Je hebt niet gestemd bij de parlementsverkiezingen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:02 schreef Catch22- het volgende:
[..]
nou 'vriend' ik kan me niet herinneren dat ik in een referendum heb gestemd op deze acties en ik ben het er niet mee eens.
Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt niet gestemd bij de parlementsverkiezingen?
Ik heb VVD gestemd.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Niks. Maar via de verkiezingen had je invloed kunnen uitoefenen op dit soort beslissingen.
Niet want dan stem je op dom 2e kamer spul die gewoon meelopen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Niks. Maar via de verkiezingen had je invloed kunnen uitoefenen op dit soort beslissingen.
quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:02 schreef Catch22- het volgende:
Maaruh, ik stem op de partij die het best aansluit bij mijn ideologie, waarmee dus niet gezegd is dat ik het punt-voor-punt eens ben met de standpunten.
En daarbij vind ik dat we daar allang weg hadden moeten zijn magoe
ja duh.. omdat we heel toevallig in NL wonen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:06 schreef J0ttem het volgende:
Ik vind het erg vervelend voor de nabestaanden, maar kom op, dagelijks zijn er vele oorlog-slachtoffers, omdat deze toevallig uit NL kwam is het opeens voorpagina nieuws ~_~
O rrrrly?quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:08 schreef Prosac het volgende:
[..]
ja duh.. omdat we heel toevallig in NL wonen?
Snap ik. Maar toch heb je inspraak gehad. Als je het belangrijk genoeg had gevonden had je op een partij kunnen stemmen die tegen de missie is.quote:
Wel in Spanje denk ik.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:15 schreef J0ttem het volgende:
[..]
O rrrrly?
Wat ik bedoel is dat t zo iemand van een andere nationaliteit had kunnen zijn, was t een Spanjaard dan had t niemand wat geboeid.
Klopt, maar dat was het in Spanje wel groot nieuws geweest.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:15 schreef J0ttem het volgende:
[..]
O rrrrly?
Wat ik bedoel is dat t zo iemand van een andere nationaliteit had kunnen zijn, was t een Spanjaard dan had t niemand wat geboeid.
Nou zou een beetje dom zijn om SP te stemmen omdat die tegen zijn he?quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Snap ik. Maar toch heb je inspraak gehad. Als je het belangrijk genoeg had gevonden had je op een partij kunnen stemmen die tegen de missie is.
Voor mensen die graag verder kijken dan hun neus lang is?quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:57 schreef soofje het volgende:
oneens.
Ja tuurlijk die man weet waar hij aan begint als je het leger in gaat. Maar ze gaan er wel in om ons veiligheid te geven. niet om te sterven. ik vind het echt belachelijk dat je nou de doden een beetje af loopt te kafferen. Zonder militairen was er geen Nederland.
en daar komt ook nog eens bij, 2 vrienden van me worden nu uitgezonden daarheen. die gaan echt niet om te sterven die gaan alleen om het veilig te maken. hun werk te doen.
En mocht het zo zijn dat ze omkomen dan zou ik dat graag willen weten.
er zijn ook mensen die geen nieuws kijken. Ik had ook nooit geweten van deze jongen als het niet door een programma heen kwam.
jullie zeggen dan wel wacht tot het late nieuws, maar denk je dat heel Nederland het late nieuws zit te kijken?
en wat betreft de mensen die sterven uit een ander land. natuurlijk net zo triest en zielig voor de familie en omstanders maar daar heeft Nederland niks mee te maken, die hebben hun familie (hoogstwaarschijnlijk) niet in Nederland zitten... dus voor wie zou dat uitgezonden moeten worden?
my point.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Snap ik. Maar toch heb je inspraak gehad. Als je het belangrijk genoeg had gevonden had je op een partij kunnen stemmen die tegen de missie is.
Ze kiezen ervoor om in het leger te gaan ja. Maar ze kiezen er niet voor om dood te gaan. Soldaat zijn is niet gelijk aan zelfmoordenaar zijn.quote:Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef Orealo het volgende:
Ze kiezen er zelf voor om in het leger te gaan, kennen de risico's en krijgen dik betaald om hun leven te geven voor andermans politieke spelletjes.
Waarom? Het is maar hoe belangrijk je het onderwerpt vindt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nou zou een beetje dom zijn om SP te stemmen omdat die tegen zijn he?
quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:18 schreef Veive het volgende:
Ik zal het maar even samenvatten:
Berichtgeving van media:
Uiteraard belachelijk. Zoals al vernoemd liggen er in Italië honderden mensen onder het puin, en dat bericht wordt naar beneden geschoven door een met caps getypte bericht dat er een Nederlandse militair is omgekomen.
Het sterven van een militair op missie:
Verschrikkelijk voor de nabestaanden natuurlijk. En iedereen zal het er mee eens zijn dat het een risico van 't vak is.
Echter, om het te gooien op "Had hij er maar niet naar toe moeten gaan" / "Had hij maar geen militair moeten worden" is natuurlijk wel achterlijk. Hij heeft er natuurlijk niet voor gekozen om te sterven door een raket van de taliban. Er is een verschil tussen risico en kiezen voor.
Wanneer iemand overlijd in het verkeer is dat ook een risico. Maar daar is ook niet voor gekozen, terwijl er ook dagelijks doden vallen in het verkeer.
Samenvatting van samenvatting:
Media moet niet hypen om de dood van één militair + mensen moeten niet zeggen dat de militair er zelf voor heeft gekozen, dat is niet zo. Echter kent de militair de risico's wél.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |