Wanneer gaan banken dat afschrijven?quote:Aantal faillissementen verdubbelt in februari
Het aantal faillissementen in Nederland is over de maand februari uitgekomen op 540. Dat betekent een verdubbeling vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder en een toename van zeventig faillissementen ten opzichte van de voorgaande maand.
Geen eenmansbedrijven
Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Eenmansbedrijven zijn in dit cijfer niet meegenomen. Het aantal in een bepaalde maand uitgesproken faillissementen hangt nauw samen met het aantal zittingsdagen van de rechtbank in die maand. Dit kan van maand tot maand sterk fluctueren, aldus het CBS.
Obama is totaal niet meer serieus te nemen.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:58 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)_obama.avi_plain.xml
Obama wil een economie van sparen en investeren.
2 hersencellige zoals kees vanmorgen zeiquote:Op woensdag 15 april 2009 13:22 schreef Lemmeb het volgende:
Die Bernanke. Wat hij eigenlijk zegt is dat de toename van de afname afneemt. M.a.w. hij heeft het over de derde afgeleide van de economische produktie. En gelijk maken al die idioten ervan dat de crisis al bijna over is.
Ff luisteren...quote:Op woensdag 15 april 2009 14:04 schreef edwinh het volgende:
[..]
2 hersencellige zoals kees vanmorgen zei
Ik heb het idee dat die SGS Alternate toch ook wat overdreven is, tenminste, als die maatgevend zou zijn voor de prijsinflatie. De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen.quote:Op woensdag 15 april 2009 14:48 schreef pberends het volgende:
Deflatie in de VS een feit
Raap me op jongens.
Nee hoor, kijk maar hoe 'in line' de SGS Alternate is met de inflatiecijfers van begin jaren 80.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die SGS Alternate toch ook wat overdreven is, tenminste, als die maatgevend zou zijn voor de prijsinflatie. De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen.
We zouden het eigenlijk eens aan de Amerikanen zelf moeten vragen, hoe die het ervaren. Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat de prijzen nu nog met gemiddeld 8% toenemen, terwijl de Amerikaanse economie op z'n gat ligt en de grondstoffenprijzen ook enorm gedaald zijn.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee hoor, kijk maar hoe 'in line' de SGS Alternate is met de inflatiecijfers van begin jaren 80.
SGS Alternate is niets anders dan de inflatiemeetmethode van toen. Zeker geen uit de lucht gegrepen verzonnen iets.
ligt er allemaal aan hoe je deflatie en inflatie definieert. als je het zuiver via de geldhoeveelheid definieert kan het best zo zijn dat joe sixpack last heeft van inflatie in zijn ogen terwijl er in dan sprake is van deflatie.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
We zouden het eigenlijk eens aan de Amerikanen zelf moeten vragen, hoe die het ervaren. Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat de prijzen nu nog met gemiddeld 8% toenemen, terwijl de Amerikaanse economie op z'n gat ligt en de grondstoffenprijzen ook enorm gedaald zijn.
Inflatie is voor mij prijsinflatie. Period. De geldhoeveelheid heeft op zichzelf voor mij geen enkele betekenis.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:16 schreef simmu het volgende:
[..]
ligt er allemaal aan hoe je deflatie en inflatie definieert. als je het zuiver via de geldhoeveelheid definieert kan het best zo zijn dat joe sixpack last heeft van inflatie in zijn ogen terwijl er in dan sprake is van deflatie.
Hoe was de daling de vorige maand(en)?quote:Op woensdag 15 april 2009 15:18 schreef edwinh het volgende:
Industrial Production m/m -1.5%
en dat was de druppel die .....
Oblabla zegt wel meer. Heeft net de komende generaties flink in de schulden gezet en nu is het ineens sparen?quote:Op woensdag 15 april 2009 11:58 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)_obama.avi_plain.xml
Obama wil een economie van sparen en investeren.
Laat de US eerst maar eens beginnen met aflossen en terugbetalen, wat ze de afgelopen zes jaar geleend hebbenquote:Op woensdag 15 april 2009 15:35 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Oblabla zegt wel meer. Heeft net de komende generaties flink in de schulden gezet en nu is het ineens sparen?
+quote:Op woensdag 15 april 2009 15:58 schreef Dutchguy het volgende:
Donald Trump snapt het ook niet meer:
http://www.cnbc.com/id/30224023
quote:The only problem with buying is, you just don't know how low is low.
The only positive I see frankly is that the stock market is going up, but I just don't know why the stock market is going up."
quote:Op woensdag 15 april 2009 15:58 schreef Dutchguy het volgende:
Donald Trump snapt het ook niet meer:
http://www.cnbc.com/id/30224023
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |