abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 30 maart 2009 @ 21:31:50 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67559651


Vorige delen:
Parijs!
Parijs... hoe duur/tips etc?
Parijs... hoe duur/tips etc? #2
Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #3
Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #4
Parijs #5 - Tips etc.. Bon marché vers Paris
Parijs #6
Parijs #7
Parijs #8 - La Ville-lumiere
Parijs #9 - met de Franse slag...
Paris #10 Waar het Rugby bezit nam van Paris
Parijs #11 Bientôt le printemps!
Parijs #12: Over de Eiffeltoren beklimmen en meer...

Hoe zit dat met die arrondissementen? Wat ligt nou waar?
Rondom Parijs ligt een rondweg (de Periferique). Binnen de rondweg is de stad opgedeeld in twintig arrondissementen die qua nummering in een spiraalvorm vanuit het centrum naar buiten draaien (zie plaatje). De meeste bekende bezienswaardigheden liggen binnen de periferique (uitzonderingen zijn bijvoorbeeld Disneyland Resort Paris en La Défense).

Hoe kom ik er?
Met de bus, vliegtuig, trein, auto, fiets. Wat jij wil. Met de bus (Eurolines bijvoorbeeld) is meestal het goedkoopst. De trein (Thalys) zal echter meestal de beste verhouding bieden tussen comfort, reistijd en prijs. Je komt dan aan op het Gare du Nord. Kijk op www.thalys.nl of www.ns.nl/internationaal/

Waar moet ik slapen
Goedkope adresjes vind je hier



Hoe werkt het OV?
Binnen Parijs zul je vooral de metro en de RER (snelmetro) gebruiken. Voor beiden kun je dezelfde kaartjes gebruiken. Welk soort kaartje het voordeligst is, is erg afhankelijk van hoe lang je blijft, hoe veel je reist en wat je wilt bezoeken. Voor een paar dagen is het voor de meeste mensen het voordeligst om metrokaartjes per tien tegelijk te kopen (carnet heet dat). Daarnaast kan je een Carte Mobilis, Carte Orange of een Paris Visite kopen. Welke het goedkoopst en handigste is, is voor iedereen weer anders.

Hier vind je een kaartje met de metrolijnen en hier een (Nederlandstalige) reisplanner.

Kan je in Parijs ook fietsen?
Ja zeker! Overal in Parijs zijn fietspunten van vélib' aanwezig. Bij deze fietspunten kan je een abonnement nemen (voor 1 dag, 7 dagen of 1 jaar) en daarmee kan je een fiets meenemen. Inleveren kan weer bij elk willekeurig vélib' punt, dit is echt de moeite om even goed te bekijken voordat je op pad gaat!

Op deze wikipediapagina lees je alles wat je moet weten over vélib'!



Ik heb een leuk hotelletje gevonden, maar waar zit het ergens?
Kijk naar de postcode. Alle postcodes binnen de periferique hebben het nummer 750xx. De xx zijn de cijfers van het arrondissement (75013 is dus dertiende arrondissement). Of je kunt hier het adres zoeken.



Oh. En is dat wel een nette buurt?
Geen idee, maar hier kun je foto’s bekijken van alle adressen in Parijs. Over het algemeen zijn er geen slechte buurten binnen de perifique; zoals overal moet je je niet opvallend en uitdagend gedragen en nergens mee bemoeien.


Nog wat tips...
... een paar essentiële dingen zijn toch wel de volgende:



  • de EIFFELTOREN natuurlijk!!!!
  • de kathedraal "Notre Dame" op 1 van de 2 eilanden in de Seine
    + daar in de buurt:
  • de 2 eilandjes zelf ontdekken (dat is waar Parijs ontstaan is)
  • evt de restaurantjes/boetiekjes in de daaraan grenzende wijk "St Michel"
  • het monument "Arc de Triomphe", bovenaan de "Champs Elysées", (winkelen, terrasje pikken..)
  • almaar rechtdoor de Champs Elysées afwandelend kom je dan achtereenvolgens
    langs zijstraat "Avenue Montaigne (winkels luxe-merken),
    langs het presidentiële paleis, het "Elysée" (niet goed te zien trouwens),
    langs zijstraat met het "Grand Palais" en "Petit Palais",
    over het grote verkeersplein "Concorde",
    door de "Tuileries" (park),
    tot bij het "Louvre" (alleen van buiten al de moeite van het bezichtigen waard!)
  • de witte basiliek op de heuvel "Sacré Coeur" en het wijkje "Montmartre" daaromheen (veel portretschilders en terrasjes)
  • onderaan de trappen naar de Sacré Coeur: de "Parijse walletjes" met de bekende "Moulin Rouge" (shows) en veel sex shops enzo.

    Alle tips zijn natuurlijk super toeristisch, maar voor een allereerste keer zijn het gewoon een aantal aanknopingspunten. Dingen met uitzicht kan je het beste een half uur voor zonsondergang doen. Dan zie je in kort tijdsbestek de stad bij dag, schemer en avond.

    Heb je veel tijd, dan heb je aan deze punten misschien nog wat:
  • Je kunt ook de toren "Montparnasse" beklimmen (met lift), als het mooi weer is heb je van daaruit een schitterend uitzicht;
  • Zakencentrum "La Défense" heeft weer een heel andere sfeer, met hoge moderne kantoorgebouwen;



  • Centre Pompidou (gek gebouw+museum+bibliotheek) : ligt tussen Le Marais (gay buurt) en Les Halles (overdekt winkelcentrum -niet echt de moeite waard, behalve als het regent ) ) : in dit hele gebied vind je ook veel eettentjes en winkeltjes (en ook een gedeelte sex shops)
  • Parken: "Jardins du Luxembourg" (mooi), "Monceau", "Buttes Chaumont", "Parc André Citroën" (modern/beetje botanisch),...
  • Musea: Louvre, Musée d'Orsay, Rodin,..................
  • "Les Invalides" is overigens het monument waar Napoleon ligt ;
  • Het "Panthéon" is waar andere historisch belangrijke Fransen begraven liggen (erg statig) ;
  • enz enz enz...



    Voor verdere info
  • http://www.parijsonline.nl, http://parijsonline.blogspot.com/ en http://verborgenparijs.blog.com/
  • http://www.parijs.nl
  • http://parijs.pagina.nl
  • Fotos op Flickr

    Laat het gewoon over je heen komen, plan je vakantie niet te vol (twee à drie dingen per dag zijn méér dan zat) enne, VEEL PLEZIER!!!!!

    Deze OP is opgesteld door DutchieBre (copy van K_man ). Aangevuld door Bora-Bora, Tim2308 en Burdie. Met dank aan de Wiki info van koei. Je vindt de OP hier. Suggesties over aanvullingen en verbeteringen zijn uiteraard welkom.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Burdie op 30-03-2009 21:40:08 ]
  • KuikenGuppy
      maandag 30 maart 2009 @ 21:40:46 #2
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_67559992
    Even de OP aangepast met een linkje naar de fokwiki en een stukje over vélib' toegevoegd. !
    Ik ga in mei weer .
    KuikenGuppy
    pi_67560460
    Ik mis in de OP onde andere het volgende, of beter gezegd.. mijn aanvullende tips:

  • Hotel de Ville
  • Canal St. Martin vind ik persoonlijk leuk om eens gezien te hebben (mits het avond is, dan wil je er niet zijn en je moet geluk hebben dat er net een boot binnenvaart)
  • Wellicht handig om ook Trocadero mee te nemen in je post (daar is die foto van Le tour Eiffel van genomen die in de OP staat)
  • Ik vind Bercy Village leuk!
  • Pere Lachaise
  • Pont des Arts is ZOOOOOOOO geweldig in de zomeravond!
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 21:31 schreef Burdie het volgende:
  • almaar rechtdoor de Champs Elysées afwandelend kom je dan achtereenvolgens
    langs zijstraat "Avenue Montaigne (winkels luxe-merken),
    langs het presidentiële paleis, het "Elysée" (niet goed te zien trouwens),
    langs zijstraat met het "Grand Palais" en "Petit Palais",
    over het grote verkeersplein "Concorde",
    door de "Tuileries" (park),
    tot bij het "Louvre" (alleen van buiten al de moeite van het bezichtigen waard!)
  • Gewoon beginnen bij "La Défense" en dan de hele rue van afstand zien
    quote:
  • Je kunt ook de toren "Montparnasse" beklimmen (met lift), als het mooi weer is heb je van daaruit een schitterend uitzicht;
  • Eind van de middag gaan en dan ook het zicht in de avond zien. Je MOET gewoon een verlicht Parijs vanaf Montparnasse zien.. TU DOIS!!
    quote:
  • Parken: "Jardins du Luxembourg" (mooi)
  • Mooi? Prachtig bedoel je!!

    [ Bericht 5% gewijzigd door Smeich op 30-03-2009 22:02:16 ]
  •   maandag 30 maart 2009 @ 22:04:47 #4
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_67560874
    De OP staat in een prachtige wiki, dus leef je uit!
    KuikenGuppy
      maandag 30 maart 2009 @ 22:08:39 #5
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_67561037
    Wie stemt er voor een parijsmeet?
    KuikenGuppy
    pi_67566477
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 09:46 schreef tomaad het volgende:
    @tonio, waar zit Les Marais ergens? Leuk om te weten voor de volgende keer we zijn nu maar gewoon naar de straat van de champs elysees waar ook alles open was.
    In de "driehoek" tussen het Centre Pompidou (rue du Renard) en het gemeentehuis (rue de Rivoli), zeg maar.

    (Ja ik geef het toe: beetje knullig uitgelegd... )
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 09:46 schreef tomaad het volgende:Trouwens wel benieuwd of het normaal is dat er zoveel soldaten met mitraiileurs rondwandelen bij de grote gebouwen en de eifeltoren etc? Meestal een groepje van 3, met 3 mitraiileurs ik vroeg me echt af wie ze tegen dachten te komen
    Terrorisme-bestrijding. Grote internationale steden zijn nog steeds doelwitten hè...

    (De meeste afvalbakken zijn bijv. ook nog steeds doorzichtige plastic zakken; dat heeft daar eveneens mee te maken. )
     FR
    pi_67566484
    @ Bora-Bora
    dankjewel voor het uitleggen van Le Marais, was het topic een beetje vergeten !
    pi_67566789
    Die militairen lopen ook rond om Disneyland. Ik blijf het apart vinden.. die militairen tussen al die schattige kinderprinsesjes enzo
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
      dinsdag 31 maart 2009 @ 07:59:52 #9
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_67567434
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 22:04 schreef Burdie het volgende:
    De OP staat in een prachtige wiki, dus leef je uit!
    Ik zie tekst met allemaal code's, is dat de bedoeling?

    Sorry, ik had liever een andere TVP willen doen...
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
      dinsdag 31 maart 2009 @ 17:45:09 #10
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_67585197
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 07:59 schreef dutch-mamma het volgende:

    [..]

    Ik zie tekst met allemaal code's, is dat de bedoeling?

    Sorry, ik had liever een andere TVP willen doen...
    Klik eens op 'bewerken' .
    Die codes horen erin ja.
    KuikenGuppy
    pi_67590419
    quote:
    Op dinsdag 31 maart 2009 03:54 schreef tim2308 het volgende:
    Die militairen lopen ook rond om Disneyland. Ik blijf het apart vinden.. die militairen tussen al die schattige kinderprinsesjes enzo
    Ja ja en die lopen daar echt niet voor niets
    Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
      woensdag 1 april 2009 @ 16:52:15 #12
    177242 Irien
    Innit though
    pi_67617510
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 21:54 schreef Smeich het volgende:
  • Ik vind Bercy Village leuk!
  • Wat is dat precies? Nieuwsgierig
    Between the click of the light and the start of the dream
    pi_67629075
    Bercy Village is van oudsher één van de oudste wijncentra's van Parijs de wereld (al heb ik helemaal niets met wijn) al merk je daar nog weinig van. Een vriendin van mij werkte daar in The Frog (bier ) en zo kwam ik er terecht en .. ja, ik vond het zo'n leuk sfeertje hebben daar en s' avonds met verlichting erbij is het gewoon leuk/mooi om daar rond te lopen! Je hebt daar ook geen verkeer, leuke architecteur. Ik zou zeggen, ga er eens heen als je tijd hebt. Je komt er via metrolijn 14 (de metro zonder bestuurder, dus ga helemaal voorin zitten en doe alsof je dat ding zelf bestuurt ). Stop: Cour Saint-Émilion.

    Parisien metro

    Klinkt wellicht stom, maar sommige stations zijn zooooo de moeite waard om uit te stappen. Voor diegenen die het niet weten (moet je weten trouwens), maar stap eens uit op station Louvre-Rivoli. En die van Concorde is ook apart. Ik vind Abbesses leuk en mijn vrienden daar hadden mij toen ook meegenomen naar Porte Dauphine daar deze een gelijkwaardige architectuur heeft.

    Ik vond net dit want ik was op zoek welk station dat station is met die jungle. Ik dacht Bibliothèque François Mitterrand op lijn 14, maar weet t niet zeker....Ik moet toch maar eens naar die van Arts et Metiers en die op Place Colette want die ken ik nog niet
      woensdag 1 april 2009 @ 23:57:59 #14
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_67632767
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 22:23 schreef Smeich het volgende:
    Klinkt wellicht stom, maar sommige stations zijn zooooo de moeite waard om uit te stappen.
    Wij zijn tijdens onze eerste keer in Parijs op Miromesnil uitgestapt (wegens de naam) om een foto te kunnen maken van het bordje daar, en er nog heel vaak, heel hard om te lachen . (Apart soort humor, ikweethet ).

    Trouwens, bedankt voor de tip van Bercy Village. In mei zit ik een hele week voor mijn opleiding in Parijs, dus heb dan ('s avonds in elk geval - als ik niet te moe ben) uitgebreid de tijd om dit soort plekjes te bekijken. De echte toeristische dingen hebben we intussen wel gezien.

    Parijs is verslavend . . .
    KuikenGuppy
      woensdag 1 april 2009 @ 23:59:17 #15
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_67632812
    -verkeerde knopje -
    KuikenGuppy
      donderdag 2 april 2009 @ 00:27:06 #16
    177242 Irien
    Innit though
    pi_67633501
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 22:23 schreef Smeich het volgende:
    Ik vond net dit want ik was op zoek welk station dat station is met die jungle. Ik dacht Bibliothèque François Mitterrand op lijn 14, maar weet t niet zeker....Ik moet toch maar eens naar die van Arts et Metiers en die op Place Colette want die ken ik nog niet
    Dat station kende ik al, een keer toevallig verzeild geraakt. Veel foto's gemaakt, prachtig! Je waant je in een onderzeeer
    Dank voor de tip van Bercy Village, ik ga het checken.
    Between the click of the light and the start of the dream
      zondag 5 april 2009 @ 01:14:05 #17
    177242 Irien
    Innit though
    pi_67718938
    Is het echt zo met uitgaan in Parijs dat je er altijd piekfijn moet uitzien? Ook in rock/alternatieve clubs enzo?
    Between the click of the light and the start of the dream
    pi_67719245
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 01:14 schreef Irien het volgende:
    Is het echt zo met uitgaan in Parijs dat je er altijd piekfijn moet uitzien? Ook in rock/alternatieve clubs enzo?
    In club Rex viel het wel mee...
      zondag 5 april 2009 @ 18:40:23 #19
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_67735712
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 01:14 schreef Irien het volgende:
    Is het echt zo met uitgaan in Parijs dat je er altijd piekfijn moet uitzien? Ook in rock/alternatieve clubs enzo?
    Ik vind dat je er sowieso in Parijs piekfijn uit moet zien. Rondsjokken in je joggingbroek en zo is werkelijk not done. Zelfs oude vrouwtjes die duidelijk hun financieel beste tijd hebben gehad, lopen rond met een nette jas en goedgekapt haar.

    In Nederland en ook Engeland kijkt niemand er van op dat mensen er bij lopen alsof ze zo in hun huispak de deur uit zijn gegaan. In Parijs is dat wel anders.
    Mijn vriendin, met wie ik vorige maand in Parijs zat, had ooit gelezen: "In Parijs ga je zelfs niet met nat haar van het douchen de deur uit: éérst kappen, dan naar buiten."

    Alternatief zijn betekent trouwens niet "onverzorgd zijn". Ook in de alternatieve kringen (wat trouwens een erg rekbaar begrip is) word je verondersteld er goed uit te zien. Ja, mijn vriendin en ik zijn op een bepaalde manier ook alternatief, al is het vast anders dan jouw "alternatief"

    Als je goed aandacht besteedt aan je uiterlijk, ook al is het alternatief, zit je altijd goed.

    (deze dikke, alternatieve 45-plusser kreeg zelfs vette sjans met verschillende mannen!)
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
    pi_67736059
    Dat is zeker waar. Een kledingcombinatie waar je hier een verpletterende indruk mee maakt is daar dagelijkse kost.
      zondag 5 april 2009 @ 21:29:31 #21
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_67740823
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 18:53 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Dat is zeker waar. Een kledingcombinatie waar je hier een verpletterende indruk mee maakt is daar dagelijkse kost.
    Helaas! Voor de Nederlanders dan, ik snap niet waarom iedereen hier er zo onverzorgd uitziet, terwijl andere landen gewoon duidelijk blijk geven van klasse en stijl.
    KuikenGuppy
    pi_67740912
    Komend weekend naar Parijs
    Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
    Winnaar Serie A-toto 2008-2009
    Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
    En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
      zondag 5 april 2009 @ 21:41:41 #23
    177242 Irien
    Innit though
    pi_67741311
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 21:29 schreef Burdie het volgende:

    [..]

    Helaas! Voor de Nederlanders dan, ik snap niet waarom iedereen hier er zo onverzorgd uitziet, terwijl andere landen gewoon duidelijk blijk geven van klasse en stijl.
    Ik vind dat Nederlanders er in het algemeen verzorgd uitzien hoor!
    Between the click of the light and the start of the dream
      zondag 5 april 2009 @ 22:22:42 #24
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_67742718
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 21:41 schreef Irien het volgende:

    [..]

    Ik vind dat Nederlanders er in het algemeen verzorgd uitzien hoor!
    Niet vergeleken bij de Fransen . (of Belgen of Italianen)
    KuikenGuppy
    pi_67743605
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 18:40 schreef dutch-mamma het volgende:
    In Nederland en ook Engeland kijkt niemand er van op dat mensen er bij lopen alsof ze zo in hun huispak de deur uit zijn gegaan. In Parijs is dat wel anders.
    Mijn vriendin, met wie ik vorige maand in Parijs zat, had ooit gelezen: "In Parijs ga je zelfs niet met nat haar van het douchen de deur uit: éérst kappen, dan naar buiten."
    Dit klopt inderdaad echt!
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 18:40 schreef dutch-mamma het volgende:Alternatief zijn betekent trouwens niet "onverzorgd zijn". Ook in de alternatieve kringen (wat trouwens een erg rekbaar begrip is) word je verondersteld er goed uit te zien. Ja, mijn vriendin en ik zijn op een bepaalde manier ook alternatief, al is het vast anders dan jouw "alternatief"

    Als je goed aandacht besteedt aan je uiterlijk, ook al is het alternatief, zit je altijd goed.
    Helemaal waar. "Alternatief" en zogenaamd "verwaarloosd" is vrijwel altijd een tot op het geringste detail bestudeerde 'look'.
     FR
    pi_67743642
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 22:22 schreef Burdie het volgende:

    [..]

    Niet vergeleken bij de Fransen . (of Belgen of Italianen)


    Al gaat het stapje voor stapje de beterende kant op.....
     FR
    pi_67764564
    Onze reis Parijs

    Wanneer:
    03 juli tot 06 juli 2009

    Vervoer:
    Vrijdag 03/07
    Vertrek: 11:55 Rotterdam
    Aankomst: 16:05 Parijs

    Maandag 06/07
    Vertrek: 15:25 Parijs
    Aankomst: 18:35 Rotterdam

    Verblijf:
    Hotel Le RoCroy
    13, rue de Rocroy, 75010 Paris

    "Less than 5 minutes walk from the Gare du Nord station, this property, with a traditional Parisian façade, benefits from an excellent location for Eurostar, Thalys, and EST TGV arrivals.

    Near Montmartre and Sacré-C½ur, this hotel also has direct metro access to Etoile, the Champs Elysées, Les Halles, Opera, the big department stores, and the Stade de France..."


    Te doen/ te zien:
  • Disneyland Parijs
  • De Eiffeltoren
  • Champs Elysées
  • Les Halles
  • Arce de Triomphe
  • Open bus Tour

    * ILCILA heeft er zin in
  •   maandag 6 april 2009 @ 17:07:42 #28
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_67765007
    Aaaah klinkt super leuk ILCILA!!!

    Voor mij komt het ook weer lekker dichtbij, 10 mei ga ik waarschijnlijk .
    Tijd om te boeken voor de TGV vol zit .
    KuikenGuppy
    pi_67765418
    Leuke reis, al zal Disney wel heel druk zijn!
    Leuk idee ook dat 'overzichtje'!
    Even gestolen dus

    Onze reis Parijs

    Wanneer:
    13 juli tot 16 juli 2009

    Vervoer:
    Maandag 13 juli
    Vertrek: 11.00 London St. Pancrass
    Aankomst:13.42 Paris Gare du Nord

    Donderdag 16 juli
    Vertrek: +/- 13.00 Paris Orly
    Aankomst: +/- 15.00 Berlijn Schoenefeld

    Verblijf:
    Hotel Monceau Elysees
    Rue de Courcelles.
    2 maanden terug al gezeten, en ons heerlijk vermaakt.
    No nonsense hotel met redelijk ruime kamers en bad.
    5 minuten lopen vanaf de Arc de Triomphe
    Ben al ontelbare keren naar Parijs geweest maar mocht niet ontbreken in het europatripje. Wordt vooral luieren in de vele parken denk ik.
    Te doen/ te zien:

  • De Eiffeltoren
  • Parc Asterix(?)
  • Quatorze Juillet vieringen
  • Catacomben
  • Versailles

    [/quote]
  •   maandag 6 april 2009 @ 17:22:29 #30
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_67765474
    Volgens mij is Parc Asterix niet te doen zonder auto .
    Maar wij zijn er alleen maar langs gereden, nooit ingeweest. Veel achtbanen trouwens, zag er erg leuk uit .
    KuikenGuppy
    pi_67765526
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 17:22 schreef Burdie het volgende:
    Volgens mij is Parc Asterix niet te doen zonder auto .
    Maar wij zijn er alleen maar langs gereden, nooit ingeweest. Veel achtbanen trouwens, zag er erg leuk uit .
    Vanaf Louvre Rivoli met de RER naar CDG, en van daaruit gaat een pendelbus.
      maandag 6 april 2009 @ 17:47:33 #32
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_67766370
    Oh! Dat wist ik niet .
    KuikenGuppy
      maandag 6 april 2009 @ 19:44:58 #33
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_67770003
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 22:47 schreef Bora-Bora het volgende:

    Helemaal waar. "Alternatief" en zogenaamd "verwaarloosd" is vrijwel altijd een tot op het geringste detail bestudeerde 'look'.
    Ik ga je nog sterker vertellen.

    In een souvenirshop vond ik een hoedje van mohair, beetje Miss Marple stijl Kostte een tientje.
    Ik droeg die dop en ontdekte dat de mensen je dan heel anders, leuker, benaderden! Mijn vriendin deed laterook haar hoed op en zij merkte dat ook!

    Ook draag ik altijd een tamelijk opvallende ring en armband. In pakweg Amsterdam zou men daar verder weinig aandacht aan besteden, hoogstens de wenkbrauwen optrekken, maar ik trok daar in Parijs werkelijk de aandacht, op een positieve manier. Ik deed het er niet om, maar het effect verraste me wel...!

    Toppunt: ik ben een tamelijk gezette veertigplusser, in Nederland zien ze me niet staan, maar ik had daar zelfs vette sjans bij verschillende heren!

    Ik wil niet zeggen dat Nederlanders onverzorgder zijn, maar in Parijs zal je echt geen "whale tales" boven joggingbroeken of zo zien (de Engelsen zijn wat dat betreft nog veel erger qua aankleden, maar de dames hebben daar wél allemaal dure kapsels!).

    Men besteedt daar veel aandacht aan het uiterlijk, en je trekt er zelf ook de aandacht mee op een positieve manier. In Nederland word ik nog wel eens uitgelachen met mijn hoedengekte en aparte sieraden, maar daar werd er echt leuk gereageerd.

    Ik ga verhuizen, denk ik...
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
      maandag 6 april 2009 @ 21:39:45 #34
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_67774869
    *zwijmel* ik ga met je mee, duch-mama!

    (ik had dezelfde ervaring met mijn nieuwe alpinopetje )
    KuikenGuppy
    pi_67919264
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 19:44 schreef dutch-mamma het volgende:

    Ik wil niet zeggen dat Nederlanders onverzorgder zijn, maar in Parijs zal je echt geen "whale tales" boven joggingbroeken of zo zien
    Jawelllll, die zie je regelmatig!

    En bij jongens ook (of valt dat al onder de definitie? ). Mode hè...


    -----
    Donderdag staakte het Eiffeltorenpersoneel .....

    slechts 1 pijler open.... Heeft iemand daar nog last van ondervonden?
     FR
    pi_67988265
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 21:31 schreef dndiek het volgende:
    Komend weekend naar Parijs
    Morgen kort verslagje
    Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
    Winnaar Serie A-toto 2008-2009
    Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
    En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
    pi_67992596
    Wat is er 14 juli zoal te doen? (:
    pi_67996971
    Ooh ik wil ook weer naar Parijs
    Afgelopen zomer was het ons eindpunt met interrailen, 3 dagen in deze stad mogen verblijven. Zelfs nog de finale van de Tour de France meegemaakt.
    *Op zoek gaat naar goedkoop reisje Parijs.
    pi_68000147
    Omdat Nederland een pauper volk is, sorry maar zo staan we bekend.
    Het feit is gewoon zo, dat als je in Nederland over straat loopt en ook in de grotere steden dat men erg op elkaar let. Kneuterig als dat we zijn zeggen we er dan ook vaak wat over..

    Overigens:
    Ik ben een (oud) huidig Parijzenaar.
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 21:29 schreef Burdie het volgende:

    [..]

    Helaas! Voor de Nederlanders dan, ik snap niet waarom iedereen hier er zo onverzorgd uitziet, terwijl andere landen gewoon duidelijk blijk geven van klasse en stijl.
    PARIS - my life is as 500 days of summer -
    pi_68051341
    nou het is bijna zover. voor de 1e keer naar Parijs alleen moeten we nog een hotel boeken. Dagen aan het afspeuren en recensies lezen maar zie door de bomen het bos niet meer. Misschien dat 1 van jullie ervaring heeft met 1 van onderstaande hotels???

    Hotel Paris Legendre

    Hotel d'Enghien

    Avenir

    Hotel Kyriad Torcy

    Victor masse

    Kyriad Paris La Villette
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_68052256
    Wat een eer dat stevengerrard Nederlands spreekt en dan ook nog eens op fok zit.

    Ik zal eerder kijken waar je zit in de stad.

    Dat eerste hotel zal ik persoonlijk al overslaan Hotel Paris Legendre.
    Je zit in het noorden van de stad. Op zich geen probleem metro etc. Maar de buurt Clichy is niet zo fijn.

    Ik zou voor Victor masse, het hotel is in een volkse buurt. Alles zie je voor bij gaan, en alles gebeurt er.

    Succes met je keuze!
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 20:36 schreef stevengerrard het volgende:
    nou het is bijna zover. voor de 1e keer naar Parijs alleen moeten we nog een hotel boeken. Dagen aan het afspeuren en recensies lezen maar zie door de bomen het bos niet meer. Misschien dat 1 van jullie ervaring heeft met 1 van onderstaande hotels???

    Hotel Paris Legendre

    Hotel d'Enghien

    Avenir

    Hotel Kyriad Torcy

    Victor masse

    Kyriad Paris La Villette
    PARIS - my life is as 500 days of summer -
    pi_68054019
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 20:58 schreef lavache het volgende:
    Wat een eer dat stevengerrard Nederlands spreekt en dan ook nog eens op fok zit.


    Merci, thank you en bedankt

    Nou vergeet alle opties maar! het is http://www.excelsior-paris-hotel.com/index.html geworden op aanraden van d'n diek!!! Dus oh wee als het niet goed is
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      zondag 19 april 2009 @ 10:40:15 #43
    177242 Irien
    Innit though
    pi_68162145
    Wat is jullie favoriete park in Parijs? In veel boekjes staat Jardin du Luxembourg, maar die heb ik al een paar keer gezien.
    Kent iemand Jardins Albert Kahn, is dat de moeite waard?
    En wat zijn de ervaringen met Institut du Monde Arabe? hoor ik ook wisselende dingen over...
    Between the click of the light and the start of the dream
    pi_68163700
    Ik vind Jardin du tuilleries heerlijk!
    Maar dat is voor anderen misschien weer net iets te kaal.
    Institut du monde Arabe vond ik wel aardig, heerlijk (te dure ) koffie gedronken. Voor de rest niet héél bijzonder, maar ik heb genoten van de enorme 'zonneschermen/versiering' voor de enorme ramen.
      zondag 19 april 2009 @ 11:57:47 #45
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_68163768
    pere lachaise..
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_68177867
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 10:40 schreef Irien het volgende:
    Wat is jullie favoriete park in Parijs? In veel boekjes staat Jardin du Luxembourg, maar die heb ik al een paar keer gezien.
    Kent iemand Jardins Albert Kahn, is dat de moeite waard?
    En wat zijn de ervaringen met Institut du Monde Arabe? hoor ik ook wisselende dingen over...
    Parc Andre Citroën! Duurt even voor je er bent (best een stukje lopen vanaf de metro) maar imho zeker de moeite waard. op mooie dagen is er daar een luchtballon waarin je omhoog kunt voor een mooi uitzicht (was helaas dicht toen wij er waren)





    Nog een paar van mijn favorieten:

    Louie


    Metro ingang:


    Mooi rustig pleintje in midden van centrum:


    Fontein:


    Een of ander torentje gezien vanaf tour montparnasse


    Een van de ramen waardoor napoleon naar buiten kan kijken


    Een van mijn mooiste:


    Adres van Nicolas Flamel (uit Harry Potter)


    Mooi (privé) tuintje:
    A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
    -
    Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
    -
    pi_68178075
    Oh, en ik wil meer foto's van bijzondere plekjes!
    A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
    -
    Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
    -
      dinsdag 21 april 2009 @ 10:34:45 #48
    7010 Dagobert
    I'm the Benjamin
    pi_68230044
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 18:40 schreef SadKingBilly het volgende:

    [..]

    Parc Andre Citroën! Duurt even voor je er bent (best een stukje lopen vanaf de metro) maar imho zeker de moeite waard. op mooie dagen is er daar een luchtballon waarin je omhoog kunt voor een mooi uitzicht (was helaas dicht toen wij er waren)

    [..]
    Inderdaad een geniaal Parc. Ik wil er ook weer heen Nu alleen nog een datum vinden en wat geld Is ondertussen al wel weer meer dan zeven jaar terug dat ik er geweest ben
    Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
    pi_68262284
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 21:29 schreef Burdie het volgende:

    [..]

    Helaas! Voor de Nederlanders dan, ik snap niet waarom iedereen hier er zo onverzorgd uitziet, terwijl andere landen gewoon duidelijk blijk geven van klasse en stijl.
    In één woord: calvinisme.
      woensdag 22 april 2009 @ 10:04:50 #50
    205280 pumpkinsoup
    The Queen Is Dead
    pi_68263267
    Dit voorjaar heb ik ook nog een tripje Parijs op de planning

    Parc Montsouris vind ik wel een hele leuke locatie, zal wel iets met mijn weerhobby te maken hebben vanwege het weerstation dat er staat. Stadsparken vind ik sowieso al mooi. Pont des Arts, de voetgangersbrug is ook een van mijn favorieten.

    Maar wat maakt juist een stad als Parijs eigenlijk romantisch? Het feit dat de mensen er over het algemeen stijlvol gekleed zijn... de Franse taal?
      woensdag 22 april 2009 @ 17:42:45 #52
    177242 Irien
    Innit though
    pi_68277194
    Ik vind de geschiedenis van de stad het meest romantische aspect: de revoluties, Napoleon, de Parijse Commune, de cultuur: schilders, muzikanten, modehuizen, nachtclubs, toprestaurants...
    Dat die stad allerlei creatieven van geest aantrekt...
    Between the click of the light and the start of the dream
      woensdag 22 april 2009 @ 18:30:21 #53
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_68278395
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 10:04 schreef pumpkinsoup het volgende:
    Nog 2 weekjes!
    Ik zou ook wel willen... mijn tripje naar parijs is helaas uitgesteld tot het najaar . Beter voor m'n portemonnaie, funest voor mijn parijs-verslaving. Toch vriendlief maar weer eens lief aankijken dan .
    KuikenGuppy
      woensdag 6 mei 2009 @ 12:35:36 #54
    177242 Irien
    Innit though
    pi_68725634
    Ontdekte net een paar prachtige avondfoto's van en vanaf Eglise Saint Sulpice, die fotograaf heeft op zijn site nog veel meer verborgen plekjes in Parijs staan, de metrotunnels, kanalen etc.



    http://pxt.in/episodes/paris-st-sulpice/
    Between the click of the light and the start of the dream
      woensdag 6 mei 2009 @ 13:51:24 #55
    35415 nightfall
    sickminded
    pi_68728327
    iemand nog een tip voor een aanbieding ofzoiets in juni?
      woensdag 6 mei 2009 @ 19:12:30 #56
    96720 stevengerrard
    stevengerrard
    pi_68741600
    aankomende maandag gaan we voor 4 daagjes richting Parijs. Slapen op aanraden in het Excelsior hotel .

    Iemand tips waar we zeker aan moeten denken!
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_68759708
    Ah.. Parijs Het plan is hier om van 7-10 augustus te gaan. Maandag ga ik de Thalys boeken Dan zijn alle reisdata beschikbaar
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_68759844
    wij gaan as zondag voor 3 dagen naar Parijs toe. Echt heel erg veel zin....
    Twee dagen de stad in en 1 dagje Disneyland...
      donderdag 7 mei 2009 @ 09:38:57 #60
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_68761786
    In juni ben ik iets meer dan een dag in Parijs. Ik kom om 2 uur 's middags aan met de TGV uit Spanje en vertrek de volgende middag om 5 uur alweer (naar Le Mans natuurlijk).

    Nu ben ik er nog nooit eerder geweest en vraag me af hoe ik m'n tijd daar het best kan benutten. Het Louvre moet maar een andere keer, denk ik, anders blijft er weinig tijd over. Maar voor wat?
    Ik verblijf overigens in de buurt van Gare du Montparnasse.
      donderdag 7 mei 2009 @ 17:46:52 #61
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_68779364
    Pfft, als je alles even kort wilt zien, zou ik zo'n stadstour doen, in zo'n open dubbeldekkerbus. Anders zou ik ervoor kiezen om de Eiffeltoren op te gaan, naar de Arc de Triomphe te gaan, en wat rond te slenteren door de parken die je onderweg tegen komt .
    KuikenGuppy
    pi_68782325
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 07:45 schreef PdeHoog het volgende:
    Ah.. Parijs Het plan is hier om van 7-10 augustus te gaan. Maandag ga ik de Thalys boeken Dan zijn alle reisdata beschikbaar
    Vandaag dus het hotel geboekt Zin in

    IEmand nog leuke ideeen voor iets minder toeristisch plekken waar je een beetje interessante foto's kan maken?
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      vrijdag 8 mei 2009 @ 09:38:50 #63
    177242 Irien
    Innit though
    pi_68799508
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 09:38 schreef Lemans24 het volgende:
    In juni ben ik iets meer dan een dag in Parijs. Ik kom om 2 uur 's middags aan met de TGV uit Spanje en vertrek de volgende middag om 5 uur alweer (naar Le Mans natuurlijk).

    Nu ben ik er nog nooit eerder geweest en vraag me af hoe ik m'n tijd daar het best kan benutten. Het Louvre moet maar een andere keer, denk ik, anders blijft er weinig tijd over. Maar voor wat?
    Ik verblijf overigens in de buurt van Gare du Montparnasse.
    Ik zou die eerste middag doen wat Burdie zei: Eifeltoren en Arc de Triomphe.

    De volgende dag nog even de Notre Dame zien en een stukje langs de Seine lopen. De wijk aan de andere kant van het water. Rechts van je als je voor de Notre Dame staat is Quartier Latin, van oudsher een studentenwijk, heel gezellig
    Between the click of the light and the start of the dream
      vrijdag 8 mei 2009 @ 18:48:26 #64
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_68818476
    Quartier Latin . Eigenlijk moet je dan ook naar Montmartre...
    KuikenGuppy
      vrijdag 8 mei 2009 @ 19:08:04 #65
    177242 Irien
    Innit though
    pi_68819130
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 18:48 schreef Burdie het volgende:
    Quartier Latin . Eigenlijk moet je dan ook naar Montmartre...
    Ja 's avonds bruist het daar. En het uitzicht over de stad!
    Between the click of the light and the start of the dream
    pi_68826509
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 19:24 schreef PdeHoog het volgende:

    Vandaag dus het hotel geboekt Zin in

    IEmand nog leuke ideeen voor iets minder toeristisch plekken waar je een beetje interessante foto's kan maken?
    Al wandelend door de stad kun je op zich overal wel foto's maken.
    Hangt er natuurlijk vanaf wat jij graag voor foto's maakt.
     FR
    pi_68828694
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 22:36 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Al wandelend door de stad kun je op zich overal wel foto's maken.
    Hangt er natuurlijk vanaf wat jij graag voor foto's maakt.
    Ik maak overal foto's van Maar ik wil proberen wel IETS aan standaard toeristenkiekjes te maken, maar eigenlijk meer andere dingen. Straatbeelden. Overzichtsfoto's. Net een tikkie anders dan normaal zeg maar
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      zaterdag 9 mei 2009 @ 00:35:19 #68
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_68830846
    PdeHoog, is Les Halles misschien wat je zoekt? Als je van architectuur en Art Nouveau houdt.


    Of als je van groen houdt, is de La promenade plantée (Coulee verte) echt heel erg aan te raden!
    KuikenGuppy
    pi_68834032
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 00:35 schreef Burdie het volgende:
    PdeHoog, is Les Halles misschien wat je zoekt? Als je van architectuur en Art Nouveau houdt.
    [ afbeelding ]
    Hee, daar liep ik vanmiddag!
     FR
    pi_68834091
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 23:34 schreef PdeHoog het volgende:

    Ik maak overal foto's van Maar ik wil proberen wel IETS aan standaard toeristenkiekjes te maken, maar eigenlijk meer andere dingen. Straatbeelden. Overzichtsfoto's. Net een tikkie anders dan normaal zeg maar
    Parijs is echt een heel "beloopbare" stad, dus ik zou gewoon gaan wandelen en als je het zat wordt (of het saai wordt in een bepaalde wijk), dan pak je gewoon een metro richting een ander gedeelte van de stad.

    In het centrum van de stad (met de laagste arrondissementennummers, heb je de meeste monument-achtige gebouwen; en natuurlijk ook de meeste cliché-plaatjes; maargoed, als je er met een frisse kijk tegenaan kijkt, zul je vast en zeker andere leuke foto-objecten tegenkomen.

    Ik zou me er eerlijk gezegd niet zo zorgen over maken, als ik jou was!
    Na jàren vind ik er nog steeds nieuwe dingen om te fotograferen!
     FR
    pi_68835065
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 03:23 schreef Bora-Bora het volgende:

    Ik zou me er eerlijk gezegd niet zo zorgen over maken, als ik jou was!
    Na jàren vind ik er nog steeds nieuwe dingen om te fotograferen!
    Oh... zorgen maken doe ik me niet hoor Ik ga er vooral heen om lekker rond te kijken dus dat komt wel goed Krijg er steeds meer zin in
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 00:35 schreef Burdie het volgende:
    PdeHoog, is Les Halles misschien wat je zoekt? Als je van architectuur en Art Nouveau houdt.
    [ afbeelding ]
    Ey...dat ziet er interessant uit Die gaat ff op de lijst
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      zondag 10 mei 2009 @ 11:52:08 #72
    177242 Irien
    Innit though
    pi_68866600
    PdeHoog, als je op gek bent op fotografie is dit een mooi museum voor jou, pal in het centrum.
    Maison Europeenne de la photographie
    http://www.mep-fr.org/actu_1.htm

    Ik ben er zelf wel eens geweest en vond het fantastisch. Niet te groot, verschillend, afwisselend werk. Prikkelend!
    Métro: Saint Paul ou Pont Marie.
    entree 6.50, als je student bent 3,50
    woensdagavond gratis van 17.00 tot 20.00
    Between the click of the light and the start of the dream
    pi_68914148
    Heeft er iemand hier ervaring met het reizen via Eurolines naar Paris? Het is natuurlijk spotgoedkoop, maar ik vraag me af wat ik me hier dan bij moet voorstellen?
    pi_68914390
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 19:00 schreef Allure_ het volgende:
    Heeft er iemand hier ervaring met het reizen via Eurolines naar Paris? Het is natuurlijk spotgoedkoop, maar ik vraag me af wat ik me hier dan bij moet voorstellen?
    Je stapt op, en je wordt ergens(geloof bij een metrostatio) afgezet.
    Ik zie dat het gemiddeld 36 euro retour is?
    Afhankelijk van waar je woont kan je met veel meer comfort voor 14 euro duurder met de hogesnelheidstrein Thalys vanaf Amsterdam, Den Haag of Rotterdam.
    Het gaat sneller, je kan eten en drinken halen onderweg en je hebt enige privacy(meer dan in een stampvolle bus).
    pi_68914831
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 19:08 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Je stapt op, en je wordt ergens(geloof bij een metrostatio) afgezet.
    Ik zie dat het gemiddeld 36 euro retour is?
    Afhankelijk van waar je woont kan je met veel meer comfort voor 14 euro duurder met de hogesnelheidstrein Thalys vanaf Amsterdam, Den Haag of Rotterdam.
    Het gaat sneller, je kan eten en drinken halen onderweg en je hebt enige privacy(meer dan in een stampvolle bus).
    Hmm, ja dat heb ik ook al bekeken. Maar een retourtje zou me dan in totaal 120 euro kosten. Dat scheelt nogal met de bus.

    Maar de bussen van Eurolines vertrekken ook vrij vaak op een dag, dus dan lijkt het me niet dat die bussen stamp vol zitten? Tenzij ze natuurlijk onderweg nog allerlei mensen oppikken..
    pi_68914891
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 19:24 schreef Allure_ het volgende:

    [..]

    Hmm, ja dat heb ik ook al bekeken. Maar een retourtje zou me dan in totaal 120 euro kosten. Dat scheelt nogal met de bus.

    Maar de bussen van Eurolines vertrekken ook vrij vaak op een dag, dus dan lijkt het me niet dat die bussen stamp vol zitten? Tenzij ze natuurlijk onderweg nog allerlei mensen oppikken..
    De treinen naar Parijs gaan 10 keer per dag geloof ik, en zelfs die zitten altijd stampvol.

    Heb je vaste (snelle) data?
    pi_68915409
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 19:26 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    De treinen naar Parijs gaan 10 keer per dag geloof ik, en zelfs die zitten altijd stampvol.

    Heb je vaste (snelle) data?
    Oh oke, dat is ook aardig vaak .

    Hoe bedoel je? Ik heb al een datum ja.
    pi_68921941
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 19:39 schreef Allure_ het volgende:

    [..]

    Oh oke, dat is ook aardig vaak .

    Hoe bedoel je? Ik heb al een datum ja.
    Oh ok. Probeer op TGV.com te kijken, zijn vaak aantrekkelijkere tarieven.
      dinsdag 12 mei 2009 @ 17:10:15 #79
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_68945813
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 11:52 schreef Irien het volgende:
    PdeHoog, als je op gek bent op fotografie is dit een mooi museum voor jou, pal in het centrum.
    Maison Europeenne de la photographie
    http://www.mep-fr.org/actu_1.htm

    Ik ben er zelf wel eens geweest en vond het fantastisch. Niet te groot, verschillend, afwisselend werk. Prikkelend!
    Métro: Saint Paul ou Pont Marie.
    entree 6.50, als je student bent 3,50
    woensdagavond gratis van 17.00 tot 20.00
    Toevallig ben ik er op woensdagavond én ik ben gek op fotografie, dus ik ga ook even langs!
    pi_68946373
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 11:52 schreef Irien het volgende:
    PdeHoog, als je op gek bent op fotografie is dit een mooi museum voor jou, pal in het centrum.
    Maison Europeenne de la photographie
    http://www.mep-fr.org/actu_1.htm

    Ik ben er zelf wel eens geweest en vond het fantastisch. Niet te groot, verschillend, afwisselend werk. Prikkelend!
    Métro: Saint Paul ou Pont Marie.
    entree 6.50, als je student bent 3,50
    woensdagavond gratis van 17.00 tot 20.00
    Ik noteer hem. Dank voor de tip. Ziet er interessant uit
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_69018106
    Iemand die kan helpen?

    Ik zoek voor de periode 29 juni - 3 juli een appartement voor 4 personen inclusief keuken.
    Dit appartement zou moeten liggen in Saint Germain, het 6de arrondisiment.
    Maakt mij niet uit,maar ik boek het voor mijn amerikaanse familie die hier graag wil zijn. Of zijn er betere plekken om te blijven vlakbij alle bezienswaardigheden?

    Budget max 1000 euro voor die 4 personen voor die 4 nachten?

    Iemand ideen, tips?
      zaterdag 16 mei 2009 @ 15:36:45 #82
    199107 xLittlestarx
    A Day In The Life ...
    pi_69087974
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 15:37 schreef nelisb het volgende:
    Iemand die kan helpen?

    Ik zoek voor de periode 29 juni - 3 juli een appartement voor 4 personen inclusief keuken.
    Dit appartement zou moeten liggen in Saint Germain, het 6de arrondisiment.
    Maakt mij niet uit,maar ik boek het voor mijn amerikaanse familie die hier graag wil zijn. Of zijn er betere plekken om te blijven vlakbij alle bezienswaardigheden?

    Budget max 1000 euro voor die 4 personen voor die 4 nachten?

    Iemand ideen, tips?
    Kijk op dat website : Homeholidays !
    (appartements in de 6de arrondisiment, prijs eronder 1000¤ voor 1 week)

    Als je niet begrijpt Fransen, je kunt vragen voor een vertaling van mij ; ik ben fransen

    Ik wens jij goede vakantie in Paris !
    pi_69088566
    Dank je wel! Ga straks even kijken!

    Ik ga niet naar Parijs maar mijn familie uit Amerika.
      dinsdag 19 mei 2009 @ 13:08:34 #84
    177242 Irien
    Innit though
    pi_69186428
    Nog een paar dagjes en dan ga ik (vrijdagochtend VROEG)
    Between the click of the light and the start of the dream
    pi_69187151
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 13:08 schreef Irien het volgende:
    Nog een paar dagjes en dan ga ik (vrijdagochtend VROEG)
    Have fun
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_69316596
    Bon weekend! Il fait beau à Paris!
     FR
      maandag 25 mei 2009 @ 18:07:20 #87
    143949 Riro
    A.F.C. AJAX
    pi_69389297
    Komend weekend 2 daagjes Parijs.
      dinsdag 26 mei 2009 @ 08:26:29 #88
    177242 Irien
    Innit though
    pi_69407887
    Ben terug. Het was erg leuk wel heet! veel verkoeling gezocht in Jardin du Luxembourg, Tuileries, aan de Seine, achter de Notre Dame etc.
    Veel klassieke dingen bekeken (Eiffeltoren, Centre Pompidou, Arc de Triomphe). Maar we waren al vaker in Parijs geweest, dus niet per se overal in en op.
    Wat ik extra leuk vond: er loopt tot 28 augustus een gratis tentoonstelling "Gustave Eiffel, Magicien de Fer" in het Hotel de Ville. Die was leuk (uitleg wel alleen in het Frans, maar dat ging prima)
    Between the click of the light and the start of the dream
      dinsdag 26 mei 2009 @ 09:05:47 #89
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_69408484
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 08:26 schreef Irien het volgende:
    Wat ik extra leuk vond: er loopt tot 28 augustus een gratis tentoonstelling "Gustave Eiffel, Magicien de Fer" in het Hotel de Ville. Die was leuk (uitleg wel alleen in het Frans, maar dat ging prima)
    was deze er ook te zien?


    Bonusvraag: wie weet waar ie staat...?
      woensdag 27 mei 2009 @ 00:00:33 #90
    177242 Irien
    Innit though
    pi_69439373
    Nee, die zat er niet bij. Veel bruggen, het vrijheidsbeeld, en veel over de Eiffeltoren. Ook nooit/half uitgevoerde projecten, ideeen etc (oa een tunnel naar Engeland en sluizen voor het Panamakanaal)

    geen idee waar jouw foto van is? vertel!
    Between the click of the light and the start of the dream
    pi_69520020
    Even een vraagje voor de ervaren Parijsgangers... ik wil in augustus naar Parijs. Goedkope treinkaartjes gevonden van zondag t/m woensdag, maar is er op die dagen wel wat te beleven? Of zijn dan musea en winkels gesloten?
    I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
      vrijdag 29 mei 2009 @ 11:27:13 #92
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_69520561
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 00:00 schreef Irien het volgende:
    Nee, die zat er niet bij. Veel bruggen, het vrijheidsbeeld, en veel over de Eiffeltoren. Ook nooit/half uitgevoerde projecten, ideeen etc (oa een tunnel naar Engeland en sluizen voor het Panamakanaal)

    geen idee waar jouw foto van is? vertel!
    Het is een kerkje van Eiffel in Arica, Chili.
    Oorspronkelijk gebouwd in ilo, Peru. Toen er in 1868 een tsunami plaatsvond in Arica (wat toen nog bij Peru hoorde) en vele gebouwen werden vernield, werd het kerkje verscheept naar Arica, zodat ze daar ook weer een kerk hadden!
    pi_69520611
    quote:
    Op dinsdag 26 mei 2009 09:05 schreef Lemans24 het volgende:
    Bonusvraag: wie weet waar ie staat...?
    Ik doe een gokje: Parijs?

    Iemand trouwens goede ideeen over waar je een beetje leuk een muziekoptreden kunt fotograferen? Jazz oid?
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_69521795
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 11:11 schreef Tieu het volgende:
    Even een vraagje voor de ervaren Parijsgangers... ik wil in augustus naar Parijs. Goedkope treinkaartjes gevonden van zondag t/m woensdag, maar is er op die dagen wel wat te beleven? Of zijn dan musea en winkels gesloten?
    Winkels zijn zondag gesloten, in les Marais kan je echter wel gewoon winkelen(joodse wijk). Grote toeristenpleisters zijn wel open! De overige dagen is alles open, misschien maandag wat later.
      vrijdag 29 mei 2009 @ 13:47:21 #95
    177242 Irien
    Innit though
    pi_69525010
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 11:11 schreef Tieu het volgende:
    Even een vraagje voor de ervaren Parijsgangers... ik wil in augustus naar Parijs. Goedkope treinkaartjes gevonden van zondag t/m woensdag, maar is er op die dagen wel wat te beleven? Of zijn dan musea en winkels gesloten?
    Waarbij je wel rekening moet houden at veel musea wel op zondag open, maar op maandag dicht zijn.
    Between the click of the light and the start of the dream
    pi_69525319
    Het grootste museum in Parijs , het Louvre, is trouwens elke dinsdag gesloten.
    pi_69662807
    Goeie tips in dit topic.

    Komende vrijdag tot zondag naar Parijs. Eerste keer voor mij, 5de ofzo voor mijn vriendin.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_69709952
    Geboekt 4 t/m 7 augustus
    dus maar de zondag, maandag en deel van de dinsdag ontlopen zoals de meeste adviseren.
    I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
    pi_69713113
    Nog een maandje en dan weer voor de 394859ste keer naar Parijs, dit keer tijdens 14 juli!
    Eind augustus willen mijn vriendin en ik ook, vanwege Rock en Seine!
      maandag 8 juni 2009 @ 10:22:34 #100
    23234 zjroentje
    DiFontaine
    pi_69818931
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 20:01 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    Eind augustus willen mijn vriendin en ik ook, vanwege Rock en Seine!
    Oe, met oa Oasis zag ik in de metro. Btw: metro's op banden in Parijs! Wtf?

    Verder echt een prachtige stad. Schitterende gebouwen en prachtige parken. Heerlijk aan de vijver in het Jardin du Luxembourg gezeten in het zonnetje. Verder enorm veel politie (en militairen in winkelcentra) in de stad, maar dat kwam dus door de aanwezigheid van Obama hoorden we later.

    Absoluut een geslaagd lang weekend en zeker voor herhaling vatbaar!
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      maandag 8 juni 2009 @ 10:36:11 #101
    7010 Dagobert
    I'm the Benjamin
    pi_69819304
    Zaterdag die kant op Kan niet wachten

    Iemand trouwens ervaring met de Vélib'? Kan best een paar woordjes Frans, maar kom er op de site niet helemaal achter waar/hoe ik nu aan een eendags abonnement kom...
    Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
      maandag 8 juni 2009 @ 10:41:43 #102
    23234 zjroentje
    DiFontaine
    pi_69819457
    Bij de Eiffeltoren trouwens een fantastisch kat-en-muis spelletje tussen de politie en die gasten met souvenirs. Op een gegeven moment vlogen uit het niets 2 mannen (politie in burger bleek dus) zo'n negert om de nek. Tijdens de arrestatie viel bij 1 politieman gewoon de munitiehuls uit z'n wapen, zo voor mijn voeten.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      maandag 8 juni 2009 @ 11:19:52 #103
    177242 Irien
    Innit though
    pi_69820536
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 10:22 schreef zjroentje het volgende:

    [..]

    Oe, met oa Oasis zag ik in de metro. Btw: metro's op banden in Parijs! Wtf?

    Die banden dienen om heuvels op te komen, voor extra grip. Metro's die naar Bastille rijden bijvoorbeeld, moeten een behoorlijke stukje klimmen naar dat station. Ze hebben niet allemaal banden.
    Between the click of the light and the start of the dream
      maandag 8 juni 2009 @ 11:45:43 #104
    23234 zjroentje
    DiFontaine
    pi_69821299
    Niet allemaal nee, klopt. Zijn volgens mij ook gewoon op de stalen wielen gemonteerd. Maar ik vond het echt een apart gezicht.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_70219901
    Ik ga donderdag voor 4 dagen naar Parijs. Zoals ik gelezen heb zijn hier heel wat mensen die parijs goed kennen. Kunnen jullie me helpen aan adresjes van leuke restaurantjes? Ik ben nu 4x in parijs geweest, en eigenlijk elke keer weer in quatier latin zitten eten. De kleine bistro'tjes blijven leuk. Maar nu wil ik eens ergens anders gaan eten. Niet te luxe, gewoon een lekker toeristen restaurantje.

    Op internet vind ik echter alleen de luxe, over the top restaurants waar je niet in je spijkerbroekje naar binnen durft te lopen. Hebben jullie tips waar je goed kan eten zonder overdadige luxe en een creditcard limiet van E 2500.- ?

    Ik hoor het graag, ook bijzondere ervaringen mogen. Alvast bedankt he..
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_70251805
    Hippopotamus - Restaurant dat overal in Parijs zit. Parisains eten er zelf ook, en de biefstuk is er heerlijk!
    Le Pont de Seine - Klein restaurantje naast station BIR-Hakeim. Romantisch, knus, en ideaal na een avondje genieten op de eiffeltoren. Zitten wel wat toeristen, maar ze spreken er overwegend frans.
    pi_70271827
    Bedankt voor de tips.. Een avondje biefstuk gaat het dus zeker wel worden
    "Dude.. they can't get any better than that"
    pi_70340922
    Vanaf september ga ik er ieder weekend heen. Vriendlief gaat er werken en wonen en ik ga -voorlopig- iedere keer op en neer.
    Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
    Nu ook op foto verkrijgbaar
      woensdag 24 juni 2009 @ 22:24:43 #109
    177242 Irien
    Innit though
    pi_70341209
    Wat ik ook een leuk restaurant vind, niet per se voor het eten maar een sfeervolle hangout is Caf'e l'Industrie in de buurt van Bastille
    http://www.google.com/search?client=safari&rls=en-us&q=cafe+l'industrie&ie=UTF-8&oe=UTF-8
    Between the click of the light and the start of the dream
    pi_70343494
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 22:26 schreef Eastwood het volgende:
    Bedankt voor de tips.. Een avondje biefstuk gaat het dus zeker wel worden
    Hippopotamus heeft ook verukkelijke toetjes!

    http://www.hippopotamus.fr/menu/pdf/desserts.pdf
    pi_71007416
    Iemand tips voor een jong koppel die 4 nachtjes in Parijs verblijven? Wat MOETEN we bijvoorbeeld zien? Een tante had het over het ''Plein du tete''. Is dat wat?
    pi_71045028
    Waar kan je beetje leuk uitgaan? Leuke hippe discotheek, lounge achtige dingen....
    Iemand tips?
    I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
    pi_71152956
    * schaamteloze tvp neerplempt om inspiratie op te doen

    Ga binnenkort lang weekend naar Parijs met m'n nieuwe
    pi_71153782
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 20:34 schreef Tieu het volgende:
    Waar kan je beetje leuk uitgaan? Leuke hippe discotheek, lounge achtige dingen....
    Iemand tips?
    Club rex?
    pi_71161004
    Ik ga komend weekend naar parijs, even vergeten dat dan de finale van de tour de france is..
    heb 2 vraagjes, waar moet ik allemaal rekening mee houden op vrijdag, zaterdag en zondag ivm tour de france? Zijn er extra activiteiten, dingen dicht, metro's die niet rijden?

    Daarnaast heb ik een Paris Visite gekocht. Ik begrijp hem alleen niet.
    Op het zwarte kaartje staat een card number, moet ik deze op het ticket invullen?
    Daarnaast staat er dat ik de kaart moet valideren, hoe doe ik dit? Moet ik op het kaartje de datum en tijd invullen vanaf het eerste gebruik, of gebeurt dat automatisch wanneer ik het kleine kaartje door het poortje haal?
      maandag 20 juli 2009 @ 21:54:29 #116
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_71162120
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Hippopotamus heeft ook verukkelijke toetjes!

    http://www.hippopotamus.fr/menu/pdf/desserts.pdf
    Hippo !

    Ik wil ook weer naar Parijs .
    Even m'n lief aankijken .
    KuikenGuppy
    pi_71169381
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 21:19 schreef kaarinf het volgende:
    Ik ga komend weekend naar parijs, even vergeten dat dan de finale van de tour de france is..
    heb 2 vraagjes, waar moet ik allemaal rekening mee houden op vrijdag, zaterdag en zondag ivm tour de france? Zijn er extra activiteiten, dingen dicht, metro's die niet rijden?

    Daarnaast heb ik een Paris Visite gekocht. Ik begrijp hem alleen niet.
    Op het zwarte kaartje staat een card number, moet ik deze op het ticket invullen?
    Daarnaast staat er dat ik de kaart moet valideren, hoe doe ik dit? Moet ik op het kaartje de datum en tijd invullen vanaf het eerste gebruik, of gebeurt dat automatisch wanneer ik het kleine kaartje door het poortje haal?
    Voor de Tour de France zal er wel een en ander afgezet worden ja. Met name de Champs Elysées, waar de finish is, zal op de einddag moeilijk bereikbaar zijn, lijkt me.
    Voor de rest ken ik het parcours niet, maar dat is vast wel te vinden op internet, en in functie daarvan zul je kunnen afleiden in welke gedeeltes van de stad je beter niet op die laatste dag kunt bezoeken.

    Wat betreft Paris Visite:
    ik gebruik hem zelf nooit, maar normaal gesproken zal het kleine kaartje automatisch "gevalideerd" worden op het moment dat hij door de machine gaat (de 1e keer dat je door het poortje moet).
    Neem ik aan, tenminste.
    De controleurs hebben ook apparaatjes waarmee ze kunnen lezen wat er op die magneetband staat (ofzo).

    Succes!
     FR
    pi_71173628
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Hippopotamus heeft ook verukkelijke toetjes!

    http://www.hippopotamus.fr/menu/pdf/desserts.pdf
    pi_71178434
    * PdeHoog noteert voor over 3 weken: hippo-restaurants =
    Desserts zien er idd wel errug ok uit
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      dinsdag 21 juli 2009 @ 14:06:02 #120
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_71179090
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 13:45 schreef PdeHoog het volgende:
    * PdeHoog noteert voor over 3 weken: hippo-restaurants =
    Desserts zien er idd wel errug ok uit
    En enorm grote steaks. Ik kon er mijn hart ophalen (ben onwijs verslaafd aan steak )
    KuikenGuppy
    pi_71179572
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 14:06 schreef Burdie het volgende:

    [..]

    En enorm grote steaks. Ik kon er mijn hart ophalen (ben onwijs verslaafd aan steak )
    Die had ik ook al gevonden ja
    Nog meer tips?
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      dinsdag 21 juli 2009 @ 14:21:40 #122
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_71179598
    Crepes met nutella .
    KuikenGuppy
    pi_71179920
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 14:21 schreef Burdie het volgende:
    Crepes met nutella .
    Whahahahaha Klinkt goed
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_71184347
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 14:31 schreef PdeHoog het volgende:

    [..]

    Whahahahaha Klinkt goed
    Ja, vooral op het verlengde van de champs. Van die schattige kleine tuinhuisjes waar ze die crêpes verkopen
    pi_71186424
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 16:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Ja, vooral op het verlengde van de champs. Van die schattige kleine tuinhuisjes waar ze die crêpes verkopen
    Ik noteer: Einde Champs
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_71187609
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 17:21 schreef PdeHoog het volgende:

    [..]

    Ik noteer: Einde Champs
    En dan lekker opeten in de Jardin de Tuileries om de grote vijver.

    Ik was er vorige week maar wil alweer terug
    pi_71188787
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 23:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Hippopotamus heeft ook verukkelijke toetjes!

    http://www.hippopotamus.fr/menu/pdf/desserts.pdf
    Sweet mother... zijn er veel van die Hippo restaurants in Paris?
    pi_71189632
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 18:37 schreef -Dries- het volgende:

    [..]

    Sweet mother... zijn er veel van die Hippo restaurants in Paris?
    Aardig wat, wij gaan altijd naar die op Rue de Wagram (2 straten van de Arc de Triomphe)
    pi_71198755
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 14:21 schreef Burdie het volgende:
    Crepes met nutella .
    Met suiker (stukjes aardbei/banaan en beetje slagroom)...... sacrebleu!

    Stond eens zo'n Amerikaanse muts voor me (je kent ze wel) bij zo'n kraampje in St Michel waar de crepes dus voor je ogen gemaakt worden en ze zegt zo tegen haar metgezel "Back home, I can even flip 'em"..
    pi_71201341
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 16:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Club rex?
    even door google heen gehaald, die tent is dus dicht in Augustus... :|
    Iemand anders nog ideeën?
    I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
    pi_71201422
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 00:18 schreef Tieu het volgende:

    [..]

    even door google heen gehaald, die tent is dus dicht in Augustus... :|
    Iemand anders nog ideeën?
    IK heb Batofar altijd kunnen waarderen, maar dat is meer electro en ken je smaak niet...
    pi_71351449
    Tips voor huurappartementen?

    (voor langere tijd, dus geen vakantie)
    pi_71354257
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 16:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Ja, vooral op het verlengde van de champs. Van die schattige kleine tuinhuisjes waar ze die crêpes verkopen
    Ik kan me niet voor de geest halen waar je die ziet....
    Was het op een kerstmarkt ofzo?
     FR
    pi_71354488
    Tuinhuisjes zijn misschien een beetje verkeerd geformuleerd, het zijn een een soort kraampjes met een dakje waar meestal een bestelbusje achter staat. Richting place de la Concorde
    pi_71354611
    quote:
    Op zondag 19 april 2009 18:40 schreef SadKingBilly het volgende:

    [..]

    Parc Andre Citroën! Duurt even voor je er bent (best een stukje lopen vanaf de metro) maar imho zeker de moeite waard. op mooie dagen is er daar een luchtballon waarin je omhoog kunt voor een mooi uitzicht (was helaas dicht toen wij er waren)
    Het Parc Citroën is helaas wel wat achteruit gegaan, sinds de opening indertijd... Vandalisme enzo waar niet echt tegen te strijden valt.. Zelfs de eendjes werden vermoord, op een gegeven moment...

    Op dit moment staan de vijvers grotendeels droog voor reparatie, maar op zich was de opzet van het park erg leuk inderdaad. Een beetje botanisch, met speciale kassen enzo...

    De luchtballon is over het algemeen alleen gesloten als het te winderig is enzo.


    Onderhand kunnen we wel een paar van de Parijse plekjes verklappen hè:
    quote:
    Nog een paar van mijn favorieten:


    Metro ingang:
    [ link | afbeelding ]
    Dit is metro-uitgang Palais Royal-Musée du Louvre.
    quote:
    Mooi rustig pleintje in midden van centrum:
    [ link | afbeelding ]
    "Place des Vosges" genaamd.
    quote:
    Fontein:
    [ link | afbeelding ]
    Bij het Palais Royal.
    quote:
    Een van de ramen waardoor napoleon naar buiten kan kijken
    [ link | afbeelding ]
    quote:
    Mooi (privé) tuintje:
    [ link | afbeelding ]
    Een van de "geheime" uitgangen van de "Place des Vosges" - toegankelijk voor het publiek; als je hem kunt vinden....

    Leuke foto's, SadKingBilly!
     FR
    pi_71354753
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 00:28 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Tuinhuisjes zijn misschien een beetje verkeerd geformuleerd, het zijn een een soort kraampjes met een dakje waar meestal een bestelbusje achter staat. Richting place de la Concorde
    Oh bedoel je die?
    Daar heb ik indd nog nooit wat gekocht.... Het is dan ook meer voor toeristen enzo...


    Een lekker crèpe-afhaaladres zit vlakbij Notre-Dame, op de hoek van de Seine met de straat van het Gerechtshof, tegenover de St Michel fontein, zeg maar.
    In de St Michel wijk zit trouwens een hele serie lekkere creperie-tjes.
     FR
    pi_71354784
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 00:42 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Oh bedoel je die?
    Daar heb ik indd nog nooit wat gekocht.... Het is dan ook meer voor toeristen enzo...


    Een lekker crèpe-afhaaladres zit vlakbij Notre-Dame, op de hoek van de Seine met de straat van het Gerechtshof, tegenover de St Michel fontein, zeg maar.
    In de St Michel wijk zit trouwens een hele serie lekkere creperie-tjes.
    Heb jij je woning daar gehuurd?
    Zo ja, heb je misschien een internetsite of iets waar ik kan kijken voor een appartement?
    Hoeft nieteens zo heel low-budget, 800 euro ofzo als limiet.
    pi_71355039
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 00:44 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Heb jij je woning daar gehuurd?
    Zo ja, heb je misschien een internetsite of iets waar ik kan kijken voor een appartement?
    Hoeft nieteens zo heel low-budget, 800 euro ofzo als limiet.
    Nee, het beste is om wat rond te kijken op verschillende makelaarssites en te vergelijken, om zo een idee te krijgen, en je ook te leren oriënteren qua prijsverhoudingen in de verschillende wijken.

    Vervolgens is het toch wel essentieel om appartementjes te gaan bezoeken, als het even kan, want de kwaliteit van de woningen kan nogal tegenvallen (vergeleken met onze Nederlandse normen).

    En verwacht verder ook of fikse prijzen, of hyperkleine appartementjes (of matig gesitueerd)...

    Dit is ook een interessante site:

    www.pap.fr (voornamelijk particulieren)

    Kies "location immobilière" of "location vacances" en kies vervolgens hoeveel kamers je wilt, en waar het gesitueerd moet zijn enzo (vul bijv. "Paris" in voor een overzicht).

    Krijg je eenmaal de resultaten (voorbeeldje), sorteer dan de resultaten op prijs of recentheid.


    Mijn oog viel op deze:
    http://www.pap.fr/annonce(...)aris-pap-7576222.htm in het XVe arrondissement.
    Klein, maar vrij rustige locatie, met metrostation bij de hand.
     FR
    pi_71355125
    Thanks!
    Erg groot hoeft het niet te zijn, als 18-jarige student heb je genoeg aan 20m2 en dat moet hopelijk wel lukken voor 800 euro
    pi_71355213
    Het feit alleen al dat 'hot water' bij de eigenschappen van appartementen staat
      woensdag 29 juli 2009 @ 15:35:53 #141
    7010 Dagobert
    I'm the Benjamin
    pi_71430744


    Dankzij het grote succesverhaal van mijn vorige tripje naar Parijs (bus gemist, duur treinkaartje gekocht, 3,5 uur vertraging...) heb ik nu mijn geld teruggekregen van NS HiSpeed en kan ik nu twee keer retour naar Parijs
    Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
    pi_71446668
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 15:35 schreef Dagobert het volgende:


    Dankzij het grote succesverhaal van mijn vorige tripje naar Parijs (bus gemist, duur treinkaartje gekocht, 3,5 uur vertraging...) heb ik nu mijn geld teruggekregen van NS HiSpeed en kan ik nu twee keer retour naar Parijs
    Tof!!
     FR
      vrijdag 31 juli 2009 @ 17:12:12 #143
    245594 Pinterman
    Luis in de pels
    pi_71494594
    De kans zit er dik in dat ik volgende week zondag onverwacht een manier moet vinden om van Parijs terug naar ergens in Nederland (liefst Den Bosch) moet zien te komen. Ik weet het niet zeker, dus ik kan nu nog niets boeken. Echter, het lijkt erop dat het dus een duur grapje gaat worden als ik op de dag zelf een kaartje moet kopen. Kan iemand dit bevestigen? Waar moet ik dan aan denken (trein)?
    Ik wens je een dolfijne dag
    pi_71494750
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 17:12 schreef Pinterman het volgende:
    De kans zit er dik in dat ik volgende week zondag onverwacht een manier moet vinden om van Parijs terug naar ergens in Nederland (liefst Den Bosch) moet zien te komen. Ik weet het niet zeker, dus ik kan nu nog niets boeken. Echter, het lijkt erop dat het dus een duur grapje gaat worden als ik op de dag zelf een kaartje moet kopen. Kan iemand dit bevestigen? Waar moet ik dan aan denken (trein)?
    Op de dag zelf moet je echt aan >100 euro denken, minimaal

    Oh ik keek net en het is onder de 100 euro, soms betaalde je echt 150 euro op de dag zelf...
    pi_71504560
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 17:12 schreef Pinterman het volgende:
    De kans zit er dik in dat ik volgende week zondag onverwacht een manier moet vinden om van Parijs terug naar ergens in Nederland (liefst Den Bosch) moet zien te komen. Ik weet het niet zeker, dus ik kan nu nog niets boeken. Echter, het lijkt erop dat het dus een duur grapje gaat worden als ik op de dag zelf een kaartje moet kopen. Kan iemand dit bevestigen? Waar moet ik dan aan denken (trein)?
    Is het huren van een auto een optie?
     FR
      zaterdag 1 augustus 2009 @ 03:04:37 #146
    245594 Pinterman
    Luis in de pels
    pi_71508136
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 23:24 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Is het huren van een auto een optie?
    Hmm, niet echt. In principe zijn we daar met een auto, alleen moet ik absoluut voor maandag weer in Nederland zijn, alleen de mensen met wie ik daar zal zijn niet. Het hangt er dus vanaf of ze zin hebben om langer in Parijs te blijven of ik mee terug rij of dat ik zelf vervoer zal moeten zoeken.

    Als ik nu een bus zou boeken, kost het ¤50 geloof ik. Weet iemand zo uit het hoofd hoe lang die bus erover doet? Voordeel, zo'n bus rijdt wel direct naar Den Bosch. Maar 't kan ook een verspilde ¤50 zijn...
    Ik wens je een dolfijne dag
      woensdag 5 augustus 2009 @ 10:57:14 #147
    7010 Dagobert
    I'm the Benjamin
    pi_71617672
    quote:
    Op zaterdag 1 augustus 2009 03:04 schreef Pinterman het volgende:

    [..]

    Hmm, niet echt. In principe zijn we daar met een auto, alleen moet ik absoluut voor maandag weer in Nederland zijn, alleen de mensen met wie ik daar zal zijn niet. Het hangt er dus vanaf of ze zin hebben om langer in Parijs te blijven of ik mee terug rij of dat ik zelf vervoer zal moeten zoeken.

    Als ik nu een bus zou boeken, kost het ¤50 geloof ik. Weet iemand zo uit het hoofd hoe lang die bus erover doet? Voordeel, zo'n bus rijdt wel direct naar Den Bosch. Maar 't kan ook een verspilde ¤50 zijn...
    Uurtje of 6 á 7 naar Den Bosch denk ik. Punt met de bus is dat je op allerlei plekken even van de snelweg af moet om mensen in en uit te laden. Wellicht met de trein naar Antwerpen en vanaf daar een lokalere trein richting Den Bosch? Thalys-kaartje is last minute echter wel duur (¤100 enkele reis Rotterdam-Parijs).
    Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
    pi_71618322
    Ik heb 3 jaar in Parijs gewoond en dat deed ik in de wijk Barbes en dat beviel me prima,La Gare Du Nord was niet ver van mij , was maar 10 minutjes lopen,Sacre Coeur ook ongeveer 10 minutjes,het beviel me prima al woonde ik de wijk waar veel gestolen werd maar ik voelde me happy,in Barbers kon je alles krijgen wat je wilt krijgen en spotgoedkoop ,echt een groot verschil met andere wijken waar de schoppingscentra's te vinden waren ,ik reed altijd vanuit Barbes naar La Defense (Zakencentrum) terwijl metrostation om de hoek was,als je naar Barbes wou per tram of Metro dan moet je altijd Barbes Rochechouart nemen

    Barbes - La Defence met de auto 1uurtje met Metro half uurtje
    pi_71622713
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 11:20 schreef GroningenEuroborg het volgende:
    Ik heb 3 jaar in Parijs gewoond en dat deed ik in de wijk Barbes en dat beviel me prima,La Gare Du Nord was niet ver van mij , was maar 10 minutjes lopen,Sacre Coeur ook ongeveer 10 minutjes,het beviel me prima al woonde ik de wijk waar veel gestolen werd maar ik voelde me happy,in Barbers kon je alles krijgen wat je wilt krijgen en spotgoedkoop ,echt een groot verschil met andere wijken waar de schoppingscentra's te vinden waren ,ik reed altijd vanuit Barbes naar La Defense (Zakencentrum) terwijl metrostation om de hoek was,als je naar Barbes wou per tram of Metro dan moet je altijd Barbes Rochechouart nemen

    Barbes - La Defence met de auto 1uurtje met Metro half uurtje
    Barbès is eigenlijk de achterbuurt van Parijs, dus niet echt aan te raden voor naïeve en onschuldige reizigertjes.
    De meer alerte reiziger kan zich er wel wagen -er is indd een hoop spul goedkoop te krijgen, en je kunt er goed onderhandelen- maar het is nou niet bepaald de meest interessante wijk van de stad.

    Wat wel de moeite waard is in die wijk, is de enorme "vlooienmarkt" bij Porte de Clignancourt, een stukje verderop in de wijk, aan de rand van Parijs: les Puces de St Ouen. Een hele beleving!

    Een artikel hierover in het Engels met een hoop informatie en plaatjes om een indruk te krijgen:
    quote:
    Size of The Flea Market: The Puces covers 7 hectars and is the largest antiques market in the world, receiving between 120,000 to 180,000 visitors each weekend.
    quote:
    How to get to the Flea Market:

    Take the métro to Porte de Clignancourt on Line 4 and follow the crowds towards the large concrete overpass. If you are looking for antiques, don't waste too much time looking through the clothing, African objects and household goods on streets along the way. The market and neighborhood is very colorful and you will love the diversity of personalities, stall keepers and products for sale! The 18th arrondissement, where the Puces are located, is in a poorer part of Paris and the market gets very crowded. As mentioned above, you want to watch your wallets and you can safely stroll around here during the day.
    quote:
    Flea Market Hours: Saturday - Monday

    Every Saturday from 8h30 to 18h30
    Every Sunday from 10h to 18h30
    Every Monday from de 10h30 to 17h30
    Wel oppassen voor zakkenrollers dus, en niet aarzelen om fiks te onderhandelen.
     FR
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:38:22 #150
    79000 Maikuuul
    Dat zeg ik ook altijd
    pi_71687805
    Ik ga morgen voor 3 daagjes naar parijs.

    Uiteraard wil ik wel een beetje kunnen feesten maar wie weet er een beetje goede clubs ?

    Club Queen ziet er wel goed uit maar zijn er Fok!kers die hier wel eens zijn geweest / in andere discotheken in Parijs zijn geweest ?

    Merci beaucuoup !
    [b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
    Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
    Sokkel Lolleromfg[/b]
    pi_71691532
    Denk eraan dat uitgaan daar wat sjieker is dan hier. Probeer dus niet met je nikes binnen te komen oid.
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:05:47 #152
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_71691828
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 17:38 schreef Maikuuul het volgende:
    Ik ga morgen voor 3 daagjes naar parijs.

    Uiteraard wil ik wel een beetje kunnen feesten maar wie weet er een beetje goede clubs ?

    Club Queen ziet er wel goed uit maar zijn er Fok!kers die hier wel eens zijn geweest / in andere discotheken in Parijs zijn geweest ?

    Merci beaucuoup !
    Neem wel een flinke portemonnaie mee als je naar Queen wilt .
    KuikenGuppy
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:53:47 #153
    79000 Maikuuul
    Dat zeg ik ook altijd
    pi_71694978
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 19:54 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Denk eraan dat uitgaan daar wat sjieker is dan hier. Probeer dus niet met je nikes binnen te komen oid.
    Nikes wie draagt dat nou als hij uitgaat :/ > en ik heb niet eens nikes

    Ik heb gewoon nette leren schoenen.

    Ik zag bij Queen dat de entree maar een euro of 8 was, maar de drank zal wel retarded duur zijn denk ik ?
    [b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
    Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
    Sokkel Lolleromfg[/b]
      vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:15:04 #154
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_71695682
    quote:
    Op vrijdag 7 augustus 2009 21:53 schreef Maikuuul het volgende:

    [..]

    Nikes wie draagt dat nou als hij uitgaat :/ > en ik heb niet eens nikes

    Ik heb gewoon nette leren schoenen.

    Ik zag bij Queen dat de entree maar een euro of 8 was, maar de drank zal wel retarded duur zijn denk ik ?
    Yep, de drank is daar niet te betalen.
    KuikenGuppy
    pi_71773495
    Hoi Parijs was leuk Londen is toch meer mijn ding
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:52:41 #156
    79000 Maikuuul
    Dat zeg ik ook altijd
    pi_71778591
    Net terug van Parijs

    We hadden eerst hotel Tamaris, toen we daar aankwamen bleek onze creditcard geweigerd waarom geen idee, gelukkig werden we toen naar een ander hotel omgeboekt Hotel Cosy, koste 10 euro duurder per nacht ( 65 euro ). Maar was een flink stuk beter dan Tamaris.

    Wat zitten er toch heerlijk veel arabieren op de champs te dineren

    Heerlijk weekend gehad in Paris
    [b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
    Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
    Sokkel Lolleromfg[/b]
    pi_71780004
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 00:52 schreef Maikuuul het volgende:
    Net terug van Parijs

    We hadden eerst hotel Tamaris, toen we daar aankwamen bleek onze creditcard geweigerd waarom geen idee, gelukkig werden we toen naar een ander hotel omgeboekt Hotel Cosy, koste 10 euro duurder per nacht ( 65 euro ). Maar was een flink stuk beter dan Tamaris.

    Wat zitten er toch heerlijk veel arabieren op de champs te dineren

    Heerlijk weekend gehad in Paris
    Tof joh!

    Ben je uiteindelijk nog naar de Queen geweest, of is het een andere gelegenheid geworden?
     FR
    pi_71780008
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 21:56 schreef PdeHoog het volgende:
    Hoi Parijs was leuk Londen is toch meer mijn ding
    Tja, dat kan natuurlijk hè. Ieder zijn ding.
     FR
      dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:07:19 #159
    79000 Maikuuul
    Dat zeg ik ook altijd
    pi_71789085
    quote:
    Op dinsdag 11 augustus 2009 02:54 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Tof joh!

    Ben je uiteindelijk nog naar de Queen geweest, of is het een andere gelegenheid geworden?
    Nou we hebben erover getwijfeld, toen we ervoor stonden hoorden we echt gare muzek uit die tent komen en liepen een rondje over de champs.

    Toen weer daar echt vage house muziek die ze draaiden + ik had de indruk dat het niet echt druk bezocht werd niemand naar binnen zien gaan in de 10 minuten die we er hebben gestaan ongeveer.

    Toen maar gewoon de metro om half 2 naar huis gepakt en gaan slapen.

    Als we langer dan 2 nachten waren gegaan hadden we wel een poging gewaagd, maar het is niet zo fijn om tot minimaal 5 uur te clubben en de dag erna weer rond willen lopen in Paris.

    Wel erg leuk weekend gehad

    Trouwens, ik heb nog een treinkaartje om naar Versailles te gaan ( RER ). De vrouw achter de kassa zei dat we een retourtje moesten kopen, en kregen ieder 2 kaartjes.

    Uiteindelijk maar 1 kaartje gebruikt

    Iemand die binnenkort naar parijs gaat en misschien dit kaartje kan gebruiken ?
    [b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
    Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
    Sokkel Lolleromfg[/b]
    pi_71883881
    Mijn vriend en ik willen in november een weekend naar Parijs. Nu heb ik wel een mooi/leuk hotel gevonden, tenminste die indruk krijg ik van de website, mijn vraag is of deze een beetje een gunstige ligging heeft t.o.v. bekende bezienswaardigheden en het centrum. En in wat van soort buurt ligt het?

    Hotel Vaneau Saint Germain
    pi_71894599
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 19:56 schreef Lauwheid het volgende:
    Mijn vriend en ik willen in november een weekend naar Parijs. Nu heb ik wel een mooi/leuk hotel gevonden, tenminste die indruk krijg ik van de website, mijn vraag is of deze een beetje een gunstige ligging heeft t.o.v. bekende bezienswaardigheden en het centrum. En in wat van soort buurt ligt het?

    Hotel Vaneau Saint Germain
    Prima wijk! Prima gesitueerd tov dingen die je zou kunnen doen, en ook top dat je vlak 'op' het metrostation zit. Je zit dus niet middenin het drukste deel van de stad, maar de lokatie is rustig en vrij dichtbij alles. (Invalides (Napoleon), Eiffeltoren, Montparnasse, Jardins du Luxembourg, enz...)
     FR
      zondag 16 augustus 2009 @ 00:10:50 #162
    162917 tuinfluiter
    Ene FOK!ker is de andere niet.
    pi_71912013
    Hoi, was een tijdje op zoek waar ik deze vraag kan stellen en probeer het hier.

    Excuses voor wanneer ik hier fout zit of niet welkom ben met mijn eventuele vage vraag.

    Een fok-vriendin schoot een aantal foto's in een bar in Parijs en zit nu met een vraag.

    Iets heel raars op een foto, maar jullie mogen best lachen als ik het vertel .

    Nou .... in Parijs was ze in het cafe waar Amelie Poulain zich voornamelijk afspeelde en daar heeft
    ze een foto gemaakt van de bar en nu staat er op die foto een man die er in het echt helemaal niet was .

    En de houding van die man klopt niet met de plaats waar hij zich bevindt.

    http://www.infotalia.com/(...).asp?detailitem=1801



    Ze nam de foto, liep terug naar haar tafeltje (2 meter), keek naar het resultaat en ziet
    die man en die was er in het echie niet en ook geen liftje of zoiets.






    Ja nou, het klinkt allemaal zo stom, maar ze heeft er verder ook geen verklaring voor.

    Ze snappen er niets van


    Ik geloof haar .


    Toch zou ik heel graag willen weten of dat

    -Iemand deze bar of eventueel medewerker kent.
    -Zit er een keldertje onder het cafe waar die meneer misschien net uit kwam?
    -Hoe zie jij de foto?
    pi_71912063
    er komt gewoon een meneer uit een ruimte zetten die lager ligt, voorraadruimte ofzo
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_71913442
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 00:14 schreef Mirjam het volgende:
    er komt gewoon een meneer uit een ruimte zetten die lager ligt, voorraadruimte ofzo
    Ja, lijkt me een luikje naar een voorraadruimte cq kelder indd. Veel Parijse cafés hebben dat.

    Maar de foto is indd geinig mysterieus.
    Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die meneer een clandestiene medewerker was en dat 'ie zich na die foto zo snel mogelijk aan het zicht onttrokken heeft.
     FR
      zondag 16 augustus 2009 @ 20:23:40 #165
    162917 tuinfluiter
    Ene FOK!ker is de andere niet.
    pi_71930519
    Mirjam en Bora-Bora bedankt voor het reageren ik zal het mijn Fok!-vriendin laten lezen.



    pi_71936527
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 02:32 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Prima wijk! Prima gesitueerd tov dingen die je zou kunnen doen, en ook top dat je vlak 'op' het metrostation zit. Je zit dus niet middenin het drukste deel van de stad, maar de lokatie is rustig en vrij dichtbij alles. (Invalides (Napoleon), Eiffeltoren, Montparnasse, Jardins du Luxembourg, enz...)
    Bedankt

    We hebben vandaag het hotel geboekt! Van 19 t/m 23 november zitten we in Parijs Heb er nu al zin in
      maandag 17 augustus 2009 @ 11:00:30 #167
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_71943865
    Ik wil mijn graag meenemen naar Parijs aangezien hij daar nog nooit is geweest. Alleen wanneer... Ik zou wel een keer Parijs met kerstverlichting willen zien, dus dan zou ik na 20 november moeten gaan. Maar het weer is dan natuurlijk ook wel minder... Dus wat dat betreft zou ik misschien beter in februari of maart kunnen gaan (of is het dan ook minder weer??)
    Miauw
    Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
    pi_71944488


    In bovenstaande figuur wordt de temperatuur (links) en de regenval (rechts) weergegeven in Parijs.

    Gemiddelden
    November/December:
    Temperatuur: 5-7 graden
    Neerslag: 50 mm

    Februari/Maart
    Temperatuur: 3-6 graden
    Neerslag: 40-45 mm

    Ik zou zelf in November/December gaan voor de heerlijke sfeer die er dan in Parijs is, wanneer je voor het weer gaat zou ik in de zomermaanden gaan.
      maandag 17 augustus 2009 @ 11:39:07 #169
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_71944820
    Dan ga ik toch voorstellen aan om het weekend van 20 november te gaan. Ik vind die winterse sferen zo leuk!!
    Miauw
    Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
    pi_71947053
    Wij zijn van plan om komend weekend 2 daagjes (1 nacht) even naar Parijs te gaan (1tje heeft het nog nooit gezien, dus ff lekker foto's maken van de Eiffenltoren e.d.). We gaan met z'n 4-en met de auto. Is toch een stuk goedkoper dan met de trein (baas betaald benzine).

    Nu zag ik dit hotel:

    Hotel Provinces Opera

    Per kamer ¤ 57,- voor een nachtje. Het hotel maakt me niet zoveel uit (als er maar een bed staat), maar is dit een beetje leuke wijk? Zo te zien overal dichtbij en ook de Metro om de hoek. Of heeft iemand een betere tip?
    pi_71948701
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 12:50 schreef Spaisy het volgende:
    Wij zijn van plan om komend weekend 2 daagjes (1 nacht) even naar Parijs te gaan (1tje heeft het nog nooit gezien, dus ff lekker foto's maken van de Eiffenltoren e.d.). We gaan met z'n 4-en met de auto. Is toch een stuk goedkoper dan met de trein (baas betaald benzine).

    Nu zag ik dit hotel:

    Hotel Provinces Opera

    Per kamer ¤ 57,- voor een nachtje. Het hotel maakt me niet zoveel uit (als er maar een bed staat), maar is dit een beetje leuke wijk? Zo te zien overal dichtbij en ook de Metro om de hoek. Of heeft iemand een betere tip?
    Prijs is okee; wijk niet superdesuper, maar ook weer niet ver van de betere regionen van de stad waar meer te doen en te bezichtigen valt.
    Als je voor hetzelfde geld een ander hotel kunt vinden (meer naar het centrum toe), dan zou ik dat doen, maar mocht de rest gewoon duurder zijn, dan zou ik ook van dit hotel geen probleem maken.
     FR
    pi_71950868
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 13:44 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Prijs is okee; wijk niet superdesuper, maar ook weer niet ver van de betere regionen van de stad waar meer te doen en te bezichtigen valt.
    Als je voor hetzelfde geld een ander hotel kunt vinden (meer naar het centrum toe), dan zou ik dat doen, maar mocht de rest gewoon duurder zijn, dan zou ik ook van dit hotel geen probleem maken.
    Ik denk dat dit hem inderdaad wordt. Nu nog even kijken waar ik de auto ga laten

    Kijk nu al uit naar een lekere crepe!
    pi_71951419
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 15:00 schreef Spaisy het volgende:

    [..]

    Ik denk dat dit hem inderdaad wordt. Nu nog even kijken waar ik de auto ga laten

    Kijk nu al uit naar een lekere crepe!
    De foto's van het hotel zien er indd mooi uit!

    Ik ben benieuwd,
    en wens jullie een tof weekend toe!
     FR
      woensdag 19 augustus 2009 @ 12:18:58 #174
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_72006435
    Gisteren met overlegd en we gaan het weekend van 20 november naar Parijs
    Wat zouden jullie aanraden, van vrijdag t/m maandag of van zaterdag t/m dinsdag?
    Miauw
    Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
      woensdag 19 augustus 2009 @ 12:43:47 #175
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_72007056
    Op zondag zijn de winkels e.d. gesloten. Maar in beide gevallen heb je die zondag er dan bij he...
    KuikenGuppy
      woensdag 19 augustus 2009 @ 12:56:58 #176
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_72007415
    Haha, ja inderdaad! Maar er is toch wel genoeg te doen ookal zijn de winkels dicht! Ben niet het shopperige tiepje dus dat komt wel goed
    Miauw
    Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
    pi_72009095
    Gewoon doen wat jullie het beste uitkomt.
     FR
    pi_72037273
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 15:21 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    De foto's van het hotel zien er indd mooi uit!

    Ik ben benieuwd,
    en wens jullie een tof weekend toe!
    Gaat vast gezellig worden! Ik zal wel kapot zijn op maandag denk ik

    Ik laat nog even weten hoe het hotel was zodra ik terug ben
      donderdag 20 augustus 2009 @ 13:16:39 #179
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_72037712
    Zit er over te denken om een Ibis hotel te nemen. Iemand ervaring met Ibis in Parijs?
    Miauw
    Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
      donderdag 20 augustus 2009 @ 14:08:27 #180
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_72039283
    Die liggen allemaal vrij ver uit het centrum en zijn naar verhouding vrij duur.

    edit: ik zie net dat ze ook gewoon IN het centrum zijn, wist ik niet .

    [ Bericht 52% gewijzigd door Burdie op 20-08-2009 14:16:42 ]
    KuikenGuppy
      donderdag 20 augustus 2009 @ 16:16:27 #181
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_72043750
    Haha, ja daar had ik al naar gekeken. Wil wel absoluut binnen de perifirique zitten. Ik wil niet te veel uitgeven aan het hotel omdat ik daar enkel slaap. Nadeel is dat ik niet zo'n geweldige rug heb en een prinses op de erwt ben... Als het bed dus niet denderend is slaap ik al die nachten niet
    Ik heb in van die schattige Parijse hotelletjes geslapen in het verleden maar vaak was het slapen maar beperkt
    Die ketens zijn de bedden vaak net iets beter (hoop ik )
    Miauw
    Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
    pi_72063946
    Wat is je budget? Wij hebben een goede deal kunnen krijgen destijds bij Le Rocroy (Nabij Gare Du Nord) via de website voor 90 euro.

    Was een prima hotel met hele goede (net nieuwe) bedden.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:33:51 #183
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_72064037
    Budget voor overnachtingen is ¤ 100,- per nacht incl. parkeerkosten. Als er ontbijt bij in zit is mooi maar niet noodzakelijk.
    Miauw
    Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:34:04 #184
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_72064045
    buiten het hoogseizoen (waaronder november dus) heb je vaak van die acties bij reisbureaus van 2+ 1 nacht gratis of 3 + 1 etc.
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:37:37 #185
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_72064116
    Dan zal ik de plaatselijke reisbureau's binnenkort maar eens lastig gaan vallen
    Miauw
    Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
    pi_72064199
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 13:16 schreef Lips het volgende:
    Zit er over te denken om een Ibis hotel te nemen. Iemand ervaring met Ibis in Parijs?
    Nope. Heb zelf in een 2 sterren Mercure gezeten. Ik was er wat huiverig voor, maar het bed was echt perfect. Een tikkie te kort voor mijn 1m95 maar heerlijk zacht en zo. En ik was via booking.com maar iets van 204 EUR kwijt.
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_72067590
    Even een vraagje, vanaf wanneer is Parijs ongeveer in kerstsfeer? Wij gaan van 19 t/m 23 november, zijn we dan net te vroeg of niet?
    pi_72068821
    Weekend 20 nov. 94 euro per nacht in Le Rocroy, echt een aanrader! (Parkeren geen gebruik van gemaakt door thalys, dus weet deze kosten niet 11 euro)
      vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:19:19 #189
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_72069173
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 12:08 schreef Lauwheid het volgende:
    Even een vraagje, vanaf wanneer is Parijs ongeveer in kerstsfeer? Wij gaan van 19 t/m 23 november, zijn we dan net te vroeg of niet?
    vanaf 20 november (deze had je heel makkelijk zelf kunnen googlen!)

    Excuses: niet alles begint dan al zie ik
    Miauw
    Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
    pi_72069207
    quote:
    Op vrijdag 21 augustus 2009 12:08 schreef Lauwheid het volgende:
    Even een vraagje, vanaf wanneer is Parijs ongeveer in kerstsfeer? Wij gaan van 19 t/m 23 november, zijn we dan net te vroeg of niet?
    Misschien hebben jullie geluk!

    Ik kwam dit tegen over de versieringen in 2008 (begindata onderstreept) :

    http://www.cityzens.fr/no(...)-paris-2008-396.aspx
    quote:
    Avenue des Champs-Elysées
    75008 PARIS
    Du 19-11-2008 à la mi-Janvier
    Lancement le 19 novembre, en présence du Maire de Paris et de Marion Cotillard, personnalité choisie pour l'édition 2008
    Métro : Charles de Gaulle Etoile
    RER : Charles de Gaulle - Etoile

    Place Vendôme, rue de la Paix, rue de Castiglione
    Illuminations Perles et diamants
    75001 PARIS
    Du 20-11-2008 au 05-01-2009
    Métro : Opéra
    RER : Auber

    Forum des Halles
    75001 PARIS
    Du 17-11-2008 au 05-01-2009
    Illuminations: Noël en Rose
    Métro : Chatelêt les Halles
    RER : Chatelêt les Halles


    Paris illumine Paris
    La 5 ème édition de "Paris Illumine Paris", la campagne de mise en lumières des quartiers, à l’occasion des fêtes de fin d’année se déroulera du 28 Nomvembre 2008 à fin Janvier 2009.

    Plus de 125 rues et places seront illuminées

    Programme
    1e et 2e : Rues Montorgueil, Tiquetonne - "Forêt de Lumière"
    3e : Rues de Bretagne, des Francs Bourgeois - "Les Couronnes des Bretagne"
    4e : Rues Rambuteau, du Temple - "Éclats d’Hiver"
    5e : Rue Mouffetard, Place Église Saint Médard, Place de la Contre Escarpe - "Mouff’ Stars"
    5e et 6e : Boulevard Saint Germain, Place Saint Germain des Prés - "Brillante est la Nuit"
    6e : Rue de Rennes - "Drapé Scintillant"
    7e : Rues du Bac, de Grenelle, Malar, Jean Nicot - "Pluie de Corolles"
    8e : Avenue Montaigne - "Organdi"
    9e : Rue Caumartin - "Christmas Canada"
    10e : Rue des Vinaigriers - "Ilot de Lumière"
    11e : Rue Oberkampf - "Disques d’Or"
    12e : Rue Marsoulan, Viaduc des Arts - "Arcades Étoilées"
    13e : Avenue des Gobelins, avenue d’Italie - "Soleil Couchant"
    14e : Rues d’Alésia, des Plantes, Daguerre - "Dans les Nuages d’Alésia"
    15e : Rues Lecourbe, Cambronne, Village Saint Charles - "Boules d’Étoiles"
    16e : Village d’Auteuil - "Ciel d’Or à Auteuil"
    17e : Rues de Courcelles, Poncelet - "Les Bijoux de Courcelles"
    18e : Place et rue des Abbesses, rues Lepic, A. Bruant, Tholozé, de Maistre, Véron - "20.000 Feux sous Montmartre"
    19e : Quartier Jean-Jaurès - "L’Écume Glacée - La Vague Dorée - L’Onde Enflammée"
    20e : Rues de Belleville, du Jourdain - "Le Coeur du Village s’Illumine"
    Deze site in de gaten houden voor de details eind dit jaar:
    www.parisillumineparis.fr
     FR
    pi_72108524
    Zo we zijn weer terug (al sinds gisteravond maar toen lag fok eruit).

    Hotel was echt geweldig. Grote kamers, goede bedden en zelfs een bad! Alles netjes en schoon. Metro paar minuutjes lopen en de parkeergarage is ook om de hoek (17,- per 24uur). Niets te klagen!

    Lokatie was verder prima. Met de lijnen 8 en 9 konden we direct naar Trocadero voor de Eiffeltoren of met 1 overstap bijna overal komen. 1 metro station verder (+- 5min. lopen) zat je gelijk op lijn 4 richting centrum (Notre Dame, Cité e.d.).

    Oftewel een aanrader (voor ¤ 57,- per kamer per nacht).

    Daarnaast was Parijs natuurlijk geweldig. Heerlijk weer gehad en lekker gegeten. Zaterdagavond bij een cafe op de hoek van een straat gezeten met uitzicht op de Notra Dame (*slik* ¤ 8,80 voor een 50cl Stella Artois). Geweldig mooi zo 's avonds met de lichten op de Notra Dame.

    Oftewel een topweekend!
      woensdag 26 augustus 2009 @ 14:27:42 #192
    162917 tuinfluiter
    Ene FOK!ker is de andere niet.
    pi_72171007
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 12:50 schreef Spaisy het volgende:

    Wij zijn van plan om komend weekend 2 daagjes (1 nacht) even naar Parijs te gaan (1tje heeft het nog nooit gezien, dus ff lekker foto's maken van de Eiffenltoren e.d.). We gaan met z'n 4-en met de auto. Is toch een stuk goedkoper dan met de trein (baas betaald benzine).

    Nu zag ik dit hotel:

    Hotel Provinces Opera

    Per kamer ¤ 57,- voor een nachtje. Het hotel maakt me niet zoveel uit (als er maar een bed staat), maar is dit een beetje leuke wijk? Zo te zien overal dichtbij en ook de Metro om de hoek. Of heeft iemand een betere tip?
    quote:
    Op maandag 24 augustus 2009 12:02 schreef Spaisy het volgende:

    Zo we zijn weer terug (al sinds gisteravond maar toen lag fok eruit).

    Hotel was echt geweldig. Grote kamers, goede bedden en zelfs een bad! Alles netjes en schoon. Metro paar minuutjes lopen en de parkeergarage is ook om de hoek (17,- per 24uur). Niets te klagen!

    Lokatie was verder prima. Met de lijnen 8 en 9 konden we direct naar Trocadero voor de Eiffeltoren of met 1 overstap bijna overal komen. 1 metro station verder (+- 5min. lopen) zat je gelijk op lijn 4 richting centrum (Notre Dame, Cité e.d.).

    Oftewel een aanrader (voor ¤ 57,- per kamer per nacht).

    Daarnaast was Parijs natuurlijk geweldig. Heerlijk weer gehad en lekker gegeten. Zaterdagavond bij een cafe op de hoek van een straat gezeten met uitzicht op de Notra Dame (*slik* ¤ 8,80 voor een 50cl Stella Artois). Geweldig mooi zo 's avonds met de lichten op de Notra Dame.

    Oftewel een topweekend!
    Leuk om te lezen dat jullie het zo geweldig hebben gehad.

    Krijg ook zin om naar Parijs te gaan, misschien in november of december.



    pi_72203605
    Nice pics... Heb al zin om te gaan! Vandaag Thalys kaartjes gekregen.. Maarja nu nog bijna 3 maand wachten
    pi_72684519
    Ik ben nu net een week deels verhuisd naar Parijs (vanaf volgend jaar volledig) en de stad is immens leuk om te wonen. Zeker als je Frans spreekt en woont waar wij wonen, midden in het centrum zo ongeveer naast de Notre Dame. Hopelijk duurt dit nog vele jaren zo...
    Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
    Nu ook op foto verkrijgbaar
    pi_72686237
    Volgend jaar 3 maanden wonen!

    @keios, hoe hebben jullie een appartementje verkregen?
    pi_72690563
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 21:41 schreef Keios het volgende:
    Ik ben nu net een week deels verhuisd naar Parijs (vanaf volgend jaar volledig) en de stad is immens leuk om te wonen. Zeker als je Frans spreekt en woont waar wij wonen, midden in het centrum zo ongeveer naast de Notre Dame. Hopelijk duurt dit nog vele jaren zo...
    Hoeveel betaal je wel niet dan, lijkt me reteduur!! Wat doe je in Parijs?

    @Tonio: wat ga je doen?
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_72691445
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 21:41 schreef Keios het volgende:
    Ik ben nu net een week deels verhuisd naar Parijs (vanaf volgend jaar volledig) en de stad is immens leuk om te wonen. Zeker als je Frans spreekt en woont waar wij wonen, midden in het centrum zo ongeveer naast de Notre Dame. Hopelijk duurt dit nog vele jaren zo...
    Feli's joh!
    Spreken jullie alle twee goed Frans? (ik neem even aan dat je een stelletje bent, als je het hebt over 'wij' )

    Kom ook gerust even buurten in het Frankrijk -topic van het "KAAskoppen in het buitenland"-forum van Fok!, waar alle expats, emigranten, overwinteraars, halve buitenlanders etcetera rondhangen en ervaringen/verhalen uitwisselen.

    Lijkt me leuk om een en ander over je belevenissen als gloednieuwe Fransoos te horen!

    Succes daar, in ieder geval!
     FR
    pi_72692074
    Wij hebben ons appartement gehuurd via Lodgis immo. Omdat alles vlug moest gaan, zijn we via een makelaar geweest en niet via PAP. Duur maar de kosten worden via mn vriend zijn werk terugbetaald. Ook ons appartement wordt betaald anders zou het wel moeilijk zijn, de prijzen hier bekeken. We wonen nu op het Ile Saint-Louis: 1500 euro, 40 m2, perfect voor 2.

    Mn vriend werkt voor de Vlaamse overheid, ik ben laborant dus ik denk dat dat hier ook wel zal lukken. Ik heb al meer dan genoeg ziekenhuizen en labo's gezien... Hoe zit het met jullie trouwens?

    En ja wij spreken goed Frans. Als Vlaming zijnde, is het ons tweede taal

    [ Bericht 6% gewijzigd door Keios op 13-09-2009 09:31:31 ]
    Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
    Nu ook op foto verkrijgbaar
    pi_72729844


    19/08 tm 25/08 in parijs geweest, was errug lekker weer, zelfs zo warm dat we lekker in die vijvers onder de Eiffeltoren zijn gaan zwemmen

    Eerst paar dagen de Metro genomen, maar toen die kaart verlopen was zijn we me de auto de stad in gegaan, vond het echt prima te doen? Alleen parkeren kan soms wat lastig zijn, maar vaak kan je een parkeerwachter van een Hotel ofzo wel omkopen.
    Een juichtoon da-vre langs de velden
    Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
    pi_72735009
    Met oud & nieuw weer naar Parijs, wordt de tweede keer dit jaar.
    "Beware the Jabberwock, my son!
    The jaws that bite, the claws that catch!
    Beware the Jubjub bird, and shun
    The frumious Bandersnatch!"
    pi_72755815
    1500 euro voor 40 vierkante meter? Ik voorzie een parlementaire bonnetjesenquete in Belgie binnenkort Jeeminiee, wat duur zeg. Er betalen gewoon ruwweg 8 belgen elke maand hun belasting om jullie in Parijs te laten wonen
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_73027312
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 00:10 schreef tuinfluiter het volgende:
    Hoi, was een tijdje op zoek waar ik deze vraag kan stellen en probeer het hier.

    Excuses voor wanneer ik hier fout zit of niet welkom ben met mijn eventuele vage vraag.

    Een fok-vriendin schoot een aantal foto's in een bar in Parijs en zit nu met een vraag.

    Iets heel raars op een foto, maar jullie mogen best lachen als ik het vertel .

    Nou .... in Parijs was ze in het cafe waar Amelie Poulain zich voornamelijk afspeelde en daar heeft
    ze een foto gemaakt van de bar en nu staat er op die foto een man die er in het echt helemaal niet was .

    En de houding van die man klopt niet met de plaats waar hij zich bevindt.

    http://www.infotalia.com/(...).asp?detailitem=1801

    [ afbeelding ]

    Ze nam de foto, liep terug naar haar tafeltje (2 meter), keek naar het resultaat en ziet
    die man en die was er in het echie niet en ook geen liftje of zoiets.



    [ afbeelding ]


    Ja nou, het klinkt allemaal zo stom, maar ze heeft er verder ook geen verklaring voor.

    Ze snappen er niets van


    Ik geloof haar .


    Toch zou ik heel graag willen weten of dat

    -Iemand deze bar of eventueel medewerker kent.
    -Zit er een keldertje onder het cafe waar die meneer misschien net uit kwam?
    -Hoe zie jij de foto?
    Jammer dat ik deze post nu pas zie. Ik heb maandag nog een Croque Monsieur gegeten aan de bar van Des 2 Moulins (erg leuk cafe trouwens), en had het wel even kunnen checken. Het is me iig niet opgevallen dat daar een deur/kelder/trap was.
      vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:19:42 #203
    271589 fristl
    onder de elf bepaalt zelf
    pi_73297208
    Heee, ik was van plan om met de TGV te gaan.
    Nu zie ik dat uit verschillende voorkeusplaatsen kan kiezen, Carré, Kiosk en Familie.

    Iemand enig idee wat de verschillen zijn?
    pi_73314138
    Op de site http://www.railfaneurope.net/tgv/formations.html staat er wat over te lezen.
    Old enough to know better. Too young to care.
    pi_73315134
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 09:19 schreef fristl het volgende:
    Heee, ik was van plan om met de TGV te gaan.
    Nu zie ik dat uit verschillende voorkeusplaatsen kan kiezen, Carré, Kiosk en Familie.

    Iemand enig idee wat de verschillen zijn?
    Waarom niet met de Thalys?
    pi_73316412
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 19:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Waarom niet met de Thalys?
    De Thalys behoort tot de `familie' van de TGV, net zoals bijvoorbeeld de Eurostar.
    Old enough to know better. Too young to care.
    pi_73317612
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 20:07 schreef Marky_Mark01 het volgende:

    [..]

    De Thalys behoort tot de `familie' van de TGV, net zoals bijvoorbeeld de Eurostar.
    Met het Thalys boeken heb ik nog nooit bovenstaande keuzes gehad?

    En met TGV bedoel ik de treinen die daadwerkelijk als TGV worden aangeduid(bijvoorbeeld brussel naar disney)
    pi_73319245
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 20:40 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Met het Thalys boeken heb ik nog nooit bovenstaande keuzes gehad?

    En met TGV bedoel ik de treinen die daadwerkelijk als TGV worden aangeduid(bijvoorbeeld brussel naar disney)
    Zie http://www.hslzuid.nl/hsl/vervoer/treinen/tgv/index.jsp voor meer uitleg.
    Old enough to know better. Too young to care.
    pi_73363371
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 17:47 schreef Jabberwocky het volgende:
    Met oud & nieuw weer naar Parijs, wordt de tweede keer dit jaar.
    "weer"? Dat impliceert kennis van wat er in de nacht van 2009 op 2010 te doen is
    Lemme know! Ik ga ook
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
    pi_73363457
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 21:33 schreef Marky_Mark01 het volgende:

    [..]

    Zie http://www.hslzuid.nl/hsl/vervoer/treinen/tgv/index.jsp voor meer uitleg.
    Ik heb je link bestudeerd, maar ik vrees dat je niet snapt wat ik bedoel.

    Nouja, geeft ook niet.
    pi_73363559
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 18:17 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Ik heb je link bestudeerd, maar ik vrees dat je niet snapt wat ik bedoel.

    Nouja, geeft ook niet.
    De Thalys is een TGV.
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
    pi_73363807
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 18:21 schreef spijkerbroek het volgende:

    [..]

    De Thalys is een TGV.
    Dat was mij al duidelijk hoor, maar bedankt.

    Echter rijden er door Frankrijk ook treinen die aangeduid worden met TGV, waar Thalys als Thalys wordt aangeduid.
    Daarom ging ik ervan uit dat hij vanaf Brussel de TGV zou pakken(TGV dus, niet Thalys).

    Die veronderstelling werd versterkt door de keuzes die hij kreeg bij het boeken. (ervan uitgaande dat hij boekt bij NS HiSpeed)

    Duidelijk?
    pi_73395912
    misschien kan ik het ook even hier vragen:

    Twee vragen:

    Heeft iemand hier ervaring mee. Op de website staan twee manieren om op de dag zelf nog naar de opera te kunnen.
    quote:
    STANDING PLACES
    62 standing places are available each evening at the Opéra Bastille: located at the rear of the stalls, these places go on sale when the doors open (approximately 90 minutes before curtain up) at the price of 5¤
    en
    quote:
    Last-minute places

    On the evening of the performance, 15 minutes before curtain up, a special rate is available to the under-28s, senior citizens and the unemployed, within the limit of places available, upon presentation of appropriate ID.
    Dus kan iemand me hierover advies geven, moet ik er uren van tevoren zijn. Hoe groot is de kans?

    volgende vraag:
    Is iemand wel eens in de Opera national de Paris geweest. Zo ja, wat is de mooiste zaal. Ik wil namelijk het liefst naar de grootste en meest overweldigende zaal. Ik neem aan het Amfitheater, maar ik weet het niet helemaal zeker.
    Oh ja, en zijn de plekken echt zo kritisch, of is een plekje achterin ook prima te doen?
    pi_73399067
    tvp ik ga weer!! en ga binnenkort inlezen...
    pi_73414172
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 09:19 schreef fristl het volgende:
    Heee, ik was van plan om met de TGV te gaan.
    Nu zie ik dat uit verschillende voorkeusplaatsen kan kiezen, Carré, Kiosk en Familie.

    Iemand enig idee wat de verschillen zijn?
    Carré zijn die stoelen waar je tegenover 2 andere mensen zit, met een tafeltje ertussen;
    kiosk of familie (één van de twee) is waar je apart in een hok zit met je reisgroep, afgeschermd door schuifdeuren;
    de 3e variant kan ik niet bedenken....
     FR
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 11:39:30 #216
    171161 Bellatrix
    video et taceo
    pi_73419474
    tvp.
    “I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:07:28 #217
    79000 Maikuuul
    Dat zeg ik ook altijd
    pi_73429380
    Een vraagje, hoe heet de wijk waar je moet zijn om redelijk goedkoop te eten ? ( maar dan wel de franse keuken he, geen kababzaak ofzo ).

    Gewoon 30 euro voor voor-hoofd-nagerecht that is.

    Ik weet dat er veel restaurants zijn, maar in welke wijk/welk metrostation is lekker dichtbij ?
    [b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
    Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
    Sokkel Lolleromfg[/b]
      woensdag 7 oktober 2009 @ 09:12:44 #218
    271589 fristl
    onder de elf bepaalt zelf
    pi_73447808
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 02:07 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Carré zijn die stoelen waar je tegenover 2 andere mensen zit, met een tafeltje ertussen;
    kiosk of familie (één van de twee) is waar je apart in een hok zit met je reisgroep, afgeschermd door schuifdeuren;
    de 3e variant kan ik niet bedenken....
    Dankje!
    Eerst was ik het via tgv-europe.com aan 't boeken, maar daarbij moest je betalen met een creditkaart..

    Dus toen maar naar hispeed gegaan, en het daar geboekt.
    Vandaar ook dat ik vroeg wat Carré enzo waren, omdat ik toen nog op TGV zat.
      donderdag 15 oktober 2009 @ 12:30:22 #219
    31087 tummeke
    (place disclaimer here)
    pi_73709687


    2 Retourtjes met de TGV geboekt begin December.. Nu alleen nog een leuk hotel uitzoeken.. We zijn er Vrijdag ~12u tot Maandag ~18u.. Lijkt me heerlijk weer eens in Parijs te zijn

    Iemand nog suggesties voor een leuk (budgetvriendelijk) hotelletje?

    En beetje retorische vraag, maarre.. Is t een beetje gezellig in Parijs begin December met kerstmarktjes enzo?
      donderdag 15 oktober 2009 @ 13:40:28 #220
    79000 Maikuuul
    Dat zeg ik ook altijd
    pi_73712164
    Wij hadden Hotel Cosy, 65 euro per nacht ofzo, erg goed verzorgd hotel uiteraard dichtbij de metro

    http://www.parisby.com/hotelcosy/

    We hadden in eerste instantie hotel Tamaris maar door een creditcardfout ofzo moesten we uitwijken naar dit hotel dat achteraf gezien 10 euro duurder was maar ook luxer was ! douchecabine ipv zo'n gordijn en de persoon achter de balie sprak goed engels.
    [b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
    Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
    Sokkel Lolleromfg[/b]
      dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:42:46 #221
    31087 tummeke
    (place disclaimer here)
    pi_73871345
    Ziet er idd leuk uit Maikuuul Ga ik zeker overwegen..
    Iemand anders nog suggesties?

    Of eventueel leuke speciale weetjes voor de periode waarin we in Parijs zijn? (4-7 dec)
    pi_73965177
    Voor een ieder die de nieuwe lichtshow van de Eiffeltoren wil zien

    http://www.toureiffel.citroen.com/

    Over 3 minuten en over 28 minuten nog een keer
    pi_73966491
    Gelukkig kan ik m'n beeldscherm 90 graden draaien
    Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
    Ik vind je sig nogal denigrerend.
    pi_74044757
    hebben jullie ook dat nshispeed niet meer werkt ?

    Ik kan geen kaartjes meer reserveren, krijg ik een blank scherm
    pi_74045740
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 15:28 schreef macca728 het volgende:
    hebben jullie ook dat nshispeed niet meer werkt ?

    Ik kan geen kaartjes meer reserveren, krijg ik een blank scherm
    Werkt hier gewoon met een Mac & Safari. Misschien een andere browser proberen?
    pi_74047916
    quote:
    Op zondag 25 oktober 2009 16:04 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Werkt hier gewoon met een Mac & Safari. Misschien een andere browser proberen?
    ja met firefox ook niet
    op kantoor met een oude ie versie werkt hij wel
    pi_74054388
    Ik ga volgende week een lang weekend. Ben er al 4 of 5x geweest, de vriendin met wie ik ga, gaat voor het eerst. Beetje schipperen dus tussen grote attracties en leuke, wat rustiger & minder toeristische plekjes
    Lekker lunchen bij zo'n bakker in de Rue Lepic of de Rue d'Abesses, zoeen met vijf tafeltjes achterin. Ofzo. Dat is voor mij echt het Parijs-gevoel

    Wat zijn tegenwoordig de leuke uitgaanslocaties? Bastille nog steeds?
      zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:12:56 #229
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_74251418
    tvp, in december paar dagen naar Parijs. Om even goed in te lezen, zag al een paar mooie tips in de OP.
    Whatever I want.
      woensdag 4 november 2009 @ 09:16:20 #230
    159979 G.Fawkes
    Libera eas de ore leonis!
    pi_74375271
    Op welke manier kan ik goedkoop naar Parijs. Ik zag Thalys wat me ongeveer 300 voor 2 personen gaat kosten. Dat is niet weinig...
    pi_74375382
    Auto? Ik was 60¤ aan benzine kwijt. Gratis parkeren bij hotel.
      woensdag 4 november 2009 @ 09:29:34 #232
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_74375561
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 09:16 schreef G.Fawkes het volgende:
    Op welke manier kan ik goedkoop naar Parijs. Ik zag Thalys wat me ongeveer 300 voor 2 personen gaat kosten. Dat is niet weinig...
    Ik ben 144,- kwijt voor 2 personen met Thalys, gaan 5 dec heen en 9 dec terug .
    Whatever I want.
    pi_74375927
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 09:16 schreef G.Fawkes het volgende:
    Op welke manier kan ik goedkoop naar Parijs. Ik zag Thalys wat me ongeveer 300 voor 2 personen gaat kosten. Dat is niet weinig...
    Als je vroeg boekt, kan Thalys best goedkoop zijn. Ik heb 50 euro per persoon betaald voor een retour, dit was wel het goedkoopste tarief.
      woensdag 4 november 2009 @ 13:43:01 #234
    159979 G.Fawkes
    Libera eas de ore leonis!
    pi_74383660
    Ik wil de 26ste van november en dat kost me gewoon 300 euro voor 2 personen
    pi_74383712
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 13:43 schreef G.Fawkes het volgende:
    Ik wil de 26ste van november en dat kost me gewoon 300 euro voor 2 personen
    Ja, je moet ook eerder boeken.
      woensdag 4 november 2009 @ 13:50:28 #236
    159979 G.Fawkes
    Libera eas de ore leonis!
    pi_74383909
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 13:44 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Ja, je moet ook eerder boeken.
    Er zit ongeveer een maand tussen planning en vertrek. Dat is voor mijn doen best goed
      woensdag 4 november 2009 @ 16:49:44 #237
    31087 tummeke
    (place disclaimer here)
    pi_74390314
    Hier ook prima met de Thalys.. 154 euro 2x retour

    En ideale tijden.. Vrijdagmorgen 9u vertrek naar Parijs.. Maandagavond 18u weer richting Nederland

    In spanje hebben ze t ook goed begrepen trouwens! Die HSL van Madrid -> Sevilla is echt heerlijk comfortabel en snel reizen..
    pi_74390452
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 09:44 schreef Lauwheid het volgende:

    [..]

    Als je vroeg boekt, kan Thalys best goedkoop zijn. Ik heb 50 euro per persoon betaald voor een retour, dit was wel het goedkoopste tarief.
    Maar tripjes naar Parijs zijn nou typisch van die dingen die ik pas twee weken vantevoren bedenk

    Ben net drie dagen geweest. Het is ook zo dichtbij, vanaf Brussel! Heerlijk was het. Ik verlekker me in Parijs altijd zo aan die prachtige oude appartementencomplexen
      donderdag 12 november 2009 @ 11:34:40 #239
    159979 G.Fawkes
    Libera eas de ore leonis!
    pi_74629236
    Weet iemand een mooie restaurant in Parijs? Waar ik nu nog kan reserveren. Niet duurder dan 150/200 euro voor 2 personen?
    pi_74631414
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 11:34 schreef G.Fawkes het volgende:
    Weet iemand een mooie restaurant in Parijs? Waar ik nu nog kan reserveren. Niet duurder dan 150/200 euro voor 2 personen?
    Vorig jaar heb ik met mijn ouders in het Jules Verne gegeten. Een prachtig restaurant op de Eiffeltoren, zou alleen niet durven zeggen of het voldoet aan je eisen en budget.
      donderdag 12 november 2009 @ 14:13:14 #241
    159979 G.Fawkes
    Libera eas de ore leonis!
    pi_74634000
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 12:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Vorig jaar heb ik met mijn ouders in het Jules Verne gegeten. Een prachtig restaurant op de Eiffeltoren, zou alleen niet durven zeggen of het voldoet aan je eisen en budget.
    Dat is ongeveer 150 euro pp en kan niet reserveren voor de het einde van deze maand...
    pi_74634034
    Gusteau
    pi_74634178
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 14:13 schreef G.Fawkes het volgende:

    [..]

    Dat is ongeveer 150 euro pp en kan niet reserveren voor de het einde van deze maand...
    Ah, it was worth a shot!

    Veel plezier alvast.
      donderdag 12 november 2009 @ 14:21:46 #244
    159979 G.Fawkes
    Libera eas de ore leonis!
    pi_74634284
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 14:14 schreef ColdFeet het volgende:
    Gusteau
    Waar is dat ongeveer en voor welk budget?
    pi_74634390
      donderdag 12 november 2009 @ 14:25:05 #246
    159979 G.Fawkes
    Libera eas de ore leonis!
    pi_74634404
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 14:24 schreef ColdFeet het volgende:
    [ afbeelding ]
    pi_74634547
    Volgens mij is Market van Jean-Georges Vongerichten wel erg goed. Pal achter de Champs-Elysees. Ik heb in NY bij twee van zijn restaurants gegeten en dat was allebei uitzonderlijk goed!
    pi_74634627
    De eiffeltoren heeft ook een restaurant op de premiere etage, 58 Tour Eiffel.

    Voor een iets kleiner budget, en nog te reserveren eind deze maand.

    http://www.restaurants-to(...)-tour-eiffel-58.html
      donderdag 12 november 2009 @ 14:41:39 #249
    159979 G.Fawkes
    Libera eas de ore leonis!
    pi_74635056
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 14:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    De eiffeltoren heeft ook een restaurant op de premiere etage, 58 Tour Eiffel.

    Voor een iets kleiner budget, en nog te reserveren eind deze maand.

    http://www.restaurants-to(...)-tour-eiffel-58.html
    Helaas helaas. Precies de 26ste geen plek voor diner. Net even geprobeerd te bellen maar ze nemen niet op
      zondag 22 november 2009 @ 18:56:17 #250
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_74914129
    nog maar eens een weekendje geboekt voor 17 december. We misten Parijs te hard, en ben wel eens benieuwd hoe de sfeer er is voor kerst.
    pi_74925937
    Hier 20 december naar Parijs! Heb er zin in! Eerste keer in de periode voor kerst, en ben net als user hierboven ook erg benieuwd naar de sfeer!
    pi_74946940
    Ben net terug van weekendje Parijs.. Was super leuk! Ik was er nog nooit geweest, dus hebben mooi alle toeristische dingen bezocht. Helaas was de kerstverlichting op de Champs Elysees nog niet aan, terwijl op internet stond dat deze afgelopen vrijdag aan zouden gaan (het hing er ook al wel ). Maar ach, maakte ook niet uit. Hebben verder op de Arc de Triomphe en Tour Montparnasse gestaan 's avonds, errug mooi uitzicht! En ook nog een rondvaart gemaakt over de Seine Alleen beetje jammer van de "oplichters" in Montmartre.
    pi_74947176
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 20:06 schreef Lauwheid het volgende:
    Alleen beetje jammer van de "oplichters" in Montmartre.
    die gasten met doe klotetouwtjes? en die ringen/armbanden?

    ach, die hou je er altijd.
    gewoon onbeschoft afwimpelen.
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_75253819
    Kan iemand mij vertellen waar ik voor de zaterdagavond een leuke Franse club kan vinden in parijs? Of gewoon wat de uitgaansbuurt is met leuke barren, clubs etc.

    sait germain de pres vind ik zelf eigenlijk niet veel aan, ben meer op zoek naar echt goeie clubs (dus geen moulin rouge, lido etc)

    volgend week een weekendje parijs wederom. wil nu eindelijk ook wel eens een keertje op stap daar, maar via internet kom ik weinig goeie informatie tegen en standaard buurten als sg de pres of place pigalle is het volgens mij ook niet helemaal....
    pi_75277720
    quote:
    Op donderdag 3 december 2009 17:59 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Ik kan Le Batofar erg waarderen :

    http://www.batofar.org/
    ziet er zeker leuk uit, thanks! maar ligt dat in een buurt waar meer clubs/cafe's zijn? dat als we het niks vinden toch makkelijk ergens anders terecht kunnen? Bedoel dus meer een wijk/gebied dat bekend staat als "uitgaansgebied" en dan bedoel ik niet die brug over de seine, want dat zijn we inmiddels wel ontgroeid met een flesje wijn in groepjes over kunst en literatuur praten
      vrijdag 4 december 2009 @ 17:42:50 #257
    205280 pumpkinsoup
    The Queen Is Dead
      maandag 21 december 2009 @ 09:32:36 #258
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_75868251
    Parijs was weer erg leuk, en deze keer in de sneeuw! Ik post vanavond wel wat foto'tjes
    pi_75906468
    Komende zondag voor drie dagen naar Parijs. Even een beetje terug lezen in dit topic
    pi_77073811
    Iemand ervaring met het Hotel All Seasons Gare Est Chateau Landon?

    En klopt het dat jongeren onder de 25 gratis musea in mogen?
    pi_77078488
    Is Parijs te doen zonder creditcard?
    pi_77079007
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 23:43 schreef no1uknow het volgende:
    Is Parijs te doen zonder creditcard?
    Als je voldoende cash meeneemt wel
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_77080793
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 23:43 schreef no1uknow het volgende:
    Is Parijs te doen zonder creditcard?
    Als je een andere manier verzint om een hotel te reserveren wel ja.
    Oh en je moet geen velibs willen huren.
    pi_77082499
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 23:43 schreef no1uknow het volgende:
    Is Parijs te doen zonder creditcard?
    Met een (giro)pinpas kun je ook altijd nog terplekke geld uit de muur trekken, als je het internationale pakket hebt.
    Maar helemaal zonder kaart kan natuurlijk ook. Wel zorgen dat je niet gerold wordt natuurlijk....
     FR
      donderdag 21 januari 2010 @ 09:05:35 #265
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_77085343
    Ik heb nog nooit een creditkaart gebruikt in parijs.
    pi_77085509
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 00:28 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Als je een andere manier verzint om een hotel te reserveren wel ja.
    Oh en je moet geen velibs willen huren.
    Wat is beter, metro of velibs? Ook qua gemak, maar denk ook aan uitzicht en zienswaardigheden.
      donderdag 21 januari 2010 @ 09:38:08 #267
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_77086134
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 09:13 schreef no1uknow het volgende:

    [..]

    Wat is beter, metro of velibs? Ook qua gemak, maar denk ook aan uitzicht en zienswaardigheden.
    Vélib, sowieso . Stuk leuker ook!
    Wij nemen altijd voor de grote afstanden de metro, en dan terplekke de vélib. Ben je veel mobieler, je komt overal (en nergens) en leer je de stad echt een beetje kennen.
    't Is trouwens ook handig om mee thuis te komen na een avondje stappen .
    KuikenGuppy
      donderdag 21 januari 2010 @ 09:39:05 #268
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_77086157
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 00:28 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Als je een andere manier verzint om een hotel te reserveren wel ja.
    Oh en je moet geen velibs willen huren.
    Vélib's kan je ook gewoon met je pinpas huren hoor .
    KuikenGuppy
    pi_77086252
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 09:39 schreef Burdie het volgende:

    [..]

    Vélib's kan je ook gewoon met je pinpas huren hoor .
    Hmm, is dat nieuw dan? Aangezien er 100 euro borg wordt genomen?
      donderdag 21 januari 2010 @ 09:46:54 #270
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_77086384
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 09:42 schreef Tonio-mcdo het volgende:

    [..]

    Hmm, is dat nieuw dan? Aangezien er 100 euro borg wordt genomen?
    Ik weet niet helemaal meer hoe het ging (wij hebben dit een keer gedaan en daarna altijd met CC) maar volgens mij gaat het zo:

    Je geeft vélib' toestemming om 100 euro borg van je rekening te halen. Dit doen ze niet, tenzij jij de fiets kwijt maakt. Wel wordt die 100 euro op je rekening 'bevroren' tot dacht ik 1 week na het verlopen van je abonnement bij vélib'. Op dat moment geeft vélib' door aan jouw bank dat ze die 100 euro niet gaan innen, en komt het weer vrij .
    KuikenGuppy
    pi_77086565
    Ik wil ook weer naar Parijs Is me goed bevallen vorig jaar
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_77277725
    J'aime bien Lutece!

    Nu een leuk (oud) boek aan het lezen over Parijs uit 1977...kom ik toch weer allerlei dingetjes tegen die ik nog niet kende...leuk om bij een volgend bezoek eens wat nieuws te doen. Zo ben ik nog nooit in de Sainte-Chapelle geweest of op het ile-de-St-Louis wat kennelijk ooit 2 eilandjes bestond. Of een deel van de oude vestingmuur bekijken als die nog bestaat....

    zo nog maar even 2 hoofdstukjes lezen!
    pi_77277986
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 01:33 schreef HaagsPietje het volgende:
    J'aime bien Lutece!

    Nu een leuk (oud) boek aan het lezen over Parijs uit 1977...kom ik toch weer allerlei dingetjes tegen die ik nog niet kende...leuk om bij een volgend bezoek eens wat nieuws te doen. Zo ben ik nog nooit in de Sainte-Chapelle geweest of op het ile-de-St-Louis wat kennelijk ooit 2 eilandjes bestond. Of een deel van de oude vestingmuur bekijken als die nog bestaat....

    zo nog maar even 2 hoofdstukjes lezen!
    Als je weleens achter de Notre Dame cathedraal bent doorgelopen, heb je vast al eens ongemerkt het île St Louis betreden.
     FR
    pi_77278207
    hmmmm, moet je dan eerst een weg oversteken? Ik ga daar namelijk altijd standaard naar rechts en dan via de boekenstalletjes terug richting st germain des pres.... :-)

    volgende maand een weekendje met vrienden erheen, dus buurtje moulin rouge verkennen en naar de voetbaltopper PSG - Marseille en komende zomer eens de omgeving van parijs verkennen: Auvers sur Marne bezoeken ivm Vincent v Gogh en ook naar Chantilly en het plaatselijke chateau!
    Erg veel zin in allemaal!!
    pi_77278510
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 02:15 schreef HaagsPietje het volgende:
    hmmmm, moet je dan eerst een weg oversteken? Ik ga daar namelijk altijd standaard naar rechts en dan via de boekenstalletjes terug richting st germain des pres.... :-)
    Als je recht voor de kathedraal staat, en er links (of rechts via het park) langs loopt naar achteren (rue du Cloître Notre-Dame), kom je recht op een brug uit die direct naar het Ile St Louis oversteekt. Er staan daar altijd straatmuzikanten en andere -artiesten. Zegt je dat wat?

    Zie hier op het google mapje:
    http://maps.google.fr/?ie=UTF8&ll=48.852334,2.351182&spn=0.007709,0.019248&z=16

    Precies aan de andere kant van die brug, zit de beroemde ijsboer "Berthillon"; misschien is je die bekend!
     FR
    pi_77289508
    grappig, zie het op het kaartje inderdaad. maar zodra ik dat parkje uitkom sla ik gelijk rechtsaf de Rue des Bernardins op....volgende keer eens die brug oversteken (is me volgens mij nooit opgevallen) en een ijsje halen bij Berthillon (staat zelfs op dat kaartje!).

    En als voetnoot: ik las dat Rue Saint-Louis en Ile vroeger een kanaal was en dat het eiland dus eigenlijk 2 eilandjes waren :-)
    houd er wel van, al die historische feitjes over Paris!
    pi_77372438
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 14:00 schreef HaagsPietje het volgende:
    grappig, zie het op het kaartje inderdaad. maar zodra ik dat parkje uitkom sla ik gelijk rechtsaf de Rue des Bernardins op....volgende keer eens die brug oversteken (is me volgens mij nooit opgevallen) en een ijsje halen bij Berthillon (staat zelfs op dat kaartje!).

    En als voetnoot: ik las dat Rue Saint-Louis en Ile vroeger een kanaal was en dat het eiland dus eigenlijk 2 eilandjes waren :-)
    houd er wel van, al die historische feitjes over Paris!
    Ja, ze heetten l'Ile aux Vaches ('t Koeieneiland ) want onbewoond (gras enzo) en l'Ile Notre-Dame voorheen.
     FR
    pi_77394435
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 12:44 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Ja, ze heetten l'Ile aux Vaches ('t Koeieneiland ) want onbewoond (gras enzo) en l'Ile Notre-Dame voorheen.
    klopt!!! staat ook in dat boek wat ik nu aan t lezen ben...best interessant....zo was de marais vroeger een moeras (= marais) en wordt het daarnaar nog steeds vernoemd, ontgonnen door monniken, was st germain de pres een grote weidevlakte (=pres), heeft er vroeger in de tuilerien een tegelfabriek gestaan (=tuilerie) en als klap op de vuurpijk heeft Lenin dagelijks in zo'n ouderwetse urinoir staan pissen toen ie in parijs woonde in de Rue de la Tombe-Issoire...,ach ja, he moet wat in je vrije avonduurtjes :-) straks nog maar eens 1 hoofdstukje lezen...

    woon jij in parijs, of heb je daar gewoond?
      zondag 31 januari 2010 @ 22:01:47 #279
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_77492808
    Ik zat net es ff op de site van NS HIspeed te kijken en zag dat een retourtje Parijs 60 euro kost . Overweeg om in april of mei een paar dagen die kant op te gaan. Is Parijs ook leuk als je in je eentje gaat? Overdag zal vast geen probleem zijn om van de stad te genieten, maar bedoel dan vooral als je 's avonds een restaurantje binnenwandelt. Of voel ik me dan als een Duitse drenkeling voor de Nederlandse Noordzeekust en word ik dan compleet genegeerd?
    pi_77494070
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 22:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Ik zat net es ff op de site van NS HIspeed te kijken en zag dat een retourtje Parijs 60 euro kost . Overweeg om in april of mei een paar dagen die kant op te gaan. Is Parijs ook leuk als je in je eentje gaat? Overdag zal vast geen probleem zijn om van de stad te genieten, maar bedoel dan vooral als je 's avonds een restaurantje binnenwandelt. Of voel ik me dan als een Duitse drenkeling voor de Nederlandse Noordzeekust en word ik dan compleet genegeerd?
    Ik heb het ook gedaan van de zomer en had nergens last van Boekje mee, beetje mensen kijken. Grote lol En het personeel kijkt nergens van op
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_77497246
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 22:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Ik zat net es ff op de site van NS HIspeed te kijken en zag dat een retourtje Parijs 60 euro kost . Overweeg om in april of mei een paar dagen die kant op te gaan. Is Parijs ook leuk als je in je eentje gaat? Overdag zal vast geen probleem zijn om van de stad te genieten, maar bedoel dan vooral als je 's avonds een restaurantje binnenwandelt. Of voel ik me dan als een Duitse drenkeling voor de Nederlandse Noordzeekust en word ik dan compleet genegeerd?
    3 op reis gezien zeker?

    Ik ben in september 4 dagen alleen in Parijs geweest (ook met Thalys, heb 75 euro betaald voor een retour) en me prima vermaakt. Alleen "uit eten" vond ik eerlijk gezegd wel wat minder (ben steeds voor wat snels gegaan zoals pasta, pizza, mexicaans oid) maar vreemd aangekeken word je niet hoor! Het was nog heerlijk weer en heb daar hele avonden op de trappen voor de Sacré-C½ur gehangen (van te voren even bier + hapjes inslaan bij een supermarktje). Heerlijke sfeer met allemaal straatmuzikanten (vaak van behoorlijk hoog nivo!) die afwisselend allemaal een uurtje daar spelen.



    Heb hier nog meer foto's staan trouwens.
      zondag 31 januari 2010 @ 23:24:39 #282
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_77497381
    Thnx Pdehoog en Tourniquet .

    Zag 't idd ook bij 3 op reis, maar idee was er al ff .
    Klinkt allemaal goed. Op die manier kom ik de avonden wel door . Dag of 4/5 zit ik aan te denken. Ook es ff een gunstig gelegen en goed hostel vinden. Nog suggesties?
    pi_77498013
    Ik wil dit jaar ook eens in m'n eentje! ik ga steeds met mensen die voor het eerst gaan en nou heb ik de Eiffeltoren dus al 6x gezien, maar nog steeds het Musee Rodin niet Dus ik denk dat ik lekker een lang weekend in m'n uppie ga in de zomer Nog eens bedenken hoe eng ik dat vind... want kroegjes in Parijs zijn heel leuk als je met een vriendin bent, maar alleen?
    pi_77501196
    Wat een loners hier allemaal (Wil binnenkort ook paar daagjes alleen, met enkel mijn camera)
      maandag 1 februari 2010 @ 09:52:37 #285
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_77504229
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 01:46 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Wat een loners hier allemaal (Wil binnenkort ook paar daagjes alleen, met enkel mijn camera)
    Zoom magazine gelezen zeker? .
    KuikenGuppy
    pi_77504577
    Is augustus een goede tijd om een paar dagen naar Parijs te gaan (ook in m'n eentje!)
    pi_77504598
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 01:46 schreef Tonio-mcdo het volgende:
    Wat een loners hier allemaal (Wil binnenkort ook paar daagjes alleen, met enkel mijn camera)
    Da's helemaal ok Mijn tripje was ook zeg maar "me, myself and my cam" Maar dan wel een rugzak van 8 kg door de hele stad heen sjouwen En heerlijk daar ergens bij Place da la Concorde met een iPod op gaan relaxen in de zon Beetje mensen kijken
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 10:08 schreef no1uknow het volgende:
    Is augustus een goede tijd om een paar dagen naar Parijs te gaan (ook in m'n eentje!)
    Ik was er ook rond die tijd Niets mis mee. Kijk maar:

    [showcase]Parijs
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_79000653
    In mei een lang weekendje weg geboekt naar deze prachtige stad! Ik ben er meer dan tien jaar geleden voor het laatst geweest met mijn middelbare school en heb er geweldige herinneringen aan
    Ik vertrek zaterdag vroeg in de ochtend en ga waarschijnlijk de dagen zo indelen:
    zaterdag:
    winkelen en rondlopen (eventueel Sacre Coeur)
    Centre Pompidou
    Zondag:
    Musee D'Orsay
    La Defense
    Maandag:
    Père Lachaise
    Voorstelling Opéra National de Paris
    Dinsdag naar huis
    pi_79038216
    Vorige week naar de Hema geweest.
    Zag er goed uit, was er nog nooit geweest in Parijs
    Leuke dingetjes gehaald
    pi_79053324
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 22:25 schreef psv-gomes het volgende:
    Vorige week naar de Hema geweest.
    Zag er goed uit, was er nog nooit geweest in Parijs
    Leuke dingetjes gehaald
    Hè?? Een Hema in Parijs?? Waar???


    Oh ik zie 't al: Créteil...
    Centre Commercial Créteil Soleil (Avenue General de Gaulle)

    Niet echt in de buurt ofzo...
     FR
    pi_79074449
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 11:40 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Hè?? Een Hema in Parijs?? Waar???


    Oh ik zie 't al: Créteil...
    Centre Commercial Créteil Soleil (Avenue General de Gaulle)

    Niet echt in de buurt ofzo...
    ja vanf hier is het ook 2 uur heen en 2uur terug
      zaterdag 13 maart 2010 @ 17:00:56 #292
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_79100483
    in April weer naar parijs (L)
    pi_79415823
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 17:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Parijs in 26 gigapixels http://www.paris-26-gigapixels.com/index-en.html
    Je was er snel bij!!
    Ik wilde 'm net maar 'ns gaan posten.


    Nog een krokant detail:
    op de foto kom je verrassende dingen tegen: sommige zijn er door de makers in gefotosoept, maar andere zijn werkelijk zo gefotografeerd, zoals dit pistool (en een strop? ) op een dak...

    [ Bericht 23% gewijzigd door Bora-Bora op 21-03-2010 19:43:12 ]
     FR
    pi_79428236
    In de zomer wil ik op de terugreis na 2 weken vakantie in zuid frankrijk een weekenje of midweekje parijs bezoeken. Dus hier even doorlezen voor wat tips.
    pi_79567322
    ook geboekt voor met hemelvaart ,zal wel lekker druk zijn
      vrijdag 26 maart 2010 @ 08:25:20 #297
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_79597037
    Wij gaan met het werk van mijn vriend het weekend van 30 april. Ik ben 1 mei jarig dus het is wel een leuke manier om mijn verjaardag te vieren. Ik probeer nog uit te zoeken waar het hotel ongeveer zit zodat ik een beetje een planning kan maken. Maar nu komt het nadeel: 1 mei is een nationale feestdag in Frankrijk. Kan ik alle hoop opgeven op een leuk dagje shoppen, en misschien naar het schilderskwartier enzo? Is echt álles dicht dan?
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
    pi_79617148
    de meeste winkels zijn wel dicHt
    BEZIENSwaardigheden zijn gewoon open
    pi_79632464
    Ik zit er aan te denken om na 2 weekjes zuid frankrijk nog een weekendje parijs er achteraan te plakken. Is het dan handig om een hotel een beetje buiten het centrum van parijs te nemen? Of is dat erg lastig in parijs om buiten de stad te zitten?
      zaterdag 27 maart 2010 @ 08:28:50 #300
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_79636645
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 17:54 schreef psv-gomes het volgende:
    de meeste winkels zijn wel dicHt
    BEZIENSwaardigheden zijn gewoon open
    Thnx.

    We jammer, maarja.

    en terrasjes enzo?
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
    pi_79647767
    gewoon open hoor!
      Moderator maandag 29 maart 2010 @ 13:23:06 #302
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_79703962
    In tegenstelling tot dit topic. Gelukkig is er al een volgend deel: Parijs #14:
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')