Jij hebt het dus duidelijk niet begrepen. Maar toch bedankt voor je poging.quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:14 schreef Janstersons het volgende:
Allereerst vraag ik me af welke studie je doet, als je je aan het vervelen bent. Als je een boeiende studie doet is er genoeg stof om je in te verdiepen. Daarnaast kan je ook denken aan het sociale aspect.
Ga je veel om met mensen of niet. Zo nee, ga dan wat vaker uit je hok.
En een weblog? Begin eens met webdesign zou ik zeggen. Veel te leren en veel te doen en het kan interessant zijn, Vervelen doe je niet, omdat je steeds antwoorden wilt krijgen. Het is net als al die WOW nerds die steeds maar beter willen worden in hun virtuele wereld.
Mocht je hier geen interesse hebben dan zou ik zeggen zoek een vriendin.
Mocht je deze al hebben dan verzoek ik je om snel te kappen met dit soort topics.
Later!
Tja, heb er wel eens aan gedacht. Of in elk geval ADD dan.quote:
Ps. dit btw ook omdat je dus nooit weet in hoeverre je echt iets aan die diagnose hebt. Ik vind het geen ramp om als ADD' er of ADHD'er te worden gediagnosticeerd als dat ook echt zo is. Maar die zekerheid heb je nooit echt. Ik wil wel (redelijk) zeker weten dat de diagnose betrouwbaar is.quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:26 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Tja, heb er wel eens aan gedacht. Of in elk geval ADD dan.
Ben er ook al bij een psycholoog mee geweest. Ik kreeg echter het advies eerst therapie te proberen (awareness enzo). Zij was namelijk van mening dat ADD/ADHD bij volwassenen moeilijk vast te stellen was omdat er geen echt duidelijke definitie voor was en het voldoen aan bepaalde klachten op zich nog niet veel zei. Tja, dan ben je ver uitgeluld natuurlijk.
Neem een Ritalin. Als je druk wordt heb je geen ADHD . Word je daarentegen rustig dan ben je fucked!quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:45 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ps. dit btw ook omdat je dus nooit weet in hoeverre je echt iets aan die diagnose hebt. Ik vind het geen ramp om als ADD' er of ADHD'er te worden gediagnosticeerd als dat ook echt zo is. Maar die zekerheid heb je nooit echt. Ik wil wel (redelijk) zeker weten dat de diagnose betrouwbaar is.
Welnee, sommige (veel) mensen hebben gewoon geen passie. Nergens voor.quote:Op zaterdag 4 april 2009 00:21 schreef zhe-devilll het volgende:
Adhd?
:")quote:Op zaterdag 4 april 2009 04:04 schreef Xennia het volgende:
[..]
Welnee, sommige (veel) mensen hebben gewoon geen passie. Nergens voor.
Jawel hoor. Een grote passie van mij is bijv. muziek en ik drum zelf.quote:Op zaterdag 4 april 2009 04:04 schreef Xennia het volgende:
[..]
Welnee, sommige (veel) mensen hebben gewoon geen passie. Nergens voor.
Dat heb ik ook weleens overwogen, maar toch lijkt me niet dat dit het geval is.quote:Op zaterdag 4 april 2009 09:37 schreef Garisson72 het volgende:
TS, in hoeverre schat jij in dat het hier gaat om een Self-fullfilling Prophecy?
Ik kan me namelijk zo voorstellen dat dingen je heel snel gaan vervelen, als je al in je hoofd hebt dat dingen die je gaat doen je waarschijnlijk tóch wel heel snel zullen gaan vervelen.
Misschien is het faalangst dan. Dat manifesteert zich ook weleens in het ontlopen van uitdagingen, geloof ik.quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:07 schreef RRGJL het volgende:
Het lijkt voor mezelf weleens alsof ik afhaak bij uitdaging. Wanneer ik daadwerkelijk ergens moeite voor moet doen of dingen niet zo makkelijk gaan als ik hoopte of dacht... (ik zou bijna gaan zeggen dat het gewoon luiheid is, maar dat is ook weer te kort door de bocht aangezien het ook over hobby's gaat).
Tsja als je dingen blijft doen die je niet uitdagen, is het logisch dat je je erbij verveelt.quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:07 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Dat heb ik ook weleens overwogen, maar toch lijkt me niet dat dit het geval is.
Om een voorbeeld te noemen, ik was op zoek naar een passende opleiding omdat ik niet wist wat ik wilde. Ik dacht iets gevonden te hebben, ging helemaal blij naar mijn ouders ermee. Die reageerden al zo van 'aha nu dat weer, ben benieuwd voor hoe lang je het leuk vindt', waarop reageerde met : 'nee echt, ik weet het zeker! dit vind ik echt leuk / vet [of wat dan ook] !'. Twee weken later vond ik het alweer saai / was het me teveel moeite. Het lijkt voor mezelf weleens alsof ik afhaak bij uitdaging. Wanneer ik daadwerkelijk ergens moeite voor moet doen of dingen niet zo makkelijk gaan als ik hoopte of dacht... (ik zou bijna gaan zeggen dat het gewoon luiheid is, maar dat is ook weer te kort door de bocht aangezien het ook over hobby's gaat).
Er staat juist dat ik afhaak bij uitdagingquote:Op zaterdag 4 april 2009 17:15 schreef Xennia het volgende:
[..]
Tsja als je dingen blijft doen die je niet uitdagen, is het logisch dat je je erbij verveelt.
Ja je haakt af bij uitdaging en kiest ervoor minder uitdagende dingen te doen en die vervelen je door het gebrek aan uitdaging.quote:Op zaterdag 4 april 2009 18:46 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Er staat juist dat ik afhaak bij uitdagingniet 'bij gebrek aan' dus.
Het is ook letterlijk zo dat ik snel verveeld ben. Ik vind dat niet echt een positieve draai. Zou het liever niet hebben. Wellicht heb ik een gebrek aan doorzettingsvermogen. Zou heel goed kunnen. Hetgeen dat ik ervaar is echter 'verveling'. Zo van 'bluh geen zin meer hierin'. Vaak inderdaad omdat ik er iets anders van verwacht had of dat het me teveel moeite kost. Maar iets dat me echt boeit (computers, drummen), daar doe ik wel moeite voor. Dus ik trek ook conclusies uit zelfanalyse om het zo maar te zeggen. En zo kom ik op 'snel verveeld'. Ik kan hier alleen niet mijn hele verhaal gaan typen en waarom ik zus en zo denk, want dat gaat toch helemaal niemand lezenquote:Op zaterdag 4 april 2009 19:41 schreef theSingularity het volgende:
Je gooit het wel heel snel en makkelijk op 'snel verveeld' om er zo een positieve draai aan te geven. Bekijk het eens van de andere kant. Beschik je misschien niet over genoeg doorzettingsvermogen? Heb je niet te hoge verwachtingen van bepaalde dingen (studie, werk, etc) en vervelen dingen je daarom misschien zo snel?
Dat zijn vragen waar alleen jij antwoord op kan geven
Ik snap wat je bedoelt, maar vroeg of laat zul je er toch aan moeten wennen (of er in ieder geval vrede mee hebben). Met hobbies kun je dat nog wel doen, maar met 'serieuze' dingen (studie, werk en relaties) zitten er consequenties aan.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:48 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Het is ook letterlijk zo dat ik snel verveeld ben. Ik vind dat niet echt een positieve draai. Zou het liever niet hebben. Wellicht heb ik een gebrek aan doorzettingsvermogen. Zou heel goed kunnen. Hetgeen dat ik ervaar is echter 'verveling'. Zo van 'bluh geen zin meer hierin'. Vaak inderdaad omdat ik er iets anders van verwacht had of dat het me teveel moeite kost. Maar iets dat me echt boeit (computers, drummen), daar doe ik wel moeite voor. Dus ik trek ook conclusies uit zelfanalyse om het zo maar te zeggen. En zo kom ik op 'snel verveeld'. Ik kan hier alleen niet mijn hele verhaal gaan typen en waarom ik zus en zo denk, want dat gaat toch helemaal niemand lezen
Aparte logica hoor.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:29 schreef Twinky het volgende:
tja, je kunt erover gaan zitten miepen en ik ben zo zielig-doen, je kunt ook gewoon denken dat dit niet is wat je wil de rest van je leven en er iets aan gaan doen. ´Snel verveeld´ betekent namelijk niet dat je iets niet kan, meer dat je het niet op kunt brengen om ermee door te gaan. Oftewel, gebrek aan doorzettingsvermogen.
Dat je iets (even) niet leuk vindt betekent niet dat je bij de pakken moet neerzitten, alles uit je handen moet laten glippen en gaan zitten huilen omdat het ´altijd zo gaat´. Het betekent wel dat je even iets harder je best moet doen, dat niet alles in het leven leuk is en je gratis aan komt waaien. Maar het betekent vooral dat je het zelf moet oplossen, want geen zin heb je en wel zin kun je krijgen.
En dit is uit ervaring.
Dit haal ik uit een ander topic van je. Als ik in termen als 'avontuurlijk' denk, dan koppel ik dat toch vrij snel aan dynamiek en dat staat een beetje in contrast met dit topic ? Hoe avontuurlijk ben je dan of kun je moeilijk je interesse behouden voor dingen ?quote:Op zondag 29 maart 2009 22:31 schreef RRGJL het volgende:
Nou vraag ik me dus een beetje af of dit gewoon een fase is in mijn leven (ben 21), en of dat avontuurlijke er vanzelf wel uit gaat...
Avontuurlijk zei je ?quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:48 schreef RRGJL het volgende:
Zo van 'bluh geen zin meer hierin'. Vaak inderdaad omdat ik er iets anders van verwacht had of dat het me teveel moeite kost.
quote:Op zondag 5 april 2009 11:39 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dit haal ik uit een ander topic van je. Als ik in termen als 'avontuurlijk' denk, dan koppel ik dat toch vrij snel aan dynamiek en dat staat een beetje in contrast met dit topic ? Hoe avontuurlijk ben je dan of kun je moeilijk je interesse behouden voor dingen ?
-edit-
En deze haal ik uit dit topic :
[..]
Avontuurlijk zei je ?
Waar komt deze vandaan ?quote:
Avontuur staat onlosmakelijk verbonden met passie. En passie staat haaks op snel verveeld zijn, want waar is de passie dan ? Ik denk (en nu zul je je wel helemaal aangevallen voelen) dat je gewoon een zuurpruim bent, die zijn passie nergens in vindt omdat er ergens anders wat dwars zit. En het ligt uiteraard altijd aan de omgeving en of anderen.quote:Ik heb in een van de twee topics al uitgelegd wat ik bedoel met avontuurlijk.
Daarnaast mag je mij uitleggen hoe avontuurlijk zijn en snel verveeld zijn met elkaar in contrast staan. Ik denk eerder dat snel verveeld zijn een gevolg is (of kan zijn) van avontuurlijk zijn.
Met avontuurlijk denk jij blijkbaar aan bungee jumpen enzo, maar zoals reeds aangegeven bedoel ik dat dus niet.
Veel mensen kiezen voor een home life door gebrek aan passie (in jouw ogen) of simpelweg omdat ze de 'rust' ervan heerlijk vinden (in hun ogen). Jij bent niet veel ondernemender met je initiatiefloze gedrag. Niks is leuk genoeg en dus kun je maar beter nergens aan beginnen ? Ik denk dat het probleem niet in de mensen en dingen om je heen zit, maar in jezelf.quote:Gewoon als in: uitdaging zoeken. Als we toch over contrasten gaan praten is hetgeen dat ik wil / zoek / probeer wel degelijk avontuurlijk vergeleken met het hier besproken zogenaamde home life.
Je haalt nu twee dingen door elkaar.quote:Op zondag 5 april 2009 12:02 schreef elcastel het volgende:
Avontuur staat onlosmakelijk verbonden met passie. En passie staat haaks op snel verveeld zijn, want waar is de passie dan ? Ik denk (en nu zul je je wel helemaal aangevallen voelen) dat je gewoon een zuurpruim bent, die zijn passie nergens in vindt omdat er ergens anders wat dwars zit. En het ligt uiteraard altijd aan de omgeving en of anderen.
Aannames. Waar staat dat ik nergens aan begin? Waar staat dat ik denk dat dit specifieke probleem zit in andere mensen? Waar staat dat ik niet ondernemend ben en geen initiatief neem? Waaruit concludeer je dit alles? Juist, wederom eerder genoemde speelt zich hier af.quote:Veel mensen kiezen voor een home life door gebrek aan passie (in jouw ogen) of simpelweg omdat ze de 'rust' ervan heerlijk vinden (in hun ogen). Jij bent niet veel ondernemender met je initiatiefloze gedrag. Niks is leuk genoeg en dus kun je maar beter nergens aan beginnen ? Ik denk dat het probleem niet in de mensen en dingen om je heen zit, maar in jezelf.
Nog meer aannames en verkapt gebashquote:Dus zoek je hulp ? Geef jezelf een schop onder je hol en ga een sport doen ofzo, zorg dat je de energie terug krijgt om dingen te zien zoals ze zijn, in plaats van te blijven zuurpruimen achter je monitor. Het mooie in de wereld komt je niet aanwaaien, daar moet je naar op zoek gaan (avontuur).
Oké, dan laat ik het andere topic erbuiten, dat is dan iemand anders geweest oké ?quote:Op zondag 5 april 2009 12:15 schreef RRGJL het volgende:
Je haalt nu twee dingen door elkaar.
Ik heb een topic gemaakt over routine, dat topic heeft hier geen relatie mee. In dat topic heb ik het over uitdaging en avontuur, en dat ik persoonlijk niet moet denken aan een leven zonder uitdaging. Laten we het hier gewoon houden over het snel verveeld zijn en niet twee topics door elkaar halen.
Ik heb nergens aangegeven dat het de schuld van de omgeving of van een ander is dat ik me snel verveel. Dat is ook precies waar ik op doelde in mijn vorige reactie.
Ik heb het even nagekeken in je historie en inderdaad nu zie ik het, we kwamen elkaar al eerder tegen vandaag, nee dan heb je gelijk : ik ben gefrustreerd en daarom post ik hier. Over aannames gesproken ..quote:Je zoekt gewoon naar een mogelijkheid tot bashen ivm. irritaties en frustraties uit een ander topic. Maar dat is natuurlijk niet zo![]()
Ik heb even gekeken :quote:Goed, laten we er maar eens serieus op in gaan dan. Avontuur is onlosmakelijk verbonden aan passie zeg jij. Dat geldt al niet altijd. Maar oke, laten we daar even in mee gaan. Vervolgens zeg je dat passie haaks staat op snel verveeld zijn. Dat klopt ook. Hiermee suggereer je echter dat ik nergens een passie voor heb. Ik ben in veel gevallen inderdaad snel verveeld, dat wil echter niet zeggen dat ik geen passies heb. Wat die passies zijn heb ik eerder al aangegeven in dit topic.
Nee, je hebt passies genoeg zie ik. Met de hele dag drummen kom je niet veel verder, althans dat lijkt me vrij saai, dus ik denk nogsteeds dat je een gebrek aan passie hebt.quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:04 schreef RRGJL het volgende:
Jawel hoor. Een grote passie van mij is bijv. muziek en ik drum zelf.
Dat is echter wel het enige waarin ik me echt kan verliezen. Alle andere dingen zijn snel saai of te routinematig.
Hee, ik moet wel met aannames komen hier, als ik op jouw initiatief moet wachten ?? (dat was een bashje jaquote:Aannames. Waar staat dat ik nergens aan begin? Waar staat dat ik denk dat dit specifieke probleem zit in andere mensen? Waar staat dat ik niet ondernemend ben en geen initiatief neem? Waaruit concludeer je dit alles? Juist, wederom eerder genoemde speelt zich hier af.
Nou ik ben er wel uit, je bevestigt wat ik al eerder dacht (en postte) : je bent totaal niet in staat om kritisch naar jezelf te kijken. Je opent een topic met 'ik heb een probleem', maar als mensen vervolgens zeggen dat je inderdaad een probleem hebt (/bent), begin je te jankzakken.quote:Nog meer aannames en verkapt gebash
Zoals ik al eerder aangaf, zonder je andere topic gelezen te hebben, je bent juist snel verveeld omdat je de uitdaging uit de weg gaat. Omdat je al hebt opgegeven voor het interessant wordt. Je zegt dat je niet moet denken aan een leven zonder uitdaging, maar jouw gedrag en leven rijmen daar dan niet mee.quote:Op zondag 5 april 2009 12:15 schreef RRGJL het volgende:
Je haalt nu twee dingen door elkaar.
Ik heb een topic gemaakt over routine, dat topic heeft hier geen relatie mee. In dat topic heb ik het over uitdaging en avontuur, en dat ik persoonlijk niet moet denken aan een leven zonder uitdaging. Laten we het hier gewoon houden over het snel verveeld zijn en niet twee topics door elkaar halen.
En als ik voorspel dat er binnen afzienbare tijd posts zullen verschijnen die jou van het tegendeel zullen betichten op grond van je spelling, en die voorspelling zou uitkomen, denk je dan dat ik helderziend zou kunnen zijn?quote:Op maandag 6 april 2009 22:25 schreef crazyxeu het volgende:
TS doe eens een paar IQ testjes, durf bijna te wedden dat dit ruim boven het gemiddelde uitkomt.
Ik vermoedt namelijk na alles gelezen te hebben dat je richting hoogbegaafdheid gaat of zelfs hoogbegaafd bent.
Want?quote:Op maandag 6 april 2009 22:25 schreef crazyxeu het volgende:
TS doe eens een paar IQ testjes, durf bijna te wedden dat dit ruim boven het gemiddelde uitkomt.
Ik vermoedt namelijk na alles gelezen te hebben dat je richting hoogbegaafdheid gaat of zelfs hoogbegaafd bent.
Dat is dus niet waar, omdat ik ook al meermaals aangegeven heb dingen wel vol te hebben gehouden, en daarnaast meestal juist in het begin heel enthousiast ben (en het dus interessant vind, ik zou niet weten waarom ik daarvoor langer met iets bezig moet zijn), waarna het vervolgens binnen korte tijd afzwakt tot 'mwa is het dit..'.quote:Op zondag 5 april 2009 17:56 schreef Xennia het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aangaf, zonder je andere topic gelezen te hebben, je bent juist snel verveeld omdat je de uitdaging uit de weg gaat. Omdat je al hebt opgegeven voor het interessant wordt. Je zegt dat je niet moet denken aan een leven zonder uitdaging, maar jouw gedrag en leven rijmen daar dan niet mee.
En als ik naar zijn/haar topiclijst kijk vrees ik dat dit helemaal niet het geval is aangezien er geen 1 diepgaand topic instaat. Mag ik deze claim maken op basis van die waarneming? Natuurlijk niet, maar jij concludeert ook dat iemand hoogbegaafd is op basis van niets. Mijn claim is nog net iets onderbouwder (hoewel nog lachwekkend). Hoe dan ook: misschien bekijk je de dingen liever oppervlakkig en verveel je je als je enigszins in iets moet verdiepen. Niet bepaald kwaliteiten van een intellectueel.quote:Op maandag 6 april 2009 22:25 schreef crazyxeu het volgende:
Dat had zo kunnen zijn ja, dat klopt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:43 schreef Buonissimo het volgende:
[..]
En als ik naar zijn/haar topiclijst kijk vrees ik dat dit helemaal niet het geval is aangezien er geen 1 diepgaand topic instaat. Mag ik deze claim maken op basis van die waarneming? Natuurlijk niet, maar jij concludeert ook dat iemand hoogbegaafd is op basis van niets. Mijn claim is nog net iets onderbouwder (hoewel nog lachwekkend). Hoe dan ook: misschien bekijk je de dingen liever oppervlakkig en verveel je je als je enigszins in iets moet verdiepen. Niet bepaald kwaliteiten van een intellectueel.
Juist...quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:08 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Omdat je obsessesief bezig bent met je tijdsinvulling.
Je hebt een hoge mate van zelfreflectie, je bent zelfbewust. Je vind jezelf blijkbaar wel interessant genoeg om over je eigen gedrag na te denken ofwel ben je reeds opmerkzaam gemaakt over je gedrag/gevoelens door iemand anders. Hoe dan ook: interesse is geen attitude, het is geen instelling, het is niet iets wat je kan aanleren via therapie zoals bvb bij sociale vaardigheden wel enigszins het geval is. Er bestaat dus geen 'oplossing' voor je gepercipieerde probleem. Wel kan je leren om je gevoelens niet als negatief te beschouwen en eens goed na te denken over wat je wel echt interessant vindt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:03 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Dat had zo kunnen zijn ja, dat klopt.
Is echter niet het geval. Er zijn wel degelijk zaken waar ik me erg in verdiep. Het gebeurt alleen niet zo snel dat iets me genoeg boeit om me erin te verdiepen, of ik schat het verkeerd in / romantiseer iets voordat ik eraan begin. Psychologie/psychiatrie/neurologie is bijvoorbeeld een van mijn grootste interesses. Daarnaast weet ik hoe hoog mijn IQ is, dus enige speculatie over dat onderwerp is totaal nutteloos, buiten de eventuele entertainment waarde.
Geldt dat niet voor iedereen?quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:48 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Het is ook letterlijk zo dat ik snel verveeld ben. Ik vind dat niet echt een positieve draai. Zou het liever niet hebben. Wellicht heb ik een gebrek aan doorzettingsvermogen. Zou heel goed kunnen. Hetgeen dat ik ervaar is echter 'verveling'. Zo van 'bluh geen zin meer hierin'. Vaak inderdaad omdat ik er iets anders van verwacht had of dat het me teveel moeite kost. Maar iets dat me echt boeit (computers, drummen), daar doe ik wel moeite voor. Dus ik trek ook conclusies uit zelfanalyse om het zo maar te zeggen. En zo kom ik op 'snel verveeld'. Ik kan hier alleen niet mijn hele verhaal gaan typen en waarom ik zus en zo denk, want dat gaat toch helemaal niemand lezen
Avontuur associeer ik juist eerder met iemand die steeds nieuwe dingen opzoekt, niet iemand die lang hetzelfde doet. Bij avontuur denk ik aan wereldreizen, risicosporten, snelheid, etc. Niet aan iemand die bijv. zijn hele leven veel tijd besteedt aan een activiteit of een bepaald onderzoek of beroep. Ik bedoel, ik ken iemand die zegt dat tafeltennis z'n passie is. Niets tegen die persoon of tegen tafeltennis, maar bij tafeltennis denk ik niet gelijk "whoa, avontuur!".quote:Op zondag 5 april 2009 12:02 schreef elcastel het volgende:
Avontuur staat onlosmakelijk verbonden met passie. En passie staat haaks op snel verveeld zijn, want waar is de passie dan ? Ik denk (en nu zul je je wel helemaal aangevallen voelen) dat je gewoon een zuurpruim bent, die zijn passie nergens in vindt omdat er ergens anders wat dwars zit. En het ligt uiteraard altijd aan de omgeving en of anderen.
Moet ik toch even opmerken dat wanneer passie een element is van avontuur, dat niet wil zeggen dat alles waarbij sprake is van passie, ook sprake is van avontuur.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:43 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Avontuur associeer ik juist eerder met iemand die steeds nieuwe dingen opzoekt, niet iemand die lang hetzelfde doet. Bij avontuur denk ik aan wereldreizen, risicosporten, snelheid, etc. Niet aan iemand die bijv. zijn hele leven veel tijd besteedt aan een activiteit of een bepaald onderzoek of beroep. Ik bedoel, ik ken iemand die zegt dat tafeltennis z'n passie is. Niets tegen die persoon of tegen tafeltennis, maar bij tafeltennis denk ik niet gelijk "whoa, avontuur!".
Hiermee:quote:
Suggereer je dat er gezegd wordt dat passie altijd aanwezig is bij avontuur, en dat jij dat onzin vindt. Dat klopt, is het ook.quote:Ik bedoel, ik ken iemand die zegt dat tafeltennis z'n passie is. Niets tegen die persoon of tegen tafeltennis, maar bij tafeltennis denk ik niet gelijk "whoa, avontuur!".
Nee, dat suggereer ik niet. Ik zeg alleen dat een passie niet avontuurlijk is/hoeft te zijn en de twee dus niet onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, zoals dingetje van hierboven oppert (dat je niet avontuurlijk kunt zijn, als je geen passie hebt).quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:05 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Hiermee:
[..]
Suggereer je dat er gezegd wordt dat passie altijd aanwezig is bij avontuur, en dat jij dat onzin vindt. Dat klopt, is het ook.
Echter heeft niemand dit geopperd. Dus vanwaar dan de opmerking?
Ik vind de reactie van Vivi eigenlijk best wel kloppend. Mensen die een beetje een boeiende persoonlijkheid hebben vervelen zich nooit met hun eigen gedachten. Mensen die zelf niet boeiend zijn hebben meer inbreng nodig van andere mensen of andere zaken om geprikkeld te raken.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:24 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Mooi stukje zelfreflectie in dit topic. En bedankt voor je inbreng, alle beetjes helpen.
Het is ook niet te bewijzen. Het tegendeel ook niet trouwens.quote:Op woensdag 8 april 2009 02:30 schreef Maeghan het volgende:
Ten eerste, wat is boeiend? Wie bepaalt dat? Ten tweede, kun jij bij al die mensen in hun hoofd kijken om te zien of ze zich weleens vervelen?
Ik vind het een rare stelling die ook nog eens niet te bewijzen is.
Ik heb idd een IQ-test gedaan bij Mensa. Half jaar terug zoiets, samen met mijn pa en broertje (eeuwige concurrentiestrijd he..quote:Op woensdag 8 april 2009 14:18 schreef lezzer het volgende:
TS, serieus, heb je een iq-testje gedaan?
Je hoeft de resultaten niet te melden hoor, maar denk er eens over na
Het idee dat je als je ergens gepassioneerd in bent dat je dan daar heel ver in gaat, en dat je het anders niet op kunt brengen is wel een kenmerk.
Ik dacht er zelf ook aan toen ik je omschrijving las.
Zoals ik al eerder schreef in dit topic ervaar(de) ik ongeveer hetzelfde als de TS, maar ondertussen probeer ik langer met iets bezig te zijn, zonder het te forceren. Het makkelijkst is inderdaad reizen (wat ik heel veel doe), nieuwe muziek luisteren (oftewel op zoek naar bands en een kick krijgen als je echt goeie muziek hebt gevonden van een band die niet heel erg bekend is) en ook films kijken doe ik ook heel vaak sinds een jaar. Met andere dingen die wat sneller kunnen vervelen, bijvoorbeeld een studie, daar heb ik dus rekening gehouden met wat ik altijd wel interessant vond en nooit echt verdwenen is en nu doe ik al weer twee jaar dezelfde studie en het verveeelt me nog niet. Ik moet wel zeggen dat ik nu wat minder vrijwillig met dat soort onderwerpen bezig te zijn (maar dat komt ook omdat je studie al genoeg tijd kan slurpen).quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:30 schreef Maeghan het volgende:
Verder denk ik dat je ook nieuwe dingen kunt doen zonder steeds geconfronteerd te worden met moeilijkheden. Je kunt natuurlijk kiezen voor een nieuwe studie: dat kan moeilijk zijn (of je hebt van tevoren geen reeel beeld gehad van de studie) en dan vind je het niet leuk meer. Iets als bungeejumpen is in dat opzicht anders: het is nieuw, geeft je een kick, maar op zich hoef je er niet erg veel moeite voor te doen: als je eenmaal gesprongen bent ga je vanzelf naar beneden, zal ik maar zeggen.
Misschien helpt het als je wat meer nieuwe dingen doet die weinig moeite kosten, zoals een hobby die eigenlijk niet fout kan gaan of meer van de wereld zien, nieuwe muziek luisteren, meer films kijken, een museum bezoeken, iets doen wat je anders nooit zou doen. Ook op die manier blijf je bezig.
Nee hoor, kritiek is prima, maar dat stadium zijn we helaas al een tijdje voorbij. Dit noemt men geen kritiek meer. Het wordt hooguit verpakt als kritiek.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:39 schreef Gootsteen het volgende:
[..]
Wat moet TS anders, inhoudelijk op kritiek ingaan is ook zo vervelend natuurlijk.
Inderdaad, dat is nu dus ook wel genoeg geweest.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:30 schreef Garisson72 het volgende:
Ah, het heeft hier inmiddels het niveau bereikt waarop we elkaar gaan pakken op futiele taalfouten.
Verder geen waardeoordeel hoor.
Kijk eens naar de eerste twee woorden, 'ik vind'. Zo kan het ook!quote:Op woensdag 8 april 2009 02:25 schreef Xennia het volgende:
Ik vind de reactie van Vivi eigenlijk best wel kloppend. Mensen die een beetje een boeiende persoonlijkheid hebben vervelen zich nooit met hun eigen gedachten. Mensen die zelf niet boeiend zijn hebben meer inbreng nodig van andere mensen of andere zaken om geprikkeld te raken.
Dat weet ik wel, want ik las toen al mee en een topic waar jullie beide in posten is dan snel gevonden. Ga je weer met je aannames ...quote:Op woensdag 8 april 2009 19:56 schreef RRGJL het volgende:
Je weet niet eens waar dat over ging en je trekt al conclusies...
Dat zegt al aardig wat over jou vind je niet ? Als ik die post van elcastel bekijk vind ik hem gewoon inhoudelijk (Krentenbol ook lees ik net).quote:Ik had eerder een woordenwisseling gehad met de persoon in kwestie in een ander topic (nee niet een ander topic van mijzelf). Daardoor dacht ik (nog steeds) dat die post meer een verkapte bash post was dan een oprecht idee / tips / een mening.
Je duikt op elk stuk kritiek alsof je direct wordt aangevallen, een stukje zelfreflectie en bezinning voor je reageert zou je niet misstaan. De grap is nu dus dat je mensen beticht van het geven van hun mening (al dan niet terecht, in mijn ogen niet iig !), daar waar je zelf te snel uit je schoen schiet (gezien je reactie op elcastel).quote:Daarnaast vind ik niet dat een belediging ineens geen belediging meer is door er 'ik vind' vóór te zetten. Gewoon elkaar met respect behandelen, doe ik ook wanneer ik met respect behandeld wordt door de ander. Wanneer iemand me echter meteen gaat verslijten voor een dombo (maar dan wat mooier geformuleerd), ben ik niet bereid een normale dialoog met zo iemand aan te gaan. Het is een totaal uit de lucht gegrepen conclusie die mijn inziens niet geplaatst wordt om de TS inzicht te verschaffen in zijn probleem.
wat is er verloren aan?quote:Op woensdag 8 april 2009 20:42 schreef RRGJL het volgende:
Ik was van plan op je post te gaan reageren Gootsteen, maar inmiddels heb ik wel begrepen dat dat een verloren zaak is. Beetje jammer.
Ik vind iig wel dat je een punt hebt, en dat ik inderdaad niet altijd juist gereageerd hebt. Dat wil ik je nog even meegeven, voordat dit topic wat mij betreft dicht gaat.
Eens met Gootsteenquote:Op woensdag 8 april 2009 20:43 schreef Gootsteen het volgende:
Dat siert je, maar 'een verloren zaak' zie ik niet echt.
Komende van een selfproclaimed gerontofielquote:Op woensdag 8 april 2009 20:39 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ik gedraag me wel zoals ik zelf wil, dank uWe hebben al mensen zoals jij om met de kudde mee te lopen.
Ik ga me al helemaal niet gedragen naar de maatstaven van Kelly uit Big Brother
Hmm. Goed. Ik zal een poging wagen. Misschien zie ik het te duister in op dit momentquote:Op woensdag 8 april 2009 20:43 schreef Gootsteen het volgende:
Dat siert je, maar 'een verloren zaak' zie ik niet echt.
Prima hoor.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:15 schreef RRGJL het volgende:
Allereerst mijn excuses naar elcastel toe, het was niet ok van mij om zo te reageren. Dat had ik inderdaad verkeerd ingeschat.
Met alle respect, maar ik denk juist dat mensen op Fok onbewust hun ware aard wel eens laten zien, omdat puur reageren makkelijker gaat vanachter een monitor. Misschien iets om eens over na te denken, ik denk dat het wel echte frustratie was namelijk.quote:Ik hoop alleen dat ik mensen nog duidelijk kan maken dat ik in het dagelijks leven zeker niet zo ben of reageer, dat is ook een stukje Fok!mentaliteit die erin is geslopen ...
ik vond de reactie wel goedquote:Op zaterdag 4 april 2009 00:20 schreef Janstersons het volgende:
Ik heb dan ook zitten zuipen en vang dan alles wat minder goed op.
Ik heb in ieder geval een poging gewaagd om je te helpen.
Succes verder
Ik zal erover nadenken.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:30 schreef elcastel het volgende:
[..]
Prima hoor.
[..]
Met alle respect, maar ik denk juist dat mensen op Fok onbewust hun ware aard wel eens laten zien, omdat puur reageren makkelijker gaat vanachter een monitor. Misschien iets om eens over na te denken, ik denk dat het wel echte frustratie was namelijk.
Succes.
Ik heb 'm meteen even ingevuld!quote:Op donderdag 9 april 2009 21:40 schreef Ad_rem het volgende:
http://www.sciam.com/article.cfm?id=the-science-of-boredom
Lees maar eens voor als je je verveeld.
Scoor je trouwens ook hoog op de big five persoonlijkheidstrek 'openness to experience'?
Negeer posts over adhd of andere ziektes waar je overduidelijk geen last van hebt.
Leven omgooien is een groot woord. Ff tijdelijk iets anders doen, is beter. Ik sta nu op de welbekende tweesprong; (goed)koophuis en 'way up' met carričre of de vrijheid koesteren.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:40 schreef RRGJL het volgende:
Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt. Je wil je leven omgooien zeg je? Concreet houdt dat in..?
Wiet is heerlijk, vooral met Bob Dylan op de achtergrond. Maar ik doe daar dus niet structureel aan. Je kunt er flink aan onderdoor gaan, ook al beweren alle 'verslaafden' dat dat niet kan. Don't believe them!quote:Ik zelf heb trouwens wel drugs overwogen ('gewoon' wiet), niet voor het avontuur of wat dan ook, maar meer voor de rust die het met zich mee brengt. Ik ben nogal iemand die veel denkt, zich veel zorgen maakt en nerveus is in sociale situaties. Ik kan me voorstellen dat het wel eens lekker is om daarmee terug te kunnen schakelen. Maar ik ben onlangs ook bekend geraakt met meditatie, en dat ben ik nu uit aan het proberen. Kan dus nog niet echt iets concreets melden, tot dusver merk ik het nog niet echt, denk ik.
(...)
Ik zou me maar op die meditatie storten, of lees eens dit topic. Ik ga je blowen niet afraden, want het is een lekkere escape, maar het lost niks op en voor je het weet ben je het gewend (geestelijk verslaafd). Er zijn betere manieren te vinden, al is een jointje op z'n tijd best lekker, mits met mate.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:40 schreef RRGJL het volgende:
Ik zelf heb trouwens wel drugs overwogen ('gewoon' wiet), niet voor het avontuur of wat dan ook, maar meer voor de rust die het met zich mee brengt. Ik ben nogal iemand die veel denkt, zich veel zorgen maakt en nerveus is in sociale situaties. Ik kan me voorstellen dat het wel eens lekker is om daarmee terug te kunnen schakelen. Maar ik ben onlangs ook bekend geraakt met meditatie, en dat ben ik nu uit aan het proberen. Kan dus nog niet echt iets concreets melden, tot dusver merk ik het nog niet echt, denk ik.
Interessant topic inderdaad. Deel 1 heb ik meen ik zelfs nog in gepost, deel 2 heb ik niet meer echt bijgehouden. Moet weer eens bij gaan lezen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik zou me maar op die meditatie storten, of lees eens dit topic. Ik ga je blowen niet afraden, want het is een lekkere escape, maar het lost niks op en voor je het weet ben je het gewend (geestelijk verslaafd). Er zijn betere manieren te vinden, al is een jointje op z'n tijd best lekker, mits met mate.
Het is niet iets om jaren tegenaan te hikken hoor, zo spectaculair is het niet. Je kunt soms je gedachten wat beter verzetten, then again, soms raak je juist dieper in gedachten. Over het algemeen relativeert het wat makkelijker, maar het ultieme is natuurlijk als je dit zonder hulpmiddelen weet te bereiken.quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:20 schreef RRGJL het volgende:
Wat betreft het blowen, dat overweeg ik inmiddels toch wel al sinds mijn 16e hoor en ik ben nu 21Of het dus ooit ook echt gaat gebeuren weet ik niet
![]()
Ik wil het eigenlijk sowieso wel eens proberen puur voor de ervaring. Om te weten hoe het is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |