Zekers. Maar laat NL maar eens zo verdragje terzijde schuiven.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:48 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zijn we het erover eens dat de VS of China eerder wegkomen met het schenden van verdragen dan kleinere landen zonder vergelijkbare politieke macht?
Er zijn overkoepelende organisaties die bij conflicten over verdragen ingeroepen kunnen worden. In het Weens verdragenverdrag staan de stappen die verdragspartners moeten nemen. Nederland is al heel lang geen op zich zelf staand, volledig soeverein land meer.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat hangt maar net van de aard van het verdrag af. Bij een bilateraal verdrag tussen Nederland en Marokko zal het de rest van de wereld compleet jeuken dat Nederland zich er niet aan houdt. Daar gaat buiten de koning van Marokko echt niemand wakker van liggen.
blablablablabla begin je weer met je autistische gewauwel. Wat ben je toch eigenlijk ook een dorpsidioot.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:53 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Er zijn overkoepelende organisaties die bij conflicten over verdragen ingeroepen kunnen worden. In het Weens verdragenverdrag staan de stappen die verdragspartners moeten nemen. Nederland is al heel lang geen op zich zelf staand, volledig soeverein land meer.
Vokomen gelijk. altijd van die mensen die de aandacht afleiden van het werkelijke probleem.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zekers. Maar laat NL maar eens zo verdragje terzijde schuiven.
Overigens gaat dit topic niet over verdragen, maar over vermoedelijke fraude met kinderbijslag. Die fraude moet je aanpakken; excuusjes bedenken waarom je die fraude niet aan zou kunnen pakken is zinloos.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:58 schreef Lemmeb het volgende:
blablablablabla begin je weer met je autistische gewauwel. Wat ben je toch eigenlijk ook een dorpsidioot.
"Ignorance is bliss"quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je hoeft het echt niet op de persoon te spelen als jij geen onderbouwing kan geven voor jouw standpunten. Daaruit blijkt alleen maar dat je geen kennis hebt over bepaalde zaken, maar toch wil geloven dat Wilders alles zal veranderen. Wat zal jij bedrogen uitkomen.
Ignorance is a bless.
Geef nou gewoon eens antwoord op de vragen die ik je stel. Zo moeilijk is het toch niet?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je hoeft het echt niet op de persoon te spelen als jij geen onderbouwing kan geven voor jouw standpunten. Daaruit blijkt alleen maar dat je geen kennis hebt over bepaalde zaken, maar toch wil geloven dat Wilders alles zal veranderen. Wat zal jij bedrogen uitkomen.
Ignorance is a bless.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:48 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zijn we het erover eens dat de VS of China eerder wegkomen met het schenden van verdragen dan kleinere landen zonder vergelijkbare politieke macht?
Klopt, net als dat Marokko vergeleken met Nederland weinig politieke macht heeft en Nederland deze dus eenzijdig kan opzeggenquote:
Exact.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:14 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Klopt, net als dat Marokko vergeleken met Nederland weinig politieke macht heeft en Nederland deze dus eenzijdig kan opzeggen
Ik heb eerder in dit topic al aangegeven dat het niet alleen bij Marokko blijft.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:14 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Klopt, net als dat Marokko vergeleken met Nederland weinig politieke macht heeft en Nederland deze dus eenzijdig kan opzeggen
laten we maar eens beginnen met Marokko..quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik heb eerder in dit topic al aangegeven dat het niet alleen bij Marokko blijft.
Zeer veel fraude met kinderbijslag Marokko & Turkije #2
Uit het verdragenrecht:quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik heb eerder in dit topic al aangegeven dat het niet alleen bij Marokko blijft.
Zeer veel fraude met kinderbijslag Marokko & Turkije #2
En ik denk dat we ervanuit mogen gaan dat de diplomaten bij het schrijven van dit verdrag niet hebben zitten slapen en optie (a) hebben ingebouwd zoals gebruikelijk is bij alle verdragenquote:The termination of a treaty or the withdrawal of a party may take place:
(a) in conformity with the provisions of the treaty; or
(b) at any time by consent of all the parties after consultation with the other contracting States
Als die optie er zou zijn zou dat vandaag wel aan bod geweest zijn tijdens het vragenuurtje. Ik denk dat die optie meer te maken heeft met dat sommige verdragen voor bepaalde tijd zijn gesloten.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:28 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Uit het verdragenrecht:
[..]
En ik denk dat we ervanuit mogen gaan dat de diplomaten bij het schrijven van dit verdrag niet hebben zitten slapen en optie (a) hebben ingebouwd zoals gebruikelijk is bij alle verdragen
Je hebt zeker niet toevallig een pdfje ofzo van het verdrag? Maar zelfs als het verdrag niet in opzegging voorziet kan het in het geval van Marokko nog steeds worden opgezegd ook al is dit niet helemaal toegestaanquote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als die optie er zou zijn zou dat vandaag wel aan bod geweest zijn tijdens het vragenuurtje. Ik denk dat die optie meer te maken heeft met dat sommige verdragen voor bepaalde tijd zijn gesloten.
Exact!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:27 schreef qonmann het volgende:
[..]
laten we maar eens beginnen met Marokko..
Gewoon verlagen die toeslagen voor in het buitenland.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:38 schreef Hukkie het volgende:
Beetje vaag hoor, er is een verdrag over kinderbijslag waarin op grote schaal met die kinderbijslag gefraudeerd wordt. Dat moet je toch aan kunnen kaarten? Of is Marokko de lachende derde?
Fraude kan nu ook al aangepakt worden. Het gaat om het uitsluiten van bepaalde landen als het gaat om kinderbijslag naar het buitenland.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:38 schreef Hukkie het volgende:
Beetje vaag hoor, er is een verdrag over kinderbijslag waarin op grote schaal met die kinderbijslag gefraudeerd wordt. Dat moet je toch aan kunnen kaarten? Of is Marokko de lachende derde?
..en het beste gaat dat door er niets meer naar toe te sturenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Fraude kan nu ook al aangepakt worden. Het gaat om het uitsluiten van bepaalde landen als het gaat om kinderbijslag naar het buitenland.
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:38 schreef Hukkie het volgende:
Dat vraag ik me af dus, want volgens mij wordt er wel heel erg snel gewapperd met de onmogelijkheid het verdrag 'zomaar' op de zeggen. Nederland kan wel degelijk verdragen opzeggen en het kan ook best wel druk uitoefenen op de tegenpartij in deze gevallen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als die optie er zou zijn zou dat vandaag wel aan bod geweest zijn tijdens het vragenuurtje. Ik denk dat die optie meer te maken heeft met dat sommige verdragen voor bepaalde tijd zijn gesloten.
Fraude in Marokko met Nederlandse uitkeringen kan in de praktijk niet worden aangepakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Fraude kan nu ook al aangepakt worden. Het gaat om het uitsluiten van bepaalde landen als het gaat om kinderbijslag naar het buitenland.
Dus reden te meer om eenzijdig de verdragen op te zeggenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Fraude in Marokko met Nederlandse uitkeringen kan in de praktijk niet worden aangepakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |