abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68197965
Dit is:
a. een klaagtopic omdat ik even stoom af moet blazen
b. een 'vrouw in nood' topic

Huidige situatie
Ik zit nu op een zeer instabiel onbeveiligd netwerk van een buurman omdat ik niet op mijn eigen netwerk van Tele2 kan komen. Na een langdurig telefoongesprek met Tele2 nog steeds niet. Meer informatie volgt!

Geschiedenis
Zo'n 1,5 jaar geleden nam ik internet bij Tele2 omdat je daar een gratis laptop bij kreeg. Daarmee kon ik niet op internet komen. Na langdurige telefoongesprekken waarmee er meer mis ging dan goed, werd ik uiteindelijk vlot en goed geholpen door de tweede lijn, de technische helpdesk. Dat ging dus 1,5 jaar uitstekend en ik was zeer tevreden over Tele2. Nu is die Tele2 laptop gesneuveld en heb ik een laptop van een vriendin te leen gekregen. Géén internetverbinding en de hele cyclus van bellen met de helpdesk begon weer van voor af aan.

Moderne geschiedenis: telefoon'gesprek' 1
Disclaimer: Vrije Interpretatie, resultaat 100% correct

"Welkom bij de telefonische klantenservice van Tele2, toets 1 als u belt voor mobiele telefonie, 2 voor internet..."
2
"Toets 1 als u belt voor produktinfoprmatie, 2 voor verbinding maken met draadloos internet..."
2
"Ga naar www.tele2.nl/draadloosinternet en volg daar de instructies op. U bent dan binnen 5 minuten verbonden met het draadloos internet" [repeat]
Tuut tuut tuut

!!!

Ik hèb geen internet, hoe kan ik nou naar www.tele2.nl gaan en dan gewoon opgehangen worden ipv; bent u hiermee geholpen? Toets 1 voor ja en 2 voor nee. Maar goed. Weer bellen en "andere vraag" geselecteerd.

Moderne geschiedenis: telefoongesprek 2
Jongeman van de eerste lijn doet heel erg zijn best. Ik herken de meeste dingen die hij wil, het merendeel is onzin omdat mijn internet het op zich prima doet, alleen niet op deze laptop. Ik leg uit dat ik dit probleem 1,5 jaar geleden ook al had en dat ziet hij. Hij gaat er verder niet op in en werkt zijn stappenplan af.
Hij verwijst me uiteindelijk door naar de technische dienst. Ik bedank hem vriendelijk voor de moeite.

Moderne geschiedenis: telefoongesprek 3
Een vrouw. Ik heb niets tegen vrouwen, ik ben er zelf ook één. Maar zodra ik een medewerker van een technische helpdesk als computern00b moet verbeteren en moet vertellen hoe je bepaalde dingen wel kunt wijzigen dan gaat het al mis in mijn hoofd. Maar goed, ze herhaalt enkele stappen die ik al met de jongeman van gesprek 1 had gedaan. Daarna komt ze tot de conclusie dat ze me niet kan helpen. Punt. Ik vraag om iemand die wel verstand heeft van Vista en ze zegt dat er niemand is. Ik vraag of iemand anders me kan helpen en ze zegt dat dat niet kan. Het ligt aan de pc, zegt ze. Het is verdorie een nieuwe pc heel gewoon zonder rare dingen, gewoon uit de winkel, gewoon met Vista dat nu al bijna 2 jaar op héél veel pc's draait, er is niets bijzonders met deze pc. Dat moeten ze op kunnen lossen!!

Maar nee. Ik word opgehangen. Ik moet maar...
a. een andere pc kopen (alles is met Vista!!)
b. weg bij Tele2

....maar b mag niet, want ik heb een kapotte laptop van ze en daarmee ook een contract voor 2 jaar.

Terug naar het hier & nu
Is er heel misschien een fokker die wèl verstand heeft van computers, vista en internetverbindingen.

Detail
Het is een onbeveiligd netwerk want beveiligd supporten ze niet

Dit topic?
TS uitlachen mag. Commentaar op tele2 ook. Maar het allerliefst wil ik vanavond op mijn eigen netwerk zitten en niet op dat van de buren dat steeds aan en uit gaat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_68198145
de internetverbinding werkt wel gewoon op andere pc's in huis (mits beschikbaar)

heb je het al eens met een netwerkkabel van je laptop naar het modem geprobeerd (dus niet draadloos)

draadloze netwerkproblemen op afstand oplossen is niet zo eenvoudig.

edit tele2
pi_68198150
Wat gaat er precies mis dan ?
"Zie" je op de laptop je tele2 accespoint niet? Of kan je er geen verbinding mee maken?
pi_68198220
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:10 schreef Salatrel het volgende:
de internetverbinding werkt wel gewoon op andere pc's in huis (mits beschikbaar)

heb je het al eens met een netwerkkabel van je laptop naar het modem geprobeerd (dus niet draadloos)

draadloze netwerkproblemen op afstand oplossen is niet zo eenvoudig.

edit tele2
Netwerk werkt op 3 andere pc's in huis
1. LAN verbinding, windows XP
2. Windows XP computer die het vanaf het begin uitstekend deed met deze verbinding
3. Windows Vista computer die nu kapot is, in het begion grote moeite met dit netwerk had, maar het uiteindelijk na de technische helpdesk uitstekend deed.

en computer 4: deze met Vista die het niet doet.

Volgens de helpdesk zag de pc de modem wel, maar het modem ziet de pc niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_68198235
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:10 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
"Zie" je op de laptop je tele2 accespoint niet? Of kan je er geen verbinding mee maken?
"verbinding maken mislukt"

Hij ziet het modem wel.
pi_68198246
Heb je trouwens al gevraagt dat je de gemaakte kosten van telefoongesprek terug wilt hebben?
pi_68198270
Je hebt geen MAC filter oid aanstaan?

En in de settings van je modem is hij wel visible en discoverable voor nieuwe apparaten?
pi_68198281
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:14 schreef Pakspul het volgende:
Heb je trouwens al gevraagt dat je de gemaakte kosten van telefoongesprek terug wilt hebben?
Doen ze dat? Ik kon wel een klanttevredenheidsonderzoek na het gesprek doen. Je kan de antwoorden wel raden.
pi_68198287
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:10 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Dat dus, en, zoals ook eerder al aangegeven werd, kijk eens bedraad.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  maandag 20 april 2009 @ 12:16:02 #10
244916 Cp.
Cp. does not mean Child Pron!!
pi_68198318
En kan je wel internetten als je het met een kabeltje aansluit?, als dit zo is dan ligt het zeker op het wireless en moeten we daar verder kijken, en je hebt wel bereik met wireless> vind je het goede modem ook? dat je niet op het verkeerde netwerk probeert te komen?
pi_68198319
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:14 schreef Loveless85 het volgende:
Je hebt geen MAC filter oid aanstaan?

En in de settings van je modem is hij wel visible en discoverable voor nieuwe apparaten?
Ho! Computern00b stond er in de openingspost

Dat eerste weet ik niet.
Dat tweede moet wel aan staan, want toen ik het modem kreeg kon ik direct met mijn oude XP laptop het netwerk op. Zonder problemen.
pi_68198321
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Doen ze dat? Ik kon wel een klanttevredenheidsonderzoek na het gesprek doen. Je kan de antwoorden wel raden.
Weet niet of ze verplicht zijn, maar je kunt het altijd vragen als jij door hun in extra kosten komt dan kun je dat gewoon bij hun terug halen.
pi_68198338
Ga anders ff met een van de PC's die wél verbinding hebben naar de config pagina van je router en maak ff wat screenshots van de settings e.d.
pi_68198341
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:15 schreef AlphaOmega het volgende:

Dat dus, en, zoals ook eerder al aangegeven werd, kijk eens bedraad.
Ik wil niet bedraad, tenzij dat jullie meer verteld over het probleem en het uiteindelijk onbedraad opgelost kan worden.
pi_68198362
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:16 schreef Loveless85 het volgende:
Ga anders ff met een van de PC's die wél verbinding hebben naar de config pagina van je router en maak ff wat screenshots van de settings e.d.
Stappenplan om daar te komen? Dan doe ik het graag.
pi_68198380
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hij ziet het modem wel.
Zou het misschien toch kunnen dat het netwerk beveiligd is?
pi_68198395
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ho! Computern00b stond er in de openingspost

Dat eerste weet ik niet.
Dat tweede moet wel aan staan, want toen ik het modem kreeg kon ik direct met mijn oude XP laptop het netwerk op. Zonder problemen.
Hmm dan zijn beide erg onwaarschijnlijk, als je zo met een andere PC zonder moeite kon connecten.
Is t niet zo dat Vista standaard gaat bokken als netwerken volgens Vista 'te slecht' beveiligd zijn? Kan het in het type encryptie zitten? Als je bij de eigenschappen van je verbinding kijkt, hoe issie dan beveiligd?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 12:18:39 #18
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68198413
Tele2 is idd flamoes avec poires (zoals de Engelsen zeggen.. )..

Maarre, maken die andere 2 PC's die het nog wel doen verbinding via een kabeltje of draadloos? Zie je het draadloze netwerk als je probeert verbinding te maken? Of maakt hij wel draadloos verbinding maar gaat er daarna wellicht iets mis?
pi_68198427
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:18 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

Zou het misschien toch kunnen dat het netwerk beveiligd is?
nee, de dame aan de telefoon zei dat het netwerk helemaal onbeveiligd was en de buurman zegt dat ook.
pi_68198448
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Stappenplan om daar te komen? Dan doe ik het graag.
start - uitvoeren - 'cmd' <enter>

tik: ipconfig

kijk wat er bij default gateway staat, tik IP adres over in de adresbalk van je browser. Wellicht moet je inloggen, meestal is dat gewoon login en pass beide iets van 'admin' oid, anders ff in je gebruiksaanwijzing kijken
  maandag 20 april 2009 @ 12:20:05 #21
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_68198471
quote:
Terug naar het hier & nu
Is er heel misschien een fokker die wèl verstand heeft van computers, vista en internetverbindingen.
verkapt isabeau wil een date vanavond met een fok-nerd topic

pi_68198548
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:18 schreef qltel het volgende:
Tele2 is idd flamoes avec poires (zoals de Engelsen zeggen.. )..

Maarre, maken die andere 2 PC's die het nog wel doen verbinding via een kabeltje of draadloos? Zie je het draadloze netwerk als je probeert verbinding te maken? Of maakt hij wel draadloos verbinding maar gaat er daarna wellicht iets mis?
1 pc middels kabel, 2 pc's draadloos (waarvan dus 1 XP en 1 Vista computer) zonder problemen verbonden. (ok, genuanceerder is dat niet helemaal waar, maar daar gaat dit topic niet over)

Als ik probeer verbinding te maken dan ziet hij het draadloze netwerk keurig in het rijtje staan, zelfs met 100% balkjes groen.

Extra info:
Via de cmd kan ik ping doen naar bijv. www.nu.nl en dan worden 4 van de 4 packages ontvangen. geen idee wat ik nu zeg of wat dat betekent, maar dat moest ik van de eerste meneer proberen. Daarna raakte hij in de war dat ik nog steeds geen verbinding kon maken.
pi_68198558
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:20 schreef Holy_Goat het volgende:

verkapt isabeau wil een date vanavond met een fok-nerd topic

Ik heb vanavond reanimatie training, dus helaas
pi_68198574
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

nee, de dame aan de telefoon zei dat het netwerk helemaal onbeveiligd was en de buurman zegt dat ook.
Je buurman kan dus zonder password probleemloos verbinding maken met jouw modem?
Als het namelijk een onbeveiligde modem is en je hebt dit probleem dan gaat het een lastig verhaal worden waarschijnlijk. Een grote kans dan namelijk dat de wifi electronica in je huidige laptop niet goed samenwerkt met je modem.
pi_68198590
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

1 pc middels kabel, 2 pc's draadloos (waarvan dus 1 XP en 1 Vista computer) zonder problemen verbonden. (ok, genuanceerder is dat niet helemaal waar, maar daar gaat dit topic niet over)

Als ik probeer verbinding te maken dan ziet hij het draadloze netwerk keurig in het rijtje staan, zelfs met 100% balkjes groen.

Extra info:
Via de cmd kan ik ping doen naar bijv. www.nu.nl en dan worden 4 van de 4 packages ontvangen. geen idee wat ik nu zeg of wat dat betekent, maar dat moest ik van de eerste meneer proberen. Daarna raakte hij in de war dat ik nog steeds geen verbinding kon maken.
Dan heb je dus nog gewoon verbinding met dat netwerk van je buurman
Je moet dus ook wat ik hiervoor zei doen vanaf een pc die wél met het juiste netwerk is verbonden
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 12:24:18 #26
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68198625
En doe dan gelijk eens even:

start -> uitvoeren -> 'cmd' <enter>

en dan

ipconfig /all

Staat er dan ergens heel toevallig bij de eigenschappen van de netwerkkaart:

DHCP ingeschakeld: JA
pi_68198636
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:22 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

Je buurman kan dus zonder password probleemloos verbinding maken met jouw modem?
Als het namelijk een onbeveiligde modem is en je hebt dit probleem dan gaat het een lastig verhaal worden waarschijnlijk. Een grote kans dan namelijk dat de wifi electronica in je huidige laptop niet goed samenwerkt met je modem.

Man, mensen die hier op visite komen kunnen probleemloos mijn netwerk op als ze een laptop mee hebben.

Maar wat ik al zei: ik had echt een soortgelijk probleem met de laptop die ik van Tele2 had gekregen, maar geholpen door een man op de technische helpdesk en het probleem was zo opgelost. Binnen 2 minuten geloof ik
pi_68198652
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:23 schreef Loveless85 het volgende:

Dan heb je dus nog gewoon verbinding met dat netwerk van je buurman
Je moet dus ook wat ik hiervoor zei doen vanaf een pc die wél met het juiste netwerk is verbonden
Ik moest ook een ipadres intypen hè
pi_68198676
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:24 schreef qltel het volgende:

en dan

ipconfig /all

DHCP enabled: NO
pi_68198681
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:24 schreef qltel het volgende:

en dan

ipconfig /all

Zou wellicht ook nog kunnen idd, dat je andere laptop een statisch IP-adres heeft, en de rest allemaal op DHCP staat ingesteld.

maar dit lijkt me dan wel weer iets wat een Tele2 helpdesk standaard eruit zou moeten vissen
pi_68198688
koop een grote zak snoep

zoek een buurjongen/-meisje met bril tussen de 15 en 25 jaar oud

vraag of hij/zij je verbinding wil herstellen in ruil voor een grote zak snoep

de kosten voor die zak snoep staat niet in verhouding tot de kosten voor die Tele2-lijn, ik had ooit een telefoonrekening van 150 euro door die Tele2-naaiers

het klinkt als iets dat een ervaringsdeskundige in een half uurtje heeft opgelost
pi_68198734
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

DHCP enabled: NO
ga eens naar het netwerkscherm. Klik daar rechts op je draadloze verbinding, eigenschappen -> TCP/IP settings, dan even alles op 'automatisch verkrijgen' zetten (IP adres en DNS)

(weet niet precies het 'stappenplan' in Vista, vandaar de iets vagere omschrijving)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 12:27:52 #33
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68198743
quote:

Extra info:
Uuuuuh, op de niet-werkende PC? Als hij verbonden is met je eigen netwerk? Want dat zou wel heel apart zijn..
  maandag 20 april 2009 @ 12:29:52 #34
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_68198803
quote:

[..]

Ik heb vanavond reanimatie training, dus helaas
mond-op-mond beademing
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_68198825
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:27 schreef qltel het volgende:

Uuuuuh, op de niet-werkende PC? Als hij verbonden is met je eigen netwerk? Want dat zou wel heel apart zijn..
Ja, volgens mij wel. De helpdeskmedewerker raakte er in ieder geval van in de war
Die zei dat ik dat vooral tegen de technische helpdesk moest vertellen, maar die deed er niets mee. Volgens mij.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 12:30:31 #36
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68198831
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:27 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

ga eens naar het netwerkscherm. Klik daar rechts op je draadloze verbinding, eigenschappen -> TCP/IP settings, dan even alles op 'automatisch verkrijgen' zetten (IP adres en DNS)

(weet niet precies het 'stappenplan' in Vista, vandaar de iets vagere omschrijving)
Da's duidelijk..

Netwerkcentrum in het configuratiescherm

Daar klikken op "status weergeven" bij je netwerkkaart.

Dan eigenschappen.

en dan klikken op internet protocol versie 4 (trcpip v4)

En daar beiden op automatisch...
pi_68198851
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:26 schreef JoPiDo het volgende:
koop een grote zak snoep

de kosten voor die zak snoep staat niet in verhouding tot de kosten voor die Tele2-lijn, ik had ooit een telefoonrekening van 150 euro door die Tele2-naaiers

het klinkt als iets dat een ervaringsdeskundige in een half uurtje heeft opgelost
De vorige keer met het vergelijkbare probleem was het in 2 minuten opgelost door de medewerker van de technische helpdesk
  maandag 20 april 2009 @ 12:31:25 #38
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_68198866
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:27 schreef qltel het volgende:

[..]

misschien een dnsflush of host refresh (of hoe dat laatste ook al weer in elkaar zat)
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_68198876
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:27 schreef Loveless85 het volgende:

Dat staat allemaal op automatisch verkrijgen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 12:31:56 #40
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68198882
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, volgens mij wel. De helpdeskmedewerker raakte er in ieder geval van in de war
Die zei dat ik dat vooral tegen de technische helpdesk moest vertellen, maar die deed er niets mee. Volgens mij.
Het niveau van de helpdeskmedewerkers daar is kennelijk bedroevend.. Op dat moment weet je dat er een draadloze verbinding is maar dat er ergens anders iets verkeerd staat.
pi_68198925
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:30 schreef qltel het volgende:

Da's duidelijk..

Dan eigenschappen.

pingen werkte aanvankelijk niet, maar nadat we protocol versie 6 hadden uitgeschakeld en alleen 4 aanhadden deed het het wel.

Alles staat op automatisch.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 12:33:37 #42
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68198946
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat staat allemaal op automatisch verkrijgen.
Mooi.

En in je browser,

bij extra, internetoptie's, verbinding, laninstelling, is daar niets aangevinkt?
pi_68198947
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

pingen werkte aanvankelijk niet, maar nadat we protocol versie 6 hadden uitgeschakeld en alleen 4 aanhadden deed het het wel.

Doe nog eens ipconfig /all

Post anders eens even een shotje daarvan hier aub :-)
En weet je heel zeker dat je dit hebt aangepast bij je EIGEN (niet werkende) netwerk. Dus NIET het wél werkende netwerk van de buurman
pi_68198955
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:31 schreef qltel het volgende:

Het niveau van de helpdeskmedewerkers daar is kennelijk bedroevend.. Op dat moment weet je dat er een draadloze verbinding is maar dat er ergens anders iets verkeerd staat.
Ik kreeg sterk het gevoel dat de jongeman van de eerstelijn er meer verstand van had dan de vrouw van de technische helpdesk. Die maakte er echt een potje van. Af en toe vertelde ik haar waar je iets kon vinden of hoe het heette etc.
  maandag 20 april 2009 @ 12:34:39 #45
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_68198980
Je kan je ssid even opnieuw toevoegen
wpa - key invullen en vaak doet hij het dan weer
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 12:34:44 #46
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68198986
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Logisch eigenlijk,want je hebt kennelijk een IP-adres en een DNS-server. Anders zou je nu.nl niet kunnen pingen..
pi_68198987
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:31 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

misschien een dnsflush of host refresh (of hoe dat laatste ook al weer in elkaar zat)
ja ach

Voor de lol kan een keertje in de prompt 'Ipconfig /flushdns' tikken... Maar zal weinig helpen denk ik ;-)
pi_68198988
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:33 schreef Loveless85 het volgende:

Doe nog eens ipconfig /all

Post anders eens even een shotje daarvan hier aub :-)
En weet je heel zeker dat je dit hebt aangepast bij je EIGEN (niet werkende) netwerk. Dus NIET het wél werkende netwerk van de buurman
Wordt een enorm lange screenshot

En ik zal dat tweede punt nog even nakijken

en jullie zijn schatten
pi_68199007
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:30 schreef qltel het volgende:

[..]

Da's duidelijk..

Dan eigenschappen.

Dit dus
Wireless is wel verbonden, maar ip-adres en gateway klopt waarschijnlijk niet.
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 12:35:40 #50
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68199022
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:34 schreef genakt het volgende:
Je kan je ssid even opnieuw toevoegen
wpa - key invullen en vaak doet hij het dan weer
nee, in dit geval niet. De wireless-verbinding is er kennelijk gewoon,anders werkte pingen ook niet..
pi_68199045
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wordt een enorm lange screenshot

En ik zal dat tweede punt nog even nakijken

en jullie zijn schatten
Ach ja, voor een paar pics van tieten doen we heel veel...

Toch nog een mod uit de kleren
pi_68199115
quote:
koop een grote zak snoep

Dat is wel heel vreemd, want het nummer van Tele2 is gewoon tegen lokaal tarief, toch?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_68199153

pi_68199178
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:38 schreef AlphaOmega het volgende:

Dat is wel heel vreemd, want het nummer van Tele2 is gewoon tegen lokaal tarief, toch?
en als je dus 's avonds zou bellen dan is het zelfs gratis, want 's avonds bel ik lokaal gratis met tele2.
pi_68199183
Bij je Wireless staat er nog steeds een preferred IP adres, dus je hebt 'm niet bij de goede verbinding aangepast
pi_68199186
quote:
koop een grote zak snoep

Hoe krijg je dat voor elkaar om voor 150 euro te bellen? Ze hebben al tijdenlang een telefoonnummer tegen lokaal tarief daar kunnen andere providers nog wat van leren. Ook ben ik altijd snel en goed geholpen telefonisch. Heb 2 jaar Tele2 gehad en zeer tevreden over internet+bel geweest. Helaas in nieuwe huis geen plek meer in wijkkast daardoor andere provider moet nemen.
pi_68199209
Oh en aldus het plaatje heb je een PM
pi_68199226
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:42 schreef Loveless85 het volgende:
Oh en aldus het plaatje heb je een PM
Dank je
pi_68199232
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:41 schreef Loveless85 het volgende:
Bij je Wireless staat er nog steeds een preferred IP adres, dus je hebt 'm niet bij de goede verbinding aangepast
uh, help? Wat moet ik doen dan?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 12:45:30 #60
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68199279
De eigenaar van de laptop zit zeker bij Ziggo?
pi_68199282
Wat er net werd gezegd, je moet die TCP/IP settings aanpassen, al heb je t net denk ik niet bij goede netwerkverbinding gedaan.

Post eens overzichtje van het overzicht van netwerkverbindingen aldus Vista

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2009 12:47:59 ]
pi_68199295
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:45 schreef qltel het volgende:
De eigenaar van de laptop zit zeker bij Ziggo?
Dat zou best kunnen, dat weet ik niet
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 20 april 2009 @ 12:48:44 #63
39237 crew  H_T
2733
pi_68199372
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:40 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kan je proberen met je eigen netwerk verbinding te maken, screenshots daarvan maken en die dan weer via het netwerk waar je nu op zit posten?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_68199406
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:45 schreef Loveless85 het volgende:
Wat er net werd gezegd, je moet die TCP/IP settings aanpassen, al heb je t net denk ik niet bij goede netwerkverbinding gedaan.
Ik zal direct gaan kijken hoe of wat.
quote:
Post eens overzichtje van het overzicht van netwerkverbindingen aldus Vista
Dat is niet zo interessant, hij geeft 11 netwerken waarbij ik connected ben met linksys en dan een hele reeks van mijn eigen netwerk omdat tele2 de naam steeds had gewijzigd (wat niet hielp). En dan nog een zooi oudere netwerken of andere beveiligde netwerken in de buurt.
pi_68199421
delete dan ff al die netwerkverbindingen die je niet meer gebruikt, werkt ook wat overzichtelijker
pi_68199433
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:

Kan je proberen met je eigen netwerk verbinding te maken, screenshots daarvan maken en die dan weer via het netwerk waar je nu op zit posten?
Met de kapotte vista computer? Moet lukken (klinkt vaag, maar de ventilator is kapot en dus doet hij het wel eventjes, tot hij te heet is en zichzelf uitschakelt)
pi_68199443
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:50 schreef Loveless85 het volgende:
delete dan ff al die netwerkverbindingen die je niet meer gebruikt, werkt ook wat overzichtelijker
Kan dat

Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 12:51:56 #68
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68199466
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jammer..

Want de DNS-servers die erin staan zijn van Ziggo. Dan zou ik al gelijk weten of het verkeerd staat..

Hier zie je de mijne. Achter LAN verbinding 2 (is vast 1 of 3 ofzo bij jou) staat staus weergeven.

Klik je daarop dan krijg je dat linker venster. Klik op eigenschappen rechts onderaan. dan krijg je het venstertje links onderaan. Dubbellik op de regel die al blauw is.

En als je daar aangekomen bent alles op automatisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door qltel op 20-04-2009 12:59:50 ]
pi_68199551
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Met de kapotte vista computer? Moet lukken (klinkt vaag, maar de ventilator is kapot en dus doet hij het wel eventjes, tot hij te heet is en zichzelf uitschakelt)
Nee, met de geleende Vista-laptop
Die probeer je toch aan je eigen netwerk te hangen.
Volgens de screenshots ben je nu draadloos verbonden met een Ziggo router en niet de Tele2-router
pi_68199618
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kan dat

Uiteraard

Netwerkcentrum->Taken: Draadloze netwerken beheren->Op ongebruikt netwerk klikken->Verwijderen->Bevestigen
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 20 april 2009 @ 13:00:05 #71
39237 crew  H_T
2733
pi_68199704
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:55 schreef Scorpionsworld het volgende:

[..]

Volgens de screenshots ben je nu draadloos verbonden met een Ziggo router en niet de Tele2-router
Dit dus. Dan kunnen wij mogelijk zien wat er verkeerd ingevuld staat bij die verbinding en daarmee de reden dat het niet werkt
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 13:07:09 #72
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68199928
B.t.w. als je toch bezig bent en je hebt verbinding met je eigen router. Kun je dan het volgende eens even doen:

start -> uitvoeren -> CMD + enter

En dan

Tracert 194.109.6.66

De uitkomst mag je hier copy-and-pasten (klik op zwart ms-dos-logo linksboven met de rechtermuisknop, dan bewerken en dan "alles markeren" en dan nog een keer maar dan markeren om te copy'en). Screenshot is op zich niet nodig.
  maandag 20 april 2009 @ 13:08:28 #73
22042 Isabitch
Know thyself
pi_68199980
Hi, even bezig geweest, andere pc was verbinding kwijt en zit nu op de kapotte pc.

Isabitch = kapotte Vista pc waar de Tele2 verbinding het dus wel op doet (en aanvankelijk ook niet). De screenshots volgen zo.
The death of one man is a tragedy. The death of a million men is a statistic.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 13:10:53 #74
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68200070
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:08 schreef Isabitch het volgende:
Hi, even bezig geweest, andere pc was verbinding kwijt en zit nu op de kapotte pc.

Isabitch = kapotte Vista pc waar de Tele2 verbinding het dus wel op doet (en aanvankelijk ook niet). De screenshots volgen zo.
Het zit je wel lekker mee, vandaag..
  maandag 20 april 2009 @ 13:12:13 #75
22042 Isabitch
Know thyself
pi_68200118
Kijk, hier doet Tele2 het wel!

En de config van die laptop:

pi_68200204
Hmm deze heeft ook een statisch IP...
Dus wellicht slim je andere laptop een statisch IP te geven in dezelfde range
pi_68200228
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:10 schreef qltel het volgende:

Het zit je wel lekker mee, vandaag..
Ik begin koppijn te krijgen Ik ga even lezen wat jullie verder zeiden en kijken of ik iets kan doen
(lees: kijken of ik het begrijp en er iets mee kan doen)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 13:17:20 #78
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68200299
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik begin koppijn te krijgen Ik ga even lezen wat jullie verder zeiden en kijken of ik iets kan doen
(lees: kijken of ik het begrijp en er iets mee kan doen)
Vergelijk de netwerkinstellingen van die kapotte laptop eens met die van je vriendin.. Op die plek waar ik een kwartier geleden een screenshot van postte.

en ik had nog wel lekker in de zon kunnen zitten, nu..
  maandag 20 april 2009 @ 13:17:50 #79
22042 Isabitch
Know thyself
pi_68200323
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:07 schreef qltel het volgende:
B.t.w. als je toch bezig bent en je hebt verbinding met je eigen router. Kun je dan het volgende eens even doen:

start -> uitvoeren -> CMD + enter

En dan

Tracert 194.109.6.66

De uitkomst mag je hier copy-and-pasten (klik op zwart ms-dos-logo linksboven met de rechtermuisknop, dan bewerken en dan "alles markeren" en dan nog een keer maar dan markeren om te copy'en). Screenshot is op zich niet nodig.
Microsoft Windows [versie 6.0.6000]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Saskia>tracert 194.109.6.66

Traceren van de route naar resolver.xs4all.nl [194.109.6.66]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 31 ms 31 ms 31 ms ip1-192-173-82.adsl2.static.versatel.nl [82.173.
192.1]
3 31 ms 31 ms 30 ms ge-0-1-0-2131.ncr01zl.versatel.net [217.16.43.1]

4 33 ms 33 ms 31 ms ge-2-3-0.ncr01asd2.versatel.net [217.16.47.21]
5 33 ms 33 ms 33 ms ge-1-0-0-668.br01sara.versatel.net [212.53.18.26
]
6 32 ms 34 ms 32 ms ams-ix.sara.xs4all.net [195.69.144.48]
7 33 ms 33 ms 34 ms 0.so-1-0-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.5.1]
8 767 ms 34 ms 35 ms resolver.xs4all.nl [194.109.6.66]

De trace is voltooid.

C:\Users\Saskia>
  maandag 20 april 2009 @ 13:19:29 #80
22042 Isabitch
Know thyself
pi_68200376
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:55 schreef Scorpionsworld het volgende:

eh, ik heb toch ook nooit gezegd dat ik een verbinding met een tele2 router had? Het is de verbinding van een buurman...en dat kan best Ziggo zijn of begrijp ik jullie nu niet?
  maandag 20 april 2009 @ 13:21:21 #81
22042 Isabitch
Know thyself
pi_68200448
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:17 schreef qltel het volgende:

[..]

Vergelijk de netwerkinstellingen van die kapotte laptop eens met die van je vriendin.. Op die plek waar ik een kwartier geleden een screenshot van postte.

en ik had nog wel lekker in de zon kunnen zitten, nu..
Oh ja, daar was ik ook nog mee aan de slag gegaan, maar hij wil alleen de instellingen van dat linksys geven en daar kan ik niets mee. Als ik het wijzig in DV201AM dan nog geeft hij alles van dat linksys omdat hij daar mee is verbonden. En die verbinding maakt hij telkens opnieuw, ook al klik ik verbinding verbreken aan.

ps: deze laptop kan elk moment uitvallen, dus als ik hier nog iets mee moet dan zsm
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 13:21:22 #82
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68200449
Oeps..

Ik zie nu net dat je dit deed op je oude laptop.

Wil je dat tracert-verhaal nog een keer doen, maar dan op de "nieuwe/geleende" laptop. Op het moment dat hij verbinding heeft met je eigen router. Die met die rare naam die ik niet kan onthouden..

Ok!

Je hebt dus inderdaad verbinding met Tele2 (= Versatel).

Wireless werkt en de netwerkinstellingen staan waarschijnlijk goed.

Doe nu hetzelfde nog eens maar dan met

tracert resolver.xs4all.nl

Uitkomst posten hoeft niet, als je ongeveer hetzelfde krijgt is het goed (en werkt je DNS dus ook)
  maandag 20 april 2009 @ 13:22:50 #83
22042 Isabitch
Know thyself
pi_68200501
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:21 schreef qltel het volgende:
Ok!

Uitkomst posten hoeft niet, als je ongeveer hetzelfde krijgt is het goed (en werkt je DNS dus ook)
Wat ik postte was dus met mijn kapotte laptop die altijd al verbinding met Tele2 had hè!
De geleende laptop heeft er geen verbinding mee....

Met welke pc moet ik bovenstaande dan doen?
  maandag 20 april 2009 @ 13:24:50 #84
22042 Isabitch
Know thyself
pi_68200577
quote:
Oeps..

Wil je dat tracert-verhaal nog een keer doen, maar dan op de "nieuwe/geleende" laptop. Op het moment dat hij verbinding heeft met je eigen router. Die met die rare naam die ik niet kan onthouden..

Ok!

Uitkomst kapotte laptop is nagenoeg hetzelfde
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 13:27:30 #85
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68200671
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:22 schreef Isabitch het volgende:

[..]

Wat ik postte was dus met mijn kapotte laptop die altijd al verbinding met Tele2 had hè!
De geleende laptop heeft er geen verbinding mee....

Met welke pc moet ik bovenstaande dan doen?
Maarrem, je geleende laptop maakte toch ook verbinding met je eigen router, alleen werkte het dan niet goed?Daar ben ik namelijk een beetje vanuit gegaan omdat ik zoiets gelezen dacht te hebben. Alles wat ik roep heeft betrekking op de geleende laptop..
pi_68200672
quote:
Oeps..

Ok!

Microsoft Windows [Version 6.0.6001]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\mronkes>tracert resolver.xs4all.nl

Tracing route to resolver.xs4all.nl [194.109.9.99]
over a maximum of 30 hops:

1 General failure.

Trace complete.

C:\Users\mronkes>

En hij heeft nooit verbinding met mijn eigen router, anders was ik hier niet
pi_68200702
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:27 schreef qltel het volgende:

[..]

Maarrem, je geleende laptop maakte toch ook verbinding met je eigen router, alleen werkte het dan niet goed?Daar ben ik namelijk een beetje vanuit gegaan omdat ik zoiets gelezen dacht te hebben. Alles wat ik roep heeft betrekking op de geleende laptop..
Ik moest een ping *vul ipadres in* doen naar www.nu.nl en dat bleek te werken, ik weet niet meer wat ik precies moest doen en wat je dan zag.
pi_68200728
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:19 schreef Isabitch het volgende:

[..]

eh, ik heb toch ook nooit gezegd dat ik een verbinding met een tele2 router had? Het is de verbinding van een buurman...en dat kan best Ziggo zijn of begrijp ik jullie nu niet?
Nee, maar dat is toch juist het probleem of snap ik jou dan helemaal verkeerd?
Het is toch de bedoeling dat je met de geleende laptop een verbinding wil maken met je Tele2 router en niet met de Ziggo verbinding van je buurman?
pi_68200749
Microsoft Windows [Version 6.0.6001]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\mronkes>tracert resolver.xs4all.nl

Tracing route to resolver.xs4all.nl [194.109.9.99]

1 General failure.

Trace complete.

C:\Users\mronkes>tracert 194.109.6.66

Tracing route to resolver.xs4all.nl [194.109.6.66]

1 3 ms 5 ms 2 ms 192.168.1.1
2 19 ms 8 ms General failure.

Trace complete.

C:\Users\mronkes>
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 13:30:20 #90
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68200753
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:27 schreef Isabeau het volgende:

En hij heeft nooit verbinding met mijn eigen router, anders was ik hier niet
Ah, okee. Ik had begrepen dat hij wel verbinding had enzo, maar dat het niet werkte.

In dat geval houd ik even mijn mond, want ik heb hier niets wat wireless is, dus dat ondersteund wat lastig voor me..

en kan ik gelijk ff eten..
pi_68200774
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:29 schreef Scorpionsworld het volgende:

Nee, maar dat is toch juist het probleem of snap ik jou dan helemaal verkeerd?
Het is toch de bedoeling dat je met de geleende laptop een verbinding wil maken met je Tele2 router en niet met de Ziggo verbinding van je buurman?
Ja dat is de bedoeling want mijn buurman's netwerk is niet zo stabiel èn volgens mij is het een soort diefstal
pi_68200825
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:30 schreef qltel het volgende:

Ah, okee. Ik had begrepen dat hij wel verbinding had enzo, maar dat het niet werkte.

In dat geval houd ik even mijn mond, want ik heb hier niets wat wireless is, dus dat ondersteund wat lastig voor me..

en kan ik gelijk ff eten..
Ja, dat moet ik ook nog doen.

Maar wat is dat hele 'ping-verhaal' dan? Want dat leek wel te werken zonder 'packages lost'. Dat was overigens een totaal ander nummer, want dat eindigde op .1.1
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 13:32:34 #93
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68200827
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:30 schreef Isabeau het volgende:
1 3 ms 5 ms 2 ms 192.168.1.1
2 19 ms 8 ms General failure.
Da's trouwens wel vreemd. er is kennelijk toch ergens verbinding mee, want je krijgt een antwoord van ene 192.168.1.1
pi_68200878
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:32 schreef qltel het volgende:

[..]

Da's trouwens wel vreemd. er is kennelijk toch ergens verbinding mee, want je krijgt een antwoord van ene 192.168.1.1
Is dat niet mijn modem? Want volgens mij moest ik via dat nummer die ping naar www.nu.nl doen.
pi_68200928
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:32 schreef qltel het volgende:

[..]

Duh dat is dr default gateway, dus ze heeft wel verbinding met de router, maar geen internet verbinding oid.

IP settings, ik zeg 't je. Je had net die screens van die wel werkende PC? Neem de DNS instellingen daarvan over, pak een preffered IP in dezelfde range, zelfde gateway, zelfde subnet, en tadaaaaa
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 13:35:29 #96
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68200938
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat moet ik ook nog doen.

Maar wat is dat hele 'ping-verhaal' dan? Want dat leek wel te werken zonder 'packages lost'. Dat was overigens een totaal ander nummer, want dat eindigde op .1.1
Aha. Als dat eindigt op 1.1. was dat ongetwijfeld 192.168.1.1

En daarmee test je de verbinding naar je eigen router.

Met pingen stuur je een blokje data naar het adres wat je opgeeft met daarin de vraag: "stuur me a.u.b. een antwoord terug als je dit ontvangt"..

Dat tracert doet eigenlijk hetzelfde, alleen doet hij dat naar alle adressen waarlangs de data gaat naar dat adres wat je opgeeft.

Ik liet je pingen naar xs4all. Als je antwoord krijgt op die pings blijkt dat er een verbinding is. Met die tracert kan ik zien waarmee je verbinding hebt..
pi_68200969
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja dat is de bedoeling want mijn buurman's netwerk is niet zo stabiel èn volgens mij is het een soort diefstal
Als hij zijn netwerk niet beveiligd kun je niet echt van diefstal spreken.
Goed, even samenvatten dan:
- Oude laptop kaduuk, leenlaptop in gebruik
- Leenlaptop wil niet verbinden met Tele2 wireless router
- Helpdesk heeft je op de leenlaptop een ping laten uitvoeren naar nu.nl op de leenlaptop terwijl deze zogezegd niet verbonden was met de Tele2-router, maar de ping gaf wel 4 ontvangen antwoorden.

pi_68200984
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:35 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Duh dat is dr default gateway, dus ze heeft wel verbinding met de router, maar geen internet verbinding oid.

IP settings, ik zeg 't je. Je had net die screens van die wel werkende PC? Neem de DNS instellingen daarvan over, pak een preffered IP in dezelfde range, zelfde gateway, zelfde subnet, en tadaaaaa
Wat bedoel je met "preferred IP in dezelfde range"? Gewoon hetzelfde nummer of kan dat niet? En wat is dan dezelfde range?
pi_68201033
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:36 schreef Scorpionsworld het volgende:

[..]

Als hij zijn netwerk niet beveiligd kun je niet echt van diefstal spreken.
Goed, even samenvatten dan:
- Oude laptop kaduuk, leenlaptop in gebruik
- Leenlaptop wil niet verbinden met Tele2 wireless router
- Helpdesk heeft je op de leenlaptop een ping laten uitvoeren naar nu.nl op de leenlaptop terwijl deze zogezegd niet verbonden was met de Tele2-router, maar de ping gaf wel 4 ontvangen antwoorden.

correct
pi_68201046
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "preferred IP in dezelfde range"? Gewoon hetzelfde nummer of kan dat niet? En wat is dan dezelfde range?
Hetzelfde nummer als de kaduuke laptop ja
Aangezien je die toch niet meer kan gebruiken kun je dat adres wel gebruiken (192.168.1.6 dus)
pi_68201057
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

192.168.1. dan iets van 1 - 256 wat niet je router of de andere PC is

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2009 13:39:06 ]
pi_68201073
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:35 schreef Loveless85 het volgende:

...en ik moet even wachten tot die laptop is afgekoeld, hij start niet op.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 13:39:23 #103
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68201084
En op het moment van die tracert die een antwoord gaf van 192.168.1.1 had je verbinding met DV201AM ?
pi_68201091
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

correct
Ik zou toch bijna fysiek de instelling van die router willen zien. Dit is echt een wazig geval
pi_68201116
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:38 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

192.168.1. dan iets van 1 - 256 wat niet je router of de andere PC is
De router van Tele2 kennende zal de DHCP-range eerder tussen 10-100 liggen.
pi_68201145
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

...en ik moet even wachten tot die laptop is afgekoeld, hij start niet op.
Dan ga je dus naar dat zelfde menu'tje waar we je net alles op automatisch hebben laten zetten, daar pen je ff snel IP adres/subnet/default gateway en in het volgende kadertje de DNS adres(sen) neer.

Deze neem je over, en zoals scorpionsworld al zegt, mocht je die andere laptop écht niet meer gebruiken, kan je het identieke IP adres nemen, als je hem wel ooit nog gaat gebruiken oid, gewoon het laatste cijfer eentje hoger of lager nemen (alles tussen 1 - 256 mag, al is 1 je router )

edit: of als je veilig wil zijn, doe dan maar scorpionsworld zeg, pak 'm tussen de 10 en 100, nog getallen genoeg, en je router is al vaag zat

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2009 13:42:32 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 13:42:29 #107
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68201185
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:39 schreef Scorpionsworld het volgende:

[..]

Ik zou toch bijna fysiek de instelling van die router willen zien. Dit is echt een wazig geval
Klopt.

Wat naar mijn mening niet in het IP-adres zit, anders zou ze geen antwoord krijgen van 192.168.1.1

En aangezien het pingen op IP-adres was maakt de DNS ook niet uit.

Lijkt wel alsof de router de verbinding naar buiten weigert..

Eh, Isa, op de leenlaptop met verbinding met DV201AM. Start daarop eens een browser en tik in:

192.168.1.1

Dan zie je vast het aanmeldscherm van een router. Is dat het merk van de router die je zelf hebt liggen?
pi_68201301
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:42 schreef qltel het volgende:

[..]

Klopt.

Wat naar mijn mening niet in het IP-adres zit, anders zou ze geen antwoord krijgen van 192.168.1.1
Klopt

En aangezien het pingen op IP-adres was maakt de DNS ook niet uit.
Klopt ook, maar dan zou pingen naar nu.nl moeten falen

Lijkt wel alsof de router de verbinding naar buiten weigert..
Dat of de DNS werkt niet/cache moet geflushed worden
pi_68201342
Hoi Isa, JMG hier .

Er staat me vaag iets bij dat in een lang, grijs verleden een paar D&D-ende Fokkers bij jou bezig geweest zijn met een wireless netwerk. En volgens mij is er toen MAC filtering op ingesteld, omdat het modem + Laptop ernstige morele bezwaren tegen elkaar hadden als het op beveiligingsprotocollen aankwam.

Maar ik kan er naast zitten .

Heb je morgenavond wat te doen? .
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 13:48:46 #110
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68201390
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:47 schreef Metatron het volgende:
Hoi Isa, JMG hier .

Er staat me vaag iets bij dat in een lang, grijs verleden een paar D&D-ende Fokkers bij jou bezig geweest zijn met een wireless netwerk. En volgens mij is er toen MAC filtering op ingesteld, omdat het modem + Laptop ernstige morele bezwaren tegen elkaar hadden als het op beveiligingsprotocollen aankwam.
Ik zat al aan zoiets te denken ja..
pi_68201431
Waar woon je, isabeau?
edit: hoogeveen, zie ik. Naja. Daar ga ik niet helemaal heen
pi_68201458
Hmm dan ist vrij simpel te verhelpen, was ook t eerste wat ik dacht. Maar ze gaf al vrij rap aan dat andere PCs wel zonder problemen zo te connecten waren, ook apparaten die 'nieuw' op het netwerk kwamen, dus dat zou dan weer niet kunnen met een MAC filter
  maandag 20 april 2009 @ 13:53:36 #113
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_68201544
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:47 schreef Metatron het volgende:
Hoi Isa, JMG hier .

Maar ik kan er naast zitten .

Heb je morgenavond wat te doen? .
Volgens mij hebben we dat inderdaad ingesteld omdat het modem alleen maar een brakke WEP implementatie had waar Vista van over zijn nek ging.
pi_68201595
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:53 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we dat inderdaad ingesteld omdat het modem alleen maar een brakke WEP implementatie had waar Vista van over zijn nek ging.
Nou, weet iemand het paswoord van de router nog? .
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  maandag 20 april 2009 @ 13:56:07 #115
13783 Anthraxx
pi_68201638
Kan best dat die in mijn Macbook Pro nog staat, maar dan moet ik eerst naar huis enzo. Dus dat wordt vanavond pas.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 13:56:39 #116
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68201655
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:54 schreef Metatron het volgende:

[..]

Nou, weet iemand het paswoord van de router nog? .
Als Doorzon-fan roep ik dan "12jaarennat" maar dat is het vast niet..
pi_68201671
Goeie wending van dit topic
pi_68201722
kapotte laptop wil netwerkcentrum niet opstarten! (3x gecrashd)

En en...pfffft.

JMG, die D&Dnde fokkers hebben dit probleem toen niet opgelost. Dat heeft tele2 zelf gedaan. En die medewerker is vast naar een bedrijf gerend met meer capabele collega's.
pi_68201751
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:57 schreef byah het volgende:
Goeie wending van dit topic
Deze verhaallijn zag vast niemand aankomen .
Meh.
pi_68201762
Zoals ik al zei, dat mac filter lijkt me erg onwaarschijnlijk. Maar je had net toch gewoon local acces met dat ding? Browse dan naar 192.168.1.1 en kijk daar gewoon ff in de settings of zoiets aanstaat...
pi_68201772
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:58 schreef Isabeau het volgende:
kapotte laptop wil netwerkcentrum niet opstarten! (3x gecrashd)

En en...pfffft.

JMG, die D&Dnde fokkers hebben dit probleem toen niet opgelost. Dat heeft tele2 zelf gedaan. En die medewerker is vast naar een bedrijf gerend met meer capabele collega's.
hmm.. Bummer. Was dat dan met een andere laptop?
Meh.
pi_68201786
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:53 schreef Anthraxx het volgende:

Dat had de tele2 medewerker er volgens mij weer uitgehaald en andere mensen met een laptop kunnen hier wèl gewoon online komen. Al vraag ik me inmiddels af of die niet ook via dat linksys zijn verbonden geweest
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 14:01:47 #123
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68201817
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat had de tele2 medewerker er volgens mij weer uitgehaald en andere mensen met een laptop kunnen hier wèl gewoon online komen. Al vraag ik me inmiddels af of die niet ook via dat linksys zijn verbonden geweest
Ik zag een aanbieding van JMdinges om het morgenavond op te komen lossen.. Ik zou het aannamen..

Dan voorlopig maar ff via die Linksys.
pi_68201835
[sub]Help, ik volg jullie niet meer * Isabeau zit nog in de "type alles over wat de kapotte laptop heeft" fase, maar die crasht steeds als ik het netwerkcentrum wil openen.
pi_68201857
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:02 schreef Isabeau het volgende:
[sub]Help, ik volg jullie niet meer * Isabeau zit nog in de "type alles over wat de kapotte laptop heeft" fase, maar die crasht steeds als ik het netwerkcentrum wil openen.
Ik zou dat sowieso ff doen, aangezien dat verhaal over MAC filter steeds onwaarschijnlijker word als andere mensen wél gewoon met dat netwerk kunnen verbinden
pi_68201863
succes Isa. ik zou het niet weten
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 14:03:53 #127
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68201885
quote:
Je hebt lokale toegang dus ik zou die laptop maar ff lekker heel goed af laten koelen, want het lijkt me niet dat het daar in zit.

op de leenlaptop met verbinding met DV201AM. Start daarop eens een browser en tik in:

192.168.1.1

Dan zie je vast het aanmeldscherm van een router. Is dat het merk van de router die je zelf hebt liggen?
pi_68201892
Configuratiescherm > Netwerkcentrum loopt steeds uit op vastlopen.

Een andere weg?
pi_68201927
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:04 schreef Isabeau het volgende:
Configuratiescherm > Netwerkcentrum loopt steeds uit op vastlopen.

Een andere weg?
via ipconfig /all even default gateway (al weet je die, is als t goed is 192.168.1.1) subnet, en ip adres neerpennen.

Moet je alleen ff googlen voor de DNS adressen van je ISP
pi_68201929
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, OK.

Dat laatste kan natuurlijk, maar er van uitgaande dat ze wel via jouw modem connecten is bijna het enige wat ik dan nog kan verzinnen de kanaalinstelling. Er zijn nogal wat WiFi kaarten in laptops en telefoons die problemen hebben met de hogere kanalen (12+)

Kun je in je modem zien op welk kanaal die nu staat?
Meh.
pi_68201943
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:03 schreef qltel het volgende:

[..]

Je hebt lokale toegang dus ik zou die laptop maar ff lekker heel goed af laten koelen, want het lijkt me niet dat het daar in zit.

op de leenlaptop met verbinding met DV201AM. Start daarop eens een browser en tik in:

192.168.1.1

Dit dus, en dan ook ff meteen checken of er bij security (oid) iets van 'MAC-filtering' staat ingesteld
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 20 april 2009 @ 14:05:57 #132
39237 crew  H_T
2733
pi_68201953
quote:
Laat de kapotte laptop maar even rusten, met de leenlaptop probeer je verbinding te krijgen. En als het MAC-filter actief is dan helpt het overnemen van die instellingen ook niet.

Uitleg MAC-filter: elke netwerkkaart heeft een uniek nummer. Dat nummer heet het MAC-adres. Als de router (die er voor zorgt dat meerdere apparaten kunnen verbinden met internet) MAC-filtering aan heeft, dan laat de router alleen maar de computers op internet komen die op de lijst staan. Alle andere computers worden dan geweigerd.
Ik ben de kleur MAGENTA
  maandag 20 april 2009 @ 14:06:17 #133
13783 Anthraxx
pi_68201965
Windows Update schijnt daar een oplossing voor te hebben, maar ja, dat gaat lastig zonder internet . Die lockups dus.
pi_68201975
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:03 schreef qltel het volgende:

[..]

192.168.1.1

http://192.168.1.1 verzoekt om een gebruikersnaam en wachtwoord. De website meldt: “WRT54G”
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 20 april 2009 @ 14:07:03 #135
39237 crew  H_T
2733
pi_68201997
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:05 schreef Metatron het volgende:

[..]

Oh, OK.

Dat laatste kan natuurlijk, maar er van uitgaande dat ze wel via jouw modem connecten is bijna het enige wat ik dan nog kan verzinnen de kanaalinstelling. Er zijn nogal wat WiFi kaarten in laptops en telefoons die problemen hebben met de hogere kanalen (12+)

Kun je in je modem zien op welk kanaal die nu staat?
Klopt, vooral Centrino's hebben dat probleem. Centrino staat vaak ook aangegeven met een sticker op de laptop, dus makkelijk te herkennen
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_68202002
Dat is een Linksys... Is je router van Linksys?
  maandag 20 april 2009 @ 14:07:18 #137
13783 Anthraxx
pi_68202005
probeer admin eens. Gebruiker: admin . Wachtwoord: admin . Dat is standaard bij Tele2
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 20 april 2009 @ 14:07:34 #138
39237 crew  H_T
2733
pi_68202014
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

http://192.168.1.1 verzoekt om een gebruikersnaam en wachtwoord. De website meldt: “WRT54G”
admin als gebruikersnaam en wachtwoord al geprobeerd?
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_68202023
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Da's een Linksys Access point.
Meh.
pi_68202037
Jullie kletsen door elkaar, naar wie moet ik nu luisteren en wiens aanwijzingen opvolgen

Ik hou het voor nu even bij Loveless als je het niet erg vindt. Als dat niet werkt kunnen we de andere dingen proberen.
pi_68202045
Toppie, nou ff inloggen daar en hopelijk dan wat meer info, maak desnoods wat screens als je er zelf niet uitkomt
pi_68202068
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:07 schreef Anthraxx het volgende:
probeer admin eens. Gebruiker: admin . Wachtwoord: admin . Dat is standaard bij Tele2
Da's de default van Linksys. Afhankelijk van het type username en pwd = admin, OF geen username, en pwd admin.
Meh.
pi_68202069
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:07 schreef Anthraxx het volgende:
Werkt niet.
pi_68202088
De netwerkinstellingen van de kaduuke laptop staan trouwens al in een eerder geplaatste screenshot
Ip-adres: 192.168.1.6
subnetmask: 255.255.255.0
default gateway: 192.168.1.1
primaire dns: 192.168.1.1
pi_68202096
Bij mijn linksys ist gewoon admin als user, en dan geen pass
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 14:10:48 #146
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68202115
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:08 schreef Isabeau het volgende:
Jullie kletsen door elkaar, naar wie moet ik nu luisteren en wiens aanwijzingen opvolgen

Ik hou het voor nu even bij Loveless als je het niet erg vindt. Als dat niet werkt kunnen we de andere dingen proberen.
Combinatie van wat we zeggen.. Admin/admin proberen als wachtwoord.. En als je erin zit maar eens kijken wat er evt. verkeerd staat.

Maarre, die router van jou, ziet die er zo uit:

Voordat je straks de router van een ander gaat aanpassen..
pi_68202128
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:10 schreef Loveless85 het volgende:
Bij mijn linksys ist gewoon admin als user, en dan geen pass
werkt helaas ook niet
pi_68202166
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:10 schreef Scorpionsworld het volgende:
De netwerkinstellingen van de kaduuke laptop staan trouwens al in een eerder geplaatste screenshot
subnetmask: 255.255.255.0
primaire dns: 192.168.1.1

Want hij doet het ff niet meer wegens oververhitting
pi_68202183
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:10 schreef qltel het volgende:

[..]

Combinatie van wat we zeggen.. Admin/admin proberen als wachtwoord.. En als je erin zit maar eens kijken wat er evt. verkeerd staat.

Maarre, die router van jou, ziet die er zo uit:

[ afbeelding ]

Voordat je straks de router van een ander gaat aanpassen..
Geen idee wat daar op dat plaatje staat, maar dat staat zeker niet hier in huis.
pi_68202193
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

werkt helaas ook niet
Andersom proberen
quote:
The default Username for the Linksys WRT54G routers is:
Username: <leave blank>
Password: admin
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 14:13:44 #151
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68202202
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geen idee wat daar op dat plaatje staat, maar dat staat zeker niet hier in huis.
Da's een WRT54G.

Je hebt dus waarschijnlijk geen verbinding met je eigen netwerk.. Ik vond 'm al wat onwaarschijnlijk, want er zit geen dsl-modem in voor zover ik weet.
pi_68202267
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:13 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Andersom proberen
[..]
En ook dat is het niet
pi_68202271
standaard gebruikersnaam en wachtwoord voor de tele2-routers is overigens
username: user
password: user
pi_68202301
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:13 schreef qltel het volgende:
Da's een WRT54G.

Je hebt dus waarschijnlijk geen verbinding met je eigen netwerk.. Ik vond 'm al wat onwaarschijnlijk, want er zit geen dsl-modem in voor zover ik weet.
...ik heb verbinding met het netwerk van de buren. Al de hele tijd. En dat zeg ik al de hele tijd.
Ik bedoel het vriendelijk maar: zeg het even als ik ergens niet duidelijk ben.
pi_68202307
Hmm dan is het óf niet je eigen router, of de D&D'ers zijn zo vrij geweest de login voor je router te veranderen. Wat vrij lomp zou zijn...
pi_68202311
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En ook dat is het niet
Als je de 192.168.1.1 via een browser benaderd, ben je dan wel verbonden met de DV201AM of nog steeds op het netwerk van je buurman?
pi_68202317
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:15 schreef Scorpionsworld het volgende:
standaard gebruikersnaam en wachtwoord voor de tele2-routers is overigens
username: user
password: user
Ook niet.
  maandag 20 april 2009 @ 14:17:21 #158
13783 Anthraxx
pi_68202329
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:16 schreef Loveless85 het volgende:
Hmm dan is het óf niet je eigen router, of de D&D'ers zijn zo vrij geweest de login voor je router te veranderen. Wat vrij lomp zou zijn...
Wij zijn lomp.
pi_68202348
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

...ik heb verbinding met het netwerk van de buren. Al de hele tijd. En dat zeg ik al de hele tijd.
Je bent heel duidelijk hoor. Het is alleen de bedoeling dat je dus probeert eerst een verbinding te maken met je eigen draadloze netwerk alvorens je bijvoorbeeld probeert in te loggen op de router, ik denk dat wij daar niet duidelijk genoeg in zijn geweest.
pi_68202353
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:16 schreef Loveless85 het volgende:

Ik vind ze allemaal lief, dus ik hou m'n mond maar
pi_68202365
quote:

[..]

Maaaaaaaaar, dat 192.168.1.1 is wel je default gateway van het wél werkende internet op je overhitte laptop?

Je moet dan ff verbinding met dit netwerk verbreken, en toch proberen te connecten met je 'eigen' netwerk, net had je iig local acces, toen je die tracert deed... Dus dan kan je in principe in je router
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 14:18:24 #162
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68202371
quote:

[..]

Eeeeeh.. Wij gingen er een klein beetje van uit dat je wel verbinding had met je eigen netwerk, maar dat dat om de een of andere reden niet goed werkte..
pi_68202381
quote:

[..]

Ik denk dat men er van uit ging dat je nu gewoon even je wired PC had gepakt, aangezien je laptop het niet meer doet...
Meh.
pi_68202385
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:17 schreef Scorpionsworld het volgende:

Je bent heel duidelijk hoor. Het is alleen de bedoeling dat je dus probeert eerst een verbinding te maken met je eigen draadloze netwerk alvorens je bijvoorbeeld probeert in te loggen op de router, ik denk dat wij daar niet duidelijk genoeg in zijn geweest.
Ik probeer steeds verbinding te maken met mijn eigen draadloze netwerk en ik zeg steeds: geen verbinding mogelijk. Ik heb nooit iets anders beweert.
pi_68202413
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:18 schreef Metatron het volgende:

Ik denk dat men er van uit ging dat je nu gewoon even je wired PC had gepakt, aangezien je laptop het niet meer doet...
Nee, die wired pc is de hele dag nog niet aangeweest
pi_68202417
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind ze allemaal lief, dus ik hou m'n mond maar
En toch wil morgen nog steeds wel even langskomen hoor .
Meh.
pi_68202430
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik probeer steeds verbinding te maken met mijn eigen draadloze netwerk en ik zeg steeds: geen verbinding mogelijk. Ik heb nooit iets anders beweert.
Oke, nu word het erg verwarrend aangezien je helemaal in het begin vertelde dat de helpdeskgast je een ping liet doen naar nu.nl terwijl de leenlaptop verbonden was met je eigen Tele2-netwerk
pi_68202454
* Scorpionsworld ziet al een ritje naar Hoogeveen in het verschiet
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 14:21:12 #169
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68202470
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:19 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ik zou de aanbieding aannemen!
pi_68202475
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:41 schreef funrider het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar om voor 150 euro te bellen? Ze hebben al tijdenlang een telefoonnummer tegen lokaal tarief daar kunnen andere providers nog wat van leren. Ook ben ik altijd snel en goed geholpen telefonisch. Heb 2 jaar Tele2 gehad en zeer tevreden over internet+bel geweest. Helaas in nieuwe huis geen plek meer in wijkkast daardoor andere provider moet nemen.

niet toen ik hun moest bellen blijkbaar, want ik betaalde toen iets van 20 cent per minuut
pi_68202481
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:18 schreef Loveless85 het volgende:

Maaaaaaaaar, dat 192.168.1.1 is wel je default gateway van het wél werkende internet op je overhitte laptop?

Je moet dan ff verbinding met dit netwerk verbreken, en toch proberen te connecten met je 'eigen' netwerk, net had je iig local acces, toen je die tracert deed... Dus dan kan je in principe in je router
Ik heb geen idee, die doet het ff niet meer.

Ja maar, als ik op connect druk dan gebeurt er niets behalve: dat er geen connectie is.
Dat local acces zal best, maar ik kan niet verbinden met mijn netwerk.

* Isabeau herinnert de lieve helpers nogmaals aan haar n00bstatus. ik weet niet eens wat een router is bijv.
pi_68202502
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:20 schreef Scorpionsworld het volgende:

[..]

Oke, nu word het erg verwarrend aangezien je helemaal in het begin vertelde dat de helpdeskgast je een ping liet doen naar nu.nl terwijl de leenlaptop verbonden was met je eigen Tele2-netwerk
Ja! Waar ik bij zei dat ik ook niet wist wat dat betekende of inhield of wat dan ook. Het was gewoon extra info.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 14:22:36 #173
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68202512
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]
* Isabeau herinnert de lieve helpers nogmaals aan haar n00bstatus. ik weet niet eens wat een router is bijv.
router = nerd-taal voor dat kastje van Tele2.
pi_68202531
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:19 schreef Metatron het volgende:

Ik kan donderdag pas weer en dan stink ik

* Isabeau moet een plaktest bij de dermatoloog doen deze week en mag de hele week niet douchen
pi_68202537
Mén dit word een reeks

Maar hóe kreeg je het dan net voor elkaar bij een van je vorige screens had je nl. wél local acces bij je eigen netwerk. En dat was volgens mij vanaf de leenlaptop. Kijk maar op een van die screens, je tracert mislukt, maar hij hopt wel eerst naar 192.168.1.1, en daarna niks... Dus wss was dat je local acces en kan je verder niet naar buiten toe.

Tis wel ff zaak dat uit te vissen, want als je local acces heb kunnen er hoop opties mbt kanalen/filters e.d. afgestreept worden. Anders zitten we nu hemel en aarde te bewegen om die IP-settings te wijzigen, en is dat het straks niet eens

probeer anders alvast ff die eerder gegeven adressen in je TCP/IP settings op de leenlaptop te kloppen

En btw; niemand hoeft zich aangesproken te voelen toen ik zei dat t vrij lomp was om bij iemand waar je te gast bent zijn/haar wachtwoord van de router te wijzigen
pi_68202540
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:22 schreef qltel het volgende:

router = nerd-taal voor dat kastje van Tele2.
Oh, dat noem ik het modem
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 14:24:22 #177
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68202570
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

* Isabeau moet een plaktest bij de dermatoloog doen deze week en mag de hele week niet douchen
een plaktest? Kijken hoe lang het duurt dat de derma aan je blijft plakken als je je niet doucht?

* qltel gaat nu echt ff eten.. Ik val nu bijna flauw..
pi_68202604
quote:

[..]

Tussen die 2 dingen zit nog best een vrij wezenlijk verschil

Maar zo te lezen staan er al genoeg kerels te trappelen je on site support te geven mocht dit allemaal niet werken, dus niet gevreesd
pi_68202629
quote:

[..]

Jij bent nog drukker dan ik !
Meh.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 14:26:05 #180
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68202638
quote:

[..]

Mag ook..

Maar nerds onder elkaar roepen dan iets van "roeter" of nog erger "rauter".. Tja, apart volk, nerds..
pi_68202659
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:23 schreef Loveless85 het volgende:
Mén dit word een reeks
Ik hoopte het binnen 300 posts opgelost te hebben, maar vrees dat je gelijk krijgt
quote:
Maar hóe kreeg je het dan net voor elkaar bij een van je vorige screens had je nl. wél local acces bij je eigen netwerk. En dat was volgens mij vanaf de leenlaptop. Kijk maar op een van die screens, je tracert mislukt, maar hij hopt wel eerst naar 192.168.1.1, en daarna niks... Dus wss was dat je local acces en kan je verder niet naar buiten toe.
Dat weet ik niet! Ik hoopte dat jullie dat wisten, ik begrijp er geen moer van.
quote:
Tis wel ff zaak dat uit te vissen, want als je local acces heb kunnen er hoop opties mbt kanalen/filters e.d. afgestreept worden. Anders zitten we nu hemel en aarde te bewegen om die IP-settings te wijzigen, en is dat het straks niet eens
ok Ik had mijn hoop op die settings gericht...
quote:
probeer anders alvast ff die eerder gegeven adressen in je TCP/IP settings op de leenlaptop te kloppen
Hoe kwam ik daar ook alweer? ik kan het niet meer vinden
quote:
En btw; niemand hoeft zich aangesproken te voelen toen ik zei dat t vrij lomp was om bij iemand waar je te gast bent zijn/haar wachtwoord van de router te wijzigen
Dat is vast gevraagd en ik heb vast gezegd dat het goed was en druk bezig gegaan met mijn DM dingen oid.
Zo lomp zijn ze nou ook weer niet
pi_68202681
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:24 schreef qltel het volgende:

[..]
* qltel gaat nu echt ff eten.. Ik val nu bijna flauw..
* Scorpionsworld doet mee. Ook ik rammel
pi_68202721
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:26 schreef qltel het volgende:

Mag ook..

Maar nerds onder elkaar roepen dan iets van "roeter" of nog erger "rauter".. Tja, apart volk, nerds..
Ik heb er met 1 samengewoond. En die had het vast binnen no time opgelost. Maar tsja, daar wilde ik geen relatie meer mee. Dat nerd-zijn had daar overigens niets mee te maken
pi_68202734
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:27 schreef Scorpionsworld het volgende:

* Scorpionsworld doet mee. Ook ik rammel
Lunchpauze doen? Ik moet ook nog eten
pi_68202754
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:25 schreef Metatron het volgende:

Jij bent nog drukker dan ik !
Valt reuze mee
pi_68202756
Ga naar t overzicht van netwerken, dan rechtermuisknop -> eigenschappen TCP/IP (v4) settings
daar alles van automatisch af halen, en dus bij IP 192.168.1.6 invullen, gateway 192.168.1.1 subnet 255.255.255.0, en voor DNS moet je ff googlen, net gaf iemand er wel eentje, maar die was gelijk aan je router, weet niet of dat klopt..
pi_68202827
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:26 schreef Isabeau het volgende:
Hoe kwam ik daar ook alweer? ik kan het niet meer vinden
Netwerk-centrum
Status weergeven van Draadloze netwerkverbinding
Knopje eigenschappen
Internet protocol versie 4 aanklikken en dan knopje eigenschappen
Onder tabblad algemeen invullen
subnet: 255.255.255.0

Voorkeursdns: 192.168.1.1
Alternatief dns-server: GEEN

Klik op OK->Ok->Sluiten
Probeer nogmaals te verbinden met de modem van Tele2
pi_68202875
En dan hier achteraan wellicht nog even in de command prompt (start - uitvoeren -> cmd <enter>) ipconfig /flushdns tikken
pi_68202947
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Valt reuze mee

Ik kan de hele week wel, en ik kan zo rond 15:00 vertrekken vanuit Utrecht.

En om even probleemoplossend bezig te zijn: Ik zou eens via een wired verbinding kijken wat voor IP settings je dan krijgt, en dan eens in de router (of het modem ) gaan kijken naar de instellingen.

Als Annie het paswoord kan vinden tenminste .
Meh.
pi_68203026
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:34 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ik kan de hele week wel, en ik kan zo rond 15:00 vertrekken vanuit Utrecht.

En om even probleemoplossend bezig te zijn: Ik zou eens via een wired verbinding kijken wat voor IP settings je dan krijgt, en dan eens in de router (of het modem ) gaan kijken naar de instellingen.

Als Annie het paswoord kan vinden tenminste .
Dit was dus wat ze net met die oververhitte laptop heeft gedaan, die had wél verbinding met dat netwerk, en daar komen dus de IP settings die ze nu gaat invoeren uit voort...

Maar wellicht geen slecht idee mocht dit nog steeds bagger gaan ff die desktop aan te slingeren, bij wired heb je toch wat minder 't risico dat je per ongeluk tóch op 't netwerk van de buurman zit ofzo
pi_68203066
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:29 schreef Loveless85 het volgende:
Ga naar t overzicht van netwerken, dan rechtermuisknop -> eigenschappen TCP/IP (v4) settings
daar alles van automatisch af halen, en dus bij IP 192.168.1.6 invullen, gateway 192.168.1.1 subnet 255.255.255.0, en voor DNS moet je ff googlen, net gaf iemand er wel eentje, maar die was gelijk aan je router, weet niet of dat klopt..
Ik strand hier:

Daar kan ik vervolgens niet met mijn rechtermuisknop iets doen.
pi_68203102
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik strand hier:
[ afbeelding ]
Eerst daar links even 'manage network connections' pakken
pi_68203213
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:46 schreef Isabeau het volgende:
Nee, XS4ALL
  maandag 20 april 2009 @ 14:45:23 #194
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_68203276
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik strand hier:
[ afbeelding ]
Dat lijkt me niet jouw netwerk.
pi_68203337
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:45 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet jouw netwerk.
Maakt nu niet zo veel uit, als ze maar bij de properties van het goede netwerk de settings aanpast
  maandag 20 april 2009 @ 14:48:41 #196
22042 Isabitch
Know thyself
pi_68203380
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:42 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Nee, XS4ALL
Hoi eigenaar van de laptop

Oh, internet doet het niet meer op de leenlaptop. Linksys niet meer en DV201AM ook nog steeds niet.

IPadres etc is gewijzigd volgens Scorpionsworld post. Behalve dan dat ik het ipadres op een 7 heb latenb eindigen opv een 6 anders deed deze laptop (de kapotte) het ook niet meer.
pi_68203442
Goed topic
pi_68203444
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:48 schreef Isabitch het volgende:

[..]

Hoi eigenaar van de laptop

Oh, internet doet het niet meer op de leenlaptop. Linksys niet meer en DV201AM ook nog steeds niet.

IPadres etc is gewijzigd volgens Scorpionsworld post. Behalve dan dat ik het ipadres op een 7 heb latenb eindigen opv een 6 anders deed deze laptop (de kapotte) het ook niet meer.
Ik gok dat je t dan bij de verkeerde verbinding heb gewijzigd, en nu dus je connectie met de buurman niet meer werkt. Die moet je gwoon laten staan op waar hij op stond, en dus alleen die DV201AM wijzigen met die eerder gegeven gegevens
  maandag 20 april 2009 @ 14:52:35 #199
22042 Isabitch
Know thyself
pi_68203515
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:50 schreef Loveless85 het volgende:

Ik gok dat je t dan bij de verkeerde verbinding heb gewijzigd, en nu dus je connectie met de buurman niet meer werkt. Die moet je gwoon laten staan op waar hij op stond, en dus alleen die DV201AM wijzigen met die eerder gegeven gegevens
Ik heb echt koppijn en toen klikte ik mis en op de banner van Tele2 en toen opende een scherm met een aanbieding van tele2 en kreeg ik een rode waas voor mijn ogen

Maar ik ben er weer en zal proberen één en ander weer terug te zetten
pi_68203635
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:50 schreef Loveless85 het volgende:

Goed, hoe zorg ik er voor dat de DC201AM router (ik let op ) wordt gewijzigd ipv die van linksys, want dat had ik idd gedaan.
pi_68203703
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Goed, hoe zorg ik er voor dat de DC201AM router (ik let op ) wordt gewijzigd ipv die van linksys, want dat had ik idd gedaan.
Door eerst de leenlaptop te laten verbinden met de DV201AM
pi_68203737
....d
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:57 schreef Scorpionsworld het volgende:

Door eerst de leenlaptop te laten verbinden met de DV201AM
Dat lukt niet. Zie eerste post.
pi_68203780
Hmm ik zou eerst ff al je overbodige netwerk connecties opruimen... Is er niet iemand die je ff via MSN hulp-op-afstand (remote assistence) kan geven? Die heeft dat zo voor elkaar... Tis nu zo ook lastig te zien welke verbinding precies wat is, als je er >20 heb staan naar wat ik begreep
pi_68203822
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:59 schreef Loveless85 het volgende:
Hmm ik zou eerst ff al je overbodige netwerk connecties opruimen... Is er niet iemand die je ff via MSN hulp-op-afstand (remote assistence) kan geven? Die heeft dat zo voor elkaar... Tis nu zo ook lastig te zien welke verbinding precies wat is, als je er >20 heb staan naar wat ik begreep
En dan liefst hulp-op-afstand met MSN aan op de wired-pc zodat de config van de router/modem even nagelopen kan worden
  maandag 20 april 2009 @ 15:01:41 #205
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_68203846
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:58 schreef Isabeau het volgende:
....d
[..]

Dat lukt niet. Zie eerste post.
Hoeft ook niet. Gewoon op de juiste verbinding bij manage network connections klikken, dus die met jouw titel.
pi_68203861
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:59 schreef Loveless85 het volgende:
Ik ga niet zomaar verbindingen van iemand anders verwijderen, dat kan niet hoor!
Het is niet mijn laptop. Daarbij zie ik echt niet in hoe dat het probleem anders maakt, want hij blijft steeds verbinden met linksys. Er is toch wel een mogelijkheid om de settings van DV201AM te wijzigen zonder dat je ermee online bent??
  maandag 20 april 2009 @ 15:02:39 #207
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68203875
Waar woont TS?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_68203929
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ga niet zomaar verbindingen van iemand anders verwijderen, dat kan niet hoor!
Het is niet mijn laptop. Daarbij zie ik echt niet in hoe dat het probleem anders maakt, want hij blijft steeds verbinden met linksys. Er is toch wel een mogelijkheid om de settings van DV201AM te wijzigen zonder dat je ermee online bent??
Hmm ja das ook zo, tis een leenbeessie natuurlijk
Gut ja, hoe noemtie ze, waarschijnlijk gewoon 'Wireless Connection 1 - 22' ofzo

En bij properties kan je alleen zien welke adapter hij gebruikt, das gewoon altijd dezelfde, je standaard netwerkadapter
pi_68203995
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:01 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hoeft ook niet. Gewoon op de juiste verbinding bij manage network connections klikken, dus die met jouw titel.
Maar ik heb alleen dit:

Hoe wijzig ik dat dan?
pi_68204058
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar ik heb alleen dit: [ afbeelding ]

Hoe wijzig ik dat dan?

Hij heeft heel je netwerk niet opgeslagen, dan kan je ook niet de settings wijzigen... Als je verbinding verbreekt met dat andere netwerk, en gaat zoeken naar je eigen netwerk, verbinding tracht te maken, en dan nog eens checkt wat daar staat?
pi_68204230
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:08 schreef Loveless85 het volgende:

Hij heeft heel je netwerk niet opgeslagen, dan kan je ook niet de settings wijzigen... Als je verbinding verbreekt met dat andere netwerk, en gaat zoeken naar je eigen netwerk, verbinding tracht te maken, en dan nog eens checkt wat daar staat?
Hij wil linksys niet loslaten

Er staat dan een kruis tussen het scherm met linksys en de wereldbol van internet.
En bij beheren staat ook nog steeds alleen linksys.
pi_68204250
Oh ja en volgens alle icons is de verbinding NU verbroken en zoekt hij contact met DC201AM.

Maar ik kan wel posten
pi_68204292
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:13 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja en volgens alle icons is de verbinding NU verbroken en zoekt hij contact met DC201AM.

Maar ik kan wel posten

wazige Vista
pi_68204362
quote:
Volgens de helpdesk zag de pc de modem wel, maar het modem ziet de pc niet.
En misschien moet ik deze nog een keer herhalen, misschien kan je er iets mee.
pi_68204385
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:14 schreef Scorpionsworld het volgende:

wazige Vista
WLAN verbinding is nog steeds verbroken.

Ik ga even een beschuitje smeren.
pi_68204391
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En misschien moet ik deze nog een keer herhalen, misschien kan je er iets mee.
Dan klopt ons eerder vermoeden wel dat je wel een local connectie hebt maar geen connectie naar het internet. Dat kan komen door foutieve IP-settings
pi_68204417
Zal ik dit topic naar de helpdesk van tele2 sturen?
pi_68204442
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:17 schreef Scorpionsworld het volgende:

Dan klopt ons eerder vermoeden wel dat je wel een local connectie hebt maar geen connectie naar het internet. Dat kan komen door foutieve IP-settings
En die wil ik heel graag wijzigen, maar dat lukt dus niet omdat hij steeds linksys invult en dat is van de buurman.
pi_68204459
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:18 schreef Isabeau het volgende:
Zal ik dit topic naar de helpdesk van tele2 sturen?
Het zou me toch niks verbazen als een der helpdeskers van Tele2 ook gewoon op Fok! zit te surfen tussen telefoontjes van lastige gebruikers door, doe ik ook
pi_68204498
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En die wil ik heel graag wijzigen, maar dat lukt dus niet omdat hij steeds linksys invult en dat is van de buurman.
I know, en dat komt weer omdat die verbinding van je buurman nu ingesteld staat als een soort preferred connection.
  maandag 20 april 2009 @ 15:20:13 #221
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_68204502
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En bij beheren staat ook nog steeds alleen linksys.
Bij Connect to Network staat 'tie wel?
  maandag 20 april 2009 @ 15:20:57 #222
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_68204528
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:20 schreef Scorpionsworld het volgende:

[..]

I know, en dat komt weer omdat die verbinding van je buurman nu ingesteld staat als een soort preferred connection.
Ik dacht overigens dat Vista altijd om toestemming vroeg alvorens met een onbeveiligd netwerk te verbinden?
pi_68204548
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:20 schreef pfaf het volgende:

[..]

Bij Connect to Network staat 'tie wel?
ja
pi_68204552
quote:

[..]

Ik dacht overigens dat Vista altijd om toestemming vroeg alvorens met een onbeveiligd netwerk te verbinden?
Ja, dat doet 'ie 1 keer. En waarschijnlijk heeft ze bij de eerste keer gewoon ja geklikt zodat ze in ieder geval even via de buurman online kon gaan
pi_68204571
quote:

Doet ie niet, geen enkele keer gevraagd.
pi_68204592
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:21 schreef Scorpionsworld het volgende:

Ja, dat doet 'ie 1 keer. En waarschijnlijk heeft ze bij de eerste keer gewoon ja geklikt zodat ze in ieder geval even via de buurman online kon gaan
Dan denk ik dat mijn vriendin die ene keer ja heeft geklikt toen ze op visite was.
pi_68204695
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan denk ik dat mijn vriendin die ene keer ja heeft geklikt toen ze op visite was.
Da's goed mogelijk. Daarna vraagt Vista namelijk niet meer om te verbinden met een onbeveiligd netwerk.

Maar terug naar het probleem....aangezien het maar niet lukt om de leenlaptop te verbinden met de Tele2-router heb ik toch een vaag vermoeden dat er iets van een MAC-adres filter in de router staat
pi_68204898
Rare shit, maar dat mac filter lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk.

Als je hem wél ziet in het 'connect to' lijstje, proberen te verbinden en dan bij je managed networks kijken welke nu als wireless connection staat
pi_68204964
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:32 schreef Loveless85 het volgende:
Rare shit, maar dat mac filter lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk.

Als je hem wél ziet in het 'connect to' lijstje, proberen te verbinden en dan bij je managed networks kijken welke nu als wireless connection staat
Linksys,

Linksys.

Linksys.

Linksys helemaal uitgeschakeld.

Nog steeds geen DV201AM waar ik de status van kan zien.
pi_68205079
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Linksys,

Linksys.

Linksys.

Linksys helemaal uitgeschakeld.

schiet mij nu maar lek
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 15:39:31 #231
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68205148
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
En als je zoekt naar beschikbare netwerken zie je ook geen DV201AM ?
pi_68205172
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:39 schreef qltel het volgende:

Jawel
  maandag 20 april 2009 @ 15:40:09 #233
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_68205179
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:39 schreef qltel het volgende:

[..]

Jawel, zie enkele posts terug.
pi_68205220
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jawel
En daar op dubbelklikken doet niks?
pi_68205332
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:41 schreef Scorpionsworld het volgende:

[..]

En daar op dubbelklikken doet niks?
Connecting to DV201AM....

Cannot connect to DV201AM.
Diagnose the problem.
Connect to other network.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 15:44:33 #236
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68205339
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:40 schreef pfaf het volgende:

[..]

Jawel, zie enkele posts terug.
Oh sorry, kom net terug van lunchen..
pi_68205365
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Connecting to DV201AM....

Cannot connect to DV201AM.
Diagnose the problem.
Connect to other network.
En dan Diagnose the problem?
pi_68205426
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:45 schreef Scorpionsworld het volgende:

En dan Diagnose the problem?
Denk je dat ik dat nog niet had gedaan.

* Isabeau zet allerliefste glimlach op en wil tegelijkertijd de laptop het raam uit gooien, maar die is niet van haar dus maar niet doen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 15:47:54 #239
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68205437
Worden wirelessfouten in een eventlog gegooid? Vast wel, maar ik heb hier geen wireless en kan het dus niet bekijken.
pi_68205520
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Denk je dat ik dat nog niet had gedaan.

* Isabeau zet allerliefste glimlach op en wil tegelijkertijd de laptop het raam uit gooien, maar die is niet van haar dus maar niet doen.
*Helpdesk-toontje opzet* Ik begrijp dat het zo onderhand lichtelijk frustrerend begint te worden....
maar wat zei Windows na op die linkt te klikken?
pi_68205785
  maandag 20 april 2009 @ 16:12:22 #242
22042 Isabitch
Know thyself
pi_68206250
Ik ga eten, boodschappen doen en heel gefrustreerd zijn
Zonlicht doet me vast goed
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 16:16:33 #243
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68206368
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:12 schreef Isabitch het volgende:
Ik ga eten, boodschappen doen en heel gefrustreerd zijn
Zonlicht doet me vast goed
Je hebt gelijk. Ik kan je ook even niet helpen. Het lijkt wel iets met protocollen te zijn ofzo, maar aangezien ik hier geen wireless heb kan ik je daar vrij lastig bij supporten.

Misschien toch een optie om donderdag eeeeh dinges uit te nodigen en dan alvast een wasknijper voor hem klaar te leggen die hij op z'n neus kan zetten?
pi_68206969
Jaaah gezellig laat gewoon Metatron langskomen en 't fixen, want dit word zo vrij lastig ben ik bang
pi_68207219
Wellicht dat ik het probleem op locatie kan komen verhelpen
&lt;b&gt;&lt;a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;123caravanhuren.nl&lt;/a&gt;&lt;/b&gt;
  maandag 20 april 2009 @ 16:44:06 #246
22042 Isabitch
Know thyself
pi_68207391
Liever geen bezoek aan huis

Als ik er komende week nog steeds mee zit, dan piep ik vast wel anders.
pi_68207710
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:47 schreef Isabeau het volgende:
Als je m'n laptop uit t raam smijt, wil ik een nieuwe. Dezelfde of beter
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 16:55:36 #248
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68207780
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:53 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Als je m'n laptop uit t raam smijt, wil ik een nieuwe. Dezelfde of beter
Ze heeft nog een zo goed als nieuwe Tele 2 laptop. Ruilen?
pi_68207818
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:55 schreef qltel het volgende:
Ze heeft nog een zo goed als nieuwe Tele 2 laptop. Ruilen?
'Zo goed als nieuw'... Heb je dat ding wel eens gezien? No way
pi_68207859
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:44 schreef Isabitch het volgende:
Liever geen bezoek aan huis

Als ik er komende week nog steeds mee zit, dan piep ik vast wel anders.
Laat dan iemand ff via hulp op afstand een kijkje nemen, dan heb je iig geen hitsige nerds in je huis, en toch wat meer support
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 16:58:48 #251
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68207888
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:56 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

'Zo goed als nieuw'... Heb je dat ding wel eens gezien? No way
Tja, ik kan het toch proberen?
pi_68212430
whaaaah

wat een post spam voor een (zo lijkt het) simpel probleem...

de dns die in je screenshots staan zijn niet de dns van tele2...
die zijn namelijk in de range van 62.58.50.*

ga naar configuratiescherm - netwerk centrum.
links op netwerk verbindingen beheren
rechtermuisknop op wireless netwerkverbinding.

klikken op internet protocol versie 4
klikken op automagisch en nog een keer automagisch en alles weg ok'en

en dan zou het moeten werken...

en speciaal voor jou een screenshot om het nog even duidelijk te maken...
http://folie.dreamhosters.com/files/uitleg.jpg

succes er mee

[ Bericht 0% gewijzigd door folie op 21-04-2009 13:59:44 ]
pi_68215027
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:25 schreef folie het volgende:
whaaaah

http://foaly.dreamhosters.com/files/uitleg.jpg

succes er mee
Als je het complete topic had gelezen had je kunnen zien dat de 'defecte' laptop die wel op het draadloze netwerk kon komen gebruik maakt van de gateway als primaire DNS
  maandag 20 april 2009 @ 21:57:00 #254
22042 Isabitch
Know thyself
pi_68218860
quote:
whaaaah

succes er mee
Ja, dit moest ik ook doen van zowel de eerste als de tweede lijns helpdesk. En het hielp zo goed dat ik nog steeds geen internet heb.
pi_68225199
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:33 schreef Scorpionsworld het volgende:

[..]

Als je het complete topic had gelezen had je kunnen zien dat de 'defecte' laptop die wel op het draadloze netwerk kon komen gebruik maakt van de gateway als primaire DNS
En je punt is? Je mag ook best je gateway als primaire dns gebruiken omdat je gateway dan de dns gebruikt die hij toegewezen krijgt. Maar TS heeft nu 212.54.35.25 als DNS en dat gaat niet werken aangezien dat een ziggo dns is.
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:57 schreef Isabitch het volgende:

[..]

Ja, dit moest ik ook doen van zowel de eerste als de tweede lijns helpdesk. En het hielp zo goed dat ik nog steeds geen internet heb.
Het spijt me maar dan is er toch echt iets mis met de laptop.
hij geeft namelijk aan dat de DNS een andere is. Heb je ook geprobeerd de DNS handmatig in te vullen?
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:36:10 #256
22042 Isabitch
Know thyself
pi_68225291
De laptop is al op diverse draadloze netwerken geweest zonder enig probleem.
Tele2 is wel een probleem.

Dan vraag ik me sterk af of het aan de laptop ligt. Maar we zullen zien.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 april 2009 @ 07:23:29 #257
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68226796
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:31 schreef folie het volgende:

[..]

En je punt is? Je mag ook best je gateway als primaire dns gebruiken omdat je gateway dan de dns gebruikt die hij toegewezen krijgt. Maar TS heeft nu 212.54.35.25 als DNS en dat gaat niet werken aangezien dat een ziggo dns is.
[..]
Aangezien de laptop niet eens een verbinding krijgt is de DNS van latere zorg.

Overigens is het helemaal niet onmogelijk om een DNS van een andere provider te gebruiken en is die Ziggo-DNS waarschijnlijk van een verbinding die bij de een of andere buur was. Eerst maar eens zien dat we een verbinding krijgen, en daarna zal het waarschijnlijk ook wel werken.
pi_68228353
quote:
whaaaah

succes er mee
Ja Einstein we zitten hier al 6 pagina's te kutten omdat de DNS niet goed staat

Nog nieuws Isa?
pi_68230326
Ja, ik word straks door tele2 terug gebeld (hoop ik) en ik heb de hulp ingeschakeld van een goede vriend.
Als tele2 me echt niet kan helpen, dan heb ik mijn hoop gevestigd op die vriend. (en ik weet dat hij er echt een hekel aan heeft om Jan en alleman uit vrienden en kennissenkring met computerproblemen te helpen een beetje zoals ik alle medische problemen altijd maar krijg voorgeschoteld op verjaardagen, feestjes etc.)
pi_68234353
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]
Ja Einstein we zitten hier al 6 pagina's te kutten omdat de DNS niet goed staat
Inderdaad, waarschijnlijk is namelijk de winsock beschadigd geraakt.
Netwerkkaart verwerkt dhcp lease modem niet -> krijgt geen ip -> kan niet verbinden.

Het hard instellen van het ip en de dns lost dat probleem op.
TS mag ook best haar winsock catalog resetten... (uitvoeren -> netsh winsock reset catalog)
maar aangezien het niet haar laptop is lijkt mij het IP forcen de beste optie....

Vrees dat dit echter buiten de ondersteuning van de klantenservice van tele2 valt... die zullen wel redeneren:
3 computers werken 1 niet -> modem en verbinding zijn goed. Probleem met de laptop...
pi_68234368

ik
heb
draadloos
internet
op
mijn
eigen
netwerk

En het is nu nog beveiligd ook

Zelfs bij Tele2 werken dus toch mensen die er wel verstand van hebben. Ik ben best een beetje boos op die vrouw die me gisteren doodleuk vertelde dat ik niet geholpen kon worden! Minder assertieve mensen hadden het daar misschien verslagen bij gelaten.

WoW wat fijn

(ps: internet doet het nu niet meer op de andere laptop waarvan de ventilator kapot is )
pi_68234425
Wat was het nou?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 april 2009 @ 12:51:19 #263
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68234534
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:44 schreef folie het volgende:

[..]

Inderdaad, waarschijnlijk is namelijk de winsock beschadigd geraakt.
[....]
Wellicht (voor de zoveelste keer) moet je je wellicht een klein beetje inlezen voordat je onzin gaat wauwelen.

Laat ik het nog 1x duidelijk zeggen: D'R DRAADLOZE VERBINDING DEED HET NIET.
pi_68234558
Jeetje, het is al bijna 13:00 en hij belde me om 11:00

Nou, hij gaf Acer een beetje de schuld met het enet management center. Ik moest eerst alles weer doen wat ik al 2x eerder had gedaan. Daarna zijn we gaan prutsen in dat acer empowering technology enet management center (jaja) en heeft hij de router een harde start laten maken zodat alle fabrieksinstellingen weer ingesteld waren. En hij heeft direct de router beveiligd met een sleutel

Aanvankelijk had ik nog steeds geen netwerk, maar de laptop zag wel dat het netwerk er was èn dat het een sleutel nodig had. Ook was de sleutel goed. Maar een verbinding kwam niet tot stand. Jongen helemaal in de war Maar na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen kwam alles goed
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 april 2009 @ 12:52:54 #265
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68234578
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:45 schreef Isabeau het volgende:

ik
heb
draadloos
internet
op
mijn
eigen
netwerk

Yeah!
pi_68234607
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:51 schreef qltel het volgende:

Wellicht (voor de zoveelste keer) moet je je wellicht een klein beetje inlezen voordat je onzin gaat wauwelen.

Dat is wel een beetje het probleem van online om hulp vragen. Mensen die maar wat roepen komen ook met advies aanzetten. Heel verwarrend.

Maar jullie hadden natuurlijk nooit mijn router kunnen terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dus ik had blijkbaar echt de helpdesk van tele2 nodig.
pi_68234668
En ik wil toch heel graag iedereen die gisteren zo z'n best voor me deed héél erg bedanken. Jullie gaven me toch wel hoop dat het allemaal goed zou komen En wie van diegenen die me zo lief probeerden te helpen ooit appeltaart wil komen eten die roept maar
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 april 2009 @ 12:57:05 #268
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68234697
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar jullie hadden natuurlijk nooit mijn router kunnen terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dus ik had blijkbaar echt de helpdesk van tele2 nodig.
Klopt. Al zou ik het kunnen, dan zou ik het nog niet doen. Want ik weet te weinig van het ding en wellicht gaat hij het dan wel helemaal niet meer doen.

Fijn dat hij het doet voordat deel 2 geopend had moeten worden..
pi_68234733
Een deel 2 was wel heel ernstig geweest

En qltel, naar jullie kom ik de appeltaart wel brengen We moeten nog eens afspreken
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:03:59 #270
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68234892
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje het probleem van online om hulp vragen. Mensen die maar wat roepen komen ook met advies aanzetten. Heel verwarrend.

Had je zelf gekund. Mits je het ww en de username had gehad. Maar die had je niet
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_68234986
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:03 schreef Qwea het volgende:
Had je zelf gekund. Mits je het ww en de username had gehad. Maar die had je niet
Nee, die had ik idd niet Maar dan nog had ikd at zelf denk ik niet gedurfd. Geen idee of tele2 bepaalde speciale routerinstellingen hanteert natuurlijk.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:10:48 #272
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_68235076
eindelijk
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_68235162
En ik heb er maar 3-4 uur voor aan de telefoon gezeten
En minstens 4 uur hier op fok mee bezig geweest.

Ik weet nu wel hoe je internet op pc's kan instellen en wat de meest voorkomende problemen zijn waar ik 3x langs ben gelopen.
pi_68235886
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:51 schreef qltel het volgende:

[..]

quote:

[..]

Hij ziet het modem wel.
Als je computer een netwerk ziet dan doet je netwerk het...
(of en je computer en je netwerk doen het beide niet goed, maar aangezien je op feedback moet wachten passen we occams razor toe...)
Als je netwerk het doet maar je kan geen verbinding maken en de netwerk naam is aangepast dus de computer ziet het netwerk als een nieuw netwerk, dan zit het probleem meestal in je winsock...

kortom ik trek na het lezen van het topic een logische conclusie...

Misschien moet je niet zo fel zijn zonder goede reden, kabouter...

Anyway, het probleem is opgelost en dan lijkt me het belangrijkst
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 april 2009 @ 13:48:12 #275
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68236273
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:35 schreef folie het volgende:

[..]

[..]

kortom ik trek na het lezen van het topic een logische conclusie...
Kennelijk ben je toch vergeten om wat aardig relevante stukjes te lezen..
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 april 2009 @ 13:48:57 #276
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68236298
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:58 schreef Isabeau het volgende:
En qltel, naar jullie kom ik de appeltaart wel brengen We moeten nog eens afspreken
Goed idee! PM ons maar eens..
pi_68243525
Weer geen excuus om Isa te zien .

Maar mooi dat het weer werkt.
Meh.
pi_68258312
Blij te zien dat het eindelijk werkt. Gefeli Isa
Oh, en die enet management center heb ik ook nog al eens problemen mee gehad.
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb
pi_68258649
enet management is ook voor uhm.. lamballen in de TD van Acer ofzo

dat was het eerste wat ik er bij mn ouders aftiefte.. kreng wou niet op mn netwerk als ik een WPA2 sleutel had !

WEP en WPA wou t wel.. !

enet meuk er af.. en ineens mocht ik wel WPA2n
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 22 april 2009 @ 00:54:34 #280
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68258777
ik mik de standaard software van een fabrikant er af. Puur zodat je via de windows software verbinding kan maken.

Maar zoals ik het lees had Isa waarschijnlijk nog steeds verbinding met netwerk van buurman terwijl ze aan de helpdesk aan het pingen was omdat ze geen verbinding had met eigen draadloos netwerk.

Toch blij dat er nog goede helpdeskmedewerkers bij Tele2 aan het werk zijn
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')