Kan niet. Feyenoord had een contract voor 3 jaar met dat bureau. Feyenoord heeft ze al 200.000 euro betaald en nu is dat Bureau failliet.quote:Op maandag 20 april 2009 22:04 schreef Ritmo het volgende:
Sjesus, dan zoek je toch een andere partner?
Als het echt zo extreem slecht was hadden ze denk ik eerder 1 of 2 grootverdieners als Landzaat en Hofland (evt. Makaay) laten vertrekken, maar ze gooien er nu juist de minste spelers eruit. En je zult toch een selectie moeten hebben volgend seizoen.quote:Op maandag 20 april 2009 22:15 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat zegt niks over de aankopen hoor. Dat zegt meer over de nijpende situatie bij Feijenoord en vele andere clubs, waar ze de contracten van spelers niet verlengen en overbodige spelers de deur wijzen.
Uiteraard, maar ik denk eigenlijk dat het gewoon rond is maar dat ze echter eerst aan een aantal afspraken moeten voldoen. Dus: een sluitende begroting en spelers als Timmer weg.quote:Eerst maar eens afwachten hoe het verder gaat met de investeerders.
Volgens onderstaand bericht alleen maar omdat het niet in de planning zou passen..quote:Op maandag 20 april 2009 22:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Kan niet. Feyenoord had een contract voor 3 jaar met dat bureau. Feyenoord heeft ze al 200.000 euro betaald en nu is dat Bureau failliet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zaterdag de sfeer niet zo extreem goed vond als je overal leest? Wel beter dan gemiddeld, maar heb toch wel wat wedstrijden meegemaakt dat het veel luidruchtiger was in de Kuip.quote:Legioen 'kwalificeert' zich voor award
Door PHILIP DE LIAGRE BÖHL, clubreporter Feyenoord
[LEZERSBIJDRAGE] Zowel liefhebbers en –haters zullen het met mij eens zijn: er is geen stadion in Nederland waar de aanwezigheid van het publiek duidelijker merkbaar is.
play
Het Feyenoord-legioen voorafgaand aan het duel met FC Twente. FOTO PRO SHOTS
Zelden zoveel geluid gehoord als zaterdagavond in De Kuip tegen FC Twente. De avond waarop Het Legioen zich als meest waardevolle publiek manifesteerde en zich kwalificeerde voor ‘De Twaalfde Man’-award van het seizoen 2008-09. Vijf argumenten voor in het juryrapport:
1. Niet alleen voor mij is één van de mooiste momenten aan een Kuipbezoek de entree op de tribune. Bij het zien van het prachtige veld en knettervol bevolkte tribunes raak ik al in een kleine extase.
2. Nog vier competitiewedstrijden en er is een einde gekomen aan de vijftigjarige carrière van verzorger Gerard Meijer. De man verdient wat mij betreft een standbeeld, zijn naam op het nieuwe stadion en de opbrengst van de supporterscollecte. Maar bovenal een straatnaam, als de Golden Earring er eentje heeft, dan moet Meijer er zeker één krijgen! Over een onvergetelijk afscheid hoeft de sympathieke clubman zich in elk geval geen zorgen te maken, gezien de extra ingelaste actie die zich een half uur voorafgaand aan de wedstrijd voltrekt: ode aan een levende legende.
3. De gehele eerste helft weggespeeld door een vlot combinerende tegenstander. Het gezang van Twentenaren uit Vak G, ondersteund door een trommel, is dominant. (OK, de supporters van Twente worden dit jaar tweede). Het thuispubliek kan slechts Henk Timmer verrot schelden als hij weer eens te vroeg in de lucht hangt bij een hoge bal. Om hem tien seconden later toe te juichen na een sublieme redding op een onhoudbaar schot.
4. De tweede helft is anders. Alsof er tijdens de rust ook intern beraad is geweest tussen de vijftigduizend toeschouwers. Met als uitkomst dat de thuisploeg er een mannetje bij krijgt. De volumeknop wordt opengedraaid en vanaf de tribunes is louter nog gefluit, geschreeuw en gescheld te horen. Een beproefd recept, dat vorig seizoen tegen een beter spelend Twente een overwinning tot gevolg had.
5. Gejuich, een penalty voor Feyenoord. It’s a God’s Gift en De Kuip ontploft zoals alleen De Kuip kan ontploffen. Kleine explosies volgen enige minuten later bij de rode kaarten voor de Twentespelers. Ook mooi: de Olé ’s als Feyenoord in overtal de wedstrijd uittikt, of dat althans probeert te doen. Boosheid bij het onnodig gegeven tweede geel voor Gio en de handen ten hemel bij het eindsignaal. Slecht spelen en toch winnen: het zijn wat mij betreft de mooiste.
quote:Op maandag 20 april 2009 22:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als het echt zo extreem slecht was hadden ze denk ik eerder 1 of 2 grootverdieners als Landzaat en Hofland (evt. Makaay) laten vertrekken, maar ze gooien er nu juist de minste spelers eruit. En je zult toch een selectie moeten hebben volgend seizoen.
De geluidsopnames van de TV zijn altijd wat anders dan de werkelijke belevenis.quote:Op maandag 20 april 2009 23:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zaterdag de sfeer niet zo extreem goed vond als je overal leest? Wel beter dan gemiddeld, maar heb toch wel wat wedstrijden meegemaakt dat het veel luidruchtiger was in de Kuip.
TV is altijd anders dan in werkelijkheid. Kom eens een keer in de Kuipquote:Op maandag 20 april 2009 23:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zaterdag de sfeer niet zo extreem goed vond als je overal leest? Wel beter dan gemiddeld, maar heb toch wel wat wedstrijden meegemaakt dat het veel luidruchtiger was in de Kuip.
Dat zeg ik een beetje verkeerd ja. Financieel staan we er slecht voor, dat is me duidelijk. Maar ik bedoel dat de genoemde spelers eerder uit sportief dan financieel oogpunt weg lijken te moeten. Hoeveel zullen die spelers samen verdienen? Zoals ik al eerder zei: voor 6 spelers die vertrekken zul je er toch minimaal 4 terug moeten halen. Anders hou je straks 14 man over.quote:Op maandag 20 april 2009 23:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
1. Dat jij nog betwijfelt of de situatie echt zo slecht is is bizar te noemen.
Klopt maar je kunt ze wel vertellen dat ze naar een nieuwe club op zoek moeten.quote:2. Landzaat, Hofland en Makaay kan je er niet zo even uit gooien, ze hebben een contract.
Ik was er zaterdag juist.quote:Op maandag 20 april 2009 23:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
TV is altijd anders dan in werkelijkheid. Kom eens een keer in de Kuip
Volgens mij kom jij nog minder in de Kuip dan ik dus zeur niet.quote:Op maandag 20 april 2009 23:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
De geluidsopnames van de TV zijn altijd wat anders dan de werkelijke belevenis.
Niemand wilt ze hebben.quote:Op maandag 20 april 2009 23:25 schreef Ritmo het volgende:
Klopt maar je kunt ze wel vertellen dat ze naar een nieuwe club op zoek moeten.
Daarom zeg ik, TV is altijd anders. Je was er zaterdag toevallig een keer. De rest van de wedstrijden heb je op je TVtje gezien. Hoe kun je dan oordelen over de sfeer die er bij de andere wedstrijden dit seizoen was?quote:
Bron? Ik ben vaak genoeg in de Kuip geweest om te constateren dat dat verschilt.quote:Op maandag 20 april 2009 23:27 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Volgens mij kom jij nog minder in de Kuip dan ik dus zeur niet.
Mag jij tegenwoordige al 2x per jaar gratis naar een wedstrijd van Feyenoord met je kameraadjes lidmaatschap?quote:Op maandag 20 april 2009 23:27 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Volgens mij kom jij nog minder in de Kuip dan ik dus zeur niet.
Aldus het ventje dat de hele dag loopt te janken als een kleuter dat Ajacieden hem op internet pesten.quote:Op maandag 20 april 2009 23:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Mag jij tegenwoordige al 2x per jaar gratis naar een wedstrijd van Feyenoord met je kameraadjes lidmaatschap?
Plaats dit soort trieste posts nou niet sukkel, je weet toch dat ze verwijderd worden en dat het op niets uitloopt.quote:Op maandag 20 april 2009 23:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Mag jij tegenwoordige al 2x per jaar gratis naar een wedstrijd van Feyenoord met je kameraadjes lidmaatschap?
Klopt, maar niet vaker dan ik volgens mij.quote:Op maandag 20 april 2009 23:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bron? Ik ben vaak genoeg in de Kuip geweest om te constateren dat dat verschilt.
Jij maakt er van dat ik zeg dat we dat 'even' moeten doen.quote:Op maandag 20 april 2009 23:36 schreef Rots het volgende:
Ritmo, serieus jij wordt steeds ongeloofwaardiger hier. Hoe kom je er nou weer ineens bij om Landzaat, Hofland en Makaay er maar "even" uit te gooien. Snap je niet dat dit aardig wat geld gaat kosten, wat er dus niet is.
Vooral hun salariseisen zullen een struikelblok zijn. Maar clubs als AZ, PSV en Twente kunnen daar denk ik wel aan voldoen als ze willen.quote:Beter komt er gewoon weer een bod voor Makaay en haal je daar een jonge spits voor. Hoewel dat wel onwaarschijnlijk is.En Landzaat is nog wel van toegevoegde waarde denk ik volgend seizoen.
Feyenoord kan zich prima meten op salarisschaal met de genoemde clubs, ook in deze tijden.quote:Op maandag 20 april 2009 23:40 schreef Ritmo het volgende:
Vooral hun salariseisen zullen een struikelblok zijn. Maar clubs als AZ, PSV en Twente kunnen daar denk ik wel aan voldoen als ze willen.
valt me ook op. Kijk soms de wedstrijden wel eens terug en lijk soms net of je alleen het uitvak hoort zingen, terwijl je in De Kuip het hele vak niet eens hoortquote:Op maandag 20 april 2009 23:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
De geluidsopnames van de TV zijn altijd wat anders dan de werkelijke belevenis.
met z'n nieuwe avatarquote:Op maandag 20 april 2009 23:38 schreef Happel het volgende:
Jullie zijn allemaal nep, Jorienvandenherik is de enige echte.
Echt nietquote:Op dinsdag 21 april 2009 11:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Van der Gun past uitstekend bij Feyenoord.
Weet ik, maar ik wil het origineel graag zien. Wist niet dat daar een gifje van was.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:05 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Feyenoord - Heracles
Wijnaldum zijn actie
Oh, jammer.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:06 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ehm, dat gifje heb ik zelf gemaakt met CamTasia. Het fragment komt van Youtube.
Waarom zou die. Als hij dat wilt doet hij dat toch lekker. Wat boeit jou het nou?quote:
Die wilt daar niet spelen, want bij Feyenoord kunnen ze niet mee met de salarissen die bij Utrecht en Twente worden betaald.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Van der Gun past uitstekend bij Feyenoord.
200 euro maar? Valt nog mee dan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:01 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Die wilt daar niet spelen, want bij Feyenoord kunnen ze niet mee met de salarissen die bij Utrecht en Twente worden betaald.
Wat vinden jullie er trouwens van, dat er zomaar 200,000 EUR in de vuilnisbak is gegooid aan een toernooi dat er niet komt? Dat moet hard in de begroting hakken zeg.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:01 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Die wilt daar niet spelen, want bij Feyenoord kunnen ze niet mee met de salarissen die bij Utrecht en Twente worden betaald.
Tja als je een eigen vermogen hebt van 70 miljoen zoals Ajax, dan valt dat mee, maar het schamele budget van Feyenoord gaat 200k niet trekken denk ik...quote:
Ok, bedankt voor de opheldering.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:26 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Tja als je een eigen vermogen hebt van 70 miljoen zoals Ajax, dan valt dat mee, maar het schamele budget van Feyenoord gaat 200k niet trekken denk ik...
Ik weet niet waar je het over hebt, maar ¤200 is duizend maal minder dan ¤200k hoor.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:26 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Tja als je een eigen vermogen hebt van 70 miljoen zoals Ajax, dan valt dat mee, maar het schamele budget van Feyenoord gaat 200k niet trekken denk ik...
quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt, maar ¤200 is duizend maal minder dan ¤200k hoor.
Okequote:Op dinsdag 21 april 2009 19:33 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
200k maar beiden is veel voor Feyenoord.
quote:Investeerders wachten op sluitende begroting
Feyenoord heeft nog geen sluitende begroting voor het seizoen 2009 - 2010 kunnen presenteren aan de groep investeerders. De investeerders rekende erop dat de Rotterdamse club vorige week met een begroting zou komen. Volgens Raymond Salomon (woordvoerder van Feyenoord) gaat het ook nog wel even duren voor Feyenoord de begroting sluitend krijgt. Er moet veel bezuinigd worden. Het nieuws over de mogelijke investeerders zal daarom ook nog wel even op zich laten wachten.
Mógelijke investeerders, heel misschien investeerders. Moet nog zien of het er van komt.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Investeerders wachten op sluitende begroting
quote:Gemeenteraad wil beperking financieel risico voor gemeente bij bouw nieuw stadion
De gemeente Rotterdam moet de financiële risicos bij de bouw van de nieuwe Kuip zo veel mogelijk beperken.
Dat vindt een meerderheid van de gemeenteraad.
De fracties van PvdA, CDA en GroenLinks waarschuwen het college van burgemeester en wethouders dat de gemeentelijke bijdrage van Rotterdam aan het stadion ‘zo laag mogelijk’ moet zijn.
Het is aan ‘marktpartijen’ zoals voetbalclub Feyenoord (profs en amateurs) en de Kuip zelf of andere investeerders om het geld bijeen te sprokkelen voor het Stadionpark waarin de nieuwe Kuip straks komt te staan. Met de bouw van het megastadion aan de Maas, dat in 2016 klaar moet zijn, is een bedrag van 500 tot 600 miljoen euro gemoeid. Kuip-directeur Jan van der Merwijk liet vorige maand weten dat de gemeente Rotterdam móet bijdragen in de kosten, omdat anders die nieuwe Kuip er nooit zal komen.
Wethouder Lucas Bolsius opperde eerder al de mogelijkheid van een complex zonder directe gemeentelijke steun. De CDA-bestuurder verwijst naar een ondernemingsplan, op te stellen door Feyenoord, dat later dit jaar op tafel moet liggen. Een deel van de gemeenteraad - in ieder geval Bolsius’ CDA, PvdA en GroenLinks - lijkt de wethouder daarin te steunen. Deze partijen vinden ook dat de kosten voor de aanleg van een nieuwe metrolijn van en naar de nieuwe Kuip en de vestiging van een nieuw NS-station door het rijk en de Stadsregio moeten worden opgehoest en niet door Rotterdam.
De gemeenteraad zou vorige week donderdag over het Stadionpark praten, maar het debat werd op het laatste moment uitgesteld. Het is nog niet bekend wanneer de Kuip opnieuw in de raad aan de orde komt.
Als het nou toch niet mocht komen is de teleurstelling bij hem wel minder groot.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]![]()
Rot nou eens op met dat negatieve gedoe man.
Het duurt wel erg lang.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]![]()
Dan kun je er net zo goed vanuit gaan dat Feyenoord volgend jaar failliet verklaard wordt, dan valt het altijd mee.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:03 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Als het nou toch niet mocht komen is de teleurstelling bij hem wel minder groot.
hmm neequote:Op dinsdag 21 april 2009 23:07 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dan kun je er net zo goed vanuit gaan dat Feyenoord volgend jaar failliet verklaard wordt, dan valt het altijd mee.
Het is allemaal nog veel te officieus. Het te investeren bedrag is niet duidelijk en de plannen van de investeerders vind ik ook niet duidelijk. Ik had er meer vertrouwen in gehad als duidelijk was geweest wat de plannen van de investeerders zijn en om hoeveel geld het gaat, met een disclaimer dat het alleen doorgaat als er een sluitende begroting van Feyenoord komt.quote:
Die plannen gaan ze (nog) niet openbaar maken natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:09 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het is allemaal nog veel te officieus. Het te investeren bedrag is niet duidelijk en de plannen van de investeerders vind ik ook niet duidelijk. Ik had er meer vertrouwen in gehad als duidelijk was wat de plannen van de investeerders waren en om hoeveel geld het gaat, met op het eind een disclaimer dat het alleen doorgaat als er een sluitende begroting van Feyenoord komt.
Helemaal mee eens. Het is maar wazig allemaal. De "investeerders" weten dat Feyenoord zwaar om geld verlegen zit. Ze kunnen allerlei eisen stellen,(althans krijgen die gelegenheid) en aan het eind van de rit doodleuk zeggen dat ze er niet aan beginnnen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:09 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het is allemaal nog veel te officieus. Het te investeren bedrag is niet duidelijk en de plannen van de investeerders vind ik ook niet duidelijk. Ik had er meer vertrouwen in gehad als duidelijk was geweest wat de plannen van de investeerders zijn en om hoeveel geld het gaat, met een disclaimer dat het alleen doorgaat als er een sluitende begroting van Feyenoord komt.
Dat klopt ja.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat nieuwe stadion gaat er dus echt nooit komen als Feyenoord zelf voor een ondernemingsplan en zelf voor investeerders en financiers moet zorgen. Dat gaat ze nu ook al zo goed af.
Verder komt het Feyenoord natuurlijk maar wat goed uit om de armzalige club uit te hangen, en zullen ze ook niet vertellen hoever gevorderd de gesprekken met investeerders mogelijk al zijn.
Het beeld van de club die elke cent 2 keer moet omdraaien komt Feyenoord natuurlijk goed uit bij salaris-onderhandelingen, transfer-besprekingen en gesprekken met mogelijke financiers.
Als anderen weten dat er mensen klaar staan die bereid zijn tientallen miljoenen in de club te steken dan kan je overal de hoofdprijs betalen.
In dat geval hebben Gudde en de investeerders heel wat uit te leggen. Ik denk niet dat iemand als Peridon nog vrolijk rond kan lopen in Rotterdam als het afketst.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:12 schreef TC03 het volgende:
Je moet nog maar afwachten of er ook daadwerkelijk tot actie over gegaan wordt als de begroting rond is.
Ik denk het wel. Het is zijn geld, hij is niemand wat verplicht.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
In dat geval hebben Gudde en de investeerders heel wat uit te leggen. Ik denk niet dat iemand als Peridon nog vrolijk rond kan lopen in Rotterdam als het afketst.
Er zijn al "mogelijke" bedragen naar buiten gebracht.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:10 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Die plannen gaan ze (nog) niet openbaar maken natuurlijk.
Klopt, maar hij zocht toch wel heel nadrukkelijk de media op.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Het is zijn geld, hij is niemand wat verplicht.
Natuurlijk, maar als hij er uiteindelijk geen brood in ziet is dat zijn goed recht en kan je hem en de investeerders niks kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Klopt, maar hij zocht toch wel heel nadrukkelijk de media op.
Dat doen de media, de investeerders zelf hebben nog geen enkel bedrag genoemd. Die eisen zijn tot nu toe goed, de begroting rondkrijgen en overbodige spelers wegwerken zijn dingen die ook zonder investeerders moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Er zijn al "mogelijke" bedragen naar buiten gebracht.
Maar het is allemaal zo vaag.
Ze kunnen bij wijze van spreken telkens weer met nieuwe voorwaarden op de proppen komen, waarop het alsnog stuk kan lopen.
Was jij niet degene die zei geen vertrouwen te hebben in het dagelijkse bestuur (en haar capaciteiten) van Feijenoord? Waarom dan wel op dit punt?quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]![]()
Beter dat die begroting dan komtquote:
Perridon heeft al wel een indicatie gegeven hoor. Volgens hem mocht de club blij zijn als investeerders gezamelijk 25 miljoen zouden ophoesten. Om daar die onrealistische voorwaarde aan vast te koppelen dat spelers salaris in zouden moeten leveren.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat doen de media, de investeerders zelf hebben nog geen enkel bedrag genoemd. Die eisen zijn tot nu toe goed, de begroting rondkrijgen en overbodige spelers wegwerken zijn dingen die ook zonder investeerders moeten gebeuren.
Overigens zijn Don Leo en Gudde vorige week nog in gesprek geweest, zoiets gaat niet 1,2,3.
M'n wantrouwen richting het bestuur staat hier los van. Maar het verhaal qua investeerders klopt gewoon tot nu toe. Ze zijn bezig met de begroting en doen de slechtste spelers uit de selectie weg. Als ze wisten dat ze het op eigen kracht moeten doen volgend jaar dan hadden ze veel harder moeten bezuinigen en waren er spelers als Hofland en Landzaat te koop gezet en waren Hofs, Tiendalli etc. gebleven (vele malen goedkoper in salaris).quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:28 schreef Happel het volgende:
[..]
Was jij niet degene die zei geen vertrouwen te hebben in het dagelijkse bestuur (en haar capaciteiten) van Feijenoord? Waarom dan wel op dit punt?
Je hebt het altijd maar over de spelers. Is het nooit in je opgekomen dat er nog meer is dan alleen een selectie met spelers?quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:35 schreef Ritmo het volgende:
[..]
M'n wantrouwen richting het bestuur staat hier los van. Maar het verhaal qua investeerders klopt gewoon tot nu toe. Ze zijn bezig met de begroting en doen de slechtste spelers uit de selectie weg. Als ze wisten dat ze het op eigen kracht moeten doen volgend jaar dan hadden ze veel harder moeten bezuinigen en waren er spelers als Hofland en Landzaat te koop gezet en waren Hofs, Tiendalli etc. gebleven (vele malen goedkoper in salaris).
Wel de grootste kostenpost natuurlijk. Landzaat verdient 1/3 van het begrotingstekort. Hij heeft een punt.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:51 schreef Happel het volgende:
[..]
Je hebt het altijd maar over de spelers. Is het nooit in je opgekomen dat er nog meer is dan alleen een selectie met spelers?
Jawel hoor, hoezo niet?quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:51 schreef Happel het volgende:
[..]
Je hebt het altijd maar over de spelers. Is het nooit in je opgekomen dat er nog meer is dan alleen een selectie met spelers?
quote:Feyenoord op zoek naar extern geld
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Feyenoord heeft nog altijd geen definitief akkoord over NEC-verdediger Dani Fernández. De Rotterdamse club tracht via externe geldschieters een deel van de transferrechten van de Spanjaard te kopen.
Eerder stuurde Feyenoord aan op een huurconstructie om Fernández aan te trekken, omdat de club geen geld in kas heeft om te investeren in de selectie. Inmiddels wordt gestudeerd op een deal waarbij Feyenoord deels eigenaar wordt van Fernández. De club zou in dat geval een percentage van de transferrechten overnemen van Dmitri Selyuk, een Oekraïense zakenman die formeel eigenaar is van de voetballer.
Een dergelijke constructie is voor Feyenoord alleen mogelijk met de hulp van een externe geldschieter. Feyenoord hoopt een deal te kunnen maken waarbij een investeerder bij doorverkoop van Fernández een percentage van de transfersom krijgt terugbetaald.
Feyenoord worstelt met grote financiële problemen en de club moet flink bezuinigen om de begroting voor komend seizoen rond te krijgen. Fernández is op de korte termijn de enige speler die realistisch gezien haalbaar is. Fernández zelf wil graag naar Feyenoord, om ook komend seizoen onder zijn huidige trainer Mario Been te kunnen werken. De voetballer staat officieel op de loonlijst bij Arsenal Kiev, maar speelde geen minuut voor die club. Sinds anderhalf jaar wordt hij gehuurd door NEC.
Zolang bij Feyenoord geen spelers worden verkocht en er geen nieuw investeringsgeld wordt aangeboord, kan de club weinig tot niets op de transfermarkt. Feyenoord neemt komend seizoen afscheid van Henk Timmer, Theo Lucius en Serginho Greene. Ook Dwight Tiendalli en Nicky Hofs hebben te horen gekregen dat ze mogen vertrekken. Diego Biseswar verlengde onlangs zijn aflopende contract in Rotterdam.
De gemeente moet niet zo janken. Het hele masterplan voor Zuid is gebaseerd op het stadion. Daarnaast had de gemeente er ook geen moeite mee om vele miljoenen te pompen in Ahoy en het Topsportcentrum. Ze hebben Feyenoord ooit 35 miljoen gegeven om de grond van De Kuip te kopen, waarvoor nu behoorlijk voor wordt betaald. Rotterdam wilt toch zo graag een stad met internationale allure zijn? Dan moeten ze ook als doel hebben om topsport te bedrijven, met de finale van het WK binnenkrijgen. Feyenoord heeft er geen zak aan als de finale van het WK in Rotterdam gespeeld wordt, alleen Rotterdam maarquote:
Ben wel benieuwd wat de plannen voor hem zijn. Beste zou zijn hem te verhuren aan een eredivisieclub. Mocht hij niet als eerste keeper, wat me erg onwaarschijnlijk lijtk, fungeren bij Feijenoor dan...quote:Cambuur hoopt Mulder te huren van Feyenoord
22/04/2009 19:41
SC Cambuur-Leeuwarden heeft zich afgelopen week officieel gemeld bij Feyenoord om te praten over Erwin Mulder. De Friese club wil de talentvolle doelman voor een jaar huren van de Rotterdammers.
Feyenoord laat Cambuur op korte termijn weten wat de plannen zijn met de twintigjarige doelman van Jong Oranje, die dit seizoen op huurbasis uitkomt voor Excelsior.
Behalve Mulder staan ook de namen van Dennis Gentenaar (Ajax), Niki Mäenpää (FC Den Bosch, komend seizoen Willem II) en David Meul (Fortuna Sittard) op het lijstje van de huidige nummer drie van de Jupiler League.
Boy Waterman, die dit seizoen door AZ wordt verhuurd aan ADO Den Haag, is niet langer een kandidaat, aangezien de Alkmaarders de doelman alleen willen verkopen.
Ik ben het roerig met je eens. Misschien heeft Ome Dirk nog een fooitje over. De zogenaamde investeerders zijn in ieder geval in geen velden of wegen te bekennen.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:40 schreef jorienvdherik het volgende:
Zielig om te lezen hoe Feyenoord om geld moet smeken
quote:Clubarts Sparta denkt over Feyenoord
Casper van Eijck heeft nog niet besloten of hij als clubarts Sparta verruilt voor Feyenoord. De dokter van de Kasteelclub is nadrukkelijk in beeld bij de grote broer uit Rotterdam Zuid.
Van Eijck, die Leo Beenhakker al jarenlang kent, is 26 jaar werkzaam bij Sparta, waar zijn broer Boudewijn al jarenlang de huisadvocaat is. ,,Feyenoord wil graag dat ik naar de Kuip kom,’’ zegt hij. ,,Ik heb nog geen beslissing genomen. Nee, werken als clubarts valt niet te combineren bij twee clubs. Ik zal een beslissing moeten nemen.’’
Die investeerders stellen eisen, waar aan voldaan moet worden. En dat gaat niet in een weekje, gaat sowieso wel tot de zomer duren voordat we meer horen, verwacht ik.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:45 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik ben het roerig met je eens. Misschien heeft Ome Dirk nog een fooitje over. De zogenaamde investeerders zijn in ieder geval in geen velden of wegen te bekennen.
Was dit al gepost?quote:Cambuur hoopt Mulder te huren van Feyenoord
22/04/2009 19:41
SC Cambuur-Leeuwarden heeft zich afgelopen week officieel gemeld bij Feyenoord om te praten over Erwin Mulder. De Friese club wil de talentvolle doelman voor een jaar huren van de Rotterdammers.
Feyenoord laat Cambuur op korte termijn weten wat de plannen zijn met de twintigjarige doelman van Jong Oranje, die dit seizoen op huurbasis uitkomt voor Excelsior.
Behalve Mulder staan ook de namen van Dennis Gentenaar (Ajax), Niki Mäenpää (FC Den Bosch, komend seizoen Willem II) en David Meul (Fortuna Sittard) op het lijstje van de huidige nummer drie van de Jupiler League.
Boy Waterman, die dit seizoen door AZ wordt verhuurd aan ADO Den Haag, is niet langer een kandidaat, aangezien de Alkmaarders de doelman alleen willen verkopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |