Waar komt deze vandaan ?quote:
Avontuur staat onlosmakelijk verbonden met passie. En passie staat haaks op snel verveeld zijn, want waar is de passie dan ? Ik denk (en nu zul je je wel helemaal aangevallen voelen) dat je gewoon een zuurpruim bent, die zijn passie nergens in vindt omdat er ergens anders wat dwars zit. En het ligt uiteraard altijd aan de omgeving en of anderen.quote:Ik heb in een van de twee topics al uitgelegd wat ik bedoel met avontuurlijk.
Daarnaast mag je mij uitleggen hoe avontuurlijk zijn en snel verveeld zijn met elkaar in contrast staan. Ik denk eerder dat snel verveeld zijn een gevolg is (of kan zijn) van avontuurlijk zijn.
Met avontuurlijk denk jij blijkbaar aan bungee jumpen enzo, maar zoals reeds aangegeven bedoel ik dat dus niet.
Veel mensen kiezen voor een home life door gebrek aan passie (in jouw ogen) of simpelweg omdat ze de 'rust' ervan heerlijk vinden (in hun ogen). Jij bent niet veel ondernemender met je initiatiefloze gedrag. Niks is leuk genoeg en dus kun je maar beter nergens aan beginnen ? Ik denk dat het probleem niet in de mensen en dingen om je heen zit, maar in jezelf.quote:Gewoon als in: uitdaging zoeken. Als we toch over contrasten gaan praten is hetgeen dat ik wil / zoek / probeer wel degelijk avontuurlijk vergeleken met het hier besproken zogenaamde home life.
Je haalt nu twee dingen door elkaar.quote:Op zondag 5 april 2009 12:02 schreef elcastel het volgende:
Avontuur staat onlosmakelijk verbonden met passie. En passie staat haaks op snel verveeld zijn, want waar is de passie dan ? Ik denk (en nu zul je je wel helemaal aangevallen voelen) dat je gewoon een zuurpruim bent, die zijn passie nergens in vindt omdat er ergens anders wat dwars zit. En het ligt uiteraard altijd aan de omgeving en of anderen.
Aannames. Waar staat dat ik nergens aan begin? Waar staat dat ik denk dat dit specifieke probleem zit in andere mensen? Waar staat dat ik niet ondernemend ben en geen initiatief neem? Waaruit concludeer je dit alles? Juist, wederom eerder genoemde speelt zich hier af.quote:Veel mensen kiezen voor een home life door gebrek aan passie (in jouw ogen) of simpelweg omdat ze de 'rust' ervan heerlijk vinden (in hun ogen). Jij bent niet veel ondernemender met je initiatiefloze gedrag. Niks is leuk genoeg en dus kun je maar beter nergens aan beginnen ? Ik denk dat het probleem niet in de mensen en dingen om je heen zit, maar in jezelf.
Nog meer aannames en verkapt gebashquote:Dus zoek je hulp ? Geef jezelf een schop onder je hol en ga een sport doen ofzo, zorg dat je de energie terug krijgt om dingen te zien zoals ze zijn, in plaats van te blijven zuurpruimen achter je monitor. Het mooie in de wereld komt je niet aanwaaien, daar moet je naar op zoek gaan (avontuur).
Oké, dan laat ik het andere topic erbuiten, dat is dan iemand anders geweest oké ?quote:Op zondag 5 april 2009 12:15 schreef RRGJL het volgende:
Je haalt nu twee dingen door elkaar.
Ik heb een topic gemaakt over routine, dat topic heeft hier geen relatie mee. In dat topic heb ik het over uitdaging en avontuur, en dat ik persoonlijk niet moet denken aan een leven zonder uitdaging. Laten we het hier gewoon houden over het snel verveeld zijn en niet twee topics door elkaar halen.
Ik heb nergens aangegeven dat het de schuld van de omgeving of van een ander is dat ik me snel verveel. Dat is ook precies waar ik op doelde in mijn vorige reactie.
Ik heb het even nagekeken in je historie en inderdaad nu zie ik het, we kwamen elkaar al eerder tegen vandaag, nee dan heb je gelijk : ik ben gefrustreerd en daarom post ik hier. Over aannames gesproken ..quote:Je zoekt gewoon naar een mogelijkheid tot bashen ivm. irritaties en frustraties uit een ander topic. Maar dat is natuurlijk niet zo![]()
Ik heb even gekeken :quote:Goed, laten we er maar eens serieus op in gaan dan. Avontuur is onlosmakelijk verbonden aan passie zeg jij. Dat geldt al niet altijd. Maar oke, laten we daar even in mee gaan. Vervolgens zeg je dat passie haaks staat op snel verveeld zijn. Dat klopt ook. Hiermee suggereer je echter dat ik nergens een passie voor heb. Ik ben in veel gevallen inderdaad snel verveeld, dat wil echter niet zeggen dat ik geen passies heb. Wat die passies zijn heb ik eerder al aangegeven in dit topic.
Nee, je hebt passies genoeg zie ik. Met de hele dag drummen kom je niet veel verder, althans dat lijkt me vrij saai, dus ik denk nogsteeds dat je een gebrek aan passie hebt.quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:04 schreef RRGJL het volgende:
Jawel hoor. Een grote passie van mij is bijv. muziek en ik drum zelf.
Dat is echter wel het enige waarin ik me echt kan verliezen. Alle andere dingen zijn snel saai of te routinematig.
Hee, ik moet wel met aannames komen hier, als ik op jouw initiatief moet wachten ?? (dat was een bashje jaquote:Aannames. Waar staat dat ik nergens aan begin? Waar staat dat ik denk dat dit specifieke probleem zit in andere mensen? Waar staat dat ik niet ondernemend ben en geen initiatief neem? Waaruit concludeer je dit alles? Juist, wederom eerder genoemde speelt zich hier af.
Nou ik ben er wel uit, je bevestigt wat ik al eerder dacht (en postte) : je bent totaal niet in staat om kritisch naar jezelf te kijken. Je opent een topic met 'ik heb een probleem', maar als mensen vervolgens zeggen dat je inderdaad een probleem hebt (/bent), begin je te jankzakken.quote:Nog meer aannames en verkapt gebash
Zoals ik al eerder aangaf, zonder je andere topic gelezen te hebben, je bent juist snel verveeld omdat je de uitdaging uit de weg gaat. Omdat je al hebt opgegeven voor het interessant wordt. Je zegt dat je niet moet denken aan een leven zonder uitdaging, maar jouw gedrag en leven rijmen daar dan niet mee.quote:Op zondag 5 april 2009 12:15 schreef RRGJL het volgende:
Je haalt nu twee dingen door elkaar.
Ik heb een topic gemaakt over routine, dat topic heeft hier geen relatie mee. In dat topic heb ik het over uitdaging en avontuur, en dat ik persoonlijk niet moet denken aan een leven zonder uitdaging. Laten we het hier gewoon houden over het snel verveeld zijn en niet twee topics door elkaar halen.
En als ik voorspel dat er binnen afzienbare tijd posts zullen verschijnen die jou van het tegendeel zullen betichten op grond van je spelling, en die voorspelling zou uitkomen, denk je dan dat ik helderziend zou kunnen zijn?quote:Op maandag 6 april 2009 22:25 schreef crazyxeu het volgende:
TS doe eens een paar IQ testjes, durf bijna te wedden dat dit ruim boven het gemiddelde uitkomt.
Ik vermoedt namelijk na alles gelezen te hebben dat je richting hoogbegaafdheid gaat of zelfs hoogbegaafd bent.
Want?quote:Op maandag 6 april 2009 22:25 schreef crazyxeu het volgende:
TS doe eens een paar IQ testjes, durf bijna te wedden dat dit ruim boven het gemiddelde uitkomt.
Ik vermoedt namelijk na alles gelezen te hebben dat je richting hoogbegaafdheid gaat of zelfs hoogbegaafd bent.
Dat is dus niet waar, omdat ik ook al meermaals aangegeven heb dingen wel vol te hebben gehouden, en daarnaast meestal juist in het begin heel enthousiast ben (en het dus interessant vind, ik zou niet weten waarom ik daarvoor langer met iets bezig moet zijn), waarna het vervolgens binnen korte tijd afzwakt tot 'mwa is het dit..'.quote:Op zondag 5 april 2009 17:56 schreef Xennia het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aangaf, zonder je andere topic gelezen te hebben, je bent juist snel verveeld omdat je de uitdaging uit de weg gaat. Omdat je al hebt opgegeven voor het interessant wordt. Je zegt dat je niet moet denken aan een leven zonder uitdaging, maar jouw gedrag en leven rijmen daar dan niet mee.
En als ik naar zijn/haar topiclijst kijk vrees ik dat dit helemaal niet het geval is aangezien er geen 1 diepgaand topic instaat. Mag ik deze claim maken op basis van die waarneming? Natuurlijk niet, maar jij concludeert ook dat iemand hoogbegaafd is op basis van niets. Mijn claim is nog net iets onderbouwder (hoewel nog lachwekkend). Hoe dan ook: misschien bekijk je de dingen liever oppervlakkig en verveel je je als je enigszins in iets moet verdiepen. Niet bepaald kwaliteiten van een intellectueel.quote:Op maandag 6 april 2009 22:25 schreef crazyxeu het volgende:
Dat had zo kunnen zijn ja, dat klopt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:43 schreef Buonissimo het volgende:
[..]
En als ik naar zijn/haar topiclijst kijk vrees ik dat dit helemaal niet het geval is aangezien er geen 1 diepgaand topic instaat. Mag ik deze claim maken op basis van die waarneming? Natuurlijk niet, maar jij concludeert ook dat iemand hoogbegaafd is op basis van niets. Mijn claim is nog net iets onderbouwder (hoewel nog lachwekkend). Hoe dan ook: misschien bekijk je de dingen liever oppervlakkig en verveel je je als je enigszins in iets moet verdiepen. Niet bepaald kwaliteiten van een intellectueel.
Juist...quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:08 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Omdat je obsessesief bezig bent met je tijdsinvulling.
Je hebt een hoge mate van zelfreflectie, je bent zelfbewust. Je vind jezelf blijkbaar wel interessant genoeg om over je eigen gedrag na te denken ofwel ben je reeds opmerkzaam gemaakt over je gedrag/gevoelens door iemand anders. Hoe dan ook: interesse is geen attitude, het is geen instelling, het is niet iets wat je kan aanleren via therapie zoals bvb bij sociale vaardigheden wel enigszins het geval is. Er bestaat dus geen 'oplossing' voor je gepercipieerde probleem. Wel kan je leren om je gevoelens niet als negatief te beschouwen en eens goed na te denken over wat je wel echt interessant vindt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:03 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Dat had zo kunnen zijn ja, dat klopt.
Is echter niet het geval. Er zijn wel degelijk zaken waar ik me erg in verdiep. Het gebeurt alleen niet zo snel dat iets me genoeg boeit om me erin te verdiepen, of ik schat het verkeerd in / romantiseer iets voordat ik eraan begin. Psychologie/psychiatrie/neurologie is bijvoorbeeld een van mijn grootste interesses. Daarnaast weet ik hoe hoog mijn IQ is, dus enige speculatie over dat onderwerp is totaal nutteloos, buiten de eventuele entertainment waarde.
Geldt dat niet voor iedereen?quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:48 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Het is ook letterlijk zo dat ik snel verveeld ben. Ik vind dat niet echt een positieve draai. Zou het liever niet hebben. Wellicht heb ik een gebrek aan doorzettingsvermogen. Zou heel goed kunnen. Hetgeen dat ik ervaar is echter 'verveling'. Zo van 'bluh geen zin meer hierin'. Vaak inderdaad omdat ik er iets anders van verwacht had of dat het me teveel moeite kost. Maar iets dat me echt boeit (computers, drummen), daar doe ik wel moeite voor. Dus ik trek ook conclusies uit zelfanalyse om het zo maar te zeggen. En zo kom ik op 'snel verveeld'. Ik kan hier alleen niet mijn hele verhaal gaan typen en waarom ik zus en zo denk, want dat gaat toch helemaal niemand lezen
Avontuur associeer ik juist eerder met iemand die steeds nieuwe dingen opzoekt, niet iemand die lang hetzelfde doet. Bij avontuur denk ik aan wereldreizen, risicosporten, snelheid, etc. Niet aan iemand die bijv. zijn hele leven veel tijd besteedt aan een activiteit of een bepaald onderzoek of beroep. Ik bedoel, ik ken iemand die zegt dat tafeltennis z'n passie is. Niets tegen die persoon of tegen tafeltennis, maar bij tafeltennis denk ik niet gelijk "whoa, avontuur!".quote:Op zondag 5 april 2009 12:02 schreef elcastel het volgende:
Avontuur staat onlosmakelijk verbonden met passie. En passie staat haaks op snel verveeld zijn, want waar is de passie dan ? Ik denk (en nu zul je je wel helemaal aangevallen voelen) dat je gewoon een zuurpruim bent, die zijn passie nergens in vindt omdat er ergens anders wat dwars zit. En het ligt uiteraard altijd aan de omgeving en of anderen.
Moet ik toch even opmerken dat wanneer passie een element is van avontuur, dat niet wil zeggen dat alles waarbij sprake is van passie, ook sprake is van avontuur.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:43 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Avontuur associeer ik juist eerder met iemand die steeds nieuwe dingen opzoekt, niet iemand die lang hetzelfde doet. Bij avontuur denk ik aan wereldreizen, risicosporten, snelheid, etc. Niet aan iemand die bijv. zijn hele leven veel tijd besteedt aan een activiteit of een bepaald onderzoek of beroep. Ik bedoel, ik ken iemand die zegt dat tafeltennis z'n passie is. Niets tegen die persoon of tegen tafeltennis, maar bij tafeltennis denk ik niet gelijk "whoa, avontuur!".
Hiermee:quote:
Suggereer je dat er gezegd wordt dat passie altijd aanwezig is bij avontuur, en dat jij dat onzin vindt. Dat klopt, is het ook.quote:Ik bedoel, ik ken iemand die zegt dat tafeltennis z'n passie is. Niets tegen die persoon of tegen tafeltennis, maar bij tafeltennis denk ik niet gelijk "whoa, avontuur!".
Nee, dat suggereer ik niet. Ik zeg alleen dat een passie niet avontuurlijk is/hoeft te zijn en de twee dus niet onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, zoals dingetje van hierboven oppert (dat je niet avontuurlijk kunt zijn, als je geen passie hebt).quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:05 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Hiermee:
[..]
Suggereer je dat er gezegd wordt dat passie altijd aanwezig is bij avontuur, en dat jij dat onzin vindt. Dat klopt, is het ook.
Echter heeft niemand dit geopperd. Dus vanwaar dan de opmerking?
Ik vind de reactie van Vivi eigenlijk best wel kloppend. Mensen die een beetje een boeiende persoonlijkheid hebben vervelen zich nooit met hun eigen gedachten. Mensen die zelf niet boeiend zijn hebben meer inbreng nodig van andere mensen of andere zaken om geprikkeld te raken.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:24 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Mooi stukje zelfreflectie in dit topic. En bedankt voor je inbreng, alle beetjes helpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |