Dan weten we meteen waarom ze zo graag die dubbele nationaliteit willen behouden en we weten meteen wat de oplossing van die fraude is.quote:De Sociale Verzekeringsbank (SVB) verscherpt de controle op Marokkaanse en Turkse gezinnen met kinderen in het buitenland. Ouders hebben dan recht op dubbele kinderbijslag, mits het kind zelfstandig woont. De SVB vermoedt dat op grote schaal fraude wordt gepleegd.
Uit een tussenrapportage blijkt dat 54% van de Marokkaanse gezinnen wordt verdacht en 31% van de Turkse gezinnen. Van deze mensen wordt uitgezocht of ze ook echt hebben gefraudeerd.
De SVB controleert normaal gesproken via steekproeven, maar gaat nu bij alle gezinnen op bezoek van wie de kinderen in Turkije of Marokko naar school gaan. Bron:NOS.
Een kleine groep is hard bezig! Zo kan het ook !quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:26 schreef Colnago het volgende:
Misschien dat die Marrokanen zelf eens iets aan hun beeldvorming moeten doen?
Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:27 schreef nuget het volgende:
Dat zal bij nederlanders nog wel hoger liggen
Irrelevant, dit bericht spreekt over een percentage.quote:en de marrokanen zijn maar een kleine groep...
Ja dat is een goede zaak en daarmee is alles vergeven?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een kleine groep is hard bezig! Zo kan het ook !.
Lezen is een kunst.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:27 schreef nuget het volgende:
Dat zal bij nederlanders nog wel hoger liggen, en de marrokanen zijn maar een kleine groep...
En Chinezen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:30 schreef controlaltdelete het volgende:
ben ik het helemaal mee eens ipv dat ze de vinger naar een ander uitsteken en beschuldigen (zijn ze goed in) moeten ze eens de hand in eigen boezem steken en iets gaan doen of proberen te veranderen aan hun slechte imago. Begin maar eens met het niet meer kitsen/een rochel spugen op straat, dit vind ik enorm smerig en respectloos ook nog, het lijkt wel een gewoonte onder arabieren.
Heb je een bron..? Daarnaast is het procentueel. Dat betekend dat als er 50.000 van de 1.000.000 Marokkanen frauderen, er dus 5% fraudeert. Als er 500.000 op de 15.000.000 Nederlanders dit doen, dan is dit maar 3%....quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:27 schreef nuget het volgende:
Dat zal bij Nederlanders nog wel hoger liggen, en de Marrokanen zijn maar een kleine groep...
Er is ook positief nieuws, de Turken doen het gelukkige maar met 31%.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:32 schreef Frutsel het volgende:
54% verdacht van alle gezinnen? Das wel verdomd veel zeg
Sja, ik vind het ook best hoog, maar het is wel weer iets dat "men" al jaren roept maar dat wordt altijd als "onderbuikgevoel" afgedaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:32 schreef Frutsel het volgende:
54% verdacht van alle gezinnen? Das wel verdomd veel zeg
Chinezen zie je hier een stuk minder. Zag laatst ook een vadsige moslima een vette rochel op straat kitsen.quote:
Ik denk ook dat al die Nederlanders kinderen in marokko en turkije hebben....quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:27 schreef nuget het volgende:
Dat zal bij nederlanders nog wel hoger liggen, en de marrokanen zijn maar een kleine groep...
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:27 schreef nuget het volgende:
Ja, ik snap ook niet dat het zo lang moet duren altijd voordat de mensen "die er over gaan" dit soort dingen doorhebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:39 schreef Specularium het volgende:
Ik weet niet hoor maar dit werd 20 jaar geleden al geroepen.
Zolang er nog genoeg belastinggeld overblijft en enige gaten kunnen worden opgevuld met boetes hoef je natuurlijk efficienter te gaan werkenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niet dat het zo lang moet duren altijd voordat de mensen "die er over gaan" dit soort dingen doorhebben.
Maar er is vast weer een heel mooi verhaal van te maken op de een of andere geitenwollensokken manier.
ach ja, het concept van 'een verdachte zonder bewijs schuldig verklaren' is dan ook het boegbeeld van de rechtstaatquote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niet dat het zo lang moet duren altijd voordat de mensen "die er over gaan" dit soort dingen doorhebben.
Maar er is vast weer een heel mooi verhaal van te maken op de een of andere geitenwollensokken manier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |