Het verhaal van de TS bevestigd anders.quote:Op zondag 5 april 2009 22:34 schreef karr-1 het volgende:
Als je het kaartje normaal neerlegt of "vastlegt" overkomt je dat niet.
Hoezo? Hij heeft toch het orgineel gekochte kaartje?quote:Bovendien is wegwaaien natuurlijk de meestgebruikte smoes van allemaal.
Mak schaap.quote:Kortom, niet moeilijk doen en gewoon betalen.
Tuurlijk, vooral meteen een boete gaan betalen, terwijl je netjes een kaartje hebt gekocht.quote:Op zondag 5 april 2009 22:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je het kaartje normaal neerlegt of "vastlegt" overkomt je dat niet. Bovendien is wegwaaien natuurlijk de meestgebruikte smoes van allemaal. Kortom, niet moeilijk doen en gewoon betalen.
Helemaal niet nodig. Als je achteraf alsnog het originele kaartje kan tonen, wordt de boete teniet gedaan.quote:Op zondag 5 april 2009 22:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je het kaartje normaal neerlegt of "vastlegt" overkomt je dat niet. Bovendien is wegwaaien natuurlijk de meestgebruikte smoes van allemaal. Kortom, niet moeilijk doen en gewoon betalen.
En dat is jammer, het kaartje kun je net zo goed van iemand gekregen hebben of van de grond geraapt hebben.quote:Op maandag 6 april 2009 00:56 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Helemaal niet nodig. Als je achteraf alsnog het originele kaartje kan tonen, wordt de boete teniet gedaan.
Jammer ja, het blijft een geldig kaartje..quote:Op maandag 6 april 2009 08:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dat is jammer, het kaartje kun je net zo goed van iemand gekregen hebben of van de grond geraapt hebben.
Volgens mij juist niet bij een naheffingsaanslag (dit is geen boete, maar een naheffing van de parkeerbelasting, en wordt dus ook behandeld door de belastinginspecteur)? Of vergis ik me nu?quote:Op zondag 5 april 2009 21:24 schreef mariskasl het volgende:
maar, ook als je een bezwaarschrift schrijft, moet je eerst de bekeuring betalen en dan pas wachten op de uitspraak
Nou kijk dat is toch fijn!quote:Op maandag 6 april 2009 10:44 schreef MaLo het volgende:
Ik heb dit ook een keer gehad. Ik had netjes een kaartje gekocht en achter de ruit gelegd. Toen ging ik een kunstkerstboom () kopen. Die in de auto gelegd en toen verder gaan winkelen. Toen ik terugkwam bij de auto, een prent achter de ruit. Mijn kaartje was weggewaaid toen ik die boom in de auto legde.
Gelukkig lag het kaartje nog in de auto. Ik ben toen meteen naar het politiebureau gereden en heb daar de situatie uitgelegd. De parkeerwachter die mijn bekeuring had uitgeschreven was gelukkig op het bureau aanwezig. Hem ook de situatie uitgelegd en het kaartje laten zien.
De bekeuring werd direct ongedaan gemaakt.
En wie zegt dat de controleur niet met zijn achterhoofd heeft gekeken?quote:Op zondag 5 april 2009 21:30 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Wie zegt dat TS dat parkeerkaartje niet later gekregen heeft, of van de grond heeft afgeraapt? Je bent als bestuurder verantwoordelijk voor het zichtbaar plaatsen van je parkeerkaartje. Doet je dit niet dan wordt je gewoon bekeurd. Bezwaar afgewezen.
Smoes waarvoor? Je hebt je toch netjes aan de wet gehouden?quote:Op zondag 5 april 2009 22:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Scannen? Hier brommen ze met hun brommertje er snel langs en kijken of er een kaartje ligt en gaan weer door.quote:Op maandag 6 april 2009 12:56 schreef k_man het volgende:
Zou je zomaar een kaartje van een ander kunnen gebruiken? Vaak hebben die kaartjes een code, volgens mij. Als je een kaartje van een ander gebruikt zou je verwachten dat blijkt dat een kaartje met die code al eerder achter een andere voorruit gescand is. En als dat zo is, heb je belastingfraude gepleegd en wordt het allemaal een heel stuk interessanter...![]()
Wat dat betreft is het wel handig als je overal met pin of cc zou kunnen betalen, of parkeren op kenteken. Dan kun je achteraf wat makkelijker bewijzen dat je echt zelf dat kaartje hebt gekocht.
quote:Op zondag 5 april 2009 22:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja, alleen dan opsturen naar de belastinginspecteur, aangezien de politie hier niets mee te maken heeft (als het gaat om het betalen, en niet over fout parkeren of whatever).quote:Op maandag 6 april 2009 14:40 schreef Kahlen het volgende:
Dus als ik het zo lees moet ik als ik terecht een parkeerboete krijg wachten totdat iemand zijn auto komt ophalen en zijn/haar kaartje vragen en dat bij het politiebureau langsbrengen om onder de boete uit te komen?
Mijn kaartjes waaien niet weg, want ik leg ze fatsoenlijk vast.quote:Op maandag 6 april 2009 13:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]![]()
Jij koopt een geldig kaartje en dat waait weg (is me nog nooit overkomen, maar het kan wel degelijk), je krijgt een prent en dan denk jij:
'Hmm... wat een kneus ben ik... m'n kaartje is weggewaaid, dus ik heb terecht () een bekeuring gekregen. Die ga ik eens fijn betalen.'
Tuurlijk
Ik bedoel maar....quote:Op maandag 6 april 2009 12:29 schreef Blue-eyes het volgende:
Dat is bij mij ook een keer gebeurd, maar mijn bezwaarschrift werd toch mooi afgewezen!
Er kon niet bewezen worden dat het bijgevoegde kaartje ook daadwerkelijk door mij was aangeschaft
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |