abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 april 2009 @ 22:24:47 #201
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_67660017
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:08 schreef WEST het volgende:

[..]

Als dit zo is dan is het seizoen over, dan ga ik wel nuttiger dingen doen.
idd
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_67660111
Vettel oneens met gridstraf voor Maleisië
02 april 2009

Red Bull-coureur Sebastian Vettel is het oneens met de straf die hij heeft gekregen voor zijn botsing met BMW-rijder Robert Kubica, tegen het einde van de Australische Grand Prix. Vettel en Kubica lagen op dat moment tweede en derde.

Vettel kreeg na afloop van de race tien startplaatsen straf voor de Grand Prix van Maleisië. Ook kreeg zijn team nog een boete van 50.000 dollar, omdat Vettel de instructie om door te blijven rijden, ook al had hij nog maar drie wielen. "Ik ben natuurlijk niet blij met de straf", vertelde Vettel. "Volgens mij was het gewoon een race-incident. Maar we zullen er nu het beste van moeten maken. We hadden een goede auto voor de race in Australië en hopelijk presteert de wagen ook goed op deze baan. Het circuit is wel iets anders en het weer is momenteel ook niet erg goed. We zullen dus moeten afwachten hoe het zondag gaat. We zullen in ieder geval erg hard ons best doen om zondag het maximale resultaat te scoren."

Vettel: "Het was gewoon een race-incident"
Over het incident zei Vettel nog: "Ik kwam slecht uit de eerste bocht en Robert had meer snelheid meegenomen. Ik reed op zachte banden die op dat moment vrij versleten waren en Robert zat op de harde compound. Bij het aanremmen voor de derde bocht probeerde ik mijn positie te verdedigen. Ik zat aan de binnenkant en was erg voorzichtig bij het remmen omdat ik niet wist hoe vies de baan daar was. Hij remde iets later. Onder het remmen kwamen we naast elkaar te rijden en op een gegeven moment zag ik dat hij naar binnen trok, waardoor er niet veel ruimte meer voor mij over bleef. Ik probeerde een botsing te voorkomen maar er was geen ontkomen meer aan. Ik zat al ver maar rechts - ik reed al op de kerbs - en toen raakten we elkaar. Ik verloor mijn voorvleugel en ik had daarna geen controle meer over de auto. Het is erg jammer dat dit voor ons allebei het einde van de race betekende. Meer valt er niet meer over te zeggen."

http://f1.gpupdate.net/nl(...)straf-voor-maleisie/
pi_67660220

-> FIA
  donderdag 2 april 2009 @ 22:34:13 #204
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67660411
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:08 schreef WEST het volgende:

[..]

Als dit zo is dan is het seizoen over, dan ga ik wel nuttiger dingen doen.
ik snap wat je bedoeld maar wat je zegt is onzin. Hoezo einde seizoen? McLaren is by far niet snel genoeg om uberhaupt meer te zijn dan een middenmotor op dit moment.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_67660744
Tja, je bent fan van McLaren of niet, sanger.. Maar dat bepaald natuurlijk wel hoe leuk t nog is als ze er niet meer bij zijn
Where facts are few, experts are many.
pi_67661656
Denk dat het meer een actie is van de FIA om aan te geven hoe ernstig McLaren/Hamilton de regels hebben verbroken. Het is denk ik (en hoop het ook) meer een dreigement en McLaren hoeft dit jaar nog maar 1 geintje uit te halen en ze zijn de pisang.

Denk dat de FIA ook wel begrijpt dat ze de F1 erg veel schade aan doen als ze Hamilton gaan uitsluiten uit het wereldkampioensschap. Maarja, anderzijds zal je al kunnen concluderen dat de FIA de F1 al lang hadden vermoord met al hun bizarre wijzigingen, straffen en beslissingen.
  donderdag 2 april 2009 @ 23:14:15 #207
154880 Bolter
Awesomeness
pi_67661857
Als een coureur wordt uitgesloten geldt dat enkel voor de persoon of voor z'n startnummer, oftewel mag De La Rosa dan instappen?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_67662172
...when the flag drops the bullshit stops starts!
pi_67662177
Volgens mij ma McLaren dan inderdaad een andere coureur inzetten als 2e rijder. Heiki zal mondeling wel de 1e rijder worden, maar wieweet krijgen we dan opeens een ander talent te zien !!
  donderdag 2 april 2009 @ 23:37:14 #210
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_67662629
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 3 april 2009 @ 03:14:30 #211
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_67665247
quote:
Lewis Hamilton: The Toyota went off in a line at the second to last corner, i overtook him, is this OK?
Team: Understood, Lewis. We’ll confirm and get back to you.
LW: He was off the track. He went wide.
Team: Lewis, you need to allow the Toyota through. Allow the Toyota through now.
LW: OK.
LW: He’s slowed right down in front of me.
Team: OK, Lewis. Stay ahead for the time being. Stay ahead. We will get back to you. We are
talking to Charlie.
LW: I let him past already
Smoking gun

[ Bericht 11% gewijzigd door Bonobo11 op 03-04-2009 03:22:37 ]
Feyenoord!!! * Barça
pi_67665264
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:58 schreef Swindler het volgende:
http://dl.groovygecko.net(...)riveraudio_final.mp3

Lewis je hoort gewoon de adrenaline in zijn stem , mooi hoor
Ik vind het best gaaf!

Jammer dat je niet veel meer van zulk soort gesprekken hoort tijdens de live uitzendingen.
pi_67665274
The Trulli thing
pi_67666435
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:59 schreef Garudo het volgende:

[..]

Het wordt erger en erger voor Lewis en McLaren...
Bron? (altijd vermelden ajb )
  vrijdag 3 april 2009 @ 08:51:01 #215
65960 sanger
pi_67666641
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:44 schreef Atreidez het volgende:
Tja, je bent fan van McLaren of niet, sanger.. Maar dat bepaald natuurlijk wel hoe leuk t nog is als ze er niet meer bij zijn
Tja, maar dan nog.
pi_67668232
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:27 schreef Atreidez het volgende:
Wat een soap zeg FIA is ook weer lekker bij de kippen, stelletje bejaarden daar. Je kan mij toch niet vertellen dat Hamilton moet liegen van ze team tegen de FIA, en dan vervolgens tegen een reporter de waarheid gaat vertellen
Nee het was toch ook andersom gegaan, hij had die reporters al gsproken en naderhand pas die instructies gekregen.

[ Bericht 0% gewijzigd door bloodymary op 03-04-2009 10:09:38 ]
pi_67668428
Als de stewards aan je vragen heb je Trulli opzettelijk laten passeren en je antwoord daarop is nee, hij heeft me gewoon ingehaald tijdens de safetycarsituatie, terwijl je dus duidelijk Trulli wel opzettelijk voorbij hebt laten gaan, ben je dus glashard aan het liegen tegen de wedstrijdleiding om een puntje meer te behalen. Dat is toch wel het meest onsportieve gedrag dat een coureur en een team tentoon kunnen spreiden. En nog zielig ook als je op die manier moet winnen. Terechte straf dus, ik kan best begrijpen dat de FIA erg over de zeik is. Zeker nu het weer McLaren betreft, die punten werden toen ook niet voor niets afgenomen met die spionagezaak. Dan kun je niet zeggen er is niets aan de hand.
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:25:00 #218
65960 sanger
pi_67668875
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:09 schreef bloodymary het volgende:
Als de stewards aan je vragen heb je Trulli opzettelijk laten passeren en je antwoord daarop is nee, hij heeft me gewoon ingehaald tijdens de safetycarsituatie, terwijl je dus duidelijk Trulli wel opzettelijk voorbij hebt laten gaan, ben je dus glashard aan het liegen tegen de wedstrijdleiding om een puntje meer te behalen. Dat is toch wel het meest onsportieve gedrag dat een coureur en een team tentoon kunnen spreiden. En nog zielig ook als je op die manier moet winnen. Terechte straf dus, ik kan best begrijpen dat de FIA erg over de zeik is. Zeker nu het weer McLaren betreft, die punten werden toen ook niet voor niets afgenomen met die spionagezaak. Dan kun je niet zeggen er is niets aan de hand.
Ik ben zeker geen McLaren fan, maar vindt toch dat je de spionagezaak er buiten moet laten.
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:34:33 #219
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_67669181
Ik snap niet wat McLaren dan had kunnen doen om het goed te maken ... Trulli inhalen, op P3 eindigen en dan een tijdstraf krijgen?

Van P4 uit de resultaten geschrapt worden is gewoon buitensporig voor wat er gebeurd is.
Calm down, please!
pi_67669824
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:34 schreef Googolplexian het volgende:
Ik snap niet wat McLaren dan had kunnen doen om het goed te maken ... Trulli inhalen, op P3 eindigen en dan een tijdstraf krijgen?

Van P4 uit de resultaten geschrapt worden is gewoon buitensporig voor wat er gebeurd is.
't begint met dat ze de regels moeten kennen, en hun coureur geen instructies moeten geven die nergens op slaan. Doen ze dat toch, moeten ze eerlijk en openhartig zijn tegen de FIA, en hopen dat ze alsnog de 3e plaats krijgen. Liegen is uit den boze. En je coureur opdracht geven om te liegen is ook niet erg verantwoord. Hoewel ik het zwak vind van Lewis dat hij gelogen heeft, twijfel ik er niet aan dat hij instructies van het team heeft gehad om dat te doen. Hij is wat dat aan gaat te loyaal aan het team. Hij was ook de enige van de McLaren rijders die in 2007 bleef volhouden dat hij van niets wist, terwijl Alonso en PdlR wel wisten dat ze Ferrari-data hadden.

Mooi hoor, die loyaliteit, maar dan moet het team niet zulke domme dingen doen.

Overigens heeft McLaren Dave Ryan op non-actief gezet voor z'n rol in het drama.
quote:
"In my 20-odd years working for McLaren, I doubt if I've met a more dedicated individual than Davey," said Whitmarsh. "He's been an integral part of McLaren since 1974 and has played a crucial role in the team's many world championship successes since that time.

"However, his role in the events of last Sunday, particularly his dealings with the FIA stewards, has caused serious repercussions for the team, for which we apologise. Therefore, I suspended him this morning and he has accepted this."
bron: Autosport.com
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:01:17 #221
154880 Bolter
Awesomeness
pi_67670034
quote:

Het gaat er helemaal niet om wat er is gebeurd op de baan. Dat leek me nu toch wel duidelijk...
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:08:09 #222
65960 sanger
pi_67670269
quote:

Na de race toegeven dat hij Trulli opzettelijk voorbij had gelaten denk ik.
pi_67671014
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Na de race toegeven dat hij Trulli opzettelijk voorbij had gelaten denk ik.
Laat denk ik maar weg , Hij had gewoon de waarheid moeten zeggen, was hij waarschijnlijk nog 3de geweest . Hoewel de regels van de safetycar aangeven dat hij een geldige reden moet hebben om zachter te rijden achter de safetycar, dus misschien had hij daar alsnog een straf voor gekregen.
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:42:25 #224
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67671451
Regels zijn regels, ook voor Hamilton

Is op zich wel terecht dat op het beinvloeden van de uitslag achteraf zo'n zware straf staat.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:33:29 #225
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_67673146
Lewis wordt in de Engelse Media nu wel uitgekotst. 'Liar' Lewis en You're a Liar, Lewis zijn bijvoorbeeld de krantenkoppen in Engeland. Dit kan het einde betekenen voor dit seizoen. Ik zie hem namelijk niet met zoveel druk kampioen worden. Als hij dit wel doet, dan is hij een echte vent.

Zondag lekker om 10:00 opstaan en hopelijk een mooie race. (Met veel regen )
pi_67675357
Je bent zo goed als je laatste resultaat. Dat zal Hamilton toch ondertussen ook wel weten?

Als Button nog een paar races weet te strijden voor overwinningen en Hamilton anoniem rond P10 aan het knokken is, is iedereen in Engeland dit allang weer vergeten tegen de tijd dat hij weer wat naar voren komt.

Team geeft duidelijk aan dat ze Hamilton de opdracht hebben gegeven om te liegen, dus wat dat betreft wordt hij redelijk uit de wind gehouden. Ook z'n excuses zullen het wel goed doen bij degenen die er naar willen luisteren:
quote:
I would like to say a big sorry to all my fans who have believed in me, who have supported me for years, who I showed who I am for the past three years, and it is who I am. I am not a liar. I am not a dishonest person. I am a team player.

Every time I have been informed to do something I have done it. This time I realise it was a huge mistake and I am learning from it.
pi_67675978
quote:

Ze hadden gewoon lekker op de 3e plaats kunnen blijven rijden . Maar dat deden ze niet, ze lieten Trulli voorbij. Achteraf zien ze dat ze dat verkeerd hebben gedaan, en liegen ze tegen de FIA/stewards dat Trulli hen heeft ingehaald.
Ze zijn gewoon dom geweest, maar ze dachten dat ze die 3e plek wel weer terug konden krijgen door te zeggen dat ze waren ingehaald door Trulli, ipv te zeggen dat ze Hamilton opdracht hadden gegeven om Trulli voorbij te laten gaan.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  vrijdag 3 april 2009 @ 14:14:44 #228
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_67676628
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:34 schreef sanger het volgende:

[..]

ik snap wat je bedoeld maar wat je zegt is onzin. Hoezo einde seizoen? McLaren is by far niet snel genoeg om uberhaupt meer te zijn dan een middenmotor op dit moment.
ze hebben de snelheid nu niet daar kan ik wel mee leven. maar als de fia mclaren hier op uitsluit dan meet de fia met 2 maten. maar ferrari had in oostenrijk 2002 de boel belazerd en daar gebeurd niks mee. dit komt in feite op het zelde neer.
pi_67677425
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:14 schreef WEST het volgende:

[..]

ze hebben de snelheid nu niet daar kan ik wel mee leven. maar als de fia mclaren hier op uitsluit dan meet de fia met 2 maten. maar ferrari had in oostenrijk 2002 de boel belazerd en daar gebeurd niks mee. dit komt in feite op het zelde neer.
Ben ik niet geheel met je eens. Maar begrijp je bericht wel Alleen was de actie misdaad van Ferrari voor iedereen live te zien in de laatste paar meters van de race. McLaren bewandelde daarin een heel andere weg, door na de race de uitslag te manipuleren door misleidende informatie te verkondigen. Misschien waren ze vergeten dat de radioverbindingen tussen team/coureur vanaf dit jaar vrijgegeven worden. Denk dat als dit vorig jaar gebeurd was, McLaren misschien nog wel weggekomen was met deze leugen, nu kunnen ze allen op blaren gaan zitten.

En volgens mij was het in 2002 zo dat Ferrari tot 2 keer toe (Oostenrijk en Indianapolis) werd vrijgesproken/gewaarschuwd en dat daarna pas een verbod kwam op directe teamorders.
pi_67678122
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:39 schreef Ared het volgende:

[quote]I would like to say a big sorry to all my fans who have believed in me, who have supported me for years, who I showed who I am for the past three years, and it is who I am. I am not a liar. I am not a dishonest person. I am a team player.

Every time I have been informed to do something I have done it. This time I realise it was a huge mistake and I am learning from it.
Nee, ik heb een ander verhaal verteld tegen de media als tegen de marshals. Dan ben je inderdaad geen leugenaar Lewis

Ik vond hamilton nog wel een toffe peer toen die net kwam kijken. Nu vind ik hem echt
En maar janken dat hij zo arrogant word gevonden door wat de pers schrijft na interviews met hem.
Hij doet het toch echt allemaal zelf en dat hij alles doet wat het team hem zegt te doen. Je bent toch geen fucking chihuahua

Van mij mag ie daarom ook wel uitgesloten worden voor het WK, hij is het met dit gedrag absoluut niet waardig om regerend WK te zijn. Dus dag Lewis
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 14:14 schreef WEST het volgende:

[..]

Teamorders waren toen echt geen uitzondering, bij Ferrari viel het toen alleen op Dus meten met 2 maten ben ik absoluut niet mee eens.
  vrijdag 3 april 2009 @ 15:20:36 #231
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67678337
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 15:12 schreef Slein83 het volgende:

[..]

Nee, ik heb een ander verhaal verteld tegen de media als tegen de marshals. Dan ben je inderdaad geen leugenaar Lewis

Ik vond hamilton nog wel een toffe peer toen die net kwam kijken. Nu vind ik hem echt
En maar janken dat hij zo arrogant word gevonden door wat de pers schrijft na interviews met hem.
Hij doet het toch echt allemaal zelf en dat hij alles doet wat het team hem zegt te doen. Je bent toch geen fucking chihuahua

Van mij mag ie daarom ook wel uitgesloten worden voor het WK, hij is het met dit gedrag absoluut niet waardig om regerend WK te zijn. Dus dag Lewis
[..]

Teamorders waren toen echt geen uitzondering, bij Ferrari viel het toen alleen op Dus meten met 2 maten ben ik absoluut niet mee eens.

overduidelijke teamorders - zoals in oostenrijk 2002 - waren toen ook nog niet verboden
Please, make yourself uncomfortable.
pi_67678580
't ging niet eens zo zeer om het opvallen, Slein, McLaren in Jerez 1997 en Australië 1998 was ook niet subtiel ofzo. Maar normaal gesproken geef je teamorders om te zorgen dat één van jouw rijders (meer) kans heeft om een rijder van de concurrentie te verslaan. Of, zoals in het geval van McLaren 1998 om een fout tijdens de pitstops te corrigeren op de baan.

Ferrari gaf teamorders op het moment dat hun rijders 1 en 2 lagen en er dus geen enkel voordeel voor de rijders of het team te behalen was. Sterker nog: Schumacher stond veel beter in de titelstrijd dan Rubens, dus als iemand voordeel ten opzichte van de concurrentie nodig had, dan was Rubens het wel.
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:02:26 #233
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_67679663
Het hele verhaal wordt natuurlijk ook een stuk groter gemaakt dan het is.
Nee, Hamilton's seizoen is nu nog niet verloren; nee, McLaren is niet alleen een bijelkaar geraapt zooitje leugenaars. Sterker nog: de man die verantwoordelijk was voor de chaos (Ryan) is nu geschorst en McLaren zal zich vast nog eens achter de oren krabben over wat ze nou precies hebben uitgespookt in Melbourne.
En voor de rest is het weer gewoon business as usual, move along, nothing to see here.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_67681611
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Nee, Hamilton's seizoen is nu nog niet verloren;
hehe, zul je zien dat McLaren in de tweede seizoenshelft ijzersterk terugkomt, om na de laatste race net vijf punten te kort te komen voor de titel
pi_67683143
En vergeet niet dat hij met zijn leugens ook Trulli een oor aan heeft genaaid (als het niet uitgekomen was). Lekker sportief he.
pi_67683687
Alonso doet boekje open over McLaren:

Hoewel Fernando Alonso ziek in zijn hotel zit, heeft de Spanjaard zich wel gemengd in de controverse rond de diskwalificatie van Lewis Hamilton. Volgens Alonso is het niet de eerste keer dat zijn voormalige werkgever liegt tegen de FIA.
Liegen
De tweevoudig wereldkampioen, die in 2007 voor de Britse renstal reed, zei tegenover een aantal Spaanse media: "Het is niet de eerste keer dat ze voor de stewards moeten verschijnen en het is ook niet de eerste keer dat ze liegen. Het was wachten voordat ze een keer gepakt zouden worden."

Vies spelletje
De situatie rond McLaren deed Alonso denken aan de kwalificatie voor de Grand Prix van Hongarije in 2007 toen hij en het team voor de stewards moesten verschijnen na het veelbesproken incident in de pits waar Alonso extra lang wachtte om Hamilton geen extra ronde te geven. "Natuurlijk deed het me terugdenken aan 2007. Ik heb het kampioenschap toen met één punt verloren en in Hongarije is er een vies spelletje met me gespeeld."

Bron: RTLGP

Nog een nieuwtje: Barrichello heeft een versnellingsbak wissel gedaan en moet 5 plaatsen naar achteren op de grid. Link naar artikel: Barrichello 5 plaatsen terug op grid.
Nouja, daar ben ik niet zo rauwig om. Trulli is (uiteindelijk toch) 3e geworden vanuit de pitstraat in een droge race. Het ziet er goed naar uit dat het een mooie regenrace word en kan me niet voorstellen dat Rubens zich buiten de top 10 plaatst (inclusief straf).
En als het dan toch een regenrace word, kan hij ook makkelijker lichter van start = meer kans op pole

Na de race in Melbourne ben ik nog meer fan van hem geworden
pi_67684042
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:37 schreef Meike26 het volgende:
Nog een nieuwtje: Barrichello heeft een versnellingsbak wissel gedaan en moet 5 plaatsen naar achteren op de grid. Link naar artikel: Barrichello 5 plaatsen terug op grid.
Nouja, daar ben ik niet zo rauwig om. Trulli is (uiteindelijk toch) 3e geworden vanuit de pitstraat in een droge race. Het ziet er goed naar uit dat het een mooie regenrace word en kan me niet voorstellen dat Rubens zich buiten de top 10 plaatst (inclusief straf).
En als het dan toch een regenrace word, kan hij ook makkelijker lichter van start = meer kans op pole
Alonso doet weer huilie huilie Je opmerkingen over Rubens snap ik niet echt... Als t een regenrace is wil je meestal juist wat zwaarder van start. Wat dus kan als ie niet uit de top 10 start. Maar kans op pole, nee.. dat kan niet als je 5 plaatsen terug gaat op de grid
pi_67689791
Lekkere vent, die Alonso. Hamilton is misschien iets te trouw aan z'n team, maar anderhalf jaar later nog ff proberen een mes in de rug te steken van je voormalige werkgever, dat is dan ook wel weer het andere uiterste...

En dan te bedenken dat McLaren, als ze toen gelogen hebben (wat ik me best voor kan stellen), dat ze dat gedaan hebben om Alonso vrij te pleiten. Volgens mij was de lezing van McLaren dat het hun keuze was om Alonso langer vast te houden, om een beter gat op de baan te vinden, en dat het Hamilton's eigen stomme schuld was dat hij daardoor z'n vliegende ronde miste (hij had een ronde minder moeten doen dan Alonso voor de laatste stop, maar hij weigerde Alonso er langs te laten en deed zelf die extra ronde).
pi_67704513
quote:
BMW dient nieuw diffuser-protest in
BMW-Sauber heeft opnieuw een protest ingediend tegen de diffusers die Brawn GP, Toyota en Williams onder hun bolides hebben zitten. Het Duitse team heeft dit protest puur als formaliteit ingediend, nadat er vorige week ook al de nodige protesten waren aangetekend tegen de drie teams.

Destijds werden de protesten afgewezen waarop de teams van BMW, Renault, Red Bull en Ferrari in beroep gingen. Dat beroep zal op 14 april behandeld worden, maar toch heeft BMW nu opnieuw een klacht ingediend.

"Het protest is puur een formele zaak", zo laat een woordvoerder van het team weten. "Het is om ervoor te zorgen dat de resultaten in Maleisië ook onder voorbehoud zijn mocht het beroep op 14 april in ons voordeel uitpakken."
Vuile nazi
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:25:50 #240
154880 Bolter
Awesomeness
pi_67704731
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Vuile nazi
Nou nou. Als je je eigen bericht had gelezen had je gezien dat zo'n reactie niet nodig is.
pi_67706680
laat maar.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_67706772
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:25 schreef Bolter het volgende:

[..]

Nou nou. Als je je eigen bericht had gelezen had je gezien dat zo'n reactie niet nodig is.
Ik heb het bericht gelezen en hoe ik het zie doen ze dit alleen maar om er 100% zeker van te zijn dat mocht de diffuser illegaal verklaard worden dat dan ook deze race de punten afgenomen kunnen worden.

Zo voorkomen ze dat er gezegd kan worden van: "jamaar wacht eens, jullie hadden alleen op Melbourne bezwaar tegen die teams!"

Vuile nazi en niet anders. Doe het dan vóór de kwalificatie!

Als zijn coureurs 1 en 2 hadden gestaan, denk je dan werkelijk dat ze OOK bezwaar hadden gemaakt? Al was het slechts een formaliteit zals ie het zelf mooi omschrijft?

Guess again
vosss is de naam,
pi_67709900
Ja waarom zouden ze het dan niet hebben gedaan? Stel dat die teams alsnog voor hun waren geëindigd? Of stel dat aan het einde van het seizoen die paar punten die ze morgen pakken voor bmw betekenen dat ze niet #1 worden?
  maandag 6 april 2009 @ 14:33:22 #244
249783 Jezza
Since: niet zo lang
pi_67759590
Ik zeg: op naar China!! Button en Brawn ftw!!
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  maandag 6 april 2009 @ 14:42:32 #245
249783 Jezza
pi_67759927
Hoe zit het eigenlijk met de teamradio opnames? Luistert de FIA ze alleen af als daar een aanleiding voor is, of gaan ze ze allemaal beluisteren na de wedstrijd om te checken of alles eerlijk is gegaan (lijkt me niet toch? ) ? Als de FIA toch alles kan afluisteren dan zullen er natuuurlijk helemaal geen teamorders meer voorkomen, wat na het verbod in 2002 al dan niet stiekem toch nog wel is voorgekomen (Raikkonen & Massa @ China 2008 bijv).
"Supercars are designed to melt ice caps, kill the poor, poison the water table, destroy the ozone layer, decimate indigenous wildlife, recapture the Falkland Islands and turn the entire third world into a huge uninhabitable desert.
  maandag 6 april 2009 @ 15:03:31 #246
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67760642
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:42 schreef Jezza het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de teamradio opnames? Luistert de FIA ze alleen af als daar een aanleiding voor is, of gaan ze ze allemaal beluisteren na de wedstrijd om te checken of alles eerlijk is gegaan (lijkt me niet toch? ) ? Als de FIA toch alles kan afluisteren dan zullen er natuuurlijk helemaal geen teamorders meer voorkomen, wat na het verbod in 2002 al dan niet stiekem toch nog wel is voorgekomen (Raikkonen & Massa @ China 2008 bijv).
Teamorders zijn niet verboden, tenzij het overduidelijk is (zoals bij de finish in oostenrijk 2002). Teamorders vallen tenslotte ook onder tactiek.

FIA luistert alleen naar de boordradio's als een bepaalde situatie under investigation is, of wanneer er een beroep wordt aangetekend zoals in australie bij het hamilton-trulli incident.
Om alle opnames te beluisteren (20 coureurs x 1,5 uur) is een beetje te veel van het goeie

maandag 6 april 2009 @ 16:07:56 #247
249783 Jezza
pi_67762939
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:03 schreef bodylotion het volgende:

[..]
FIA luistert alleen naar de boordradio's als een bepaalde situatie under investigation is, of wanneer er een beroep wordt aangetekend zoals in australie bij het hamilton-trulli incident.

Om alle opnames te beluisteren (20 coureurs x 1,5 uur) is een beetje te veel van het goeie
Als er een aanleiding voor is dus Dat leek me al logisch ja zocht alleen ff naar een bevestiging

pi_67770330
Ondanks dat Ferrari het weer grondig heeft verkloot, had die smedly trouwens wel een van de beste opmerkingen ooit:

Felipe: I need a white viser, without a white visor I cannot see anything! Please bring me a white visor!
Smedly: Felipe baby, stay cool. We are getting you the visor, stay cool, we are in a good position.
  maandag 6 april 2009 @ 20:34:12 #249
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_67771979
Wat doen die coureurs eigenlijk naast racen? Is toch echt een luizen baantje wat ze hebben, zeker nu er nog amper getest wordt? Zelfs in een race weekend hebben ze het niet heel druk.
pi_67772317
Misschien vergis je je een beetje in de conditie die een coureur moet hebben om 1,5 uur fit te blijven in een F1-race. De g-krachten die op de nek van een coureur komen zijn echt gigantisch.
Jenson Button is volgens mij de fitste coureur van het veld, terwijl Villeneuve in z'n F1 tijd echt een bijbaantje had bij Williams

En naast het vele conditionele trainen, hebben ze ook nog promotionele werkzaamheden. En af en toe een liefdadigheidsbezoekje aan een ziekenhuis ofzo
  maandag 6 april 2009 @ 20:49:22 #251
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_67772616
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:42 schreef Meike26 het volgende:
Misschien vergis je je een beetje in de conditie die een coureur moet hebben om 1,5 uur fit te blijven in een F1-race. De g-krachten die op de nek van een coureur komen zijn echt gigantisch.
Jenson Button is volgens mij de fitste coureur van het veld, terwijl Villeneuve in z'n F1 tijd echt een bijbaantje had bij Williams

En naast het vele conditionele trainen, hebben ze ook nog promotionele werkzaamheden. En af en toe een liefdadigheidsbezoekje aan een ziekenhuis ofzo
Ja ik weet wel dat ze fit moeten zijn, maar daar hebben ze toch geen dagtaak aan? Drie keer per week naar de sportschool zal wel genoeg zijn lijkt me.
pi_67773378
Button reed in zijn tijd bij Williams volgens mij heeel veel op de fiets. Alexander Wurz trouwens ook... echt gigantisch veel. 5 uur per dag ofzo. Weet niet hoe dat nu is bij die heren.

Het is ook heel verschillend onder de coureurs. Verstappen had z'n eigen g-krachten apparaat en zat daar zo'n 2 uur per dag z'n nek te trainen. Toch was Jos na een race vaak helemaal op. Hij was voor een coureur toch al best wel zwaar en conditietraining deed hij volgens mij, buiten een paar uurtjes fietsen in de week, niet echt veel aan.

Villeneuve is denk ik wel de grootste luiaard van de F1 ooit. En toch was hij nooit helemaal dood na een race. Dat vond ik ook zo leuk aan hem. Geweldig leuke & relaxte coureur ook
pi_67790097
volgens mij heb ik Olav Mol heeeeel lang geleden wel eens horen zeggen dat Katayama (of een andere Japanner, zo lang geleden dat ik het niet meer zeker weet) het allerminst van alle coureurs aan training deed. Toch werd hij nooit genekt door gebrek aan conditie.

Grootste fail aller tijden op het gebied van conditie moet toch wel Jean-Denis Deletraz geweest zijn. Grand Prix van Portugal, 1995: na 14(!) rondes uitgevallen vanwege fysieke uitputting. Dan werk je tig jaar naar zo'n moment toe, en dan blijk je dusdanig niet fit te zijn, dat je na nog geen 20% van de raceafstand je auto moet parkeren.
pi_67790911
Montoya kreeg ook altijd commentaar, en hij ziet er niet uit alsof ie een compleet afgetraind figuur is. Maar hij zag er nooit echt vermoeid uit na een race.
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:11:34 #255
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_67791149
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:32 schreef Ared het volgende:
volgens mij heb ik Olav Mol heeeeel lang geleden wel eens horen zeggen dat Katayama (of een andere Japanner, zo lang geleden dat ik het niet meer zeker weet) het allerminst van alle coureurs aan training deed. Toch werd hij nooit genekt door gebrek aan conditie.

Grootste fail aller tijden op het gebied van conditie moet toch wel Jean-Denis Deletraz geweest zijn. Grand Prix van Portugal, 1995: na 14(!) rondes uitgevallen vanwege fysieke uitputting. Dan werk je tig jaar naar zo'n moment toe, en dan blijk je dusdanig niet fit te zijn, dat je na nog geen 20% van de raceafstand je auto moet parkeren.
Norberto Fontana was ook niet 1 van de fitsten. die stapte ook ergens halverwege uit weet alleen niet welke GP dat was. volgens mij in 1997 was dat.
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:40:36 #256
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67796421
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:42 schreef Meike26 het volgende:

ik meen dat Mol ooit vertelde dat Michael Schumacher tijdens een Grand Prix weekend een van de laatste was die de pitgarage verliet.

@Cavalier1

dit geeft trouwens wel een aardig beeld wat de coureurs te verdragen krijgen:

[ Bericht 0% gewijzigd door bodylotion op 07-04-2009 16:02:43 ]
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:42:10 #257
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_67796454
dubbel
pi_67796594
Volgens Forix heeft Fontana maar één DNF, Frankrijk 1997, maar de uitval reden was een spin toen het begon te regenen. Kan nergens vinden dat er meer gebeurd is die race of in z'n andere drie races, maar de geschiedenis van Fontana is minder goed gearchiveerd dan die van sommige andere rijders [/understatement]

Toch kan ik me wel vaag nog herinneren dat er een rijder was die wilde opgeven, maar door z'n team weer naar buiten gestuurd werd. Ook op Frankrijk volgens mij. Was dat Fontana?
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:11:51 #259
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_67799803
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:46 schreef Ared het volgende:
Volgens Forix heeft Fontana maar één DNF, Frankrijk 1997, maar de uitval reden was een spin toen het begon te regenen. Kan nergens vinden dat er meer gebeurd is die race of in z'n andere drie races, maar de geschiedenis van Fontana is minder goed gearchiveerd dan die van sommige andere rijders [/understatement]

Toch kan ik me wel vaag nog herinneren dat er een rijder was die wilde opgeven, maar door z'n team weer naar buiten gestuurd werd. Ook op Frankrijk volgens mij. Was dat Fontana?
jep, en dat was door zijn fitheid later spinde hij van de baan.
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:13:24 #260
65960 sanger
pi_67801894
Volgens GrandPrix.com is het volgende:
quote:
Fontana damaged an endplate running into Salo at the first corner and decided to pit on lap 15 to have a change of tires. He was back in again on lap 33 to have the nose changed and turned off the engine, complaining that the car was undriveable. The team sent him out again and after another pit stop he spun off. The performance did not impress the team and he is unlikely to be seen again.
Dus niet door vermoeidheid, maar door een discussie of dde auto wel of niet bestuurbaar was.
pi_67801973
quote:
McLaren moet zich verantwoorden bij de WMSC

De FIA heeft dinsdag bevestigd dat McLaren zich bij de World Motor Sport Council (WMSC) zal moeten verantwoorden. Het Britse team had in Australië de wedstrijdleiding misleid, waarvoor Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen al uit de uitslag worden geschrapt. Op 29 april zal men zich nu in Parijs moeten melden om tekst en uitleg te verschaffen, waarna mogelijk nog meer sancties zullen worden uitgedeeld.

In de eindfase van de Australische Grand Prix passeerde Hamilton Toyota-coureur Jarno Trulli tijdens een Safety Car-situatie, omdat deze van de baan was geschoten. In opdracht van het team had de Brit Trulli weer voorbij gelaten. Na afloop van de race beweerden hij en teammanager Dave Ryan echter dat de Italiaan op eigen initiatief Hamilton had gepasseerd. Later bleek uit de radioconversaties echter dat Trulli dus voorbij was gelaten. Hamilton en McLaren werden hiervoor al gediskwalificeerd.

In artikel 151c van de Internationale Sportcode van de FIA staat dat "elk frauduleus gedrag of elke actie die schadelijk is voor het belang van de competitie of voor de motorsport in het algemeen" kan worden bestraft. Aangezien McLaren bepaalde zaken heeft verzwegen, werd Trulli in eerste instantie bestraft met een tijdstraf van 25 seconden. Dit zou kunnen worden opgevat als schade aan de competitie, omdat de uitslag door de acties van McLaren en Hamilton veranderde.

McLaren moet nu uitleggen waarom na de race in Australië werd gezegd dat er geen instructies aan Hamilton werden gegeven om Trulli voorbij te laten en waarom Hamilton de opdracht kreeg de onware verklaringen te steunen. Bovendien ondernam het team geen poging de verklaringen in te trekken, ook al werd een andere rijder onterecht gestraft, door de verklaring.

Op 2 april, in Maleisië, moesten Dave Ryan en Hamilton zich al opnieuw verantwoorden. Men bleef hier bij de eerdere verklaringen, ook al was uit de radioconversaties duidelijk geworden dat deze niet klopten. De FIA neemt dit het team erg kwalijk. Bovendien wil de autosportbond van McLaren weten waarom Hamilton op die dag opnieuw de opdracht kreeg de onware verklaringen te steunen.

Hamilton gaf in Maleisië al een erg emotionele persconferentie waarin hij spijt betuigde van zijn actie. Ryan werd ondertussen op non-actief gesteld door het Britse team.
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:21:33 #262
45532 ziggyziggyziggy
pi_67806134
Over fitheid na de race gesproken:

Ik weet het, hij moest duwen en het was bloedheet, maar Mansell was ook niet een van de fitsten.
pi_67806254
Katayama
Op TV viel het nog mee, maar als ik die man op het circuit zag voorbijkomen met zijn alle kanten opwapperende hoofd... Zie het nu nog zo voor me
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_67806570
Wat verwachten we hier? Twee wedstrijden schorsing voor het team zit er wel in, of niet?
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_67806748
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:35 schreef Llotyhy het volgende:
Wat verwachten we hier? Twee wedstrijden schorsing voor het team zit er wel in, of niet?
Ik ben er bang voor ja, vooral vanwege de voorwaardelijke straf die nog loopt. In feite zou Lewis zijn wereldtitel zelfs kunnen kwijtraken. Wel benieuwd hoe de FIA dat zou gaan oplossen omdat de uitslag van een seizoen op 31 december 24:00 definitief wordt en nooit meer gewijzigd kan worden (volgens de eigen FIA regels).

Ik heb het trouwens altijd jammer gevonden dat er niet kan worden bewezen dat ene m.schumacher opzetttelijke zijn ferrari bij de laatste bocht in Monaco parkeerde.
<>
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:42:03 #266
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_67806780
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:07 schreef Meike26 het volgende:
Button reed in zijn tijd bij Williams volgens mij heeel veel op de fiets. Alexander Wurz trouwens ook... echt gigantisch veel. 5 uur per dag ofzo. Weet niet hoe dat nu is bij die heren.

Het is ook heel verschillend onder de coureurs. Verstappen had z'n eigen g-krachten apparaat en zat daar zo'n 2 uur per dag z'n nek te trainen. Toch was Jos na een race vaak helemaal op. Hij was voor een coureur toch al best wel zwaar en conditietraining deed hij volgens mij, buiten een paar uurtjes fietsen in de week, niet echt veel aan.

Villeneuve is denk ik wel de grootste luiaard van de F1 ooit. En toch was hij nooit helemaal dood na een race. Dat vond ik ook zo leuk aan hem. Geweldig leuke & relaxte coureur ook
Vergis je trouwens niet in de heer Villeneuve,een zeer begenadigd skiër..
Naast de bekende 24 uur met Peugot.. ook 24 uur's op skies,achter de kiezen
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_67813962
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:41 schreef Swindler het volgende:

[..]

Ik ben er bang voor ja, vooral vanwege de voorwaardelijke straf die nog loopt. In feite zou Lewis zijn wereldtitel zelfs kunnen kwijtraken. Wel benieuwd hoe de FIA dat zou gaan oplossen omdat de uitslag van een seizoen op 31 december 24:00 definitief wordt en nooit meer gewijzigd kan worden (volgens de eigen FIA regels).

Ik heb het trouwens altijd jammer gevonden dat er niet kan worden bewezen dat ene m.schumacher opzetttelijke zijn ferrari bij de laatste bocht in Monaco parkeerde.
Hoe kom je daar nou weer bij? Hoe kan je nou een titel kwijtraken door iets wat gebeurd is nadat je die titel hebt gewonnen? Het is geeneens in hetzelfde seizoen gebeurd dus dat kan gewoon niet. Laat die duim eens los.
pi_67815322
Tsja, maar we hebben het wel over de FIA hè? McLaren heeft zoals gezegd al een voorwaardelijke straf lopen en ze hebben elke schijn tegen zich. Ik denk dat ze met twee wedstrijden uitsluiting niet hoeven te klagen...

Het is ook gewoon zo'n domme actie. Hoe kan je als topteam nou zoiets doen...
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_67817848
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:44 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Hoe kan je nou een titel kwijtraken door iets wat gebeurd is nadat je die titel hebt gewonnen? Het is geeneens in hetzelfde seizoen gebeurd dus dat kan gewoon niet. Laat die duim eens los.
Toch is het zo helaas.
<>
pi_67822378
Dat moet toch wel de sterkste argumentatie zijn die ik ooit heb gelezen
pi_67822437
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:41 schreef Swindler het volgende:
Aangezien Michael die race van p22 moest starten door dat geintje, neem ik aan dat de stewards het wel bewezen achtte.. Maar wat is precies je punt hiermee?
pi_67826189
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:24 schreef Llotyhy het volgende:
McLaren heeft zoals gezegd al een voorwaardelijke straf lopen en ze hebben elke schijn tegen zich.
Ik kan nergens iets vinden over dat McLaren nog een voorwaardelijke straf heeft lopen. In de uitspraak van spy-gate staat er ook niets over. De enige "lange-termijn" straf die ze hadden, was dat hun 2008 auto door de FIA gekeurd moest worden, om te zien of er geen Ferrari-technologie in zat.
  woensdag 8 april 2009 @ 13:10:23 #273
131800 Tarado
capô de fusca
pi_67826190
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:24 schreef Llotyhy het volgende:
Tsja, maar we hebben het wel over de FIA hè? McLaren heeft zoals gezegd al een voorwaardelijke straf lopen en ze hebben elke schijn tegen zich. Ik denk dat ze met twee wedstrijden uitsluiting niet hoeven te klagen...

Het is ook gewoon zo'n domme actie. Hoe kan je als topteam nou zoiets doen...
Het zal wel weer uitlopen op geen punten voor het team en wel voor de rijder, want die kon er uiteraard niets aan doen dat het team hem opdracht gaf te liegen tot tweemaal toe

Ik vind dat Hamilton ook persoonlijk gestraft moet worden
pi_67826992
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het zal wel weer uitlopen op geen punten voor het team en wel voor de rijder, want die kon er uiteraard niets aan doen dat het team hem opdracht gaf te liegen tot tweemaal toe

Ik vind dat Hamilton ook persoonlijk gestraft moet worden
Is hij al door de diskwalificatie in Australie.

Ook M. Schumacher is niet uitgesloten na zijn stunt in Monaco in 2006. Alleen teruggezet op de grid.

Meer straf voor Hamilton zou volledig inconsequent zijn met de straffen in gelijksoortige situaties in het verleden. En de FIA zou zich volledig belachelijk maken als ze McLaren voor meer dan twee races zouden uitsluiten, als ik kijk naar het Honda brandstoftank schandaal in 2005, toen Honda voor misleiidng voor twee wedstrijden geschorst werd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_67828229
eens, ook als je kijkt naar langer geleden, Silverstone 1994 Schumacher/Briatore die een zwarte vlag negeerden. Kostte ze uiteindelijk een diskwalificatie in de race zelf en twee races schorsing.

Een hogere straf zou denk ik alleen gepast zijn als McLaren nog een voorwaardelijke straf had staan, maar nogmaals - ik kan het in het vonnis niet terugvinden dat dat het geval is.
  woensdag 8 april 2009 @ 14:21:28 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_67828595
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Is hij al door de diskwalificatie in Australie.

Ook M. Schumacher is niet uitgesloten na zijn stunt in Monaco in 2006. Alleen teruggezet op de grid.

Meer straf voor Hamilton zou volledig inconsequent zijn met de straffen in gelijksoortige situaties in het verleden. En de FIA zou zich volledig belachelijk maken als ze McLaren voor meer dan twee races zouden uitsluiten, als ik kijk naar het Honda brandstoftank schandaal in 2005, toen Honda voor misleiidng voor twee wedstrijden geschorst werd.
Hij is nu toch maar voor 1 race gestraft?
pi_67842795
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:10 schreef Ared het volgende:
eens, ook als je kijkt naar langer geleden, Silverstone 1994 Schumacher/Briatore die een zwarte vlag negeerden. Kostte ze uiteindelijk een diskwalificatie in de race zelf en twee races schorsing.

Een hogere straf zou denk ik alleen gepast zijn als McLaren nog een voorwaardelijke straf had staan, maar nogmaals - ik kan het in het vonnis niet terugvinden dat dat het geval is.
http://racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=22976
<>
pi_67880657
quote:
FIA-official crasht met Renault R28 + video
Een FIA-official is vandaag gecrasht tijdens de Renault Road Show. Het evenement vond plaats in Dubai en Mohammed bin Sulayem zou deelnemen aan een korte sprint tegen een andere wagen. Hij verloor al snel de macht over het stuur.

Sulayem werd ter controlle meegenomen naar het medisch centrum, maar bleek niets aan het incident over te hebben gehouden.
Hier het filmpje

Wat een schlemiel. Vooral ook vol gas geven als je al lang en breed in de muur hangt.
vosss is de naam,
pi_67883579
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:59 schreef vosss het volgende:

[..]

Hier het filmpje

Wat een schlemiel. Vooral ook vol gas geven als je al lang en breed in de muur hangt.

idd je hoort hem nog enkele seconden gas geven
  vrijdag 10 april 2009 @ 07:02:08 #280
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_67885240
whehehe, wat een prutser
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_67885395
Ik ken de beste man niet, maar op andere sites lees ik dat hij de vice-president is van de FIA?

Iemand daar meer info over?
vosss is de naam,
  vrijdag 10 april 2009 @ 08:49:15 #282
65960 sanger
pi_67886167
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 07:36 schreef vosss het volgende:
Ik ken de beste man niet, maar op andere sites lees ik dat hij de vice-president is van de FIA?

Iemand daar meer info over?
Als dat zo is

Kun je wel zien wat een beleving die mannen met hun product hebben Wel een reden voor de FIA om t e blijven roepen dat het veiliger moet enzo
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:45:20 #283
131800 Tarado
capô de fusca
pi_67887387
main content

Ben Sulayem survives high-speed crash
Eugene Harnan

Last Updated: April 09. 2009 7:16PM UAE / April 9. 2009 3:16PM GMT The former rally driver Mohammed ben Sulayem survived a high-speed crash in a Formula One car in Dubai this afternoon.

The 14-time Middle East Rally champion was driving one of last year's Renault F1 car in a showpiece event for the car manufacturer at the Dubai Autodrome, when he crashed.

The car, which was driven at high speed at an event in the Dubai desert earlier today, was badly damaged. The vehicle is estimated to be worth around ¤2 million (Dh9.8m).

Mr ben Sulayem, the vice-president of the FIA, the world motorsport governing body, walked away from the crash seemingly unscathed.

A Renault sports car event at Dubai Mall tomorrow, with Renault F1 driver Nelson Piquet Jr, will take place as planned, with a replacement F1 car.

Het lukt me niet het artikel volledig te kopieeren maar deze man is inderdaad vice president van de FIA volgens dit bericht

[ Bericht 20% gewijzigd door Tarado op 10-04-2009 09:51:31 ]
pi_67893980
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:45 schreef Tarado het volgende:
Ben Sulayem survives high-speed crash
volgens mij viel dat wel mee
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 april 2009 @ 13:21:11 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67894184
idd, de auto was nog niet eens op gang gekomen of hij hing al in de muur.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_67895045
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:32 schreef Ared het volgende:

Andrea de Cesaris, bijnaam de Crasheris, kon er ook wat van. Gedurende de races leek zijn concentratie af en toe weg waardoor hij vreemde fouten ging maken. Men heeft toen eens een cameraatje op z'n gezicht gericht in de cockpit aangebracht. Bleek dat Andrea af en toe even een paar tellen "out" ging, je zag z'n ogen wegdraaien
pi_67898319
Hoort natuurlijk een filmpje bij
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:46:47 #288
45532 ziggyziggyziggy
pi_67901658
De grootste fail is wmb wel Marco Apicella. Heeft in totaal een paar honderd meter afgelegd in zijn Grand Prix carrière. Italië 1992, zo uit het hoofd.
pi_67902573
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:53 schreef Atreidez het volgende:
Hoort natuurlijk een filmpje bij
02:34, echt jammer dat de circuits zo niet meer zijn.

Aan de ene kant natuurlijk wel veel veiliger, maar toch, het hád godverdomme wel wat!
vosss is de naam,
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:36:13 #290
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67904542
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Je bedoelt dat circuit zonder grindbak of bandenstapel, maar gewoon direct een heuvel?
pi_67905436
Hier een filmpje van mrmoney vanaf de andere kant genomen. Leuk filmpje wel
  vrijdag 10 april 2009 @ 23:14:36 #292
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67912924
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Aan de ene kant natuurlijk wel veel veiliger, maar toch, het hád godverdomme wel wat!
De oude Österreichring

De Narcis van Gabon
pi_67915689
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:14 schreef PogueMahone het volgende:

[..]

De oude Österreichring

vosss is de naam,
  zondag 12 april 2009 @ 15:29:14 #294
34586 kepler
No bounce, no play
pi_67950469
Eindelijk weer fatsoenlijk internet

Afgelopen weekend dus naar de race geweest in Sepang, en mensen wat een regen! Wel heel chaotisch om te zien, en ik kon dus niet volgen welke banden ze erop zetten... Ik zat wel in de goede bocht, want echt iedereen ging er bij ons af (de bocht waar Vettel zijn waterloo vond). Terecht dat ze de race gestopt hebben, maar ze hadden makkelijk nog door kunnen gaan na een half uurtje. De race werd rond een uurtje of 1745 stop gelegd, en rond 1815 was het zo goed als droog. Ga dan tenminste nog even de baan op achter de safety-car om te kijken hoe het is... Vond het een beetje lafjes van de coureurs

De rondes die ik heb gezien waren wel super !

Voor een betere beschrijving zie mn weblog
The line is a dot to you!
pi_67950596
Iets met tv tijden en kosten
  zondag 12 april 2009 @ 15:43:40 #296
34586 kepler
No bounce, no play
pi_67950837
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:35 schreef Kill_em_all het volgende:
Iets met tv tijden en kosten
Ze hebben toch altijd 2 uur ingeroosterd? Ze hadden nog minstens 30 minuten over om te racen (de regen was toen zo goed als gestopt)
The line is a dot to you!
  zondag 12 april 2009 @ 17:29:34 #297
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_67954010
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:43 schreef kepler het volgende:

[..]

Ze hebben toch altijd 2 uur ingeroosterd? Ze hadden nog minstens 30 minuten over om te racen (de regen was toen zo goed als gestopt)
Eh nee twee uur na de start geen 2 uur "rij" tijd
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_67954239
quote:
Byrne: ‘Diffusors Brawn GP zijn illegaal’
Ferrari-consultant mengt zich ook in diffusorrel

[12-04-2009] Ferrari-consultant Rory Byrne sluit zich aan bij de mening van zijn team en noemt de diffusors van Brawn GP, Williams en Toyota illegaal. En hij heeft ook een manier gevonden om de illegaliteit van de diffusors aan te tonen.

Het argument van de Zuid-Afrikaan wijkt af van de andere verklaringen. Tot dusver werd er voornamelijk gediscussieerd over het feit of de diffusor wel of niet als één geheel moest worden gezien met de bodemplaat.

Byrne verwijst in zijn argumentatie naar een ander reglement. In artikel 3.12.5 van het technisch reglement van de FIA staat dat niets van het bodywork van de auto te zien mag zijn, als de auto recht van onderen wordt bekeken.

Byrne: “Als iemand de wagen recht van onder bekijkt, moet het bodywork helemaal gesloten zijn. Deze regel bestaat al ongeveer veertien of vijftien jaar in de Formule 1 en wordt al vele jaren op de correcte manier geïnterpreteerd. Maar als je onderaan de Brawn GP kijkt, kun je duidelijk de wielophanging zien. En dat is dus in strijd met het artikel,” aldus Byrne tegenover de Italiaanse krant Gazzetta dello Sport.

Byrne kent teambaas Ross Brawn goed, de twee werkten samen tijdens de hoogtijdagen van Ferrari. Byrne wil dan ook geen ruzie zoeken. “Ross en ik blijven goede vrienden. Het is daarbij belangrijk privé en werk gescheiden te houden. Ik werk nu eenmaal voor Ferrari.”
Of hij nou van Ferrari is of niet. Als dit klopt, en duidelijk staat in het reglement (al 14-15 jaar!) dan lijkt het me vrij logisch als die diffuser wordt afgekeurd...
pi_67958251
Ten eerste vraag ik me af hij hij daadwerkelijk zeker weet of je dus de ophanging kan zien want tenzij die zelf recht boven de Brawn heeft gehangen kan ie dat nooit zien. Daarbij is de Brawn onderhand al 3x goed gekeurd en het lijkt mij dat als zoiets vrij duidelijks als door de bodem heen kunnen kijken omdat er een gat zit waar dat niet mag nou niet bepaald moeilijk te missen is. Daarbij gaat dit ook nog alleen maar over de Brawn dus het kan best zijn dat zelfs al zou de Brawn illigaal zijn dat de Williams en Toyota nogsteeds wel legaal zijn.
  zondag 12 april 2009 @ 23:09:05 #300
154880 Bolter
Awesomeness
pi_67963829
quote:
Op zondag 12 april 2009 20:16 schreef Kill_em_all het volgende:
Ten eerste vraag ik me af hij hij daadwerkelijk zeker weet of je dus de ophanging kan zien want tenzij die zelf recht boven de Brawn heeft gehangen kan ie dat nooit zien. Daarbij is de Brawn onderhand al 3x goed gekeurd en het lijkt mij dat als zoiets vrij duidelijks als door de bodem heen kunnen kijken omdat er een gat zit waar dat niet mag nou niet bepaald moeilijk te missen is. Daarbij gaat dit ook nog alleen maar over de Brawn dus het kan best zijn dat zelfs al zou de Brawn illigaal zijn dat de Williams en Toyota nogsteeds wel legaal zijn.
Er zijn echt wel foto's te vinden / te maken tijdens zo'n weekend om zo'n bewering te staven voordat hij zoiets zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')