Ja ik weet wel dat ze fit moeten zijn, maar daar hebben ze toch geen dagtaak aan? Drie keer per week naar de sportschool zal wel genoeg zijn lijkt me.quote:Op maandag 6 april 2009 20:42 schreef Meike26 het volgende:
Misschien vergis je je een beetje in de conditie die een coureur moet hebben om 1,5 uur fit te blijven in een F1-race. De g-krachten die op de nek van een coureur komen zijn echt gigantisch.
Jenson Button is volgens mij de fitste coureur van het veld, terwijl Villeneuve in z'n F1 tijd echt een bijbaantje had bij Williams![]()
En naast het vele conditionele trainen, hebben ze ook nog promotionele werkzaamheden. En af en toe een liefdadigheidsbezoekje aan een ziekenhuis ofzo
Norberto Fontana was ook niet 1 van de fitsten. die stapte ook ergens halverwege uit weet alleen niet welke GP dat was. volgens mij in 1997 was dat.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:32 schreef Ared het volgende:
volgens mij heb ik Olav Mol heeeeel lang geleden wel eens horen zeggen dat Katayama (of een andere Japanner, zo lang geleden dat ik het niet meer zeker weet) het allerminst van alle coureurs aan training deed. Toch werd hij nooit genekt door gebrek aan conditie.
Grootste fail aller tijden op het gebied van conditie moet toch wel Jean-Denis Deletraz geweest zijn. Grand Prix van Portugal, 1995: na 14(!) rondes uitgevallen vanwege fysieke uitputting. Dan werk je tig jaar naar zo'n moment toe, en dan blijk je dusdanig niet fit te zijn, dat je na nog geen 20% van de raceafstand je auto moet parkeren.
ik meen dat Mol ooit vertelde dat Michael Schumacher tijdens een Grand Prix weekend een van de laatste was die de pitgarage verliet.quote:Op maandag 6 april 2009 20:42 schreef Meike26 het volgende:
En naast het vele conditionele trainen, hebben ze ook nog promotionele werkzaamheden. En af en toe een liefdadigheidsbezoekje aan een ziekenhuis ofzo
jep, en dat was door zijn fitheid later spinde hij van de baan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:46 schreef Ared het volgende:
Volgens Forix heeft Fontana maar één DNF, Frankrijk 1997, maar de uitval reden was een spin toen het begon te regenen. Kan nergens vinden dat er meer gebeurd is die race of in z'n andere drie races, maar de geschiedenis van Fontana is minder goed gearchiveerd dan die van sommige andere rijders [/understatement]
Toch kan ik me wel vaag nog herinneren dat er een rijder was die wilde opgeven, maar door z'n team weer naar buiten gestuurd werd. Ook op Frankrijk volgens mij. Was dat Fontana?
Dus niet door vermoeidheid, maar door een discussie of dde auto wel of niet bestuurbaar was.quote:Fontana damaged an endplate running into Salo at the first corner and decided to pit on lap 15 to have a change of tires. He was back in again on lap 33 to have the nose changed and turned off the engine, complaining that the car was undriveable. The team sent him out again and after another pit stop he spun off. The performance did not impress the team and he is unlikely to be seen again.
quote:McLaren moet zich verantwoorden bij de WMSC
De FIA heeft dinsdag bevestigd dat McLaren zich bij de World Motor Sport Council (WMSC) zal moeten verantwoorden. Het Britse team had in Australië de wedstrijdleiding misleid, waarvoor Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen al uit de uitslag worden geschrapt. Op 29 april zal men zich nu in Parijs moeten melden om tekst en uitleg te verschaffen, waarna mogelijk nog meer sancties zullen worden uitgedeeld.
In de eindfase van de Australische Grand Prix passeerde Hamilton Toyota-coureur Jarno Trulli tijdens een Safety Car-situatie, omdat deze van de baan was geschoten. In opdracht van het team had de Brit Trulli weer voorbij gelaten. Na afloop van de race beweerden hij en teammanager Dave Ryan echter dat de Italiaan op eigen initiatief Hamilton had gepasseerd. Later bleek uit de radioconversaties echter dat Trulli dus voorbij was gelaten. Hamilton en McLaren werden hiervoor al gediskwalificeerd.
In artikel 151c van de Internationale Sportcode van de FIA staat dat "elk frauduleus gedrag of elke actie die schadelijk is voor het belang van de competitie of voor de motorsport in het algemeen" kan worden bestraft. Aangezien McLaren bepaalde zaken heeft verzwegen, werd Trulli in eerste instantie bestraft met een tijdstraf van 25 seconden. Dit zou kunnen worden opgevat als schade aan de competitie, omdat de uitslag door de acties van McLaren en Hamilton veranderde.
McLaren moet nu uitleggen waarom na de race in Australië werd gezegd dat er geen instructies aan Hamilton werden gegeven om Trulli voorbij te laten en waarom Hamilton de opdracht kreeg de onware verklaringen te steunen. Bovendien ondernam het team geen poging de verklaringen in te trekken, ook al werd een andere rijder onterecht gestraft, door de verklaring.
Op 2 april, in Maleisië, moesten Dave Ryan en Hamilton zich al opnieuw verantwoorden. Men bleef hier bij de eerdere verklaringen, ook al was uit de radioconversaties duidelijk geworden dat deze niet klopten. De FIA neemt dit het team erg kwalijk. Bovendien wil de autosportbond van McLaren weten waarom Hamilton op die dag opnieuw de opdracht kreeg de onware verklaringen te steunen.
Hamilton gaf in Maleisië al een erg emotionele persconferentie waarin hij spijt betuigde van zijn actie. Ryan werd ondertussen op non-actief gesteld door het Britse team.
Ik ben er bang voor ja, vooral vanwege de voorwaardelijke straf die nog loopt. In feite zou Lewis zijn wereldtitel zelfs kunnen kwijtraken.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:35 schreef Llotyhy het volgende:
Wat verwachten we hier? Twee wedstrijden schorsing voor het team zit er wel in, of niet?
Vergis je trouwens niet in de heer Villeneuve,een zeer begenadigd skiër..quote:Op maandag 6 april 2009 21:07 schreef Meike26 het volgende:
Button reed in zijn tijd bij Williams volgens mij heeel veel op de fiets. Alexander Wurz trouwens ook... echt gigantisch veel. 5 uur per dag ofzo. Weet niet hoe dat nu is bij die heren.
Het is ook heel verschillend onder de coureurs. Verstappen had z'n eigen g-krachten apparaat en zat daar zo'n 2 uur per dag z'n nek te trainen. Toch was Jos na een race vaak helemaal op. Hij was voor een coureur toch al best wel zwaar en conditietraining deed hij volgens mij, buiten een paar uurtjes fietsen in de week, niet echt veel aan.
Villeneuve is denk ik wel de grootste luiaard van de F1 ooit. En toch was hij nooit helemaal dood na een race. Dat vond ik ook zo leuk aan hem. Geweldig leuke & relaxte coureur ook
Hoe kom je daar nou weer bij? Hoe kan je nou een titel kwijtraken door iets wat gebeurd is nadat je die titel hebt gewonnen? Het is geeneens in hetzelfde seizoen gebeurd dus dat kan gewoon niet. Laat die duim eens los.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:41 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor ja, vooral vanwege de voorwaardelijke straf die nog loopt. In feite zou Lewis zijn wereldtitel zelfs kunnen kwijtraken.Wel benieuwd hoe de FIA dat zou gaan oplossen omdat de uitslag van een seizoen op 31 december 24:00 definitief wordt en nooit meer gewijzigd kan worden (volgens de eigen FIA regels).
Ik heb het trouwens altijd jammer gevonden dat er niet kan worden bewezen dat ene m.schumacher opzetttelijke zijn ferrari bij de laatste bocht in Monaco parkeerde.
Toch is het zo helaas.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:44 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Hoe kan je nou een titel kwijtraken door iets wat gebeurd is nadat je die titel hebt gewonnen? Het is geeneens in hetzelfde seizoen gebeurd dus dat kan gewoon niet. Laat die duim eens los.
Aangezien Michael die race van p22 moest starten door dat geintje, neem ik aan dat de stewards het wel bewezen achtte.. Maar wat is precies je punt hiermee?quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:41 schreef Swindler het volgende:
Ik heb het trouwens altijd jammer gevonden dat er niet kan worden bewezen dat ene m.schumacher opzetttelijke zijn ferrari bij de laatste bocht in Monaco parkeerde.
Ik kan nergens iets vinden over dat McLaren nog een voorwaardelijke straf heeft lopen. In de uitspraak van spy-gate staat er ook niets over. De enige "lange-termijn" straf die ze hadden, was dat hun 2008 auto door de FIA gekeurd moest worden, om te zien of er geen Ferrari-technologie in zat.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:24 schreef Llotyhy het volgende:
McLaren heeft zoals gezegd al een voorwaardelijke straf lopen en ze hebben elke schijn tegen zich.
Het zal wel weer uitlopen op geen punten voor het team en wel voor de rijder, want die kon er uiteraard niets aan doen dat het team hem opdracht gaf te liegen tot tweemaal toequote:Op woensdag 8 april 2009 00:24 schreef Llotyhy het volgende:
Tsja, maar we hebben het wel over de FIA hè?McLaren heeft zoals gezegd al een voorwaardelijke straf lopen en ze hebben elke schijn tegen zich. Ik denk dat ze met twee wedstrijden uitsluiting niet hoeven te klagen...
Het is ook gewoon zo'n domme actie. Hoe kan je als topteam nou zoiets doen...![]()
Is hij al door de diskwalificatie in Australie.quote:Op woensdag 8 april 2009 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zal wel weer uitlopen op geen punten voor het team en wel voor de rijder, want die kon er uiteraard niets aan doen dat het team hem opdracht gaf te liegen tot tweemaal toe![]()
Ik vind dat Hamilton ook persoonlijk gestraft moet worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |