abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 mei 2009 @ 21:10:24 #151
122997 zquing
Drama Junk
pi_68884099
Hoe kan je een flitser met een te hoog voltage veilig triggeren?
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 10 mei 2009 @ 21:11:26 #152
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_68884148
quote:
Op zondag 10 mei 2009 21:10 schreef zquing het volgende:
Hoe kan je een flitser met een te hoog voltage veilig triggeren?
Draadloos, met zo'n goedkoop RF triggertje van ebay.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  zondag 10 mei 2009 @ 21:12:57 #153
122997 zquing
Drama Junk
pi_68884201
die gaan niet kapot? Want dan ga ik een paar van die metz 45's kopen. Heb je mischien een linkje voor me?
"Those unforgettable days, for them I live"
  zondag 10 mei 2009 @ 21:14:02 #154
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_68884249
quote:
Op zondag 10 mei 2009 21:12 schreef zquing het volgende:
die gaan niet kapot? Want dan ga ik een paar van die metz 45's kopen. Heb je mischien een linkje voor me?
Mijne leeft nog steeds... dus...

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6201

pb..
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  zondag 10 mei 2009 @ 21:15:49 #155
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68884316
Daar zijn blokjes voor waarmee het toch kan.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 10 mei 2009 @ 21:15:50 #156
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_68884317
quote:
Op zondag 10 mei 2009 21:10 schreef zquing het volgende:
Hoe kan je een flitser met een te hoog voltage veilig triggeren?
Meerder methoden
1 Hang 'm op een slaveunit en gebruik je popupflitser als lontje. Er zijn zelfs slaves die pas op de tweede flits ontsteken zodat invullen met je popup min of meer automatique kan
2 Gebruik een Wein Safesync of dergelijk adapter
3 Radioontsteking
en misschien nog wel meer

Maar sluit hem nooit direct op je flitscontact aan (maar dat wist je al)
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 10 mei 2009 @ 22:16:09 #157
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68886866
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:49 schreef S-A-I-N-T het volgende:

[..]

ja dat denk ik idd. Maar ik heb niet zo heel veel verstand van het toestel zelf. Hoe doe ik dat schoonmaken?
Lijkt me vrij sterk..

beschrijf eens wat preciezer wat je ziet?
Huilen dan.
  zondag 10 mei 2009 @ 22:57:42 #158
161692 Jekoos
Rennen!
pi_68888568
Ik heb zo'n setje van Falcon Eyes, werkt perfect op mijn AF360 van Pentax.

  maandag 11 mei 2009 @ 03:17:17 #159
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68893372
Ik ben gister voor het eerst met mijn Nikon D40 naar buiten geweest. Kunnen jullie mij aan de hand van onderstaande voorbeelden tips geven hoe ik mijn fotos (bij het schieten al) helderder en scherper kan krijgen in de toekomst? Ik ben zo aan het klooien met de parameters. Zijn er geen vaste regels mbt fotos schieten zoals met het weer afgelopen zondag?

http://www.flickr.com/photos/wonkas-chcololate/

Het was redelijk zonnig weer met een klein beetje wind. Het gaat mij om zo veel mogelijk tips hoe ik in de toekomst betere heldere/scherpe fotos zou kunnen schieten, en niet perse de artistieke waarde (ik ben nog maar novice)

Ik heb trouwens geschoten in 'M'anual mode omdat de autostand mij behoorlijk ging vervelen met dat 'hoge lichten' gedoe
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 11 mei 2009 @ 09:37:46 #160
122997 zquing
Drama Junk
pi_68895730
quote:
Op maandag 11 mei 2009 03:17 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik ben gister voor het eerst met mijn Nikon D40 naar buiten geweest. Kunnen jullie mij aan de hand van onderstaande voorbeelden tips geven hoe ik mijn fotos (bij het schieten al) helderder en scherper kan krijgen in de toekomst? Ik ben zo aan het klooien met de parameters. Zijn er geen vaste regels mbt fotos schieten zoals met het weer afgelopen zondag?

http://www.flickr.com/photos/wonkas-chcololate/

Het was redelijk zonnig weer met een klein beetje wind. Het gaat mij om zo veel mogelijk tips hoe ik in de toekomst betere heldere/scherpe fotos zou kunnen schieten, en niet perse de artistieke waarde (ik ben nog maar novice)

Ik heb trouwens geschoten in 'M'anual mode omdat de autostand mij behoorlijk ging vervelen met dat 'hoge lichten' gedoe
http://en.wikipedia.org/wiki/Sunny_16

en waarom M gebruiken als je A hebt met EV compensation?

OWjah, ik zou overigens eerst voor compositie gaan voordat je de belichting helemaal zelf gaat doen, je kan dan wel perfect belichten, maar als je foto gewoonweg saai is dan wordt 't er ook niet veel beter op
"Those unforgettable days, for them I live"
  maandag 11 mei 2009 @ 11:42:30 #161
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68899371
Zijn er blokjes met 1 pc synch ingang en 4 pc synch uitgangen?
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 11 mei 2009 @ 13:25:01 #162
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_68902448
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:42 schreef Erasmo het volgende:
Zijn er blokjes met 1 pc synch ingang en 4 pc synch uitgangen?
Die zijn er wel geweest, ze hadden de vorm van een heel klein zwart uiertje.
Enige voorzichtigheid is met zo'n ding wel geboden, namelijk met hetgeen je er op aansluit. Als dat gecombineerd een te hoge ontsteekspanning oplevert kan dat nogal matig uitpakken voor je camera.
Beter is dan ook om slechts één flitser daadwerkelijk te ontsteken en de rest met slaves te laten volgen, slaveunits hoeven je tegenwoordig de kop op zich ook niet te kosten.
Eventueel kun je nog zo'n verdeelstekker aan een slave hangen (die echt niet fijnbesnaard is qua ontsteekspanning), alleen is mijn ervaring uit het verleden dat er totaal geen ontsteekgarantie is voor alle flitsers.

edit: De Hama multisync had slechts drie aansluitingen
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 11 mei 2009 @ 14:39:42 #163
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_68905285
quote:
Op zondag 10 mei 2009 22:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Lijkt me vrij sterk..

beschrijf eens wat preciezer wat je ziet?
Wat ik zie is een donker beeld als ik door de zoeker krijg, hij stelt niet scherp en zoemt niet in en zodra ik hem in wil zoomen blijft het erg donker en knippert het vierkantje/rechthoekje rood.
Verder lijkt het of er cirkels in mijn lens zitten van uit het midden verder wijder naar buiten.

Is het een beetje duidelijk zo?
  maandag 11 mei 2009 @ 14:47:03 #164
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_68905541
Klinkt als een vastzittende spiegel. Als je je lens eraf pakt, in wat voor hoek staat de spiegel dan t.o.v. je matglas?
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  maandag 11 mei 2009 @ 14:59:23 #165
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_68905939
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:47 schreef kvdv het volgende:
Klinkt als een vastzittende spiegel. Als je je lens eraf pakt, in wat voor hoek staat de spiegel dan t.o.v. je matglas?
Misschien zeg ik nu iets heel stoms hoor. Maar mijn andere lensen doen het wel gewoon als het hoort. En volgens mij staat de lens net als anders.
Kan het nu even niet controleren maar zal ik zo als het kan meteen even doen
  maandag 11 mei 2009 @ 15:00:28 #166
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_68905967
Nee niet nodig, als je andere lenzen prima werken is er niets mis met je spiegel.

Waarschijnlijk dan toch 'n hard/software-matig probleem in je lens...
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 11 mei 2009 @ 15:14:24 #167
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_68906367
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:39 schreef S-A-I-N-T het volgende:

[..]

Wat ik zie is een donker beeld als ik door de zoeker krijg, hij stelt niet scherp en zoemt niet in en zodra ik hem in wil zoomen blijft het erg donker en knippert het vierkantje/rechthoekje rood.
Verder lijkt het of er cirkels in mijn lens zitten van uit het midden verder wijder naar buiten.

Is het een beetje duidelijk zo?
Om maar even één klein stukje zorg weg te halen, die concentrische cirkels die je ziet zijn waarschijnlijk je fresnellplaat die bedoeld is om een matglas gelijkmatig uit te lichten, ieder matglas heeft er een(of een vergelijkbare constructie) en normaliter zie je hem niet, behalve wanneer je diafragma helemaal dicht zit en dat is dus kennelijk bij jouw lens aan de orde.
Vraagje: Heeft je lens een diafragmaring
Zo ja, nog een vraagje:
Waarop staat die diafragmaring ingesteld
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 mei 2009 @ 15:16:21 #168
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68906424
Sok, als ik dit zo lees, is dat dan wat je ook ziet als je op t knopje op je camera klikt om te zien hoe groot de diafragmaopening is? of zit ik nu helemaal verkeerd te denken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 11 mei 2009 @ 15:19:18 #169
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_68906522
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:16 schreef Ynske het volgende:
Sok, als ik dit zo lees, is dat dan wat je ook ziet als je op t knopje op je camera klikt om te zien hoe groot de diafragmaopening is? of zit ik nu helemaal verkeerd te denken
DoF preview button... heeft inderdaad hetzelfde effect. Als ik het verhaal goed begrijp komt het dus neer op dat het diafragma geknepen blijft tot een bepaalde waarde.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  maandag 11 mei 2009 @ 17:51:47 #170
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68912161
Ik zie dat mijn white balance op 966 staat. Ik heb vorige week mijn white balance met een preset proberen inte stellen maar dat is mislukt. Hoe reset je dat op een nikon d40?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 mei 2009 @ 17:56:26 #171
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68912330
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:51 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zie dat mijn white balance op 966 staat. Ik heb vorige week mijn white balance met een preset proberen inte stellen maar dat is mislukt. Hoe reset je dat op een nikon d40?
misschien even je handleiding erbij pakken

uit je handleiding

Fijnafstemming witbalans
Bij andere instellingen dan Witbalans preset kunt u de fijnafstemming van de witbalans instellen tot ±3, in stappen van 1 (zie bladzijde 118 van de Bijlage voor kleurtemperatuurwaarden). Kies lagere waarden om de foto’s warmer van kleur te maken, kies hogere waarden voor een koelere tint.
Als een andere optie dan Witbalans preset wordt geselecteerd in het witbalansmenu, verschijnt het rechts weergegeven menu. Druk de multiselector omhoog of omlaag om een waarde voor fijnafstemming te kiezen.
Druk op OK om te selecteren en terug te keren naar het opnamemenu.

1 Plaats een neutraal wit of grijs object in het licht dat zal worden gebruikt voor de uiteindelijke foto. In studio-omstandigheden kan een standaard grijskaart als referentievoorwerp worden gebruikt. Verander de belichting ten opzichte van de waarde die door de camera is geselecteerd. Selecteer de optimale belichting aan de hand van de elektronische analoge belichtingsaanduiding wanneer u fotografeert in de stand M.

2 Geef het opnamemenu weer en selecteer Witbalans> Witbalans preset (om direct naar stap 4 te gaan zonder het opnamenu weer te geven, selecteert u Witbalans preset voor Witbalans in de opnameinformatieweergave, zoals beschreven op bladzijde 49, en drukt u op OK).

3 Markeer Meten en druk de multi-selector naar rechts. Het menu rechts verschijnt. Markeer Ja en druk de multi-selector naar rechts (om de witbalans in te stellen op de laatst gemeten waarde en de opnamestand te verlaten, markeert u Nee en drukt u op OK).

4 Het volgende bericht verschijnt: “Maak een foto van een wit of grijs voorwerp dat de zoeker vult bij de juiste belichting om een opname te maken”. Wanneer het bericht van de monitor verdwijnt, beginnen de rechts weergegeven witbalansaanduidingen in de zoeker en opname-informatieweergave te knipperen. Als u wilt stoppen zonder een waarde te meten, drukt u op de en selecteert u een andere
witbalansoptie.

5 Richt de camera zo dat het referentievoorwerp de zoeker vult en druk de ontspanknop helemaal in.
6 Als de camera een waarde voor de witbalans heeft gemeten, verschijnt het bericht “Gegevens ontvangen”. De witbalans wordt automatisch ingesteld op de gemeten waarde; er wordt geen foto
genomen. Als de waarschuwing rechts verschijnt, heeft de camera de witbalans niet kunnen meten. Keer terug naar stap 2 en meet de witbalans opnieuw.

Als een nieuwe waarde is gemeten voor de witbalans, dan zal de witbalans worden ingesteld op de
gemeten waarde, ook als Gebruik foto is geselecteerd in het menu Witbalans preset.


oftewel m opnieuw meten

[ Bericht 36% gewijzigd door Ynske op 11-05-2009 18:03:21 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 11 mei 2009 @ 17:57:40 #172
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68912383
quote:
Op maandag 11 mei 2009 09:37 schreef zquing het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Sunny_16

en waarom M gebruiken als je A hebt met EV compensation?

OWjah, ik zou overigens eerst voor compositie gaan voordat je de belichting helemaal zelf gaat doen, je kan dan wel perfect belichten, maar als je foto gewoonweg saai is dan wordt 't er ook niet veel beter op
bedankt voor de link ik ga die regel eens toepo=assen kijken wat voor resultaten dat oplevert.

heb je nog tips mbt. compositie, hoe leer je dat?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 mei 2009 @ 17:59:20 #173
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68912435
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:57 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

bedankt voor de link ik ga die regel eens toepo=assen kijken wat voor resultaten dat oplevert.

heb je nog tips mbt. compositie, hoe leer je dat?
kijk eens in t beginnerstopic staan veel tips in
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 11 mei 2009 @ 20:19:19 #174
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68916938
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

misschien even je handleiding erbij pakken

uit je handleiding

Fijnafstemming witbalans
Bij andere instellingen dan Witbalans preset kunt u de fijnafstemming van de witbalans instellen tot ±3, in stappen van 1 (zie bladzijde 118 van de Bijlage voor kleurtemperatuurwaarden). Kies lagere waarden om de foto’s warmer van kleur te maken, kies hogere waarden voor een koelere tint.
Als een andere optie dan Witbalans preset wordt geselecteerd in het witbalansmenu, verschijnt het rechts weergegeven menu. Druk de multiselector omhoog of omlaag om een waarde voor fijnafstemming te kiezen.
Druk op OK om te selecteren en terug te keren naar het opnamemenu.

1 Plaats een neutraal wit of grijs object in het licht dat zal worden gebruikt voor de uiteindelijke foto. In studio-omstandigheden kan een standaard grijskaart als referentievoorwerp worden gebruikt. Verander de belichting ten opzichte van de waarde die door de camera is geselecteerd. Selecteer de optimale belichting aan de hand van de elektronische analoge belichtingsaanduiding wanneer u fotografeert in de stand M.

2 Geef het opnamemenu weer en selecteer Witbalans> Witbalans preset (om direct naar stap 4 te gaan zonder het opnamenu weer te geven, selecteert u Witbalans preset voor Witbalans in de opnameinformatieweergave, zoals beschreven op bladzijde 49, en drukt u op OK).

3 Markeer Meten en druk de multi-selector naar rechts. Het menu rechts verschijnt. Markeer Ja en druk de multi-selector naar rechts (om de witbalans in te stellen op de laatst gemeten waarde en de opnamestand te verlaten, markeert u Nee en drukt u op OK).

4 Het volgende bericht verschijnt: “Maak een foto van een wit of grijs voorwerp dat de zoeker vult bij de juiste belichting om een opname te maken”. Wanneer het bericht van de monitor verdwijnt, beginnen de rechts weergegeven witbalansaanduidingen in de zoeker en opname-informatieweergave te knipperen. Als u wilt stoppen zonder een waarde te meten, drukt u op de en selecteert u een andere
witbalansoptie.

5 Richt de camera zo dat het referentievoorwerp de zoeker vult en druk de ontspanknop helemaal in.
6 Als de camera een waarde voor de witbalans heeft gemeten, verschijnt het bericht “Gegevens ontvangen”. De witbalans wordt automatisch ingesteld op de gemeten waarde; er wordt geen foto
genomen. Als de waarschuwing rechts verschijnt, heeft de camera de witbalans niet kunnen meten. Keer terug naar stap 2 en meet de witbalans opnieuw.

Als een nieuwe waarde is gemeten voor de witbalans, dan zal de witbalans worden ingesteld op de
gemeten waarde, ook als Gebruik foto is geselecteerd in het menu Witbalans preset.


oftewel m opnieuw meten
Als ik Manual-mode gebruik met "auto-wb" geselecteerd, wordt de preset whitebalance warde dan ook gebruikt?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:25:55 #175
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_68954666
Vraagje over HDR's maken.
Ik snap het principe met een aantal foto's maken met verschillende sluitertijden, maar als ik hem in een portable photomatix versie bewerk en tone-map dan komt er uiteindelijk wel een HDR uit maar vaak met grijze vlakken en veel ruis.
Wat doe ik verkeerd? Ik heb al een hoop tutorials bekeken, maar volgens die tuts doe ik niets verkeerd.

[ Bericht 23% gewijzigd door Isdatzo op 13-05-2009 08:12:06 (Warez request verwijderd) ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:38:24 #176
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68958596
Schiet je JPEG's of RAW's?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:41:53 #177
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_68958777
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:38 schreef Erasmo het volgende:
Schiet je JPEG's of RAW's?
Jpegs en een simpele compacte camera.
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:42:50 #178
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68958836
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:41 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Jpegs en een simpele compacte camera.
Kans dat ze beginnen te ruizen omdat het dynamisch bereik van je camera niet zo lekker is.

Hoeveel foto's schiet je? Heb je een voorbeeld?
  woensdag 13 mei 2009 @ 01:00:06 #179
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68964380
Wat is het beste buitenlicht dat geschikt is voor buitenopnames, hoe moet de lucht eruit zien enzo. Ik lees engelse paginas maar weet nog steeds niet precies wat zij bedoelen met "overcast skies"
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 13 mei 2009 @ 01:08:43 #180
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_68964546
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 01:00 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat is het beste buitenlicht dat geschikt is voor buitenopnames, hoe moet de lucht eruit zien enzo. Ik lees engelse paginas maar weet nog steeds niet precies wat zij bedoelen met "overcast skies"
Hang natuurlijk af van hoe jij het licht wilt hebben... ik persoonlijk houd heel erg diffuus licht waarbij alles heel egaal belicht is, ik houd wel van de soberheid die het met zich meebrengt. Daarnaast vind ik laagstaande zon met lange schaduwpartijen heel tof.

Of bedoel je wat anders?
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  woensdag 13 mei 2009 @ 01:17:01 #181
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68964697
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 01:08 schreef kvdv het volgende:

[..]

Hang natuurlijk af van hoe jij het licht wilt hebben... ik persoonlijk houd heel erg diffuus licht waarbij alles heel egaal belicht is, ik houd wel van de soberheid die het met zich meebrengt. Daarnaast vind ik laagstaande zon met lange schaduwpartijen heel tof.

Of bedoel je wat anders?
Difuus licht schijnt oo voor mij het beste te werken denk ik. Binnenshuis worden de kliekjes iig mooier als ik vitrages gebruik om het binennvallend licht te temmen.. Maar hoe wat voor buitenweer geeft goed difuus licht, veel wolken, grijze wolken of anders?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 13 mei 2009 @ 01:18:20 #182
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_68964719
Bij diffuus licht is het in ieder geval gemakkelijker. Minder snel onder of overbelichte partijen.

Veel wolken maken diffuus licht. Grijs of wit maakt voor de diffusie niet veel uit volgens mij (goede vraag eigelijk... eens onderzoeken). Volgens mij beinvloed dat meer de sfeer in de foto.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  woensdag 13 mei 2009 @ 01:20:35 #183
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68964766
Ik wordt zo ontzetend gestoord van overbelichting of die 'blauwe gloed", dat is zo kil. Ik houd van warmere kleuren zoals in films op dvd.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 13 mei 2009 @ 01:21:53 #184
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_68964793
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 01:20 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik wordt zo ontzetend gestoord van overbelichting of die 'blauwe gloed", dat is zo kil. Ik houd van warmere kleuren zoals in films op dvd.
Ik wordt gestoord van uitgebeten wit en detailloos zwart dat je zo snel krijgt op een sensor
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  woensdag 13 mei 2009 @ 01:28:16 #185
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68964922
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 01:21 schreef kvdv het volgende:

[..]

Ik wordt gestoord van uitgebeten wit en detailloos zwart dat je zo snel krijgt op een sensor
De kleur zwart+dslr is voor mij ook een mysterie. Deze cdigitale ameras hebben schijnbaar moeite om zwarte zwarte objecten scherp te krijgen. En waarom dat is...?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_68971035
Er was iemand met een Pentax AF360 flitser die ook een Nederlandse handleiding had. Heb jij nog opgezocht hoe ik de stoboscoopfunctie kan gebruiken? Ik heb een duitse handleiding waar ik niks mee kan
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 mei 2009 @ 10:51:56 #187
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68971156
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:48 schreef Jekoos het volgende:
Er was iemand met een Pentax AF360 flitser die ook een Nederlandse handleiding had. Heb jij nog opgezocht hoe ik de stoboscoopfunctie kan gebruiken? Ik heb een duitse handleiding waar ik niks mee kan
Hier is de nederlandse te downloaden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:54:25 #188
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68971248
Dat was ik, maar ook de Nederlandse handleiding is niet al te duidelijk. Op welke pagina's vermoed je dat je antwoord staat? Dan scan ik ze en post ik ze hier ff
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 mei 2009 @ 10:58:41 #189
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68971393
K zat gister weer CSI te kijken. En t viel me op dat ze een ringflitser op de locatie gebruikten maar ook een gewone flitser (tegelijk dus)
wat is de meerwaarde daarvan?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_68972865
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:58 schreef Ynske het volgende:
K zat gister weer CSI te kijken. En t viel me op dat ze een ringflitser op de locatie gebruikten maar ook een gewone flitser (tegelijk dus)
wat is de meerwaarde daarvan?
Ik dacht dat jij een expert was
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 mei 2009 @ 11:42:01 #191
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68972953
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:40 schreef Ruud het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij een expert was
niet in CSI
en ik flits nooit, heb een hekel aan flitsen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:58:14 #192
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68973536
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:58 schreef Ynske het volgende:
K zat gister weer CSI te kijken. En t viel me op dat ze een ringflitser op de locatie gebruikten maar ook een gewone flitser (tegelijk dus)
wat is de meerwaarde daarvan?
http://crimescenephotogra(...)ing-examination.html

  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 mei 2009 @ 12:00:49 #193
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68973628
quote:
kijk das interessant om te lezen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:01:46 #194
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_68973669
Maar ik vermoed dat de meerwaarde in CSI is dat het er interessant uitziet
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 mei 2009 @ 12:02:20 #195
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68973689
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:01 schreef Erasmo het volgende:
Maar ik vermoed dat de meerwaarde in CSI is dat het er interessant uitziet
dat idee heb ik ook wel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:05:03 #196
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68973794
Ja, of het feit dat iedere crimescene volgebouwd wordt met lampen, maar dat ze bij CSI in een donkere ruimte met een zaklampje de zooi bijlichten .

Of een dSLR met het geluid van een motordrive .

Of..

Of..
.
Huilen dan.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 mei 2009 @ 12:05:52 #197
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68973820
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:05 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, of het feit dat iedere crimescene volgebouwd wordt met lampen, maar dat ze bij CSI in een donkere ruimte met een zaklampje de zooi bijlichten .
ja dat snap ik ook nooit
quote:
Of een dSLR met het geluid van een motordrive .

Of..

Of..
.
maar goed, kon toch iets achterzitten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:07:09 #198
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68973866
Mwhwhe, dat linkje vluchtig doorgescrolld (moet eigenlijk hard werken nu ), eerste comment:
quote:
Anonymous said...

The guys on CSI should read this !!
Huilen dan.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 13 mei 2009 @ 13:23:19 #199
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_68976574
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:58 schreef Ynske het volgende:
K zat gister weer CSI te kijken. En t viel me op dat ze een ringflitser op de locatie gebruikten maar ook een gewone flitser (tegelijk dus)
wat is de meerwaarde daarvan?
Dat is dezelfde meerwaarde als :
- Een 4*5" technische camera die het geluid van een Nikon F2 maakt en een spiegelblackout laat zien
- Het matglasbeeld van een Hasselblad met daarin een lijnenkader van een meetzoeker en een lichtmeterbrug uit een Pentax K1000. Ook de Hassy loopt ondanks de afwezigheid van een motor minstens 5 fps
- Een kort telelensje waarmee ineens op kilometers afstand details worden gefotografeerd, 's avonds in het donker, uit het losse handje bij voorkeur door het bolle stuk van een autoruit en met het onderwerp achter de vitrages
- Een moderne donkere kamer met rood licht waar men de foto uit de ontwikkelaar haalt, aan de lijn hangt en het witte licht aansteekt
- en speciaal in CSI (pas op, hij heeft een wattenstaafje) de ongelofelijke sharpening-action in Photoshop die uit een grijs vlak een uiterst gedetailleerd ruisvrij plaatje haalt waarop je merk en type van het horloge van de verdachte nog kunt zien
Het gebruik van een ring- en gewone flits op locatie benadert van al die waanzin de werkelijkheid nog het meest.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_68979387
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:42 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Kans dat ze beginnen te ruizen omdat het dynamisch bereik van je camera niet zo lekker is.

Hoeveel foto's schiet je? Heb je een voorbeeld?
Heb 4 foto's gebruikt om te testen of het een beetje werkte... Voorbeeld komt straks
Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')