Nee, Nederlanders zijn een vriendelijk, totaal niet arrogantquote:Op maandag 20 april 2009 16:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah, de misplaatste arrogantie heb je overgenomen zo te zien. Verdomme, wat zijn die Fransen toch een kutvolk.
Het is een prachtig land, alleen jammer van de inwoners. Erg jammer. Als de Fransen niet zo'n kutvolk waren was ik er een stuk vaker heen gegaan.
Ja, makkelijk, daar kijg je dat paupergedrag van.quote:Op maandag 20 april 2009 18:47 schreef Paul het volgende:
Wij doen met vrienden altijd van , je betaald wat je hebt gegeten![]()
Zo makkelijk woar
In de snackbar is het dan ook een stuk overzichtelijker. Een patatje en een blikje cola.quote:Op maandag 20 april 2009 18:47 schreef Paul het volgende:
Wij doen met vrienden altijd van , je betaald wat je hebt gegeten![]()
Zo makkelijk woar
Is de pizzeria ook goedquote:Op maandag 20 april 2009 18:49 schreef Twerk het volgende:
[..]
In de snackbar is het dan ook een stuk overzichtelijker. Een patatje en een blikje cola.
Zo makkelijk woar.
quote:Op maandag 20 april 2009 18:50 schreef kwiwi het volgende:
Ik ging laatst uiteten met vrienden.. Zegt er 1 (ik noem hem wel Pietje vanaf nu): even kijken wat het goedkoopste op de kaart is.
kwiwi: o gaat ieder voor zich betalen?
de rest: nee we delen gewoon door 6.
Pietje: o dan neem ik dit (duurste op de kaart)
kwiwi:
Sommige mensen
Waar? Zo iets heb ik nog nergens gezien...quote:Op maandag 20 april 2009 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
In veel landen is het trouwens heel normaal dat als je met een groep een restaurant binnen komt de bediening vraagt of je gescheiden of gemeenschappelijk wilt afrekenen, dan houden ze het al keurig voor je bij per persoon
quote:Op maandag 20 april 2009 18:41 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Nee, Nederlanders zijn een vriendelijk, totaal niet arrogant.
De Fransen hebben er imo nog recht op. Er zijn weinig volken die door de historie zoveel invloed hebben gehad op het culinair gebied, mode, wereldeconomie, stijl etc. Los van het feit dat het een prachtig land is.
Wat een baas!quote:Op maandag 20 april 2009 19:05 schreef beheerder01 het volgende:
Onlangs ook zoiets gehad.
We waren met 5 personen. totaal moest iedereen 18 euro betalen. Dus 4 van ons legt 20 euro neer (2 euro tip per man) En je raadt het al. Laatste legt 10 euro neer en loopt weg.
O daar zeg je wat! Ik vertelde hierboven over 'Pietje'. Nou iedereen rondde het bedrag dus af uiteindelijk naar 25,- (het was 22,70 ofzo p.p.). En wat doet Pietje? Hij gaat die 2,30 terug pakken van de stapel geldquote:Op maandag 20 april 2009 19:05 schreef beheerder01 het volgende:
We waren met 5 personen. totaal moest iedereen 18 euro betalen. Dus 4 van ons legt 20 euro neer (2 euro tip per man) En je raadt het al. Laatste legt 10 euro neer en loopt weg.
Social skills: Faalquote:Op maandag 20 april 2009 19:05 schreef beheerder01 het volgende:
Waarom ben je überhaupt vrienden met een dergelijke josti?quote:Op maandag 20 april 2009 19:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O daar zeg je wat! Ik vertelde hierboven over 'Pietje'. Nou iedereen rondde het bedrag dus af uiteindelijk naar 25,- (het was 22,70 ofzo p.p.). En wat doet Pietje? Hij gaat die 2,30 terug pakken van de stapel geld
Was een vriend van mijn vriend, ik kreeg z'n vrienden er gratis bijquote:Op maandag 20 april 2009 19:10 schreef Twerk het volgende:
[..]
Waarom ben je überhaupt vrienden met een dergelijke josti?
quote:Op maandag 20 april 2009 19:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O daar zeg je wat! Ik vertelde hierboven over 'Pietje'. Nou iedereen rondde het bedrag dus af uiteindelijk naar 25,- (het was 22,70 ofzo p.p.). En wat doet Pietje? Hij gaat die 2,30 terug pakken van de stapel geld
Wat een sneu figuur trouwens, gewoon 10 euro neerleggen en weglopenNog triester dan Pietje.. Voor zover dat nog kon.
quote:Op maandag 20 april 2009 19:05 schreef beheerder01 het volgende:
Dat heb ik nergens gezegd. En in iedergeval stuk-ken minder dan Fransen.quote:Op maandag 20 april 2009 18:41 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Nee, Nederlanders zijn een vriendelijk, totaal niet arrogant.
Culinair gebied? Ik vind Frankrijk culinair vrij weinig voorstellen eerlijk gezegd. Nothing special in iedergeval. Stijl? Stijl is subjectief. Tegenwoordig heeft Frankrijk de wereldeconomie niet bijzonder veel te bieden hoor. En I'm sorry to poop your party, de arrogantie die die Fransen hebben slaat echt nergens op.quote:De Fransen hebben er imo nog recht op. Er zijn weinig volken die door de historie zoveel invloed hebben gehad op het culinair gebied, mode, wereldeconomie, stijl etc. Los van het feit dat het een prachtig land is.
Dat is inderdaad wel heel erg sadquote:Op maandag 20 april 2009 19:05 schreef beheerder01 het volgende:
Dus die dude had te weinig betaald, en werd door de kelner teruggeroepen om een afwasje te doen?quote:Op maandag 20 april 2009 19:05 schreef beheerder01 het volgende:
Jij hebt niet opgelet op de basisschool tijdens rekenen?quote:Op maandag 20 april 2009 19:27 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Dus die dude had te weinig betaald, en werd door de kelner teruggeroepen om een afwasje te doen?
5 asteriks 18 = 90 ????quote:Op maandag 20 april 2009 19:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij hebt niet opgelet op de basisschool tijdens rekenen?
5*18 = 90
4*20 + 10 = 90
Epische faalquote:Op maandag 20 april 2009 19:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gezegd. En in iedergeval stuk-ken minder dan Fransen.
[..]
Culinair gebied? Ik vind Frankrijk culinair vrij weinig voorstellen eerlijk gezegd. Nothing special in iedergeval. Stijl? Stijl is subjectief. Tegenwoordig heeft Frankrijk de wereldeconomie niet bijzonder veel te bieden hoor. En I'm sorry to poop your party, de arrogantie die die Fransen hebben slaat echt nergens op.
Ik reken zo:quote:Op maandag 20 april 2009 19:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij hebt niet opgelet op de basisschool tijdens rekenen?
5*18 = 90
4*20 + 10 = 90
quote:Op maandag 20 april 2009 19:22 schreef Isdatzo het volgende:
Culinair gebied? Ik vind Frankrijk culinair vrij weinig voorstellen eerlijk gezegd. Nothing special in iedergeval.
Je begrijpt dat de serveerster gewoon 90 euro en een bonnetje van 90 euro ziet, en niet 82 en 8 euro?quote:Op maandag 20 april 2009 20:11 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Ik reken zo:
4 personen x 18 = 72 euro betaald voor de rekening,
tevens: 4 x 2 = 8 euro fooi voor die sexy serveerster![]()
Blijft nog over te betalen: nog 1maal 18 euro.
Maar die dude betaalde: 10 euro. 8 EURO TE WEINIG!!!!!!!!!!!!!!
Maar de rest die aan tafel ziet, ziet toch wat er mis gaat.quote:Op maandag 20 april 2009 20:46 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Je begrijpt dat de serveerster gewoon 90 euro en een bonnetje van 90 euro ziet, en niet 82 en 8 euro?
quote:Op maandag 20 april 2009 20:53 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Maar de rest die aan tafel ziet, ziet toch wat er mis gaat.
Dan zeg je: 'ho ho ho ho ho, je betaalt te weinig makker, daar moeten nog 8 euro's bij'
Wij hebben ieder 2 euro fooi gegeven, maar aan dit soort fratsen doen wij niet mee, anders
heb je vandaag voor het laatst met ons aan 1 tafel gegeten, vriend'
Of iets in die strekking.
quote:
Als de rest veel duurdere drankjes neemt, dan doe je toch niet mee met de rondjes, en haal je gewoon je eigen drinken? Zo doe ik het ook, en daar maakt niemand een probleem van.quote:Op maandag 20 april 2009 22:09 schreef Mr.Cooper het volgende:
Ja toen ik laatst in Utrecht was gingen we ook hele tijd rondjes geven in de groep zelf, ja leuk als ik Bier neem en de andere Malibu, Wodka oid. Ja Bier en Baco (Of gewoon sowieso Rum) is het enigste wat ik eigenlijk zuip maar dat hadden ze niet eens (Meer)...
Als diegene per se wat op tafel ligt wilt aanvullen tot 90,- en niet meer, dan moet hij ook consequent zijn, en de andere 4 personen 2,- teruggeven. Dan heeft iedereen 18,- betaald. Dan kunnen die anderen er alsnog voor kiezen om die 2,- per persoon als fooi te geven.quote:Op dinsdag 21 april 2009 08:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
![]()
Zoiets is opzich wel weer terecht als je anders megaveel fooi geeft, of als iemand anders alleen groot geld heeft en het niet inwisselbaar is
In dat geval wel jaquote:Op dinsdag 21 april 2009 09:15 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Als diegene per se wat op tafel ligt wilt aanvullen tot 90,- en niet meer, dan moet hij ook consequent zijn, en de andere 4 personen 2,- teruggeven. Dan heeft iedereen 18,- betaald. Dan kunnen die anderen er alsnog voor kiezen om die 2,- per persoon als fooi te geven.
En terecht! Ik ga niet voor jouw dure bacardi/cola betalen terwijl ik aan de spa zit.quote:Op zondag 19 april 2009 13:53 schreef B.E.D het volgende:
Dat je dus zo met 8 collega's uit eten gaat, en dat er een paar gierige mensen bij zitten.
Dus ipv het totaalbedrag door 8 te delen, willen ze ieder voor zich betalen. Pakken ze hun mobieltje, en gaan die vrekken precies berekenen wat ze gegeten en gedronken hebben.
Zo van: 'nee ik ga niet voor een ander betalen hoor, ik betaal gewoon voor mezelf'
'hij heeft een drankje meer op, en zijn schnitzel was duurder, daar heb ik niks mee te maken'
Nou vraag ik je.
Dat zoiets kan in Nederland.
De prijs van fris en bier/(goedkope/normale) wijn licht ongeveer gelijk. Als je inderdaad op een terrasje zit, dan is er een fors prijsverschil tussen baco en bier, maar tijdens het eten met 5 drankjes niet echt. (tenzij er persee wijn van 100/fles etc gedronken moet worden)quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En terecht! Ik ga niet voor jouw dure bacardi/cola betalen terwijl ik aan de spa zit.
Ik vind het gewoon niet netjes als iemand anders maar raak zuipt en van exotische drankjes houd terwijl de andere helft gewoon spa of fris drinkt. Prima dat je exotisch zuipt maar betaal het dan zelf ook als je dat zo graag wil.quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De prijs van fris en bier/(goedkope/normale) wijn licht ongeveer gelijk. Als je inderdaad op een terrasje zit, dan is er een fors prijsverschil tussen baco en bier, maar tijdens het eten met 5 drankjes niet echt. (tenzij er persee wijn van 100/fles etc gedronken moet worden)
Daar kan ik me inderdaad ook prima in vinden, maar als het om 1 drankje gaat kan ik me er ook niet druk om maken. Als het een avond lang is, dan welquote:Op dinsdag 21 april 2009 09:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon niet netjes als iemand anders maar raak zuipt en van exotische drankjes houd terwijl de andere helft gewoon spa of fris drinkt. Prima dat je exotisch zuipt maar betaal het dan zelf ook als je dat zo graag wil.
Tip?quote:Op maandag 20 april 2009 19:05 schreef beheerder01 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |