Hij is nu toch maar voor 1 race gestraft?quote:Op woensdag 8 april 2009 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is hij al door de diskwalificatie in Australie.
Ook M. Schumacher is niet uitgesloten na zijn stunt in Monaco in 2006. Alleen teruggezet op de grid.
Meer straf voor Hamilton zou volledig inconsequent zijn met de straffen in gelijksoortige situaties in het verleden. En de FIA zou zich volledig belachelijk maken als ze McLaren voor meer dan twee races zouden uitsluiten, als ik kijk naar het Honda brandstoftank schandaal in 2005, toen Honda voor misleiidng voor twee wedstrijden geschorst werd.
http://racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=22976quote:Op woensdag 8 april 2009 14:10 schreef Ared het volgende:
eens, ook als je kijkt naar langer geleden, Silverstone 1994 Schumacher/Briatore die een zwarte vlag negeerden. Kostte ze uiteindelijk een diskwalificatie in de race zelf en twee races schorsing.
Een hogere straf zou denk ik alleen gepast zijn als McLaren nog een voorwaardelijke straf had staan, maar nogmaals - ik kan het in het vonnis niet terugvinden dat dat het geval is.
Hier het filmpjequote:FIA-official crasht met Renault R28 + video
Een FIA-official is vandaag gecrasht tijdens de Renault Road Show. Het evenement vond plaats in Dubai en Mohammed bin Sulayem zou deelnemen aan een korte sprint tegen een andere wagen. Hij verloor al snel de macht over het stuur.
Sulayem werd ter controlle meegenomen naar het medisch centrum, maar bleek niets aan het incident over te hebben gehouden.
idd je hoort hem nog enkele seconden gas gevenquote:Op donderdag 9 april 2009 22:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Hier het filmpje
Wat een schlemiel. Vooral ook vol gas geven als je al lang en breed in de muur hangt.
Als dat zo isquote:Op vrijdag 10 april 2009 07:36 schreef vosss het volgende:
Ik ken de beste man niet, maar op andere sites lees ik dat hij de vice-president is van de FIA?
Iemand daar meer info over?
Andrea de Cesaris, bijnaam de Crasheris, kon er ook wat van. Gedurende de races leek zijn concentratie af en toe weg waardoor hij vreemde fouten ging maken. Men heeft toen eens een cameraatje op z'n gezicht gericht in de cockpit aangebracht. Bleek dat Andrea af en toe even een paar tellen "out" ging, je zag z'n ogen wegdraaienquote:Op dinsdag 7 april 2009 12:32 schreef Ared het volgende:
Grootste fail aller tijden op het gebied van conditie moet toch wel Jean-Denis Deletraz geweest zijn. Grand Prix van Portugal, 1995: na 14(!) rondes uitgevallen vanwege fysieke uitputting. Dan werk je tig jaar naar zo'n moment toe, en dan blijk je dusdanig niet fit te zijn, dat je na nog geen 20% van de raceafstand je auto moet parkeren.
02:34, echt jammer dat de circuits zo niet meer zijn.quote:
Je bedoelt dat circuit zonder grindbak of bandenstapel, maar gewoon direct een heuvel?quote:Op vrijdag 10 april 2009 18:24 schreef vosss het volgende:
[..]
02:34, echt jammer dat de circuits zo niet meer zijn.
De oude Österreichringquote:Op vrijdag 10 april 2009 18:24 schreef vosss het volgende:
[..]
02:34, echt jammer dat de circuits zo niet meer zijn.
Aan de ene kant natuurlijk wel veel veiliger, maar toch, het hád godverdomme wel wat!![]()
Ze hebben toch altijd 2 uur ingeroosterd? Ze hadden nog minstens 30 minuten over om te racenquote:
Eh nee twee uur na de start geen 2 uur "rij" tijdquote:Op zondag 12 april 2009 15:43 schreef kepler het volgende:
[..]
Ze hebben toch altijd 2 uur ingeroosterd? Ze hadden nog minstens 30 minuten over om te racen(de regen was toen zo goed als gestopt)
Of hij nou van Ferrari is of niet. Als dit klopt, en duidelijk staat in het reglement (al 14-15 jaar!) dan lijkt het me vrij logisch als die diffuser wordt afgekeurd...quote:Byrne: ‘Diffusors Brawn GP zijn illegaal’
Ferrari-consultant mengt zich ook in diffusorrel
[12-04-2009] Ferrari-consultant Rory Byrne sluit zich aan bij de mening van zijn team en noemt de diffusors van Brawn GP, Williams en Toyota illegaal. En hij heeft ook een manier gevonden om de illegaliteit van de diffusors aan te tonen.
Het argument van de Zuid-Afrikaan wijkt af van de andere verklaringen. Tot dusver werd er voornamelijk gediscussieerd over het feit of de diffusor wel of niet als één geheel moest worden gezien met de bodemplaat.
Byrne verwijst in zijn argumentatie naar een ander reglement. In artikel 3.12.5 van het technisch reglement van de FIA staat dat niets van het bodywork van de auto te zien mag zijn, als de auto recht van onderen wordt bekeken.
Byrne: “Als iemand de wagen recht van onder bekijkt, moet het bodywork helemaal gesloten zijn. Deze regel bestaat al ongeveer veertien of vijftien jaar in de Formule 1 en wordt al vele jaren op de correcte manier geïnterpreteerd. Maar als je onderaan de Brawn GP kijkt, kun je duidelijk de wielophanging zien. En dat is dus in strijd met het artikel,” aldus Byrne tegenover de Italiaanse krant Gazzetta dello Sport.
Byrne kent teambaas Ross Brawn goed, de twee werkten samen tijdens de hoogtijdagen van Ferrari. Byrne wil dan ook geen ruzie zoeken. “Ross en ik blijven goede vrienden. Het is daarbij belangrijk privé en werk gescheiden te houden. Ik werk nu eenmaal voor Ferrari.”
Er zijn echt wel foto's te vinden / te maken tijdens zo'n weekend om zo'n bewering te staven voordat hij zoiets zegt.quote:Op zondag 12 april 2009 20:16 schreef Kill_em_all het volgende:
Ten eerste vraag ik me af hij hij daadwerkelijk zeker weet of je dus de ophanging kan zien want tenzij die zelf recht boven de Brawn heeft gehangen kan ie dat nooit zien. Daarbij is de Brawn onderhand al 3x goed gekeurd en het lijkt mij dat als zoiets vrij duidelijks als door de bodem heen kunnen kijken omdat er een gat zit waar dat niet mag nou niet bepaald moeilijk te missen is. Daarbij gaat dit ook nog alleen maar over de Brawn dus het kan best zijn dat zelfs al zou de Brawn illigaal zijn dat de Williams en Toyota nogsteeds wel legaal zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |