Ik heb dezelfde tv en bij mij doet de resolutie 1920x1080 het ook niet! Het ligt dus niet aan jou.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:36 schreef resque het volgende:
Ik heb zo'n LEVEL tv aangeschaft en ik krijg het niet werkende om 1920x1080 (full hd 1080p) vanuit mijn ati 4870 te krijgen... ik kan maar enkele resoluties instellen:
800x600
1024x768
1152x864
1280x960
dat is alles... de 720p resolutie geeft de tv niet weer... en de 1080p ook niet.. gewoon een zwart scherm...
heb al alle hertz uitgeprobeerd, alles poorten (hdmi 1,2 dvi output 1,2 etc etc...) heb er een dvi-->hdmi kabel tussen hangen...
als ik binnen 1 week niet dat 1080p aan de gang krijg ga ik ermee terug naar de mediamarkt...
iemand suggesties?
quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:47 schreef Prisonbreaker het volgende:
Waarom lcd? Vergelijk deze tv bijvoorbeeld eens met een wat ouder type plasma van panasonic.
Weinig vertraging, betere zwartwaarde en soepeler gamen maar dat blijft een mening natuurlijk.
Als je een plasma hebt die sd redelijk weergeeft zou ik daarvoor gaan! Of je moet echt full hd willen...
quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:44 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
plasma sucks, LCD is altijd scherper
ja logisch,1920x1080 pixels op een lcd zijn uiteraard stukken scherper dan die 1920x1080 pixels van een plasma.quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:44 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
plasma sucks, LCD is altijd scherper
Uiteraard, een plsma heeft branduren, zitten gassen in, het beeld is vager. Een LCD daarentegen heeft geen branduren, is totaal iets anders. Een LCD tv heeft standaard scherpere weergavequote:Op woensdag 20 mei 2009 00:47 schreef PP. het volgende:
[..]
ja logisch,1920x1080 pixels op een lcd zijn uiteraard stukken scherper dan die 1920x1080 pixels van een plasma.
Ow christ, een kenner.quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:53 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
Uiteraard, een plsma heeft branduren, zitten gassen in, het beeld is vager. Een LCD daarentegen heeft geen branduren, is totaal iets anders. Een LCD tv heeft standaard scherpere weergave
Vage nietzeggende reactiequote:
Maar een LCD heeft ook gewoon branduren hoorquote:Op woensdag 20 mei 2009 01:00 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
Vage nietzeggende reactie![]()
Maar LCD is scherper en de kleuren van een plasma zijn intenser. Ook is een plasma vaak wat rustiger voor de ogen. Dat kun je ongeveer als richtlijn nemen.
Hahaha. Een expert.quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:53 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
Uiteraard, een plsma heeft branduren, zitten gassen in, het beeld is vager. Een LCD daarentegen heeft geen branduren, is totaal iets anders. Een LCD tv heeft standaard scherpere weergave
en scherm dat vager is en toch rustiger voor de ogen? dat strookt helemaal niet....quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:00 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
Vage nietzeggende reactie![]()
Maar LCD is scherper en de kleuren van een plasma zijn intenser. Ook is een plasma vaak wat rustiger voor de ogen. Dat kun je ongeveer als richtlijn nemen.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 07:32 schreef 16meter het volgende:
[..]
Je bent vast blij met je el cheapo LCDtje, maar een plasma van 50 euro meer heeft 10x beter beeld.
Ja een gloeilamp ook, maar het is niet te vergelijken. Zou je een plasma 6 jaar lang dag en nacht aanzetten en een LCD tv ook zul je zien dat het beeld van het plasma in kwaliteit sterk achteruit gaat, bij de LCD tv blijft de kwaliteit vrijwel gelijk.quote:Op woensdag 20 mei 2009 07:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Maar een LCD heeft ook gewoon branduren hoor
Juist, maar neem je de alleduurste plasma heb je nog steeds geen betere beeldkwaliteit, het is voor mensen een directe reactie op de op de prijs dat ze zoiets zeggen maar ze hebben de tv niet eens in werking gezien.quote:Op woensdag 20 mei 2009 07:40 schreef mschol het volgende:
[..]een plasma van minimaal 250 euro meer heeft beter beeld... de el cheapo plasma's zijn kwalitatief net zo min (zo niet minder) als de LCD's
Klopt, het beeld van een plasma is vloeiender rustiger voor de ogen inderdaad. Elk voordeel heft zijn nadeel.quote:Op woensdag 20 mei 2009 07:38 schreef mschol het volgende:
[..]
en scherm dat vager is en toch rustiger voor de ogen? dat strookt helemaal niet....
Jij hebt er echt verstand vanquote:Op woensdag 20 mei 2009 09:57 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
Ja een gloeilamp ook, maar het is niet te vergelijken. Zou je een plasma 6 jaar lang dag en nacht aanzetten en een LCD tv ook zul je zien dat het beeld van het plasma in kwaliteit sterk achteruit gaat, bij de LCD tv blijft de kwaliteit vrijwel gelijk.
In tegenstelling tot plasma, welke in tegenstelling tot wat dat genie boven je zegt juist aanzienlijk betere beeldkwaliteit geeft naarmate er meer branduren gemaakt zijn. Sowieso na de eerste paar honderd uur, inspelen heet dat.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Jij hebt er echt verstand van
Als jij een lcd-tv 6 jaar lang dag en nacht aanzet, is na drie jaar de lichtopbrengst van de ccfl's al dermate verminderd, dat je geen kut meer zal zien als je pr0n aan het kijken bent.
Het is algemeen bekend dat een plasma veel minder lang mee gaat dan een LCD tv. Je kan ontzettend veel sites vinden waarop je die informatie kan vinden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:06 schreef 2dope het volgende:
[..]
In tegenstelling tot plasma, welke in tegenstelling tot wat dat genie boven je zegt juist aanzienlijk betere beeldkwaliteit geeft naarmate er meer branduren gemaakt zijn. Sowieso na de eerste paar honderd uur, inspelen heet dat.
Op FOK! om TV advies vragen![]()
gathering.tweakers.net
En het is ook algemeen bekend dat LCD-tv's snel achteruit gaan qua lichtopbrengst.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:10 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat een plasma veel minder lang mee gaat dan een LCD tv. Je kan ontzettend veel sites vinden waarop je die informatie kan vinden.
Dude.. Ga je me nu ook vertellen dat plasma last heeft van inbranden en dat het "gas" ontsnapt als je hem niet rechtop houdt? Die "problemen" die jij beschrijft waren jáááren geleden een issue. Hedendaagse plasma's gaan gewoon makkelijk 15 jaar mee.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:10 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat een plasma veel minder lang mee gaat dan een LCD tv. Je kan ontzettend veel sites vinden waarop je die informatie kan vinden.
ktv 25.000 tot 50.000 maxquote:Op woensdag 20 mei 2009 10:13 schreef Bart het volgende:
[..]
En het is ook algemeen bekend dat LCD-tv's snel achteruit gaan qua lichtopbrengst.
Mooie verkoopcijfersquote:Op woensdag 20 mei 2009 10:16 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
ktv 25.000 tot 50.000 max
lcd 50.000 tot 75.000 max
plasma +/- 25.000
Je hebt hier ongetwijfeld een bron bij? Ik neem aan dat je het aantal branduren bedoelt? Panasonic zelf heeft bij de modellen van 2007 al beloofd dat het aantal branduren ongeveer op honderdduizend uur ligt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:16 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
ktv 25.000 tot 50.000 max
lcd 50.000 tot 75.000 max
plasma +/- 25.000
Ze beloven wel meer maar de uitkomsten zijn meestal anders.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:32 schreef 2dope het volgende:
[..]
Je hebt hier ongetwijfeld een bron bij? Ik neem aan dat je het aantal branduren bedoelt? Panasonic zelf heeft bij de modellen van 2007 al beloofd dat het aantal branduren ongeveer op honderdduizend uur ligt.
Bovendien is dat zo'n zaadargument, net alsof, zoals in jouw voorbeeld, 25k uren "te weinig" zou zijnDan zit je met 6 uur per dag TV kijken alsnog op 12 jaar.
Sowieso zijn branduren van fabrikanten al niet te vergelijken. De ene legt de grens bij 25% lichtopbrengst, de ander bji 50%. Maar tv's met een lichtopbrengst van 500cd/m˛ kunnen natuurlijk relatief veel verder zakken dan tv's met een opbrengst van 250cd/m˛. Maar goed, Kwamkwammers is hier natuurlijk de echte expert, dus hij zal het wel beter wetenquote:Op woensdag 20 mei 2009 10:32 schreef 2dope het volgende:
[..]
Je hebt hier ongetwijfeld een bron bij? Ik neem aan dat je het aantal branduren bedoelt? Panasonic zelf heeft bij de modellen van 2007 al beloofd dat het aantal branduren ongeveer op honderdduizend uur ligt.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:34 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
Ze beloven wel meer maar de uitkomsten zijn meestal anders.
Keihard uitgeluldquote:Op woensdag 20 mei 2009 10:35 schreef 2dope het volgende:
[..]
![]()
Je bent keihard uitgeluld, misschien kan je het topic beter verlaten en het adviseren overlaten aan mensen die er wel iets van hebben begrepen.
Oeh jammer, want 1900x1200 zou ik niet erg vinden, want dan kan ik m'n laptop erop aansluiten, maar mijn PS3 moet er ook op werken. Voor de prijs laat je hem niet staan.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:11 schreef Da_Wei het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde tv en bij mij doet de resolutie 1920x1080 het ook niet! Het ligt dus niet aan jou.
Ik gebruik ook een ati kaart. De resolutie 1920x1200 werkt echter wel, dit is misschien niet helemaal ideaal maar iig al een stuk beter!
Ik heb helaas geen dvd/xbox ofzo zodat ik kan uitproberen of hij van een dergelijk apparaat wel full hd aanneemt.
Je bent druk aan het googlen zie ik wel weer en nu wil je hier de expert uithangen, ik heb daarentegen gewoon algemene kennis en hoef niet snel op allerlei vage sites te kijken om hierover te kunnen praten.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:35 schreef Bart het volgende:
[..]
Sowieso zijn branduren van fabrikanten al niet te vergelijken. De ene legt de grens bij 25% lichtopbrengst, de ander bji 50%. Maar tv's met een lichtopbrengst van 500cd/m˛ kunnen natuurlijk relatief veel verder zakken dan tv's met een opbrengst van 250cd/m˛. Maar goed, Kwamkwammers is hier natuurlijk de echte expert, dus hij zal het wel beter weten
Wat lul je nou vent, ik heb het nooit over de TV uit de openingspost gehad.Je gaat nu het onderwerp verdraaien, Bart en ik hebben alleen jouw argumenten weerlegt (lees: keihard onderuit gehaald). Ik heb het nooit over die TV zelf gehad, goedkoop hoeft, ook bij TV's, niet perse slecht te zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:08 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
Keihard uitgeluld![]()
Door mensen die niets over die tv weten en hem niet in werking gezien hebben en daarnaast alleen op de prijs af gaan, hij is goedkoop dus hij MOET wel slecht zijn![]()
Hoe dom kun je zijn
Hieruit blijkt je onkunde maar weer. Full HD is allesbehalve bepalend voor de kwaliteit.quote:Waar vind je nu een LCD van 42 inch van 444 euro met Full HD?
Je mocht willen dat je mij keihard onderuit lult, dat is je natte droom.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:16 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wat lul je nou vent, ik heb het nooit over de TV uit de openingspost gehad.Je gaat nu het onderwerp verdraaien, Bart en ik hebben alleen jouw argumenten weerlegt (lees: keihard onderuit gehaald). Ik heb het nooit over die TV zelf gehad, goedkoop hoeft, ook bij TV's, niet perse slecht te zijn.
Jouw redenaties slaan echter nergens op:
[..]
Hieruit blijkt je onkunde maar weer. Full HD is allesbehalve bepalend voor de kwaliteit.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:21 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
Je mocht willen dat je mij keihard onderuit lult, dat is je natte droom.
Algemeen bekend is dat LCD scherper is dan plasma
En dat LCD langer mee gaat kwa branduren welke definitie je ook hanteert.
Dat is een feit die jij niet kan weerleggen, je wilt het wel graag maar dat lukt je helaas niet![]()
Voorts heb ik echter nooit beweerd dat Full HD bepalend is voor de kwaliteit voor het toestel, zelfs geen enkele opmerking gemaakt die slechts zou doen vermoeden dat ik daar een directe link mee leg.
Jij bent onwaardig als gesprekspartner en lult je zelf steeds klem![]()
Je blijft maar blaten over hoe goed LCD is tov bijvoorbeeld Plasma technologie. Je onderbouwd echter niets, noch kom je met bronnen. Ik geef daarentegen aan waarom je ongelijk hebt, daar reageer je vervolgens niet op en wimpel je af met "het is algemeen bekend dat..". En dat noemt mij een onwaardige gesprekspartnerquote:Op woensdag 20 mei 2009 01:39 schreef HostiMeister het volgende:
Effe relativeren, een pauper koopt een full hd tv voor 444 euro. Gaat meteen spammen hoe geweldig de beeldkwaliteit is. Dan vraag ik mij af of de voorgenoemde pauper ooit een andere full hd tv heeft gezien, van voorgenoemde beelddiagonaal van een A-merk en of deze voorgenoemde geweldige beeldkwaliteit overeenkwam danwel ontsteeg. Met andere woorden, voelt de eerder genoemde pauper in dit verhaal de drang om zijn miskoop enigszins te verantwoorden of is deze pauper iemand die wat te winnen heeft bij het aanprijzen van rotzooi? Levensvragen, heren, levensvragen.
quote:zelfs geen enkele opmerking gemaakt die slechts zou doen vermoeden dat ik daar een directe link mee leg.
quote:Waar vind je nu een LCD van 42 inch van 444 euro met Full HD?
een wazig beeld is voor mijn gevoel al gelijk onrustig... (en ik heb, helaas, al een aantal keer achter wazige schermen/tv's gezeten)quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:00 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
Klopt, het beeld van een plasma is vloeiender rustiger voor de ogen inderdaad. Elk voordeel heft zijn nadeel.
toevallig een Level tv?quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:02 schreef mschol het volgende:
[..]
een wazig beeld is voor mijn gevoel al gelijk onrustig... (en ik heb, helaas, al een aantal keer achter wazige schermen/tv's gezeten)
Dat je een link daar tussen kan leggen, hoe dom ben je danquote:Op woensdag 20 mei 2009 11:48 schreef 2dope het volgende:
[..]
![]()
Gast maak jezelf nou niet zo belachelijk. Hostimeister heeft het aardig goed samengevat:
[..]
Je blijft maar blaten over hoe goed LCD is tov bijvoorbeeld Plasma technologie. Je onderbouwd echter niets, noch kom je met bronnen. Ik geef daarentegen aan waarom je ongelijk hebt, daar reageer je vervolgens niet op en wimpel je af met "het is algemeen bekend dat..". En dat noemt mij een onwaardige gesprekspartner!
Wat je zegt is niet waar, punt. Je bent gewoon verneukt door een verkooppraatje en gaat nu huilen om je miskoop te verantwoorden, zie quote hierboven.
[..]
[..]
![]()
En leer eens Nederlands, kutkloon.
Ik heb hem allang gekocht! is een hele mooie prijs voor een LCD tv Full HD 107 cm.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:54 schreef nein het volgende:
En tussen al dat gebekvecht door vraag ik me inmiddels af wat TS nu uiteindelijk gekozen heeft?
*meldt zich, de level tv ben ik vanaf gestapt, ik wacht even op mn vakantiegeld en ga dan waarschijnlijk voor een Samsung LE40A656 @ http://www.plasma-discoun(...)40a656-art-14118.htmquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:54 schreef nein het volgende:
En tussen al dat gebekvecht door vraag ik me inmiddels af wat TS nu uiteindelijk gekozen heeft?
IDD dat zijn mensen die er echt verstand van hebbenquote:Op woensdag 20 mei 2009 16:17 schreef dj_ko het volgende:
[..]
maar de reviews op tweakers zijn aardig goed voor deze tv.
dat dacht jequote:Op woensdag 20 mei 2009 15:57 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
444 is gewoon een stunt waar de mediamarkt niets op verdient.
Welnee, je hebt toevallig net de verkeerde uit het schap gepakt! Het moet wel een goede tv zijn, vraag maar aan Kwamkwammersquote:Op donderdag 21 mei 2009 11:08 schreef Apekoek het volgende:
Wat een achterlijk apparaat die Level tv, kwaliteit is het totaal niet, de behuizing van de tv begint al na 3 dagen uit elkaar te vallen, pakt de playstation 3 hdmi signaal niet, en gele kleuren lijken eerder paars. Ik denk dat ik dit ding nog liever in de fik zet dan dat ik het terug ga brengen.
Gast, ben je nou echt zo dom of is dat gewoon een hele slechte trolkloon?quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:24 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
IDD dat zijn mensen die er echt verstand van hebben![]()
Sowieso kunnen mensen altijd de level kopen voor 444 euro, je kan hem eventueel gebruiken als opstapje naar een ander merk als je het niet zo vertrouwdt.
Over 3 jaar kun je hem nog steeds voor hetzelfde bedrag verkopen als waar je hem voor gekocht hebt.
die ms die ze geven is vaak ook gebakken lucht.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:21 schreef Catch22- het volgende:
[..]
8.5ms ga je waarschijnlijk niet merken.
Dan zijn jouw cijfers ook gebakken lucht.quote:Op woensdag 20 mei 2009 10:34 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
Ze beloven wel meer maar de uitkomsten zijn meestal anders.
De wereldverbeteraarsquote:Op woensdag 20 mei 2009 15:57 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
444 is gewoon een stunt waar de mediamarkt niets op verdient.
Laat me raden, vergeleken qua cijfers en in de showroom, waar je niet aan de knoppen mocht zitten om te calibreren?quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:45 schreef Kwamkwammers het volgende:
[..]
Het is geen relativeren gezien je hoogswaarschijnlijk de uitmuntende kwaliteit van deze tv nog niet hebt mogen aanschouwen.
Ik heb ze allen vergeleken en en de Level was even scherp als een philips LG of samsung.
Dat is een schaduw die achter een bewegend beeld aankomt. Stel je een zwart bewegend vlak voor op een witte achtergrond. Dat vlak gaat naar rechts door je scherm. De meest linker pixel van dat vlak is zwart, maar moet een moment later wit worden. Dat kost tijd (een aantal millisecondes). In die tijd gaat de pixel van zwart naar wit. In de tussentijd is die pixel grijs. Als het vlak snel beweegt, zullen meer pixels erachter grijs zijn, waardoor je dus een schaduw (ghost) achter het vlak krijgt. Hoe lager de responsetime van een scherm, hoe minder last je van ghosting hebt, aangezien de pixels dan sneller van zwart naar wit gaan.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:34 schreef mrPanerai het volgende:
kan iemand ff de term ghosting uitleggen?
Mooi!quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:39 schreef Bart het volgende:
Ik denk trouwens niet dan Kwamkwammers nog zal posten hier
Forum banmeldtopic.
Maar hij heeft alweer een kloonquote:Op donderdag 21 mei 2009 13:57 schreef sappelquit het volgende:
Het is een goede tv, ik vind het een aanrader, in andere winkels kost deze tv 700 euro, de mediamarkt pakt hier niets op.
Het beeld kwaliteit is ook zeer goed, als je hem ziet spelen naast de andere doet deze er echt niet voor onder.
Een aanrader
Deze opmerking zegt mij al genoeg maar desalniettemin veel plezier ermee.quote:Het beeld kwaliteit is ook zeer goed, als je hem ziet spelen naast de andere doet deze er echt niet voor onder.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:57 schreef sappelquit het volgende:
de mediamarkt pakt hier niets op.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:57 schreef sappelquit het volgende:
Het is een goede tv, ik vind het een aanrader, in andere winkels kost deze tv 700 euro, de mediamarkt pakt hier niets op.
Het beeld kwaliteit is ook zeer goed, als je hem ziet spelen naast de andere doet deze er echt niet voor onder.
Een aanrader
kanker op echtquote:Op donderdag 21 mei 2009 13:57 schreef sappelquit het volgende:
Een aanrader
Fap jij op je irritante posts of zoquote:Op donderdag 21 mei 2009 13:57 schreef sappelquit het volgende:
Een aanrader
Ohh..ziet er ook wel netjes uit. Ik had zelf mn oog laten vallen op een sony w5500quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:17 schreef dj_ko het volgende:
[..]
*meldt zich, de level tv ben ik vanaf gestapt, ik wacht even op mn vakantiegeld en ga dan waarschijnlijk voor een Samsung LE40A656 @ http://www.plasma-discoun(...)40a656-art-14118.htm
Wel wat duurder dan mn budget, maar de reviews op tweakers zijn aardig goed voor deze tv.
je moet niet te angstig worden om met onbekende merken in zee te gaan. Ik heb zelf een fantasiemerk wasmachine die nu al 15 jaar mee gaat.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:45 schreef nein het volgende:
[..]
Ohh..ziet er ook wel netjes uit. Ik had zelf mn oog laten vallen op een sony w5500
http://tweakers.net/price(...)via-kdl-40w5500.html
Hier heb ik ook nog geen enkel negatief bericht over gelezen op tweakers, alleen is ie nu nog een tikkie aan de dure kant. Dus ik wacht ook nog even. Ik geloof toch dat de bekendere merken betere kwaliteit hebben dan de onbekende merken. En dat merk je snel als je hem dagelijks gaat gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |