quote:Op maandag 20 april 2009 12:22 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Je buurman kan dus zonder password probleemloos verbinding maken met jouw modem?
Als het namelijk een onbeveiligde modem is en je hebt dit probleem dan gaat het een lastig verhaal worden waarschijnlijk. Een grote kans dan namelijk dat de wifi electronica in je huidige laptop niet goed samenwerkt met je modem.
Ik moest ook een ipadres intypen hèquote:Op maandag 20 april 2009 12:23 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je dus nog gewoon verbinding met dat netwerk van je buurman![]()
Je moet dus ook wat ik hiervoor zei doen vanaf een pc die wél met het juiste netwerk is verbonden
DHCP enabled: NOquote:Op maandag 20 april 2009 12:24 schreef qltel het volgende:
En doe dan gelijk eens even:
start -> uitvoeren -> 'cmd' <enter>
en dan
ipconfig /all
Staat er dan ergens heel toevallig bij de eigenschappen van de netwerkkaart:
DHCP ingeschakeld: JA
Zou wellicht ook nog kunnen idd, dat je andere laptop een statisch IP-adres heeft, en de rest allemaal op DHCP staat ingesteld.quote:Op maandag 20 april 2009 12:24 schreef qltel het volgende:
En doe dan gelijk eens even:
start -> uitvoeren -> 'cmd' <enter>
en dan
ipconfig /all
Staat er dan ergens heel toevallig bij de eigenschappen van de netwerkkaart:
DHCP ingeschakeld: JA
ga eens naar het netwerkscherm. Klik daar rechts op je draadloze verbinding, eigenschappen -> TCP/IP settings, dan even alles op 'automatisch verkrijgen' zetten (IP adres en DNS)quote:
Uuuuuh, op de niet-werkende PC? Als hij verbonden is met je eigen netwerk? Want dat zou wel heel apart zijn..quote:Op maandag 20 april 2009 12:22 schreef Isabeau het volgende:
Extra info:
Via de cmd kan ik ping doen naar bijv. www.nu.nl en dan worden 4 van de 4 packages ontvangen. geen idee wat ik nu zeg of wat dat betekent, maar dat moest ik van de eerste meneer proberen. Daarna raakte hij in de war dat ik nog steeds geen verbinding kon maken.
mond-op-mond beademingquote:Op maandag 20 april 2009 12:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb vanavond reanimatie training, dus helaas
Ja, volgens mij wel. De helpdeskmedewerker raakte er in ieder geval van in de warquote:Op maandag 20 april 2009 12:27 schreef qltel het volgende:
Uuuuuh, op de niet-werkende PC? Als hij verbonden is met je eigen netwerk? Want dat zou wel heel apart zijn..
Da's duidelijk..quote:Op maandag 20 april 2009 12:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
ga eens naar het netwerkscherm. Klik daar rechts op je draadloze verbinding, eigenschappen -> TCP/IP settings, dan even alles op 'automatisch verkrijgen' zetten (IP adres en DNS)
(weet niet precies het 'stappenplan' in Vista, vandaar de iets vagere omschrijving)
De vorige keer met het vergelijkbare probleem was het in 2 minuten opgelost door de medewerker van de technische helpdeskquote:Op maandag 20 april 2009 12:26 schreef JoPiDo het volgende:
koop een grote zak snoep
zoek een buurjongen/-meisje met bril tussen de 15 en 25 jaar oud
vraag of hij/zij je verbinding wil herstellen in ruil voor een grote zak snoep
de kosten voor die zak snoep staat niet in verhouding tot de kosten voor die Tele2-lijn, ik had ooit een telefoonrekening van 150 euro door die Tele2-naaiers
het klinkt als iets dat een ervaringsdeskundige in een half uurtje heeft opgelost
misschien een dnsflush of host refresh (of hoe dat laatste ook al weer in elkaar zat)quote:Op maandag 20 april 2009 12:27 schreef qltel het volgende:
[..]
Uuuuuh, op de niet-werkende PC? Als hij verbonden is met je eigen netwerk? Want dat zou wel heel apart zijn..
Dat staat allemaal op automatisch verkrijgen.quote:Op maandag 20 april 2009 12:27 schreef Loveless85 het volgende:
ga eens naar het netwerkscherm. Klik daar rechts op je draadloze verbinding, eigenschappen -> TCP/IP settings, dan even alles op 'automatisch verkrijgen' zetten (IP adres en DNS)
(weet niet precies het 'stappenplan' in Vista, vandaar de iets vagere omschrijving)
Het niveau van de helpdeskmedewerkers daar is kennelijk bedroevend.. Op dat moment weet je dat er een draadloze verbinding is maar dat er ergens anders iets verkeerd staat.quote:Op maandag 20 april 2009 12:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel. De helpdeskmedewerker raakte er in ieder geval van in de war
Die zei dat ik dat vooral tegen de technische helpdesk moest vertellen, maar die deed er niets mee. Volgens mij.
pingen werkte aanvankelijk niet, maar nadat we protocol versie 6 hadden uitgeschakeld en alleen 4 aanhadden deed het het wel.quote:Op maandag 20 april 2009 12:30 schreef qltel het volgende:
Da's duidelijk..
Netwerkcentrum in het configuratiescherm
Daar klikken op "status weergeven" bij je netwerkkaart.
Dan eigenschappen.
en dan klikken op internet protocol versie 4 (trcpip v4)
En daar beiden op automatisch...
Mooi.quote:Op maandag 20 april 2009 12:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat staat allemaal op automatisch verkrijgen.
Doe nog eens ipconfig /allquote:Op maandag 20 april 2009 12:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
pingen werkte aanvankelijk niet, maar nadat we protocol versie 6 hadden uitgeschakeld en alleen 4 aanhadden deed het het wel.
Alles staat op automatisch.
Ik kreeg sterk het gevoel dat de jongeman van de eerstelijn er meer verstand van had dan de vrouw van de technische helpdesk. Die maakte er echt een potje van. Af en toe vertelde ik haar waar je iets kon vinden of hoe het heette etc.quote:Op maandag 20 april 2009 12:31 schreef qltel het volgende:
Het niveau van de helpdeskmedewerkers daar is kennelijk bedroevend.. Op dat moment weet je dat er een draadloze verbinding is maar dat er ergens anders iets verkeerd staat.
Logisch eigenlijk,want je hebt kennelijk een IP-adres en een DNS-server. Anders zou je nu.nl niet kunnen pingen..quote:Op maandag 20 april 2009 12:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
pingen werkte aanvankelijk niet, maar nadat we protocol versie 6 hadden uitgeschakeld en alleen 4 aanhadden deed het het wel.
Alles staat op automatisch.
ja achquote:Op maandag 20 april 2009 12:31 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
misschien een dnsflush of host refresh (of hoe dat laatste ook al weer in elkaar zat)
Wordt een enorm lange screenshotquote:Op maandag 20 april 2009 12:33 schreef Loveless85 het volgende:
Doe nog eens ipconfig /all
Post anders eens even een shotje daarvan hier aub :-)
En weet je heel zeker dat je dit hebt aangepast bij je EIGEN (niet werkende) netwerk. Dus NIET het wél werkende netwerk van de buurman
Dit dusquote:Op maandag 20 april 2009 12:30 schreef qltel het volgende:
[..]
Da's duidelijk..
Netwerkcentrum in het configuratiescherm
Daar klikken op "status weergeven" bij je netwerkkaart.
Dan eigenschappen.
en dan klikken op internet protocol versie 4 (trcpip v4)
En daar beiden op automatisch...
nee, in dit geval niet. De wireless-verbinding is er kennelijk gewoon,anders werkte pingen ook niet..quote:Op maandag 20 april 2009 12:34 schreef genakt het volgende:
Je kan je ssid even opnieuw toevoegen
wpa - key invullen en vaak doet hij het dan weer
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |