Alleen al voor die uitspraken moet de man niet op pensioen gaanquote:Op zaterdag 18 april 2009 15:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Altijd al een clown geweest die man, voor hem is het ook al lang tijd om met pensioen te gaan.
Ga huilen! Of wacht nee doe maar niet dan is er straks nog meer water op de baan. Ik zou erg graag Sato in de TR bolide zien ipv Bourdais.quote:Bourdais: "Ik vind eigenlijk dat we niet hadden moeten racen, met al dat water op de baan. De wagens hebben dit jaar veel minder neerwaartse druk en dat maakt het erg moeilijk om de auto's nog op de baan te houden als het regent. Ik had wel vijftien tot twintig keer kunnen spinnen en de crash van Sutil toonde aan hoe gevaarlijk het was. Het enige positieve was dat het een leuke race was voor de toeschouwers."
Ik zag Sutil toch echt gewoon uitstappen, en weglopen. Dat toont dan toch ook aan hoe veilig het was? Ik wordt echt moe van dat gehuil zoals jij dat noemt. Als je een veilige sport wilt beoefenen moet je niet in een f1-auto stappen, maar gaan schaken of iets dergelijks. Niet zeiken dat als je 300 wilt gaan je een onveilige sport beoefend omdat het regent. Als we bourdais moeten volgen, kan straks geen enkele race meer gereden worden. Is het niet de laagstaande zon, dan is het wel regen en anders is het wel een uitloopstrook die te kort wordt. Blijf gewoon op de baan, en pas je aan aan de omstandigheden.quote:Op zondag 19 april 2009 17:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ga huilen! Of wacht nee doe maar niet dan is er straks nog meer water op de baan. Ik zou erg graag Sato in de TR bolide zien ipv Bourdais.
Worden de topics zo niet een beetje uitgesmeerd en verdeeld? Gaan we nu voor elk team dat één keer wint een topic aanmaken? Of moeten we het liever per coureur gaan doen? Vorige week was Button nog WDC, nu is red bull ineens een topteamquote:
Precies dat bedoel ik! Zo'n soort foto is het inderdaad, echt gewoon stoer!quote:Op zondag 19 april 2009 20:56 schreef FriescheHengst het volgende:
World Press Photo, Categorie Sport. Briljante plaat.
quote:Briatore: ”Wat een slechte race van Piquet”
Teambaas Flavio Briatore van Renault heeft aan de GP in China een dubbel gevoel overgehouden. De Italiaan spuwde voor aanvang van het weekeinde zijn gal over de legaliteit van het team van Ross Brawn, reed met een lichte Alonso naar de eerste startrij, zag Piquet als een volleerd kunstschaatser in de rondte spinnen en zag Red Bull voorzien van Renault motoren zegevieren.
“Ik ben blij met de prestaties van onze auto. Voor Bahrein verwachten we met Alonso een volgende stap te zetten en voor Piquet zijn er dingen gepland in Barcelona en Monaco,”zei Briatore.
Over de race van Piquet Jr. in China was de teambaas zeer duidelijk. “Jezus Christus, wat een slechte race zeg. Hij leek te denken dat hij met een spin extra punten verdient. Een keer spinnen kan gebeuren maar er waren er meerdere. Maar ook de ervaren rijders gingen in de rondte. Piquet Jr. heeft even een normaal weekend nodig.”
Briatore sprak tot slot lovend over het team van Red Bull “Ze hebben een geweldige auto ontworpen binnen de normale regels. Red Bull, van harte gefeliciteerd!”
quote:De Grote Prijs van België van 25 augustus 1991 is een kantelmoment in de geschiedenis van de Formule 1. Op de startgrid in Spa/Francorchamps staat voor eerst Michael Schumacher, een jongen van 21, die slechts door een speling van het lot zijn debuut maakt in het eldorado van de motorsport.
Schumacher, opgegroeid in de schaduw van een kartbaan vlakbij Keulen, heeft nog nooit een voet op het circuit van Spa gezet. Voor velen in de Formule 1 is hij een nobele onbekende die maar heel even invaller komt spelen voor de Belg Bertrand Gachot. Die is enkele dagen daarvoor door een rechtbank in Londen onverwacht tot een celstraf van achttien maanden veroordeeld. Gachot had eind 1990 na een opstootje in het Londense stadscentrum een taxichauffeur met traangas aangevallen. Uit zelfverdediging, beweert Gachot tot op vandaag, maar de rechter kan er niet om lachen en stuurt de beloftevolle rijder linea recta naar de gevangenis van Brixton.
Het is pas in laatste instantie dat Eddie Jordan, de argwanende eigenaar van het gelijknamige F1-team, Schumacher als de vervanger van Gachot aanduidt. Schumacher laat deze unieke kans niet onbenut en wringt zich vanaf de eerste trainingsrit tussen de groten van toen: Senna, Prost, Piquet en Mansell. De race zelf is nog even een ontnuchtering – de wedstrijd eindigt voor Schumacher door een technisch defect na goed 500 meter. Maar daarna is zijn opmars niet meer te stuiten. Schumacher schiet met zijn doelgerichte aanpak de Formule 1 voorgoed een ander tijdperk in. Precies één jaar na zijn debuut bereikt Schumacher in Spa een nieuwe mijlpaal. Op een waterkoude augustusdag wint hij in België ook zijn allereerste van in totaal 91 Grand Prixs.
Belga Sport reconstrueert tot in detail de opzienbarende intrede van Schumacher in de Formule 1 en sprak als allereerste VRT-programma uitgebreid met de meest succesvolle F1-rijder uit de geschiedenis.
Alles begon in Spa is een documentaire van Luc Kempen, Koen Warlop en Dirk Van Nijverseel.
Gemistquote:LeXX het volgende:[/b]
TV TIP - CANVAS +/- 21:00 uur:
Michael Schumacher - Alles begon in Spa
[..]
TRAILER
volgens mij iets van www.ooitgemist.be ofzoquote:Op dinsdag 21 april 2009 09:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kent België geen soort van uitzendinggemist?
IS alleen voor abonnees van de Belgische digitale televisie aanbieders. Kun je niet via Internet bekijken als ik het goed gelezen heb.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:00 schreef franklop het volgende:
[..]
volgens mij iets van www.ooitgemist.be ofzo
Je bent me voor, want was zelf ook onderweg wat te uploaden. Moest hem alleen wel nog afronden via torrentsquote:
Ik bedoel een .nzbquote:Op dinsdag 21 april 2009 16:38 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Je bent me voor, want was zelf ook onderweg wat te uploaden. Moest hem alleen wel nog afronden via torrents
Is de nzb inmiddels te vinden op usenet?quote:
Forix.com en grandprix.com misschien? Maar zal wel lastig te vinden zijnquote:Op woensdag 22 april 2009 11:25 schreef _Tjabbe_ het volgende:
Ik weet niet of het hier thuis hoort maar ik vraag het toch maar. Wie weet waar ik statistieken kan vinden in welke races de afgelopen jaren de safety car is gebruikt en hoe vaak? Kan evt. ook wel in verslag-vorm. Het liefst van de afgelopen 10 jr.
Docu was idd de moeite waard! Schumi kwam haast menselijk en sympathiek overquote:Op woensdag 22 april 2009 09:19 schreef Jezza het volgende:
[..]
Is de nzb inmiddels te vinden op usenet?
Ik was iets te snel! Volgens mij heb ik m al gevonden
http://f1.gpupdate.net/nl(...)gkeren-in-formule-1/quote:Op woensdag 22 april 2009 16:18 schreef bodylotion het volgende:
[quote]
Lola wil volgend jaar terugkeren in Formule 1
22 april 2009
Lola onderzoekt de mogelijkheden om in 2010 weer deel te nemen aan de Formule 1. De Engelse autofabrikant heeft al een flinke geschiedenis in de sport, maar was er de afgelopen jaren niet aan verbonden. Aangezien de Formule 1 vanaf 2010 een stuk goedkoper zal worden, wil men weer een poging wagen.
"De bekendmaking dat de Formule 1-teams vanaf 2010 een financieel gezondere sport willen, heeft ons doen besluiten om goed onderzoek te doen naar de mogelijkheid om een auto te ontwikkelen, waarmee we willen deelnemen aan de Formule 1", vertelde voorzitter Martin Birrane van de Lola Group. "Het laatste decennium heeft Lola zich altijd bezig gehouden met oplossingen van hoge kwaliteit in financieel krappe situaties. De maatregelen in de Formule 1 vormen dan ook het ideale platform voor ons om aan de ontwikkeling van een auto te denken. We zullen in de komende weken bezig gaan met een formele aanmelding."
Lola begon in 1962 auto's te leveren aan het Bowmaker-Yeoman Racing Team en John Surtees wist de Lola Mk4-Climax meteen op pole-position te zetten. Het team eindigde dat jaar als vierde in het constructeurskampioenschap, maar in 1963 bleven de successen uit en vertrok Lola uit de sport, wat niet de eerste keer zou zijn. De jaren erna was Lola nog betrokken bij de teams van Honda en Hill om in 1985 een echte comeback te maken in de Formule 1. Samen met Carl Haas werd Haas Lola opgericht en dit team deed in 1985 en 1986 mee aan het kampioenschap, al was het meer een samenwerking in naam, dan dat Lola de auto's voor Haas bouwde.
Eind jaren '80 en begin jaren '90 bleef Lola nog wel actief in de Formule 1 als partner van Larrousse en Scuderia Italia, maar de echte terugkeer in de Formule 1 kwam in 1997. Voor het eerst zou Lola als echte constructeur deelnemen aan de raceklasse, zonder samenwerkingen met andere partijen aan te gaan. Coureurs Vincenzo Sospiri en Ricardo Rosset waren tijdens het openingsweekend in Australië vijf seconden langzamer dan Pedro Diniz, die de 22ste startplaats behaalde. Vanzelfsprekend kwalificeerden de coureurs zich dan ook niet en nog voor de tweede race van het seizoen, in Brazilië, werd de stekker uit het project getrokken. Sindsdien werd er, wat de Formule 1 betreft, niets meer van Lola vernomen. Tot nu dus.
Lola is na USGPE het tweede team dat plannen heeft om vanaf 2010 in de Formule 1 te rijden.
Ook maar even binnen halen dan, die van Schumiquote:Op woensdag 22 april 2009 15:06 schreef LeXX het volgende:
[..]
Docu was idd de moeite waard! Schumi kwam haast menselijk en sympathiek over
Die van Villeneuve lijkt me ook erg interessant, ik hoop dat daarvan ook een nzb te vinden is
Brawn GP maak je borst maar natquote:Op woensdag 22 april 2009 16:18 schreef bodylotion het volgende:
[..]
http://f1.gpupdate.net/nl(...)gkeren-in-formule-1/
Een blamage was hetquote:Op woensdag 22 april 2009 16:48 schreef bodylotion het volgende:
hah als ze dit geintje maar niet gaan herhalen:
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/MasterCard_Lola
quote:Red Bull considers engine options
Red Bull Racing team principal Christian Horner is in no rush to extend the team's race-winning partnership with Renault into 2010, as it weighs up an engine deal with Mercedes for next season.
Despite claiming a 1-2 victory in the Chinese Grand Prix, this week's AUTOSPORT magazine exclusively reveals that the team is understood to be well down the line in negotiations with Mercedes, despite not having ruled out continuing with Renault.
"It's way too early to be talking about engines for next year," Horner told AUTOSPORT. "Hopefully Renault will still be around. The engine is performing well and, having been permitted the equalisation adjustments at the end of last year, I think it is comparable with the other engines in F1.
"You've probably still got Mercedes as the strongest engine, but I don't think the Renault gives anything away to its rivals."
Mercedes has ruled out supplying more than three teams with engines, and with a firm commitment to both works team McLaren and Force India, Red Bull would have to replace Brawn GP as the German manufacturer's second customer.
Horner added that there is no rush to finalise its engine supplier, as it is possible to modify a car design for an alternative engine at relatively short notice.
"As Ross Brawn has proved, you can change engines at the last minute - they're such simplistic blocks these days," said Horner.
For an in-depth analysis of why Red Bull Racing is keen on Mercedes engines, read AUTOSPORT magazine (out on Thursday).
En ze gebruikte de ervaring opgedaan in een amerikaanse raceklasse. Dacht dat ze toen grofweg 10 sec langzamer waren al zou ik dat eigenlijk even moeten opzoeken.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Die Lola van 1997 die was toch zonder windtunnel of iets gemaakt men ik?
quote:Stewart Grand Prix, headed up by Grand Prix legend Jackie Stewart, had his new team all prepared with the Alan Jenkins-designed SF01 launched before Lola got started on their own. The Lola chassis, dubbed the T97/30, was based on most of their IndyCar technology yet never saw the inside of a wind tunnel and barely had on-track tests. Vincenzo Sospiri and Ricardo Rosset were signed to drive, but wound up as the victims of the project. By the time the ungainly car made it to the 1997 Australian Grand Prix, the complete lack of symmetry on the car in all aspects made it painful to watch. Sospiri and Rosset never even got near a good enough time to qualify, 11 and 13 seconds respectively off the pace.
Die geruchten gaan al jaren over Volkswagen (het moederbedrijf van Audi). Ik zou het ook toejuichen, ben een groot Audi fan.quote:Op donderdag 23 april 2009 06:27 schreef Meike26 het volgende:
Ik las een week of 3 geleden ook een stukje op Olav's blog, dat Audi intresse had om de F1 van motoren te voorzien? Weet iemand hier meer over? Ben wat betreft de gewone straatauto een groot Audi-voorstandster, dus als ze de F1 gaan, kan ik dat alleen maar toejuichen
Nope, in de huidige regelgeving helaas niet.quote:Op donderdag 23 april 2009 07:52 schreef bodylotion het volgende:
zal voor Audi wel een nieuwe uitdaging zijn
F1 mag zeker niet op diesel rijden, of wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |