abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 april 2009 @ 21:19:35 #1
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_67740508
Dag mensen,

Afgelopen vrijdag had ik tot mijn grote verbazing een parkeerboete achter mijn ruitenwisser zitten.
Ik had wel een kaartje gekocht dus dacht dat kan niet. Maar wat bleek mijn kaartje lag niet meer achter de ruit maar op het matje op de grond. Dus opzicht niet zo raar dat ik een bekeuring heb. Maar ik heb dus wel een geldig bonnetje. Wat moet ik nu doen meteen naar de gemeente want het is pas vrijdag gebeurt of naar het politiebureau toegaan met mijn kaartje of een bezwaarschrift schrijven?

Mijn vraag is dus eigenlijk wie/wat/waar/hoe kan ik nu het beste doen?
En wat heb ik allemaal nodig?
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  zondag 5 april 2009 @ 21:21:00 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_67740550
Gewoon betalen, jij hebt gefaald in het niet goed plaatsen van het gekochte kaartje.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 5 april 2009 @ 21:21:17 #3
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_67740558
Das totaal geen probleem, weet ik uit ervaring. Is me al een keer of tig overkomen.
Gewoon het kaartje even opsturen naar parkeerbeheer en t probleem is opgelost.

Gewoon een kopie maken van je prent en daarbij doe je gelijk je gekochte ticket.
pi_67740564
Als je de boete binnen hebt gewoon bezwaarschrift schrijven.
pi_67740611
Als je een geldig kaartje had zou ik gewoon een bezwaarschrift maken met het bijbehorende kaartje zodra je de boete binnen hebt.
  zondag 5 april 2009 @ 21:23:12 #6
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_67740622
Wanneer je een keer een bekeuring hebt omdat je echt geen geldig kaartje hebt gekocht, moet je gewoon even wachten tot er iemand weg wilt rijden. Dan vraag je even zijn kaartje. Als dat klopt met t tijdstip van de bekeuring, kun je dat gewoon opsturen.
Ja, is me ookal een keertje of 5 overkomen.
pi_67740657
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:21 schreef donroyco het volgende:
Gewoon betalen, jij hebt gefaald in het niet goed plaatsen van het gekochte kaartje.
Onzin. TS moest parkeerbelasting betalen en dat heeft hij gedaan. Wachten op de acceptgiro in de bus en dan bezwaar maken.
  zondag 5 april 2009 @ 21:24:53 #8
162152 mariskasl
Absolutely Cosmopolitan
pi_67740680
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:21 schreef Tja..1986 het volgende:
Als je de boete binnen hebt gewoon bezwaarschrift schrijven.
maar, ook als je een bezwaarschrift schrijft, moet je eerst de bekeuring betalen en dan pas wachten op de uitspraak
Cocktail? Anyone?
  zondag 5 april 2009 @ 21:27:15 #9
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_67740765
TS, lees enkel mijn post door en je weet genoeg. Niks bezwaarschriften e.d.
Als jij echt een kaartje hebt, is er niks aan de hand.
  zondag 5 april 2009 @ 21:27:58 #10
139330 TNA
For the stars that shine
  zondag 5 april 2009 @ 21:28:11 #11
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_67740794
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:24 schreef mariskasl het volgende:

[..]

maar, ook als je een bezwaarschrift schrijft, moet je eerst de bekeuring betalen en dan pas wachten op de uitspraak
Oke maar heeft het nog zin om rechtsstreeks naar het politiebureau te gaan omdat het misschien nog niet verwerkt is en dan hoef je niet zo lang op de uitspraak hoeft te wachten. En moet je trouwens het origineel opsturen of een kopie?
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  zondag 5 april 2009 @ 21:28:59 #12
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_67740810
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:27 schreef Lundegaard het volgende:
TS, lees enkel mijn post door en je weet genoeg. Niks bezwaarschriften e.d.
Als jij echt een kaartje hebt, is er niks aan de hand.
Jah oke maar waar moet ik het kaartje heen sturen dan?
  zondag 5 april 2009 @ 21:30:11 #13
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_67740846
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:22 schreef sjimz het volgende:
Als je een geldig kaartje had zou ik gewoon een bezwaarschrift maken met het bijbehorende kaartje zodra je de boete binnen hebt.
Wie zegt dat TS dat parkeerkaartje niet later gekregen heeft, of van de grond heeft afgeraapt? Je bent als bestuurder verantwoordelijk voor het zichtbaar plaatsen van je parkeerkaartje. Doet je dit niet dan wordt je gewoon bekeurd. Bezwaar afgewezen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_67740858
De gemeente neem ik aan?
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 5 april 2009 @ 21:30:27 #15
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_67740861
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:28 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Jah oke maar waar moet ik het kaartje heen sturen dan?
Welke stad woon je? Gewoon even parkeerbeheer bellen, verhaal uitleggen en hun vertellen je wel waar je de post naartoe kan sturen. Aangezien ik het gelijk dezelfde dag deed, of de volgende dag, kreeg ik niet eens een acceptgiro binnen.
  zondag 5 april 2009 @ 21:31:10 #16
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_67740893
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:30 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Wie zegt dat TS dat parkeerkaartje niet later gekregen heeft, of van de grond heeft afgeraapt? Je bent als bestuurder verantwoordelijk voor het zichtbaar plaatsen van je parkeerkaartje. Doet je dit niet dan wordt je gewoon bekeurd. Bezwaar afgewezen.
Praat niet zo wijs als je er weinig van af weet.
  zondag 5 april 2009 @ 21:37:25 #17
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_67741162
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:30 schreef Lundegaard het volgende:

[..]

Welke stad woon je? Gewoon even parkeerbeheer bellen, verhaal uitleggen en hun vertellen je wel waar je de post naartoe kan sturen. Aangezien ik het gelijk dezelfde dag deed, of de volgende dag, kreeg ik niet eens een acceptgiro binnen.
Woon in hengelo overijssel. Er is alleen nog 1 klein probleem mijn bekeuring is door de helft gekauwd door de hond. de bovenste helft van de bekeuring is er nog dus het aanslag nr is er nog en de gegevens van het voertuig het bedrag staat er ook nog op. maar de rest dus niet meer.. Het is wel vrijdag gebeurt en in het weekend zullen ze hopelijk niet teveel doen dus misschien ben ik nog op tijd.
  zondag 5 april 2009 @ 21:47:10 #18
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_67741477
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:37 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Woon in hengelo overijssel. Er is alleen nog 1 klein probleem mijn bekeuring is door de helft gekauwd door de hond. de bovenste helft van de bekeuring is er nog dus het aanslag nr is er nog en de gegevens van het voertuig het bedrag staat er ook nog op. maar de rest dus niet meer.. Het is wel vrijdag gebeurt en in het weekend zullen ze hopelijk niet teveel doen dus misschien ben ik nog op tijd.
Lul niet! Je hebt gewoon uit kwaadheid die bon proberen te verscheuren.

Mocht in het uiterste geval blijken ( wat ik me niet kan voorstellen) dat je bekeuring dusdanig 'aangevreten' is dat ze er niks mee kunnen, dan wacht je op je acceptgiro en maak je een bezwaarschrift. Maak je maar niet druk dat je hoeft te betalen. Je hebt het ticket en das genoeg.
Laat je hond wel uit de buurt van het kaartje he?
pi_67741561
Is ons ook een keer gebeurt, we zijn naar het politiebureau gelopen en het werd toen meteen opgelost.
Wat niet is, kan nog komen
  zondag 5 april 2009 @ 22:00:07 #20
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_67741933
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:47 schreef Lundegaard het volgende:

[..]

Lul niet! Je hebt gewoon uit kwaadheid die bon proberen te verscheuren.

Mocht in het uiterste geval blijken ( wat ik me niet kan voorstellen) dat je bekeuring dusdanig 'aangevreten' is dat ze er niks mee kunnen, dan wacht je op je acceptgiro en maak je een bezwaarschrift. Maak je maar niet druk dat je hoeft te betalen. Je hebt het ticket en das genoeg.
Laat je hond wel uit de buurt van het kaartje he?
Haha het is echt zo! Maar hoe weet ik waar parkeerbeheer is in mijn plaats hengelo overijssel? Moet ik dan morgen meteen bellen naar politiebureau of naar het gemeentehuis ofzo? Of een mail sturen?
  zondag 5 april 2009 @ 22:15:25 #21
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_67742465
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:00 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

politiebureau of naar het gemeentehuis
Bellen ja.
pi_67742725
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:00 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Haha het is echt zo! Maar hoe weet ik waar parkeerbeheer is in mijn plaats hengelo overijssel? Moet ik dan morgen meteen bellen naar politiebureau of naar het gemeentehuis ofzo? Of een mail sturen?
Mijn god.

Koopt je moeder ook nog steeds je onderbroeken voor je?
  zondag 5 april 2009 @ 22:27:44 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67742904
quote:
Dat dus....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_67743088
Kaartje kan makkelijk weggewaaid zijn door de ventilatie openingen in je auto. Dus 'gewoon betalen' is natuurlijk onzin.

Verder is de oplossing hier boven al gegeven.
  zondag 5 april 2009 @ 22:34:27 #25
152789 karr-1
pi_67743128
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:33 schreef _Arthur het volgende:
Kaartje kan makkelijk weggewaaid zijn door de ventilatie openingen in je auto. Dus 'gewoon betalen' is natuurlijk onzin.

Verder is de oplossing hier boven al gegeven.
Als je het kaartje normaal neerlegt of "vastlegt" overkomt je dat niet. Bovendien is wegwaaien natuurlijk de meestgebruikte smoes van allemaal. Kortom, niet moeilijk doen en gewoon betalen.
pi_67743186
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:34 schreef karr-1 het volgende:
Als je het kaartje normaal neerlegt of "vastlegt" overkomt je dat niet.
Het verhaal van de TS bevestigd anders.
quote:
Bovendien is wegwaaien natuurlijk de meestgebruikte smoes van allemaal.
Hoezo? Hij heeft toch het orgineel gekochte kaartje?
quote:
Kortom, niet moeilijk doen en gewoon betalen.
Mak schaap.
pi_67743218
quote:

[..]

Als je het kaartje normaal neerlegt of "vastlegt" overkomt je dat niet. Bovendien is wegwaaien natuurlijk de meestgebruikte smoes van allemaal. Kortom, niet moeilijk doen en gewoon betalen.
Tuurlijk, vooral meteen een boete gaan betalen, terwijl je netjes een kaartje hebt gekocht.

Als je met je bezwaar het originele kaartje meestuurt, is de boete van tafel. Been there, done that, bought the t-shirt.
  maandag 6 april 2009 @ 00:56:01 #28
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_67747312
quote:

[..]

Helemaal niet nodig. Als je achteraf alsnog het originele kaartje kan tonen, wordt de boete teniet gedaan.
  maandag 6 april 2009 @ 08:14:16 #29
152789 karr-1
pi_67749431
quote:
Op maandag 6 april 2009 00:56 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Helemaal niet nodig. Als je achteraf alsnog het originele kaartje kan tonen, wordt de boete teniet gedaan.
En dat is jammer, het kaartje kun je net zo goed van iemand gekregen hebben of van de grond geraapt hebben.
  maandag 6 april 2009 @ 09:07:28 #30
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_67750192
quote:
Op maandag 6 april 2009 08:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En dat is jammer, het kaartje kun je net zo goed van iemand gekregen hebben of van de grond geraapt hebben.
Jammer ja, het blijft een geldig kaartje..
pi_67751401
Ik zou overigens het kaartje wel even kopiëren voordat je het gaat opsturen.
pi_67751499
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:24 schreef mariskasl het volgende:

Volgens mij juist niet bij een naheffingsaanslag (dit is geen boete, maar een naheffing van de parkeerbelasting, en wordt dus ook behandeld door de belastinginspecteur)? Of vergis ik me nu?
pi_67752487
Ik heb dit ook een keer gehad. Ik had netjes een kaartje gekocht en achter de ruit gelegd. Toen ging ik een kunstkerstboom ( ) kopen. Die in de auto gelegd en toen verder gaan winkelen. Toen ik terugkwam bij de auto, een prent achter de ruit. Mijn kaartje was weggewaaid toen ik die boom in de auto legde.
Gelukkig lag het kaartje nog in de auto. Ik ben toen meteen naar het politiebureau gereden en heb daar de situatie uitgelegd. De parkeerwachter die mijn bekeuring had uitgeschreven was gelukkig op het bureau aanwezig. Hem ook de situatie uitgelegd en het kaartje laten zien.
De bekeuring werd direct ongedaan gemaakt .
  maandag 6 april 2009 @ 11:57:54 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67754818
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:44 schreef MaLo het volgende:
Ik heb dit ook een keer gehad. Ik had netjes een kaartje gekocht en achter de ruit gelegd. Toen ging ik een kunstkerstboom ( ) kopen. Die in de auto gelegd en toen verder gaan winkelen. Toen ik terugkwam bij de auto, een prent achter de ruit. Mijn kaartje was weggewaaid toen ik die boom in de auto legde.
Gelukkig lag het kaartje nog in de auto. Ik ben toen meteen naar het politiebureau gereden en heb daar de situatie uitgelegd. De parkeerwachter die mijn bekeuring had uitgeschreven was gelukkig op het bureau aanwezig. Hem ook de situatie uitgelegd en het kaartje laten zien.
De bekeuring werd direct ongedaan gemaakt .
Nou kijk dat is toch fijn!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67755666
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:30 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

En wie zegt dat de controleur niet met zijn achterhoofd heeft gekeken?
  maandag 6 april 2009 @ 12:29:13 #36
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_67755711
Dat is bij mij ook een keer gebeurd, maar mijn bezwaarschrift werd toch mooi afgewezen!
Er kon niet bewezen worden dat het bijgevoegde kaartje ook daadwerkelijk door mij was aangeschaft
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_67755758
Maar ze kunnen toch ook niet bewijzen dat het niet zo is?

Jij hebt je bewijs, het kaartje.
pi_67755823
Er is zelfs een website waar je je parkeer kaartjes te koop kan aanbieden
quote:

[..]

Smoes waarvoor? Je hebt je toch netjes aan de wet gehouden?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_67755849
dubbel
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_67756483
Zou je zomaar een kaartje van een ander kunnen gebruiken? Vaak hebben die kaartjes een code, volgens mij. Als je een kaartje van een ander gebruikt zou je verwachten dat blijkt dat een kaartje met die code al eerder achter een andere voorruit gescand is. En als dat zo is, heb je belastingfraude gepleegd en wordt het allemaal een heel stuk interessanter...

Wat dat betreft is het wel handig als je overal met pin of cc zou kunnen betalen, of parkeren op kenteken. Dan kun je achteraf wat makkelijker bewijzen dat je echt zelf dat kaartje hebt gekocht.
  maandag 6 april 2009 @ 13:02:00 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67756621
Overigens heb ik het al 2x meegemaakt dat mensen naar mij toe kwamen en mijn kaartje over wilden kopen, omdat ze een parkeerboete hadden .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67756626
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:56 schreef k_man het volgende:
Zou je zomaar een kaartje van een ander kunnen gebruiken? Vaak hebben die kaartjes een code, volgens mij. Als je een kaartje van een ander gebruikt zou je verwachten dat blijkt dat een kaartje met die code al eerder achter een andere voorruit gescand is. En als dat zo is, heb je belastingfraude gepleegd en wordt het allemaal een heel stuk interessanter...

Wat dat betreft is het wel handig als je overal met pin of cc zou kunnen betalen, of parkeren op kenteken. Dan kun je achteraf wat makkelijker bewijzen dat je echt zelf dat kaartje hebt gekocht.
Scannen? Hier brommen ze met hun brommertje er snel langs en kijken of er een kaartje ligt en gaan weer door.
Ze weten toch niet dat het kaartje niet van jou is? Dat kaartje is voor die parkeerzone van een bepaalde periode. Staat verder niks op als je met muntgeld betaalt
  maandag 6 april 2009 @ 13:13:48 #43
3542 Gia
User under construction
pi_67756988
TS moet er niet bij vertellen dat het kaartje op de grond lag, natuurlijk. Gewoon vermelden dat je een geldig kaartje had, dus betaald had voor het parkeren, is genoeg.

Je moet ze vooral niet wijzer maken dan ze zijn.
  maandag 6 april 2009 @ 13:53:14 #44
205537 jeh1
gevaarlijk
pi_67758317
ik vind m geniaal.

ik schaam me ervoor dat ik het zelf niet eerder heb bedacht.
Ik heb zoveel parkeer boetes gehad, en nooit is bij me opgekomen om iemand anders zn kaartje over te nemen. Of om zelfs op de grond te kijken naar weggegooide parkeerkaartjes.

Geniaal.

Enige lullige is als je geen tijd hebt; om bv te wachten op het geluk dat iemand met kaartje in de buurt wegrijd. Vooral in een wat rustigere parkeerbuurt.
pi_67758565
quote:

[..]

Jij koopt een geldig kaartje en dat waait weg (is me nog nooit overkomen, maar het kan wel degelijk), je krijgt een prent en dan denk jij:

'Hmm... wat een kneus ben ik... m'n kaartje is weggewaaid, dus ik heb terecht ( ) een bekeuring gekregen. Die ga ik eens fijn betalen.'

Tuurlijk
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_67758855
Daarnaast is er helemaal geen sprake van een boete (als in: het soort boete wat de politie geeft), en al helemaal niet omdat er geen kaartje lag. Het is een naheffingsaanslag voor de parkeerbelasting, omdat ze geen indicatie hebben dat TS die betaald heeft. Dat kaartje is het bewijs dat er wel degelijk belasting betaald is. Of dat kaartje weggewaaid is of niet doet er niet eens toe: er is belasting betaald, klaar.
pi_67759856
Dus als ik het zo lees moet ik als ik terecht een parkeerboete krijg wachten totdat iemand zijn auto komt ophalen en zijn/haar kaartje vragen en dat bij het politiebureau langsbrengen om onder de boete uit te komen?

I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67760025
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:40 schreef Kahlen het volgende:
Dus als ik het zo lees moet ik als ik terecht een parkeerboete krijg wachten totdat iemand zijn auto komt ophalen en zijn/haar kaartje vragen en dat bij het politiebureau langsbrengen om onder de boete uit te komen?
Ja, alleen dan opsturen naar de belastinginspecteur, aangezien de politie hier niets mee te maken heeft (als het gaat om het betalen, en niet over fout parkeren of whatever).
  maandag 6 april 2009 @ 16:34:06 #49
152789 karr-1
pi_67763854
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jij koopt een geldig kaartje en dat waait weg (is me nog nooit overkomen, maar het kan wel degelijk), je krijgt een prent en dan denk jij:

'Hmm... wat een kneus ben ik... m'n kaartje is weggewaaid, dus ik heb terecht ( ) een bekeuring gekregen. Die ga ik eens fijn betalen.'

Tuurlijk
Mijn kaartjes waaien niet weg, want ik leg ze fatsoenlijk vast.
  maandag 6 april 2009 @ 16:34:29 #50
152789 karr-1
pi_67763875
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:29 schreef Blue-eyes het volgende:
Dat is bij mij ook een keer gebeurd, maar mijn bezwaarschrift werd toch mooi afgewezen!
Er kon niet bewezen worden dat het bijgevoegde kaartje ook daadwerkelijk door mij was aangeschaft
Ik bedoel maar....
pi_67763914
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat was mijn stelling niet.
  maandag 6 april 2009 @ 16:46:29 #52
152789 karr-1
pi_67764293
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat was mijn stelling niet.
Jou stelling was dat ik gewoon zou betalen als mijn kaartje op de grond was gewaaid en ik een boete kreeg. Ik antwoord daarop dat mij dat niet gebeurt omdat mijn kaartjes goed vastliggen. Maar stel dat het wel zou gebeuren, dan zou ik ook gaan protesteren. Maar ik kan me ook voorstellen dat een agent dat niet accepteert simpelweg omdat ik het kaartje ook van een ander gekregen kan hebben of van de straat geraapt hebben.
pi_67764746
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:46 schreef karr-1 het volgende:

Maar ik kan me ook voorstellen dat een agent dat niet accepteert simpelweg omdat ik het kaartje ook van een ander gekregen kan hebben of van de straat geraapt hebben.
Een agent hoeft ook niets te accepteren, daar hebben we het OM voor. En in dit geval zeer hoogstwaarschijnlijk de belastingdienst.
pi_67764760
quote:
Bisonkit?
pi_67764807
quote:

dan zou ik ook gaan protesteren.
Opgelost, slotje.
pi_67767853
quote:
Jou stelling was dat ik gewoon zou betalen als mijn kaartje op de grond was gewaaid en ik een boete kreeg. Ik antwoord daarop dat mij dat niet gebeurt omdat mijn kaartjes goed vastliggen. Maar stel dat het wel zou gebeuren, dan zou ik ook gaan protesteren. Maar ik kan me ook voorstellen dat een agent dat niet accepteert simpelweg omdat ik het kaartje ook van een ander gekregen kan hebben of van de straat geraapt hebben.
quote:
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:27 schreef karr-1 het volgende:
Dat dus....
Wat ben je toch ook een hypocriet van het (on)zuiverste water.
pi_67768042
quote:

[..]

Ik bedoel maar....
Dat mensen geen fatsoenlijk bezwaar maken heeft vrij weinig te maken met de echte regels.
pi_67768435
Na een jaren slepende zaak over een weggewaaid parkeerkaartje in Amsterdam, heeft de Hoge Raad in januari 1997 uitgesproken dat een parkeerkaartje dat achteraf wordt overgelegd, geldt als bewijs dat parkeerbelasting is betaald. .
quote:
De verklaring van de parkeercontroleur, dat bij controle geen geldig parkeerkaartje is waargenomen, kan in het algemeen als toereikend bewijs dienen, maar geldt niet als onweerlegbaar bewijs. De belastingplichtige heeft de mogelijkheid tegenbewijs te leveren, bijvoorbeeld door het alsnog overleggen van een geldig parkeerkaartje. Daarbij geldt de vrije bewijsleer, hetgeen inhoudt dat de rechter vrij is in de keuze van de bewijsmiddelen en de waardering daarvan (arresten van de Hoge Raad van
8 januari 1997 en 11 juni 1997, LJN: AA3187 en AA2144).
Klaar. Einde discussie. .
pi_67768500
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]
Hier wel eens gebeurd, windkracht weet ik hoeveel en kreeg me deur niet snel genoeg dicht met me hand er tussenuit Uiteindelijk maar iets erop gelegd (zonnebril ofzo).
  maandag 6 april 2009 @ 19:03:41 #60
152789 karr-1
pi_67768633
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:59 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Bisonkit?
Nee je hebt van die speciale klemmetjes die je aan je vooruit kunt plakken met een zuignap.
  maandag 6 april 2009 @ 19:03:57 #61
152789 karr-1
pi_67768643
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Opgelost, slotje.
Lees je de rest van mijn reactie ook even....
  maandag 6 april 2009 @ 19:04:22 #62
152789 karr-1
pi_67768657
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:37 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat ben je toch ook een hypocriet van het (on)zuiverste water.
Altijd makkelijk om te gaan schelden als je geen argumenten meer hebt.
pi_67768850
quote:

Maar ik kan me ook voorstellen dat een agent dat niet accepteert simpelweg omdat ik het kaartje ook van een ander gekregen kan hebben of van de straat geraapt hebben.
Dat heeft een agent ook gedaan. Maar het is niet aan een verkeersagent of chef van de gemeentelijke belastingen om te bepalen of jouw parkeerkaartje als geldig bewijs kan dienen of niet. Want dat bepaalt de rechter. En die vindt het acceptabel bewijs. Of in de woorden van de Hoge Raad:

"De Chef bestrijdt dit oordeel, maar tevergeefs, want kan als feitelijke aard cassatie niet op zijn juistheid worden onderzocht. De klacht dat Hof onvoldoende waarde heeft gehecht aan door Chef overgelegde op ambtsbelofte opgemaakte proces-verbaal parkeercontroleur miskent dat keuze en waardering bewijsmiddelen aan Hof is voorbehouden."
  maandag 6 april 2009 @ 19:15:45 #64
152789 karr-1
pi_67769023
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:10 schreef Great_Expectations het volgende:

[..]

Dat heeft een agent ook gedaan. Maar het is niet aan een verkeersagent of chef van de gemeentelijke belastingen om te bepalen of jouw parkeerkaartje als geldig bewijs kan dienen of niet. Want dat bepaalt de rechter. En die vindt het acceptabel bewijs. Of in de woorden van de Hoge Raad:

"De Chef bestrijdt dit oordeel, maar tevergeefs, want kan als feitelijke aard cassatie niet op zijn juistheid worden onderzocht. De klacht dat Hof onvoldoende waarde heeft gehecht aan door Chef overgelegde op ambtsbelofte opgemaakte proces-verbaal parkeercontroleur miskent dat keuze en waardering bewijsmiddelen aan Hof is voorbehouden."
Prima dan heb ik niets meer te zeggen. Ik reageerde alleen op het feit dat mensen roepen dat je naar de agent in kwestie moet gaan om te praten.
pi_67769111
Ik heb eens gelezen over een jurist die nooit parkeerkaartjes koopt, maar als hij een boete krijgt naar een terras in de buurt stapt en daar dan een tientje biedt voor een kaartje van iemand die zijn auto op hetzelfde parkeerterrein heeft geparkeerd. .
pi_67769988
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Lees je de rest van mijn reactie ook even....
Je valt in herhaling in die post, dus dat vind ik allemaal niet zo relevant.

Verder: wat Treinhomo zegt. Eet jouw vriend zure matjes voor het pijpen, ofzo?
  maandag 6 april 2009 @ 20:08:04 #67
152789 karr-1
pi_67770866
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je valt in herhaling in die post, dus dat vind ik allemaal niet zo relevant.

Verder: wat Treinhomo zegt. Eet jouw vriend zure matjes voor het pijpen, ofzo?
De reacties worden steeds triester naarmate we verder komen.
  maandag 6 april 2009 @ 20:08:22 #68
152789 karr-1
pi_67770877
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:18 schreef Great_Expectations het volgende:
Ik heb eens gelezen over een jurist die nooit parkeerkaartjes koopt, maar als hij een boete krijgt naar een terras in de buurt stapt en daar dan een tientje biedt voor een kaartje van iemand die zijn auto op hetzelfde parkeerterrein heeft geparkeerd. .
pi_67771102
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:08 schreef karr-1 het volgende:

[..]

De reacties worden steeds triester naarmate we verder komen.
Ik kan het niet helpen. In elk topic waar je komt, voel je je geroepen de zure relnicht uit te hangen en zogenaamd politiek correct te reageren. Ik weet niet wat je in het verleden allemaal voor onrecht is aangedaan, maar het komt in elk geval erg sneu over....
pi_67772124
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:14 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik kan het niet helpen. In elk topic waar je komt, voel je je geroepen de zure relnicht uit te hangen en zogenaamd politiek correct te reageren. Ik weet niet wat je in het verleden allemaal voor onrecht is aangedaan, maar het komt in elk geval erg sneu over....
Je vergeet weer je hangslot :-)
pi_67772392
quote:
Op maandag 6 april 2009 08:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ben je zelf zo'n gefrustreerde parkeerwachter?
  maandag 6 april 2009 @ 20:54:21 #72
152789 karr-1
pi_67772828
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dus omdat ik me aan de regels hou en naief genoeg verwacht dat iedereen dat doet ben ik een zure relnicht? Overigens zie ik niet in wat mijn geaardheid hiermee te maken heeft, maar dat schijnt een favoriet onderwerp te zijn in elk topic waar ik kom.

Je kunt het dus wel helpen, door gewoon normaal te reageren als ik wat zeg en niet allerlei non relevante dingen erbij te slepen.
  maandag 6 april 2009 @ 20:54:38 #73
152789 karr-1
pi_67772840
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ben je zelf zo'n gefrustreerde parkeerwachter?
Soms zou ik wensen van wel, maar nee, ik ben het niet.
pi_67773174
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:54 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus omdat ik me aan de regels hou en naief genoeg verwacht dat iedereen dat doet ben ik een zure relnicht? Overigens zie ik niet in wat mijn geaardheid hiermee te maken heeft, maar dat schijnt een favoriet onderwerp te zijn in elk topic waar ik kom.

Je kunt het dus wel helpen, door gewoon normaal te reageren als ik wat zeg en niet allerlei non relevante dingen erbij te slepen.
Waar heb ik het over je geaardheid

Het gaat erom dat ik je in topics tegenkom waar je eerst high and mighty komt vertellen dat de TS wel erg dom is en daarna over het algemeen zo star mogelijk vasthoudt aan je 'regeltjes'. (zelfs als dat, zo kun je lezen in dit topic, complete onzin is (HR-arrest).

Ik hou hier in elk geval mee op; die plaat is te dik. Komt het topic, voor zover het nog een topic was, niet ten goede.
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:54 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Soms zou ik wensen van wel, maar nee, ik ben het niet.
Niet verbazingwekkend
  maandag 6 april 2009 @ 21:04:54 #75
152789 karr-1
pi_67773268
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:02 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waar heb ik het over je geaardheid
HIer
quote:
Eet jouw vriend zure matjes voor het pijpen, ofzo?
En hier
quote:
de zure relnicht
quote:
Het gaat erom dat ik je in topics tegenkom waar je eerst high and mighty komt vertellen dat de TS wel erg dom is en daarna over het algemeen zo star mogelijk vasthoudt aan je 'regeltjes'. (zelfs als dat, zo kun je lezen in dit topic, complete onzin is (HR-arrest).
[..]

Niet verbazingwekkend
Dat jij mijn reacties verkeerd leest kan ik niets aan doen. Ik reageer op de situatie zoals die gesteld wordt. Als dan later blijkt dat een verloren kaartje wel degelijk als bewijs geld dan verander ik mijn mening ter plekke.
  maandag 6 april 2009 @ 21:05:56 #76
152789 karr-1
pi_67773315
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:02 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik hou hier in elk geval mee op; die plaat is te dik. Komt het topic, voor zover het nog een topic was, niet ten goede.
Jammer, elke keer als een discussie serieus dreigt te worden stopt iedereen er mee.
pi_67773366
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

HIer
[..]

En hier
Heeft toch geen reet met je geaardheid te maken, figuur. Je hébt toch een vriend? Nou dan. Een relnicht is gewoon een uitdrukking.
  maandag 6 april 2009 @ 21:07:53 #78
152789 karr-1
pi_67773401
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Heeft toch geen reet met je geaardheid te maken, figuur. Je hébt toch een vriend? Nou dan. Een relnicht is gewoon een uitdrukking.
Ja ik heb een vriend en relnicht drukt toch iets anders uit als wat ik ben, maar dat hoef ik je vast niet uit te leggen.
pi_67773412
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:05 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Jammer, elke keer als een discussie serieus dreigt te worden stopt iedereen er mee.
Als je nog wat relevants te melden hebt, kan het in [WGR]-FB.
  maandag 6 april 2009 @ 21:09:30 #80
152789 karr-1
pi_67773474
Feedback

[ Bericht 65% gewijzigd door Five_Horizons op 06-04-2009 21:10:58 ]
pi_67773493
Dus dit trucje werkt in Amsterdam hmm?
  maandag 6 april 2009 @ 21:18:35 #82
152789 karr-1
pi_67773908
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef TeringHenkie het volgende:
Blijkbaar wel....
  maandag 6 april 2009 @ 21:26:55 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67774306
sinds ik dit topic lees heb ik iiig de neiging om elke keer dat ik een boete krijg gewoon een kaartje van ieamnd anders over te kopen .
Een gedicht over Maanvis
pi_67776015
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef TeringHenkie het volgende:
En in de rest van Nederland.
pi_67776466
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:04 schreef karr-1 het volgende:
Altijd makkelijk om te gaan schelden als je geen argumenten meer hebt.
Ik scheld niet; ik druk je enkel met je neus op je eigen uitspraken.
  maandag 6 april 2009 @ 23:16:46 #86
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_67779157
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:26 schreef Maanvis het volgende:
sinds ik dit topic lees heb ik iiig de neiging om elke keer dat ik een boete krijg gewoon een kaartje van ieamnd anders over te kopen .
Weet je hoevaak ik, bij het zien van een bon op andermans auto, mijn ticketje er even bij doe als ik weg rijdt van een parkeerplaats?
Vaak.

Of er moet zo`n halve maan aan een autospiegel hangen... Nee dan niet
pi_67779485
Firefox kan de server op www.parkeergeld.nl niet vinden.
pi_67781408
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:03 schreef Roy_T het volgende:

[..]

En in de rest van Nederland.
Nou, nee. Utrecht gaat vanaf dit jaar over op parkeren op kenteken en er zijn andere systemen die fraude met kaartjes kunnen voorkomen.
pi_67781808
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 01:07 schreef k_man het volgende:

Nou, nee. Utrecht gaat vanaf dit jaar over op parkeren op kenteken en er zijn andere systemen die fraude met kaartjes kunnen voorkomen.
Vooruit, sinds 11 maart dit jaar is Utrecht bezig om in één wijk mensen hun kenteken in te laten voeren. Laat ik het dan zo zeggen: in 99% van Nederland.
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:35:06 #90
152789 karr-1
pi_67794132
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:13 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ik scheld niet; ik druk je enkel met je neus op je eigen uitspraken.
Mijn verdraaide en verknipte uitspraken.
pi_67799694
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Goed bedoeld advies: Open er een topic over in KLB in plaats van WGR-topics hierover te vullen
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_67801994
quote:
Eindelijk zelfinzicht.

Als jij nou stopt met het doen van verknipte uitspraken, krijg je ook geen vervelende reacties.
pi_67806639
quote:
Niks verdraaid en niks verknipt.
En da's voor iedereen hier duidelijk terug te lezen.
  woensdag 8 april 2009 @ 09:04:09 #94
152789 karr-1
pi_67818305
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:37 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Niks verdraaid en niks verknipt.
En da's voor iedereen hier duidelijk terug te lezen.
Wat jij wilt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')