Nee, die kunnen direct. Humor kent geen tijdspanne.quote:Op maandag 6 april 2009 23:38 schreef Jarno het volgende:
Of moet je tegenwoordig toch al snel een uurtje wachten voordat je flauwe grappen kunt maken?
Precies. Iedereen die dood gaat is er heus één te veel. Het is erg, maar de heisa eromheen doet een wereldramp vermoeden.quote:Op maandag 6 april 2009 22:53 schreef Strani het volgende:
Ik stoor me ook aan de hoofdletters op teletekst, zeker gezien de 130 Italiaanse doden die een paar regeltjes omlaag met kleine lettertjes zijn weggeduwd.
Ook ik vind het heel erg voor de familie, maar medeleven houdt niet op bij de grens als het goed is.
Ha mooi. Nou, wie begint er?quote:Op maandag 6 april 2009 23:41 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nee, die kunnen direct. Humor kent geen tijdspanne.
Ons kent ons? Hoe heette die dinges ook alweer?quote:Op maandag 6 april 2009 23:45 schreef Supersoep het volgende:
Leer er nou verdomme eens mee te leven dat klein nieuws hier groot wordt gebracht. We zijn een klein land wat het ''ons kent ons'' fenomeen met zich meebrengt. Dat zal altijd zo blijven met ons huidig formaat.
Van Kooten en De Biequote:Op maandag 6 april 2009 23:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ons kent ons? Hoe heette die dinges ook alweer?.
DAT DIT KAN IN NEDE... AFGHANISTAN!!!11111quote:Op maandag 6 april 2009 23:53 schreef padlarf het volgende:
Wat!? Maken ze nou al zelfs militairen dood in oorlogsgebied?![]()
![]()
![]()
![]()
De wereld verloedert!![]()
![]()
quote:Op maandag 6 april 2009 23:55 schreef RicardoSmit het volgende:
We gaan toch ook niet huilen om een hoer die doodgaat aan aids? Net zo goed beroepsrisico.
Die vind ik wel erg hardquote:Op maandag 6 april 2009 23:28 schreef Biefstuk het volgende:
Waarom is mijn plaatje weg
Matige paint
[ afbeelding ]
Helaas blijkt het dus inderdaad zo te zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:36 schreef Core2 het volgende:
1 dode Nederlander is een tragedie, 100+ dode Italianen is een statistiek.
moet jij zeggen met je walgelijke reacties in het topic van een jongen die was omgekomen nadat hij ruzie had op het spoor. echt sch, soms stel je me zeer teleur met je misplaatste gestook.quote:Op maandag 6 april 2009 23:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Blijft ranzig en valt me van je tegen. Nu net mensen gehoord hebbgen dat hun geliefde is omgekomen. Hulde voor de subtitliteit
Ow je gaat daarheen om dood te gaan, haha, wat stom van mij. ik dacht dat ze bezig waren met de bevolking helpenquote:Op maandag 6 april 2009 23:15 schreef tho_Omas het volgende:
Ik ben het wel met TS eens. Ga dan niet daarheen.
Wat ben jij stoer zeg achter je pc'tjequote:Op maandag 6 april 2009 23:14 schreef Biefstuk het volgende:
Trouwens, wat een loser is het toch eigenlijk.
Vergeet ie godmode aan te zetten [ afbeelding ]
Je zegt het goed het zijn militairen. Dan weet je dat de kans bestaat dat je in een lijkzak terugkomt. Daarom krijg je een toelage "gevarengeld"quote:Op maandag 6 april 2009 23:17 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Het zijn godverdomme militairen, malloot. Wat moeten die doen, hier in Nederland een beetje lopen paintballen?
Nou dan.quote:Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef Orealo het volgende:
Begrijp me niet verkeerd. Het is hartstikke erg dat iemand omgekomen is.
Mensen, we schijnen collectief steeds 1 ding te vergeten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:50 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat ben jij stoer zeg achter je pc'tje![]()
Achterlijke klapjosti![]()
Maar ben het verder wel eens met TS. Hoe erg het ook is dat er een militair is omgekomen, de heisa vind ik erg extreem en overdreven. Bovendien vind ik het vreemd waarom de militair altijd met naam en toenaam moet worden genoemdHij deed toch ook alleen maar zijn werk daar, met alle risico's van dien. Hoe cru het ook klinkt: Als militair wordt je betaald voor dit soort gevaren.
Wanneer een bankschroefmedewerker tussen de pers komt lees je een stukje in de krant van 3 regels, zonder naam en toenaam. Terwijl hij ook tijdens zijn werk is omgekomen.
Die militairen zijn het volgens mij net zo eens met de oorlog als ikzelf. dus ik voel me er niet verantwoordelijk voor.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:01 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Mensen, we schijnen collectief steeds 1 ding te vergeten.
Als jij chef bent en een van jouw personeelslede komt om dat vind je dat ook zwaar kut.
Deze lui worden uitgestuurd door de regering...door Nederland dus.
Feitenlijk hebben WIJ collectief deze mensen uitgestuurd..ze werken voor ONS.
Dus is het logisch dat wij moeten realiseren dat deze mensen dood gaan omdat ze voor ONS werken.
Overigens ben ik het er niet mee eens dat ze daar zitten..maar dat is een nadeel van de democratie...
Had hij wel blond haar en blauwe ogen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:31 schreef jagga het volgende:
Het was geen allochtoon, hij was alleen niet "100% hollands". Hij heeft wel de nederlandse nationaliteit.
Hij komt uit Uden, niet ver hiervandaan.
Zo werkt 't niet in een democratie vriend. Wij hebben met z'n allen besloten dat ze er naar toe moeten. Dat jij bij de minderheid hoort pleit je niet vrij van verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Die militairen zijn het volgens mij net zo eens met de oorlog als ikzelf. dus ik voel me er niet verantwoordelijk voor.
Hij kwam uit Uden, verder staat er niets bij.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:29 schreef solyaris het volgende:
[..]
Had hij wel blond haar en blauwe ogen?
Is dat echt belangrijk voor je ?quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:29 schreef solyaris het volgende:
[..]
Had hij wel blond haar en blauwe ogen?
Kan het nog nerderigerquote:Op maandag 6 april 2009 23:14 schreef Biefstuk het volgende:
Trouwens, wat een loser is het toch eigenlijk.
Vergeet ie godmode aan te zetten [ afbeelding ]
De meeste soldaten hebben bruin haar en bruine ogen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:34 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Is dat echt belangrijk voor je ?
Uiteraard, ik rouw niet zomaar om iemand natuurlijk!quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:34 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Is dat echt belangrijk voor je ?
Goedzo bigboi.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:40 schreef solyaris het volgende:
[..]
Uiteraard, ik rouw niet zomaar om iemand natuurlijk!
En dan mag er niet meer over bericht worden?quote:Op maandag 6 april 2009 23:32 schreef Q. het volgende:
Goed topic. Niemand wordt hier gedwongen het leger in te gaan. Triest maar dat gejank altijd, het is daar godverdomme OORLOG. Niemand die hier meer snapt dat er dan mensen DOOD gaan. Pffff.
quote:Op maandag 6 april 2009 23:55 schreef RicardoSmit het volgende:
We gaan toch ook niet huilen om een hoer die doodgaat aan aids? Net zo goed beroepsrisico.
nou 'vriend' ik kan me niet herinneren dat ik in een referendum heb gestemd op deze acties en ik ben het er niet mee eens.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:31 schreef zovty het volgende:
[..]
Zo werkt 't niet in een democratie vriend. Wij hebben met z'n allen besloten dat ze er naar toe moeten. Dat jij bij de minderheid hoort pleit je niet vrij van verantwoordelijkheid.
Daarom is het ook niet zo bijzonder meer. Wij verliezen er 1 per half jaar. Notabene door een raket die vrijwel dagelijks wordt afgeschoten en 99% van de keren honderden meters buiten de basis neerploffen. Je zou kunnen stellen dat deze soldaat ontzettend veel pech heeft..quote:Op maandag 6 april 2009 22:49 schreef wise het volgende:
De usa verliest dagelijks tientallen. Hoor je ook niks over
op welke partij heb je gestemd bij de verkiezingen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:02 schreef Catch22- het volgende:
[..]
nou 'vriend' ik kan me niet herinneren dat ik in een referendum heb gestemd op deze acties en ik ben het er niet mee eens.
Je hebt niet gestemd bij de parlementsverkiezingen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:02 schreef Catch22- het volgende:
[..]
nou 'vriend' ik kan me niet herinneren dat ik in een referendum heb gestemd op deze acties en ik ben het er niet mee eens.
Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt niet gestemd bij de parlementsverkiezingen?
Ik heb VVD gestemd.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Niks. Maar via de verkiezingen had je invloed kunnen uitoefenen op dit soort beslissingen.
Niet want dan stem je op dom 2e kamer spul die gewoon meelopen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Niks. Maar via de verkiezingen had je invloed kunnen uitoefenen op dit soort beslissingen.
quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:02 schreef Catch22- het volgende:
Maaruh, ik stem op de partij die het best aansluit bij mijn ideologie, waarmee dus niet gezegd is dat ik het punt-voor-punt eens ben met de standpunten.
En daarbij vind ik dat we daar allang weg hadden moeten zijn magoe
ja duh.. omdat we heel toevallig in NL wonen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:06 schreef J0ttem het volgende:
Ik vind het erg vervelend voor de nabestaanden, maar kom op, dagelijks zijn er vele oorlog-slachtoffers, omdat deze toevallig uit NL kwam is het opeens voorpagina nieuws ~_~
O rrrrly?quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:08 schreef Prosac het volgende:
[..]
ja duh.. omdat we heel toevallig in NL wonen?
Snap ik. Maar toch heb je inspraak gehad. Als je het belangrijk genoeg had gevonden had je op een partij kunnen stemmen die tegen de missie is.quote:
Wel in Spanje denk ik.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:15 schreef J0ttem het volgende:
[..]
O rrrrly?
Wat ik bedoel is dat t zo iemand van een andere nationaliteit had kunnen zijn, was t een Spanjaard dan had t niemand wat geboeid.
Klopt, maar dat was het in Spanje wel groot nieuws geweest.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:15 schreef J0ttem het volgende:
[..]
O rrrrly?
Wat ik bedoel is dat t zo iemand van een andere nationaliteit had kunnen zijn, was t een Spanjaard dan had t niemand wat geboeid.
Nou zou een beetje dom zijn om SP te stemmen omdat die tegen zijn he?quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Snap ik. Maar toch heb je inspraak gehad. Als je het belangrijk genoeg had gevonden had je op een partij kunnen stemmen die tegen de missie is.
Voor mensen die graag verder kijken dan hun neus lang is?quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:57 schreef soofje het volgende:
oneens.
Ja tuurlijk die man weet waar hij aan begint als je het leger in gaat. Maar ze gaan er wel in om ons veiligheid te geven. niet om te sterven. ik vind het echt belachelijk dat je nou de doden een beetje af loopt te kafferen. Zonder militairen was er geen Nederland.
en daar komt ook nog eens bij, 2 vrienden van me worden nu uitgezonden daarheen. die gaan echt niet om te sterven die gaan alleen om het veilig te maken. hun werk te doen.
En mocht het zo zijn dat ze omkomen dan zou ik dat graag willen weten.
er zijn ook mensen die geen nieuws kijken. Ik had ook nooit geweten van deze jongen als het niet door een programma heen kwam.
jullie zeggen dan wel wacht tot het late nieuws, maar denk je dat heel Nederland het late nieuws zit te kijken?
en wat betreft de mensen die sterven uit een ander land. natuurlijk net zo triest en zielig voor de familie en omstanders maar daar heeft Nederland niks mee te maken, die hebben hun familie (hoogstwaarschijnlijk) niet in Nederland zitten... dus voor wie zou dat uitgezonden moeten worden?
my point.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Snap ik. Maar toch heb je inspraak gehad. Als je het belangrijk genoeg had gevonden had je op een partij kunnen stemmen die tegen de missie is.
Ze kiezen ervoor om in het leger te gaan ja. Maar ze kiezen er niet voor om dood te gaan. Soldaat zijn is niet gelijk aan zelfmoordenaar zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef Orealo het volgende:
Ze kiezen er zelf voor om in het leger te gaan, kennen de risico's en krijgen dik betaald om hun leven te geven voor andermans politieke spelletjes.
Waarom? Het is maar hoe belangrijk je het onderwerpt vindt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nou zou een beetje dom zijn om SP te stemmen omdat die tegen zijn he?
quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:18 schreef Veive het volgende:
Ik zal het maar even samenvatten:
Berichtgeving van media:
Uiteraard belachelijk. Zoals al vernoemd liggen er in Italië honderden mensen onder het puin, en dat bericht wordt naar beneden geschoven door een met caps getypte bericht dat er een Nederlandse militair is omgekomen.
Het sterven van een militair op missie:
Verschrikkelijk voor de nabestaanden natuurlijk. En iedereen zal het er mee eens zijn dat het een risico van 't vak is.
Echter, om het te gooien op "Had hij er maar niet naar toe moeten gaan" / "Had hij maar geen militair moeten worden" is natuurlijk wel achterlijk. Hij heeft er natuurlijk niet voor gekozen om te sterven door een raket van de taliban. Er is een verschil tussen risico en kiezen voor.
Wanneer iemand overlijd in het verkeer is dat ook een risico. Maar daar is ook niet voor gekozen, terwijl er ook dagelijks doden vallen in het verkeer.
Samenvatting van samenvatting:
Media moet niet hypen om de dood van één militair + mensen moeten niet zeggen dat de militair er zelf voor heeft gekozen, dat is niet zo. Echter kent de militair de risico's wél.
Het nieuws uit Italie is niks in waarde afgenomen en ook nog steeds heel belangrijk en zal uiteindeiljk over de week gezien meer aandacht en ruimte hebben gekregen dan dit bericht.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:18 schreef Veive het volgende:
Ik zal het maar even samenvatten:
Berichtgeving van media:
Uiteraard belachelijk. Zoals al vernoemd liggen er in Italië honderden mensen onder het puin, en dat bericht wordt naar beneden geschoven door een met caps getypte bericht dat er een Nederlandse militair is omgekomen.
Ik heb niet de indruk dat hier sprake is van een hype. Wat is de hype dan precies? De heisa was redelijk beperkt eigenlijk. En in mijn ogen passend bij de nieuwswaarde van dit item.quote:Samenvatting van samenvatting:
Media moet niet hypen om de dood van één militair + mensen moeten niet zeggen dat de militair er zelf voor heeft gekozen, dat is niet zo. Echter kent de militair de risico's wél.
Omdat hij het heeft over "het best passen bij z'n ideologie".quote:
Risico van het vak.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ze kiezen ervoor om in het leger te gaan ja. Maar ze kiezen er niet voor om dood te gaan. Soldaat zijn is niet gelijk aan zelfmoordenaar zijn.
Wat dat betreft moet ik je gelijk geven. Er is meer te berichten dan over de dood van één militair, en dat wordt ook wel gedaan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Het nieuws uit Italie is niks in waarde afgenomen en ook nog steeds heel belangrijk en zal uiteindeiljk over de week gezien meer aandacht en ruimte hebben gekregen dan dit bericht.
Wat niet klopt is dat je doet dat het nieuws is dat er 1 militair is omgekomen. Het grote nieuws van dit incident, en dat is echt nieuw, dat het een aanval is op Kamp Holland, waarvan tot nu toe werd aangenomen dat het een soort safe haven was. Bovendien is er nog een aantal militairen gewond.
[..]
Ik heb niet de indruk dat hier sprake is van een hype. Wat is de hype dan precies? De heisa was redelijk beperkt eigenlijk. En in mijn ogen passend bij de nieuwswaarde van dit item.
Bij Pauw en Witteman zei, ik meen Dick Berlijn (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dick_Berlijn), 3 tot 5 kilometer afstand.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:03 schreef sezten het volgende:
Ik vind dit meer een POL/NWS topic.
Die Balkende janken dat het een laffe actie is; alsof die Taliban dat 1. Ooit zullen weten dat hij dat vindt 2. zich aantrekt.
Echt, kom dan met geweld als reactie.
Die raket moet toch ook van aardig dichtbij afgeschoten zijn.
quote:
Eigenlijk toont het aan dat Nederlanders in de wereld heel beschermd zijn. Het is nieuws als er eentje iets overkomtquote:Op maandag 6 april 2009 22:53 schreef Strani het volgende:
Ik stoor me ook aan de hoofdletters op teletekst, zeker gezien de 130 Italiaanse doden die een paar regeltjes omlaag met kleine lettertjes zijn weggeduwd.
Ook ik vind het heel erg voor de familie, maar medeleven houdt niet op bij de grens als het goed is.
Ik zie niet wat er laf aan is. Er wordt op militairen geschoten. Als dat laf is, is het ook laf dat onze jongens op de Taliban schieten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:03 schreef sezten het volgende:
Ik vind dit meer een POL/NWS topic.
Die Balkende janken dat het een laffe actie is; alsof die Taliban dat 1. Ooit zullen weten dat hij dat vindt 2. zich aantrekt.
Echt, kom dan met geweld als reactie.
Die raket moet toch ook van aardig dichtbij afgeschoten zijn.
Tuurlijk, zo zit ons systeem in elkaar. Je kunt het niet met alles van een partij eens zijn. Maar je kunt voor jezelf wel een rangorde aanbrengen in het belang van onderwerpen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:46 schreef Keltie het volgende:
[..]
Omdat hij het heeft over "het best passen bij z'n ideologie".
Dan ga je niet op 1 puntje je hele keuze veranderen.
Als je eerlijk bent, zou je dat zelf ook wel inzien.
1 punt weegt, in zo'n geval, nooit op tegen een ideologie.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuurlijk, zo zit ons systeem in elkaar. Je kunt het niet met alles van een partij eens zijn. Maar je kunt voor jezelf wel een rangorde aanbrengen in het belang van onderwerpen.
Precies dus. Kamp Holland is gewoon een gevarenzone.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:09 schreef Keltie het volgende:
[..]
Bij Pauw en Witteman zei, ik meen Dick Berlijn (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dick_Berlijn), 3 tot 5 kilometer afstand.
Dat kan jij niet voor iemand anders bepalen. In ieder geval deed de user alsof hij hier geen insrpaak in had gehad, wat dus wel het geval is.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:24 schreef Keltie het volgende:
[..]
1 punt weegt, in zo'n geval, nooit op tegen een ideologie.
Mits je in staat bent zo'n buffer aan te leggen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:27 schreef sezten het volgende:
[..]
Precies dus. Kamp Holland is gewoon een gevarenzone.
Als er nog geen ¨buffer¨ is van minstens 5km ben je gewoon onverantwoord bezig.
Kun je wel zeggen dat er nog nooit een raket zijn doel heeft getroffen, maar dat was natuurlijk het wachten op.
Dat kan ieder weldenkend persoon bedenken.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan jij niet voor iemand anders bepalen. In ieder geval deed de user alsof hij hier geen insrpaak in had gehad, wat dus wel het geval is.
Dan maken ze het maar zelf plat.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:29 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mits je in staat bent zo'n buffer aan te leggen.
Heb geen flauw idee waar KH ligt en hoe het omliggende landschap is.
Nee, er zijn heel veel verschillende motieven waardoor mesnen zich laten leiden bij hun politieke stem. Zeker tegenwoordig. Dat kan een ideologie zijn, een thema, een persoon etc.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:29 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat kan ieder weldenkend persoon bedenken.
Je ken geen hele berg platmakenquote:Op dinsdag 7 april 2009 13:32 schreef sezten het volgende:
[..]
Dan maken ze het maar zelf plat.
Dit is echt het onheil over jezelf afroepen in mijn optiek.
Klopt. Afgelopen verkiezingen op 3FM ook jahquote:Op dinsdag 7 april 2009 13:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, er zijn heel veel verschillende motieven waardoor mesnen zich laten leiden bij hun politieke stem. Zeker tegenwoordig. Dat kan een ideologie zijn, een thema, een persoon etc.
Lekkere vrienden ben je als je via het nieuws moet vernemen dat een van jullie dood is.quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:57 schreef soofje het volgende:
oneens.
[..]
en daar komt ook nog eens bij, 2 vrienden van me worden nu uitgezonden daarheen. die gaan echt niet om te sterven die gaan alleen om het veilig te maken. hun werk te doen.
En mocht het zo zijn dat ze omkomen dan zou ik dat graag willen weten.
er zijn ook mensen die geen nieuws kijken. Ik had ook nooit geweten van deze jongen als het niet door een programma heen kwam.
[..]
Moeten ze dan opbellen? ..quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:56 schreef BOKA het volgende:
[..]
Lekkere vrienden ben je als je via het nieuws moet vernemen dat een van jullie dood is.
Of misschien zijn ouders/oom/tante/wie-dan-ook-contact-op-neemt-met-mensen-die-het-moeten-weten?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |