abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2009 @ 18:37:31 #41
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67144441
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:27 schreef qonmann het volgende:

[..]

laten we maar eens beginnen met Marokko..
Exact!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 17 maart 2009 @ 18:38:32 #42
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_67144467
Beetje vaag hoor, er is een verdrag over kinderbijslag waarin op grote schaal met die kinderbijslag gefraudeerd wordt. Dat moet je toch aan kunnen kaarten? Of is Marokko de lachende derde?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 18:39:50 #43
236264 crew  capricia
pi_67144501
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:38 schreef Hukkie het volgende:
Beetje vaag hoor, er is een verdrag over kinderbijslag waarin op grote schaal met die kinderbijslag gefraudeerd wordt. Dat moet je toch aan kunnen kaarten? Of is Marokko de lachende derde?
Gewoon verlagen die toeslagen voor in het buitenland.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67144514
quote:
Fraude kan nu ook al aangepakt worden. Het gaat om het uitsluiten van bepaalde landen als het gaat om kinderbijslag naar het buitenland.
pi_67144541
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:40 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Fraude kan nu ook al aangepakt worden. Het gaat om het uitsluiten van bepaalde landen als het gaat om kinderbijslag naar het buitenland.
..en het beste gaat dat door er niets meer naar toe te sturen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  dinsdag 17 maart 2009 @ 18:44:02 #46
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67144611
quote:
Wat denk je zelf?

Afijn, Marokko lacht zich nu een ongeluk, al jaren. Maar wie het laatst lacht, lacht het best.

"Marokko, wij betalen voortaan geen uitkeringen meer uit aan mensen die in jullie land verblijven. Tevens hebben wij bij deze een vordering op Marokko, ter grootte van alle tot op dit moment onterecht uitbetaalde uitkeringen. Oh, en die asociale criminelen, die lui uit de bergen die jullie liever kwijt waren dan rijk, hier heb je ze weer terug!"
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67144705
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:31 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als die optie er zou zijn zou dat vandaag wel aan bod geweest zijn tijdens het vragenuurtje. Ik denk dat die optie meer te maken heeft met dat sommige verdragen voor bepaalde tijd zijn gesloten.
Dat vraag ik me af dus, want volgens mij wordt er wel heel erg snel gewapperd met de onmogelijkheid het verdrag 'zomaar' op de zeggen. Nederland kan wel degelijk verdragen opzeggen en het kan ook best wel druk uitoefenen op de tegenpartij in deze gevallen.

De onderhandeling gaat, ontdaan van al het andere gewoon om de vraag 'wat is het je waard om mijn geld te krijgen?'.

Die bilaterale verdragen over de export van uitkeringen zijn op geen enkele manier te vergelijken met multi-laterale verdragen die zich inderdaad lastig laten opzeggen (overigens heeft Nederland nog niet zo lang geleden een ILO verdrag opgezegd in verband met de export van uitkeringen).

Ik ben en blijf van mening dat er in ieder geval per direct moet worden begonnen met het opzeggen van het verdrag met Marokko. Waar het Turkije betreft lijkt me een dergelijke stap weinig zinvol, maar voor dat land kan waarschijnlijk door wat gerichter controleren een hoop opgelost worden. Voor Turken is het namelijk een stuk minder makkelijk om met hulp van de staat de frauderen.
pi_67144746
quote:

[..]

Fraude in Marokko met Nederlandse uitkeringen kan in de praktijk niet worden aangepakt.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:08:59 #49
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_67145396
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Fraude in Marokko met Nederlandse uitkeringen kan in de praktijk niet worden aangepakt.
Dus reden te meer om eenzijdig de verdragen op te zeggen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Donald Duck held dinsdag 17 maart 2009 @ 19:17:55 #50
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_67145721
Wat een gelul over die verdragen zeg. Natuurlijk kan dat makkelijk eenzijdig worden opgezegd. Daar zou Marokko echt helemaal niks aan kunnen doen. Ja, met zand gaan gooien misschien
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:41:44 #51
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67146717

Teveel Kemal Sunal films gekeken zeker. Stel paupers.
AFC AJAX
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:22:18 #52
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_67150554
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_67211822
Er leeft de opvatting dat Allah nederlanders gemaakt heeft om de uitkeringen van de moslims te betalen. Een nederlander, zolang het een kafir is, mag je op alle mogelijke manieren uitbuiten.

Oh man, ik kan je uren vertellen over Marokkanen die de meest creatieve en - de waarheid gebied te erkennen - geniale streken uithalen om de kaaskop een financiële poot uit te rukken. De naïeve Hollander trekt de knip wel weer even om belasting af te dragen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:15:27 #54
3542 Gia
User under construction
pi_67213177
quote:
Het gaat om het uitsluiten van bepaalde landen als het gaat om kinderbijslag naar het buitenland.
Nee hoor, het gaat om het uitsluiten van alle landen, niet alleen Turkije en Marokko.

De AKW kan gewoon aangepast worden door een regel op te nemen dat kinderen in het buitenland alleen dan recht op kinderbijslag hebben indien:
- beide ouders in Nederland wonen.
- het kind ook ingezetene van Nederland is.
- aantoonbaar voor studie in het buitenland verblijft.

Oftewel, het is eigenlijk hetzelfde als voor kinderen die gewoon in Nederland studeren en op kamers wonen. Ook die hebben nog gewoon een 'thuis'adres.

Alle andere kinderen in het buitenland krijgen dan dus geen AKW meer. Een autochtone moeder, die met haar kinderen in Spanje woont, terwijl pa in nederland werkt, heeft dan ook geen recht meer op AKW.
pi_67213280
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Men kan gewoon een rechtszaak spannen, daar hoeft geen verdrag voor te zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_67213341
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat een gelul over die verdragen zeg. Natuurlijk kan dat makkelijk eenzijdig worden opgezegd. Daar zou Marokko echt helemaal niks aan kunnen doen. Ja, met zand gaan gooien misschien
Yep , zo snel mogelijk stoppen met geld overmaken naar de fraudeurs..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_67213356
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou dit komt echt aan als een verrassing.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_67216394
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Men kan gewoon een rechtszaak spannen, daar hoeft geen verdrag voor te zijn.
Zullen we er voor het gemak even vanuit gaan dat ik ervaring heb met dat soort rechtszaken en jij niet?
pi_67216634
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zullen we er voor het gemak even vanuit gaan dat ik ervaring heb met dat soort rechtszaken en jij niet?
Nee, dat doen we maar niet. Je kan in Marokko een civiele procedure starten, mits je natuurlijk de fraude kan bewijzen en mits men daar überhaupt rechtsmacht heeft over dergelijke zaken. Immers waar vind de fraude daadwerkelijk plaats. Maar jij voert kennelijk rechtszaken uit in naam van de Nederlandse staat, in Marokko? Overigens kennen ze wat betreft gebouwen en stukken grond ook een kadaster die voor eenieder is in te zien, moet je je alleen niet als ambassadeur oid voordoen natuurlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mutant01 op 19-03-2009 20:18:33 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_67229872
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 20:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, dat doen we maar niet. Je kan in Marokko een civiele procedure starten, mits je natuurlijk de fraude kan bewijzen en mits men daar überhaupt rechtsmacht heeft over dergelijke zaken. Immers waar vind de fraude daadwerkelijk plaats. Maar jij voert kennelijk rechtszaken uit in naam van de Nederlandse staat, in Marokko? Overigens kennen ze wat betreft gebouwen en stukken grond ook een kadaster die voor eenieder is in te zien, moet je je alleen niet als ambassadeur oid voordoen natuurlijk.
Ok schattebout, misschien studeer je rechten of zo en denk je dat je het allemaal weet. De theorie is leuk, de praktijk is dat er geen civiele zaken worden gestart in Marokko en dat Marokko op geen enkele manier serieus meewerkt met het bestrijden van fraude. Met als resultaat dat er nooit een zaak te maken is.

Integendeel, ik zou durven zeggen dat de CNSS instrumenteel is in het frauduleus verkrijgen van Nederlandse uitkeringen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')