quote:
Op zondag 5 april 2009 22:47 schreef Bora-Bora het volgende:Helemaal waar. "Alternatief" en zogenaamd "verwaarloosd" is vrijwel altijd een tot op het geringste detail bestudeerde '
look'.
Ik ga je nog sterker vertellen.
In een souvenirshop vond ik een hoedje van mohair, beetje Miss Marple stijl

Kostte een tientje.
Ik droeg die dop en ontdekte dat de mensen je dan heel anders, leuker, benaderden! Mijn vriendin deed laterook haar hoed op en zij merkte dat ook!
Ook draag ik altijd een tamelijk opvallende ring en armband. In pakweg Amsterdam zou men daar verder weinig aandacht aan besteden, hoogstens de wenkbrauwen optrekken, maar ik trok daar in Parijs werkelijk de aandacht, op een positieve manier. Ik deed het er niet om, maar het effect verraste me wel...!
Toppunt: ik ben een tamelijk gezette veertigplusser, in Nederland zien ze me niet staan, maar ik had daar zelfs vette sjans bij verschillende heren!
Ik wil niet zeggen dat Nederlanders onverzorgder zijn, maar in Parijs zal je echt geen "whale tales" boven joggingbroeken of zo zien (de Engelsen zijn wat dat betreft nog veel erger qua aankleden, maar de dames hebben daar wél allemaal dure kapsels!).
Men besteedt daar veel aandacht aan het uiterlijk, en je trekt er zelf ook de aandacht mee op een positieve manier. In Nederland word ik nog wel eens uitgelachen met mijn hoedengekte en aparte sieraden, maar daar werd er echt leuk gereageerd.
Ik ga verhuizen, denk ik...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)