Ja lekker fijn.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:03 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dan gaat die moeder lekker fijn met die jongen naar de psycholoog of de afkickkliniek, daar hoeven op nationaal niveau echt geen afspraken over gemaakt te worden.
Sommige dingen moet je uit ratio bekijken, niet uit gevoel. Weleens geprobeerd?quote:Op woensdag 15 april 2009 23:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja lekker fijn.
Volgens mij heb je geen benul van het begrip schade.
Ik geloof niet dat iemand dat hier ooit beweerd heeft. Het aantal incidenten waarbij daadwerkelijk paddo's een directe oorzaak waren is echter zeer gering en daarnaast waren het ook nog eens voornamelijk gevallen waarbij toeristen betrokken waren. Dat is echter nog niet eens zo'n relevante vraag in deze kwestie. De relevante vraag is, wat betekent zo'n verbod in de (Nederlandse) praktijk. Smartshops waar openlijk paddo's worden verkocht zullen verdwijnen. Betekent dit dat daarmee ook daadwerkelijk de verkoop van paddo's verdwijnt? Lijkt me niet.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:22 schreef SCH het volgende:
Maar stellen jullie nou dat er helemaal geen risico's aan paddogebruik verbonden zijn???
Komt nog bij dat het gebruik van drugs niet gelijk staat aan junk zijn. Ik ken massa's mensen die drugs gebruiken (nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...) en daar zit slechts 1 junk tussen. De 2 mensen die ik ken die recreatief heroïne gebruiken hebben gewoon een baan en 1 een gezin.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:03 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dan gaat die moeder lekker fijn met die jongen naar de psycholoog of de afkickkliniek, daar hoeven op nationaal niveau echt geen afspraken over gemaakt te worden.
Dat je het niet durft, SCH, ok. Je bent daarin niet de enige. Maar ga geen onzin vertellen over middelen waar je het effect en de achtergrond niet van kent.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik durf het inderdaad niet en daar schaam ik me ook niet voor. Ik schaam me er niet voor om het niet nodig te hebben om geestverruimende middelen te gebruiken, om de werkelijkheid te ontvluchten en kans op een verslaving te lopen, kans op het aftakelen van mijn gezondheid en hersenfuncites enz.
Niets hoéft verslavend te zijn. Er zijn zat legale dingen waar je verslaafd aan kan raken, maar dit gebeurt meestal pas als diegene ongelukkig is of problemen heeft. Zolang het een aanvulling op je leven is en geen ontsnapping eruit, is er geen probleem.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:12 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik dacht dat heroine juist een van de weinige drugs was die echt lichamelijk verslavend is? Hoe kun je dan recreatief heroine gebruiken?
Niet te veel/vaak gebruiken.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:12 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik dacht dat heroine juist een van de weinige drugs was die echt lichamelijk verslavend is? Hoe kun je dan recreatief heroine gebruiken?
Wat een ongelooflijke bullshit zeg.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet te veel/vaak gebruiken.
Verslaving is voornamelijk een gevolg van gewenning. Tussen de 10 en 20% van de wereldbevolking is verslavingsgevoelig, ze zullen hoe dan ook problemen krijgen met bepaald gedrag of substanties, coke, alcohol, sex, topsport, werk....
De meeste normale mensen zullen niet direct ergens verslaafd aan raken. Als je als "normaal" mens een keer heroïne gebruikt raak je niet meteen verslaafd. Je zal het gebruik gedurende bepaald tijd vol moeten houden. Als je het gebruik beperkt (tot een paar keer per jaar bijvoorbeeld) kan je uitstekend recreatief heroïne gebruiken.
Nee, dat verhaal van die pv was sterk. Heroine is uitermate verslavend. Als we dat nog ter discussie gaan stellen, dan houdt het echt op.quote:
Ik durf er wel over te lezenquote:Op woensdag 15 april 2009 23:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat je het niet durft, SCH, ok. Je bent daarin niet de enige. Maar ga geen onzin vertellen over middelen waar je het effect en de achtergrond niet van kent.
Het lijkt me niet dat van een drug die lichamelijk verslavend is, het al dan niet verslaafd zijn af hangt van je gemoedstoestand eerlijkgezegd.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Niets hoéft verslavend te zijn. Er zijn zat legale dingen waar je verslaafd aan kan raken, maar dit gebeurt meestal pas als diegene ongelukkig is of problemen heeft. Zolang het een aanvulling op je leven is en geen ontsnapping eruit, is er geen probleem.
Nee, dat is het niet.quote:
Alcohol, religie en autorijden zijn ook uitermate verslavend.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat verhaal van die pv was sterk. Heroine is uitermate verslavend. Als we dat nog ter discussie gaan stellen, dan houdt het echt op.
Het is zelfs zo dat door het gedogen van cannabis het aantal gebruikers hiervan in Nederland is gedaald.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alcohol, religie en autorijden zijn ook uitermate verslavend.
Maar er staat nog een vraag open: Ondanks alle verboden lopen er nog steeds verslaafde mensen rond. Een verbod op drugs helpt dus niet tegen verslaving. Waarom wil je dan een verbod?
Dan moet je tabak en alcohol ook verbieden, dat zijn immers ook hard drugsquote:Op woensdag 15 april 2009 22:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Ook een idee.
Maar het is gewoon een harddrugs en ik ben er niet op tegen dat harddrugs verboden worden.
Paddestoelen niet. Het punt is: leg dat hoi polloi maar eens uit.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:21 schreef SCH het volgende:
Heroine is uitermate verslavend.
Klopt maar PV heeft gelijk, het is pas verslavend voor iemand als die iemand er aan toegeeft.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat verhaal van die pv was sterk. Heroine is uitermate verslavend. Als we dat nog ter discussie gaan stellen, dan houdt het echt op.
Natuurlijk moet dat geregeld ter discussie worden gesteld. Álles moet geregeld ter discussie worden gesteld.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat baseer ik op het feit dat het om mijn hoofd gaat. Daarom zeg ik ook net zoals jij recht hebt op geestvernauwing. Of iemand anders, je mag ook dromen wat je wil, je mag visioenen hebben, je mag mediteren, je mag uittreden, je mag zelfs je eigen godsbeeld creeeren en in je hoofd planten. Dat is gewoon niet het terrein van de overheid of van anderen dan het individu.quote:
Democratie betreft de inrichting van de samenleving, niet die van je hoofd. We gaan niet met zijn allen in meerderheid beslissen dat jouw bekrompen gedachten verboden zijn, niet omdat we niet zonder kunnen maar gewoon dat dat jouw terrein is, daar hebben anderen niks te zoeken.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:20 schreef SCH het volgende:
Dat snap ik niet. Er mag wel meer niet wat een kick kan geven.
Het recht is niet absoluut, we leven in een democratie. Jullie hebben wellicht op de verkeerde partij gestemd.
Dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo relevant. Het is het argument van de overheid die het zichzelf makkelijk wil maken en gefixeerd is op zijn eigen zorgen en taken. Maar de overheid is er voor de samenleving en niet andersom. Eerst het principiele recht opeisen om aan geestverruiming te doen, dan kijken hoe je dat praktisch gaat regelen en of er noodzaak is om een en ander te reguleren of er beperkingen aan te stellen, en daarna komt de handhavingsproblematiek in beeld.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:06 schreef Monolith het volgende:
Ik geloof niet dat iemand dat hier ooit beweerd heeft. Het aantal incidenten waarbij daadwerkelijk paddo's een directe oorzaak waren is echter zeer gering en daarnaast waren het ook nog eens voornamelijk gevallen waarbij toeristen betrokken waren. Dat is echter nog niet eens zo'n relevante vraag in deze kwestie. De relevante vraag is, wat betekent zo'n verbod in de (Nederlandse) praktijk. Smartshops waar openlijk paddo's worden verkocht zullen verdwijnen. Betekent dit dat daarmee ook daadwerkelijk de verkoop van paddo's verdwijnt? Lijkt me niet.
Net zo goed als dat een verbod gebasseerd is op een Fransoos die uit het raam springt terwijl het geen flikker met paddo's te maken heeftquote:Op donderdag 16 april 2009 08:42 schreef Nosh het volgende:
Tenenkrommend, die stokpaardjes iedere keer weer van sommigen hier.
"Ja maar ik ken een man en die kent iemand en die gebruikt heroine en die heeft een gezellig, productief leven!"
En dat dan lekker als maatstaaf voor legaliteit gebruiken. Echt hoor. Want heroine is net zo experimentproof als een pilletje, of een half bakje truffels. ("Nee, echt!")
quote:
Klopt, en daarom maken mensen hun argumenten alleen maar onderuit door andere drugs erbij te gaan halen.quote:Op donderdag 16 april 2009 08:46 schreef Keltie het volgende:
[..]
Net zo goed als dat een verbod gebasseerd is op een Fransoos die uit het raam springt terwijl het geen flikker met paddo's te maken heeft
Of een Fransoos die een hond mishandeld wat niet door paddo's komt maar door psychoses
(Toch? Toch? Of heb ik het nieuws verkeerd verstaan)
Dat is onjuist. Heroine is per definitie verslavend.quote:Op donderdag 16 april 2009 06:50 schreef Keltie het volgende:
[..]
Klopt maar PV heeft gelijk, het is pas verslavend voor iemand als die iemand er aan toegeeft.
Als het persoon sterk in z'n schoenen staat en maar een x aantal keer per jaar het gebruikt is het niet verslavend (voor dat persoon).
Heroine is zeer verslavend inderdaad, maar van wat ik begrijp is het verhaal van één keer gebruiken en direct verslaafd zijn een mythe.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is onjuist. Heroine is per definitie verslavend.
Ja, zo kun je alles relativeren. Leve de harddrugs nietwaarquote:Op donderdag 16 april 2009 09:04 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Heroine is zeer verslavend inderdaad, maar van wat ik begrijp is het verhaal van één keer gebruiken en direct verslaafd zijn een mythe.
Dan nog moet je er zelf aan toegeven om de verslaving compleet te maken.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Live fast, die young.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, zo kun je alles relativeren. Leve de harddrugs nietwaarZo lang mensen maar niet beperkt worden, mogen ze zichzelf en anderen ten gronde richten.
Harddrugs zijn levensgevaarlijk en zorgen voor veel ellende. Roken en drank ook, wordt gelukkig ook steeds meer aan banden gelegd.
We hadden het toch over paddo's?quote:Op donderdag 16 april 2009 09:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, zo kun je alles relativeren. Leve de harddrugs nietwaarZo lang mensen maar niet beperkt worden, mogen ze zichzelf en anderen ten gronde richten.
Niet alle harddrugs dus.quote:Harddrugs zijn levensgevaarlijk en zorgen voor veel ellende.
Mag geen naam hebben.quote:Roken en drank ook, wordt gelukkig ook steeds meer aan banden gelegd.
Dat het lichamelijk verslavend kan zijn betekent niet dat je er lichamelijk verslaafd aan MOET raken. Alcohol en tabak zijn ook lichamelijk verslavend, toch zijn er zat mensen die het gebruiken zonder verslaafd te raken.quote:Op woensdag 15 april 2009 23:23 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat van een drug die lichamelijk verslavend is, het al dan niet verslaafd zijn af hangt van je gemoedstoestand eerlijkgezegd.
Je kunt de verlsavingsfactoren niet met elkaar vergelijken.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat het lichamelijk verslavend kan zijn betekent niet dat je er lichamelijk verslaafd aan MOET raken. Alcohol en tabak zijn ook lichamelijk verslavend, toch zijn er zat mensen die het gebruiken zonder verslaafd te raken.
Want?quote:Op donderdag 16 april 2009 09:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kunt de verlsavingsfactoren niet met elkaar vergelijken.
De verslavende stoffen in alcohol en tabak zijn minder sterk dan die in heroine. Heroine is verwoestender al is alcohol ook een heftige drug. Maar waarom die vergelijking? Vinden jullie dan dat drank en tabak ook verboden moeten worden, is dat het streven?quote:
recreatief heroine gebruiken is als je het gewoon kunt betalenquote:Op woensdag 15 april 2009 23:12 schreef Maverick_tfd het volgende:
Nah, in principe vind ik dat alles vrijer moet.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Vinden jullie dan dat drank en tabak ook verboden moeten worden, is dat het streven?
Alcohol en tabak zijn makkelijker te verkrijgen, dat veranderd de zaak dan ook wel weer iets vind ik.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:25 schreef SCH het volgende:
[..]
De verslavende stoffen in alcohol en tabak zijn minder sterk dan die in heroine.
Nee, niet verbieden. De andere optie. Maar daar zijn andere topics voor.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:25 schreef SCH het volgende:
[..]
De verslavende stoffen in alcohol en tabak zijn minder sterk dan die in heroine. Heroine is verwoestender al is alcohol ook een heftige drug. Maar waarom die vergelijking? Vinden jullie dan dat drank en tabak ook verboden moeten worden, is dat het streven?
Daar ben ik het ook mee eens. Maar het 1 sluit het ander niet uit.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:30 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nah, in principe vind ik dat alles vrijer moet.
Mensen moeten weer eens leren de consequenties te dragen van hun acties in plaats van constant maar te wijzen en de huillie uit te hangen.
Dat is een discussie op een ander niveau. Als je de aannames doet dat het (overmatig) gebruik van geestverruimende middelen slecht zou zijn en het bovendien wenselijk is dat de overheid er wat aan doet, dan kun je je vervolgens afvragen wát de overheid er dan aan zou moeten doen. Bij die vraag lijkt de relevante kwestie mij dat het middel tot doel heeft dat het gebruik en specifiek het aantal incidenten afneemt. Dat is een vraag die heel veel mensen en politici in het bijzonder zich eens wat vaker zouden moeten stellen in plaats van te vervallen in ideologische stokpaardjes.quote:Op donderdag 16 april 2009 07:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo relevant. Het is het argument van de overheid die het zichzelf makkelijk wil maken en gefixeerd is op zijn eigen zorgen en taken. Maar de overheid is er voor de samenleving en niet andersom. Eerst het principiele recht opeisen om aan geestverruiming te doen, dan kijken hoe je dat praktisch gaat regelen en of er noodzaak is om een en ander te reguleren of er beperkingen aan te stellen, en daarna komt de handhavingsproblematiek in beeld.
Zuurstof ook.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ga jij dan ook nog even uitleggen waarom je 'er zitten negatieve gevolgen aan paddogebruik' gelijk stelt aan 'er moet een verbod komen'?quote:
Als je iets wilt verbieden moet je met goede argumenten komen. En die zie ik nergens.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Het verbod op drugs zorgt voor veel ellende en het is niet te handhaven. Afschaffen dus.quote:Harddrugs zijn levensgevaarlijk en zorgen voor veel ellende. Roken en drank ook, wordt gelukkig ook steeds meer aan banden gelegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |