Kans dat ze beginnen te ruizen omdat het dynamisch bereik van je camera niet zo lekker is.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Jpegs en een simpele compacte camera.
Hang natuurlijk af van hoe jij het licht wilt hebben... ik persoonlijk houd heel erg diffuus licht waarbij alles heel egaal belicht is, ik houd wel van de soberheid die het met zich meebrengt. Daarnaast vind ik laagstaande zon met lange schaduwpartijen heel tof.quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:00 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat is het beste buitenlicht dat geschikt is voor buitenopnames, hoe moet de lucht eruit zien enzo. Ik lees engelse paginas maar weet nog steeds niet precies wat zij bedoelen met "overcast skies"
Difuus licht schijnt oo voor mij het beste te werken denk ik. Binnenshuis worden de kliekjes iig mooier als ik vitrages gebruik om het binennvallend licht te temmen.. Maar hoe wat voor buitenweer geeft goed difuus licht, veel wolken, grijze wolken of anders?quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:08 schreef kvdv het volgende:
[..]
Hang natuurlijk af van hoe jij het licht wilt hebben... ik persoonlijk houd heel erg diffuus licht waarbij alles heel egaal belicht is, ik houd wel van de soberheid die het met zich meebrengt. Daarnaast vind ik laagstaande zon met lange schaduwpartijen heel tof.
Of bedoel je wat anders?
Ik wordt gestoord van uitgebeten wit en detailloos zwart dat je zo snel krijgt op een sensorquote:Op woensdag 13 mei 2009 01:20 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik wordt zo ontzetend gestoord van overbelichting of die 'blauwe gloed", dat is zo kil. Ik houd van warmere kleuren zoals in films op dvd.
De kleur zwart+dslr is voor mij ook een mysterie. Deze cdigitale ameras hebben schijnbaar moeite om zwarte zwarte objecten scherp te krijgen. En waarom dat is...?quote:Op woensdag 13 mei 2009 01:21 schreef kvdv het volgende:
[..]
Ik wordt gestoord van uitgebeten wit en detailloos zwart dat je zo snel krijgt op een sensor
Hier is de nederlandse te downloadenquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:48 schreef Jekoos het volgende:
Er was iemand met een Pentax AF360 flitser die ook een Nederlandse handleiding had. Heb jij nog opgezocht hoe ik de stoboscoopfunctie kan gebruiken? Ik heb een duitse handleiding waar ik niks mee kan
Ik dacht dat jij een expert wasquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:58 schreef Ynske het volgende:
K zat gister weer CSI te kijken. En t viel me op dat ze een ringflitser op de locatie gebruikten maar ook een gewone flitser (tegelijk dus)
wat is de meerwaarde daarvan?
niet in CSIquote:
http://crimescenephotogra(...)ing-examination.htmlquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:58 schreef Ynske het volgende:
K zat gister weer CSI te kijken. En t viel me op dat ze een ringflitser op de locatie gebruikten maar ook een gewone flitser (tegelijk dus)
kijkquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:58 schreef Erasmo het volgende:
[..]
http://crimescenephotogra(...)ing-examination.html
dat idee heb ik ook welquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:01 schreef Erasmo het volgende:
Maar ik vermoed dat de meerwaarde in CSI is dat het er interessant uitziet
ja dat snap ik ook nooitquote:Op woensdag 13 mei 2009 12:05 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, of het feit dat iedere crimescene volgebouwd wordt met lampen, maar dat ze bij CSI in een donkere ruimte met een zaklampje de zooi bijlichten.
maar goed, kon toch iets achterzittenquote:Of een dSLR met het geluid van een motordrive.
Of..
Of..
.
quote:Anonymous said...
The guys on CSI should read this !!
Dat is dezelfde meerwaarde als :quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:58 schreef Ynske het volgende:
Heb 4 foto's gebruikt om te testen of het een beetje werkte... Voorbeeld komt straksquote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Kans dat ze beginnen te ruizen omdat het dynamisch bereik van je camera niet zo lekker is.
Hoeveel foto's schiet je? Heb je een voorbeeld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |