De kamer heeft erover gedebatteerd en een meerderheid wil de uitkeringen stilzetten.quote:De Sociale Verzekeringsbank (SVB) verscherpt de controle op Marokkaanse en Turkse gezinnen met kinderen in het buitenland. Ouders hebben dan recht op dubbele kinderbijslag, mits het kind zelfstandig woont. De SVB vermoedt dat op grote schaal fraude wordt gepleegd.
Uit een tussenrapportage blijkt dat 54% van de Marokkaanse gezinnen wordt verdacht en 31% van de Turkse gezinnen. Van deze mensen wordt uitgezocht of ze ook echt hebben gefraudeerd.
De SVB controleert normaal gesproken via steekproeven, maar gaat nu bij alle gezinnen op bezoek van wie de kinderen in Turkije of Marokko naar school gaan. Bron: NOS
Uit: http://www.parool.nl/paro(...)arokko-stoppen.dhtmlquote:Daarbij erkende Sterk dat Nederland ook niet eenzijdig een nieuw verdrag kan sluiten.
Regelingen worden in NL altijd afgezwakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:22 schreef Lemmeb het volgende:
... en gaat het zonder pardon gebeuren....
Nieuwe bilaterale verdragen maak je niet in het parlement, daarvoor zit je aan tafel met verdragspartners. Wat zal Turkije blij zijn als Nederland voorstelt dat Turken in Nederland benadeeld mogen worden. Misschien kan Nederland nog zeggen dat ze dan hun best doen om Turkije in de EU te krijgen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:22 schreef Lemmeb het volgende:
Ik moet toch wel lachen dat de Tweede Kamer nu eindelijk een einde gaat maken aan deze onzin. Volgens velen zou dit onmogelijk zijn, "discriminatie" etc. etc., het gebruikelijke gehuil uit linkse hoek. Maar nu is er een meerderheid voor in de Tweede Kamer en gaat het zonder pardon gebeuren.
En een beetje uitstel hier en daar.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Regelingen worden in NL altijd afgezwakt.
Helaas wel.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:25 schreef popolon het volgende:
[..]
En een beetje uitstel hier en daar.
Dus in 2017 gaat er een kwartje van af. Daar komt het op neer.
Als Wilders aan de macht is, zal Marokko eerder geneigd zijn om bestaande verdragen op te zeggen en nieuwe aan te maken?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Helaas wel.
Tenzij Wilders aan de macht komt, dan is het zo gebeurd.
Alsof ook maar iemand in Nederland het iets interesseert wat Turkije hier verder van vindt...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:25 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nieuwe bilaterale verdragen maak je niet in het parlement, daarvoor zit je aan tafel met verdragspartners. Wat zal Turkije blij zijn als Nederland voorstelt dat Turken in Nederland benadeeld mogen worden.
Vrijwel niemand in Nederland wil Turkije nog bij de EU, dus ook dat lijkt me geen enkel probleem.quote:Misschien kan Nederland nog zeggen dat ze dan hun best doen om Turkije in de EU te krijgen.
Totaal niet relevant. Met die verdragen veegt Wilders gewoon zijn reet af. Zonder consequenties, want Marokko heeft een machtsbasis van niks.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als Wilders aan de macht is, zal Marokko eerder geneigd zijn om bestaande verdragen op te zeggen en nieuwe aan te maken?
Je weet wat een bilateraal verdrag is?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:30 schreef Lemmeb het volgende:
Alsof ook maar iemand in Nederland het iets interesseert wat Turkije hier verder van vindt...
Waarmee gaan ze Turkije dan overhalen om een nieuw verdrag te sluiten en de oude op te zeggen?quote:Vrijwel niemand in Nederland wil Turkije nog bij de EU, dus ook dat lijkt me geen enkel probleem.
Dat zal Wilders wat intresseren.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:29 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als Wilders aan de macht is, zal Marokko eerder geneigd zijn om bestaande verdragen op te zeggen en nieuwe aan te maken?
Ik denk het tegenovergestelde.
Daarna het Weens Verdrag inzake het Verdragenrecht ook maar even?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Totaal niet relevant. Met die verdragen veegt Wilders gewoon zijn reet af. Zonder consequenties, want Marokko heeft een machtsbasis van niks.
Kan ook, er leiden zoveel wegen naar Rome.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:37 schreef capricia het volgende:
Dan verlagen we die kinderbijslag toch gewoon...hoeft er geen verdrag opgezegd te worden.
Achja, geen idee wat het precies inhoudt, maar waarom ook niet. Die verdragen zijn toch allemaal wassen neuzen, dat is zolangzamerhand wel gebleken. Landen als Italië, de VS en China hebben zich nog nooit aan enig verdrag gehouden, dus ik zou niet weten waarom Nederland dat dan wel zou moeten.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:36 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daarna het Weens Verdrag inzake het Verdragenrecht ook maar even?
Je komt nogal autistisch over met je gedram over verdragen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:33 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je weet wat een bilateraal verdrag is?
[..]
Waarmee gaan ze Turkije dan overhalen om een nieuw verdrag te sluiten en de oude op te zeggen?
De internationale rechtsorde vergelijken met het niet nakomen van beloften in de privésfeer.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je komt nogal autistisch over met je gedram over verdragen.
Ben jij nog nooit bedrogen? Heb jij nog nooit iemand iets beloofd wat je vervolgens gewoon vertikte?
In het geval van een land als Marokko, dat geen enkele macht over Nederland kan uitoefenen, komt het min of meer op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:43 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De internationale rechtsorde vergelijken met het niet nakomen van beloften in de privésfeer.
Zijn we het erover eens dat de VS of China eerder wegkomen met het schenden van verdragen dan kleinere landen zonder vergelijkbare politieke macht?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:45 schreef Hyperdude het volgende:
Een land dat een mening heeft, is een land dat zo nu en dan schijt heeft aan de internationale rechtsorde. Zou een goede zaak zijn als NL dat ook eens zou doen. Doet Turkije vast ook wel eens.
Dat hangt maar net van de aard van het verdrag af. Bij een bilateraal verdrag tussen Nederland en Marokko zal het de rest van de wereld compleet jeuken dat Nederland zich er niet aan houdt. Daar gaat buiten de koning van Marokko echt niemand wakker van liggen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:48 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zijn we het erover eens dat de VS of China eerder wegkomen met het schenden van verdragen dan kleinere landen zonder vergelijkbare politieke macht?
Zekers. Maar laat NL maar eens zo verdragje terzijde schuiven.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:48 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zijn we het erover eens dat de VS of China eerder wegkomen met het schenden van verdragen dan kleinere landen zonder vergelijkbare politieke macht?
Er zijn overkoepelende organisaties die bij conflicten over verdragen ingeroepen kunnen worden. In het Weens verdragenverdrag staan de stappen die verdragspartners moeten nemen. Nederland is al heel lang geen op zich zelf staand, volledig soeverein land meer.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat hangt maar net van de aard van het verdrag af. Bij een bilateraal verdrag tussen Nederland en Marokko zal het de rest van de wereld compleet jeuken dat Nederland zich er niet aan houdt. Daar gaat buiten de koning van Marokko echt niemand wakker van liggen.
blablablablabla begin je weer met je autistische gewauwel. Wat ben je toch eigenlijk ook een dorpsidioot.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:53 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Er zijn overkoepelende organisaties die bij conflicten over verdragen ingeroepen kunnen worden. In het Weens verdragenverdrag staan de stappen die verdragspartners moeten nemen. Nederland is al heel lang geen op zich zelf staand, volledig soeverein land meer.
Vokomen gelijk. altijd van die mensen die de aandacht afleiden van het werkelijke probleem.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zekers. Maar laat NL maar eens zo verdragje terzijde schuiven.
Overigens gaat dit topic niet over verdragen, maar over vermoedelijke fraude met kinderbijslag. Die fraude moet je aanpakken; excuusjes bedenken waarom je die fraude niet aan zou kunnen pakken is zinloos.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:58 schreef Lemmeb het volgende:
blablablablabla begin je weer met je autistische gewauwel. Wat ben je toch eigenlijk ook een dorpsidioot.
"Ignorance is bliss"quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je hoeft het echt niet op de persoon te spelen als jij geen onderbouwing kan geven voor jouw standpunten. Daaruit blijkt alleen maar dat je geen kennis hebt over bepaalde zaken, maar toch wil geloven dat Wilders alles zal veranderen. Wat zal jij bedrogen uitkomen.
Ignorance is a bless.
Geef nou gewoon eens antwoord op de vragen die ik je stel. Zo moeilijk is het toch niet?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je hoeft het echt niet op de persoon te spelen als jij geen onderbouwing kan geven voor jouw standpunten. Daaruit blijkt alleen maar dat je geen kennis hebt over bepaalde zaken, maar toch wil geloven dat Wilders alles zal veranderen. Wat zal jij bedrogen uitkomen.
Ignorance is a bless.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:48 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Klopt, net als dat Marokko vergeleken met Nederland weinig politieke macht heeft en Nederland deze dus eenzijdig kan opzeggenquote:
Exact.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:14 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Klopt, net als dat Marokko vergeleken met Nederland weinig politieke macht heeft en Nederland deze dus eenzijdig kan opzeggen
Ik heb eerder in dit topic al aangegeven dat het niet alleen bij Marokko blijft.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:14 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Klopt, net als dat Marokko vergeleken met Nederland weinig politieke macht heeft en Nederland deze dus eenzijdig kan opzeggen
laten we maar eens beginnen met Marokko..quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik heb eerder in dit topic al aangegeven dat het niet alleen bij Marokko blijft.
Zeer veel fraude met kinderbijslag Marokko & Turkije #2
Uit het verdragenrecht:quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik heb eerder in dit topic al aangegeven dat het niet alleen bij Marokko blijft.
Zeer veel fraude met kinderbijslag Marokko & Turkije #2
En ik denk dat we ervanuit mogen gaan dat de diplomaten bij het schrijven van dit verdrag niet hebben zitten slapen en optie (a) hebben ingebouwd zoals gebruikelijk is bij alle verdragenquote:The termination of a treaty or the withdrawal of a party may take place:
(a) in conformity with the provisions of the treaty; or
(b) at any time by consent of all the parties after consultation with the other contracting States
Als die optie er zou zijn zou dat vandaag wel aan bod geweest zijn tijdens het vragenuurtje. Ik denk dat die optie meer te maken heeft met dat sommige verdragen voor bepaalde tijd zijn gesloten.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:28 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Uit het verdragenrecht:
[..]
En ik denk dat we ervanuit mogen gaan dat de diplomaten bij het schrijven van dit verdrag niet hebben zitten slapen en optie (a) hebben ingebouwd zoals gebruikelijk is bij alle verdragen
Je hebt zeker niet toevallig een pdfje ofzo van het verdrag? Maar zelfs als het verdrag niet in opzegging voorziet kan het in het geval van Marokko nog steeds worden opgezegd ook al is dit niet helemaal toegestaanquote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als die optie er zou zijn zou dat vandaag wel aan bod geweest zijn tijdens het vragenuurtje. Ik denk dat die optie meer te maken heeft met dat sommige verdragen voor bepaalde tijd zijn gesloten.
Exact!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:27 schreef qonmann het volgende:
[..]
laten we maar eens beginnen met Marokko..
Gewoon verlagen die toeslagen voor in het buitenland.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:38 schreef Hukkie het volgende:
Beetje vaag hoor, er is een verdrag over kinderbijslag waarin op grote schaal met die kinderbijslag gefraudeerd wordt. Dat moet je toch aan kunnen kaarten? Of is Marokko de lachende derde?
Fraude kan nu ook al aangepakt worden. Het gaat om het uitsluiten van bepaalde landen als het gaat om kinderbijslag naar het buitenland.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:38 schreef Hukkie het volgende:
Beetje vaag hoor, er is een verdrag over kinderbijslag waarin op grote schaal met die kinderbijslag gefraudeerd wordt. Dat moet je toch aan kunnen kaarten? Of is Marokko de lachende derde?
..en het beste gaat dat door er niets meer naar toe te sturenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Fraude kan nu ook al aangepakt worden. Het gaat om het uitsluiten van bepaalde landen als het gaat om kinderbijslag naar het buitenland.
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:38 schreef Hukkie het volgende:
Dat vraag ik me af dus, want volgens mij wordt er wel heel erg snel gewapperd met de onmogelijkheid het verdrag 'zomaar' op de zeggen. Nederland kan wel degelijk verdragen opzeggen en het kan ook best wel druk uitoefenen op de tegenpartij in deze gevallen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als die optie er zou zijn zou dat vandaag wel aan bod geweest zijn tijdens het vragenuurtje. Ik denk dat die optie meer te maken heeft met dat sommige verdragen voor bepaalde tijd zijn gesloten.
Fraude in Marokko met Nederlandse uitkeringen kan in de praktijk niet worden aangepakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Fraude kan nu ook al aangepakt worden. Het gaat om het uitsluiten van bepaalde landen als het gaat om kinderbijslag naar het buitenland.
Dus reden te meer om eenzijdig de verdragen op te zeggenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Fraude in Marokko met Nederlandse uitkeringen kan in de praktijk niet worden aangepakt.
Nee hoor, het gaat om het uitsluiten van alle landen, niet alleen Turkije en Marokko.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:40 schreef Meh7 het volgende:
Het gaat om het uitsluiten van bepaalde landen als het gaat om kinderbijslag naar het buitenland.
Men kan gewoon een rechtszaak spannen, daar hoeft geen verdrag voor te zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Fraude in Marokko met Nederlandse uitkeringen kan in de praktijk niet worden aangepakt.
Yep , zo snel mogelijk stoppen met geld overmaken naar de fraudeurs..quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat een gelul over die verdragen zeg. Natuurlijk kan dat makkelijk eenzijdig worden opgezegd. Daar zou Marokko echt helemaal niks aan kunnen doen. Ja, met zand gaan gooien misschien
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou dit komt echt aan als een verrassing.
Zullen we er voor het gemak even vanuit gaan dat ik ervaring heb met dat soort rechtszaken en jij niet?quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Men kan gewoon een rechtszaak spannen, daar hoeft geen verdrag voor te zijn.
Nee, dat doen we maar niet. Je kan in Marokko een civiele procedure starten, mits je natuurlijk de fraude kan bewijzen en mits men daar überhaupt rechtsmacht heeft over dergelijke zaken. Immers waar vind de fraude daadwerkelijk plaats. Maar jij voert kennelijk rechtszaken uit in naam van de Nederlandse staat, in Marokko? Overigens kennen ze wat betreft gebouwen en stukken grond ook een kadaster die voor eenieder is in te zien, moet je je alleen niet als ambassadeur oid voordoen natuurlijk.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zullen we er voor het gemak even vanuit gaan dat ik ervaring heb met dat soort rechtszaken en jij niet?
Ok schattebout, misschien studeer je rechten of zo en denk je dat je het allemaal weet. De theorie is leuk, de praktijk is dat er geen civiele zaken worden gestart in Marokko en dat Marokko op geen enkele manier serieus meewerkt met het bestrijden van fraude. Met als resultaat dat er nooit een zaak te maken is.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat doen we maar niet. Je kan in Marokko een civiele procedure starten, mits je natuurlijk de fraude kan bewijzen en mits men daar überhaupt rechtsmacht heeft over dergelijke zaken. Immers waar vind de fraude daadwerkelijk plaats. Maar jij voert kennelijk rechtszaken uit in naam van de Nederlandse staat, in Marokko? Overigens kennen ze wat betreft gebouwen en stukken grond ook een kadaster die voor eenieder is in te zien, moet je je alleen niet als ambassadeur oid voordoen natuurlijk.
Sorry hoor, maar jij komt even het topic binnenvallen met een ietwat arrogante post. Ik ben niet diegene die doet alsof ik alles weet. Dat men in de praktijk geen civiele zaken start, is natuurlijk niet de schuld van de theorie, maar eerder van het volhardingsvermogen van de Nederlandse staat . Kan jij wel heel leuk doen alsof het dus onmogelijk is, maar dat is het zeker niet. Overigens is in het verleden ook al door de overheden onderling samengewerkt met betrekking tot bijstandsfraude. Na wat onderhandelingen over en weer heeft Marokko destijds zelfs meegeholpen aan het onderzoek, daar heb je het CNSS helemaal niet voor nodig. De Nederlandse staat is wat dat betreft gewoon zeer mieterig.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ok schattebout, misschien studeer je rechten of zo en denk je dat je het allemaal weet. De theorie is leuk, de praktijk is dat er geen civiele zaken worden gestart in Marokko en dat Marokko op geen enkele manier serieus meewerkt met het bestrijden van fraude. Met als resultaat dat er nooit een zaak te maken is.
Integendeel, ik zou durven zeggen dat de CNSS instrumenteel is in het frauduleus verkrijgen van Nederlandse uitkeringen.
Genoeg reden om het verdrag op te zeggen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ok schattebout, misschien studeer je rechten of zo en denk je dat je het allemaal weet. De theorie is leuk, de praktijk is dat er geen civiele zaken worden gestart in Marokko en dat Marokko op geen enkele manier serieus meewerkt met het bestrijden van fraude. Met als resultaat dat er nooit een zaak te maken is.
Integendeel, ik zou durven zeggen dat de CNSS instrumenteel is in het frauduleus verkrijgen van Nederlandse uitkeringen.
Nee, jij luistert niet. Ik vertel je dat ik de praktijk ken. En in plaats van dat je dat voor kennisgeving aanneemt ga je ertegen in met geouwehoer over theorie.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar jij komt even het topic binnenvallen met een ietwat arrogante post. Ik ben niet diegene die doet alsof ik alles weet. Dat men in de praktijk geen civiele zaken start, is natuurlijk niet de schuld van de theorie, maar eerder van het volhardingsvermogen van de Nederlandse staat . Kan jij wel heel leuk doen alsof het dus onmogelijk is, maar dat is het zeker niet. Overigens is in het verleden ook al door de overheden onderling samengewerkt met betrekking tot bijstandsfraude. Na wat onderhandelingen over en weer heeft Marokko destijds zelfs meegeholpen aan het onderzoek, daar heb je het CNSS helemaal niet voor nodig. De Nederlandse staat is wat dat betreft gewoon zeer mieterig.
Heel goed dat je het aanhaalt, oorspronkelijk dwars ging liggen inderdaad. Toen men echter gewoon hard ging onderhandelen, werd er zelfs een helpende hand uit gestoken. Feit is dat het hier gaat om twee soevereine landen die hun eigen interne aangelegenheden niet al te graag open en bloot stellen. Dat doet geen enkel land, ook Turkije niet - daar moet je moeite voor doen - wil het ander land niet meewerken, dan doe je daar ook niet aan mee sim-pel. Nederland moet zich niet zo als het ondergeschoven kindje gedragen. Dat jij ervan overtuigd bent dat er bijna nooit wat van klopt, is bovendien een subjectieve visie die hier geen enkele shit mee te maken heeft, behalve dan dat het je objectiviteit met betrekking tot dit onderwerp aantast en daarmee is je zogenaamde ervaring (het enige wat ik van je heb gezien is "Ik ken de praktijk") hoogst discutabel. Sowieso snap ik niet waarom Nederland kinderbijslag naar het buitenland stuurt, tis nou niet dat die landen of die mensen daar zo afhankelijk van zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, jij luistert niet. Ik vertel je dat ik de praktijk ken. En in plaats van dat je dat voor kennisgeving aanneemt ga je ertegen in met geouwehoer over theorie.
De Nederlandse overheid kan niet zomaar gaan onderzoeken wat er in Marokko aan de hand is. En zonder een volledig onderzoek is er geen rechter die tot een veroordeling overgaat of gaat beslissen in het nadeel van de betrokkene. Als je voor elk probleem overleg nodig hebt op het allerhoogste niveau (en het bijstand/onroerend goed verhaal dat je zelf aanvoert was ook al weer zo'n fijn voorbeeld van hoe Marokko oorspronkelijk dwars ging liggen bij de controle) dan is er feitelijk geen goede samenwerking.
Ik ben er niet een beetje van overtuigd dat de meeste uitkeringen die richting Marokko gaan ten onrechte worden betaald ik ben er volledig van overtuigd dat er bijna nooit wat van klopt. Omdat de Marokkaanse overheid niet mee wil werken en omdat er in Marokko een vrij uitgebreid netwerk bestaat van mensen die precies weten hoe je effectief elk onderzoek kunt saboteren.
De staat der Nederlanden is inderdaad te mieterig en zou gewoon moeten ophouden met het sluiten van verdragen, of het in stand houden van deze verdragen als de tegenpartij het onmogelijk maakt om de rechtmatigheid van de uitkeringen te toetsen.
Het punt, waar jij het kennelijk ook mee eens bent is dat Nederlandse beleidsmakers zich als debiele puppies gedragen als je het woord 'verdrag' noemt. Ze doen dan net alsof zo'n overeenkomst een van God uit de hemel gekomen gebod is waar geen mens ooit meer wat kan veranderen. Met als resultaat dat ze nooit een onderhandelingspositie hebben en er IN DE PRAKTIJK dus alleen maar ellende uit voortkomt.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heel goed dat je het aanhaalt, oorspronkelijk dwars ging liggen inderdaad. Toen men echter gewoon hard ging onderhandelen, werd er zelfs een helpende hand uit gestoken. Feit is dat het hier gaat om twee soevereine landen die hun eigen interne aangelegenheden niet al te graag open en bloot stellen. Dat doet geen enkel land, ook Turkije niet - daar moet je moeite voor doen - wil het ander land niet meewerken, dan doe je daar ook niet aan mee sim-pel. Nederland moet zich niet zo als het ondergeschoven kindje gedragen. Dat jij ervan overtuigd bent dat er bijna nooit wat van klopt, is bovendien een subjectieve visie die hier geen enkele shit mee te maken heeft, behalve dan dat het je objectiviteit met betrekking tot dit onderwerp aantast en daarmee is je zogenaamde ervaring (het enige wat ik van je heb gezien is "Ik ken de praktijk") hoogst discutabel. Sowieso snap ik niet waarom Nederland kinderbijslag naar het buitenland stuurt, tis nou niet dat die landen of die mensen daar zo afhankelijk van zijn.
Maar goed het is nutteloos om met je verder te discussieren, immers "jij kent de praktijk" en dus is alles wat jij zegt "de waarheid". Veel succes verder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |