Op Sony past zonder meer alle optiek die voor Minolta AF is gemaakt. Daarbij werken zowel AF als belichtingsautomaat als stabilisator.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:01 schreef Danielle__ het volgende:
Ik vraag me een beetje af wat er nu allemaal qua lenzen op een Sony past en wat dan ook echt werkt (behalve autofocus?)... Is het zo dat alle lenzen met een Minolta of Konica-vatting passen of is dit vanaf een bepaald type? Een vriendin van mij heeft namelijk een Minolta 700 X, maar de vatting van de Tokina die daarop zit lijkt toch niet zo op mijn Sony- en Sigma-vattingen... Iemand enig idee, en is er misschien ook iets van een overzicht wat wel en niet soepel werkt?![]()
![]()
Ik zal v/d week hier en een plaatje posten bdat voor mij te donker is op de pc, ewerkt en onbewerkt.quote:
Ok. bedankt. En ja ik zie alle verschillende banden op dat plaatje. Op de laatste twee na mischien wat minder. Ik dacht dat ik ze allemaal zag maar hoe langer ik staar hoe meer ik twijvel. Als ik de een na laatste kon onderscheiden zal ik de laatste ook moeten zien namelijk. Contrast op mijn monitor staat op 100% als ik die verminder zie ik ook minder.quote:Op zaterdag 18 april 2009 03:37 schreef dvr het volgende:
Niet zozeer te licht, alswel te weinig contrast. Het lichtste wit is nog niet echt wit, en het donkerste zwart nog niet echt zwart. Het zit er niet heel veel naast, maar wel genoeg om op te vallen. Het suggereert in ieder geval dat het contrast op jouw monitor te hoog is ingesteld. Een heel simpel testje is het plaatje op deze pagina, waarop je alle 21 banden van wit tot zwart zou moeten kunnen onderscheiden (en waarbij het wit idealiter ook echt als wit overkomt, en de laatste band ook zo zwart is als maar mogelijk op die monitor).
Plaats het orgineel eens.quote:Op zaterdag 18 april 2009 13:27 schreef Schenkstroop het volgende:
Die fotos zijn verkleind en bewerkt op mijn monitor op gevoel met irfanview. De originele versies vanaf de camera waren dus veel te donker. Dus is er iets mis met mijn camera?
Ik heb daar op GoT wel eens wat over gelezen:quote:Op zondag 19 april 2009 22:58 schreef zquing het volgende:
Wat is de goedkoopste manier om zo'n box te maken/kopen voor productfotografie?
http://gathering.tweakers(...)ge/28139712#28139712quote:Op zondag 19 april 2009 23:15 schreef zquing het volgende:
Ik denk dat ik ook maar voor een groot wit vel papier + licht ga
Best nice gedaanquote:Op zondag 19 april 2009 23:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
http://gathering.tweakers(...)ge/28139712#28139712
Dit vind ik een hele mooie. Belangrijk is dat je mooi diffuus licht krijgt.
die groene standquote:Op woensdag 22 april 2009 15:13 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik wil met mijn Nikdon D40 naar buiten. Hebben jullie wellicht nog aanteraden settings voor mij met dit weer?
Doel:
poserende mensen op een afstand van een meter of twee (stil)
bewegende mensen
en gebouwen in kikforsperspectief.
alsvast bedankt! :p
Fliterser gebruiken en niet midden op de dag in verband met het felle zonlicht en harde schaduwen.quote:Op woensdag 22 april 2009 15:13 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik wil met mijn Nikdon D40 naar buiten. Hebben jullie wellicht nog aanteraden settings voor mij met dit weer?
Doel:
poserende mensen op een afstand van een meter of twee (stil)
bewegende mensen
en gebouwen in kikforsperspectief.
alsvast bedankt! :p
Niemandquote:Op donderdag 23 april 2009 19:02 schreef Timmos het volgende:
Ik heb van een bekende voor een leuke prijs een D100 overgenomen.. Wat ik wou vragen.. Hoe zit het met deze camera + oude lenzen? Is dat uberhaupt wel mogelijk.. En zoja, welke lenzen
?
Van de chart op http://www.nikonians.org/nikon/slr-lens.html kun je aflezen welke lenstypen er op passen.quote:
Ja, vrij veel, je moet er dan wel adapters voor kopenquote:Op donderdag 23 april 2009 19:02 schreef Timmos het volgende:
Ik heb van een bekende voor een leuke prijs een D100 overgenomen.. Wat ik wou vragen.. Hoe zit het met deze camera + oude lenzen? Is dat uberhaupt wel mogelijk.. En zoja, welke lenzen
?
Welke cameraquote:Op zondag 26 april 2009 13:36 schreef dragonrider het volgende:
< 8< >...Vervolgens ging ik wat proberen met inflitsen, maar bij een vast diafragma bleef de sluitertijd standaard op 1/250 staan, waardoor de belichting niet altijd goed was naar mijn idee. Vooral de lucht was overbelicht en volledig wit. Dit was ook wel het geval bij de andere foto's maar bij het inflitsen nog iets meer. Hoe voorkom je nou die witte luchten en hoe doet de camera de lichtmeting met flits? En hoe en wanneer gebruik je de filtscompensatie?
De camera is een 40D met de ingebouwde flitser. Ik heb nog even lopen spelen en ik denk dat het diafragma te ver open stond en de 1/250 eigenlijk dan nog te kort was zodat de foto overbelicht werd. Ik had het diafragma dus verder dicht moeten zetten om te voorkomen dat de luchten te wit werden.quote:Op zondag 26 april 2009 14:51 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Welke camera
Meestal kun je op je camera instellen hoe die met flitslicht moet omgaan. Soms staat dat van huis uit zo ingesteld dat de camera de kortst mogelijke flitssynchrotijd pakt en de flitsautomatiek zijn werk laat doen.
Meestal zit er dan ook wel een instelling op die zorgt dat de camera- en flitsautomatiek het samen doen, de camera kiest dan de tijd (voor zover die langer is dan in jouw geval 1/250) en de flits vult de schaduwen wat aan. Heb je die stand eenmaal te pakken, dan gaat inflitsen probleemloos
Ik zal het eens opzoeken in mijn handleidingquote:Op zondag 26 april 2009 15:08 schreef Jekoos het volgende:
Ik heb een Pentax AF360 flitser met (als het goed is) ook een strobe functie. Nu kan ik iets doen waardoor als ik op de testknop druk hij een serie flitsen afvuurt. Ik krijg het alleen niet voor elkaar als ik met mijn camera een foto maak met flitsen om die meerdere flitsen in 1 keer te krijgen. Weet iemand hoe ik dit in stel? De duitse handleiding maakt mij niet veel wijzer.....
Super, als je dat zou willen doenquote:Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik zal het eens opzoeken in mijn handleiding
Niet alleen, er zijn ook Zenit's geweest met een 39mm-draadjequote:Op zondag 3 mei 2009 18:06 schreef kvdv het volgende:
Tnx!
Geen idee dat dat bestond...
Wordt voornamelijk gebruikt op rangefinders?
Laten we het hopen, voor dat geld kan ik die van mij best missen denk ikquote:Op zondag 3 mei 2009 22:33 schreef Erasmo het volgende:
Btw, een zenit photosniper in goede staat, is $224.45 een goede prijs daarvoor?
Compleet inclusief kist?quote:Op zondag 3 mei 2009 22:33 schreef Erasmo het volgende:
Btw, een zenit photosniper in goede staat, is $224.45 een goede prijs daarvoor?
Geen ervaring mee maar oog-hoogte (met een horizon) voor honden betekend op de grond zitten, naar achter en lekker rusten op een rugzak. Op zich is het een goed idee de monopod als een soort wandelstok te gebruiken, en dus tijdens het lopen weinig gewicht hoeven dragen, maar door de lage posities die je steeds moet innemen ben je denk ik onhandig vaak bezig met het aanpassen van de lengte van de monopod. Als ik alle foto's "in scene" zou zetten is het wel een optie maar ik loop gewoon mee en pak de momenten die zich voordoen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:15 schreef dvr het volgende:
Zou je dan niet liever een monopod met kantelkop overwegen?
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:58 schreef zquing het volgende:
Hangt ervan af of je eem eos hebt of een nog oudere. Heb je een eos dan kan 't gewoon als het voor het eos tijdperk is dan gaat het niet passen. De vraag is welk model camera heb je?
Zelfs met EOS is het nog even uitkijken welke lenzen je hebt. De eigen EF-serie van Canon gaat probleemloos op een digitale EOS. Oudere series Sigma doen het niet(althans niet anders dan op de volle lensopening) omdat die vatting bij de introduktie van E-TTL niet helemaal zo compatible bleek als Sigma in gedachten had. Overige vreemdmerken doen het in bijna alle gevallen gewoon wél.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 21:12 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]
Ow ik heb wel een EOS! Welk type weet ik zo even niet, en hij ligt op het moment bij een vriend dus ik kan even niet kijken. Maar dan kan ik er eentje kopen zonder lenzen, scheelt weer![]()
Dank je wel!
Ik neem aan met autofocus. Probeer je misschien op een contrastloos vlak scherp te stellen of op een onderwerp dat té dichtbij ligt?quote:Op zondag 10 mei 2009 14:22 schreef S-A-I-N-T het volgende:
help.
Ik heb een nikon D50 met een Macrolens.
Sigma 70mm 1:2.8
Nu heb ik er vanmiddag mooie foto's meegemaakt maar van het een op andere moment weigert hij scherp te stellen blijft donker en zie ik een soort kringen als ik door de lens heen kijk.
Ik heb werkelijk geen idee iemand die dit herkent?
Groetjes joyce
als ik foto's maak met de lens op automatisch dus bloemetje doet hij het ook niet ook niet als ik de sluitertijd verander blijft het zelfdequote:Op zondag 10 mei 2009 14:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik neem aan met autofocus. Probeer je misschien op een contrastloos vlak scherp te stellen of op een onderwerp dat té dichtbij ligt?
ja dat denk ik idd. Maar ik heb niet zo heel veel verstand van het toestel zelf. Hoe doe ik dat schoonmaken?quote:Op zondag 10 mei 2009 14:39 schreef Erasmo het volgende:
Je bedoelt dat je diafragma in gesloten toestand verkeert? Even de contacten schoonmaken wil nog wel eens helpen.
Draadloos, met zo'n goedkoop RF triggertje van ebay.quote:Op zondag 10 mei 2009 21:10 schreef zquing het volgende:
Hoe kan je een flitser met een te hoog voltage veilig triggeren?
Mijne leeft nog steeds... dus...quote:Op zondag 10 mei 2009 21:12 schreef zquing het volgende:
die gaan niet kapot? Want dan ga ik een paar van die metz 45's kopen. Heb je mischien een linkje voor me?
Meerder methodenquote:Op zondag 10 mei 2009 21:10 schreef zquing het volgende:
Hoe kan je een flitser met een te hoog voltage veilig triggeren?
Lijkt me vrij sterk..quote:Op zondag 10 mei 2009 14:49 schreef S-A-I-N-T het volgende:
[..]
ja dat denk ik idd. Maar ik heb niet zo heel veel verstand van het toestel zelf. Hoe doe ik dat schoonmaken?
http://en.wikipedia.org/wiki/Sunny_16quote:Op maandag 11 mei 2009 03:17 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik ben gister voor het eerst met mijn Nikon D40 naar buiten geweest. Kunnen jullie mij aan de hand van onderstaande voorbeelden tips geven hoe ik mijn fotos (bij het schieten al) helderder en scherper kan krijgen in de toekomst? Ik ben zo aan het klooien met de parameters. Zijn er geen vaste regels mbt fotos schieten zoals met het weer afgelopen zondag?
http://www.flickr.com/photos/wonkas-chcololate/
Het was redelijk zonnig weer met een klein beetje wind. Het gaat mij om zo veel mogelijk tips hoe ik in de toekomst betere heldere/scherpe fotos zou kunnen schieten, en niet perse de artistieke waarde (ik ben nog maar novice)
Ik heb trouwens geschoten in 'M'anual mode omdat de autostand mij behoorlijk ging vervelen met dat 'hoge lichten' gedoe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |