Het is ook niet te bewijzen. Het tegendeel ook niet trouwens.quote:Op woensdag 8 april 2009 02:30 schreef Maeghan het volgende:
Ten eerste, wat is boeiend? Wie bepaalt dat? Ten tweede, kun jij bij al die mensen in hun hoofd kijken om te zien of ze zich weleens vervelen?
Ik vind het een rare stelling die ook nog eens niet te bewijzen is.
Ik heb idd een IQ-test gedaan bij Mensa. Half jaar terug zoiets, samen met mijn pa en broertje (eeuwige concurrentiestrijd he..quote:Op woensdag 8 april 2009 14:18 schreef lezzer het volgende:
TS, serieus, heb je een iq-testje gedaan?
Je hoeft de resultaten niet te melden hoor, maar denk er eens over na
Het idee dat je als je ergens gepassioneerd in bent dat je dan daar heel ver in gaat, en dat je het anders niet op kunt brengen is wel een kenmerk.
Ik dacht er zelf ook aan toen ik je omschrijving las.
Zoals ik al eerder schreef in dit topic ervaar(de) ik ongeveer hetzelfde als de TS, maar ondertussen probeer ik langer met iets bezig te zijn, zonder het te forceren. Het makkelijkst is inderdaad reizen (wat ik heel veel doe), nieuwe muziek luisteren (oftewel op zoek naar bands en een kick krijgen als je echt goeie muziek hebt gevonden van een band die niet heel erg bekend is) en ook films kijken doe ik ook heel vaak sinds een jaar. Met andere dingen die wat sneller kunnen vervelen, bijvoorbeeld een studie, daar heb ik dus rekening gehouden met wat ik altijd wel interessant vond en nooit echt verdwenen is en nu doe ik al weer twee jaar dezelfde studie en het verveeelt me nog niet. Ik moet wel zeggen dat ik nu wat minder vrijwillig met dat soort onderwerpen bezig te zijn (maar dat komt ook omdat je studie al genoeg tijd kan slurpen).quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:30 schreef Maeghan het volgende:
Verder denk ik dat je ook nieuwe dingen kunt doen zonder steeds geconfronteerd te worden met moeilijkheden. Je kunt natuurlijk kiezen voor een nieuwe studie: dat kan moeilijk zijn (of je hebt van tevoren geen reeel beeld gehad van de studie) en dan vind je het niet leuk meer. Iets als bungeejumpen is in dat opzicht anders: het is nieuw, geeft je een kick, maar op zich hoef je er niet erg veel moeite voor te doen: als je eenmaal gesprongen bent ga je vanzelf naar beneden, zal ik maar zeggen.
Misschien helpt het als je wat meer nieuwe dingen doet die weinig moeite kosten, zoals een hobby die eigenlijk niet fout kan gaan of meer van de wereld zien, nieuwe muziek luisteren, meer films kijken, een museum bezoeken, iets doen wat je anders nooit zou doen. Ook op die manier blijf je bezig.
Nee hoor, kritiek is prima, maar dat stadium zijn we helaas al een tijdje voorbij. Dit noemt men geen kritiek meer. Het wordt hooguit verpakt als kritiek.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:39 schreef Gootsteen het volgende:
[..]
Wat moet TS anders, inhoudelijk op kritiek ingaan is ook zo vervelend natuurlijk.
Inderdaad, dat is nu dus ook wel genoeg geweest.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:30 schreef Garisson72 het volgende:
Ah, het heeft hier inmiddels het niveau bereikt waarop we elkaar gaan pakken op futiele taalfouten.
Verder geen waardeoordeel hoor.
Kijk eens naar de eerste twee woorden, 'ik vind'. Zo kan het ook!quote:Op woensdag 8 april 2009 02:25 schreef Xennia het volgende:
Ik vind de reactie van Vivi eigenlijk best wel kloppend. Mensen die een beetje een boeiende persoonlijkheid hebben vervelen zich nooit met hun eigen gedachten. Mensen die zelf niet boeiend zijn hebben meer inbreng nodig van andere mensen of andere zaken om geprikkeld te raken.
Dat weet ik wel, want ik las toen al mee en een topic waar jullie beide in posten is dan snel gevonden. Ga je weer met je aannames ...quote:Op woensdag 8 april 2009 19:56 schreef RRGJL het volgende:
Je weet niet eens waar dat over ging en je trekt al conclusies...
Dat zegt al aardig wat over jou vind je niet ? Als ik die post van elcastel bekijk vind ik hem gewoon inhoudelijk (Krentenbol ook lees ik net).quote:Ik had eerder een woordenwisseling gehad met de persoon in kwestie in een ander topic (nee niet een ander topic van mijzelf). Daardoor dacht ik (nog steeds) dat die post meer een verkapte bash post was dan een oprecht idee / tips / een mening.
Je duikt op elk stuk kritiek alsof je direct wordt aangevallen, een stukje zelfreflectie en bezinning voor je reageert zou je niet misstaan. De grap is nu dus dat je mensen beticht van het geven van hun mening (al dan niet terecht, in mijn ogen niet iig !), daar waar je zelf te snel uit je schoen schiet (gezien je reactie op elcastel).quote:Daarnaast vind ik niet dat een belediging ineens geen belediging meer is door er 'ik vind' vóór te zetten. Gewoon elkaar met respect behandelen, doe ik ook wanneer ik met respect behandeld wordt door de ander. Wanneer iemand me echter meteen gaat verslijten voor een dombo (maar dan wat mooier geformuleerd), ben ik niet bereid een normale dialoog met zo iemand aan te gaan. Het is een totaal uit de lucht gegrepen conclusie die mijn inziens niet geplaatst wordt om de TS inzicht te verschaffen in zijn probleem.
wat is er verloren aan?quote:Op woensdag 8 april 2009 20:42 schreef RRGJL het volgende:
Ik was van plan op je post te gaan reageren Gootsteen, maar inmiddels heb ik wel begrepen dat dat een verloren zaak is. Beetje jammer.
Ik vind iig wel dat je een punt hebt, en dat ik inderdaad niet altijd juist gereageerd hebt. Dat wil ik je nog even meegeven, voordat dit topic wat mij betreft dicht gaat.
Eens met Gootsteenquote:Op woensdag 8 april 2009 20:43 schreef Gootsteen het volgende:
Dat siert je, maar 'een verloren zaak' zie ik niet echt.
Komende van een selfproclaimed gerontofielquote:Op woensdag 8 april 2009 20:39 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ik gedraag me wel zoals ik zelf wil, dank uWe hebben al mensen zoals jij om met de kudde mee te lopen.
Ik ga me al helemaal niet gedragen naar de maatstaven van Kelly uit Big Brother
Hmm. Goed. Ik zal een poging wagen. Misschien zie ik het te duister in op dit momentquote:Op woensdag 8 april 2009 20:43 schreef Gootsteen het volgende:
Dat siert je, maar 'een verloren zaak' zie ik niet echt.
Prima hoor.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:15 schreef RRGJL het volgende:
Allereerst mijn excuses naar elcastel toe, het was niet ok van mij om zo te reageren. Dat had ik inderdaad verkeerd ingeschat.
Met alle respect, maar ik denk juist dat mensen op Fok onbewust hun ware aard wel eens laten zien, omdat puur reageren makkelijker gaat vanachter een monitor. Misschien iets om eens over na te denken, ik denk dat het wel echte frustratie was namelijk.quote:Ik hoop alleen dat ik mensen nog duidelijk kan maken dat ik in het dagelijks leven zeker niet zo ben of reageer, dat is ook een stukje Fok!mentaliteit die erin is geslopen ...
ik vond de reactie wel goedquote:Op zaterdag 4 april 2009 00:20 schreef Janstersons het volgende:
Ik heb dan ook zitten zuipen en vang dan alles wat minder goed op.
Ik heb in ieder geval een poging gewaagd om je te helpen.
Succes verder
Ik zal erover nadenken.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:30 schreef elcastel het volgende:
[..]
Prima hoor.
[..]
Met alle respect, maar ik denk juist dat mensen op Fok onbewust hun ware aard wel eens laten zien, omdat puur reageren makkelijker gaat vanachter een monitor. Misschien iets om eens over na te denken, ik denk dat het wel echte frustratie was namelijk.
Succes.
Ik heb 'm meteen even ingevuld!quote:Op donderdag 9 april 2009 21:40 schreef Ad_rem het volgende:
http://www.sciam.com/article.cfm?id=the-science-of-boredom
Lees maar eens voor als je je verveeld.
Scoor je trouwens ook hoog op de big five persoonlijkheidstrek 'openness to experience'?
Negeer posts over adhd of andere ziektes waar je overduidelijk geen last van hebt.
Leven omgooien is een groot woord. Ff tijdelijk iets anders doen, is beter. Ik sta nu op de welbekende tweesprong; (goed)koophuis en 'way up' met carrière of de vrijheid koesteren.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:40 schreef RRGJL het volgende:
Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt. Je wil je leven omgooien zeg je? Concreet houdt dat in..?
Wiet is heerlijk, vooral met Bob Dylan op de achtergrond. Maar ik doe daar dus niet structureel aan. Je kunt er flink aan onderdoor gaan, ook al beweren alle 'verslaafden' dat dat niet kan. Don't believe them!quote:Ik zelf heb trouwens wel drugs overwogen ('gewoon' wiet), niet voor het avontuur of wat dan ook, maar meer voor de rust die het met zich mee brengt. Ik ben nogal iemand die veel denkt, zich veel zorgen maakt en nerveus is in sociale situaties. Ik kan me voorstellen dat het wel eens lekker is om daarmee terug te kunnen schakelen. Maar ik ben onlangs ook bekend geraakt met meditatie, en dat ben ik nu uit aan het proberen. Kan dus nog niet echt iets concreets melden, tot dusver merk ik het nog niet echt, denk ik.
(...)
Ik zou me maar op die meditatie storten, of lees eens dit topic. Ik ga je blowen niet afraden, want het is een lekkere escape, maar het lost niks op en voor je het weet ben je het gewend (geestelijk verslaafd). Er zijn betere manieren te vinden, al is een jointje op z'n tijd best lekker, mits met mate.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:40 schreef RRGJL het volgende:
Ik zelf heb trouwens wel drugs overwogen ('gewoon' wiet), niet voor het avontuur of wat dan ook, maar meer voor de rust die het met zich mee brengt. Ik ben nogal iemand die veel denkt, zich veel zorgen maakt en nerveus is in sociale situaties. Ik kan me voorstellen dat het wel eens lekker is om daarmee terug te kunnen schakelen. Maar ik ben onlangs ook bekend geraakt met meditatie, en dat ben ik nu uit aan het proberen. Kan dus nog niet echt iets concreets melden, tot dusver merk ik het nog niet echt, denk ik.
Interessant topic inderdaad. Deel 1 heb ik meen ik zelfs nog in gepost, deel 2 heb ik niet meer echt bijgehouden. Moet weer eens bij gaan lezen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik zou me maar op die meditatie storten, of lees eens dit topic. Ik ga je blowen niet afraden, want het is een lekkere escape, maar het lost niks op en voor je het weet ben je het gewend (geestelijk verslaafd). Er zijn betere manieren te vinden, al is een jointje op z'n tijd best lekker, mits met mate.
Het is niet iets om jaren tegenaan te hikken hoor, zo spectaculair is het niet. Je kunt soms je gedachten wat beter verzetten, then again, soms raak je juist dieper in gedachten. Over het algemeen relativeert het wat makkelijker, maar het ultieme is natuurlijk als je dit zonder hulpmiddelen weet te bereiken.quote:Op dinsdag 14 april 2009 21:20 schreef RRGJL het volgende:
Wat betreft het blowen, dat overweeg ik inmiddels toch wel al sinds mijn 16e hoor en ik ben nu 21Of het dus ooit ook echt gaat gebeuren weet ik niet
![]()
Ik wil het eigenlijk sowieso wel eens proberen puur voor de ervaring. Om te weten hoe het is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |