abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67843991
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:32 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

ik vond de reactie wel goed
Eens na 'm opnieuw gelezen te hebben.
pi_67846378
Ik vind wel dat je te veel reageert op woorden of formuleringen en te weinig op de inhoud. Dat is jammer, want het zou een interessant topic kunnen zijn.
Sanity is (not) statistical
pi_67846816
Ik ga mijn leven beteren
  donderdag 9 april 2009 @ 21:40:29 #79
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_67877800
http://www.sciam.com/article.cfm?id=the-science-of-boredom

Lees maar eens voor als je je verveeld.

Scoor je trouwens ook hoog op de big five persoonlijkheidstrek 'openness to experience'?

Negeer posts over adhd of andere ziektes waar je overduidelijk geen last van hebt.
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_67918393
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:40 schreef Ad_rem het volgende:
http://www.sciam.com/article.cfm?id=the-science-of-boredom

Lees maar eens voor als je je verveeld.

Scoor je trouwens ook hoog op de big five persoonlijkheidstrek 'openness to experience'?

Negeer posts over adhd of andere ziektes waar je overduidelijk geen last van hebt.
Ik heb 'm meteen even ingevuld!

Openness to Experience/Intellect
You enjoy having novel experiences and seeing things in new ways. (Your percentile: 84)

Conscientiousness
You tend to do things somewhat haphazardly. (Your percentile: 25)

Extraversion
You probably enjoy spending quiet time alone. (Your percentile: 12)

Agreeableness
You find it easy to criticize others. (Your percentile: 10)

Neuroticism
You are a generally anxious person and tend to worry about things. (Your percentile: 84)

Dat stuk ga ik ook zeker nog eens even lezen.
pi_67974752
Omdat ik me herkende in de topicstarter, heb ik ook maar zo'n testje gedaan.

Dit was het resultaat

Openness to Experience/Intellect
You enjoy having novel experiences and seeing things in new ways. (Your percentile: 80)

Conscientiousness
You tend to do things somewhat haphazardly. (Your percentile: 25)

Extraversion
You tend to shy away from social situations. (Your percentile: 22)

Agreeableness
You tend to consider the feelings of others. (Your percentile: 79)

Neuroticism
You are generally relaxed. (Your percentile: 37)

Conclusie is dus dat ik relaxter en aardiger ben , maar dat er zeker gelijkenissen zijn op de andere aspecten.

Gebrek aan 'conscientiousness' zou kunnen zien op niet het maximale uit dingen hoeven te halen, zaken van jezelf niet af te hoeven maken, alles kapot relativeren. Dit houdt in dat je na een initiėle globale, interesse niet de noodzaak ziet om dingen af te maken en tot in details te weten. Dit kan betekenen dat je je aandacht relatief kort op iets vast kunt houden. Tenzij iets uitgroeit tot een passie. Je snel vervelen staat het hebben van een passie voor mijn gevoel dus niet in de weg.

Introvertie kan betekenen dat het je, ondanks de wensen die je hebt niet lukt om het maximale uit (sociale) activiteiten te halen, waardoor je het meer in kwantiteit en avontuur zoekt. Je bent toch al iemand die van avontuur houdt, maar omdat je niet het optimale uit avontuur haalt, zoek je nog meer avontuur. Ook kan introvertie je weerhouden van avontuur, waardoor je in gedachten juist meer gefocust bent op avontuur willen.

Verder ben ik iemand die een baan niet lang volhoudt - zelfs als het werk me niet verveelt! - en die graag heel veel verschillende mensen ontmoet en dingen doet - ik ben heel nieuwsgierig, wat mij betreft een goede eigenschap!. Ik heb ook een bloedhekel aan alledaagse dingen, terwijl ik heb gemerkt dat huisje, boompje beestje toch zo slecht niet is (maar na een tijdje gaan steeds dezelfde mensen je tegenstaan; dus home life is meer iets wat ik zie als een mooie toekomst, voor als ik wat ouder ben). Het lukt me trouwens steeds gemakkelijker om eigen initiatieven te ontplooien/aan het alledaagse leven te ontsnappen, omdat ik nu meer dan vroeger mijn eigen leven kan bepalen. Ik merk wel dat ik moet oppassen niet te vluchten in drank of drugs (van dit laatste heb ik me altijd bewust afstandig gehouden). Sowieso is dat iets dat van jongs af aan in mijn hoofd zit: avontuur moet niet uit de hand lopen. Ik sta nu op het punt om het roer weer 180 graden om te gooien. Voordeel daarbij is dat materiėle zaken me helemaal niets doen.
pi_68016476
Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt. Je wil je leven omgooien zeg je? Concreet houdt dat in..?

Ik zelf heb trouwens wel drugs overwogen ('gewoon' wiet), niet voor het avontuur of wat dan ook, maar meer voor de rust die het met zich mee brengt. Ik ben nogal iemand die veel denkt, zich veel zorgen maakt en nerveus is in sociale situaties. Ik kan me voorstellen dat het wel eens lekker is om daarmee terug te kunnen schakelen. Maar ik ben onlangs ook bekend geraakt met meditatie, en dat ben ik nu uit aan het proberen. Kan dus nog niet echt iets concreets melden, tot dusver merk ik het nog niet echt, denk ik.

Verder denk ik dat je omschrijving aardig matcht met de mijne, kan zo snel geen punten vinden waar ik het niet mee eens ben / waar ik me niet in kan vinden. Natuurlijk moet je ook altijd onthouden dat dit soort tests deels ook stemming-afhankelijk zijn. Niet dat ik er op een ander moment een totaal andere score uit zou halen, maar ik zou wellicht wel iets 'minder extreem' kunnen scoren, of juist extremer natuurlijk.
pi_68017582
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:40 schreef RRGJL het volgende:
Nu heb je me nieuwsgierig gemaakt. Je wil je leven omgooien zeg je? Concreet houdt dat in..?
Leven omgooien is een groot woord. Ff tijdelijk iets anders doen, is beter. Ik sta nu op de welbekende tweesprong; (goed)koophuis en 'way up' met carričre of de vrijheid koesteren.

Het staat buiten iedere kijf dat 'de vrijheid' zal winnen. Van vastroesten is nog nooit iemand wijzer geworden, en ik wil later een heel wijs man worden. In 2010 ga ik na maar liefst drie jaar parttime gewerkt te hebben weer (een jaartje) onbenullige doch zeer kortdurende baantjes doen waar ik anders nooit op zou komen, zuipen, reizen, onmogelijke talen leren, lied-film- toneel-en-overige-teksten schrijven, mongolide evenementen bezoeken en lid worden van vage clubjes. Dat is in ieder geval het idee.
quote:
Ik zelf heb trouwens wel drugs overwogen ('gewoon' wiet), niet voor het avontuur of wat dan ook, maar meer voor de rust die het met zich mee brengt. Ik ben nogal iemand die veel denkt, zich veel zorgen maakt en nerveus is in sociale situaties. Ik kan me voorstellen dat het wel eens lekker is om daarmee terug te kunnen schakelen. Maar ik ben onlangs ook bekend geraakt met meditatie, en dat ben ik nu uit aan het proberen. Kan dus nog niet echt iets concreets melden, tot dusver merk ik het nog niet echt, denk ik.

(...)
Wiet is heerlijk, vooral met Bob Dylan op de achtergrond. Maar ik doe daar dus niet structureel aan. Je kunt er flink aan onderdoor gaan, ook al beweren alle 'verslaafden' dat dat niet kan. Don't believe them!

Maar ff een tip: ga aub niet in je rats zitten dat je hoog scoort op 'open to experience'. Keuzestress heb je helemaal niets aan - en angst is voor de dommen - just enjoy life!
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:16:09 #84
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_68017622
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:40 schreef RRGJL het volgende:
Ik zou me maar op die meditatie storten, of lees eens dit topic. Ik ga je blowen niet afraden, want het is een lekkere escape, maar het lost niks op en voor je het weet ben je het gewend (geestelijk verslaafd). Er zijn betere manieren te vinden, al is een jointje op z'n tijd best lekker, mits met mate.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_68020099
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:16 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik zou me maar op die meditatie storten, of lees eens dit topic. Ik ga je blowen niet afraden, want het is een lekkere escape, maar het lost niks op en voor je het weet ben je het gewend (geestelijk verslaafd). Er zijn betere manieren te vinden, al is een jointje op z'n tijd best lekker, mits met mate.
Interessant topic inderdaad. Deel 1 heb ik meen ik zelfs nog in gepost, deel 2 heb ik niet meer echt bijgehouden. Moet weer eens bij gaan lezen.

Het boek 'de kracht van het nu' heb ik hier ook liggen. Ik ben op een bepaald moment gestopt met lezen omdat het me niet echt raakte / weinig indruk op me maakte. Misschien moet ik het toch weer eens proberen...

Wat betreft het blowen, dat overweeg ik inmiddels toch wel al sinds mijn 16e hoor en ik ben nu 21 Of het dus ooit ook echt gaat gebeuren weet ik niet
Ik wil het eigenlijk sowieso wel eens proberen puur voor de ervaring. Om te weten hoe het is.
  dinsdag 14 april 2009 @ 22:45:23 #86
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_68023875
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:20 schreef RRGJL het volgende:
Wat betreft het blowen, dat overweeg ik inmiddels toch wel al sinds mijn 16e hoor en ik ben nu 21 Of het dus ooit ook echt gaat gebeuren weet ik niet
Ik wil het eigenlijk sowieso wel eens proberen puur voor de ervaring. Om te weten hoe het is.
Het is niet iets om jaren tegenaan te hikken hoor, zo spectaculair is het niet. Je kunt soms je gedachten wat beter verzetten, then again, soms raak je juist dieper in gedachten. Over het algemeen relativeert het wat makkelijker, maar het ultieme is natuurlijk als je dit zonder hulpmiddelen weet te bereiken.

En als je het voor het eerst probeert, doe dat dan bij voorkeur in vertrouwde omgeving, doseer liever te voorzichtig dan dat je gelijk een hele joint oprookt en zorg dat je suiker in huis hebt mocht je te stoned worden.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')