Binnenin de HMH hebben ze een redelijk goede airco. Zelfs als het buiten heet is en de zaal vol met mensen staat, is het nog redelijk aangenaam.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:31 schreef ZwarteMagika het volgende:
Heee Jeejee
Klinkt goed, heb zin in volgende week! Zweten wordt het sowieso als het dit weer blijft![]()
We hebben nog niks gehoord over die ingang he?
Hallo!!! Leuk te horen dat Dusseldorf leuk was.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:52 schreef jeejee77 het volgende:
Hej Dev, Reena, Magika....
Leuk te zien dat jullie hier nog steeds rondhangen. Allemaal naar HMH I suppose ?
Dusseldorf was veelbelovend ..hoop in de hmh op iets minder zetende duitsers in mijn nek, maar verder was het echt fantastisch.
Nou als je er echt niet blij mee bentquote:Op woensdag 1 juli 2009 22:15 schreef Reena het volgende:
[..]
Hallo!!! Leuk te horen dat Dusseldorf leuk was.
Heb er veel zin in!!!
Mijn vrienden hebben voor mijn verjaardag een meet & greet voor me "gekocht" (voor de show in Londen). Ik was er eigenlijk niet zo blij mee, want heb geen idee wat ik moet zeggen of doen, maar aan de andere kant is het wel cool...
hehehe...mocht ik me bedenken....quote:
Joh, al zeg je dan niet zoveel. Je kunt wel staren naar Trent en en en .. nouja. Starenquote:Op donderdag 2 juli 2009 14:47 schreef Reena het volgende:
hehehe...mocht ik me bedenken....![]()
Ik moet ook niet zo zeuren en gedragen als een verwend nest...
![]()
Excusez-lemo.quote:
Ja maar, Trent is een lekker dingquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:39 schreef devl1nsect het volgende:
Zin in Amsterdam. Goed om te horen dat Dusseldorf top was.![]()
Hopelijk open ze in de HMH met Somewhat Damaged.![]()
En vrouwen en adoratie van popartiesten.Tijdens NIN Pukkelpop 2007 stond een meisje van nauwelijks 18 voor me met een spandoek: "Trent, do you wanna take a bath with me?". Haar aangeraden om dit niet voor de barrier te hangen.
(nog een keer: wil je met mij in bad?)
Waarom niet was haar vraag. Nou, het had je vader kunnen zijn. Toen keek ze zo:![]()
Tip: hartjes tekenen op je ene wang en op je andere wang schrijf je Trent.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:36 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ja maar, Trent is een lekker ding![]()
!! Dan maakt het niet uit hoe oud 'ie is.. Ik sta volgende week woensdag samen met m'n schoonmoeder te kwijlen hoor
.
Uhm, m'n vriendje is er ook bij.. Ik hou het dus wel alleen bij kwijlenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:32 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Tip: hartjes tekenen op je ene wang en op je andere wang schrijf je Trent.
Vergeet geen schoon ondergoed mee te nemen voor als je terug gaat van het concert.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:36 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Uhm, m'n vriendje is er ook bij.. Ik hou het dus wel alleen bij kwijlen.
Ik doe geen ondergoed aan, ik zet er gewoon een bakje onder!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:40 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Vergeet geen schoon ondergoed mee te nemen voor als je terug gaat van het concert.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:45 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik doe geen ondergoed aan, ik zet er gewoon een bakje onder!
Fijn. Dat wordt dus beuken om naar voren te komen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:52 schreef ZwarteMagika het volgende:
We mogen eerder naar binnen met nin.com ticketsBen te gaar om het hele mailtje te begrijpen, lees het morgen nog wel een keer
Is het gelijk een meat and greet / soundcheck als je eerder naar binnen kan? Denk dat ik er om 18.30 wel sta. Nog een stukje rijden en hou niet zo van files.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:55 schreef ZwarteMagika het volgende:
Waarschijnlijk kom ik toch pas na half 7 ergens aankakken![]()
Tuurlijk. Hoe is het met jou? Nog bedankt voor de kaarten. Had jij niet nin.com kaarten?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:16 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ben benieuwd, camera goed sowieso mee
En hoi DevlinAlles goed?
Ook goed! Ben sinds gister officieel geslaagdquote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:50 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Tuurlijk. Hoe is het met jou? Nog bedankt voor de kaarten. Had jij niet nin.com kaarten?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:52 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ook goed! Ben sinds gister officieel geslaagd![]()
Ik heb inderdaad nin.com kaarten en had ook dat mailtje gehad vandaag. Dus ben van plan een beetje op tijd die kant op te gaanZal wel afhangen van de vriendin met wie ik ga, zij moet woensdag werken
Thanks!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:59 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Ik moet woensdag ook nog ff werken.Kon helaas geen vrij krijgen...
Tuurlijk. Ff bij ouwehoerenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Thanks!
Balen! Zou leuk zijn om elkaar nog even te treffen daar
Je mag niet roken in de zaal, en het in bezet hebben van hard- en softdrugs mag ook niet in de HMH, dus: nee, ze doen er niet moeilijk over. Het mag gewoon niet.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:56 schreef Hythloth het volgende:
Vraagje: ben sinds het rookverbod niet meer in de HMH geweest. Doen ze moeilijk over blowen in de zaal? En dan bedoel ik het roken van pure cannabis (dus zonder tabak)
Zo niet, dan steek ik er lekker eentje op en mogen jullie allemaal een paar trekjes
quote:Op maandag 6 juli 2009 15:56 schreef JosD. het volgende:
Heeft iemand misschien een recente setlist, ter impressie?
Gisteren op Werchter, om setlisten te vinden moet je eens naar www.setlist.fm gaan.quote:1. 1,000,000
2. Terrible
3. Heresy
4. March of the Pigs
5. Piggy
6. I'm Afraid Of Americans (David Bowie cover)
7. Burn
8. Gave Up
9. Non-Entity
10. The Big Come Down
11. Wish
12. Survivalism
13. Suck
14. The Hand That Feeds
15. Head Like A Hole
16. Hurt
Ik was zelf voor lange tijd puur Metallica fan maar dan nog had ik niet in mijn botte kop gehaald om me zo vervelend en arrogant te gedragen. NIN was echt erg goed, de line up was echt knallen en ik vond dat ze ook aanzienlijke tijd mochten spelenquote:Op maandag 6 juli 2009 16:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
NIN op Werchter was erg aangenaam (al was het nog licht buiten en stonden de reeds aanwezige Metallica-fans zich te vervelen (dwz te ouwehoeren, wat met name tijdens Hurt not done is vind ik)
Die tassen waren in Amerika $60 en hier ¤60. Ze houden niet echt rekening met de koers he? Trouwens, best lelijke tassen nog...quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:00 schreef ralfseltje het volgende:
Lees trouwens heel veel over de slechte kwaliteit van de tour shirts, en ze kosten 30 euro.
En die tassen die verkocht worden tijdens de tour schijnen op ebay honderden dollars op te leveren. Bij de show kosten ze 60 euro... Wazig.
Het mag idd niet, maar bij slipknot deden niemand er wat op uit!quote:Op zondag 5 juli 2009 20:36 schreef Pantheon het volgende:
[..]
Je mag niet roken in de zaal, en het in bezet hebben van hard- en softdrugs mag ook niet in de HMH, dus: nee, ze doen er niet moeilijk over. Het mag gewoon niet.
Nee volgende week in Londenquote:Op donderdag 9 juli 2009 02:44 schreef rood_verzet het volgende:
Ubergaaf.
Btw Reena heb je al met Trent gesproken?
metal is ook een cover. Origineel is van Gary Numan.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:28 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Met uitzondering van festivals, is er een open tape office voor de NINJA tour. Zelfs de HD camera mag mee zolang het niet op een tripod staat.
Burn (Natural Born Killers soundtrack), Dead Souls (Crow Soundtrack), Get Down Make Love (b kantje) zijn allemaal covers en eerder gespeeld.
Metal (Things Falling Apart) is nog nooit eerder gespeeld.
In Dusseldorf spelen ze ook. Twee uur rijden en zit er aan te denken om daar ook heen te gaan. Ff afwachten wat de setlist doet in EU.
Stond jij ook vlakbij die man in de rolstoel? Want aan die foto's te zien had jij ongeveer dezelfde invalshoek op het podium als mijquote:Op donderdag 9 juli 2009 10:24 schreef Reena het volgende:
[..]
Nee volgende week in Londen![]()
Was het publiek tam? Ik vond het wel een tijdje duren voor het los kwam, maar misschien was dat alleen aan mijn kant. Ik stond aan de linker kant van het podium, bij Mr. Justin.
Um, nee heb geen man met rolstoel gezien...maar zal dan wel dezelfde kant zijn geweest, bij/voor Justin.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:59 schreef Jeej het volgende:
[..]
Stond jij ook vlakbij die man in de rolstoel? Want aan die foto's te zien had jij ongeveer dezelfde invalshoek op het podium als mij![]()
![]()
geen flauw idee trouwens hoe diequote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:11 schreef Reena het volgende:
[..]
Um, nee heb geen man met rolstoel gezien...maar zal dan wel dezelfde kant zijn geweest, bij/voor Justin.
Hoorde dat er nog 2000 kaarten beschikbaar waren...quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:55 schreef mr_cucumber het volgende:
Iemand trouwens een idee hoe het met de kaartverkoop is gegaan, oftewel is het uitverkocht?
Zo veel!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:17 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Hoorde dat er nog 2000 kaarten beschikbaar waren...
Kon het ook niet geloven. Zou zeker 4500 man schatten.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:21 schreef Felixa het volgende:
[..]
Zo veel!
Dat kan ik haast niet geloven.
De tribunes zaten zeker voor 95% vol en de zaal was ook bijna vol.
Er kunnen totaal 5.500 mensen in en als ik het moet inschatten waren er zeker 5.000.
Die meet & greet is alleen voor de mensen die gedoneerd hebben. Ik weet niet of er voor Amsterdam ook zoiets op het programma stond...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:27 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Of deze van een aantal nin.commers met pre sale kaarten uit het buitenland: TR zou langs komen voor een meat and greet. En waren teleurgesteld dat het niet zo was.
Ik wist het van de donatie + meet. Daarom zo leuk dat een aantal nin.commers dachten dat ze gingen meeten.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:47 schreef Reena het volgende:
[..]
Die meet & greet is alleen voor de mensen die gedoneerd hebben. Ik weet niet of er voor Amsterdam ook zoiets op het programma stond...
Ik vond het wel grappig dat mensen heel lang hebben gewacht voor de deur om binnen te komen, en ik kwam om kwart voor acht aankakken en stond alsnog vooraan (ongeveer derde rij).
Het is gek hoe mijn mening over het concert toch ook een beetje veranderd is na een paar dagen. Net na het concert vond ik het wel echt heel cool. Maar toen ging ik een beetje over de setlist nadenken en over hoe het overkwam en toen vond ik het toch wel stukken minder dan de andere concerten die ik gezien heb. Van mij hadden ze wat meer "hardere" nummers mogen spelen.
Maar ik heb nog een concert te gaan, wie weet maken ze het in Londen weer helemaal goed...
Neuh ik heb geen grote lens...dus dat was ik nietquote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:05 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Ik wist het van de donatie + meet. Daarom zo leuk dat een aantal nin.commers dachten dat ze gingen meeten.![]()
Idem hier. Kwamen laat aan en kon zo doorlopen.![]()
Trouwens, leuke foto's heb je geschoten. De foto van JMJ en Robin die poseert. Ik zag iemand in het publiek aan de linkerkant met een camera + grote lens op dat moment. Die moest haast van jou zijn.![]()
London! Met Janes Addiction en een meet. Dat moet zeker wat goed maken. Ik hoop op een hardere setlist voor je
Ik meende dat het een grote lens zou zijn. Ideaal die 2 meter lengte hierquote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:26 schreef Reena het volgende:
[..]
Neuh ik heb geen grote lens...dus dat was ik niet![]()
Wat dom van die nin.commers dan, dat ze dat dachten hahaha. Er waren trouwens best veel "bijzondere" mensen in het publiek. Ik sta altijd verbaasd te kijken naar de mensen die naar een NIN concert gaan...ik voel me dan altijd zo heerlijk normaal dan hahahahaha. Niet dat er alleen maar freaks heengaan, maar soms denk ik echt "onder welke steen heb jij je verborgen gehouden?".
Ik zal een uitgebreid verslag doen van Londen, hehe. Met hopelijk weer wat foto's.
Misschien wordt Tapeworm wel weer opgepakt, Tool heeft ook een rustige periode.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:56 schreef Rezzy het volgende:
Yeah, die knokpartij stond ik een halve meter vanaf. Supervaag. Midden in de moshpit, iedereen lekker aan het springen en doen, redelijk hard tegen hard maar wel allemaal lachend en goede sfeer enzo. Tot er opeens een of andere gast volkomen doorflipte en echt om zich heen begon te slaan. Duurde een seconde of 5, toen werd hij min of meer de pit uitgedrukt/gesleurd door omstanders. Geen idee wat er verder van terecht is gekomen.
Ik vond het cool dat er vrij veel afwisseling was tussen oud en nieuw qua nummers. Cool dat mr selfdestruct gespeeld werd, die had ik niet eerder live in het echie meegemaakt. Weinig interactie met publiek, jammer. Tja, conclusie? Ik ben al jaren volkomen leip van NIN en heb ze al meerdere keren live gezien. Na afloop van dit concert had ik een beetje zoiets van 'misschien wordt het inderdaad wel tijd om te stoppen'. De energie van vroeger zat er toch niet meer zo in, de woede en pijn kwam niet tot zijn recht. Het was goed maar niet meer zoals ik van ze gewend ben. Beter om dan nu te stoppen dan om een karikatuur te worden.
En toch, een NIN dat ermee nokt...het voelt toch alsof ik iets ben kwijtgeraakt.Ben benieuwd wat Trent gaat doen de komende jaren. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand die zo enorm creatief is opeens zijn studio aan de wilgen hangt.
Dat zou wel gaaf zijn idd. Ik heb ook ooit gelezen dat Trent zich meer wilde gaan richten op filmmuziek e.d. Tis natuurlijk altijd al een ingewikkeld baasje geweest met een haat-liefde-verhouding voor het in de spotlights staan. En misschien is Ghosts wel een voorbode van wat nog komen gaat. Ik weet in ieder geval wel dat ik een tweede (en derde) hypotheek er voor over zou hebben om eens te mogen kijken en klooien in zijn studiosetup en zijn harddisks met muziek en probeerseltjes te kopieren.....quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:58 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Misschien wordt Tapeworm wel weer opgepakt, Tool heeft ook een rustige periode.
Heb ik het verkeerd begrepen, dacht dat dit concert ook onderdeel was van die tour.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:10 schreef devl1nsect het volgende:
@nestor: de schermen horen bij de LITS tour. Ik raad je aan om de DVD te downloaden via torrent. Er is een DVD van in elkaar gezet door een goede producer waar ik de naam ff van kwijt ben.
Komt door een zgn. clicktrack die meeloopt met de muziek. Iedere muzikant van NIN heeft een oortje in waar ze de clicktrack horen plus hun eigen instrument.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:04 schreef Reena het volgende:
Ik vond het grappig dat er op het programma stond dat ze om 23.10 uur zouden eindigen. En verrek, om 23.10 waren ze ook echt precies klaar! Bijna eng!
Ik mocht niet naar Amsterdam Paradiso in 1994. Te jongquote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:19 schreef Nestor het volgende:
[..]
Heb ik het verkeerd begrepen, dacht dat dit concert ook onderdeel was van die tour.
Dit was trouwens mijn derde NIN optreden dat ik heb gezien. Vorige keren Paradiso en op Rockin' Park Nijmegen) en ben al sinds 1996 dol op deze lui. Alleen heeft het toen jaren geduurd volgens mij voordat ze weer eens in Nederland kwamen optreden. Of in ieder geval heb ik die optredens toen gemist.
quote:NINE INCH NAILS IN SNELTREINVAART :: 10-7-2009
Trent Reznor staat erom bekend zijn fans te verrassen, maar Mew staat wat vreemd bij het mogelijk laatste Nederlandse optreden van NINE INCH NAILS. Het publiek lijkt allang blij te zijn om het erbij te zijn en geeft de volstrekt onbekende Deense groep een kans. Gelukkig, want de fanatieke fans die liever buiten wachten op hun helden lopen een topband in de dop mis.
De bijna aandoenlijke Denen, met de rode sjaal en slappe handjes van leadzanger Jonas Bjerre als beste voorbeeld, vallen wat uit de toon tussen het gitzwart geklede publiek, maar weten de bezoekers wel binnen drie tellen te veroveren. Grootse, verrassende indie, gelardeerd met lieflijke shoegaze, post-rock en sprookjesverhalenprog, ondersteund door het onwezenlijk hoge en ijle stemgeluid van Bjerre en lange, ingewikkelde drumpatronen. Van technische meesterwerkjes gaan de songs moeiteloos over tot lieflijke pop à la Keane. Na een optreden van nauwelijks een half uur, waarin Bjerre zijn vocale grenzen steeds verder blijft overschrijden, kunnen we enkel verbaasd toekijken. Goed in de gaten houden, deze jonkies.
Dan begint het grote ombouwen en is er even licht in de zaal, die het gros van de avond diepdonker zal zijn. Mew bleek een voorproefje van de hemel, het is aan Reznor en consorten om deze hele tent mee te trekken naar de hel. De overdaad aan rook die over de hoofden van de bezoekers wordt uitgestoten lijkt daaraan bij te dragen. Gitarist Robin Finck, eerder al gitaarmaatje van NINE INCH NAILS tijdens de Self-Destruct and Further Down The Spiral tour in 1994, komt op. Wat gejuich, wat geklap. Maar niets haalt het bij het furieuze geschreeuw als de man in het zwart, Trent Reznor zelf, het podium oprent.
Geen woorden verspillend beginnen de twee, aangevuld door drummer Ilan Rubin en Justin Meldal-Johnsen op bas, met het sluipende Home. Het publiek luistert in volledige stilte mee, om enkele minuten later te exploderen bij de snoeiharde marsritmes van 1,000,000, afkomstig van het laatste wapenfeit The Slip. De zaal en de band lijken in stilzwijgen te beseffen dat dit misschien wel het laatste optreden van Nine Inch Nails in Nederland is. Weg echter met tranen of vals sentiment. Machinaal snel raggen is het credo. Drilsergeant Reznor en zijn lakeien duiken in het verleden en vinden gretig aftrek bij Sin van debuut Pretty Hate Machine en het nog altijd verwarrende March Of The Pigs. Geen ruimte voor uitspattingen vanavond, maar een strak geregisseerde set met de druk schreeuwende en zwetende Reznor in de (vele) spotlights.
Niet echt persoonlijk, wel een festijn voor de fans die alle oude hits over zich krijgen gebeukt, gespuwd, gekrijst. Hoewel ook het nieuwe Letting You de zaal in beweging brengt, barst de bom echt bij de gouden oudjes waar de setlist van is doortrokken. Nog een laatste diepe duik in het oeuvre, langs geweldige songs als The Line Begins To Blur, Terrible Lie, de meeschreeuwer Wish en het Teutoonse gestamp van Mr Self Destruct. Na een hele reeks beukers, waaronder het lekker smerige Burn van de Natural Born Killers soundtrack, is het dan eindelijk tijd voor wat gas terug met een sfeervolle instrumentele passage, zowaar met contrabas. Nine Inch Nails toont zich nog gevoeliger met de diepe treurnis van Hurt. En als slotakkoord perst de nauwelijks uitgeputte band In This Twilight eruit.
Geen gezellig geklets of spontane vertolkingen vanavond, maar een degelijke set van een doorgeoliede machine. Een tikje kil, maar met de industriële klanken van deze wereldband in het murw gebeukte achterhoofd eigenlijk een groots compliment. Reznor trakteert zijn achterhoede en laat Amsterdam verbluft achter. Nu maar hopen dat ze stoppen, want een waardiger einde is nauwelijks mogelijk. JOOST AGTERHOEK
Foto’s: ELI VOOGT
Gezien: NINE INCH NAILS, HEINEKEN MUSIC HALL, AMSTERDAM (8 JULI 2009)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |