Ik ga hem ook kopen.. De vorige 3 boekjes over Vitesse vond ik erg goed, Van Roosmalen heeft een droog gevoel voor humor. Zo'n boekje zou ik ook wel willen over Feyenoord.. lijkt me ook een gat in de markt.quote:
Michel van Egmond heeft een paar boekjes met gebundelde korte verhaaltjes, waaronder een aantal over Feyenoord. Aanradert.quote:Op zondag 8 juni 2014 13:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ga hem ook kopen.. De vorige 3 boekjes over Vitesse vond ik erg goed, Van Roosmalen heeft een droog gevoel voor humor. Zo'n boekje zou ik ook wel willen over Feyenoord.. lijkt me ook een gat in de markt.
Michel van Egmond is een goede schrijver maar heeft niet het unieke gevoel voor humor dat Van Roosmalen heeft. Een boek over Feyenoord dat een beetje vergelijkbaar is, is De Coolsingel bleef leeg van Hugo Borst.quote:Op zondag 8 juni 2014 13:13 schreef PIETR het volgende:
[..]
Michel van Egmond heeft een paar boekjes met gebundelde korte verhaaltjes, waaronder een aantal over Feyenoord. Aanradert.
Klopt, maar dat boekje is ook alweer bijna 20 jaar oud. Wordt inderdaad tijd voor een nieuw Feyenoordboek.quote:Op zondag 8 juni 2014 13:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Michel van Egmond is een goede schrijver maar heeft niet het unieke gevoel voor humor dat Van Roosmalen heeft. Een boek over Feyenoord dat een beetje vergelijkbaar is, is De Coolsingel bleef leeg van Hugo Borst.
Je doet toevallig terraces and floodlights niet voor een leuk prijsje van de hand. Wellicht icm van Letland tot de langeleegte? Terraces and floodlights is volledig uitverkocht namelijk en er zou volgens Joris ook geen nieuwe druk aankomen. Heeft trouwens onlangs een nieuw boek uitgebracht, de football toerist. Die wel gelijk besteld.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:08 schreef Grifte het volgende:
Even een greep uit mijn voetbalboeken:
- [ afbeelding ]
Echt een wereldboek. Hij beschrijft zijn trips naar verschillende Engelse wedstrijden, variërend van de Manchester Derby tot kleine League Two stadions. Aanrader voor mensen die van Engels voetbal / Groundhoppen houden.
- [ afbeelding ]
Prima boekie, verzamelbundel van zijn columns op vi.nl. Daardoor was het vaak wat repeterend aangezien ik al een gedeelte had gelezen, al zit er ook eigen inbreng in. Leuke verhalen tussen, maar het is niet bijster hoogstaand, mede omdat door de columnvorm de verhalen kort zijn en verdieping missen.
- [ afbeelding ]
Drie groundhopboeken van Tom Bodde, met verslagen vanuit heel Europa, met vooral de focus op wat kleinere clubs buiten de top. Leuk om te lezen, informatief over veel landen en streken, en je krijgt zelf zin om eens iets dergelijks te ondernemen. Hij gebruikt wel constant dezelfde superlatieven en bijvoeglijke naamwoorden, wat op den duur wat irritant wordt.
- [ afbeelding ]
Echt een schitterend boek. Wist hem voor 1 cent + shippingcosts te vinden op Amazon, en had niet echt hoge verwachtingen. Maar het is best een uitgebreid werkje over talloze Engelse voetballiederen, en dan niet alleen de zelfde tunes die je de laatste jaren hoort. Veel humor ook, zoals je verwacht, al blijven de echt kwetsende spreekkoren er wel buiten.
- [ afbeelding ]
Boekie over een fan van Leeds in 01-02. Beschrijft de wekelijkse wedstrijden, en allerlei verhalen uit het verleden of randgebeuren in het heden. Op zich wel geinig, herkenbare kwesties ook, maar hij bezoekt echt de helft van de wedstrijden niet, waardoor het wegkwijnen bij de radio wat repetitief wordt.
Football Tourist = Terraces & Floodlights, maar dan met wat foto's erbij. Eigenlijk een soort tweede druk. Heeft hij er ook zelf bijgezet, dat mensen niet denken dat het een nieuw boek is.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:19 schreef Alziend-Oog het volgende:
[..]
Je doet toevallig terraces and floodlights niet voor een leuk prijsje van de hand. Wellicht icm van Letland tot de langeleegte? Terraces and floodlights is volledig uitverkocht namelijk en er zou volgens Joris ook geen nieuwe druk aankomen. Heeft trouwens onlangs een nieuw boek uitgebracht, de football toerist. Die wel gelijk besteld.
Serieus? Dacht dat het een totaal ander boek was. Gelukkig maar, wilde er bijna de hoofdprijs voor betalen op marktplaats. 31matches en match days staan ook nog op de planning om te halen. In het eerste boek bezoekt de auteur 31 wedstrijden in een maand, in het andere boek vertrekt de auteur een maand naar London om daar alle profclubs te bezoeken.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:21 schreef Grifte het volgende:
[..]
Football Tourist = Terraces & Floodlights, maar dan met wat foto's erbij. Eigenlijk een soort tweede druk. Heeft hij er ook zelf bijgezet, dat mensen niet denken dat het een nieuw boek is.
Dus je helpt jezelf uit de brand, wilde hem ook niet kwijt, dus prima zo.
Klopt, 31 matches leek mij ook interessant, haal die nog wel even voor de vakantie.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:24 schreef Alziend-Oog het volgende:
[..]
Serieus? Dacht dat het een totaal ander boek was. Gelukkig maar, wilde er bijna de hoofdprijs voor betalen op marktplaats. 31matches en match days staan ook nog op de planning om te halen. In het eerste boek bezoekt de auteur 31 wedstrijden in een maand, in het andere boek vertrekt de auteur een maand naar London om daar alle profclubs te bezoeken.
Ik niet, het lijkt me wel een interant boek. Het gaat toch niet alleen over de moord op Escobar, maar over het voetbal in het algemeen in Colombia?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:30 schreef RobinFriday het volgende:
Iemand trouwens dat boek van Verbeek over Colombia (Eigen Doelpunt) nog gelezen?
Jazeker! Afgelopen vakantie gelezen. Erg mooi en interessant boek. Gaat inderdaad niet alleen over de moord op Escobar (wat ik overigens wel het interessantste stuk vond), maar over voetbal en corruptie in Colombia ten tijde van Pablo Escobar. Viel toch wel van de ene in de andere verbazing. Zeker de moeite waard om te lezen!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:30 schreef RobinFriday het volgende:
Iemand trouwens dat boek van Verbeek over Colombia (Eigen Doelpunt) nog gelezen?
Is dat boek een beetje positief of wordt Van Gaal vooral afgezeken?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:04 schreef tompsv18 het volgende:
'O Louis' van Hugo Borst is een fantastisch boek. Op vakantie was ik er al na twee dagen doorheen. Heerlijke schrijfstijl heeft Borst, goed gevoel voor humor en leuke gesprekken met allerlei mensen die iets van Louis vinden. De mooiste hoofdstukken waren naar mijn mening diegene waarin Borst zijn band beschrijft met Louis, inclusief hele gesprekken en de relatie tussen Louis en Truus. Zeker een aanrader.
Borst heeft veel bewondering voor Louis, dat laat hij ook meerdere malen blijken in het boek. Hij kent Louis al van zijn Sparta-tijd en heeft in de jaren daarna een soort obsessie ontwikkeld. Echt heel positief is het niet, de meeste mensen waarmee hij een interview heeft zijn niet bijzonder positief over het gedrag van Louis, maar Borst laat wel steeds blijken Louis heel hoog te hebben zitten. Het is een soort zoektocht naar wie Louis precies is. Ik vond het iig heerlijk om te lezen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:05 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Is dat boek een beetje positief of wordt Van Gaal vooral afgezeken?
Oke top, dankjewelquote:Op vrijdag 18 juli 2014 14:08 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Borst heeft veel bewondering voor Louis, dat laat hij ook meerdere malen blijken in het boek. Hij kent Louis al van zijn Sparta-tijd en heeft in de jaren daarna een soort obsessie ontwikkeld. Echt heel positief is het niet, de meeste mensen waarmee hij een interview heeft zijn niet bijzonder positief over het gedrag van Louis, maar Borst laat wel steeds blijken Louis heel hoog te hebben zitten. Het is een soort zoektocht naar wie Louis precies is. Ik vond het iig heerlijk om te lezen.
Dank. Klinkt positief, staat op de aanschaflijst!quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:27 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Jazeker! Afgelopen vakantie gelezen. Erg mooi en interessant boek. Gaat inderdaad niet alleen over de moord op Escobar (wat ik overigens wel het interessantste stuk vond), maar over voetbal en corruptie in Colombia ten tijde van Pablo Escobar. Viel toch wel van de ene in de andere verbazing. Zeker de moeite waard om te lezen!
Yep, al is het een tijdje geleden. Wilson gaat in verschillende hoofdstukken de verschillende oostblok landen af en verhaalt over hun voetbalgeschiedenis, belangrijke spelers en wedstrijden. Vond het buitengewoon interessant met veel research en mooie verhalen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:11 schreef Näsenbar het volgende:
Iemand deze toevallig gelezen? Lijkt me enorm interessant!
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |