http://www.dbnl.org/tekst(...)02lite01_01_0006.htmquote:Op zondag 12 april 2009 19:57 schreef SCH het volgende:
We hebben het hier zelden over ´gewone´ literatuur waar voetbal een voorname rol in speelt. Hebben jullie daar voorbeelden van.
Ik ben nu bv een mooi boek aan het lezen (Laagland) waarin cricket een hoofdrol speelt.
Daar stikt het vanquote:Op maandag 13 april 2009 01:12 schreef buddyb het volgende:
nog interessante literatuur over tactiek en de ontwikkeling daarvan in de loop der jaren ofzo?
of worden daar geen boeken over geschreven?
quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:51 schreef methodmich het volgende:
Toeval, heb dit boek gisteren ook gekocht. Overigens schreef Dijkshoorn voor FOK! alleen maar over Big Brother bij mijn weten. Zie op zijn Wiki ook niet staan dat hij over voetbal geschreven zou hebben voor FOK! eigenlijk.
Mijn begrijpend lezen is al een tijdje niet meer wat het ooit eens was, maar wat lees ik verkeerd aan bovenstaande zinquote:Op FOK! maakte hij nog de strip eikel & eikel en schreef hij columns onder de naam C. Adriaanse, waarin hij Co Adriaanse op de hak nam.
quote:Op maandag 13 april 2009 01:19 schreef jorienvdherik het volgende:
Nog steeds tevreden met VI. Alleen dat geschiedenis van 100 en 50 jaar vind ik zo saai.
En wat meer posters mag wel![]()
Probeer de VI Junior...quote:Op maandag 13 april 2009 01:19 schreef jorienvdherik het volgende:
Nog steeds tevreden met VI. Alleen dat geschiedenis van 100 en 50 jaar vind ik zo saai.
En wat meer posters mag wel![]()
Tja, Onder Marokkanen van Igor Wijnker over de Amsterdamse amateurclub FC Chabab misschien een beetje, al gaat daar meer over de hele club inclusief bestuur en niet echt over supporters.quote:Op maandag 13 april 2009 15:43 schreef gers het volgende:
Zijn er nog meer boeken in de stijl van een seizoen met Hellas verona en het wonder van Castel di Sangro ?
Is aan zijn posts hier niet af te zien.quote:Op maandag 13 april 2009 22:43 schreef tong80 het volgende:
Heb het al in het vorige topic gepost maar dat was gelijk de laatste post.
Beschouw de VBLFokker heeft tien jaar geleden een jaar lang columns geschreven voor de VI.
Wordt tijd dat ie ze op Fok weer gaat plaatsen.
Leg eens uit positivoquote:Op maandag 13 april 2009 23:14 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Is aan zijn posts hier niet af te zien.
Nou ?quote:
Als je het meedoen aan hersenloze spelletjes en het posten van oneliners geweldig vindt, heb je gelijk idd.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:40 schreef tong80 het volgende:
Nou ?
Beschouw is namelijk een geweldige user.
De columns die hij op Fok plaatste kun jij alleen van dromen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:48 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Als je het meedoen aan hersenloze spelletjes en het posten van oneliners geweldig vindt, heb je gelijk idd.
Nachtmerries ja.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:49 schreef tong80 het volgende:
De columns die hij op Fok plaatste kun jij alleen van dromen.
Je bedoelt dat je dat nooit zou en zal kunnen ?quote:
Nee ik bedoel dat ik wel een mening heb. En niet zo'n billenlikker als jij bent.quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:56 schreef tong80 het volgende:
Je bedoelt dat je dat nooit zou en zal kunnen ?
Leg eens uit wiens billen ik likquote:Op dinsdag 14 april 2009 01:59 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat ik wel een mening heb. En niet zo'n billenlikker als jij bent.
Benieuwd wie je bedoelt met Etc.quote:Op dinsdag 14 april 2009 02:04 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Beschouw, Golfer, SCH, Bluezz etc.
Die ken ik alleen onder zijn eigen naam.quote:Op maandag 13 april 2009 22:43 schreef tong80 het volgende:
Beschouw de VBLFokker heeft tien jaar geleden een jaar lang columns geschreven voor de VI.
Er is er eentje over Leeds United, maar dat is wel een fan ipv een buitenstaander. Volgens mij was de titel Paint it White. Voor de rest heb je nog Left Foot in the Grave van Garry Nelson over Torquay United. Nelson was de assistent dat seizoen.quote:Op maandag 13 april 2009 15:43 schreef gers het volgende:
Zijn er nog meer boeken in de stijl van een seizoen met Hellas verona en het wonder van Castel di Sangro ?
al begonnen in Dijkshoorn ?quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:42 schreef methodmich het volgende:
Die ken ik alleen onder zijn eigen naam.
Ben geen fan van hem op TV. Maar als columnist over voetbal is ie okquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:11 schreef Bjoro het volgende:
[..]
al begonnen in Dijkshoorn ?
Is echt een boek voor Tong trouwens !
Nee, in de meivakantie denk ik. Beetje druk momenteel, maar dan moet het lukken. Wat voor cijfer geef je?quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:11 schreef Bjoro het volgende:
[..]
al begonnen in Dijkshoorn ?
Is echt een boek voor Tong trouwens !
Heb je een link naar die columns? Ben eigenlijk wel benieuwd.quote:Op maandag 13 april 2009 22:43 schreef tong80 het volgende:
hier staan wat recente..quote:Op woensdag 15 april 2009 21:58 schreef Barnet_Bee het volgende:
Heb je een link naar die columns? Ben eigenlijk wel benieuwd.
Zal beschouw zelf eens vragen of ie ze hier kan plaatsen.quote:Op woensdag 15 april 2009 21:58 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Heb je een link naar die columns? Ben eigenlijk wel benieuwd.
Eentje dan. Uit 1995.quote:Op donderdag 16 april 2009 00:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zal beschouw zelf eens vragen of ie ze hier kan plaatsen.
quote:Admiraal Nelson
In een melancholieke bui besloot manager Glenn Hoddle van het Londense Chelsea vorig jaar Ruud Gullit aan te schaffen. Mijn wenkbrauwen schoten omhoog toen dit nieuws wereldkundig werd gemaakt. Wat moest Gullit in vredesnaam bij Chelsea? Lekker afbouwen en genieten van een zorgeloze, oude dag op het middenveld in het Engelse honderd-kilometer-per-uur-voetbal? Een soort Zwitserlevengevoel op Stanford Bridge dus?
Daar zou het vast en zeker op uit draaien, want zeg nu eerlijk; veel moois hadden we de laatste jaren van Gullit niet meer gezien. Ruud Gullit was passé, uitgekotst door dezelfde mensen die hem enkele jaren eerder nog op handen hadden gedragen. Overigens had Gullit eigenhandig bijgedragen aan zijn negatief imago, want de man bemoeide zich letterlijk overal mee. Doodmoe werden we van zijn ge-ouwehoer, altijd wist hij het beter, tot vervelens toe. Maar Ruud voelde zich onbegrepen. Gekrenkt besloot hij zich nooit meer voor Oranje beschikbaar te stellen. Nederland juichte deze beslissing toe. Vergeten was zijn optreden tijdens de Europese kampioenschappen van 1988 en zijn memorabele Milantijd in gezelschap van Rijkaard en Van Basten. Gullit had afgedaan, het was over en sluiten. Daarom glimlachte menigeen meewarig toen Glenn Hoddle trots als een pauw bekend maakte de Zwarte Tulp gecontracteerd te hebben. Daar zou Glenn nog veel plezier van hebben, maar niet heus: een volgevreten vedette op zijn retour, die nog even een lading zakken vol Engelse ponden kwam ophalen en borg zou staan voor minstens een rel of zes.
We zijn inmiddels een dik half jaar verder en Ruud Gullit schrijdt met de week majestueuzer en statiger over de Engelse velden. Des Lynam, Garry Lineker en Alan Hansen van BBC's Match of the Day beschouwen met kwijl om de mond almaar lyrischer Ruuds verrichtingen. Gullit is als admiraal Nelson van de roemruchte Engelse vloot, soeverein heersend over de zeven wereldzeeėn. Hij stuurt zijn matrozen Peacock en Spackman het want in, zet Wise en Hughes aan de kanonnen, draagt Phelan en Spencer op het dek te zwabberen, plaatst Petrescu in het kraaienest en staat zelf aan het roer, met dreads wapperend in de wind als de Union Jack op een admiraalsschip.
Op Stanford Bridge is een fenomenale Gullit te aanschouwen, links en rechts met fabelachtige passes strooiend. En kom bij mij niet aan met zoiets als "in het land der blinden is éénoog koning", omdat Nelson tijdens een van zijn vele zeeslagen het licht uit het linkeroog verloor. Gullit ziet een vrijstaande collega op veertig meter afstand in een split second en even later ligt de bal op diens stropdas. In Engeland heeft het voetbalspel Ruud Gullit weer in de armen gesloten. Waar Dennis Bergkamp van Arsenal sjokkend en puffend als een modderschuit over de velden dampt, waar Bryan Roy van Nottingham Forest met steeds hoger opgetrokken schouders als op een winderig platbodempje de duels uit de weg gaat, rijst de ster van Gullit tot grote hoogten. Er vaart een imposant schip in de Premier League. Nog even en bondscoach Hiddink zit bij Chelsea op het ereterras, in het gezelschap van Frits Barend.
Admiraal Nelson schoot enkele eeuwen geleden ieder vijandelijk schip naar de bodem van de oceaan en zeilde trots en zelfverzekerd naar de volgende klus. Hij sloot geen enkele tegenstander in de armen. Veel liever kielhaalde hij ze, hing ze op in de top van de ra of voerde ze aan de haaien. Zou Gullit wel vergevingsgezind zijn? Ik denk het niet. Ook al biedt Guus Hiddink Gullit een witte vlag aan ten teken van volledige overgave, al kust Frits Barend hem op beide wangen, Ruud zal trots de steven wenden en huiswaarts koersen, Hiddink en Barend in vertwijfeling achterlatend.
Dat gaat nog mooie taferelen opleveren straks in Noordwijk, wanneer het Nederlands elftal in volle voorbereiding is op het aanstaande EK.
's Ochtends bij het ontbijt wordt de voltallige selectie opgeschrikt door een paar daverende knallen. Glasgerinkel, versplinterend hout, rondvliegend gesteente. Totaal in paniek stormt Hiddink de duinen op en boven aangekomen ontwaart hij achter de vloedlijn een oorlogsbodem met rokende kanonnen. In volle glorie staat admiraal Nelson in eigen persoon op de voorplecht en geeft middels vlagsignalen aan dat de bondscoach in Engeland niet moet gaan voetballen zoals zijn voorganger Advocaat op het WK in Amerika. Het is de laatste bemoeienis van Ruud Gullit met het Nederlands elftal. Voor Hiddink van de schrik is bekomen, is het schip op de weg terug naar Londen.
Als Oranje in juni glorieert op de Engelse velden en elke tegenstander aan de zegekar bindt, zal een nobele Ruud Gullit bij de BBC vertellen, dat hij altijd al geweten heeft dat Hiddink en zijn manschappen tot grootse dingen in staat zijn. Dat had hij na Nederland-Ierland in Liverpool ook al gedaan. Als dank voor zijn waarschuwingsschoten vooraf en al zijn lovende woorden tijdens het toernooi zal de KNVB Gullit alsnog de afscheidswedstrijd aanbieden die hij verdient. Zo komt alles toch nog op zijn pootjes terecht.
Lijkt me wel geinig om te lezen.quote:In de schaduw van de bal Door Gerrit Valk
De geschiedenis van het Nederlandse voetbal kent vele duistere kanten: infiltratie door criminelen, omkoping, supportersgeweld, dopinggebruik en kwetsende spreekkoren. In In de schaduw van de bal vertelt Gerrit Valk niet alleen heel boeiend over die donkere zijde, maar hij komt ook met onbekende feiten en verrassende verklaringen. Daarnaast beschrijft hij hoe de Tweede Wereldoorlog doorwerkte in het betaald voetbal, en beoordeelt hij of Steve Mokone, 'De Zwarte Meteoor', werkelijk zo onschuldig was aan zijn veroordeling als biograaf Tom Egbers beweerde. Als toegift op de verhalen is de canon van de geschiedenis van het betaald voetbal opgenomen, met daarin alles wat iedereen die wil meepraten over voetbal moet weten. Minder getalenteerd, maar eveneens gevormd in de Ajax-jeugd waren Mike Offenberg en Donny Huysen, die beiden begin jaren negentig voor hfc-Haarlem uitkwamen. De vader van Mike, Robbie Offenberg, was een jeugdvriend van Cor van Hout en Willem Holleeder. Hij kwam om het leven bij een auto-ongeluk. Mike zelf was de schoonzoon van drugsbaron Gijs van Dam-sr. Ook Donny Huysen, die een verhouding had met de dochter van vastgoedhandelaar John Wijsmuller (die ervan werd verdacht te zijn afgeperst door Holleeder), was een goede bekende van de Heineken-ontvoerders. Donny en Mike introduceerden beide bloed-gabbers bij hun voetbalclub Haarlem. Op de eretribune zaten zij ongegeneerd te blowen zonder dat iemand daar iets van durfde te zeggen. Ook kwamen zij regelmatig in de businessclub en het supportershome over de vloer. De laatste keer maakten zij seksuele toespelingen aan het adres van de vrouw van Haarlem-voorzitter Frans Bastiaenen, die daarvan niet gediend bleek te zijn. Holleeder gaf daarop ridderlijk zijn lijfwacht opdracht om haar een dreun te verkopen. Voor Bastiaenen, die geen aangifte durfde te doen, was dit aanleiding om af te treden als voorzitter.
Ga hem deze week kopenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 01:01 schreef BertMaalderink het volgende:
Kuif ligt op het nachtkastje.
Iemand Alle ballen op Heintje al in bezit?
Heb hem binnen. Prachtig boekquote:Op vrijdag 1 mei 2009 01:01 schreef BertMaalderink het volgende:
Kuif ligt op het nachtkastje.
Iemand Alle ballen op Heintje al in bezit?
Zag er ook een stuk over in de VI staan. Heb je al een beetje gelezen? Kun je al zeggen of het iets is?quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:05 schreef elChinoRecoba het volgende:
[ afbeelding ]
Voor alle Interisti:
Endt bezingt middels korte verhalen/anekdotes zijn liefde voor Inter.
Net gekocht, ben benieuwd.
Die kreeg ik vandaag binnenquote:Op dinsdag 14 april 2009 20:45 schreef reem het volgende:
Het verbaast met dat Voetbal in een Vuile Oorlog (over de NL deelname aan WK78 Argentina) nog niet in deze topicreeks is behandeld. Mooi naslagwerk met leuke verhalen.
kon de postbode hem tillen ?quote:
Kwam met de pakketpost meequote:
wat een boek hč ? wel schitterend boek om te zien !quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:18 schreef dndiek het volgende:
Kwam met de pakketpost mee
Ik denk dat er geen postbode is die van zo'n pakketje vrolijk zou worden
Het is fijn om aan de hand van Endt door de historie van Inter geleid te worden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:08 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Zag er ook een stuk over in de VI staan. Heb je al een beetje gelezen? Kun je al zeggen of het iets is?
Klinkt goed. Ga het boek ook maar aanschaffen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:41 schreef elChinoRecoba het volgende:
[..]
Het is fijn om aan de hand van Endt door de historie van Inter geleid te worden.
Al enkele mooie als ook aparte verhalen gelezen. Zo vertelt Endt onder meer over zijn vermomming bij Feyenoord - Inter, UC 2002, Materazzi die maar wat graag met zijn voornaamgenoot, Van Basten, op de foto wil en Han Berger die in 1983 als trainer van Groningen verdacht van omkoping. Hier en daar wat pathetisch; maar dat is typisch Endt.
ik heb 'm vandaag ook gekocht.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:36 schreef Rikketik het volgende:
Morgen krijg ik ook De Tranen van Kuif Ten Dolder via de post. De voorpublicatie in Hard Gras was hilarisch, dus ik heb er zeker zin in.
Prachtig boek hoor; alle ballen op Heintje. Al gelezen?quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:36 schreef Rikketik het volgende:
Subtiel kickje.
Alle ballen op Heintje vanmiddag gekocht, ben erg benieuwd. Hij is dunner en kleiner dan ik had verwacht, maar dat komt wel goed uit want dan kan ik tenminste mijn aandacht erbij houden.Ik ga er straks een begin in maken. Het bidprentje op de laatste pagina schept in elk geval verwachtingen.
Morgen krijg ik ook De Tranen van Kuif Ten Dolder via de post. De voorpublicatie in Hard Gras was hilarisch, dus ik heb er zeker zin in.
Ik heb hem bij Fok! gewonnenquote:Op donderdag 14 mei 2009 00:36 schreef Rikketik het volgende:
Subtiel kickje.
Alle ballen op Heintje vanmiddag gekocht, ben erg benieuwd. Hij is dunner en kleiner dan ik had verwacht, maar dat komt wel goed uit want dan kan ik tenminste mijn aandacht erbij houden.Ik ga er straks een begin in maken. Het bidprentje op de laatste pagina schept in elk geval verwachtingen.
Een stuk of 60 pagina's. Tot nu toe wel leuk, maar echt heel erg boeien doet het me nog niet.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:00 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Prachtig boek hoor; alle ballen op Heintje. Al gelezen?
ik ook...echt prachtig ....heel herkenbaar, heel vaag, heel grappig.....een niet te volgen tijdsbeeld...dat maakt het allemaal heel erg leuk !quote:
Ok. Dan betwijfel ik of het boek je uberhaupt nog gaat boeien. Ik vond het vanaf de eerste bladzijde namelijk al prachtig.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:23 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Een stuk of 60 pagina's. Tot nu toe wel leuk, maar echt heel erg boeien doet het me nog niet.
Goede timing iigquote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:51 schreef Urquhart het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga deze maar eens lezen denk ik
denk het ook....ken jij het boek ?quote:
Nee, maar het is een legendarische manquote:
quote:Het proza van Marcel van Roosmalen is om voor te lezen. Iedereen die Hard gras 48, Je hebt het niet van mij, in handen heeft gehad, heeft er al of niet in een verjaardagskring, of gewoon in bed, grinnikend uit zitten of liggen voorlezen aan wie er maar wilde luisteren. En dat wilde, na het aanhoren van één of twee zinnen, ten slotte iedereen.
Ook het vervolg op die beroemde Hard gras, in 2007 bekroond als beste sportboek van het jaar, telt weer talloze typische Van Roosmalenzinnetjes.
‘Aan het eind van de personeelsdag verscheen Paul van der Kraan verkleed als “Merlijn de Tovenaar” op de middenstip. Hij droeg zijn kostuum met lichte tegenzin, maar puntmuts en mantel stonden hem goed.’
Van Roosmalen heeft zijn gevoel voor het absurde behouden, evenals het aan leedvermaak grenzende mededogen.
Dat Edward Sturing en Vitesse aanvankelijk niet blij waren met Hard gras 48 was wel te begrijpen. Hoewel hartstochtelijk supporter van Vitesse, had en heeft Marcel te veel oog voor de komische kanten van het betaald voetbal in Arnhem om niet af en toe een van zijn meedogenloze observaties te lanceren.
Het kan niet anders dan dat Het Jaar van de Adelaar opnieuw, binnen en buiten Arnhem, de cultstatus zal verwerven die mensen nog steeds gnuivend laat spreken over Je hebt het niet van mij.
Hij lijkt me wel leuk. Maar de vorige delen waren inderdaad niks, heb die met El Hamdaoui op de voorkant nog steeds niet uit...quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:19 schreef TerroRobbie het volgende:
Eindelijk weer een leuke hard gras!? De afgelopen delen waar niet veel aan.
Ga ik zeker halen. Heb me kostelijk geamuseerd met het eerste boek over Vitesse. heb dat zelfs 2x gelezen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:11 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Vandaag verschenen, de nieuwe Hard Gras. Met een oude bekende:
[..]
Je kunt ze ook na bestellen dat heb ik met sommige nummers gedaan voordat ik abonnee werd. Niet alle nummers zijn nog na te bestellen echter.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:43 schreef Bjoro het volgende:
Moet die eerste van Vites nog lezen...zal binnenkort wel voor een paar euro bij de Slegte liggen !
quote:Op maandag 13 april 2009 01:12 schreef buddyb het volgende:
nog interessante literatuur over tactiek en de ontwikkeling daarvan in de loop der jaren ofzo?
of worden daar geen boeken over geschreven?
Leuk detail op de voorkant: Het logo van uitgeverij (Nw A'dam) is veranderd in Nw R'dam.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:36 schreef Rikketik het volgende:
Vond deze Vitesse HG ook stukken minder dan HG 48, die was echt briljantquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:00 schreef BertMaalderink het volgende:
Alle ballen op Heintje is echt een prachtig boek! Echt fantastisch, zo vol van eerlijke melancholische sportromantiek. Als je dat boek leest zie je echt je eigen vriendjes van toen, je eigen vader, je eigen ik. En dan toch lekker ruwe bolster, blanke pit.
Ik heb het jaar van de adelaar in één treinreis uitgelezen. Wel vermakelijk, maar voor de overlevering niet zo bijzonder indrukwekkend. Maar daar kan Van Roosmalen verder niet zoveel aan doen natuurlijk. Het staat bol van de klunzigheid, maar kent verder weinig echte schandalen. Verder vraag ik me door zijn schrijfstijl, wat ik wel zijn grote kracht vind, altijd af hoe het nou allemaal écht is gegaan. In het filmpje waarin hij op bezoek gaat bij Vitesse vind ik hem namelijk heel mat en bijna verlegen overkomen. Niet echt de kritische ironische toeschouwer. Maar dat kan door de aanwezigheid van de camera komen.
Ben nu net begonnen in De Tranen van Kuif den Dolder en ik heb het idee dat het erg leuk gaat worden
Die staat ook nog steeds op mijn lijstje. De eerste twee delen waren geweldig om te lezenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:17 schreef rubbereend het volgende:
Ben bezig in de Hard Gas over Vitesse afgelopen jaar, ben iets over helft en het is echt![]()
De eerste over Vitesse is nog leukerquote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:17 schreef rubbereend het volgende:
Ben bezig in de Hard Gas over Vitesse afgelopen jaar, ben iets over helft en het is echt![]()
Je hebt het niet van mij?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
De eerste over Vitesse is nog leuker
Briljantquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:22 schreef DeNummer10 het volgende:
Die eerste wil ik ook nog steeds lezen.
Weenie ofdat ie al gepost is maar ik vond De Voorzitter van Ronald Giphart wel aardig.quote:Op zondag 12 april 2009 19:57 schreef SCH het volgende:
We hebben het hier zelden over ´gewone´ literatuur waar voetbal een voorname rol in speelt. Hebben jullie daar voorbeelden van.
Ik ben nu bv een mooi boek aan het lezen (Laagland) waarin cricket een hoofdrol speelt.
quote:Op maandag 8 juli 2013 13:36 schreef RobinFriday het volgende:
1) Garrincha - Ruy Castro
Bizar is een veel te klein woord om het leven van Garrincha te beschrijven. Van zijn eerste seksuele ervaring met een geit tot het laatste dramatische tochtje op de carnavalsoptocht een geweldig boek.
Dat maakt het fascinerend. Hij wordt zelf een halve hooligan.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:41 schreef RobinFriday het volgende:
Ik ben geen groot liefhebber van 'hooligan-literatuur'. Maar ik begrijp dat deze man zelf geen hooligan is maar het van de 'buitenkant' bekijkt/beschrijft?
quote:Op maandag 8 juli 2013 19:59 schreef PIETR het volgende:
Tussen het tuig, voor 5 euro op Marktplaats. Jammer van die kinderachtige cover.
Bedankt. Zelf haal ik ook veel van boekwinkeltjes.nl af. Nieuwe en gebruikte (dat maakt mij niet bijster veel uit) boeken van allerlei winkels en particulieren geļnventariseerd.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:59 schreef PIETR het volgende:
Tussen het tuig, voor 5 euro op Marktplaats. Jammer van die kinderachtige cover.
Thanks, prima site zo te zien.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:04 schreef RobinFriday het volgende:
[..]
Bedankt. Zelf haal ik ook veel van boekwinkeltjes.nl af. Nieuwe en gebruikte (dat maakt mij niet bijster veel uit) boeken van allerlei winkels en particulieren geļnventariseerd.
Kuper is geweldig. Hiddema is ook goed met zijn spelersbiografiėn.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:19 schreef RobinFriday het volgende:
Laatst 'Dure spitsen scoren niet' van Simon Kuper en 'De Maradona van China en andere landen' van Wiep Idzenga voor ¤2,50 aangeschaft.
Winner is ook goed idd. Ik heb 3 boekenkasten, waarvan één alleen met sportboeken. Ben aan een vierde toe, maar heb eigenlijk geen ruimte.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:30 schreef RobinFriday het volgende:
Klopt Kuper is goed. Ik kan me ook geen buil vallen aan de boeken van David Winner en Jonathan Wilson, kwaliteit bijna altijd gegarandeerd.
Goed werk, blijft een leuk topic. Al een paar hintjes van gebruikt.quote:
Ziet er goed uit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:52 schreef RobinFriday het volgende:
Nog maar even wat boeken aangeschaft, nu nog de tijd vinden om ze daadwerkelijk te lezen.
[ afbeelding ]
er komt weer een Vitesse-boekje aanquote:Op woensdag 4 juni 2014 10:13 schreef Pleun2011 het volgende:
Bol.com
Vind zelf Marcel van Roosmalen op dit moment de beste voetbalschrijver. Kan al zijn boekjes aanraden
Ik heb hem, mag weg voor een mooi prijsje ..quote:Op woensdag 4 juni 2014 09:14 schreef Jochie1900 het volgende:
Ondertussen Het wonder van Castel di Sangro en Tussen het tuig gevonden en besteld.
Als iemand een seizoen met Hellas Verona wilt verkopen of iemand weet die dat boek heeft, houd ik me aanbevolen.
quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er komt weer een Vitesse-boekje aan
twitter:MvanRoosmalen twitterde op vrijdag 06-06-2014 om 03:44:29Nu al te reserveren: http://t.co/AsLuSswSNI reageer retweet
DM verstuurd (y)quote:Op vrijdag 6 juni 2014 08:45 schreef PIETR het volgende:
[..]
Ik heb hem, mag weg voor een mooi prijsje ..
quote:
Top, zeker bestellen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 19:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]twitter:MvanRoosmalen twitterde op vrijdag 06-06-2014 om 03:44:29Nu al te reserveren: http://t.co/AsLuSswSNI reageer retweet
Ik ga hem ook kopen.. De vorige 3 boekjes over Vitesse vond ik erg goed, Van Roosmalen heeft een droog gevoel voor humor. Zo'n boekje zou ik ook wel willen over Feyenoord.. lijkt me ook een gat in de markt.quote:
Michel van Egmond heeft een paar boekjes met gebundelde korte verhaaltjes, waaronder een aantal over Feyenoord. Aanradert.quote:Op zondag 8 juni 2014 13:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ga hem ook kopen.. De vorige 3 boekjes over Vitesse vond ik erg goed, Van Roosmalen heeft een droog gevoel voor humor. Zo'n boekje zou ik ook wel willen over Feyenoord.. lijkt me ook een gat in de markt.
Michel van Egmond is een goede schrijver maar heeft niet het unieke gevoel voor humor dat Van Roosmalen heeft. Een boek over Feyenoord dat een beetje vergelijkbaar is, is De Coolsingel bleef leeg van Hugo Borst.quote:Op zondag 8 juni 2014 13:13 schreef PIETR het volgende:
[..]
Michel van Egmond heeft een paar boekjes met gebundelde korte verhaaltjes, waaronder een aantal over Feyenoord. Aanradert.
Klopt, maar dat boekje is ook alweer bijna 20 jaar oud. Wordt inderdaad tijd voor een nieuw Feyenoordboek.quote:Op zondag 8 juni 2014 13:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Michel van Egmond is een goede schrijver maar heeft niet het unieke gevoel voor humor dat Van Roosmalen heeft. Een boek over Feyenoord dat een beetje vergelijkbaar is, is De Coolsingel bleef leeg van Hugo Borst.
Je doet toevallig terraces and floodlights niet voor een leuk prijsje van de hand. Wellicht icm van Letland tot de langeleegte? Terraces and floodlights is volledig uitverkocht namelijk en er zou volgens Joris ook geen nieuwe druk aankomen. Heeft trouwens onlangs een nieuw boek uitgebracht, de football toerist. Die wel gelijk besteld.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:08 schreef Grifte het volgende:
Even een greep uit mijn voetbalboeken:
- [ afbeelding ]
Echt een wereldboek. Hij beschrijft zijn trips naar verschillende Engelse wedstrijden, variėrend van de Manchester Derby tot kleine League Two stadions. Aanrader voor mensen die van Engels voetbal / Groundhoppen houden.
- [ afbeelding ]
Prima boekie, verzamelbundel van zijn columns op vi.nl. Daardoor was het vaak wat repeterend aangezien ik al een gedeelte had gelezen, al zit er ook eigen inbreng in. Leuke verhalen tussen, maar het is niet bijster hoogstaand, mede omdat door de columnvorm de verhalen kort zijn en verdieping missen.
- [ afbeelding ]
Drie groundhopboeken van Tom Bodde, met verslagen vanuit heel Europa, met vooral de focus op wat kleinere clubs buiten de top. Leuk om te lezen, informatief over veel landen en streken, en je krijgt zelf zin om eens iets dergelijks te ondernemen. Hij gebruikt wel constant dezelfde superlatieven en bijvoeglijke naamwoorden, wat op den duur wat irritant wordt.
- [ afbeelding ]
Echt een schitterend boek. Wist hem voor 1 cent + shippingcosts te vinden op Amazon, en had niet echt hoge verwachtingen. Maar het is best een uitgebreid werkje over talloze Engelse voetballiederen, en dan niet alleen de zelfde tunes die je de laatste jaren hoort. Veel humor ook, zoals je verwacht, al blijven de echt kwetsende spreekkoren er wel buiten.
- [ afbeelding ]
Boekie over een fan van Leeds in 01-02. Beschrijft de wekelijkse wedstrijden, en allerlei verhalen uit het verleden of randgebeuren in het heden. Op zich wel geinig, herkenbare kwesties ook, maar hij bezoekt echt de helft van de wedstrijden niet, waardoor het wegkwijnen bij de radio wat repetitief wordt.
Football Tourist = Terraces & Floodlights, maar dan met wat foto's erbij. Eigenlijk een soort tweede druk. Heeft hij er ook zelf bijgezet, dat mensen niet denken dat het een nieuw boek is.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:19 schreef Alziend-Oog het volgende:
[..]
Je doet toevallig terraces and floodlights niet voor een leuk prijsje van de hand. Wellicht icm van Letland tot de langeleegte? Terraces and floodlights is volledig uitverkocht namelijk en er zou volgens Joris ook geen nieuwe druk aankomen. Heeft trouwens onlangs een nieuw boek uitgebracht, de football toerist. Die wel gelijk besteld.
Serieus? Dacht dat het een totaal ander boek was. Gelukkig maar, wilde er bijna de hoofdprijs voor betalen op marktplaats. 31matches en match days staan ook nog op de planning om te halen. In het eerste boek bezoekt de auteur 31 wedstrijden in een maand, in het andere boek vertrekt de auteur een maand naar London om daar alle profclubs te bezoeken.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:21 schreef Grifte het volgende:
[..]
Football Tourist = Terraces & Floodlights, maar dan met wat foto's erbij. Eigenlijk een soort tweede druk. Heeft hij er ook zelf bijgezet, dat mensen niet denken dat het een nieuw boek is.
Dus je helpt jezelf uit de brand, wilde hem ook niet kwijt, dus prima zo.
Klopt, 31 matches leek mij ook interessant, haal die nog wel even voor de vakantie.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:24 schreef Alziend-Oog het volgende:
[..]
Serieus? Dacht dat het een totaal ander boek was. Gelukkig maar, wilde er bijna de hoofdprijs voor betalen op marktplaats. 31matches en match days staan ook nog op de planning om te halen. In het eerste boek bezoekt de auteur 31 wedstrijden in een maand, in het andere boek vertrekt de auteur een maand naar London om daar alle profclubs te bezoeken.
Ik niet, het lijkt me wel een interant boek. Het gaat toch niet alleen over de moord op Escobar, maar over het voetbal in het algemeen in Colombia?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:30 schreef RobinFriday het volgende:
Iemand trouwens dat boek van Verbeek over Colombia (Eigen Doelpunt) nog gelezen?
Jazeker! Afgelopen vakantie gelezen. Erg mooi en interessant boek. Gaat inderdaad niet alleen over de moord op Escobar (wat ik overigens wel het interessantste stuk vond), maar over voetbal en corruptie in Colombia ten tijde van Pablo Escobar. Viel toch wel van de ene in de andere verbazing. Zeker de moeite waard om te lezen!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:30 schreef RobinFriday het volgende:
Iemand trouwens dat boek van Verbeek over Colombia (Eigen Doelpunt) nog gelezen?
Is dat boek een beetje positief of wordt Van Gaal vooral afgezeken?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:04 schreef tompsv18 het volgende:
'O Louis' van Hugo Borst is een fantastisch boek. Op vakantie was ik er al na twee dagen doorheen. Heerlijke schrijfstijl heeft Borst, goed gevoel voor humor en leuke gesprekken met allerlei mensen die iets van Louis vinden. De mooiste hoofdstukken waren naar mijn mening diegene waarin Borst zijn band beschrijft met Louis, inclusief hele gesprekken en de relatie tussen Louis en Truus. Zeker een aanrader.
Borst heeft veel bewondering voor Louis, dat laat hij ook meerdere malen blijken in het boek. Hij kent Louis al van zijn Sparta-tijd en heeft in de jaren daarna een soort obsessie ontwikkeld. Echt heel positief is het niet, de meeste mensen waarmee hij een interview heeft zijn niet bijzonder positief over het gedrag van Louis, maar Borst laat wel steeds blijken Louis heel hoog te hebben zitten. Het is een soort zoektocht naar wie Louis precies is. Ik vond het iig heerlijk om te lezen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:05 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Is dat boek een beetje positief of wordt Van Gaal vooral afgezeken?
Oke top, dankjewelquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Borst heeft veel bewondering voor Louis, dat laat hij ook meerdere malen blijken in het boek. Hij kent Louis al van zijn Sparta-tijd en heeft in de jaren daarna een soort obsessie ontwikkeld. Echt heel positief is het niet, de meeste mensen waarmee hij een interview heeft zijn niet bijzonder positief over het gedrag van Louis, maar Borst laat wel steeds blijken Louis heel hoog te hebben zitten. Het is een soort zoektocht naar wie Louis precies is. Ik vond het iig heerlijk om te lezen.
Dank. Klinkt positief, staat op de aanschaflijst!quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:27 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Jazeker! Afgelopen vakantie gelezen. Erg mooi en interessant boek. Gaat inderdaad niet alleen over de moord op Escobar (wat ik overigens wel het interessantste stuk vond), maar over voetbal en corruptie in Colombia ten tijde van Pablo Escobar. Viel toch wel van de ene in de andere verbazing. Zeker de moeite waard om te lezen!
Yep, al is het een tijdje geleden. Wilson gaat in verschillende hoofdstukken de verschillende oostblok landen af en verhaalt over hun voetbalgeschiedenis, belangrijke spelers en wedstrijden. Vond het buitengewoon interessant met veel research en mooie verhalen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:11 schreef Näsenbar het volgende:
Iemand deze toevallig gelezen? Lijkt me enorm interessant!
[ afbeelding ]
Kende hem nog niet, maar ben wel van plan hem aan te schaffen. Omschrijving klinkt goed.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:11 schreef Näsenbar het volgende:
Iemand deze toevallig gelezen? Lijkt me enorm interessant!
[ afbeelding ]
Ik vond het een zaadboek, ik ergerde me dood aan het feit dat het bijna volledig vanaf Hugo's point of view was.quote:
Dan had je je vooraf wel iets beter in kunnen lezen. Daar draait het hele boek om, zoals Robin ook al aangeeft.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:52 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Ik vond het een zaadboek, ik ergerde me dood aan het feit dat het bijna volledig vanaf Hugo's point of view was.
Dat wist ik wel, maar ik begon mij tijdens het lezen er steeds meer aan te ergeren.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:24 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Dan had je je vooraf wel iets beter in kunnen lezen. Daar draait het hele boek om, zoals Robin ook al aangeeft.
Heb je hem al gelezen rubbereend? Las ergens dat het grotendeels materiaal is uit de eerdere twee boeken over Vitesse van Van Roosmalen.quote:
het is afgelopen seizoen met stukken uit eerdere boeken en columns ertussendoor ter aanvulling op spelers of voorvallen. Dat werkt best mooi en die stukken blijven mooi om te lezen. Ook de nieuwe verhalen zijn weer geweldig. Ben op de helft en tis genieten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:33 schreef RobinFriday het volgende:
[..]
Heb je hem al gelezen rubbereend? Las ergens dat het grotendeels materiaal is uit de eerdere twee boeken over Vitesse van Van Roosmalen.
Ik had hetzelfde.. De kleffe houding van Borst ten opzichte van Van Gaal vond ik irritant. Borst had ooit een akkefietje met Van Gaal wat hij enorm opblaast en er een heel boek aan ophangt. Voor Van Gaal is Borst gewoon een doorsnee journalist, maar Borst doet voorkomen of het zijn beste vriend was en de obsessie met die man begrijp ik niet. Vervelend boek.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:25 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Dat wist ik wel, maar ik begon mij tijdens het lezen er steeds meer aan te ergeren.
De boeken die Derksen uitgeeft zijn bijna allemaal volksverlakkerij.. het formaat is klein, groot lettertype waardoor je bijna denkt dat het een uitgeverij is voor slechtzienden en uiteindelijk zijn al die boekjes veel te duur als je ziet wat je ervoor krijgt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:33 schreef RobinFriday het volgende:
[..]
Heb je hem al gelezen rubbereend? Las ergens dat het grotendeels materiaal is uit de eerdere twee boeken over Vitesse van Van Roosmalen.
Dat klopt wel ja, Gijp had ik in een uurtje uit geloof ik.quote:Op zondag 7 september 2014 16:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De boeken die Derksen uitgeeft zijn bijna allemaal volksverlakkerij.. het formaat is klein, groot lettertype waardoor je bijna denkt dat het een uitgeverij is voor slechtzienden en uiteindelijk zijn al die boekjes veel te duur als je ziet wat je ervoor krijgt.
En neem dat nieuwe boek over Vitesse.. de vorige boeken over Vitesse van Roosmalen waren van Hard Gras.. de prijs was iets van een tientje geloof ik. Maar Schijt wordt uitgegeven door VI, paar oude fragmenten erin, groot lettertype waardoor je het boek dikker kan maken en hoppa.. 20 euro. Vind het maar oplichterij.quote:Op zondag 7 september 2014 18:06 schreef RobinFriday het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja, Gijp had ik in een uurtje uit geloof ik.
Wat mij betreft de biografie van Garrincha, door Ruy Castro.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:33 schreef Feyenoord035 het volgende:
Welk boek moet ik echt hebben gelezen? Het liefst een Engelse, heb pirlo gelezen en vond deze geweldig!
Ik ook.. hij vergeet dat de lezers Louis van Gaal interessanter vinden dan Hugo Borst.. vond het een goed geschreven maar enorm narcistisch boekwerkjequote:Op zondag 20 juli 2014 12:52 schreef opgezegd_06012015_01 het volgende:
[..]
Ik vond het een zaadboek, ik ergerde me dood aan het feit dat het bijna volledig vanaf Hugo's point of view was.
Die moet ik nog lezen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 13:43 schreef RobinFriday het volgende:
Net de biografie van Robert Enke uitgelezen.
Dat boek komt wel even binnen zeg...
Ondanks dat je de afloop weet blijf je tijdens het lezen hopen dat hij uit die depressie raakt. Temeer omdat het zo'n sympathieke gast is. Door middel van interviews met hem en quotes uit Enke's dagboek krijg je een goed beeld van wat depressies met iemand doen en waarom ze er een eind aan maken.quote:
Daar heb ik ooit iets over gelezen idd.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:34 schreef RobinFriday het volgende:
Frank de Boer komt er trouwens niet best vanaf in dit boek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |