Doe maar niet, mijn ouders zijn baby-boomers dus hoge successierechten zijn vanuit het oogpunt van erfenis wat mij betreft geen goede zet.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:43 schreef Pool het volgende:
Ook typisch trouwens: nu de babyboomers bijna op sterfleeftijd komen, is er inééns meer draagvlak om successierechten te gaan verlagen.Gewoon laten voor wat die is dus, de babyboomers hebben bij hun dood nog wat af te rekenen aan de staat...
Ik ken een stuk of 3 70-plussers die nog werken bij 3 heel verschillende bedrijven. Gewoon, omdat ze geen zin hebben om op hun reet te zitten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:22 schreef Bankfurt het volgende:
Welk bedrijf wil nu 67-jarigen op de loonlijst hebben staan ?
Bij het bedrijf waar ik werk lopen er ook enkele rond iddquote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik ken een stuk of 3 70-plussers die nog werken bij 3 heel verschillende bedrijven. Gewoon, omdat ze geen zin hebben om op hun reet te zitten.
Het was ook een domme opmerking van "Geerd".quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Door een uitvinding te doen of een eigen bedrijf hebben, dán kan je echt flink geld verdienen. Of topmanager zijn of in het Raad van Bestuur zitten, maar daar kom je niet zomaar.
Maakt niet uit met welke opleiding op het WO, dus wat loop je te lullen, knul.
Kom eens uit die illusie.
AMENquote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:12 schreef Arnold_fan het volgende:
En de FNV maar zeuren dat het niet nodig is maar dat de werkenden maar meer moeten betalen om het recht te trekken..... De babyboomers zijn een pest voor de samenleving.
Nu de bedrijven nog die iemand van 50+ ook aannemen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:31 schreef Steeven het volgende:
[..]
Bij het bedrijf waar ik werk lopen er ook enkele rond idd. Werken dan wel geen 40 uur (32), maar ze werken
.
Ken er genoeg die na hun pensioen nog werken.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:31 schreef Steeven het volgende:
[..]
Bij het bedrijf waar ik werk lopen er ook enkele rond idd. Werken dan wel geen 40 uur (32), maar ze werken
.
Hier in Engeland valt het me op dat er zoveel 65-plussers in de supermarkt achter de kassa zitten.quote:Op woensdag 25 maart 2009 01:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ken er genoeg die na hun pensioen nog werken.
Gepensioneerde leraar die nog regelmatig als invaller werkt, vele als koerier voor kleine bedrijven. Allemaal hetzelfde verhaal... de hele dag niks doen is zo saai.
Omdat scholieren misschien goedkoper zijn qua uurloon ?quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier in Engeland valt het me op dat er zoveel 65-plussers in de supermarkt achter de kassa zitten.
En waarom ook niet? In Nederland zijn het meestal scholieren.
Die heeft echt gewerkt en ondervindt daar de fysieke ongemakken van. Dat is één hele goede reden.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Noodzaak? Piet de stratenmaker ging gewoon werken, omdat 'ie klaar was met leren, hoor.
Verder zie ik niet wat er eerlijk is aan het feit dat iemand die lichamelijk werk doet, na minder jaren gewerkt te hebben, dan 'beloond' zou moeten worden met een vervroegde AOW.
Mogelijk (doch absoluut niet noodzakelijkerwijs een gegeven).quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat zijn dan arbeidsjaren? Tellen de jaren in de bijbaantjes ook mee?
Degene die op z'n 24e begonnen is, draagt financieel gezien waarschijnlijk een stuk meer bij dan de persoon die op z'n 14e begonnen is.
Mooie gedachte, maar stratenmakers zijn echt net zo hard nodig en die zullen dat minder goed kunnen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:09 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is de belangrijkste discussie die ik mis in de politiek.
Uiteindelijk is het heel simpel; iedere individu moet in z'n leven genoeg belasting betalen om z'n eigen oude dag te kunnen financieren. Dat is het enige systeem wat op de lange termijn houdbaar is.
Ja, misschien moeten we dat eens veranderen. Een 65-plusser levert aan de kassa geen betere resultaten dan een scholier, dus waarom zou die meer betaald moeten krijgen?quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Omdat scholieren misschien goedkoper zijn qua uurloon ?
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:11 schreef Colnago het volgende:
Ik snap het niet.
Ik betaalde altijd VUT premie maar dat is nu weg.
Ik betaalde en betaal AOW premie maar dat is ook weg want binnen een paar jaar is de pensioenleeftijd even met 7 jaar uigesteld dus het blijft niet bij die 67 jaar.
Ik betaalde en betaal pensioenpremie maar dat is ook weg vanwege dezelfde reden als die AOW.
Ondertussen is er wel 11 tot 13 miljard voor de hypotheekrente aftrek en komen er JSF's en betalen we forse bedragen aan de EU en blijven we meebetalen aan onzin projecten zoals de OV chipkaart en het rekeningrijden.
Maar wanneer gaan we dan met z'n allen en wie gaat de zaak aanvoeren?quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
Op de barricades! (meen ik serieus).
Weg met al die linkse regelingen voor babyboomers.
Waarom zou Appie Heijn dat moeten gaan veranderen ? Gaat toch prima zo ?quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, misschien moeten we dat eens veranderen. Een 65-plusser levert aan de kassa geen betere resultaten dan een scholier, dus waarom zou die meer betaald moeten krijgen?
De gemiddelde Nederlander zal je misschien wel gelijk geven, maar is te lui/geen atv dag voor over/moet met moeders de vrouw mee, om op de barricades te gaanquote:Op woensdag 25 maart 2009 10:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
Op de barricades! (meen ik serieus).
Weg met al die linkse regelingen voor babyboomers.
Over onzin gesproken.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:40 schreef kdijkstra het volgende:
Beetje onzin posts en vooral van de topic starter. Je kan werk van nu en werk van 40 jaar geleden niet met elkaar vergelijken. Je hebt tegenwoordig uitstekende ARBO regels die in het verleden niet waren.
Appie hoeft helemaal niets te veranderen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom zou Appie Heijn dat moeten gaan veranderen ? Gaat toch prima zo ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |