abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68198705
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:10 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Alsjeblieft gast. Doe niet alsof je niet doorhebt dat dat een grapje was

Verder sorry, dat ik voor anderen ga invullen waarom ze uit eten gaan. Mijn idee was dat je dat doet om lekker te eten en te genieten. Schijnbaar zijn er dus ook nog andere redenen.
Dat van die diepvries maaltijd mag dan een grapje zijn, maar
quote:
Als je krap bij kas zit, accepteer dan dat het niet binnen je budget past om uit eten te gaan.
is toch van dezelfde strekking en bovendien arrogantie van de bovenste plank
  maandag 20 april 2009 @ 12:30:31 #202
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_68198832
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:06 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Prima hoor, maar daar moet je dan consequent in zijn. Ik ken genoeg mensen die apart willen betalen als het voor hen voordeliger is, maar zo gauw ze verreweg het duurste van iedereen hebben zitten bunkeren stellen ze ineens voor om de rekening te delen . Ja, dáhááág.
Dat is waar ja, maar dan moet je dat gedrag heel snel afleren door zo'ngene gewoon voor lul te zetten voor de groep. Mijn ervaring leert me dat iedereen het denkt, maar uit fatsoen niet zegt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 20 april 2009 @ 12:34:58 #203
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_68198996
quote:
Op zondag 19 april 2009 13:55 schreef TNA het volgende:
Terechte klacht.

Of mensen die het bedrag exact delen en dan weigeren bij te dragen aan de fooi
Reservoir Dogs, meen ik?
  maandag 20 april 2009 @ 12:35:19 #204
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_68199011
Ik heb het een keer gehad dat ik met een groep had afgesproken in een restaurant. Toen ik aankwam in het restaurant bleek dat ze zonder het mij te vertellen een uur eerder waren gegaan. Ze waren al halverwege het hoofdgerecht toen ik aanschoof. Het was in een tapas restaurant dus ik kon wel gewoon meteen mee eten.
Echter toen de rekening kwam verwachtte men van mij dat ik net zoveel betaalde als de rest.
Ja, dikke lul 3 bier... 45 euro voor 3 kleine hapjes en een glas bier.
Het ligt aan de situatie dus of ik wel of niet wil delen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_68199095
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:10 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Alsjeblieft gast. Doe niet alsof je niet doorhebt dat dat een grapje was

Verder sorry, dat ik voor anderen ga invullen waarom ze uit eten gaan. Mijn idee was dat je dat doet om lekker te eten en te genieten. Schijnbaar zijn er dus ook nog andere redenen.
Iemand die het wat minder heeft mag ook wel eens uit eten, toch? En die eet niet meer dan hij kan betalen. Dus hoeft die ook niet meer te betalen.

Of ben jij zo'n nazi die zegt van: hij heeft geen geld, dus die moet maar aan een andere tafel zitten in het armen-hoekje?
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_68199109
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:35 schreef tonja het volgende:
Ik heb het een keer gehad dat ik met een groep had afgesproken in een restaurant. Toen ik aankwam in het restaurant bleek dat ze zonder het mij te vertellen een uur eerder waren gegaan. Ze waren al halverwege het hoofdgerecht toen ik aanschoof. Het was in een tapas restaurant dus ik kon wel gewoon meteen mee eten.
Echter toen de rekening kwam verwachtte men van mij dat ik net zoveel betaalde als de rest.
Dan zou ik ook echt niet meebetalen hoor.
[ afbeelding ]
pi_68199656
tvp ga vrijdag uit eten
pi_68199765
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:27 schreef Zjummie het volgende:

[..]

Dat van die diepvries maaltijd mag dan een grapje zijn, maar
[..]

is toch van dezelfde strekking en bovendien arrogantie van de bovenste plank
Hoezo arrogantie? Ik zit zelf vaak zat in die situatie. Als je weet dat je krap bij kas zit en dat het niet slim is om uit eten te gaan doe je dat toch niet of ben ik nou gek? Ik ben zelf ook student en ga alleen uit eten als ik weet dat ik die maand wat kan lijen en dus ook niet zwaar moeilijk hoef te doen. Maar goed excuzes-moi voor het denken dat iedereen dezelfde logica hanteert.
- AFCA -
pi_68199902
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:35 schreef tonja het volgende:
Je moet kunnen rekenen op een bepaald fatsoen van mensen. Als iemand veel duurder eet getuigd het van fatsoen als deze persoon zelf meer geld op tafel legt. In de situatie die jij hier schetst is het uiteraard volkomen terecht dat je dat niet gaat betalen.
- AFCA -
pi_68200258
Ik maak me daar ook niet zo druk om, als iedereen iets besteld uit een "normale' prijs klasse ben ik niet te beroerd om te delen, maar zodra iemand iets kiest wat ¤80 kost terwijl de rest maar rond de ¤30 euro zit (gewoon voorbeeld) dan vind ik da hij het verschil wel zelf kan betalen. Ik hoef niet te betalen voor het vele duurdere eten van hem.
He'll rise higher than ever before, and then fall so much further.
pi_68200626
Ook rare restaurants waar het ene hoofdgerecht opeens 50 euro scheelt met het andere hoofdgerecht
pi_68200725
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:06 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Je moet kunnen rekenen op een bepaald fatsoen van mensen. Als iemand veel duurder eet getuigd het van fatsoen als deze persoon zelf meer geld op tafel legt. In de situatie die jij hier schetst is het uiteraard volkomen terecht dat je dat niet gaat betalen.
Als iedereen er standaard vanuit gaat dat de rekening gedeeld wordt, en er zijn er bij die extra dure drankjes bestellen (flessen wijn, bier etc) terwijl ik een paar glaasjes fris drink, vind ik dát juist niet getuigen van fatsoen. Zij kunnen zich ook aanpassen.
[ afbeelding ]
pi_68200856
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:29 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Als iedereen er standaard vanuit gaat dat de rekening gedeeld wordt, en er zijn er bij die extra dure drankjes bestellen (flessen wijn, bier etc) terwijl ik een paar glaasjes fris drink, vind ik dát juist niet getuigen van fatsoen. Zij kunnen zich ook aanpassen.
Dat zegt Ed toch juist: als je weet dat je duurder bestelt leg je ook wat meer geld op tafel uit goed fatsoen.
Of mogen ze geen wijn bij het eten omdat jij fris drinkt? Dat bedoel je toch niet?
  maandag 20 april 2009 @ 13:35:47 #214
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_68200951
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:22 schreef Fortitudo het volgende:
het verschilt per situatie of dit raar is of dat het normaal is.

als iemand de duurste wijn bestelt en de duurste gerechten zonder rekening te houden met he feit dat je in een groep zit, betalen je collegae eigenlijk voor jouw dure smaak. Ik vind dit niet kunnen en apart betalen is in dit geval niet meer dan normaal.
dit dus.

Als ik cola neem en collega neemt een dure wijn / borrel (4x ofzo) dan betaal ik gewoon me eigen portie en niet die van me collega.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_68201435
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:53 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Het zal vast in andere landen ook gebeuren. Ik heb het hier over ontwikkelde landen in Europa, niet over de hele wereld. Denk bijv. aan Franrijk.
Ontwikkelde landen en Frankrijk in 1 zin noemen. hoe bedenk je het
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_68201582
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:17 schreef MarMar het volgende:
Ook zo leuk voor de bediening...

Vroegah toen ik nog serveerster was, was ik dol op die mensen gewoon...
Hele zaak stampvol, rennen vliegen om alles netjes op tijd uit te serveren en dan komt er "even" een tafel tussendoor die wil afrekenen.. ALLEMAAL APART en of je wel even mee wil denken wie wat gehad heeft. fucking hell!!

Je weet trouwens dat de term hiervoor "paying dutch" is?
Nuff said...
Hmhm, was op mijn werk ook altijd zo en dan aan mij vragen 'wat ze ook alweer gegeten hadden..' Ja euh, het zit niet in mijn buik hoor nu
pi_68201665
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:35 schreef wise het volgende:

[..]

dit dus.

Als ik cola neem en collega neemt een dure wijn / borrel (4x ofzo) dan betaal ik gewoon me eigen portie en niet die van me collega.
Dan ben je met z'n tweeën en is het dus ook geen punt. Het gaat met name grote groepen mensen die met elkaar uit eten gaan en dan apart willen betalen omdat ze bang zijn 5 euro meer te betalen.

Ik heb het gisteravond nog meegemaakt. Ik werk zelf in de keuken van een restaurant en er zat een grote groep van een mannetje of 25 binnen een verjaardag te vieren. Nu is het restaurant waar ik werk al een studentenrestaurant waar je voor 15 euro een 3 gangenmenu hebt waarbij je ook nog onbeperkt salade kan halen bij de saladebar. De hoofdgerechten zijn verdeeld in twee groepen waarbij je de normale hoofdgerechten hebt en de iets betere die 5 euro duurder zijn. Deze groep mensen was behoorlijk onbeschoft. Ze gingen na elke gang uitgebreid buiten staan roken, zodat de bediening met de gerechten bij een lege tafel komt en geen idee heeft waar ze het neer moeten zetten. Vervolgens komen ze binnen en verwachten ze dat de bediening het even allemaal weer op de juiste plek zet Maar goed dat heeft er verder niets mee te maken.

Aan het einde van de avond besloot deze groep dus dat ze toch allemaal even apart wilden betalen. Het grootste verschil was letterlijk 7 euro. Omdat ze te lui waren het zelf uit te rekenen mocht de bediening dat ook nog eens doen waar ze vervolgens een half uur mee bezig zijn geweest. Gelukkig waren deze mensen wel zo vriendelijk om in totaal 4 euro fooi te geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door EdAtTheBar op 20-04-2009 14:11:43 ]
- AFCA -
pi_68201678
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:51 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ik anderen hun manier van denken niet gun? Ik geef alleen mijn mening erover. Ik vind het een hoogst irritante, typisch Hollandse gewoonte. Als mensen willen gaan mierenneuken in een restaurant, ga je gang! Je hebt er alleen jezelf mee (en het personeel wat voor deze debielen een half uur moet gaan zitten rekenen).
Grote bullshit, als je gewoon van te voren aangeeft dat je apart wil afrekenen kan dat prima bijgehouden worden op de kassa en hoeft er helemaal niet apart gerekend te worden. Naberekenen komt alleen voor bij lamlullen die niet vooraf kunnen/durven of willen aangeven dat ze apart willen betalen of dom serverend personeel dat de tafel niet kan inschatten of een combinatie. Heb jaren in de horeca gewerkt en heb slechts 1 keer hoeven naberekenen. Ik kon het meestal prima inschatten en vroeg dan gewoon vooraf of de mensen apart wilden afrekenen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_68201763
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ontwikkelde landen en Frankrijk in 1 zin noemen. hoe bedenk je het
Jij bent echt nog nooit buiten je dorp gekomen of wel
Ik heb er gewoond. Nu jij weer.
- AFCA -
pi_68202122
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:59 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

* MarMar too

Frankrijk is echt niet op alle gebieden even ontwikkeld imho, maar als het gaat om cuisine en uitgaan, dan kunnen wij hollanders toch echt nog wel een boel leren met ons halfzes eten prakken met een gehaktbal erbij cultuurtje.
pi_68202130
quote:

[..]

Meneer heeft er gewoond en dan is het dus ontwikkeld gebied. Dat kan kloppen ja, als er 1 nederlander heeft gewoond kun je diirect spreken van een grote vooruitgang . Verder is alle ontwikkeling in Frankrijk hebben de laatste 50 jaar te danken aan geld van de noordelijke delen van Europa. Zodra we in Europees verband de landbouwsubsidies afschaffen heeft Frankrijk een groot probleem.
pi_68202168
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:11 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zodra we in Europees verband de landbouwsubsidies afschaffen heeft Frankrijk een groot probleem.
Nederland niet dacht je?
pi_68202209
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:12 schreef MarMar het volgende:

[..]

Nederland niet dacht je?
nee, wij betalen relatief meer dan we terug krijgen. Wij zullen er alleen maar op voruitgaan omdat de bijdrages van de individuele landen omlaag kunnen.
pi_68202214
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:11 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Meneer heeft er gewoond en dan is het dus ontwikkeld gebied. Dat kan kloppen ja, als er 1 nederlander heeft gewoond kun je diirect spreken van een grote vooruitgang . Verder is alle ontwikkeling in Frankrijk hebben de laatste 50 jaar te danken aan geld van de noordelijke delen van Europa. Zodra we in Europees verband de landbouwsubsidies afschaffen heeft Frankrijk een groot probleem.
Met ontwikkeld bedoel ik in dit geval uiteraard stijl, manieren etc., niet economische ontwikkeling
- AFCA -
  maandag 20 april 2009 @ 14:16:11 #225
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_68202284
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:56 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Dan ben je met z'n tweeën en is het dus ook geen punt. Het gaat met name grote groepen mensen die met elkaar uit eten gaan en dan apart willen betalen omdat ze bang zijn 5 euro meer te betalen.
Daar doelde ik op (dat laatste dan)

en 4 euro fooi met 25 man . KOn daar geen cent vanaf ofzo haha
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_68202469
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:14 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Met ontwikkeld bedoel ik in dit geval uiteraard stijl, manieren etc., niet economische ontwikkeling
En met ontwikkeling bedoel ik dus maatschappelijke en econische ontwikkeling en Frankrijk hoort in mijn ogen net als Spanje, Portugal Italie en Griekenland, etc gewoon in het rijtje bananenrepublieken thuis. Het enige voordeel wat ze hadden was dat ze in Europa liggen. Europese subsidies zijn gewoon een soort van ontwikkelingssamenwerking.
  maandag 20 april 2009 @ 14:24:19 #227
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_68202567
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:16 schreef wise het volgende:

[..]

Daar doelde ik op (dat laatste dan)

en 4 euro fooi met 25 man . KOn daar geen cent vanaf ofzo haha
Bij ons is het vaak 1/2 euro pp. dan kom je meestal uit op een fooi van 10 tot 40 euro.
  maandag 20 april 2009 @ 14:25:48 #228
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_68202627
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:21 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En met ontwikkeling bedoel ik dus maatschappelijke en econische ontwikkeling en Frankrijk hoort in mijn ogen net als Spanje, Portugal Italie en Griekenland, etc gewoon in het rijtje bananenrepublieken thuis. Het enige voordeel wat ze hadden was dat ze in Europa liggen. Europese subsidies zijn gewoon een soort van ontwikkelingssamenwerking.
En wat blijft er dan over? belgie? er zijn bedrijven die evenveel omzetten als dat land

Nederland, Engeland, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk? de industrielanden?

Of de meubelmakers uit het hoge noorden, met saabs?
pi_68202696
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:21 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dan snap je het dus niet. Punt was dat men in Frankrijk als men met elkaar gaat eten veel meer waarde hecht aan de totale beleving en niet achteraf gaat zitten mierenneuken. Dat naast andere gebieden als manieren, stijl, mode etc. waarop het land mijlen ver voorloop op andere landen in Europa. Dit werd bedoeld met ontwikkeling. Wat jij nu aanhaalt is totaal niet relevant en heeft niets te maken met de discussie...
- AFCA -
pi_68203289
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:27 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Dan snap je het dus niet. Punt was dat men in Frankrijk als men met elkaar gaat eten veel meer waarde hecht aan de totale beleving en niet achteraf gaat zitten mierenneuken. Dat naast andere gebieden als manieren, stijl, mode etc. waarop het land mijlen ver voorloop op andere landen in Europa. Dit werd bedoeld met ontwikkeling. Wat jij nu aanhaalt is totaal niet relevant en heeft niets te maken met de discussie...
Het was ook een beetje flauw, maar ik blijf van mening dat Frankrijk een ontwikkelingsland is. Maar dat is een heel andere discussie. Waar het om gaat is dat iedereen zelf prima kan inschatten met wie hij weg is en dus prima de eerste stap kan zetten door je ook wat aan te passen aan de situatie. Als jij die inschatting niet kan of wil maken, ben je net zo erg als degenen die je beschuldigt van muggenziften.
pi_68204536
Toevallig afgelopen vrijdag met 12 collega's uit wezen eten.
Was erg gezellig
Om dit soort "ellende" te voorkomen, kun je trouwens ook voor zo'n onbeperkt eten en drinken arrangement. Wokken of Sushi oid.

Wij hebben iig nooit ellende met de rekeningen, iedereen vind het gezellig, en niemand is gierig.

Daarna de kroeg in gegaan waar we een pot gemaakt hebben. Ik drink bier, anderen baco's. Tsja, jammer dan hoor, die 5 - 10 euro die ik dan meer uitgeef op zo'n avond kunnen me gestolen worden.
pi_68204872
Wat een huilies.
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
  maandag 20 april 2009 @ 15:33:08 #233
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_68204920
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:21 schreef cypher21 het volgende:
Toevallig afgelopen vrijdag met 12 collega's uit wezen eten.
Was erg gezellig
Om dit soort "ellende" te voorkomen, kun je trouwens ook voor zo'n onbeperkt eten en drinken arrangement. Wokken of Sushi oid.

Wij hebben iig nooit ellende met de rekeningen, iedereen vind het gezellig, en niemand is gierig.

Daarna de kroeg in gegaan waar we een pot gemaakt hebben. Ik drink bier, anderen baco's. Tsja, jammer dan hoor, die 5 - 10 euro die ik dan meer uitgeef op zo'n avond kunnen me gestolen worden.
1 avond boeid me ook niet, maar na 50 avonden wordt het een ander verhaal.
pi_68205215
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:33 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dat zegt Ed toch juist: als je weet dat je duurder bestelt leg je ook wat meer geld op tafel uit goed fatsoen.
Of mogen ze geen wijn bij het eten omdat jij fris drinkt? Dat bedoel je toch niet?
Ze mogen wel wijn drinken van mij. Maar ik als niet-drinker neem een paar glaasjes fris. Dit weegt niet op tegen het aantal flessen wijn wat dan besteld wordt bijvoorbeeld. Dat haalt de prijs goed omhoog.
[ afbeelding ]
pi_68205588
Het blijft toch een verbazingwekkend topic. Ben ik nou echt de enige die op zo´n avond gewoon lekker eet, drinkt en geniet en het geen kloot uitmaakt of ´ie 5,10 of 20 euro ´teveel´ betaalt bij het afrekenen? Serieus, royal sadness dit.
pi_68206132
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:52 schreef Socios het volgende:
Het blijft toch een verbazingwekkend topic. Ben ik nou echt de enige die op zo´n avond gewoon lekker eet, drinkt en geniet en het geen kloot uitmaakt of ´ie 5,10 of 20 euro ´teveel´ betaalt bij het afrekenen? Serieus, royal sadness dit.
Persoonlijk maakt het mij ook weinig uit wat ik betaal. Zolang het maar gezellig is, betaal ik liever teveel als te weinig. Achteraf gezeur vind ik helemaal verschrikkelijk.

Maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die het wel uitmaakt en daar mag je ook wel een beetje rekening mee houden. Dus mochten er teveel zeuren mee gaan, dan kun je ook gewoon bedanken. In bepaalde situaties kan ik heel makkelijk weigeren omdat ik bijna zeker ben dat er gezeur gaat komen over de rekening en daar heb ik gewoon geen zin in
pi_68206310
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:53 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Het zal vast in andere landen ook gebeuren. Ik heb het hier over ontwikkelde landen in Europa, niet over de hele wereld. Denk bijv. aan Franrijk.
Ik ook.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_68206805
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:52 schreef Socios het volgende:
Same here, ik ben daar zo makkelijk in. Het interesseert mij ook echt niet als er dan een fles (of meer) wijn doorheengaat terwijl ik zelf zelden wijn drink. Ik ga ook echt niet het duurste op de kaart bestellen omdat het gedeeld word. Ik bestel gewoon waar ik zin in heb, dat kan een duur gerecht zijn, maar het kan ook een van de goedkopere gerechten zijn. Ik ga eten voor de gezelligheid en ik zal er niet wakker van liggen als Pietje voor 25 euro meer heeft gegeten en dat ik dat dan betaal (the horror ).
Als mensen echt apart willen betalen maakt mij dat ook geen reet uit, maar dan ga ik ook express apart fooi geven .
Get it and Bet it
pi_68206818
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:10 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Uit eten gaan doe je om lekker te eten en te genieten. Daarbij let je niet op een paar euro meer of minder. Je gaat niet het voorgerecht en de stukjes stokbrood van 2 euro overslaan of maar 1 drankje nemen, omdat je ander misschien je hoofdgerecht niet kunt betalen. Als je krap bij kas zit, accepteer dan dat het niet binnen je budget past om uit eten te gaan. Je zet jezelf alleen maar ontzettend voor lul als je over een paar euro's gaat zeiken. Maar goed, dit is mijn manier van denken. Ben zelf overigens ook student.
Welnee. Jij gaat (meestal) uit om lekker te eten en te genieten maar er zijn genoeg andere redenen om met een groep mee uit eten te gaan.
Om niet buiten de vriendengroep komen te vallen omdat je nooit meegaat omdat je het niet breed hebt, omdat het vanuit de voetbalclub nu eenmaal verwacht wordt dat het hele team meegaat of om geen gezeik te krijgen met collega's omdat je niet meegaat. Er zijn nu eenmaal soms situaties waarin je vanwege de sociale druk of vanwege het gezelschap of wel meegaat terwijl je een uitgebreid diner niet kunt veroorloven.
Als jij dan rekent op de prijs van een daghap en een drankje en er wordt ineens verwacht dat je split met een hele groep mensen die allemaal een driegangenmenu hebben gehad met diverse flessen wijn dan is dat flink kut. Dan is het probleem ook niet dat uit eten gaan niet binnen je budget past maar dat op die manier uit eten gaan niet binnen je budget past.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_68207099
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:28 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Welnee. Jij gaat (meestal) uit om lekker te eten en te genieten maar er zijn genoeg andere redenen om met een groep mee uit eten te gaan.
Om niet buiten de vriendengroep komen te vallen omdat je nooit meegaat omdat je het niet breed hebt, omdat het vanuit de voetbalclub nu eenmaal verwacht wordt dat het hele team meegaat of om geen gezeik te krijgen met collega's omdat je niet meegaat. Er zijn nu eenmaal soms situaties waarin je vanwege de sociale druk of vanwege het gezelschap of wel meegaat terwijl je een uitgebreid diner niet kunt veroorloven.
Als jij dan rekent op de prijs van een daghap en een drankje en er wordt ineens verwacht dat je split met een hele groep mensen die allemaal een driegangenmenu hebben gehad met diverse flessen wijn dan is dat flink kut. Dan is het probleem ook niet dat uit eten gaan niet binnen je budget past maar dat op die manier uit eten gaan niet binnen je budget past.
Gewoon vooraf afspraken maken dat voorkomt een hoop ellende. Mensen die alleen voor zichzelf betalen houden zelf bij wat ze consumeren, dat trekt de rest van de gezamenlijke rekening af en het restbedrag wordt door het aantal overgebleven eters gedeeld. Iedereen blij, de mierenneukers doen het rekenwerk en de couldn't care less mensen hoeven alleen maar een bedrag + fooi neer te leggen .
Get it and Bet it
pi_68207130
Degene die iets duurs besteld en dan niet vanzelf het extra geld ophoest is de klaploper. Niet degene die geen zin heeft om mee te betalen aan de maaltijd van een ander! Als je gewoon iedereen naar eigen inzicht laat inleggen, dan gaat het meestal wel goed.
  maandag 20 april 2009 @ 16:42:44 #242
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_68207337
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:27 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Frankrijk
Fransen
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_68207719
Dan pakken al die patsers hier toch gewoon lekker zelf de rekening op?
  maandag 20 april 2009 @ 16:55:58 #244
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68207800
quote:

[..]

Ah, de misplaatste arrogantie heb je overgenomen zo te zien. Verdomme, wat zijn die Fransen toch een kutvolk.

Het is een prachtig land, alleen jammer van de inwoners. Erg jammer. Als de Fransen niet zo'n kutvolk waren was ik er een stuk vaker heen gegaan.
Huilen dan.
pi_68208836
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ah, de misplaatste arrogantie heb je overgenomen zo te zien. Verdomme, wat zijn die Fransen toch een kutvolk.

Het is een prachtig land, alleen jammer van de inwoners. Erg jammer. Als de Fransen niet zo'n kutvolk waren was ik er een stuk vaker heen gegaan.

Maar ze weten donders goed hoe ze de rest van Europa moeten oplichten. Stijl hebben ze wel.
  maandag 20 april 2009 @ 17:33:05 #246
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_68209064
quote:

[..]

WTF!!! RACIST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  maandag 20 april 2009 @ 17:35:30 #247
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_68209129
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:33 schreef RickoKun het volgende:

[..]

WTF!!! RACIST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is niet racistisch, dat is puur de waarheid vertellen.
pi_68210089
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:35 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Dat is niet racistisch, dat is puur de waarheid vertellen.
nee das racisme en een post van retardation, fransen zijn een leuk volk. En je kan heerlijk op zomervakantie als wel wintersport vakantie
pi_68210982
Toch vind ik dat je gewoon per persoon kan afrekenen, geen gezeik.
afronden naar het eerstvolgende ronde bedrag voor de tip, alles bij elkaar en aan de kassa geven.

mensen die willen delen zijn meestal degene die er mee winst denken te maken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 20 april 2009 @ 18:39:05 #250
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68211075
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:07 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

nee das racisme en een post van retardation, fransen zijn een leuk volk. En je kan heerlijk op zomervakantie als wel wintersport vakantie
!

Wat een grap!

!

!
Huilen dan.
pi_68211156
quote:

[..]

Nee, Nederlanders zijn een vriendelijk, totaal niet arrogant .

De Fransen hebben er imo nog recht op. Er zijn weinig volken die door de historie zoveel invloed hebben gehad op het culinair gebied, mode, wereldeconomie, stijl etc. Los van het feit dat het een prachtig land is.
- AFCA -
  maandag 20 april 2009 @ 18:41:31 #252
237059 Twerk
The Spurs
pi_68211160
Je moet ook nooit met redelijk toevallige collega's of klasgenoten gaan eten. Zo geforceerd, vragen om dit soort problemen.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_68211277
Of dat er mensen ineens heel veel gaan eten en/of drinken als ze al weten dat iedereen mee betaald. Dat is dan weer een ander soort klacht, maar wel terecht.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 20 april 2009 @ 18:47:24 #254
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_68211329
Wij doen met vrienden altijd van , je betaald wat je hebt gegeten
Zo makkelijk woar
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_68211350
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:47 schreef Paul het volgende:
Zo makkelijk woar
Ja, makkelijk, daar kijg je dat paupergedrag van.
  maandag 20 april 2009 @ 18:49:24 #256
237059 Twerk
The Spurs
pi_68211382
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:47 schreef Paul het volgende:
Zo makkelijk woar
In de snackbar is het dan ook een stuk overzichtelijker. Een patatje en een blikje cola.
Zo makkelijk woar.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  maandag 20 april 2009 @ 18:49:49 #257
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68211394
Ken een clubje mensen dat regelmatig gaat eten. Die gooien altijd geld bij elkaar voor de rekening (afgerond naar boven ivm tip), maar de schmiecht die dan altijd betaald trekt zijn CC en betaald gepast.
Steekt ie de fooi van zijn makkers voor de bediening in zijn zak
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 20 april 2009 @ 18:50:30 #258
80791 crew  Paul
pi_68211410
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:49 schreef Twerk het volgende:

[..]

In de snackbar is het dan ook een stuk overzichtelijker. Een patatje en een blikje cola.
Zo makkelijk woar.
Is de pizzeria ook goed
  maandag 20 april 2009 @ 18:50:48 #259
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_68211417
Ik ging laatst uiteten met vrienden.. Zegt er 1 (ik noem hem wel Pietje vanaf nu ): even kijken wat het goedkoopste op de kaart is.
kwiwi: o gaat ieder voor zich betalen?
de rest: nee we delen gewoon door 6.
Pietje: o dan neem ik dit (duurste op de kaart)
kwiwi:

Sommige mensen
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 20 april 2009 @ 18:51:20 #260
80791 crew  Paul
pi_68211428
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:50 schreef kwiwi het volgende:
Ik ging laatst uiteten met vrienden.. Zegt er 1 (ik noem hem wel Pietje vanaf nu ): even kijken wat het goedkoopste op de kaart is.
kwiwi: o gaat ieder voor zich betalen?
de rest: nee we delen gewoon door 6.
Pietje: o dan neem ik dit (duurste op de kaart)
kwiwi:

Sommige mensen
  maandag 20 april 2009 @ 18:51:41 #261
45206 Pietverdriet
pi_68211438
In veel landen is het trouwens heel normaal dat als je met een groep een restaurant binnen komt de bediening vraagt of je gescheiden of gemeenschappelijk wilt afrekenen, dan houden ze het al keurig voor je bij per persoon
pi_68211613
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
In veel landen is het trouwens heel normaal dat als je met een groep een restaurant binnen komt de bediening vraagt of je gescheiden of gemeenschappelijk wilt afrekenen, dan houden ze het al keurig voor je bij per persoon
Waar? Zo iets heb ik nog nergens gezien...

Maar waar ik vandaan kom (Iran) is het meestal zo dat degene bij wie je op bezoek bent of die je heeft uitgenodigd (bijvoorbeeld voor uit eten waar die gene woont), betaalt voor iedereen.
En als die gene weer bij jou op bezoek is wordt van je verwacht dat je hetzelfde zal doen.

Als vrienden samen uit eten gaan merk ik dat dit ook zo is en meestal een iemand gewoon voor iedereen betaalt en de volgende keer iemand anders weer etc.
  maandag 20 april 2009 @ 19:05:22 #263
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_68211849
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:41 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

De Fransen hebben er imo nog recht op. Er zijn weinig volken die door de historie zoveel invloed hebben gehad op het culinair gebied, mode, wereldeconomie, stijl etc. Los van het feit dat het een prachtig land is.
Fransen
pi_68211867
Onlangs ook zoiets gehad.
We waren met 5 personen. totaal moest iedereen 18 euro betalen. Dus 4 van ons legt 20 euro neer (2 euro tip per man) En je raadt het al. Laatste legt 10 euro neer en loopt weg.
  maandag 20 april 2009 @ 19:06:51 #265
237059 Twerk
The Spurs
pi_68211894
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:05 schreef beheerder01 het volgende:
We waren met 5 personen. totaal moest iedereen 18 euro betalen. Dus 4 van ons legt 20 euro neer (2 euro tip per man) En je raadt het al. Laatste legt 10 euro neer en loopt weg.
Wat een baas!
  maandag 20 april 2009 @ 19:09:35 #266
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_68211976
quote:
O daar zeg je wat! Ik vertelde hierboven over 'Pietje'. Nou iedereen rondde het bedrag dus af uiteindelijk naar 25,- (het was 22,70 ofzo p.p.). En wat doet Pietje? Hij gaat die 2,30 terug pakken van de stapel geld

Wat een sneu figuur trouwens, gewoon 10 euro neerleggen en weglopen Nog triester dan Pietje.. Voor zover dat nog kon.
pi_68212000
quote:
Social skills: Faal
  maandag 20 april 2009 @ 19:10:39 #268
237059 Twerk
The Spurs
pi_68212015
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O daar zeg je wat! Ik vertelde hierboven over 'Pietje'. Nou iedereen rondde het bedrag dus af uiteindelijk naar 25,- (het was 22,70 ofzo p.p.). En wat doet Pietje? Hij gaat die 2,30 terug pakken van de stapel geld
Waarom ben je überhaupt vrienden met een dergelijke josti?
pi_68212035
Dat is toch te erg voor woorden. En dan ook nog erbij zeggen lekker goedkoop
  maandag 20 april 2009 @ 19:11:51 #270
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_68212046
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:10 schreef Twerk het volgende:

[..]

Waarom ben je überhaupt vrienden met een dergelijke josti?
Was een vriend van mijn vriend, ik kreeg z'n vrienden er gratis bij
  maandag 20 april 2009 @ 19:18:05 #271
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68212215
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat een sneu figuur trouwens, gewoon 10 euro neerleggen en weglopen Nog triester dan Pietje.. Voor zover dat nog kon.
quote:

Hoe sneu ! Je zou bijna medelijden met dat soort mensen krijgen.
Huilen dan.
  maandag 20 april 2009 @ 19:20:11 #272
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_68212274
quote:
  maandag 20 april 2009 @ 19:22:47 #273
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68212344
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:41 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Dat heb ik nergens gezegd. En in iedergeval stuk-ken minder dan Fransen.
quote:
Culinair gebied? Ik vind Frankrijk culinair vrij weinig voorstellen eerlijk gezegd. Nothing special in iedergeval. Stijl? Stijl is subjectief. Tegenwoordig heeft Frankrijk de wereldeconomie niet bijzonder veel te bieden hoor. En I'm sorry to poop your party, de arrogantie die die Fransen hebben slaat echt nergens op.
Huilen dan.
  maandag 20 april 2009 @ 19:24:51 #274
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_68212425
quote:
Dat is inderdaad wel heel erg sad

Maarja ik betaal dus liever apart, laatst ook 13 euro uitgegeven waar ik 3 amsterdammertjes voor terug kreeg.
  maandag 20 april 2009 @ 19:27:51 #275
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_68212543
quote:
Dus die dude had te weinig betaald, en werd door de kelner teruggeroepen om een afwasje te doen?
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  maandag 20 april 2009 @ 19:33:57 #276
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68212797
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:27 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Dus die dude had te weinig betaald, en werd door de kelner teruggeroepen om een afwasje te doen?
Jij hebt niet opgelet op de basisschool tijdens rekenen?

5*18 = 90
4*20 + 10 = 90
Huilen dan.
  maandag 20 april 2009 @ 19:35:36 #277
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_68212859
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

5*18 = 90
4*20 + 10 = 90
5 asteriks 18 = 90 ????
pi_68213401
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat heb ik nergens gezegd. En in iedergeval stuk-ken minder dan Fransen.
[..]

Culinair gebied? Ik vind Frankrijk culinair vrij weinig voorstellen eerlijk gezegd. Nothing special in iedergeval. Stijl? Stijl is subjectief. Tegenwoordig heeft Frankrijk de wereldeconomie niet bijzonder veel te bieden hoor. En I'm sorry to poop your party, de arrogantie die die Fransen hebben slaat echt nergens op.
Epische faal
- AFCA -
  maandag 20 april 2009 @ 19:52:39 #279
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_68213529
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:35 schreef RickoKun het volgende:

[..]

5 asteriks 18 = 90 ????
Trollen
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 20 april 2009 @ 19:53:50 #280
80791 crew  Paul
pi_68213573
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:49 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Epische faal
Heul niet, tis niet te vreten in Frankrijk
  maandag 20 april 2009 @ 20:11:46 #281
223335 B.E.D
pi_68214265
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

5*18 = 90
4*20 + 10 = 90
Ik reken zo:

4 personen x 18 = 72 euro betaald voor de rekening,

tevens: 4 x 2 = 8 euro fooi voor die sexy serveerster

Blijft nog over te betalen: nog 1maal 18 euro.

Maar die dude betaalde: 10 euro. 8 EURO TE WEINIG!!!!!!!!!!!!!!
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  maandag 20 april 2009 @ 20:42:15 #282
45206 Pietverdriet
pi_68215427
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:22 schreef Isdatzo het volgende:
Culinair gebied? Ik vind Frankrijk culinair vrij weinig voorstellen eerlijk gezegd. Nothing special in iedergeval.

Hou op, ik sterf, oh boy
  maandag 20 april 2009 @ 20:46:57 #283
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_68215622
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:11 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Ik reken zo:

4 personen x 18 = 72 euro betaald voor de rekening,
tevens: 4 x 2 = 8 euro fooi voor die sexy serveerster
Blijft nog over te betalen: nog 1maal 18 euro.
Maar die dude betaalde: 10 euro. 8 EURO TE WEINIG!!!!!!!!!!!!!!
Je begrijpt dat de serveerster gewoon 90 euro en een bonnetje van 90 euro ziet, en niet 82 en 8 euro?
  maandag 20 april 2009 @ 20:53:23 #284
223335 B.E.D
pi_68215948
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:46 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Je begrijpt dat de serveerster gewoon 90 euro en een bonnetje van 90 euro ziet, en niet 82 en 8 euro?
Maar de rest die aan tafel ziet, ziet toch wat er mis gaat.

Dan zeg je: 'ho ho ho ho ho, je betaalt te weinig makker, daar moeten nog 8 euro's bij'
Wij hebben ieder 2 euro fooi gegeven, maar aan dit soort fratsen doen wij niet mee, anders
heb je vandaag voor het laatst met ons aan 1 tafel gegeten, vriend'

Of iets in die strekking.
pi_68218906
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:53 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Maar de rest die aan tafel ziet, ziet toch wat er mis gaat.

Dan zeg je: 'ho ho ho ho ho, je betaalt te weinig makker, daar moeten nog 8 euro's bij'
Wij hebben ieder 2 euro fooi gegeven, maar aan dit soort fratsen doen wij niet mee, anders
heb je vandaag voor het laatst met ons aan 1 tafel gegeten, vriend'

Of iets in die strekking.
- AFCA -
pi_68219096
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:57 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Ik zie dat steeds vaker, maar wat heeft het eigenlijk voor zin?
Denken ze dat ze dan stijgen in de bazenranking ofzo
Kijk als je nou een mooie quote van jezelf in je sig zet kan ik het nog wel begrijpen, maar dit vind ik meer iets voor nerds weetje
pi_68219497
Ja toen ik laatst in Utrecht was gingen we ook hele tijd rondjes geven in de groep zelf, ja leuk als ik Bier neem en de andere Malibu, Wodka oid. Ja Bier en Baco (Of gewoon sowieso Rum) is het enigste wat ik eigenlijk zuip maar dat hadden ze niet eens (Meer)...
Roken is lekker
pi_68227282
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:09 schreef Mr.Cooper het volgende:
Ja toen ik laatst in Utrecht was gingen we ook hele tijd rondjes geven in de groep zelf, ja leuk als ik Bier neem en de andere Malibu, Wodka oid. Ja Bier en Baco (Of gewoon sowieso Rum) is het enigste wat ik eigenlijk zuip maar dat hadden ze niet eens (Meer)...
Als de rest veel duurdere drankjes neemt, dan doe je toch niet mee met de rondjes, en haal je gewoon je eigen drinken? Zo doe ik het ook, en daar maakt niemand een probleem van.
[ afbeelding ]
pi_68227442
Ligt al helemaal aan de situatie. Als je inderdaad van die schooiers er tussen hebt zitten die 2 keer zo veel eten en drinken als de rest, dan heb ik er ook geen trek in om het totaalbedrag door 't aantal personen te delen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 08:40:34 #290
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_68227484
quote:

Zoiets is opzich wel weer terecht als je anders megaveel fooi geeft, of als iemand anders alleen groot geld heeft en het niet inwisselbaar is
pi_68228139
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 08:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zoiets is opzich wel weer terecht als je anders megaveel fooi geeft, of als iemand anders alleen groot geld heeft en het niet inwisselbaar is
Als diegene per se wat op tafel ligt wilt aanvullen tot 90,- en niet meer, dan moet hij ook consequent zijn, en de andere 4 personen 2,- teruggeven. Dan heeft iedereen 18,- betaald. Dan kunnen die anderen er alsnog voor kiezen om die 2,- per persoon als fooi te geven.
[ afbeelding ]
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:20:38 #292
248693 hanglul
hangt rond
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:23:45 #293
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_68228316
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:15 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Als diegene per se wat op tafel ligt wilt aanvullen tot 90,- en niet meer, dan moet hij ook consequent zijn, en de andere 4 personen 2,- teruggeven. Dan heeft iedereen 18,- betaald. Dan kunnen die anderen er alsnog voor kiezen om die 2,- per persoon als fooi te geven.
In dat geval wel ja
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:25:34 #294
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_68228350
quote:
Op zondag 19 april 2009 13:53 schreef B.E.D het volgende:
Dat je dus zo met 8 collega's uit eten gaat, en dat er een paar gierige mensen bij zitten.
Dus ipv het totaalbedrag door 8 te delen, willen ze ieder voor zich betalen. Pakken ze hun mobieltje, en gaan die vrekken precies berekenen wat ze gegeten en gedronken hebben.
Zo van: 'nee ik ga niet voor een ander betalen hoor, ik betaal gewoon voor mezelf'
'hij heeft een drankje meer op, en zijn schnitzel was duurder, daar heb ik niks mee te maken'

Nou vraag ik je.
Dat zoiets kan in Nederland.
En terecht! Ik ga niet voor jouw dure bacardi/cola betalen terwijl ik aan de spa zit.
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:34:30 #295
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_68228528
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:25 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

En terecht! Ik ga niet voor jouw dure bacardi/cola betalen terwijl ik aan de spa zit.
De prijs van fris en bier/(goedkope/normale) wijn licht ongeveer gelijk. Als je inderdaad op een terrasje zit, dan is er een fors prijsverschil tussen baco en bier, maar tijdens het eten met 5 drankjes niet echt. (tenzij er persee wijn van 100/fles etc gedronken moet worden)
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:36:44 #296
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_68228597
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

De prijs van fris en bier/(goedkope/normale) wijn licht ongeveer gelijk. Als je inderdaad op een terrasje zit, dan is er een fors prijsverschil tussen baco en bier, maar tijdens het eten met 5 drankjes niet echt. (tenzij er persee wijn van 100/fles etc gedronken moet worden)
Ik vind het gewoon niet netjes als iemand anders maar raak zuipt en van exotische drankjes houd terwijl de andere helft gewoon spa of fris drinkt. Prima dat je exotisch zuipt maar betaal het dan zelf ook als je dat zo graag wil.
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:45:34 #297
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_68228786
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:36 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon niet netjes als iemand anders maar raak zuipt en van exotische drankjes houd terwijl de andere helft gewoon spa of fris drinkt. Prima dat je exotisch zuipt maar betaal het dan zelf ook als je dat zo graag wil.
Daar kan ik me inderdaad ook prima in vinden, maar als het om 1 drankje gaat kan ik me er ook niet druk om maken. Als het een avond lang is, dan wel
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:47:42 #298
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_68228836
quote:
Tip?
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:49:32 #299
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_68228869
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:47 schreef TC03 het volgende:

[..]

Tip?
Fooi
pi_68229023