Dat is wel heel vreemd, want het nummer van Tele2 is gewoon tegen lokaal tarief, toch?quote:Op maandag 20 april 2009 12:26 schreef JoPiDo het volgende:
koop een grote zak snoep
zoek een buurjongen/-meisje met bril tussen de 15 en 25 jaar oud
vraag of hij/zij je verbinding wil herstellen in ruil voor een grote zak snoep
de kosten voor die zak snoep staat niet in verhouding tot de kosten voor die Tele2-lijn, ik had ooit een telefoonrekening van 150 euro door die Tele2-naaiers
het klinkt als iets dat een ervaringsdeskundige in een half uurtje heeft opgelost
quote:Op maandag 20 april 2009 12:38 schreef AlphaOmega het volgende:
Dat is wel heel vreemd, want het nummer van Tele2 is gewoon tegen lokaal tarief, toch?
Hoe krijg je dat voor elkaar om voor 150 euro te bellen? Ze hebben al tijdenlang een telefoonnummer tegen lokaal tarief daar kunnen andere providers nog wat van leren. Ook ben ik altijd snel en goed geholpen telefonisch. Heb 2 jaar Tele2 gehad en zeer tevreden over internet+bel geweest. Helaas in nieuwe huis geen plek meer in wijkkast daardoor andere provider moet nemen.quote:Op maandag 20 april 2009 12:26 schreef JoPiDo het volgende:
koop een grote zak snoep
zoek een buurjongen/-meisje met bril tussen de 15 en 25 jaar oud
vraag of hij/zij je verbinding wil herstellen in ruil voor een grote zak snoep
de kosten voor die zak snoep staat niet in verhouding tot de kosten voor die Tele2-lijn, ik had ooit een telefoonrekening van 150 euro door die Tele2-naaiers
het klinkt als iets dat een ervaringsdeskundige in een half uurtje heeft opgelost
Dank jequote:Op maandag 20 april 2009 12:42 schreef Loveless85 het volgende:
Oh en aldus het plaatje heb je een PM
uh, help?quote:Op maandag 20 april 2009 12:41 schreef Loveless85 het volgende:
Bij je Wireless staat er nog steeds een preferred IP adres, dus je hebt 'm niet bij de goede verbinding aangepast
Dat zou best kunnen, dat weet ik nietquote:Op maandag 20 april 2009 12:45 schreef qltel het volgende:
De eigenaar van de laptop zit zeker bij Ziggo?
Kan je proberen met je eigen netwerk verbinding te maken, screenshots daarvan maken en die dan weer via het netwerk waar je nu op zit posten?quote:
Ik zal direct gaan kijken hoe of wat.quote:Op maandag 20 april 2009 12:45 schreef Loveless85 het volgende:
Wat er net werd gezegd, je moet die TCP/IP settings aanpassen, al heb je t net denk ik niet bij goede netwerkverbinding gedaan.
Dat is niet zo interessant, hij geeft 11 netwerken waarbij ik connected ben met linksys en dan een hele reeks van mijn eigen netwerk omdat tele2 de naam steeds had gewijzigd (wat niet hielp). En dan nog een zooi oudere netwerken of andere beveiligde netwerken in de buurt.quote:Post eens overzichtje van het overzicht van netwerkverbindingen aldus Vista
Met de kapotte vista computer? Moet lukkenquote:Op maandag 20 april 2009 12:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Kan je proberen met je eigen netwerk verbinding te maken, screenshots daarvan maken en die dan weer via het netwerk waar je nu op zit posten?
Kan datquote:Op maandag 20 april 2009 12:50 schreef Loveless85 het volgende:
delete dan ff al die netwerkverbindingen die je niet meer gebruikt, werkt ook wat overzichtelijker
Jammer..quote:Op maandag 20 april 2009 12:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, dat weet ik niet
Nee, met de geleende Vista-laptopquote:Op maandag 20 april 2009 12:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met de kapotte vista computer? Moet lukken(klinkt vaag, maar de ventilator is kapot en dus doet hij het wel eventjes, tot hij te heet is en zichzelf uitschakelt)
Uiteraardquote:
Dit dus. Dan kunnen wij mogelijk zien wat er verkeerd ingevuld staat bij die verbinding en daarmee de reden dat het niet werktquote:Op maandag 20 april 2009 12:55 schreef Scorpionsworld het volgende:
[..]
Nee, met de geleende Vista-laptop
Die probeer je toch aan je eigen netwerk te hangen.
Volgens de screenshots ben je nu draadloos verbonden met een Ziggo router en niet de Tele2-router
Het zit je wel lekker mee, vandaag..quote:Op maandag 20 april 2009 13:08 schreef Isabitch het volgende:
Hi, even bezig geweest, andere pc was verbinding kwijt en zit nu op de kapotte pc.
Isabitch = kapotte Vista pc waar de Tele2 verbinding het dus wel op doet (en aanvankelijk ook niet). De screenshots volgen zo.
Ik begin koppijn te krijgenquote:
Vergelijk de netwerkinstellingen van die kapotte laptop eens met die van je vriendin.. Op die plek waar ik een kwartier geleden een screenshot van postte.quote:Op maandag 20 april 2009 13:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik begin koppijn te krijgenIk ga even lezen wat jullie verder zeiden en kijken of ik iets kan doen
![]()
(lees: kijken of ik het begrijp en er iets mee kan doen)
Microsoft Windows [versie 6.0.6000]quote:Op maandag 20 april 2009 13:07 schreef qltel het volgende:
B.t.w. als je toch bezig bent en je hebt verbinding met je eigen router. Kun je dan het volgende eens even doen:
start -> uitvoeren -> CMD + enter
En dan
Tracert 194.109.6.66
De uitkomst mag je hier copy-and-pasten (klik op zwart ms-dos-logo linksboven met de rechtermuisknop, dan bewerken en dan "alles markeren" en dan nog een keer maar dan markeren om te copy'en). Screenshot is op zich niet nodig.
eh, ik heb toch ook nooit gezegd dat ik een verbinding met een tele2 router had? Het is de verbinding van een buurman...en dat kan best Ziggo zijn of begrijp ik jullie nu niet?quote:Op maandag 20 april 2009 12:55 schreef Scorpionsworld het volgende:
Nee, met de geleende Vista-laptop
Die probeer je toch aan je eigen netwerk te hangen.
Volgens de screenshots ben je nu draadloos verbonden met een Ziggo router en niet de Tele2-router
Oh ja, daar was ik ook nog mee aan de slag gegaan, maar hij wil alleen de instellingen van dat linksys geven en daar kan ik niets mee. Als ik het wijzig in DV201AM dan nog geeft hij alles van dat linksys omdat hij daar mee is verbonden. En die verbinding maakt hij telkens opnieuw, ook al klik ik verbinding verbreken aan.quote:Op maandag 20 april 2009 13:17 schreef qltel het volgende:
[..]
Vergelijk de netwerkinstellingen van die kapotte laptop eens met die van je vriendin.. Op die plek waar ik een kwartier geleden een screenshot van postte.
en ik had nog wel lekker in de zon kunnen zitten, nu..![]()
Wat ik postte was dus met mijn kapotte laptop die altijd al verbinding met Tele2 had hč!quote:Op maandag 20 april 2009 13:21 schreef qltel het volgende:
Ok!
Je hebt dus inderdaad verbinding met Tele2 (= Versatel).
Wireless werkt en de netwerkinstellingen staan waarschijnlijk goed.
Doe nu hetzelfde nog eens maar dan met
tracert resolver.xs4all.nl
Uitkomst posten hoeft niet, als je ongeveer hetzelfde krijgt is het goed (en werkt je DNS dus ook)
Uitkomst kapotte laptop is nagenoeg hetzelfdequote:Op maandag 20 april 2009 13:21 schreef qltel het volgende:
Oeps..
Ik zie nu net dat je dit deed op je oude laptop.
Wil je dat tracert-verhaal nog een keer doen, maar dan op de "nieuwe/geleende" laptop. Op het moment dat hij verbinding heeft met je eigen router. Die met die rare naam die ik niet kan onthouden..
Ok!
Uitkomst posten hoeft niet, als je ongeveer hetzelfde krijgt is het goed (en werkt je DNS dus ook)
Maarrem, je geleende laptop maakte toch ook verbinding met je eigen router, alleen werkte het dan niet goed?Daar ben ik namelijk een beetje vanuit gegaan omdat ik zoiets gelezen dacht te hebben. Alles wat ik roep heeft betrekking op de geleende laptop..quote:Op maandag 20 april 2009 13:22 schreef Isabitch het volgende:
[..]
Wat ik postte was dus met mijn kapotte laptop die altijd al verbinding met Tele2 had hč!
De geleende laptop heeft er geen verbinding mee....
Met welke pc moet ik bovenstaande dan doen?
Microsoft Windows [Version 6.0.6001]quote:Op maandag 20 april 2009 13:21 schreef qltel het volgende:
Oeps..
Ik zie nu net dat je dit deed op je oude laptop.
Wil je dat tracert-verhaal nog een keer doen, maar dan op de "nieuwe/geleende" laptop. Op het moment dat hij verbinding heeft met je eigen router. Die met die rare naam die ik niet kan onthouden..
Ok!
Ik moest een ping *vul ipadres in* doen naar www.nu.nl en dat bleek te werken, ik weet niet meer wat ik precies moest doen en wat je dan zag.quote:Op maandag 20 april 2009 13:27 schreef qltel het volgende:
[..]
Maarrem, je geleende laptop maakte toch ook verbinding met je eigen router, alleen werkte het dan niet goed?Daar ben ik namelijk een beetje vanuit gegaan omdat ik zoiets gelezen dacht te hebben. Alles wat ik roep heeft betrekking op de geleende laptop..
Nee, maar dat is toch juist het probleem of snap ik jou dan helemaal verkeerd?quote:Op maandag 20 april 2009 13:19 schreef Isabitch het volgende:
[..]
eh, ik heb toch ook nooit gezegd dat ik een verbinding met een tele2 router had? Het is de verbinding van een buurman...en dat kan best Ziggo zijn of begrijp ik jullie nu niet?
Ah, okee. Ik had begrepen dat hij wel verbinding had enzo, maar dat het niet werkte.quote:Op maandag 20 april 2009 13:27 schreef Isabeau het volgende:
En hij heeft nooit verbinding met mijn eigen router, anders was ik hier niet
Jaquote:Op maandag 20 april 2009 13:29 schreef Scorpionsworld het volgende:
Nee, maar dat is toch juist het probleem of snap ik jou dan helemaal verkeerd?
Het is toch de bedoeling dat je met de geleende laptop een verbinding wil maken met je Tele2 router en niet met de Ziggo verbinding van je buurman?
Ja, dat moet ik ook nog doen.quote:Op maandag 20 april 2009 13:30 schreef qltel het volgende:
Ah, okee. Ik had begrepen dat hij wel verbinding had enzo, maar dat het niet werkte.
In dat geval houd ik even mijn mond, want ik heb hier niets wat wireless is, dus dat ondersteund wat lastig voor me..
en kan ik gelijk ff eten..![]()
Da's trouwens wel vreemd. er is kennelijk toch ergens verbinding mee, want je krijgt een antwoord van ene 192.168.1.1quote:Op maandag 20 april 2009 13:30 schreef Isabeau het volgende:
1 3 ms 5 ms 2 ms 192.168.1.1
2 19 ms 8 ms General failure.
Is dat niet mijn modem? Want volgens mij moest ik via dat nummer die ping naar www.nu.nl doen.quote:Op maandag 20 april 2009 13:32 schreef qltel het volgende:
[..]
Da's trouwens wel vreemd. er is kennelijk toch ergens verbinding mee, want je krijgt een antwoord van ene 192.168.1.1
Duh dat is dr default gateway, dus ze heeft wel verbinding met de router, maar geen internet verbinding oid.quote:Op maandag 20 april 2009 13:32 schreef qltel het volgende:
[..]
Da's trouwens wel vreemd. er is kennelijk toch ergens verbinding mee, want je krijgt een antwoord van ene 192.168.1.1
Aha. Als dat eindigt op 1.1. was dat ongetwijfeld 192.168.1.1quote:Op maandag 20 april 2009 13:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat moet ik ook nog doen.
Maar wat is dat hele 'ping-verhaal' dan? Want dat leek wel te werken zonder 'packages lost'. Dat was overigens een totaal ander nummer, want dat eindigde op .1.1
Als hij zijn netwerk niet beveiligd kun je niet echt van diefstal spreken.quote:Op maandag 20 april 2009 13:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jadat is de bedoeling want mijn buurman's netwerk is niet zo stabiel čn volgens mij is het een soort diefstal
Wat bedoel je met "preferred IP in dezelfde range"? Gewoon hetzelfde nummer of kan dat niet? En wat is dan dezelfde range?quote:Op maandag 20 april 2009 13:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Duh dat is dr default gateway, dus ze heeft wel verbinding met de router, maar geen internet verbinding oid.
IP settings, ik zeg 't je. Je had net die screens van die wel werkende PC? Neem de DNS instellingen daarvan over, pak een preffered IP in dezelfde range, zelfde gateway, zelfde subnet, en tadaaaaa
quote:Op maandag 20 april 2009 13:36 schreef Scorpionsworld het volgende:
[..]
Als hij zijn netwerk niet beveiligd kun je niet echt van diefstal spreken.
Goed, even samenvatten dan:
- Oude laptop kaduuk, leenlaptop in gebruik
- Leenlaptop wil niet verbinden met Tele2 wireless router
- Helpdesk heeft je op de leenlaptop een ping laten uitvoeren naar nu.nl op de leenlaptop terwijl deze zogezegd niet verbonden was met de Tele2-router, maar de ping gaf wel 4 ontvangen antwoorden.
Hetzelfde nummer als de kaduuke laptop jaquote:Op maandag 20 april 2009 13:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "preferred IP in dezelfde range"? Gewoon hetzelfde nummer of kan dat niet? En wat is dan dezelfde range?
192.168.1. dan iets van 1 - 256 wat niet je router of de andere PC isquote:Op maandag 20 april 2009 13:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "preferred IP in dezelfde range"? Gewoon hetzelfde nummer of kan dat niet? En wat is dan dezelfde range?
...en ik moet even wachten tot die laptop is afgekoeld, hij start niet op.quote:Op maandag 20 april 2009 13:35 schreef Loveless85 het volgende:
Duh dat is dr default gateway, dus ze heeft wel verbinding met de router, maar geen internet verbinding oid.
IP settings, ik zeg 't je. Je had net die screens van die wel werkende PC? Neem de DNS instellingen daarvan over, pak een preffered IP in dezelfde range, zelfde gateway, zelfde subnet, en tadaaaaa
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |