abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 april 2009 @ 17:41:47 #151
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_68175285
De totaalprijs gewoon verdelen?
In dit geval: prijs gedeeld door 8.
Dat moet toch wel kunnen in Nederland?
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
pi_68175705
Och ik heb vrienden die meestal alleen een hoofdgerecht bestellen met soms een stokbroodje met kruidenboter vooraf en voor het eten wel wat drinken maar bij het hoofdgerecht niet. Dat zijn ze van huis uit zo gewend. Na het eten nog een kop koffie en dan zijn zij lekker uit eten geweest. Wij doen dat meestal uitgebreider met een voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en een paar glazen wijn bij het eten.
Als wij samen uit eten gaan zou ik het erg onredelijk vinden als zij mee zouden 'moeten' betalen aan ons voorgerecht, nagerecht en fles wijn.
Als het om een paar euro gaat is het inderdaad kinderachtig maar als er zoveel verschil zit in wat mensen bestellen vind ik het niet meer dan redelijk om p.p. te betalen in plaats van vanuit een gedeelde pot. Daar wel op staan en over gaan zeuren is in dat geval gieriger.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_68175984
Dat ligt eraan bij mij in de vriendengroep zitten dames die alleen een hoofdgerecht nemen en fris omdat ze niets lusten en moeten rijden terwijl een ander een voorgerecht, hoofdgerecht en 2 toetjes neemt het liefst aangevuld met baco. en dan is het gewoon vervelend om altijd maar meer te moeten betalen. Maar het levert ook nooit problemen op de een betaalt gewoon naar consumtie gedrag.

In de kroeg met het maken van een pot ook. Ik ben meestal met de auto en drink fris terwijl de rest aan het bier gaat. Het wordt dan ook niet gewaardeerd dat ik meer als 10 euro inleg omdat ik hun drinktempo niet bijhou.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_68176537
quote:
Op zondag 19 april 2009 17:36 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja het is ook niet echt iets wat je besteld op je date ofzo .
Ik durf best te wedden om een etentje dat er wel fokkers zijn die dat toch doen
pi_68176613
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:33 schreef EdAtTheBar het volgende:
Typische boeren Nederlandse, vrekkige, pauperige achterlijkheid. In de ontwikkelde landen in Europa, waar men het woord stijl wel kent, kennen ze dit probleem niet.
Grapjas.
Ik ben het fenomeen 'ieder voor zichzelf' in het buitenland veel vaker tegengekomen dan in Nederland.
Ga ook maar eens met een groepje internationale studenten op een terrasje zitten. Als je voorstelt om een rondje voor iedereen te halen kijken ze je aan alsof je niet helemaal lekker bent. Die betalen per persoon per drankje of hebben allemaal een rekening lopen waar alleen hun eigen drankjes op staan.
  zondag 19 april 2009 @ 18:12:22 #156
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_68176726
Sorry mensen, niet ELKE STUDENT leent maximaal bij of krijgt 500 euro omdat ie zulk armoedige pauper ouders heeft. Ik mag het bijv. met zo'n 200 euro per maand doen dus dan let ik ook op de kleine centen, dat heeft niets met gierigheid te maken
pi_68176817
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:12 schreef RickoKun het volgende:
Sorry mensen, niet ELKE STUDENT leent maximaal bij of krijgt 500 euro omdat ie zulk armoedige pauper ouders heeft. Ik mag het bijv. met zo'n 200 euro per maand doen dus dan let ik ook op de kleine centen, dat heeft niets met gierigheid te maken
Ik neem aan dat dat wel anders gaat worden als je later groot bent, nou, voor mij is het later en ik ben best groot
pi_68176838
In Duitsland is het heel normaal om getrennt te betalen Daar gaat de serveerster dus iedereen per persoon af.
pi_68176863
Interessant topic.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_68176893
quote:
Ik krijg geen geld van me ouders, woon op kamers, werk en ik kan alles (incl halen rijbewijs) doen!!
Wtf gast... ga eens werken...
A..
  zondag 19 april 2009 @ 18:20:28 #161
249511 TheCoon
WHO is the COON?
pi_68177056
quote:
Op zondag 19 april 2009 16:44 schreef MarMar het volgende:
Het faalt nog harder als dit soort dingen gebeuren bij een date.
Een echte heer betaald alles en gaat naar een fatsoenlijk restaurant waar de dame een menukaart krijgt zonder prijzen.
pi_68177099
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:20 schreef TheCoon het volgende:

[..]

Een echte heer betaald en gaat naar een fatsoenlijk restaurant waar de dame een menukaart krijgt zonder prijzen.
Precies!
A..
pi_68178026
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HIER MOET IK HEBBEN GEPOST
oh en de meesten die het veroordelen zullen het zelf ook wel doen
als ik met vrienden ga eten is het meestal ook ieder voor zich
pi_68179099
TS is zo'n pauper die altijd het duurst mogelijke menu bestelt en vervolgens zelf schijnheilig het eindbedrag wilt verdelen..
pi_68179266
Ach, het ligt ook inderdaad maar net aan de situatie.

Laatst zelf ook gehad met een lunch waarbij ik alleen een colaatje en een kleine salade had en 3 anderen een grote schnitzell en soep en paar biertjes oid. Ja sorry hoor, maar dan hou ik het liever bij mijn 5 euro dan dat ik daar nog eens 10 euro extra bij ga neerleggen... Voor een paar euro is de klacht inderdaad terecht!
  zondag 19 april 2009 @ 19:48:35 #166
248693 hanglul
hangt rond
pi_68185733
quote:

[..]

Een echte heer betaald alles en gaat naar een fatsoenlijk restaurant waar de dame een menukaart krijgt zonder prijzen.
Dat zou gelijk mijn laatste date zijn. Er is niks mis met hoffelijkheid (zeer zeker niet ) maar dat vind ik wel zo'n walgelijke betutteling dat de lust om überhaupt nog met diegene aan tafel te zitten eten me vergaan zou zijn.
pi_68185903
Opzich wel eens ja, tenzij er een enorm verschil in zit. Sowieso mensen die wanneer ze uit eten gaan altijd het goedkoopste nemen en besparen op drankjes door de hele avond met 1 drankje te doen.
pi_68190116
Wat ook kan: pleur gewoon allemaal na het eten een paar tientjes of twintigjes op tafel en vertrek. Goede fooi erbij, niet zo schraal en geen gezeur.
  maandag 20 april 2009 @ 00:34:26 #170
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_68190440
quote:

[..]

Weinig geëmancipeerd.

Een echte heer kan trouwens spellen.
  maandag 20 april 2009 @ 00:37:51 #171
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68190516
quote:
Op maandag 20 april 2009 00:21 schreef Socios het volgende:
Wat ook kan: pleur gewoon allemaal na het eten een paar tientjes of twintigjes op tafel en vertrek. Goede fooi erbij, niet zo schraal en geen gezeur.
fooi, ook weer zoiets.
die gasten krijgen toch betaald?
ik krijg echt niet meer geld toegeworpen als ik eens iemand z'n billen goed heb gewassen
fooi geven doe ik dan ook lang niet altijd.

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 20 april 2009 @ 00:40:37 #172
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_68190570
Ik vind het eerlijk gezegd erger wanneer mensen aannemen dat jij hun veel duurdere maaltijd meebetaalt dan wanneer iemand de kosten eerlijk wil verdelen.

In dat eerste geval ben je toch ook gierig, omdat jij geld wilt besparen ten koste van anderen?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 20 april 2009 @ 00:41:09 #173
237759 Anima_Sana
In Corpore Sano
pi_68190576
Grappig woord; "vrek"
A sound mind in a sound body
pi_68190675
Zulke mensen moet je per direct van alle toekomstige etentjes en andere gelegenheden excluderen.
Heb je niets aan.

Hen aan tafel tot de grond afbranden, wat geld op tafel gooien en vervolgens vertrekken, is overigens vereist op zo'n moment.
pi_68190683
Tja, de hollandse mentaliteit
pi_68190706
En trouwens, de bedoeling is toch dat je een leuke avond hebt. Dan ga je toch niet om die paar euro's verschil zeuren?
  maandag 20 april 2009 @ 10:05:37 #177
240591 LockonStratos
Ever vigilant
pi_68194555
quote:
Op zondag 19 april 2009 17:26 schreef MarMar het volgende:

[..]

Gourmetten is dan bijna nog beter, dan kan je tenminste gewoon lekker blijven zitten.
Ik weet niet hoe dat bij jullie werkt, maar hier is het een soort van lopend buffet waar je je ingredienten op een bordje pleurt om ze vervolgens te laten wokken.

En ja, ik ben op sommige gebieden een verwend nest, als ik niet zelf hoef te koken wil ik graag bediend worden.

Ik ga gewoon liever wat minder vaak uit eten en dan goed, dan wat vaker en dan naar een woktent of schnitzelparadijs aka van der valk.

En ik vind het stom dat van der Valk een Toekan op het dak heeft en geen valk!
Dude, wat wil je dan vanaf een kaart kiezen, ja ik wil 2 ossenhaasjes met wat bami, 3 stengeltjes tauge...
Woknoob
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
pi_68194811
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:05 schreef LockonStratos het volgende:

[..]

Dude, wat wil je dan vanaf een kaart kiezen, ja ik wil 2 ossenhaasjes met wat bami, 3 stengeltjes tauge...
Woknoob
Dudette is het voor jou.
En idd, ik wil van een kaart kiezen, of gewoon een goede suggestie krijgen van de keuken en niet zelf mijn eten samenstellen, dat is nog een reden waarom wokken dus niet zo aan mij besteed is

Sorry, gewoon niet mijn ding!
pi_68194846
quote:
Op maandag 20 april 2009 00:34 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Weinig geëmancipeerd.

Een echte heer kan trouwens spellen.
Emancipatie is overrated.
pi_68195250
quote:
Op maandag 20 april 2009 00:40 schreef Strani het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd erger wanneer mensen aannemen dat jij hun veel duurdere maaltijd meebetaalt dan wanneer iemand de kosten eerlijk wil verdelen.

In dat eerste geval ben je toch ook gierig, omdat jij geld wilt besparen ten koste van anderen?
Omdat iemand een gerecht neemt wat 2 euro duurder is? Dan is de persoon die dat gerecht neemt gierig....niet degene die alleen zijn gedeelte wil betalen??
pi_68195476
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:23 schreef TNA het volgende:Neem dan gewoon soep en een kop koffie
Soup is not a meal!
  maandag 20 april 2009 @ 10:50:23 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_68195625
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:46 schreef mrSPLIFFY het volgende:
maar goed soms als iemand ff 5/6 baco's wegtikt tegen 11 euro stuk en ik 3 biertjes bv, dan gaat t bedrag toch echt niet door de midden ( als extreem voorbeeldje dan he )
Dat is ook fucking aso. Als we een potje maken om het gewoon makkenlijk/even duur voor iedereen te houden (aka, de vrouwen betalen mee), zijn er 1/2 bij die meteen aan de baco/bacardi razz met sprite gaan. Dat is 6-8 euro, een biertje 2. Maar 3/4 keer zoveel inleggen? dat dan weer niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_68195667
quote:
Prima,
Accepteer dan ook dat je niet uit eten moet gaan, maar gewoon diepvriesmaaltijden van de aldi moet eten!
- AFCA -
pi_68195731
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:09 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Grapjas.
Ik ben het fenomeen 'ieder voor zichzelf' in het buitenland veel vaker tegengekomen dan in Nederland.
Ga ook maar eens met een groepje internationale studenten op een terrasje zitten. Als je voorstelt om een rondje voor iedereen te halen kijken ze je aan alsof je niet helemaal lekker bent. Die betalen per persoon per drankje of hebben allemaal een rekening lopen waar alleen hun eigen drankjes op staan.
Het zal vast in andere landen ook gebeuren. Ik heb het hier over ontwikkelde landen in Europa, niet over de hele wereld. Denk bijv. aan Franrijk.
- AFCA -
pi_68195984
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:51 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Prima,
Accepteer dan ook dat je niet uit eten moet gaan, maar gewoon diepvriesmaaltijden van de aldi moet eten!
Dus RickoKun mag van jou niet uit eten, alleen maar omdat ie niet wil meebetalen aan de 3 gangen & wijn van zijn tafelpartner omdat ie zelf wat krap bij kas zit ?

Snob
pi_68196059
quote:
Op zondag 19 april 2009 17:24 schreef Mr.Cooper het volgende:
Ik vind vaak het wokken beter dan menig 'dure' restaurant, bijna alleen al dat ze restaurant op zo'n kanker manier zeggen.
Oei, ze spreken een woord uit op de manier zoals het hoort! Verschrikkelijk!

Kansloze, zweterige, achterstandswijktokkie. Wat doe je voor werk? Pallets schouwen? Ga je pitbull uitlaten zwerver!
- AFCA -
  maandag 20 april 2009 @ 11:10:19 #187
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_68196201
quote:
Op zondag 19 april 2009 14:52 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Je bent enorm geërgerd, dat wel. Van de andere kant heb ik dan zoiets van: voor 50 cent ga ik niet eens de discussie aan, dat is het me niet waard. Zo iemand laat zich dan uit zichzelf al enorm kennen, zegt meer over die persoon dan over mij.

Overigens later die week nog teruggepakt: gingen we wat luxer eten en toen nam ze iets duurs, toen heb ik speciaal voor haar een aparte rekening laten opmaken, waardoor zij een paar euro duurder uit was dan de rest. Want anders ga je nog meemaken dat ze dan wél ineens wil splitten .
Dat is ook superschraal.
Zoiets had ik ook, zitten we in een cafe een biertje te doen om te tijd tussen restaurant en de kroeg te rekken, hadden we een rekening van ~18 euro, iedereen 1/2 drankje(s).
Geef ik de servereester 2 tientjes, omdat toen iedereen bezig was om wat kleingeld bij elkaar te zoeken. Op dat moment gooid iedereen zijn geld in zijn portomonee terug. Zeg ik buiten dat het de bedoeling is dat we het splitten, gaan er een paar lopen bleren. Uitendelijk hebben we met 4 man voor 8 man betaald, dus nu kunnen die mensen ook rekenen op een iets meer op de centen lettende kanovinnie, ik niet van hun, hun niet van mij.
pi_68196211
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:03 schreef Zjummie het volgende:

[..]

Dus RickoKun mag van jou niet uit eten, alleen maar omdat ie niet wil meebetalen aan de 3 gangen & wijn van zijn tafelpartner omdat ie zelf wat krap bij kas zit ?

Snob
Uit eten gaan doe je om lekker te eten en te genieten. Daarbij let je niet op een paar euro meer of minder. Je gaat niet het voorgerecht en de stukjes stokbrood van 2 euro overslaan of maar 1 drankje nemen, omdat je ander misschien je hoofdgerecht niet kunt betalen. Als je krap bij kas zit, accepteer dan dat het niet binnen je budget past om uit eten te gaan. Je zet jezelf alleen maar ontzettend voor lul als je over een paar euro's gaat zeiken. Maar goed, dit is mijn manier van denken. Ben zelf overigens ook student.
- AFCA -
  maandag 20 april 2009 @ 11:12:04 #189
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_68196247
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:10 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Uit eten gaan doe je om lekker te eten en te genieten. Daarbij let je niet op een paar euro meer of minder. Je gaat niet het voorgerecht en de stukjes stokbrood van 2 euro overslaan of maar 1 drankje nemen, omdat je ander misschien je hoofdgerecht niet kunt betalen. Als je krap bij kas zit, accepteer dan dat het niet in je budget past om uit eten te gaan. Je zet jezelf alleen maar ontzettend voor lul als je over een paar euro's gaat zeiken. Maar goed, dit is mijn manier van denken. Ben zelf overigens ook student.
Ik ga meestal uiteten omdat ik een weekendje weg ben, en niet in de mac wil zitten. Een paar euro maakt niet echt uit, maar ik ga dan niet voor 60 euro zitten eten.
Daarintegen accepteer ik het wel dat ik met iets minder genoegen moet nemen.
pi_68196408
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat is ook superschraal.
Zoiets had ik ook, zitten we in een cafe een biertje te doen om te tijd tussen restaurant en de kroeg te rekken, hadden we een rekening van ~18 euro, iedereen 1/2 drankje(s).
Geef ik de servereester 2 tientjes, omdat toen iedereen bezig was om wat kleingeld bij elkaar te zoeken. Op dat moment gooid iedereen zijn geld in zijn portomonee terug. Zeg ik buiten dat het de bedoeling is dat we het splitten, gaan er een paar lopen bleren. Uitendelijk hebben we met 4 man voor 8 man betaald, dus nu kunnen die mensen ook rekenen op een iets meer op de centen lettende kanovinnie, ik niet van hun, hun niet van mij.
Ben wel benieuwd wat dan de argumenten van de niet-betalers waren om achteraf niet nog te betalen?
- AFCA -
pi_68196440
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:05 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Oei, ze spreken een woord uit op de manier zoals het hoort! Verschrikkelijk!

Kansloze, zweterige, achterstandswijktokkie. Wat doe je voor werk? Pallets schouwen? Ga je pitbull uitlaten zwerver!

Ik beschik over een goedlopende loodgieters-bedrijf.
Roken is lekker
  maandag 20 april 2009 @ 11:21:16 #192
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_68196497
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:18 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat dan de argumenten van de niet-betalers waren om achteraf niet nog te betalen?
Ik had niets gedronken

Ohhhhh, ik heb nu even geen geld, je krijgt het morgen
De volgende morgen:
Ik heb nog steeds niet, betaal je asap terug.

Lekker aso dus, en die 2 niet "niets" hadden gedronken kregen niets meer tot ik het dubbel en dwars eruit had.
pi_68196999
Niemand kan in de portemonnee van een ander kijken, dus niemand heeft het recht om voor een ander te beslissen wat veel en wat weinig geld is.

Dus als iemand voor ¤ 10,- minder uitgeeft bij een etentje, en deze persoon vind dus dat hij ook minder hoeft bij te dragen dan is dat zijn/haar goed recht. Voor de 1 is ¤ 10,- weinig waard, en voor de ander stukken meer.

Een aantal vindt het stom dat iemand 'zeurt' over het betalen van een paar euro méér, maar wat is dan het probleem? Dat je anders zélf meer moet betalen?

Als anderen er voor kiezen om veel duurder te eten of te drinken is dat de keuze van de ander. Daar hoef ik niet extra voor te moeten gaan betalen. (Dan heb ik het niet over 5,- maar over grotere verschillen door drank of veel duurdere gerechten).

Ieder moet gewoon voor zichzelf beslissenof hij mee wil betalen aan de dure drankjes voor een ander of niet.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  maandag 20 april 2009 @ 11:40:17 #194
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_68197088
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:37 schreef Walter81 het volgende:
Niemand kan in de portemonnee van een ander kijken, dus niemand heeft het recht om voor een ander te beslissen wat veel en wat weinig geld is.

Dus als iemand voor ¤ 10,- minder uitgeeft bij een etentje, en deze persoon vind dus dat hij ook minder hoeft bij te dragen dan is dat zijn/haar goed recht. Voor de 1 is ¤ 10,- weinig waard, en voor de ander stukken meer.

Een aantal vindt het stom dat iemand 'zeurt' over het betalen van een paar euro méér, maar wat is dan het probleem? Dat je anders zélf meer moet betalen?

Als anderen er voor kiezen om veel duurder te eten of te drinken is dat de keuze van de ander. Daar hoef ik niet extra voor te moeten gaan betalen. (Dan heb ik het niet over 5,- maar over grotere verschillen door drank of veel duurdere gerechten).

Ieder moet gewoon voor zichzelf beslissenof hij mee wil betalen aan de dure drankjes voor een ander of niet.
Als je voor jezelf wil betalen, omdat je weinig geld hebt moet je dat gewoon zeggen. Echte vrienden respecteren en accepteren dit. Als je gaat lopen zeiken dat je niet mee wilt betalen om wat dan ook ben je gewoon stom bezig.
Verder ben ik het eens met je post
pi_68197293
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:10 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Uit eten gaan doe je om lekker te eten en te genieten. Daarbij let je niet op een paar euro meer of minder. Je gaat niet het voorgerecht en de stukjes stokbrood van 2 euro overslaan of maar 1 drankje nemen, omdat je ander misschien je hoofdgerecht niet kunt betalen. Als je krap bij kas zit, accepteer dan dat het niet binnen je budget past om uit eten te gaan. Je zet jezelf alleen maar ontzettend voor lul als je over een paar euro's gaat zeiken. Maar goed, dit is mijn manier van denken. Ben zelf overigens ook student.
Dat is jouw manier van denken. Waarom gun je een ander dan niet zijn of haar manier van denken ?
pi_68197457
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:46 schreef Zjummie het volgende:

[..]

Dat is jouw manier van denken. Waarom gun je een ander dan niet zijn of haar manier van denken ?
Waar lees jij dat ik anderen hun manier van denken niet gun? Ik geef alleen mijn mening erover. Ik vind het een hoogst irritante, typisch Hollandse gewoonte. Als mensen willen gaan mierenneuken in een restaurant, ga je gang! Je hebt er alleen jezelf mee (en het personeel wat voor deze debielen een half uur moet gaan zitten rekenen).
- AFCA -
  maandag 20 april 2009 @ 11:53:20 #197
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_68197512
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:51 schreef EdAtTheBar het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ik anderen hun manier van denken niet gun? Ik geef alleen mijn mening erover. Ik vind het een hoogst irritante, typisch Hollandse gewoonte. Als mensen willen gaan mierenneuken in een restaurant, ga je gang! Je hebt er alleen jezelf mee (en het personeel wat voor deze debielen een half uur moet gaan zitten rekenen).
Hij doelt waarschijnlijk op uitspraken zoals deze:
quote:
Uit eten gaan doe je om lekker te eten en te genieten
pi_68197862
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij doelt waarschijnlijk op uitspraken zoals deze:
[..]
Ook ja. En dat je anderen vertelt dat ze thuis aan de Aldi diepvriesmaaltijd moeten als ze wat krap bij kas zitten.

Ik houd ook niet van dat gemiereneuk over wie er wel of geen mayo bij eten heeft gehad, maar waarom mag iemand die wat krap bij kas zit niet alleen een hoofdgerecht bestellen ? Laat ieder dat voor zichzelf bepalen alsjeblieft.
  maandag 20 april 2009 @ 12:06:25 #199
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68197992
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als je voor jezelf wil betalen, omdat je weinig geld hebt moet je dat gewoon zeggen. Echte vrienden respecteren en accepteren dit. Als je gaat lopen zeiken dat je niet mee wilt betalen om wat dan ook ben je gewoon stom bezig.
Verder ben ik het eens met je post
Prima hoor, maar daar moet je dan consequent in zijn. Ik ken genoeg mensen die apart willen betalen als het voor hen voordeliger is, maar zo gauw ze verreweg het duurste van iedereen hebben zitten bunkeren stellen ze ineens voor om de rekening te delen . Ja, dáhááág.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_68198141
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:03 schreef Zjummie het volgende:

[..]

Ook ja. En dat je anderen vertelt dat ze thuis aan de Aldi diepvriesmaaltijd moeten als ze wat krap bij kas zitten.

Ik houd ook niet van dat gemiereneuk over wie er wel of geen mayo bij eten heeft gehad, maar waarom mag iemand die wat krap bij kas zit niet alleen een hoofdgerecht bestellen ? Laat ieder dat voor zichzelf bepalen alsjeblieft.
Alsjeblieft gast. Doe niet alsof je niet doorhebt dat dat een grapje was

Verder sorry, dat ik voor anderen ga invullen waarom ze uit eten gaan. Mijn idee was dat je dat doet om lekker te eten en te genieten. Schijnbaar zijn er dus ook nog andere redenen.
- AFCA -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')