Omdat ik me herkende in de topicstarter, heb ik ook maar zo'n testje gedaan.
Dit was het resultaat
Openness to Experience/IntellectYou enjoy having novel experiences and seeing things in new ways. (Your percentile: 80)
ConscientiousnessYou tend to do things somewhat haphazardly. (Your percentile: 25)
ExtraversionYou tend to shy away from social situations. (Your percentile: 22)
AgreeablenessYou tend to consider the feelings of others. (Your percentile: 79)
NeuroticismYou are generally relaxed. (Your percentile: 37)
Conclusie is dus dat ik relaxter en aardiger ben

, maar dat er zeker gelijkenissen zijn op de andere aspecten.
Gebrek aan 'conscientiousness' zou kunnen zien op niet het maximale uit dingen hoeven te halen, zaken van jezelf niet af te hoeven maken, alles kapot relativeren. Dit houdt in dat je na een initiėle globale, interesse niet de noodzaak ziet om dingen af te maken en tot in details te weten. Dit kan betekenen dat je je aandacht relatief kort op iets vast kunt houden. Tenzij iets uitgroeit tot een passie. Je snel vervelen staat het hebben van een passie voor mijn gevoel dus niet in de weg.
Introvertie kan betekenen dat het je, ondanks de wensen die je hebt niet lukt om het maximale uit (sociale) activiteiten te halen, waardoor je het meer in kwantiteit en avontuur zoekt. Je bent toch al iemand die van avontuur houdt, maar omdat je niet het optimale uit avontuur haalt, zoek je nog meer avontuur. Ook kan introvertie je weerhouden van avontuur, waardoor je in gedachten juist meer gefocust bent op avontuur willen.
Verder ben ik iemand die een baan niet lang volhoudt - zelfs als het werk me niet verveelt! - en die graag heel veel verschillende mensen ontmoet en dingen doet - ik ben heel nieuwsgierig, wat mij betreft een goede eigenschap!. Ik heb ook een bloedhekel aan alledaagse dingen, terwijl ik heb gemerkt dat huisje, boompje beestje toch zo slecht niet is (maar na een tijdje gaan steeds dezelfde mensen je tegenstaan; dus home life is meer iets wat ik zie als een mooie toekomst, voor als ik wat ouder ben). Het lukt me trouwens steeds gemakkelijker om eigen initiatieven te ontplooien/aan het alledaagse leven te ontsnappen, omdat ik nu meer dan vroeger mijn eigen leven kan bepalen. Ik merk wel dat ik moet oppassen niet te vluchten in drank of drugs (van dit laatste heb ik me altijd bewust afstandig gehouden). Sowieso is dat iets dat van jongs af aan in mijn hoofd zit: avontuur moet niet uit de hand lopen. Ik sta nu op het punt om het roer weer 180 graden om te gooien. Voordeel daarbij is dat materiėle zaken me helemaal niets doen.