abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67743186
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:34 schreef karr-1 het volgende:
Als je het kaartje normaal neerlegt of "vastlegt" overkomt je dat niet.
Het verhaal van de TS bevestigd anders.
quote:
Bovendien is wegwaaien natuurlijk de meestgebruikte smoes van allemaal.
Hoezo? Hij heeft toch het orgineel gekochte kaartje?
quote:
Kortom, niet moeilijk doen en gewoon betalen.
Mak schaap.
pi_67743218
quote:

[..]

Als je het kaartje normaal neerlegt of "vastlegt" overkomt je dat niet. Bovendien is wegwaaien natuurlijk de meestgebruikte smoes van allemaal. Kortom, niet moeilijk doen en gewoon betalen.
Tuurlijk, vooral meteen een boete gaan betalen, terwijl je netjes een kaartje hebt gekocht.

Als je met je bezwaar het originele kaartje meestuurt, is de boete van tafel. Been there, done that, bought the t-shirt.
  maandag 6 april 2009 @ 00:56:01 #28
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_67747312
quote:

[..]

Als je het kaartje normaal neerlegt of "vastlegt" overkomt je dat niet. Bovendien is wegwaaien natuurlijk de meestgebruikte smoes van allemaal. Kortom, niet moeilijk doen en gewoon betalen.
Helemaal niet nodig. Als je achteraf alsnog het originele kaartje kan tonen, wordt de boete teniet gedaan.
  maandag 6 april 2009 @ 08:14:16 #29
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67749431
quote:
Op maandag 6 april 2009 00:56 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Helemaal niet nodig. Als je achteraf alsnog het originele kaartje kan tonen, wordt de boete teniet gedaan.
En dat is jammer, het kaartje kun je net zo goed van iemand gekregen hebben of van de grond geraapt hebben.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 6 april 2009 @ 09:07:28 #30
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_67750192
quote:
Op maandag 6 april 2009 08:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En dat is jammer, het kaartje kun je net zo goed van iemand gekregen hebben of van de grond geraapt hebben.
Jammer ja, het blijft een geldig kaartje..
pi_67751401
Ik zou overigens het kaartje wel even kopiëren voordat je het gaat opsturen.
pi_67751499
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:24 schreef mariskasl het volgende:

maar, ook als je een bezwaarschrift schrijft, moet je eerst de bekeuring betalen en dan pas wachten op de uitspraak
Volgens mij juist niet bij een naheffingsaanslag (dit is geen boete, maar een naheffing van de parkeerbelasting, en wordt dus ook behandeld door de belastinginspecteur)? Of vergis ik me nu?
pi_67752487
Ik heb dit ook een keer gehad. Ik had netjes een kaartje gekocht en achter de ruit gelegd. Toen ging ik een kunstkerstboom ( ) kopen. Die in de auto gelegd en toen verder gaan winkelen. Toen ik terugkwam bij de auto, een prent achter de ruit. Mijn kaartje was weggewaaid toen ik die boom in de auto legde.
Gelukkig lag het kaartje nog in de auto. Ik ben toen meteen naar het politiebureau gereden en heb daar de situatie uitgelegd. De parkeerwachter die mijn bekeuring had uitgeschreven was gelukkig op het bureau aanwezig. Hem ook de situatie uitgelegd en het kaartje laten zien.
De bekeuring werd direct ongedaan gemaakt .
  maandag 6 april 2009 @ 11:57:54 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67754818
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:44 schreef MaLo het volgende:
Ik heb dit ook een keer gehad. Ik had netjes een kaartje gekocht en achter de ruit gelegd. Toen ging ik een kunstkerstboom ( ) kopen. Die in de auto gelegd en toen verder gaan winkelen. Toen ik terugkwam bij de auto, een prent achter de ruit. Mijn kaartje was weggewaaid toen ik die boom in de auto legde.
Gelukkig lag het kaartje nog in de auto. Ik ben toen meteen naar het politiebureau gereden en heb daar de situatie uitgelegd. De parkeerwachter die mijn bekeuring had uitgeschreven was gelukkig op het bureau aanwezig. Hem ook de situatie uitgelegd en het kaartje laten zien.
De bekeuring werd direct ongedaan gemaakt .
Nou kijk dat is toch fijn!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67755666
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:30 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Wie zegt dat TS dat parkeerkaartje niet later gekregen heeft, of van de grond heeft afgeraapt? Je bent als bestuurder verantwoordelijk voor het zichtbaar plaatsen van je parkeerkaartje. Doet je dit niet dan wordt je gewoon bekeurd. Bezwaar afgewezen.
En wie zegt dat de controleur niet met zijn achterhoofd heeft gekeken?
  maandag 6 april 2009 @ 12:29:13 #36
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_67755711
Dat is bij mij ook een keer gebeurd, maar mijn bezwaarschrift werd toch mooi afgewezen!
Er kon niet bewezen worden dat het bijgevoegde kaartje ook daadwerkelijk door mij was aangeschaft
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_67755758
Maar ze kunnen toch ook niet bewijzen dat het niet zo is?

Jij hebt je bewijs, het kaartje.
pi_67755823
Er is zelfs een website waar je je parkeer kaartjes te koop kan aanbieden
quote:

[..]

Smoes waarvoor? Je hebt je toch netjes aan de wet gehouden?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_67755849
dubbel
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_67756483
Zou je zomaar een kaartje van een ander kunnen gebruiken? Vaak hebben die kaartjes een code, volgens mij. Als je een kaartje van een ander gebruikt zou je verwachten dat blijkt dat een kaartje met die code al eerder achter een andere voorruit gescand is. En als dat zo is, heb je belastingfraude gepleegd en wordt het allemaal een heel stuk interessanter...

Wat dat betreft is het wel handig als je overal met pin of cc zou kunnen betalen, of parkeren op kenteken. Dan kun je achteraf wat makkelijker bewijzen dat je echt zelf dat kaartje hebt gekocht.
  maandag 6 april 2009 @ 13:02:00 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67756621
Overigens heb ik het al 2x meegemaakt dat mensen naar mij toe kwamen en mijn kaartje over wilden kopen, omdat ze een parkeerboete hadden .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67756626
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:56 schreef k_man het volgende:
Zou je zomaar een kaartje van een ander kunnen gebruiken? Vaak hebben die kaartjes een code, volgens mij. Als je een kaartje van een ander gebruikt zou je verwachten dat blijkt dat een kaartje met die code al eerder achter een andere voorruit gescand is. En als dat zo is, heb je belastingfraude gepleegd en wordt het allemaal een heel stuk interessanter...

Wat dat betreft is het wel handig als je overal met pin of cc zou kunnen betalen, of parkeren op kenteken. Dan kun je achteraf wat makkelijker bewijzen dat je echt zelf dat kaartje hebt gekocht.
Scannen? Hier brommen ze met hun brommertje er snel langs en kijken of er een kaartje ligt en gaan weer door.
Ze weten toch niet dat het kaartje niet van jou is? Dat kaartje is voor die parkeerzone van een bepaalde periode. Staat verder niks op als je met muntgeld betaalt
  maandag 6 april 2009 @ 13:13:48 #43
3542 Gia
User under construction
pi_67756988
TS moet er niet bij vertellen dat het kaartje op de grond lag, natuurlijk. Gewoon vermelden dat je een geldig kaartje had, dus betaald had voor het parkeren, is genoeg.

Je moet ze vooral niet wijzer maken dan ze zijn.
  maandag 6 april 2009 @ 13:53:14 #44
205537 jeh1
gevaarlijk
pi_67758317
ik vind m geniaal.

ik schaam me ervoor dat ik het zelf niet eerder heb bedacht.
Ik heb zoveel parkeer boetes gehad, en nooit is bij me opgekomen om iemand anders zn kaartje over te nemen. Of om zelfs op de grond te kijken naar weggegooide parkeerkaartjes.

Geniaal.

Enige lullige is als je geen tijd hebt; om bv te wachten op het geluk dat iemand met kaartje in de buurt wegrijd. Vooral in een wat rustigere parkeerbuurt.
pi_67758565
quote:

[..]

Jij koopt een geldig kaartje en dat waait weg (is me nog nooit overkomen, maar het kan wel degelijk), je krijgt een prent en dan denk jij:

'Hmm... wat een kneus ben ik... m'n kaartje is weggewaaid, dus ik heb terecht ( ) een bekeuring gekregen. Die ga ik eens fijn betalen.'

Tuurlijk
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_67758855
Daarnaast is er helemaal geen sprake van een boete (als in: het soort boete wat de politie geeft), en al helemaal niet omdat er geen kaartje lag. Het is een naheffingsaanslag voor de parkeerbelasting, omdat ze geen indicatie hebben dat TS die betaald heeft. Dat kaartje is het bewijs dat er wel degelijk belasting betaald is. Of dat kaartje weggewaaid is of niet doet er niet eens toe: er is belasting betaald, klaar.
pi_67759856
Dus als ik het zo lees moet ik als ik terecht een parkeerboete krijg wachten totdat iemand zijn auto komt ophalen en zijn/haar kaartje vragen en dat bij het politiebureau langsbrengen om onder de boete uit te komen?

I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67760025
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:40 schreef Kahlen het volgende:
Dus als ik het zo lees moet ik als ik terecht een parkeerboete krijg wachten totdat iemand zijn auto komt ophalen en zijn/haar kaartje vragen en dat bij het politiebureau langsbrengen om onder de boete uit te komen?
Ja, alleen dan opsturen naar de belastinginspecteur, aangezien de politie hier niets mee te maken heeft (als het gaat om het betalen, en niet over fout parkeren of whatever).
  maandag 6 april 2009 @ 16:34:06 #49
152789 karr-1
pi_67763854
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jij koopt een geldig kaartje en dat waait weg (is me nog nooit overkomen, maar het kan wel degelijk), je krijgt een prent en dan denk jij:

'Hmm... wat een kneus ben ik... m'n kaartje is weggewaaid, dus ik heb terecht ( ) een bekeuring gekregen. Die ga ik eens fijn betalen.'

Tuurlijk
Mijn kaartjes waaien niet weg, want ik leg ze fatsoenlijk vast.
  maandag 6 april 2009 @ 16:34:29 #50
152789 karr-1
pi_67763875
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:29 schreef Blue-eyes het volgende:
Dat is bij mij ook een keer gebeurd, maar mijn bezwaarschrift werd toch mooi afgewezen!
Er kon niet bewezen worden dat het bijgevoegde kaartje ook daadwerkelijk door mij was aangeschaft
Ik bedoel maar....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')