen geen nieuwe uitkeringen meer.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:00 schreef Twiitch het volgende:
Terecht dat ze ermee willen stoppen, Nederland ondersteund al jaren hele dorpen in Marokko en Turkije.
Gaat ook gelden voor aanvullende bijstand voor 65-plussers.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:50 schreef HiZ het volgende:
Het is al een oudje, maar ik hoor net dat er gewerkt wordt aan de opzegging van de SV-verdragen met zowel Marokko als Turkije. Er worden studies gedaan naar de problemen die er zich kunnen voordoen. De streefdatum voor opzegging is 1 januari 2014. In het geval van Turkije zal het trouwens niet veel uitmaken, omdat dat land valt onder allerlei regelingen met de EEG/EG/EU.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |