Mógelijke investeerders, heel misschien investeerders. Moet nog zien of het er van komt.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Investeerders wachten op sluitende begroting
quote:Gemeenteraad wil beperking financieel risico voor gemeente bij bouw nieuw stadion
De gemeente Rotterdam moet de financiële risicos bij de bouw van de nieuwe Kuip zo veel mogelijk beperken.
Dat vindt een meerderheid van de gemeenteraad.
De fracties van PvdA, CDA en GroenLinks waarschuwen het college van burgemeester en wethouders dat de gemeentelijke bijdrage van Rotterdam aan het stadion ‘zo laag mogelijk’ moet zijn.
Het is aan ‘marktpartijen’ zoals voetbalclub Feyenoord (profs en amateurs) en de Kuip zelf of andere investeerders om het geld bijeen te sprokkelen voor het Stadionpark waarin de nieuwe Kuip straks komt te staan. Met de bouw van het megastadion aan de Maas, dat in 2016 klaar moet zijn, is een bedrag van 500 tot 600 miljoen euro gemoeid. Kuip-directeur Jan van der Merwijk liet vorige maand weten dat de gemeente Rotterdam móet bijdragen in de kosten, omdat anders die nieuwe Kuip er nooit zal komen.
Wethouder Lucas Bolsius opperde eerder al de mogelijkheid van een complex zonder directe gemeentelijke steun. De CDA-bestuurder verwijst naar een ondernemingsplan, op te stellen door Feyenoord, dat later dit jaar op tafel moet liggen. Een deel van de gemeenteraad - in ieder geval Bolsius’ CDA, PvdA en GroenLinks - lijkt de wethouder daarin te steunen. Deze partijen vinden ook dat de kosten voor de aanleg van een nieuwe metrolijn van en naar de nieuwe Kuip en de vestiging van een nieuw NS-station door het rijk en de Stadsregio moeten worden opgehoest en niet door Rotterdam.
De gemeenteraad zou vorige week donderdag over het Stadionpark praten, maar het debat werd op het laatste moment uitgesteld. Het is nog niet bekend wanneer de Kuip opnieuw in de raad aan de orde komt.
Als het nou toch niet mocht komen is de teleurstelling bij hem wel minder groot.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]![]()
Rot nou eens op met dat negatieve gedoe man.
Het duurt wel erg lang.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]![]()
Rot nou eens op met dat negatieve gedoe man.
Dan kun je er net zo goed vanuit gaan dat Feyenoord volgend jaar failliet verklaard wordt, dan valt het altijd mee.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:03 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Als het nou toch niet mocht komen is de teleurstelling bij hem wel minder groot.
hmm neequote:Op dinsdag 21 april 2009 23:07 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dan kun je er net zo goed vanuit gaan dat Feyenoord volgend jaar failliet verklaard wordt, dan valt het altijd mee.
Het is allemaal nog veel te officieus. Het te investeren bedrag is niet duidelijk en de plannen van de investeerders vind ik ook niet duidelijk. Ik had er meer vertrouwen in gehad als duidelijk was geweest wat de plannen van de investeerders zijn en om hoeveel geld het gaat, met een disclaimer dat het alleen doorgaat als er een sluitende begroting van Feyenoord komt.quote:
Die plannen gaan ze (nog) niet openbaar maken natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:09 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het is allemaal nog veel te officieus. Het te investeren bedrag is niet duidelijk en de plannen van de investeerders vind ik ook niet duidelijk. Ik had er meer vertrouwen in gehad als duidelijk was wat de plannen van de investeerders waren en om hoeveel geld het gaat, met op het eind een disclaimer dat het alleen doorgaat als er een sluitende begroting van Feyenoord komt.
Helemaal mee eens. Het is maar wazig allemaal. De "investeerders" weten dat Feyenoord zwaar om geld verlegen zit. Ze kunnen allerlei eisen stellen,(althans krijgen die gelegenheid) en aan het eind van de rit doodleuk zeggen dat ze er niet aan beginnnen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:09 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het is allemaal nog veel te officieus. Het te investeren bedrag is niet duidelijk en de plannen van de investeerders vind ik ook niet duidelijk. Ik had er meer vertrouwen in gehad als duidelijk was geweest wat de plannen van de investeerders zijn en om hoeveel geld het gaat, met een disclaimer dat het alleen doorgaat als er een sluitende begroting van Feyenoord komt.
Dat klopt ja.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat nieuwe stadion gaat er dus echt nooit komen als Feyenoord zelf voor een ondernemingsplan en zelf voor investeerders en financiers moet zorgen. Dat gaat ze nu ook al zo goed af.
Verder komt het Feyenoord natuurlijk maar wat goed uit om de armzalige club uit te hangen, en zullen ze ook niet vertellen hoever gevorderd de gesprekken met investeerders mogelijk al zijn.
Het beeld van de club die elke cent 2 keer moet omdraaien komt Feyenoord natuurlijk goed uit bij salaris-onderhandelingen, transfer-besprekingen en gesprekken met mogelijke financiers.
Als anderen weten dat er mensen klaar staan die bereid zijn tientallen miljoenen in de club te steken dan kan je overal de hoofdprijs betalen.
In dat geval hebben Gudde en de investeerders heel wat uit te leggen. Ik denk niet dat iemand als Peridon nog vrolijk rond kan lopen in Rotterdam als het afketst.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:12 schreef TC03 het volgende:
Je moet nog maar afwachten of er ook daadwerkelijk tot actie over gegaan wordt als de begroting rond is.
Ik denk het wel. Het is zijn geld, hij is niemand wat verplicht.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
In dat geval hebben Gudde en de investeerders heel wat uit te leggen. Ik denk niet dat iemand als Peridon nog vrolijk rond kan lopen in Rotterdam als het afketst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |